abonnement Unibet Coolblue
pi_74795940
quote:
Feyenoord levert plannen voor nieuw stadion in bij gemeente

Feyenoord heeft vrijdag eindelijk de ‘businesscase’ voor de nieuw te bouwen Kuip overhandigd aan de gemeente Rotterdam. Volgens het Algemeen Dagblad togen Jan van Merwijk (directeur Stadion Feijenoord), Eric Gudde (algemeen directeur) en Aad van der Laan (voorzitter Sportclub Feyenoord) naar het gemeentehuis om de plannen te overhandigen.

De gemeente liet onlangs nog weten met smacht te wachten op de case. Zo berichtte het NRC Handelsblad een maand geleden nog dat er in de lokale politiek groot ongenoegen zou zijn ontstaan vanwege het laat inleveren van de plannen voor de Nieuw Kuip. Van Merwijk reageerde toen al kalmpjes en stelde dat de case zo goed als afgerond was.

Nu de gemeente in het bezit is van het papierwerk kan zij doorgaan met de procedure met betrekking tot het nieuwe onderkomen van Feyenoord. De plannen geven een indicatie over de bouw, de exploitatie en de financiering van het bouwwerk. Volgens een eerste kostenberaming moet de Nieuwe Kuip om en nabij de 600 miljoen euro gaan kosten. Feyenoord vraagt de gemeente daarbij om een investering van 200 miljoen euro.

Dat laatste stuitte echter in een eerder stadium al op het nodige verzet vanuit de gemeenteraad. “Het voetbal doet soms alsof de financiële crisis niet bestaat”, aldus wethouder van Sport en Onderwijs Peter Lamers. Raadslid Arno Bonte sloot zich daarbij aan. “Geen cent publiek geld in een commerciële onderneming”, zei hij stellig.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 8 december 2009 @ 18:54:19 #227
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_75418107
Over de nieuwe Goffert. Maar er kan dus pas na de gemeenteraadsverkiezingen over beslist worden aangezien het college van Nijmegen demisionair is.
quote:
Topsporthallen op poten



NIJMEGEN - Het Nijmeegse plan om een nieuw NEC-stadion met een viertal topsporthallen 'te verstoppen onder een groene heuvel' is definitief van de baan. Er wordt nu gedacht aan een oplossing waarbij de nieuwe hallen losgekoppeld worden van het Goffertstadion.


Ze staan er wel mee in verbinding via een loopbrug. Onder de hallen is een grote parkeerkelder gepland om parkeeroverlast in de omgeving te minimaliseren. De hallen komen op de plek van de oude fietsenstalling bij het stadion. Dat gaat ten koste van tientallen bomen, maar de ingreep in het groen is kleiner dan bij de eerdere plannen. Bezoekers kunnen via het park onder de hallen doorlopen. Tweederde van het complex staat op 'poten'. In het hart ligt ook nog een binnentuin.

Vandaag krijgen de Nijmeegse raadsleden de nieuwe visie voor Het Huis van de Topsport en Innovatiepark aangeboden. Ze beslissen overigens pas na de verkiezingen van maart. Nog steeds is het uitgangspunt om rond of nabij het NEC-stadion een reeks sport, medische-, en onderwijsclusters onder te brengen. Instellingen als de Maartenskliniek, CWZ, Radboud, ROC, HAN en de topzaalsportclubs (basketbal, volleybal, turnen en judo) hebben zich hiervoor gemeld.

Op de voorstellen voor de bouw van een 'Teletubbiestadion onder een groen dak' kwam eerder veel kritiek uit de omliggende wijken en van de milieubeweging. Het park zou te zeer aangetast worden.

De nieuwe schetsen zijn gemaakt door stedenbouwkundigen van het bureau Kcap. Het zijn pas ontwerp-studies. Kcap heeft ook andere locaties dan de Goffert voor de sporthallen bekeken. Dat was ook een eis van de raad. In september stemde de raad in met een tweede ring in het bestaande stadion. Maar voor de topsporthallen gecombineerd met medische en onderwijsvoorzieningen zou ook naar andere locaties gekeken moeten worden. Het gaat concreet om de Jan Massinkhal, de Neerbosscheweg en Jonkerbosplein en het terrein voor de oude Compaqfabriek aan de Nieuwe Dukenburgseweg.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_75418165
Nice!

