quote:
Op maandag 27 december 2010 16:29 schreef Lebaa het volgende:Hier de volgende fotografie leek die zich aanbiedt, haha.
Ik ben al een kleine tijd aan het klooien met een Polaroid 600 en omdat dit mij prima beviel besloot ik voor kerst een Holga 120 pc (pinhole) te vragen. Waarschijnlijk ben ik braaf geweest, want ik heb hem nog gekregen ook.
Ik heb inmiddels het hele topic doorgelezen en het heeft zeker mijn enthousiasme gewekt. Ik las ook al dat je het beste een 35mm adapter kon gebruiken (toch?) omdat de 120 film gewoonweg duur is. En aangezien ook ik een arme student ben is dat een goede tip. Zo'n adapter is ook maar een dollar of 10-12 op ebay zag ik al.
Nu vroeg ik mij af hoe ik zo'n ding moet laden, moet het volledig donker zijn of begrijp ik dit verkeerd? Ik heb namelijk echt geen zin om het rolletje (120 ISO 400 b/w) nu al te verneuken.
Je kan deze gewoon in niet al te fel licht laden... Daarna draai je hem net zolang door tot je op de achterkant (ik meen iets van) 1 ziet staan(door dat rode schermpje)
quote:
Uiteraard kan ik dit alles op Google opzoeken, maar zoals eerder gezegd: de persoonlijke verhalen en tips bevallen mij goed hier.
O, en nog een vraagje aan DutchErrorist: had jij nog 35mm rolletjes liggen? Ik zat wat op ebay te kijken en ik heb geen flauw idee wat ik het beste kan nemen.
Lang leve een leek zijn! Haha.
Bedankt alvast.
ik denk dat jij het beste wat hogere ISO kan nemen, dat moet je sowieso doen met een holga omdat het diafragma 8 is... Maar met een pinhole weet ik het niet precies.. Ik gebruik meestal ISO 400, met niet al te dure film (Fuji Superia)...
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:Ja DE Ik houd nog heel veel van je