abonnement Unibet Coolblue
pi_70819527
Hebben jullie het al gelezen? VDL is boos.

Qbuzz wil namelijk goede bussen en niet die lawaaierige rammelbakken uit Heerenveen.
quote:
Busfabrikant dreigt met kort geding tegen QBuzz
DVHN | Gepubliceerd op 07 juli 2009, 20:09
groningen -

Busfabrikant VDL Berkhout in Heerenveen is een order van 60 miljoen euro misgelopen door een fout van QBuzz. Dat zegt directeur Jan Mooren van de VDL Groep. Volgens hem spant het bedrijf vrijwel zeker een kort geding aan tegen het vervoerbedrijf dat honderden nieuwe bussen nodig heeft voor de aanbesteding van het openbaar vervoer in Groningen en Drenthe.

Bij het zoeken van een busleverancier voldeed VDL niet aan de gevraagd leaseconstructie. Volgens Mooren wilden banken niet garant staan omdat ze QBuzz te klein vonden voor zo'n groot bedrag. "QBuzz verzweeg dat NS Hispeed garant staat voor het bedrijf. Als Mercedes die de order heeft gekregen, daar wel van op de hoogte was, zijn de aanbestedingsregels overtreden."

Bij de busfabriek in Heerenveen werken circa 350 mensen. Volgens Mooren kon VDL driekwart van de gevraagde bussen leveren in de vorm van Ambassadors en nieuwe Citea's. Die zouden aan alle (milieu)technische eisen voldoen. Gelede bussen heeft VDL niet.
Bron: Dagblad van het Noorden

Edit: Ik zie het nu pas: VDL Berkhout? Brandhout zullen ze bedoelen.
pi_70819723
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 00:59 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Een vervoersmaatschappij uit Bonn kocht tussen 2003 en 2006 geen bussen meer met een airco-installatie, terwijl de voertuigen voor en na die periode wel voorzien waren.
Opzich een goed idee. Zou meer moeten voorkomen. Weg met die k*t airco's.
Dat ze later toch weer zijn aangeschaft zal wel liggen aan de onnozele opdrachtgever.
quote:
En als dat bedrijf bezuinigingen aanvoert voor deze kwestie, dan voel je je wel bekocht.
Is ook geen slimme smoes.
Zeg dan gewoon dat zonder airco beter is. Airco in OV bussen werkt gewoon niet tenzij je de gekoelde lucht gelijkmatig over de hele bus verspreidt danwel individueel bij elke passagier en dat gebeurt in vrijwel geen enkele bus.
Beef R. Wijker
pi_70820032
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 17:20 schreef RealZeus het volgende:
Hebben jullie het al gelezen? VDL is boos.

Qbuzz wil namelijk goede bussen en niet die lawaaierige rammelbakken uit Heerenveen.
[..]

Bron: Dagblad van het Noorden

Edit: Ik zie het nu pas: VDL Berkhout? Brandhout zullen ze bedoelen.

Sinds wanneer bepaald VDL welke bussen ik moet kopen?

Als ze nou nog om een valse reden geannuleerd waren dan hadden ze misschien een punt.
En Qbuzz neemt ook geen MAN ondanks dat MAN/Siemens ze ook graag wil leveren.

Stelletje zielepoten.
Beef R. Wijker
pi_70820092
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 17:33 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Sinds wanneer bepaald VDL welke bussen ik moet kopen?

Als ze nou nog om een valse reden geannuleerd waren dan hadden ze misschien een punt.
En Qbuzz neemt ook geen MAN ondanks dat MAN/Siemens ze ook graag wil leveren.

Stelletje zielepoten.
Dat zat ik me inderdaad ook al af te vragen. Als ik brood koop bij de AH krijg ik dan binnenkort ook de lokale bakker op mijn nek?
pi_70820302
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 17:20 schreef RealZeus het volgende:
Hebben jullie het al gelezen? VDL is boos.

Qbuzz wil namelijk goede bussen en niet die lawaaierige rammelbakken uit Heerenveen.
[..]

Bron: Dagblad van het Noorden

Edit: Ik zie het nu pas: VDL Berkhout? Brandhout zullen ze bedoelen.
Ja onvoorstelbaar, ik las het ook laatst. Wat een jankers. Wanneer connexxion 5000 ambassador's koopt en dus voor de neus van mercedes, volvo, man of van hool wegkaapt hoor je ze niet en nu wordt er eens een grote order ergens anders geplaatst en dan gaan ze schreeuwen. Heel nederland rijdt al vol playmobil bussen a la amba, mag het ook iets anders zijn ? Ik vind het verschrikkelijk te zien dat de ambassador zowat de nieuwe standaardbus is geworden.
Na de Duvedecs en de premier hogevloer vind ik er niets meer aan van wat er bij Berkhof/VDL vandaan komt.
  donderdag 9 juli 2009 @ 17:48:06 #56
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_70820505
niks mis met nieuwe amba's (zoals de 1851)
pi_70820649
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 01:49 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Ik zit in dit verhaal dan ook niet in de passagiersrol.
Ah, jij denkt dat Cerbie ook een chauffeur is.
quote:
[..]

En deze op je hoofd te richten, als chauffeur.
Ik heb begrepen dat de blowers los van de airco te regelen zijn. De 'blowers' zijn de ventilatoren van de luchverversing die los van de airco te regelen zijn. Dat was in ieder geval zo in de Volvo 8700's BLE waar de blowers geregeld werden via de boordcomputer en de temperatuur van de airco apart op de dashboard.
quote:
Als je mazzel hebt komt er wat van de door de blower gegenereerde wind aan......
[..]

Maar voor de chauffeur werken die dus ook nauwelijks
Nou zou je verwachten dat die dus wel goed onderhouden worden danwel vlot gerepareerd.
quote:
[..]

Nee, maar die werken voor de passagiers vaak al goed, dus ik neem aan dat het in de chauffeursruimte ook wel lekker koel zal zijn dan
Die hebben geen aparte chauffeurs airco dus dat zou dan heel goed kunnen.
Hangt er een beetje van af hoeveel techniek er nog tussen hangt. (Die kan namelijk stuk).
Beef R. Wijker
  donderdag 9 juli 2009 @ 17:54:12 #58
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70820693
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 17:20 schreef RealZeus het volgende:
Hebben jullie het al gelezen? VDL is boos.

Qbuzz wil namelijk goede bussen en niet die lawaaierige rammelbakken uit Heerenveen.
[..]

Bron: Dagblad van het Noorden

Edit: Ik zie het nu pas: VDL Berkhout? Brandhout zullen ze bedoelen.
En dan nog een vraag: waar bemoeit die faalhaas van een Charlie Aptroot zich mee?

De VVD'er die altijd marktwerking oppert loopt nu te janken omdat een aanbesteding toevallig verkeerd uitpakte?

[ Bericht 7% gewijzigd door Ofyles2 op 09-07-2009 17:59:46 ]
  donderdag 9 juli 2009 @ 17:57:06 #59
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70820792
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 17:25 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Opzich een goed idee. Zou meer moeten voorkomen. Weg met die k*t airco's.
Dat ze later toch weer zijn aangeschaft zal wel liggen aan de onnozele opdrachtgever.
De gemeente Bonn is zelf opdrachtgever over SWB Bonn.

Onderaannemers kunnen bepalen wat voor bussen ze huren of kopen.
pi_70821104
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 17:41 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

...
Heel nederland rijdt al vol playmobil bussen a la amba, mag het ook iets anders zijn ? Ik vind het verschrikkelijk te zien dat de ambassador zowat de nieuwe standaardbus is geworden.
quote:
Na de Duvedecs en de premier hogevloer vind ik er niets meer aan van wat er bij Berkhof/VDL vandaan komt.
Met maar één zielig modelletje meer heb je dat dan ook al gauw
(al helpt 't ook niet veel voor 't straatbeeld als andere modellen alleen in een beperkt aantal steden blijven hangen)

[ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 09-07-2009 18:25:34 ]
Beef R. Wijker
pi_70821973
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 18:06 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]


[..]

Met maar één zielig modelletje meer heb je dat dan ook al gauw
(al helpt 't ook niet veel voor 't straatbeeld als andere modellen alleen in een beperkt aantal steden blijven hangen)
Ja. Wat ik trouwens wel leuk vind is dat er meer kleurenvariatie komt. In de jaren 80 was alles geel of in de stad rood. Bij heel hoge uitzondering een andere kleur.
Door de 3 grote marktspelers leek het erop dat alles groen, of wit-blauw of zeegroen/blauw met creme zou worden. Toen kwamen de Twents bussen en toen de Limburg bussen, de Brabant bussen en spoedig die BRENG bussen. Wel zo leuk.

