De ezel stoot zich dus toch 2 keer aan dezelfde steen.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
Zei iemand hier Arriva?
http://www.casfiles.net/arriva/phpbb3/viewtopic.php?f=1&t=1153
Chauffeur had beter voor paal kunnen blijven staan dan er onder, dat staat als een paal boven water. Het wordt tijd dat paal en perk wordt gesteld aan al die lieden die nog net op het nippertje onder de slagbomen door willen.quote:Op zondag 12 juli 2009 18:53 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
De ezel stoot zich dus toch 2 keer aan dezelfde steen.
quote:GRONINGEN - Een drie maanden jonge baby is dit weekend gewond geraakt door rondvliegend glas van een bushokje aan de Zonnelaan in Groningen.
Door nog onbekende oorzaak knapte het glas van een van de overhangende panelen van het bushokje. De moeder stond daar met de kinderwagen onder.
Het jongetje liep diverse snijwonden op die bij onderzoek in het ziekenhuis niet ernstig bleken te zijn. De geschrokken ouders kregen van de politie een knuffelbeer voor hun zoontje.
Zet ze in op de lijn museumkwartierquote:Op donderdag 9 juli 2009 22:37 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het enige nut voor die Fryskers zie ik weggelegd op de lijnen 45 (Houten-Schalkwijk-Houten) en 49 (Stadsdienst Houten).
Meer niet.
Dat zou weinig problemen opleveren idd.. Zelden dat ik die 10m(?) busjes op lijn 2 ook maar enigszins vol zie zittenquote:
Oh, antwoord stond er al. Sorry.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:02 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Maar sinds wanneer is de 7814 een stadsbus?
Als het zich in Frieslân heeft afgespeeld, zou het lijn 28 geweest kunnen zijn.. Die drempels in Haskerdijken zijn redelijk hoog en daar wil je nog wel eens op klappen met een zwaar beladen Fryskerquote:Op maandag 13 juli 2009 00:45 schreef greavy het volgende:
Een kennis van ons is chauffeuse bij Connexxion
Ze moest laatst een lijntje rijden, door allemaal kleine dorpjes met de Frysker
Ze kwam toen vast te zitten op een hoge drempel, waar al meer sjoofs van Connexxion met die kleine k*t fryskers vast hebben gezeten Weet alleen de lijnnummer enzovoorts niet meer
Welk voordeel heeft een Frysker eigenlijk
Ja, die was het. De bus zat vol Ze rijd liever niet met die busjes daarzo in Fryslânquote:Op maandag 13 juli 2009 02:41 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Als het zich in Frieslân heeft afgespeeld, zou het lijn 28 geweest kunnen zijn.. Die drempels in Haskerdijken zijn redelijk hoog en daar wil je nog wel eens op klappen met een zwaar beladen Frysker
Een soort trolleybus maar dan zonder bovenleiding.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:32 schreef zwahiel het volgende:
Nobody, da's geen whisper. Wel dezelfde bus.
Die Whisper is een heerlijk ding. Hij is er al een tijdje maar nu dus eindelijk op straat. Ze hadden al een Amba omgebouwd, maar nu komt hij echt te rijden in Apeldoorn.
[ afbeelding ]
Zo werkt dat dus. Het is hetzelfde principe als een Stadler trein. Dieselhydraulisch, maar dan dieselelectrisch. Een dieselgenerator drijft een electromotor aan.
@Alex: de complete inboedel, papieren, tekeningen, merkeigendommen, patenten en andere zaken van Den Oudsten zijn allemaal overgegaan naar TSN. Dit omdat XX graag alles in handen wilde hebben als grootste vervoerder van DO bussen.
Zeker weten?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:32 schreef zwahiel het volgende:
Nobody, da's geen whisper.
Nou niet dus want dat is dus die Whisper hè.quote:Wel dezelfde bus.
Daar weet jij nog helemaal niks van.quote:Die Whisper is een heerlijk ding.
Deze dus niet.quote:Hij is er al een tijdje
Da's waar.quote:maar nu dus eindelijk op straat.
En een Den Oudsten experimenteel bus.quote:Ze hadden al een Amba omgebouwd,
Niet.quote:
Dus niet.quote:Het is hetzelfde principe als een Stadler trein.
Slecht voorbeeld. Diesel electrisch dus, met een twist.quote:Dieselhydraulisch, maar dan dieselelectrisch.
Gedeeltelijk. De generator is underpowered en laadt ook de accus op.quote:Een dieselgenerator drijft een electromotor aan.
Ja, met een eigen elektriciteitscentrale aan boord.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:39 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Een soort trolleybus maar dan zonder bovenleiding.
TET had twee streek-Den Oudstens op Volvo-chassis met een vliegwielaandrijving.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:47 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ja, met een eigen elektriciteitscentrale aan boord.
Ik heb overigens begrepen dat die trolley bussen inderdaad ook accus aan boord hebben zodat ze ook op eigen kracht los van de bovenleiding kunnen rijden.
