abonnement Unibet Coolblue
  zondag 12 juli 2009 @ 18:53:30 #126
225098 BeefRWijker
Ziet 't zo:
pi_70909245
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
Zei iemand hier Arriva?

http://www.casfiles.net/arriva/phpbb3/viewtopic.php?f=1&t=1153
De ezel stoot zich dus toch 2 keer aan dezelfde steen.
Beef R. Wijker
pi_70910967
quote:
Op zondag 12 juli 2009 18:53 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

De ezel stoot zich dus toch 2 keer aan dezelfde steen.
Chauffeur had beter voor paal kunnen blijven staan dan er onder, dat staat als een paal boven water. Het wordt tijd dat paal en perk wordt gesteld aan al die lieden die nog net op het nippertje onder de slagbomen door willen.
pi_70915713
Protectie ?
quote:
GRONINGEN - Een drie maanden jonge baby is dit weekend gewond geraakt door rondvliegend glas van een bushokje aan de Zonnelaan in Groningen.

Door nog onbekende oorzaak knapte het glas van een van de overhangende panelen van het bushokje. De moeder stond daar met de kinderwagen onder.

Het jongetje liep diverse snijwonden op die bij onderzoek in het ziekenhuis niet ernstig bleken te zijn. De geschrokken ouders kregen van de politie een knuffelbeer voor hun zoontje.
pi_70917691
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:37 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Het enige nut voor die Fryskers zie ik weggelegd op de lijnen 45 (Houten-Schalkwijk-Houten) en 49 (Stadsdienst Houten).

Meer niet.
Zet ze in op de lijn museumkwartier
dag
  Spellchecker maandag 13 juli 2009 @ 00:01:30 #130
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_70919873
quote:
Op zondag 12 juli 2009 23:06 schreef Peter het volgende:

[..]

Zet ze in op de lijn museumkwartier
Dat zou weinig problemen opleveren idd.. Zelden dat ik die 10m(?) busjes op lijn 2 ook maar enigszins vol zie zitten


Bron: OV in Boskoop

Is dat nou die 'fluisterbus' op de lijn?

[edit]
Nee dus, tenzij ze er al heel snel een lading van hebben ingezet

[ Bericht 5% gewijzigd door NoBody122 op 13-07-2009 00:23:47 ]
Tevens -purist.
  maandag 13 juli 2009 @ 00:45:46 #131
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_70921226
Een kennis van ons is chauffeuse bij Connexxion
Ze moest laatst een lijntje rijden, door allemaal kleine dorpjes met de Frysker
Ze kwam toen vast te zitten op een hoge drempel, waar al meer sjoofs van Connexxion met die kleine k*t fryskers vast hebben gezeten Weet alleen de lijnnummer enzovoorts niet meer
Welk voordeel heeft een Frysker eigenlijk
pi_70921266
quote:
Op zondag 12 juli 2009 22:16 schreef marcel.nl het volgende:
Protectie ?
[..]
Zelfslopende bushokjes?
  maandag 13 juli 2009 @ 00:50:26 #133
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70921338
quote:
Op zondag 12 juli 2009 17:02 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Maar sinds wanneer is de 7814 een stadsbus?
Oh, antwoord stond er al. Sorry.
pi_70921787
quote:
Op maandag 13 juli 2009 00:45 schreef greavy het volgende:

Welk voordeel heeft een Frysker eigenlijk

Dat weet bijna niemand hier.
  maandag 13 juli 2009 @ 01:25:18 #135
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70922196
Gelukkig kan ik er ook niet over praten. Ik heb nog nooit in een Frysker gezeten.
  Spellchecker maandag 13 juli 2009 @ 02:41:08 #136
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_70923282
quote:
Op maandag 13 juli 2009 00:45 schreef greavy het volgende:
Een kennis van ons is chauffeuse bij Connexxion
Ze moest laatst een lijntje rijden, door allemaal kleine dorpjes met de Frysker
Ze kwam toen vast te zitten op een hoge drempel, waar al meer sjoofs van Connexxion met die kleine k*t fryskers vast hebben gezeten Weet alleen de lijnnummer enzovoorts niet meer
Welk voordeel heeft een Frysker eigenlijk
Als het zich in Frieslân heeft afgespeeld, zou het lijn 28 geweest kunnen zijn.. Die drempels in Haskerdijken zijn redelijk hoog en daar wil je nog wel eens op klappen met een zwaar beladen Frysker
Tevens -purist.
pi_70923916
quote:
Op zondag 12 juli 2009 23:06 schreef Peter het volgende:

[..]

Zet ze in op de lijn museumkwartier
Zet ze in op de lijn Afhanistan.
  maandag 13 juli 2009 @ 10:30:29 #138
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_70926656
quote:
Op maandag 13 juli 2009 02:41 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Als het zich in Frieslân heeft afgespeeld, zou het lijn 28 geweest kunnen zijn.. Die drempels in Haskerdijken zijn redelijk hoog en daar wil je nog wel eens op klappen met een zwaar beladen Frysker
Ja, die was het. De bus zat vol Ze rijd liever niet met die busjes daarzo in Fryslân
  dinsdag 14 juli 2009 @ 17:32:34 #139
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_70973515
Nobody, da's geen whisper. Wel dezelfde bus.

Die Whisper is een heerlijk ding. Hij is er al een tijdje maar nu dus eindelijk op straat. Ze hadden al een Amba omgebouwd, maar nu komt hij echt te rijden in Apeldoorn.


Zo werkt dat dus. Het is hetzelfde principe als een Stadler trein. Dieselhydraulisch, maar dan dieselelectrisch. Een dieselgenerator drijft een electromotor aan.

@Alex: de complete inboedel, papieren, tekeningen, merkeigendommen, patenten en andere zaken van Den Oudsten zijn allemaal overgegaan naar TSN. Dit omdat XX graag alles in handen wilde hebben als grootste vervoerder van DO bussen.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_70973711
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 17:32 schreef zwahiel het volgende:
Nobody, da's geen whisper. Wel dezelfde bus.

Die Whisper is een heerlijk ding. Hij is er al een tijdje maar nu dus eindelijk op straat. Ze hadden al een Amba omgebouwd, maar nu komt hij echt te rijden in Apeldoorn.

[ afbeelding ]
Zo werkt dat dus. Het is hetzelfde principe als een Stadler trein. Dieselhydraulisch, maar dan dieselelectrisch. Een dieselgenerator drijft een electromotor aan.

@Alex: de complete inboedel, papieren, tekeningen, merkeigendommen, patenten en andere zaken van Den Oudsten zijn allemaal overgegaan naar TSN. Dit omdat XX graag alles in handen wilde hebben als grootste vervoerder van DO bussen.
Een soort trolleybus maar dan zonder bovenleiding.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 19:38:57 #141
225098 BeefRWijker
Ziet 't zo:
pi_70977544
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 17:32 schreef zwahiel het volgende:
Nobody, da's geen whisper.
Zeker weten?
quote:
Wel dezelfde bus.
Nou niet dus want dat is dus die Whisper hè.
quote:
Die Whisper is een heerlijk ding.
Daar weet jij nog helemaal niks van.
quote:
Hij is er al een tijdje
Deze dus niet.
quote:
maar nu dus eindelijk op straat.
Da's waar.
Ze hebben er nog vrij lang over gedaan vanaf vorig jaar september om die Volvo om te bouwen.
Dat zou met een paar maandjes gepiept zijn.
quote:
Ze hadden al een Amba omgebouwd,
En een Den Oudsten experimenteel bus.
quote:
maar nu komt hij echt te rijden in Apeldoorn.