In december zou er toch ook een besluit komen van de gemeente raad van Rotterdam? Haskoning is al wel druk bezig met de tekeningen
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 8 december 2009 @ 19:00:46 #229
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_75418323
Hee Kcap is niet alleen bij de goffert betrokken maar ze zijn ook verantwoordelijk voor het vernieuwde stadionpark in Rotterdam
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_75418557
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:00 schreef rubbereend het volgende:
Hee Kcap is niet alleen bij de goffert betrokken maar ze zijn ook verantwoordelijk voor het vernieuwde stadionpark in Rotterdam
Kcap is Royal Haskoning? Of een onderdeel ervan?
pi_75418721
Als ik Google bekijk dan kom ik er niet helemaal uit maar Kcap komt erg vaak samen met Royal Haskoning voor op websites. Op de site van van Kcap staat trouwens dit:
quote:
Programma: masterplan framework for the redevelopment of the Stadionpark -area. An international sportscampus,a public transport junction,a 80.000 spectator stadion, 500.000 m˛ mixed use. Plangebied:180 Ha Time:2009-2028
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 8 december 2009 @ 19:12:26 #232
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_75418762
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Kcap is Royal Haskoning? Of een onderdeel ervan?
Kcap is volgens mij meer van het algemene ontwerp en de visie en Haskoning doet meer het constructief ontwerp zoals dat ook bij de Red Apple in Rotterdam is gegaan. Zo'n samenwerking denk ik
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 8 december 2009 @ 19:13:17 #233
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_75418793
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:11 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Als ik Google bekijk dan kom ik er niet helemaal uit maar Kcap komt erg vaak samen met Royal Haskoning voor op websites. Op de site van van Kcap staat trouwens dit:
[..]
we komen tegelijk met dezelfde conclusie
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_75418815
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:12 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Kcap is volgens mij meer van het algemene ontwerp en de visie en Haskoning doet meer het constructief ontwerp zoals dat ook bij de Red Apple in Rotterdam is gegaan. Zo'n samenwerking denk ik
Oké! Naja ze zijn dan in iedergeval ook al druk met het constructieve ontwerp. Mijn tante die daar werkt heeft er laatst tekeningen van gezien.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 8 december 2009 @ 19:20:06 #235
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_75419094
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:14 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Oké! Naja ze zijn dan in iedergeval ook al druk met het constructieve ontwerp. Mijn tante die daar werkt heeft er laatst tekeningen van gezien.
En ze heeft niet eens ff een fotótje gemaakt voor hier?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_75419540
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:20 schreef rubbereend het volgende:

[..]

En ze heeft niet eens ff een fotótje gemaakt voor hier?
Nee helaas. Ik was ook wel benieuwd eigenlijk
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 11 december 2009 @ 16:38:36 #237
186611 Haags
pi_75522375
Ziet er prachtig mooi uit dat ontwerp.
Zonder wrijving geen glans
pi_75522426
Nice dat stadion van NEC
Ik had laatst de plannen van VVV op televisie gezien,geweldig mooi stadion willen ze daar gaan bouwen..
AFC Ajax
pi_76798442
quote:
Meerderheid raad wil doorgaan met ontwikkeling Stadionpark

14 januari 2010

Ondanks financiële onzekerheden wil een meerderheid van de Rotterdamse gemeenteraad toch doorgaan met de plannen voor het Stadionpark, waarin ook de nieuwe Kuip moet worden gebouwd.

Alleen de SP wil onmiddelijk met de voorbereidingen stoppen, zo bleek woensdag tijdens een vergadering van de raadscommissie Ruimtelijke Ordening in het Rotterdamse stadhuis.

Het omvangrijke project kost miljarden en de gemeente wil ook dat het Rijk bijdraagt aan het gebied rond de nieuwe Kuip aan de Maas. Zo moet er een nieuwe metroverbinding worden aangelegd naar Stadionpark en is ook een intercitystation gepland. Het kabinet heeft tot nog toe geen toezeggingen gedaan.

Het college is daarnaast van plan de voetbalclub Feyenoord een lening van 200 miljoen te verstrekken om de bouw van de Nieuwe Kuip mogelijk te maken. Dit stadion moet dé trekker van het gebied worden en zal, als alles volgens plan verloopt, in 2017 klaar zijn.


