abonnement Unibet Coolblue
pi_68077329
quote:
Wolfsen biedt voorzichtig excuses aan

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/208996

UTRECHT - Burgemeester Wolfsen heeft voorzichtig zijn excuses aangeboden voor de commotie rond de vernietiging van een oplage van Ons Utrecht.

Hij noemde persvrijheid en integriteit kernwaarden van de democratie. "Als ik de indruk heb gewekt dat ik iets wil afdoen aan die waarden, dan spijt het me zeer." Wolfsen vindt dat hij de uitgever niet had moeten bellen met het verzoek nog eens naar het gewraakte artikel te kijken: "Maar, vragen om goed onderzoek is een redelijk verzoek. Zeker bij een dergelijk artikel, dat bij 120.000 huishoudens op de mat zou vallen."

Alle partijen vroegen tijdens het debat opheldering van de burgemeester over zijn rol in de vernietiging van een oplage van Ons Utrecht. Een kritisch artikel daarin werd geschrapt. Een meerderheid van de raad eiste excuses van Wolfsen. D66 wil een onafhankelijk onderzoek.

De burgemeester ligt onder vuur omdat hij publicatie in stadsblad Ons Utrecht zou hebben tegengehouden. Een meerderheid van de raad vindt dat Wolfsen zijn excuses moet aanbieden. De fractie van D66 wil een raadsonderzoek naar het handelen van de burgemeester.

Het gewraakte artikel in Ons Utrecht ging over de pensionkostenvergoeding die Wolfsen kreeg. De burgemeester vindt dat het artikel niet klopt en vroeg aan de auteur en diens hoofdredacteur het stuk niet te plaatsen.

Wolfsen ving bot en belde met de uitgever van Ons Utrecht, Holland Combinatie, met de vraag de feiten in het artikel nogmaals te checken. De uitgever besloot Ons Utrecht te herdrukken zonder het artikel over de burgemeester.

De hoofdredacteur van Ons Utrecht, Robert-Jan van der Horst, is bij het debat aanwezig. De journalist die het artikel schreef, Wouter de Heus, is niet in de raadszaal.

Het spoeddebat is live te volgen op rtvutrecht.nl en op twitter.com/rtvutrecht. Vanvond in U Vandaag uitgebreid aandacht voor de zaak.

Hij moet gewoon vertrekken vind ik maar dat zal wel niet gebeuren.
pi_68077907
Op de Staatsomroep hebben ze het niet over deze netelige kwestie. Maar uiteraard zal deze man moeten opstappen (dat staat overigens los van het feit of hij op zijn PvdA's heeft lopen graaien of niet)
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 16 april 2009 @ 17:07:03 #3
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68078042
als hij opstapt wordt zijn plaats vervangen door een andere pvda'er. kortom, de graaiers hebben ons aardig vastgezet.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_68078069
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:07 schreef zoalshetis het volgende:
als hij opstapt wordt zijn plaats vervangen door een andere pvda'er. kortom, de graaiers hebben ons aardig vastgezet.
Het is net de maffia
  donderdag 16 april 2009 @ 17:08:19 #5
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68078088
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:07 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Het is net de maffia
nog erger dan dat. maffia komt er tenminste openlijk voor uit.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_68078130
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:07 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Het is net de maffia
Het verschil is alleen dat de maffia wel een erecode heeft.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_68078151
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:08 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nog erger dan dat. maffia komt er tenminste openlijk voor uit.
Ja dat is waar.

Hij zegt de hele tijd in alle eerlijkheid, iets zegt me dat hij liegt.
pi_68078179
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:10 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Hij zegt de hele tijd in alle eerlijkheid, iets zegt me dat hij liegt.
Het is inderdaad erg opmerkelijk.
Hij wist ook de datum van dat mailtje waardoor hij op 'de wip' kwam te zitten niet meer....

Of hij liegt of hij is het echt vergeten. Maar goed, hoe het ook zij: hij is niet geschikt.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_68078227
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:11 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het is inderdaad erg opmerkelijk.
Hij wist ook de datum van dat mailtje waardoor hij op 'de wip' kwam te zitten niet meer....

Of hij liegt of hij is het echt vergeten. Maar goed, hoe het ook zij: hij is niet geschikt.
Hij weet sowieso niet zoveel volgens mij.
  donderdag 16 april 2009 @ 17:17:24 #10
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68078403
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:10 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ja dat is waar.

Hij zegt de hele tijd in alle eerlijkheid, iets zegt me dat hij liegt.
doet me denken aan cohen en zijn miljoenen. ineens vitale info vergeten, want wat maakt het uit. het is toch niet zijn eigen geld. verhogen we toch gewoon de woz.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_68078523
Een krant tekt echt niet al zn oplagen even in, dit is een vies zaakje.
pi_68078608
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:07 schreef zoalshetis het volgende:
als hij opstapt wordt zijn plaats vervangen door een andere pvda'er. kortom, de graaiers hebben ons aardig vastgezet.
Ja net zoals die verkiezingen, kiezen tussen 2 van de PVDA.
pi_68079182
Zeggen dat het je spijt is dus genoeg om hiermee weg te komen.
pi_68079221
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:39 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Zeggen dat het je spijt is dus genoeg om hiermee weg te komen.
PvdA-ers (=graaiers) komen altijd weg met sorry.

Wat in het bedrijfsleven ontslag oplevert, levert bij de PvdA een andere topbaan op.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  Forum Admin donderdag 16 april 2009 @ 17:59:12 #15
232445 crew  Specularium
pi_68079958
Doet hij wel goed die Wolfsen, zelfs die zuiplap voor hem maakte het niet zo bont.
pi_68089519
Ben de hele middag bij het debat geweest, grappig dat jullie het beter weten. Niets van wat in dit topic staat, klopt
pi_68089673
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:23 schreef SCH het volgende:
Ben de hele middag bij het debat geweest, grappig dat jullie het beter weten. Niets van wat in dit topic staat, klopt
Inderdaad, Wolfsen is een integere man die niet 1600/mnd opstreek en toen dat bekend dreigde te worden daar een intimiderend telefoontje voor heeft gepleegd.
pi_68089754
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:27 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Inderdaad, Wolfsen is een integere man die niet 1600/mnd opstreek en toen dat bekend dreigde te worden daar een intimiderend telefoontje voor heeft gepleegd.
Wat bedoel je met 1600/mnd? Hij heeft niks verkeerd gedaan, daar is iedereen het over eens, ook in de Utrechse gemeenteraad.

Hij had alleen niet met de uitgever moeten bellen inderdaad, daar is ook iedereen het over eens.
pi_68089829
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat bedoel je met 1600/mnd? Hij heeft niks verkeerd gedaan, daar is iedereen het over eens, ook in de Utrechse gemeenteraad.
Kijk, dat zo'n regeling er is maakt nog niet dat je er gebruik van moet maken. Opmerkelijk genoeg gebruikt de doorsnee politicus altijd zo'n regeling als hij er is, ongeacht de noodzaak.
quote:
Hij had alleen niet met de uitgever moeten bellen inderdaad, daar is ook iedereen het over eens.
Dat is wel meer dan een beetje kwalijk, dat is zagen aan de poten van onze rechtsstaat.
  donderdag 16 april 2009 @ 22:34:36 #20
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68089901
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat bedoel je met 1600/mnd? Hij heeft niks verkeerd gedaan, daar is iedereen het over eens, ook in de Utrechse gemeenteraad.

Hij had alleen niet met de uitgever moeten bellen inderdaad, daar is ook iedereen het over eens.
bij welk debat ben jij geweest. toch niet het debat dat door aleid is opgezet? natuurlijk krijg je dan niks te horen. alleen maar dure hapjes en drankjes, betaald met ons belastinggeld. thats all folks.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_68089936
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:32 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Kijk, dat zo'n regeling er is maakt nog niet dat je er gebruik van moet maken. Opmerkelijk genoeg gebruikt de doorsnee politicus altijd zo'n regeling als hij er is, ongeacht de noodzaak.
Huh, het is toch goed dat hij in Utrecht woont.
quote:
Dat is wel meer dan een beetje kwalijk, dat is zagen aan de poten van onze rechtsstaat.
Nou nee hoor, doe anders even dramatisch.

Hij is onhandig geweest, heeft ie toegegeven. Jammer dat er zo'n kwestie van wordt gemaakt, alsof er geen belangrijker zaken zijn.
pi_68089991
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:34 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

bij welk debat ben jij geweest. toch niet het debat dat door aleid is opgezet? natuurlijk krijg je dan niks te horen. alleen maar dure hapjes en drankjes, betaald met ons belastinggeld. thats all folks.
Er waren geen dure hapjes en drankjes.
En het was geen debat dat door Aleid was opgezet maar door de gemeenteraad.
pi_68090234
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Huh, het is toch goed dat hij in Utrecht woont.
Zeker. En ik snap ook dat het ambt van burgemeester soms weinig ruimte laat voor het direct betrekken van een woonruimte, en ik zie dan ook de ratio van de regeling. Maar met het inkomen van dhr Wolfsen is het absoluut onnodig dat het zoeken van een woning langer dan een maand of drie duurt. Zoals uit het gewraakte stuk ook al blijkt: hij kon geen passende woning vinden. Welnu, daar is de regeling niet voor gemaakt; het betreft hier gemeenschapsgeld, en dara dient prudent mee te worden omgesprongen. En aan dat goed fatsoen ontbreekt het nogal wat politici zo te zien.
quote:
[..]

Nou nee hoor, doe anders even dramatisch.

Hij is onhandig geweest, heeft ie toegegeven. Jammer dat er zo'n kwestie van wordt gemaakt, alsof er geen belangrijker zaken zijn.
Ik vind dit aardig belangrijk. Persbreidel, we hebben het niet over een niemendalletje.
pi_68090405
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:43 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Zeker. En ik snap ook dat het ambt van burgemeester soms weinig ruimte laat voor het direct betrekken van een woonruimte, en ik zie dan ook de ratio van de regeling. Maar met het inkomen van dhr Wolfsen is het absoluut onnodig dat het zoeken van een woning langer dan een maand of drie duurt. Zoals uit het gewraakte stuk ook al blijkt: hij kon geen passende woning vinden. Welnu, daar is de regeling niet voor gemaakt; het betreft hier gemeenschapsgeld, en dara dient prudent mee te worden omgesprongen. En aan dat goed fatsoen ontbreekt het nogal wat politici zo te zien.
Het is leuk dat jij dat vindt maar daar ging deze hele opwinding helemaal niet over. Het ging over de vraag of hetgeen hij gedeclareerd heeft, declaratiewaardig is. De gemeenteraad heeft daar geen punt van gemaakt en die gaat erover.
quote:
Ik vind dit aardig belangrijk. Persbreidel, we hebben het niet over een niemendalletje.
Ik vind het ook belangrijk, persvrijheid is een groot goed. Maar zorgvuldigheid ook. Het gaat niet aan dat journalisten zaken publiceren alleen maar om het beschadigen. Er is maanden onderzoek gedaan naar deze kwestie door het AD. Die hebben alles uitgezocht en uiteindelijk geconstateerd dat de feiten geen aanbleiding gaven om er een verhaal over te maken.

Dan komt er een journalist van een lokaal krantje, die niks van dat onderzoek weet, die even een hoogleraar belt en een verhaaltje schrijft. Ik snap de frustratie van de burgemeester daarover goed. Hij had niet zo moeten reageren, is heel stom geweest maar wel begrijpelijk.
pi_68090478
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:43 schreef Diederik_Duck het volgende:

Zoals uit het gewraakte stuk ook al blijkt: hij kon geen passende woning vinden.


Kunnen wij als simpele burgers ook bij de PvdA aankloppen als we geen passende woning kunnen vinden?
Audaces fortuna juvat
pi_68090569
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is leuk dat jij dat vindt maar daar ging deze hele opwinding helemaal niet over. Het ging over de vraag of hetgeen hij gedeclareerd heeft, declaratiewaardig is. De gemeenteraad heeft daar geen punt van gemaakt en die gaat erover.
[..]

Ik vind het ook belangrijk, persvrijheid is een groot goed. Maar zorgvuldigheid ook. Het gaat niet aan dat journalisten zaken publiceren alleen maar om het beschadigen. Er is maanden onderzoek gedaan naar deze kwestie door het AD. Die hebben alles uitgezocht en uiteindelijk geconstateerd dat de feiten geen aanbleiding gaven om er een verhaal over te maken.

Dan komt er een journalist van een lokaal krantje, die niks van dat onderzoek weet, die even een hoogleraar belt en een verhaaltje schrijft. Ik snap de frustratie van de burgemeester daarover goed. Hij had niet zo moeten reageren, is heel stom geweest maar wel begrijpelijk.
Wel leuk allemaal hoor maar ondertussen krijgt te PvdA steeds meer mensen die op kosten van de samenleving luxe woningen betrekken.
Als excuus hebben ze dan dat het volgens (hun) regels is dus dan mag niemand er kritiek op hebben maar kloppen doet het natuurlijk niet.
Audaces fortuna juvat
pi_68090572
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:23 schreef SCH het volgende:
Ben de hele middag bij het debat geweest, grappig dat jullie het beter weten. Niets van wat in dit topic staat, klopt
quote:
gemiddeld 59 per dag
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_68090626
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is leuk dat jij dat vindt maar daar ging deze hele opwinding helemaal niet over. Het ging over de vraag of hetgeen hij gedeclareerd heeft, declaratiewaardig is. De gemeenteraad heeft daar geen punt van gemaakt en die gaat erover.
Dat is een strikt legalistische redenering. Van een vooraanstaand politicus met een voorbeeldfunctie verwacht ik wat meer dan dat.
quote:
[..]

Ik vind het ook belangrijk, persvrijheid is een groot goed. Maar zorgvuldigheid ook. Het gaat niet aan dat journalisten zaken publiceren alleen maar om het beschadigen. Er is maanden onderzoek gedaan naar deze kwestie door het AD. Die hebben alles uitgezocht en uiteindelijk geconstateerd dat de feiten geen aanbleiding gaven om er een verhaal over te maken.

Dan komt er een journalist van een lokaal krantje, die niks van dat onderzoek weet, die even een hoogleraar belt en een verhaaltje schrijft. Ik snap de frustratie van de burgemeester daarover goed. Hij had niet zo moeten reageren, is heel stom geweest maar wel begrijpelijk.
De burgemeester wordt niet geacht begrijpelijk te reageren, maar redelijk. Dat is zijn taak, daar is hij voor aangesteld. Als hij bij zoiets tamelijk onbenulligs al zo uit de slof schiet, dan houdt dat niet veel geods in voor als er een serieuzere kwestie opduikt.
pi_68090663
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:50 schreef Colnago het volgende:

[..]

Kunnen wij als simpele burgers ook bij de PvdA aankloppen als we geen passende woning kunnen vinden?
Neen. Tenzij je uitschot bent, dan regelt de PvdA ook een een passende woning voor je.
  donderdag 16 april 2009 @ 22:56:28 #30
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68090710
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Huh, het is toch goed dat hij in Utrecht woont.
[..]

Nou nee hoor, doe anders even dramatisch.

Hij is onhandig geweest, heeft ie toegegeven. Jammer dat er zo'n kwestie van wordt gemaakt, alsof er geen belangrijker zaken zijn.
belangrijker zaken dan de pvda en gl naar de afgrond brengen? ik dacht het niet. die laffe poppenkast heeft meer dan genoeg gekost.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_68090728
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:53 schreef Colnago het volgende:

[..]

Wel leuk allemaal hoor maar ondertussen krijgt te PvdA steeds meer mensen die op kosten van de samenleving luxe woningen betrekken.
Als excuus hebben ze dan dat het volgens (hun) regels is dus dan mag niemand er kritiek op hebben maar kloppen doet het natuurlijk niet.
Wie betrekt er van de PvdA luxe woningen? Daar is toch helemaal geen sprake van.
pi_68090772
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:54 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat is een strikt legalistische redenering. Van een vooraanstaand politicus met een voorbeeldfunctie verwacht ik wat meer dan dat.
Meer dan dat hij in het goedkoopste pensionnetje gaat zitten?
quote:
De burgemeester wordt niet geacht begrijpelijk te reageren, maar redelijk. Dat is zijn taak, daar is hij voor aangesteld. Als hij bij zoiets tamelijk onbenulligs al zo uit de slof schiet, dan houdt dat niet veel geods in voor als er een serieuzere kwestie opduikt.
Ja, hij had ook achteraf een rechtzaak kunnen aanspannen. Wat had dat voor tijd en gemeenschapsgeld gekost.
pi_68090826
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Wie betrekt er van de PvdA luxe woningen? Daar is toch helemaal geen sprake van.
Ik heb geen huurhuis van 1600 euro per maand, jij wel?
Okee, ik geef toe dat het niet echt veel is vergeleken met de 7000 dollar per maand voor Herfkens maar toch.
Audaces fortuna juvat
pi_68090831
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Wie betrekt er van de PvdA luxe woningen? Daar is toch helemaal geen sprake van.
Wolfsen bv? Die 1600 ¤ zal hij vast niet hebben gespendeerd aan een huurflatje op Kanaleneiland (en waarom ging hij daar eigenlijk niet tijdelijk wonen , is toch goed om in contact te komen met de bewoners).
  donderdag 16 april 2009 @ 22:59:36 #35
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68090858
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Wie betrekt er van de PvdA luxe woningen? Daar is toch helemaal geen sprake van.
pvda is bij uitstek de partij die heel erg snel electoraal strooit met belastinggeld en maar vriendjes schuiven. amsterdam bijvoorbeeld betaald zijn eigen kritische persbureau, cohen weet er wel raad mee.

niet zo handig, toen niet, en nu zeker niet. die multi-culti proefbalonnetjes zijn wel klaar nu.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_68090934
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Meer dan dat hij in het goedkoopste pensionnetje gaat zitten?
Ik verwacht dat hij prudent omgaat met gemeenschapsgeld. Tijdelijk in een (redelijke) huurwoning of hotel is ok, langdurig gebruik maken van een dergelijke regeling omdat je geen woning jan vinden is dat niet.
quote:
[..]

Ja, hij had ook achteraf een rechtzaak kunnen aanspannen. Wat had dat voor tijd en gemeenschapsgeld gekost.
Of niets doen behalve de aantijgingen desgevraagd ontkennen? Had ook gekund...
pi_68090961
Kijken wat de minister van BiZa in P&W erover zegt
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_68091258
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:01 schreef Diederik_Duck het volgende:
Of niets doen behalve de aantijgingen desgevraagd ontkennen? Had ook gekund...
Ja, had gekund. Maar het is niet zo gek om laster te willen tegen gaan.
pi_68091487
Enig idee wat een beetje burgemeester-waardige woning kost via een particuliere verhuurder als Rotsvast? Dat red je niet met een paar honderd euro .

Geen enkel probleem met die 1600 euro per maand. Utrecht smijt dagelijks een veelvoud daarvan over talloze balken.

Jammer dat de oppositie er weer zo'n symbolische motie tegenaan moest gooien.
pi_68091554
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:18 schreef DennisMoore het volgende:
Jammer dat de oppositie er weer zo'n symbolische motie tegenaan moest gooien.
Yep, totaal overbodig inderdaad.
  donderdag 16 april 2009 @ 23:26:28 #41
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68091775
ja! de oppositie, die zijn eigenlijk de boosdoeners. je weet wel, die groep die is kaltgestelt nog niet zo lang geleden door de regering.

de oppositie is degene die aleid heeft doen dwingen tot het verspillen van belastinggeld en tegenhouden van een nog niet opgeloste financiële kwestie. de oppositie, die tijdens balkenende 1, 2 en 3 zo hard heeft lopen gillen dat alles kut ging. maar nu ze regeren ineens denken dat kritiek niet mag.

walgelijk, hypocriet en verontrustend!
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_68091832
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:26 schreef zoalshetis het volgende:
ja! de oppositie, die zijn eigenlijk de boosdoeners. je weet wel, die groep die is kaltgestelt nog niet zo lang geleden door de regering.
Uh, wat heeft dat met de Utrechtse gemeenteraard te maken?
quote:
de oppositie is degene die aleid heeft doen dwingen tot het verspillen van belastinggeld en tegenhouden van een nog niet opgeloste financiële kwestie. de oppositie, die tijdens balkenende 1, 2 en 3 zo hard heeft lopen gillen dat alles kut ging. maar nu ze regeren ineens denken dat kritiek niet mag.

walgelijk, hypocriet en verontrustend!
Waar heb je het over?
pi_68091949
Nee, de oppositie die het instrument van een raadsONDERZOEK wil misbruiken in een vaag geformuleerde motie die populistisch oproept tot het opstellen van een "zuiver communicatiebeleid om de persvrijheid te waarborgen".

Flauwekul dus, en niet iets voor een raadsonderzoek.
pi_68092053
Los daarvan kun je je afvragen of Wolfsen de waarheid sprak en er toch niet stiekem sprake was van het uitoefenen van druk op de uitgever van het krantje (je hoort wel 's wat). M'goed, dan moet de pers z'n bek maar opentrekken en met de feiten komen.

Blijkbaar is die 'persvrijheid' (inflattoir begrip?) ze niet zoveel waard... En een journalist/uitgever die zwicht na het eerste de beste boze telefoontje van een politicus/bestuurder is natuurlijk geen knip voor de neus waard.
  donderdag 16 april 2009 @ 23:34:34 #45
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68092113
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:30 schreef DennisMoore het volgende:
Nee, de oppositie die het instrument van een raadsONDERZOEK wil misbruiken in een vaag geformuleerde motie die populistisch oproept tot het opstellen van een "zuiver communicatiebeleid om de persvrijheid te waarborgen".

Flauwekul dus, en niet iets voor een raadsonderzoek.
toen pvda nog in de oppositie zat was het niet anders dan een grote klaagzang en van staatswege veel extreem positieve pvdaprogramma's op de nos die de pvda spreektijd en aandacht gaven, net zolang tot ze weer konden regeren.

ze mochten alles zeggen en belachelijk maken tijdens hun oppositieperiode. maar nu ze regeren is het ineens allemaal maar normaal om de oppositie de mond te snoeren.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_68092125
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:34 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

toen pvda nog in de oppositie zat was het niet anders dan een grote klaagzang en van staatswege veel programma's op de nos die de pvda spreektijd en aandacht gaven, net zolang tot ze weer konden regeren.

ze mochten alles zeggen en belachelijk maken tijdens hun oppositieperiode. maar nu ze regeren is het ineens allemaal maar normaal om de oppositie de mond te snoeren.
Het gaat hier over de utrechtse gemeenteraad, blijven we even on-topic aub. Dank u.
pi_68092177
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:34 schreef zoalshetis het volgende:

toen pvda nog in de oppositie zat was het niet anders dan een grote klaagzang en van staatswege veel programma's op de nos die de pvda spreektijd en aandacht gaven, net zolang tot ze weer konden regeren.

ze mochten alles zeggen en belachelijk maken tijdens hun oppositieperiode. maar nu ze regeren is het ineens allemaal maar normaal om de oppositie de mond te snoeren.
Hoi, het gaat hier over de Utrechtse Raad en niet over politiek Den Haag.

Hoewel ik Isabella (PvdA) wel grappig regentesk uit de hoek vind komen als ie weer 's iemand van SP of GroenLinks afblaft .
  donderdag 16 april 2009 @ 23:37:26 #48
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68092210
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Het gaat hier over de utrechtse gemeenteraad, blijven we even on-topic aub. Dank u.
de gemeenteraad weerspiegelt de regering en de pvda in het bijzonder. het is niets anders dan vriendjes goed veel belastinggeld toeschuiven en maar hopen dat die dan positief over jou schrijven of vertellen. pvda'ers zijn de zielige gepestte jongetjes uit je klas. ja, ook bos. wat ie ook zegt of afgekocht heeft.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_68092230
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:37 schreef zoalshetis het volgende:

de gemeenteraad weerspiegelt de regering en de pvda in het bijzonder. het is niets anders dan vriendjes goed veel belastinggeld toeschuiven en maar hopen dat die dan positief over jou schrijven of vertellen. pvda'ers zijn de zielige gepestte jongetjes uit je klas. ja, ook bos. wat ie ook zegt of afgekocht heeft.
Steek er nog eentje op, vogel .
  donderdag 16 april 2009 @ 23:39:05 #50
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_68092266
Ik geloof vast dat zijn declaraties te rechtvaardigen waren. Dat zou mij nog het minst kunnen boeien.

Het feit dat hij probeert om de media de mond te snoeren is wat hier totaal onacceptabel is en dat schijnt hij ook al eerder te hebben gedaan bij journalisten van het AD. Wat mij betreft moet een dergelijk iemand direct moven.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')