[ afbeelding ]
Zo werkt dat dus.
Niet.
quote:
Het is hetzelfde principe als een Stadler trein.
Dus niet.
quote:
Dieselhydraulisch, maar dan dieselelectrisch.
Slecht voorbeeld. Diesel electrisch dus, met een twist.
Het diesel aggregaat loopt stationair en de accus leveren de 'power'.
quote:
Een dieselgenerator drijft een electromotor aan.
Gedeeltelijk. De generator is underpowered en laadt ook de accus op.
De accus leveren de extra energie die de generator te kort komt bij het accelereren.
Zo komt ie dus aan z'n lage brandstof verbruik omdat ook bij stilstand de opgewekte ener-
gie niet verloren gaat en weer wordt verbruikt op momenten dat de generator te kort komt.
Idem dito met de rem energie. En op momenten dat de accus helemaal vol zijn kan de generator
zelfs afgeschakeld worden.

http://www.e-traction.com/whisper_3g.htm

[ Bericht 2% gewijzigd door BeefRWijker op 15-07-2009 00:20:33 ]
Beef R. Wijker
  dinsdag 14 juli 2009 @ 19:44:09 #142
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70977719
De 9108 en 9109 zijn opgedoken op lijn 170 (Amsterdam - Uithoorn).
  dinsdag 14 juli 2009 @ 19:47:20 #143
225098 BeefRWijker
Ziet 't zo:
pi_70977836
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 17:39 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Een soort trolleybus maar dan zonder bovenleiding.
Ja, met een eigen elektriciteitscentrale aan boord.
Ik heb overigens begrepen dat die trolley bussen inderdaad ook accus aan boord hebben zodat ze ook op eigen kracht los van de bovenleiding kunnen rijden.
Al met al is er dus weinig nieuws onder de zon. Alles is al eens eerder uitgevonden.
Beef R. Wijker
  dinsdag 14 juli 2009 @ 19:51:30 #144
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70977984
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 19:47 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Ja, met een eigen elektriciteitscentrale aan boord.
Ik heb overigens begrepen dat die trolley bussen inderdaad ook accus aan boord hebben zodat ze ook op eigen kracht los van de bovenleiding kunnen rijden.
Al met al is er dus weinig nieuws onder de zon. Alles is al eens eerder uitgevonden.
TET had twee streek-Den Oudstens op Volvo-chassis met een vliegwielaandrijving.

Die is later wel verwijderd.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 juli 2009 @ 19:51:53 #145
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70977992
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 19:38 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Zeker weten?
Als je naar de achterwielen op die foto kijkt weet je genoeg

Een whisper heeft een bijna helemaal dicht achterwiel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_70978256
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 19:44 schreef Ofyles2 het volgende:
De 9108 en 9109 zijn opgedoken op lijn 170 (Amsterdam - Uithoorn).
Okay. Dus de rood-grijze zuidtangent soort bussen van connexxion uithoorn/schiphol/hoofddorp/haarlem gaan naar Alkmaar en de groene alkmaar bussen gaan naar uithoorn/schiphol/amsterdam

Logisch !
  dinsdag 14 juli 2009 @ 20:00:30 #147
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70978315
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 19:58 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Okay. Dus de rood-grijze zuidtangent soort bussen van connexxion uithoorn/schiphol/hoofddorp/haarlem gaan naar Alkmaar en de groene alkmaar bussen gaan naar uithoorn/schiphol/amsterdam

Logisch !
Volgens mij blijven de ZT-Citaro's gewoon waar ze blijven.

De Alkmaarse Citaro G's rijden voornamelijk in de omgeving Tholen.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:36:58 #148
225098 BeefRWijker
Ziet 't zo:
pi_70981785
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 19:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als je naar de achterwielen op die foto kijkt weet je genoeg

Een whisper heeft een bijna helemaal dicht achterwiel

Ach ja, natuurlijk. Zo'n missende accupet is natuurlijk ook geen echte clue hè.
Valt ook helemaal niet op met die achterlijk lelijke airco's van die Volvo's dat die er niet op zit.
Beef R. Wijker
  Spellchecker dinsdag 14 juli 2009 @ 22:05:51 #149
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_70982728
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:36 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Ach ja, natuurlijk. Zo'n missende accupet is natuurlijk ook geen echte clue hè.
Valt ook helemaal niet op met die achterlijk lelijke airco's van die Volvo's dat die er niet op zit.
Jij kunt het ook gewoon niet laten he
Tevens -purist.
  woensdag 15 juli 2009 @ 01:22:44 #150
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_70988759
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 19:38 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Zeker weten?
Ja
quote:
Nou niet dus want dat is dus die Whisper hè.
Zelfde type bus slimpie
quote:
Daar weet jij nog helemaal niks van.
Weet ik wel, want ik heb 'm al verschillende keren van dichtbij gezien en al eens in een whisper-powered voertuig gereden. Dus stil jij!
quote:
Deze dus niet.
Deze ook, alleen nog niet publiekelijk. Zoals E-traction zelf al zegt; deze bus heeft een achteruitgang, waardoor er verschillende systemen verlegd moesten worden. De introductie op de weg heeft dus even geduurd. Dat betekend echter niet dat de bus er net pas is. Het betekend alleen dat de bus nu pas echt op de weg gaat. Er was verder ook een probleem met de nieuwe configuratie en de toelating op de weg omdat de config dus veranderd was. Dat administratieve 'probleem' vertraagde de presentatie terwijl de bus al klaar was...
quote:
Da's waar.
Ze hebben er nog vrij lang over gedaan vanaf vorig jaar september om die Volvo om te bouwen.
Dat zou met een paar maandjes gepiept zijn.
In eerstenstantie binnen een paar weken zelfs. Maar zoals ik al zei moesten er wat dingen anders.
quote:
En een Den Oudsten experimenteel bus.
Die X ja, maar naar wat ik begrepen heb is die niet toegelaten en dient die interne test doeleinden vanwegen non-productie. Verder zijn ze als de dood dat deze X hetzelfde lot beschoren is als de RET X.
quote:
Niet.
Wel, lees de site maar eens goed door.
quote:
Dus niet.
Deels wel, behalve dan dat er indirecte voeding is ipv directe voeding. Enige grote verschil. Het principe van een dieselmotor die een generator aandrijft welke stroom opwekt is identiek.
quote:
Slecht voorbeeld. Diesel electrisch dus, met een twist.
Het diesel aggregaat loopt stationair en de accus leveren de 'power'.
Wat ik al zei
En wat je zelf hieronder al zegt.
quote:
Gedeeltelijk. De generator is underpowered en laadt ook de accus op.
De accus leveren de extra energie die de generator te kort komt bij het accelereren.
Zo komt ie dus aan z'n lage brandstof verbruik omdat ook bij stilstand de opgewekte ener-
gie niet verloren gaat en weer wordt verbruikt op momenten dat de generator te kort komt.
Idem dito met de rem energie. En op momenten dat de accus helemaal vol zijn kan de generator
zelfs afgeschakeld worden.

http://www.e-traction.com/whisper_3g.htm
Eigenlijk komt de directe tractie continue van de accu's af. De dieselmotor zal eigenlijk alleen bij optrekken direct benut worden. De accu's worden continu gevoed. De opgewekte energie gaat idd weer net als bij een VIRM terug de voeding in. De generator kan wel uit, maar niet voor lang. Dat is bekeken naar puur motor en basic vermogen van de bus, niet naar airco's en RIS. De generator zal in normaal gebruik toch continue blijven draaien, hetzij op een dermate stationair vermogen dat de zuinigheidspiek praktisch altijd gehaald wordt.
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 19:47 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Ja, met een eigen elektriciteitscentrale aan boord.
Ik heb overigens begrepen dat die trolley bussen inderdaad ook accus aan boord hebben zodat ze ook op eigen kracht los van de bovenleiding kunnen rijden.
Al met al is er dus weinig nieuws onder de zon. Alles is al eens eerder uitgevonden.
Zo'n trolley kan idd 50 meter rijden, stapvoets mocht hij ooit los raken van de bovenleiding. Maar erg veel verder zal 't niet zijn...
Het hele concept van the Wheel is compleet nieuw. Dat is nog nooit uitgevoerd op deze manier of überhaupt nooit zo gemaakt. Vliegwielen ok, maar op deze schaal met deze prestaties is 't compleet nieuw. Dat is dus wél wat nieuws onder de zon, heel wat nieuws en heel wat spannends en mooi nieuws!

* zwahiel vind 't een prachtig project wat ik nu toch al weer wat jaar volg.
Een enthousiaste docent kwam er ooit mee en sindsdien sluimert het op de achtergrond door. Hopelijk wordt het een breed gedragen product in de toekomst!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')