Al valt een in zuidtangent gekleurde citaro in Alkmaar wel erg uit de toon vallen. Kan iemand me vertellen waarom die daar rijden naar Heerhugowaard, terwijl de rest juist groen is met speciaal Noord-Holland logo ?
pi_70822232
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 18:35 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Ja. Wat ik trouwens wel leuk vind is dat er meer kleurvariatie komt. In de jaren 80 was alles geel of in de stad rood. Bij heel hoge uitzondering een andere kleur.
Door de 3 grote marktspelers leek het erop dat alles groen, of wit-blauw of zeegroen/blauw met creme zou worden. Toen kwamen de Twents bussen en toen de Limburg bussen, de Brabant bussen en spoedig die BRENG bussen. Wel zo leuk.

Al valt een in zuidtangent gekleurde citaro in Alkmaar wel erg uit de toon. Kan iemand me vertellen waarom die daar rijden naar Heerhugowaard, terwijl de rest juist groen is met speciaal Noord-Holland logo ?
Is inderdaad vreemd.
360 is volgens mij een Regio Liner en die zijn rond Amsterdam ook 'gewoon' groen met alleen een grote R als logo.
360 heeft wel met ZT gemeen dat het op een hoge frequentie rijdt met uitsluitend geleed materiaal en met gedeeltelijk eigen busbanen.

[ Bericht 1% gewijzigd door BeefRWijker op 09-07-2009 18:50:53 ]
Beef R. Wijker
pi_70822362
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 18:43 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Is inderdaad vreemd.
360 is volgens mij een Regio Liner en die zijn rond Amsterdam ook 'gewoon' groen met alleen een grote R als logo.
360 heeft wel met ZT gemeen dat het op een hoge frequentie rijdt met gedeeltelijk eigen busbanen.
Okay. Maar laten ze er dan tenminste opzetten: hov of hogefrequentiebus of weet ik veel wat. Lijn 98 van connexxion Krimpen aan den IJssel/Rotterdam reed ook met gelede citaro's iedere 5 minuten. Die was toch ook niet anders getooid ?
pi_70823316
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 18:47 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Okay. Maar laten ze er dan tenminste opzetten: hov of hogefrequentiebus of weet ik veel wat. Lijn 98 van connexxion Krimpen aan den IJssel/Rotterdam reed ook met gelede citaro's iedere 5 minuten. Die was toch ook niet anders getooid ?
Reed?
Beef R. Wijker
pi_70824775
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 19:16 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Reed?
Ja reed. Door de komst van teveel playmobile amba-spul en een tekort aan gelede bussen in Utrecht gingen de gelede citaro's naar GVU en zo kregen de 9149,9150 en 9152 een blauw witte kleur. Ondertussen reden de ex-hermesjes stampvol hun rondes. En door lekker te bezuinigen 's avonds de diensten af te kalven, en uiteindelijk de bus niet meer naar Rotterdam centraal te laten rijden, bleven er gelukkig maar een handje vol passagiers over om lekker breeduit in zo'n amba te zitten. Goed bezig dus.

En sinds kerst 2008 rijdt Qbuzz dan de lijn 96,97 en 98 ritjes van pakkembeet 25 kilometer: Krimpen rond en via Capelsebrug en Rivium naar Rotterdam Excelsior en dan weer terug.
En weer opnieuw...


en weer...


en nog een keer.
  donderdag 9 juli 2009 @ 20:14:19 #66
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70825303
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 18:43 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Is inderdaad vreemd.
360 is volgens mij een Regio Liner en die zijn rond Amsterdam ook 'gewoon' groen met alleen een grote R als logo.
360 heeft wel met ZT gemeen dat het op een hoge frequentie rijdt met uitsluitend geleed materiaal en met gedeeltelijk eigen busbanen.
Herstel: lijn 360 is RegioNet.
  donderdag 9 juli 2009 @ 20:17:28 #67
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70825423
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 19:59 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Ja reed. Door de komst van teveel playmobile amba-spul en een tekort aan gelede bussen in Utrecht gingen de gelede citaro's naar GVU en zo kregen de 9149,9150 en 9152 een blauw witte kleur. Ondertussen reden de ex-hermesjes stampvol hun rondes. En door lekker te bezuinigen 's avonds de diensten af te kalven, en uiteindelijk de bus niet meer naar Rotterdam centraal te laten rijden, bleven er gelukkig maar een handje vol passagiers over om lekker breeduit in zo'n amba te zitten. Goed bezig dus.
Concurrentievervalsing zeker?