  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 januari 2010 @ 13:51:59 #240
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76805222
goed daar er gewoon door wordt gegaan!
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 18 januari 2010 @ 14:39:01 #242
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76965343
quote:
oftewel, er is nog een lange weg te gaan
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 18 januari 2010 @ 16:18:26 #243
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_76970145
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:39 schreef rubbereend het volgende:

[..]

oftewel, er is nog een lange weg te gaan
Dacht jij dan dat zo'n stadion volgende week al gereed is?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 18 januari 2010 @ 17:39:46 #244
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76974177
quote:
FC Twente vraagt lening aan
Uitgegeven: 18 januari 2010 15:34

AMSTERDAM - FC Twente heeft bij de gemeente Enschede een verzoek ingediend voor een nieuwe lening. De koploper van de eredivisie wil acht miljoen euro lenen voor de uitbreiding van het stadion.
© ANP

De club wil het geld investeren in de afronding van de tweede ring, meldt RTV Oost maandag.

Door de uitbouw zou de Grolsch Veste tienduizend extra zitplaatsen krijgen.

In totaal zou het stadion dan ruimte bieden aan 35.000 bezoekers, waardoor het thuishaven mogelijk ook groot genoeg zou zijn voor een wereldkampioenschap voetbal.

De lokale CDA-fractie oordeelt dat er meer clubs zijn die financiële hulp nodig hebben, maar meent ook dat FC Twente veel betekent voor de regio en de promotie van de provincie.

De Tukkers ontvingen jaren geleden ook al een lening om het eerste deel van de stadionuitbreiding te financieren. Deze lening is door de club nog niet afbetaald.
Twente zal neem ik aan komende zomer het volgende stuk willen verbouwen
quote:
Op maandag 18 januari 2010 16:18 schreef voice-over het volgende:

[..]

Dacht jij dan dat zo'n stadion volgende week al gereed is?
nee
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 19 januari 2010 @ 05:37:10 #245
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_76998026
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:39 schreef rubbereend het volgende:

nee
Volgende maand dan?

Met andere woorden, wat is je punt?

[ Bericht 14% gewijzigd door voice-over op 19-01-2010 22:32:21 ]
  dinsdag 19 januari 2010 @ 22:31:49 #246
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_77032273
Geweldige ondernemer die Munsterman.

quote:
FC Twente wil naar 40.000 plaatsen
19-1-2010

ENSCHEDE - Voorzitter Joop Munsterman benadrukte dinsdag bij de nieuwjaarsreceptie dat FC Twente ook in commercieel opzicht „top“ presteert. „Onze omzet groeide naar 32 miljoen euro. Merchandising en cateringomzet zijn explosief gestegen. FC Twente behoort wederom tot de financieel gezondste clubs van Nederland.”

Munsterman maakte bekend dat FC Twente in mei/juni met een nieuw vijfjarenplan komt. Daarin vervult de ontwikkeling en uitbreiding van het huidige stadionterrein een belangrijke rol. De Tukkers willen de Grolsch Veste gefaseerd uitbouwen van de huidige capaciteit van 24.000 plaatsen naar eerst 32.000 en later 40.000 bezoekers. Voorwaarde voor die laatste optie is wel dat Enschede in 2018 één van de WK-speelsteden is.

„We zijn op weg, we moeten op weg naar een stabiele positie in de absolute top van de eredivisie, met elk jaar Europees voetbal”, schetste Munsterman. „Ons stadion moet daarbij een centrumfunctie vervullen binnen een gebied waar wetenschap, onderwijs, sport en recreatie in de toekomst zorgen voor 10.000 nieuwe arbeidsplaatsen. Samen moeten we deze unieke kans pakken. Als Twents collectief dus, deze grote stap voorwaarts realiseren.”
pi_77037754
En de plaatjes...





  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 20 januari 2010 @ 01:27:29 #248
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_77038535
heel tof
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_77041314
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 01:27 schreef rubbereend het volgende:
heel tof
Als ze die boog eruit laten ja, dat maakt het echt lelijk in mijn ogen
pi_77041349
ziet er mooi uit hoor, nou nog wachten op een nieuw stadion voor Heracles
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')