Sinds 2007.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:55 schreef Klonk het volgende:
kan het trouwens zijn dat veolia ook nieuwe bussen heeft in Noord Limburg ?
Bedoel je de airco-installatie?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:05 schreef Klonk het volgende:
joh
nee, ik dacht vandaag een heel ander soort bus te zien rijden dan dat ik normaal zie, grote boggel achterop
Misschien een VIA bus van Caetano.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
Heeft ook wel veel weg van een MAN trouwens
Hij zal eerder een Jonckheer bedoelen.quote:
Jouw linkkerkant of mijn linkkerkant?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:01 schreef allsystemshalt het volgende:
Waarom zit bij b.v. de zuidangent bussen de motor aan de linkkerkant van de bus?
Dat is toch slecht voor de gewichtsverdeling?
Volgens mij zit bij de ZT-bussen de motor aan de rechterachterzijde. Aan de linkerachterzijde, onder de vloer zitten de tanks voor diesel en AdBlue.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:01 schreef allsystemshalt het volgende:
Waarom zit bij b.v. de zuidangent bussen de motor aan de linkkerkant van de bus?
Dat is toch slecht voor de gewichtsverdeling?
Hij was in de war met de Citaro's die bij Schiphol Sternet rijden. Die hebben namelijk wel een staande motor.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:23 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Jouw linkkerkant of mijn linkkerkant?
(kan deze er mee door Alex, of is die ook al op het kantje)
Bladerend door enige documentatie valt het me op dat het inderdaad de linkerkant is.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:29 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Volgens mij zit bij de ZT-bussen de motor aan de rechterachterzijde. Aan de linkerachterzijde, onder de vloer zitten de tanks voor diesel en AdBlue.
Dat is natuurlijk niet hetzelfde, maar wat doe je eraan. Ook als je de branstof tank vol is of juist leeg heb je eenquote:En of dat slecht is voor de gewichtsverdeling: virtueel bijna alle bussen zijn voorzien van een niveauregelingssysteem.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:30 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Hij was in de war met de Citaro's die bij Schiphol Sternet rijden.
Ik was me niet bewust dat ik iets anders beweerde.quote:Die hebben namelijk wel een staande motor.
Ik dacht nog aan de Volvo 8700LE of de Scania OmniLink.quote:Op woensdag 8 juli 2009 00:01 schreef BeefRWijker het volgende:
Volgens mij zijn er wrijwel geen (OV) bussen meer waar de motor in het midden (langs de middenlijn) is gemonteerd behalve dan de voor de hand liggende uitzonderingen zoals bvb de Frysker. De tijd van hoge vloer bussen met midden motor onder het gangpad is voorbij.
Daar zijn er twee van, de BLE en de RLE, de een op een B12 en de ander op een B7 chassis.quote:
En daar heb je er ook twee van, de standaard en de gelede.quote:of de Scania OmniLink.
Is volgens mij idd een Alliance, aan het 'petje' te zien... Toevallig heb ik afgelopen zondag op de stalling in Alkmaar een Alliance zien staan, wellicht hebben ze die naar Frieslân willen overhevelen, omdat er overdag weer bussen tekort zijn volgens mij, aangezien ik maandag ten eerste een groene gelede Volvo op lijn 54 heb zien vertrekken en ten tweede een Maxx-bus (die met de Jumbo-reclame) op de streek rond heb zien rijden, o.a. op lijn 51. Bovendien stonden er 'smiddags ook gewoon geen bussen meer op de stallingquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |