Ik probeer reglematig aan de oren en pootjes van de katten te komen, dan wennen ze eraan en kun je er goed bij als er iets aan de hand is.
Bij Siets gingen de oogjes prima: ze had altijd vieze oogjes en ik mocht probleemloos zo vaak als nodig de viezigheid eruit peuteren. Haar pootjes waren echter verboden terrein, alleen als ze heel ontspannen was mocht ik eraan komen.
Bij Naartjie is het - vreemd genoeg- juist andersom: als ik aan zijn oogjes kom dan weet hij niet hoe snel hij z'n kop weg moet draaien, terwijl ik juist wel zijn nagels mag inspecteren., zeker als hij op schoot ligt.
Ben ik trouwens een heel slecht en ondankbaar vrouwtje als ik zeg dat ik gisteren al

deze twee schatjes zag en erover aan het nadenken ben ze een huisje te bieden?
Tjula en
Tortie en
foto samen
Ik denk dat ik ze een heel fijn, veilig huisje zou kunnen bieden en Naartjie wat speelkameraadjes.
Dilemma: er komen 100% zeker 2 katten bij, maar ik zou ook nog een Redcat nestje kunnen pleegmoederen en kijken hoe het klikt met Naartjie en moederpoes. En dan moeder en een kitten houden.
Beide opties samen doe ik niet, dan zijn er teveel verschillende nieuwe gasten in huis, da's vragen om problemen.