De verbeteringen van Stadsregio Rotterdam zijn dan ook niets meer dan een sigaar uit eigen doos. En RET, ook niet bepaald het toonbeeld van geweldig OV, wordt waarschijnlijk beloond met de regioconcessie.
  donderdag 9 juli 2009 @ 20:18:23 #68
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70825462
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 18:35 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Ja. Wat ik trouwens wel leuk vind is dat er meer kleurenvariatie komt. In de jaren 80 was alles geel of in de stad rood. Bij heel hoge uitzondering een andere kleur.
Door de 3 grote marktspelers leek het erop dat alles groen, of wit-blauw of zeegroen/blauw met creme zou worden. Toen kwamen de Twents bussen en toen de Limburg bussen, de Brabant bussen en spoedig die BRENG bussen. Wel zo leuk.

Al valt een in zuidtangent gekleurde citaro in Alkmaar wel erg uit de toon vallen. Kan iemand me vertellen waarom die daar rijden naar Heerhugowaard, terwijl de rest juist groen is met speciaal Noord-Holland logo ?
Wit met rode schortplaten was altijd de kleurencombinatie van Veolia Transport geweest.
pi_70825898
Waarom rijden de meeste provincies mooie bussen, maar in Nijmegen van die vieze lelijke herriehokken?
En ja , meningen verschillen, maar echt.. die bussen in Nijmegen vind ik echt lelijk
pi_70826150
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:29 schreef fotostarter het volgende:
Waarom rijden de meeste provincies mooie bussen, maar in Nijmegen van die vieze lelijke herriehokken?
En ja , meningen verschillen, maar echt.. die bussen in Nijmegen vind ik echt lelijk
Wie wil er nog wat Amba krotten ruilen voor van die prachtige Jonckheers en Premiers.
Beef R. Wijker
pi_70826270
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:18 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Wit met rode schortplaten was altijd de kleurencombinatie van Veolia Transport geweest.
Die reden hier in de jaren 80 dan ook volop, hè.
Beef R. Wijker
  Spellchecker donderdag 9 juli 2009 @ 20:49:56 #72
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_70826634
Ook Utrecht is niet meer Frysker-vrij.. Zag hier op het eind van de ochtend de 3712, met Frysker-opdruk, door Lage Weide rijden, richting centrum

Later in De Bilt ook nog een Cxx 11xx, Alliance volgens mij, als lesbus gespot.
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 9 juli 2009 @ 20:51:18 #73
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70826688
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:49 schreef NoBody122 het volgende:
Ook Utrecht is niet meer Frysker-vrij.. Zag hier op het eind van de ochtend de 3712, met Frysker-opdruk, door Lage Weide rijden, richting centrum

Later in De Bilt ook nog een Cxx 11xx, Alliance volgens mij, als lesbus gespot.
Utrecht was het al niet, want ik heb er laatst al eentje op de A27 gespot ter hoogte van De Uithof

En laat ze daar maar heen verkassen. Zijn wij ze kwijt
Altijd onderweg naar het avontuur
  Spellchecker donderdag 9 juli 2009 @ 21:01:58 #74
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_70827118
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Utrecht was het al niet, want ik heb er laatst al eentje op de A27 gespot ter hoogte van De Uithof

En laat ze daar maar heen verkassen. Zijn wij ze kwijt
Zat die ook daadwerkelijk op een lijn?

Die die ik aan het eind van de ochtend spotte niet, want niks op de filmkast en de chauffeur had geen Cxx-outfit aan volgens mij
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 9 juli 2009 @ 21:05:22 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70827244
neuh, dat was waarschijnlijk een Ledig Matje. Zat er ook maar 500 meter vanaf ongeveer, dus ik kan niets met zekerheid zeggen natuurlijk.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')