Al met al is er dus weinig nieuws onder de zon. Alles is al eens eerder uitgevonden.
Als je naar de achterwielen op die foto kijkt weet je genoegquote:
Okay. Dus de rood-grijze zuidtangent soort bussen van connexxion uithoorn/schiphol/hoofddorp/haarlem gaan naar Alkmaar en de groene alkmaar bussen gaan naar uithoorn/schiphol/amsterdamquote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:44 schreef Ofyles2 het volgende:
De 9108 en 9109 zijn opgedoken op lijn 170 (Amsterdam - Uithoorn).
Volgens mij blijven de ZT-Citaro's gewoon waar ze blijven.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:58 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Okay. Dus de rood-grijze zuidtangent soort bussen van connexxion uithoorn/schiphol/hoofddorp/haarlem gaan naar Alkmaar en de groene alkmaar bussen gaan naar uithoorn/schiphol/amsterdam
Logisch !
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als je naar de achterwielen op die foto kijkt weet je genoeg
Een whisper heeft een bijna helemaal dicht achterwiel
Jij kunt het ook gewoon niet laten hequote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:36 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ach ja, natuurlijk. Zo'n missende accupet is natuurlijk ook geen echte clue hè.
Valt ook helemaal niet op met die achterlijk lelijke airco's van die Volvo's dat die er niet op zit.
Jaquote:
Zelfde type bus slimpiequote:Nou niet dus want dat is dus die Whisper hè.
Weet ik wel, want ik heb 'm al verschillende keren van dichtbij gezien en al eens in een whisper-powered voertuig gereden. Dus stil jij!quote:Daar weet jij nog helemaal niks van.
Deze ook, alleen nog niet publiekelijk. Zoals E-traction zelf al zegt; deze bus heeft een achteruitgang, waardoor er verschillende systemen verlegd moesten worden. De introductie op de weg heeft dus even geduurd. Dat betekend echter niet dat de bus er net pas is. Het betekend alleen dat de bus nu pas echt op de weg gaat. Er was verder ook een probleem met de nieuwe configuratie en de toelating op de weg omdat de config dus veranderd was. Dat administratieve 'probleem' vertraagde de presentatie terwijl de bus al klaar was...quote:Deze dus niet.
In eerstenstantie binnen een paar weken zelfs. Maar zoals ik al zei moesten er wat dingen anders.quote:Da's waar.
Ze hebben er nog vrij lang over gedaan vanaf vorig jaar september om die Volvo om te bouwen.
Dat zou met een paar maandjes gepiept zijn.
Die X ja, maar naar wat ik begrepen heb is die niet toegelaten en dient die interne test doeleinden vanwegen non-productie. Verder zijn ze als de dood dat deze X hetzelfde lot beschoren is als de RET X.quote:En een Den Oudsten experimenteel bus.
Wel, lees de site maar eens goed door.quote:Niet.
Deels wel, behalve dan dat er indirecte voeding is ipv directe voeding. Enige grote verschil. Het principe van een dieselmotor die een generator aandrijft welke stroom opwekt is identiek.quote:Dus niet.
Wat ik al zeiquote:Slecht voorbeeld. Diesel electrisch dus, met een twist.
Het diesel aggregaat loopt stationair en de accus leveren de 'power'.
Eigenlijk komt de directe tractie continue van de accu's af. De dieselmotor zal eigenlijk alleen bij optrekken direct benut worden. De accu's worden continu gevoed. De opgewekte energie gaat idd weer net als bij een VIRM terug de voeding in. De generator kan wel uit, maar niet voor lang. Dat is bekeken naar puur motor en basic vermogen van de bus, niet naar airco's en RIS. De generator zal in normaal gebruik toch continue blijven draaien, hetzij op een dermate stationair vermogen dat de zuinigheidspiek praktisch altijd gehaald wordt.quote:Gedeeltelijk. De generator is underpowered en laadt ook de accus op.
De accus leveren de extra energie die de generator te kort komt bij het accelereren.
Zo komt ie dus aan z'n lage brandstof verbruik omdat ook bij stilstand de opgewekte ener-
gie niet verloren gaat en weer wordt verbruikt op momenten dat de generator te kort komt.
Idem dito met de rem energie. En op momenten dat de accus helemaal vol zijn kan de generator
zelfs afgeschakeld worden.
http://www.e-traction.com/whisper_3g.htm
Zo'n trolley kan idd 50 meter rijden, stapvoets mocht hij ooit los raken van de bovenleiding. Maar erg veel verder zal 't niet zijn...quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:47 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ja, met een eigen elektriciteitscentrale aan boord.
Ik heb overigens begrepen dat die trolley bussen inderdaad ook accus aan boord hebben zodat ze ook op eigen kracht los van de bovenleiding kunnen rijden.
Al met al is er dus weinig nieuws onder de zon. Alles is al eens eerder uitgevonden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |