abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 9 april 2009 @ 12:14:14 #1
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_67859192
Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!


Een paar handige web sites en adressen:

- PsyQ is een landelijk opererend samenwerkingsverband van de ggz instellingen.
Hier kun je o.a. terecht voor diagnosestelling en behandeling.
PsyQ

Hoe herken je AD(H)D en ADD?
Voorlichtingsfilmpjes.


Patiëntenverenigingen

- Balans, de patiëntenvereniging voor ADHD.
Hier vindt u veel verwijzingen en recente publicaties over ADHD.
Balans digitaal

- Stichting ADD, een stichting voor het
overwegend onoplettend type (ADD).
SADD

- Vereniging Impuls, voor volwassenen met AD(H)D en aanverwante stoornissen.
Impuls

- Centrum 'Zit Stil' is de Belgische organisatie voor kinderen en volwassenen met ADHD.
Centrum 'Zit stil'

Ervaringsdeskundigen

- Uitgebreide pagina met links over ADHD. Een prima beginpunt voor het zoeken naar informatie over ADHD op het net. Heel veel links naar Nederlandstalige sites over ADHD. Veel voor kinderen met ADHD, maar ook veel voor volwassenen. ADHD pagina

- Het prikbord van de adhd.pagina.nl. Op deze site kan men boodschappen van andere volwassenen met ADHD lezen, of zelf boodschappen achterlaten. Er vinden hele discussies plaats op deze site. Prikpagina ADHD

- Het doel van de ADHD Stichting is de situatie van kinderen en volwassenen met ADHD te bevorderen i.s.m. andere organisaties op het gebied van ADHD. Dit gebeurt o.a. door het bevorderen van wetenschappelijk onderzoek, het geven van voorlichting, advies en scholing.
De ADHD Stichting

- Hersenstorm - ADHD bij volwassenen. Site van 'ervaringsdeskundige' Annemarie van der Gouw.
Hersenstorm

- Stichting ADHD+ is de grootste NL/BE-contactsite m.b.t. AD(H)D en aanverwante aandoeningen voor volwassenen, jong volwassenen en kinderen. U vindt er gerichte en recente informatie over ADHD en aanverwante stoornissen (vandaar de plus). Daarnaast zijn er 3 vormen van contact mogelijk voor lotgenoten: een chatroom die voor iedereen vrij toegankelijk is, een gratis internetforum dat inmiddels 2.100 (01-2005) actieve deelnemers in Nederland en Belgie kent, en diverse meetings die door ADHD+ worden georganiseerd.
Stichting ADHD+

- Levente, een website met informatie en lotgenotencontact over ADD.
Levente

- Website van de vaste columnist van de Nieuwsbrief voor patiënten van Programma ADHD bij volwassenen.
Dylan Francis


Lotgenotencontact/chatten/informatie

ADHD in Nederland

ADHD Xtra

ADHD News Daar kun je ook dat pols bandje kopen.

Medicatie:

Stimulantia:

- Ritalin: Methylfenidaat kort werkend.
- Concerta: Methylfenidaat lang werkend.
- Dextro-amfetamine: - Het verschil tussen Methylfenidaat en Dextro-amfetamine

Niet stimulantia:

- Strattera: Atomoxetine.
- Wellbutrin XR: Langwerkend Bupropion.



Vorige topics.

De OP vind je hier



[ Bericht 16% gewijzigd door Krentenbol. op 19-04-2009 01:02:52 ]
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_67859423
Wat is er veel gepost de afgelopen dagen
  donderdag 9 april 2009 @ 12:22:30 #3
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_67859470
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:54 schreef Kabolter het volgende:

[..]


Hij/zij legt niet uit waarom?

Ik was daar gelukkig een stuk kritischer in. Wat overigens niet wil zeggen dat ik geen vertrouwen had in zijn kennis. Binnen no time werd er al een stuk papier en een potlood gepakt om een illustratie te tekenen wat aangaf hoe amphetamines op 'ons' brein werken.

Heeft mij wel enorm geholpen, anders had ik nu nog aan de Ritalin gezeten, en was het enige wat (steeds) veranderde de dosis. Dat kwam ook doordat ik een persoonlijke aanpak eiste, ipv de gemiddelde aanpak, dat wat voor de meesten goed is. Niet dat ik zo speciaal ben, maar meer omdat ik door die eisen wel wist wat ik wou en niet wou.

Snap dat niet echt. Je slikt pillen en wil niet weten wat, hoe, wanneer en waarom.
Zo komt het, heel kort door de bocht, bij mij over.
Het zijn ook nog eens pillen die zich voornamelijk in het hoofd afspelen qua werking.

Weet hij/zij dat met die tijden?
In 9 van de 10 gevallen word volgens mij aangegeven dat het een richtlijn is en dat het maar bij een klein groepje beter werkt, zo laat innemen. Deze mensen hebben vooral bij het inslapen er baat bij.
Tja, de psych heeft er voor geleerd, ik niet. Noem me naief, maar ik heb geen reden om aan het oordeel van die man te twijfelen. Ik heb hem verteld van de tijden en die waren geen probleem. Over anderhalve week heb ik weer een afspraak met hem en als dan blijkt dat de tijden me geen goed doen, dan kaart ik dat aan en dan overleggen wat ik dan het beste kan doen.

Kritisch zijn en een persoonlijke aanpak eisen: heel tof, maar je moet er wel een reden voor hebben. Ik vond niet dat ik die reden al had bij onze eerste afspraak.

Dit is overigens niet per se tegen jou gericht, maar ik heb persoonlijk een hekel aan mensen die denken dat ze het meteen beter weten dan iemand die er meerdere jaren voor gestudeerd heeft.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  donderdag 9 april 2009 @ 12:27:40 #4
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67859645
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:21 schreef _Ophelia_ het volgende:
Wat is er veel gepost de afgelopen dagen
komt denk ik een beetje door mijn gespam
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 9 april 2009 @ 12:29:13 #5
262 Re
Kiss & Swallow
pi_67859699
was er niet een nieuwe wiki?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 9 april 2009 @ 12:34:03 #6
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_67859862
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:29 schreef Re het volgende:
was er niet een nieuwe wiki?
Ik heb de Wiki-link uit de OP van het vorige deel gebruikt, was dat niet de goede?
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_67860001
Net mijn eerste telefonische (voor)intake van PsyQ gehad, ze zagen iig genoeg kenmerken om 't nader te onderzoeken.. Woensdag de 22e intake-gesprek.. 't zal mij benieuwen!
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 13:25:13 #8
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67861342


voor het eerst in 15 jaar een vrije dag vandaag en ik ben net wakker zit nu te twijfelen om nog even verder te tukken
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 9 april 2009 @ 13:29:15 #9
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67861468
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:38 schreef Maartel het volgende:
Net mijn eerste telefonische (voor)intake van PsyQ gehad, ze zagen iig genoeg kenmerken om 't nader te onderzoeken.. Woensdag de 22e intake-gesprek.. 't zal mij benieuwen!
succes!! (alvast)
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:25 schreef MaJo het volgende:


voor het eerst in 15 jaar een vrije dag vandaag en ik ben net wakker zit nu te twijfelen om nog even verder te tukken
ben je nog echt moe? of vooral gewoon een beetje zin om te slapen? ik vind het altijd fijner om niet te lang te slapen, dan is het 's avonds weer lastiger om in bed te komen en dan ben ik de dag erna extra gaar. Daarbij word ik zelf altijd een beetje depri van lang in bed liggen. Heb jij daar geen last van?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_67862398
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:34 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Ik heb de Wiki-link uit de OP van het vorige deel gebruikt, was dat niet de goede?
Voor zover ik kan zien, wel. Tenzij RE het er niet mee eens is natuurlijk....
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_67862416
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:29 schreef Re het volgende:
was er niet een nieuwe wiki?
De wiki werkt

Wellicht dat de TT van de vorige topics wat gelijk getrokken kunnen worden Ziet het er allemaal wat mooier uit...
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_67864451
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:07 schreef Kabolter het volgende:
Waarom zou je om 22:00 nog willen slikken? Bang voor de rebound?

Ik val dus nooit zomaar in slaap.
Begin erg rustig, 's ochtends.
Om een uurtje of 11 begin ik echt wakker te worden.

Daarna zet de druk langzaam op.

Om een uurtje of 5 word ik een stuk rustiger.
Om een uurtje of 6 ga ik eten.
En vanaf een uurtje of 7 word ik weer een stuk drukker.

Maakt niet uit hoe slecht ik die week heb geslapen, val niet in slaap.

Slik daarom voor het slapen gaan Seroquel.
Het was wel een beetje eng, als je ziet waar het normaal voor word gebruikt.

Maar het werkt echt perfect.
Denk maar aan 1 ding tegelijk en zodoende kan ik slapen.
En de volgende dag is het naar mijn gevoel uitgewerkt.
Sta dus helder op.
Van de week was op Netwerk een reportage over Seroquel en de verzwegen bijwerkingen van het middel:
quote:
Het medicijn Seroquel wordt vaak gebruikt bij de behandeling van schizofrenie en bij manische periodes. Tegen de fabrikant van Seroquel, AstraZeneca, lopen in de VS rechtszaken omdat gebruikers ernstige bijwerkingen zouden ondervinden.

Het gaat dan vooral om het ontwikkelen van diabetes. AstraZeneca zou informatie over deze ernstige bijwerkingen hebben achtergehouden.

In Nederland is het medicijn goedgekeurd door het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen. In Netwerk een reportage over de Nederlandse toelating en over de Amerikaanse slachtoffers van het medicijn.
Hier te zien:
http://www.netwerk.tv/uit(...)nti-psychosemedicijn
I HATE MUSIC
pi_67865963
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:21 schreef _Ophelia_ het volgende:
Wat is er veel gepost de afgelopen dagen
Denk ook door mijn tentamenperiode.
Woei, eindelijk weer een tentamen gehaald (kan niet anders nl. want heb de punten opgeteld)
dat zijn weer 6 studiepunten!
Ik snap niet waarom ik eerst dat vak nooit begreep, maar nu lijkt het of mijn ogen geopend zijn.
Een hele andere kijk erop.
Ik heb zin om de rest ook goed te maken... (eerst had ik dat veel minder, omdat ik veel minder in mezelf geloofde) Als je niet in jezelf gelooft, wil het gewoon niet lukken bij mij althans..
  donderdag 9 april 2009 @ 17:44:50 #14
232720 boekenwurmpje
Nou, nog één Billy dan...
pi_67870515
Jeej, ben ik weer
Ik hou jullie lekker half op de hoogte van mijn vorderingen
Ik had maandag een ADHD test bij PsyQ en daar kwam uit dat ik dus toch echt ADD heb. Jippie. 9 van de 9 criteria in het heden, en 8 van de 9 in m'n kindertijd.

Het gekke is dat ik het, aan de hand van alle verhalen hier en wat zoeken op internet, eigenlijk wel aan zag komen, maar dat ik het toch zo'n stempel op mezelf vind. Ik weet niet zo goed wat ik er nou van moet vinden. Het verklaart echt een hoop (zo niet alles ) maar het is niet dat het ineens verandert omdat ik nu weet hoe het heet. Ik weet al jaren dat ik een en al chaos ben, en slordig, en uitstellerig, alsof ik er nu INEENS wat aan ga doen. Alsof ik nog nooit geprobeerd heb om mezelf te veranderen

Maar goed, aanstaande dinsdag een afspraak met een psychiater. Voor een depressie en dus de ADD. Ben benieuwd wat daar dan gaat gebeuren.

Oooh, en m'n werk, of beter gezegd m'n manager, stelde voor dat ik me anders even op mezelf focus, en m'n studie. Mijn contract is wel net verlengd, maar ik ben toch een beetje bang dat dit een verkapte vorm van contractopzegging gaat worden...
Aardig zijn is overrated.
  donderdag 9 april 2009 @ 17:46:25 #15
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67870564
quote:
Op donderdag 9 april 2009 15:33 schreef Lychee_ het volgende:

[..]

Denk ook door mijn tentamenperiode.
Woei, eindelijk weer een tentamen gehaald (kan niet anders nl. want heb de punten opgeteld)
dat zijn weer 6 studiepunten!
Ik snap niet waarom ik eerst dat vak nooit begreep, maar nu lijkt het of mijn ogen geopend zijn.
Een hele andere kijk erop.
Ik heb zin om de rest ook goed te maken... (eerst had ik dat veel minder, omdat ik veel minder in mezelf geloofde) Als je niet in jezelf gelooft, wil het gewoon niet lukken bij mij althans..
gefeli alvast!!

hier ook weer goed nieuws. had vandaag overleg en ik was helemaal bang dat ik weer in slaap ging vallen. maar het viel sowieso nogal mee, en op een gegeven moment zakte ik weg en toen ben ik gaan tekenen en op het moment dat ik me teveel op het tekenen ging concentreren ging ik even weer luisteren en stoppen met tekenen en zo heb ik het hele overleg wakker en oplettend en actief meegedaan
Dus...tekenen werkt!!! Iedereen zat wel een beetje raar naar mijn kladblok te kijken, denk dat ze dachten dat ik niet oplette maar ik heb zo goed als alles meegekregen.
Nu nog een oplossing zoeken voor als ik straks bij klanten moet zitten, daar kan ik niet gaan zitten tekenen natuurlijk, maar tegen die tijd zorg ik dan wel dat ik getest ben en dan hebben de heren/dames psychiaters misschien nog wel wat nuttigs voor me
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 9 april 2009 @ 17:50:52 #16
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67870688
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:44 schreef boekenwurmpje het volgende:
Jeej, ben ik weer
Ik hou jullie lekker half op de hoogte van mijn vorderingen
Ik had maandag een ADHD test bij PsyQ en daar kwam uit dat ik dus toch echt ADD heb. Jippie. 9 van de 9 criteria in het heden, en 8 van de 9 in m'n kindertijd.

Het gekke is dat ik het, aan de hand van alle verhalen hier en wat zoeken op internet, eigenlijk wel aan zag komen, maar dat ik het toch zo'n stempel op mezelf vind. Ik weet niet zo goed wat ik er nou van moet vinden. Het verklaart echt een hoop (zo niet alles ) maar het is niet dat het ineens verandert omdat ik nu weet hoe het heet. Ik weet al jaren dat ik een en al chaos ben, en slordig, en uitstellerig, alsof ik er nu INEENS wat aan ga doen. Alsof ik nog nooit geprobeerd heb om mezelf te veranderen

Maar goed, aanstaande dinsdag een afspraak met een psychiater. Voor een depressie en dus de ADD. Ben benieuwd wat daar dan gaat gebeuren.

Oooh, en m'n werk, of beter gezegd m'n manager, stelde voor dat ik me anders even op mezelf focus, en m'n studie. Mijn contract is wel net verlengd, maar ik ben toch een beetje bang dat dit een verkapte vorm van contractopzegging gaat worden...
Hoi!
Lijkt me inderdaad confronterend om te horen ja Waarschijnlijk krijg je van de psychjes wel advies hoe ermee om te gaan of evt medicijnen of wat ook. Probeer daar vertrouwen in te hebben en je er niet te rot over te voelen. Maargoed, ik kan het me voorstellen dat je ff niet blij ben. Ik had ook ooit een diagnosegesprek en ben toen een hele dag de weg kwijt geweest (was omdat ik borderlinetrekken heb/had en dat vond ik niet leuk om te horen).

Wat betreft je manager: misschien moet je hem vragen wat hij precies bedoelde met zijn opmerking. probeer even niks in te vullen, maar laat hem het maar uitleggen. En verzin voor jezelf vast een verhaal dat je kan houden waarom het werken juist wel goed voor je is En misschien bedoelde hij heel wat anders.
succes en laat het nog even weten na dinsdag
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 9 april 2009 @ 17:56:57 #17
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_67870866
wist niet dat er zo'n topic was.
heb adhd dus.

zal dit wel even volgen
Diep in mijn hart daar zit mijn club, het hoort bij mij 't is mijn geluk, het rode shirt, het Twentse Ros.. JE BENT MIJN TROTS.
  donderdag 9 april 2009 @ 18:03:57 #18
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67871079
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:56 schreef Robinhoo het volgende:
wist niet dat er zo'n topic was.
heb adhd dus.

zal dit wel even volgen
weer wat geleerd vandaag
als ik het goed heb begrepen hangen hier mensen rond die adhd hebben, of add, of die denken dat ze het misschien hebben (die laatste categorie ben ik) en verder weet ik het niet precies, zit hier ook pas een dag op het topic. maar zover ik er wat over te zeggen heb: welkom!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 9 april 2009 @ 18:37:52 #19
232720 boekenwurmpje
Nou, nog één Billy dan...
pi_67872018
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:50 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Wat betreft je manager: misschien moet je hem vragen wat hij precies bedoelde met zijn opmerking. probeer even niks in te vullen, maar laat hem het maar uitleggen. En verzin voor jezelf vast een verhaal dat je kan houden waarom het werken juist wel goed voor je is En misschien bedoelde hij heel wat anders.
succes en laat het nog even weten na dinsdag
Nee, ik ga inderdaad nog even niet paniekerig denken, hoewel dat wel ontzettend veel moeite kost... Gedachtenstromen zijn vervelend als ze negatief zijn

Het vervelende is alleen dat ik niet meer zo zeker weet of werken wel goed voor me is. Mijn huidige bijbaantje dus, want de structuur die een vaste bijbaan me geeft is wel noodzakelijk. Maar ik werk nu bij de welbekende Zweedse meubelgigant, en de zaterdagen daar zijn niet bepaald bevorderlijk voor de overdaad aan prikkels en de chaos in mijn hoofd

Ik durf alleen echt niet zomaar te stoppen, want als studentje heb ik het geld veel te hard nodig, en mijn collega's zijn echt super. En het werk op zich is prima, als bijbaan. Alleen in mijn huidige gemoedstoestand is zelfs een avondje eigenlijk al te veel

Uiteraard laat ik dinsdag uitvoerig weten hoe het ging Ik ben echt benieuwd! Ik vind het ook een fijn idee dat hier mensen te vinden zijn die al meer ervaring hebben met de diverse medicijnen
Aardig zijn is overrated.
  donderdag 9 april 2009 @ 22:53:54 #20
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_67880437
Krijg het idee dat de meds aardig werken. Ik was lichamelijk gezien wat rustiger vandaag (alsof alle spanning verdwenen was uit bijvoorbeeld mijn benen, spanning die ik normaal gesproken het liefst omzet in beweging) en ik zit nu achter de laptop en tegelijk tv te kijken. Maar ik krijg gewoon niks mee van de tv, zo geconcentreerd ben ik op de laptop. Normaal gesproken wissel ik de hele tijd af tussen beide schermen.

Ook gefitnesst vandaag, maar ik had wel duidelijk een hogere hartslag. Ik heb het erg rustig aangedaan, maar ik had naderhand het gevoel dat ik heel fanatiek tekeer was gegaan.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  vrijdag 10 april 2009 @ 13:21:31 #21
104367 Thrackan
new and improved
pi_67894193
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:03 schreef Murmeli het volgende:

[..]

weer wat geleerd vandaag
als ik het goed heb begrepen hangen hier mensen rond die adhd hebben, of add, of die denken dat ze het misschien hebben (die laatste categorie ben ik) en verder weet ik het niet precies, zit hier ook pas een dag op het topic. maar zover ik er wat over te zeggen heb: welkom!
Wat mij betreft is iedereen die interesse heeft in ADD/ADHD hier welkom, of ze het nou hebben of niet.
Niet dat ik er over ga

Gister wederom de waarheid moeten erkennen in het feit dat ik echt eens naar de huisarts moet gaan. Waarom ga ik nou niet
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  vrijdag 10 april 2009 @ 13:27:36 #22
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67894357
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:21 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Wat mij betreft is iedereen die interesse heeft in ADD/ADHD hier welkom, of ze het nou hebben of niet.
Niet dat ik er over ga

Gister wederom de waarheid moeten erkennen in het feit dat ik echt eens naar de huisarts moet gaan. Waarom ga ik nou niet
ja, waarom ga je niet? vind je het spannend? wil je het eigenlijk niet weten? vind je je dokter niet aardig?
misschien moet je gewoon even niet nadenken en nu de telefoon pakken. dan heb je voor het weekend een daad gesteld
sterkte!!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_67894645
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:21 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Wat mij betreft is iedereen die interesse heeft in ADD/ADHD hier welkom, of ze het nou hebben of niet.
Niet dat ik er over ga

Gister wederom de waarheid moeten erkennen in het feit dat ik echt eens naar de huisarts moet gaan. Waarom ga ik nou niet
Ik heb het al eens eerder gezegd, maar wat mij over die uitstelfase heen heeft geholpen is gewoon een afspraak maken voor de diagnose. Toen had ik een stok achter de deur, ik moest wel naar de huisarts voor de verwijzing.
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 13:42:24 #24
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67894759
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:44 schreef boekenwurmpje het volgende:
-knip-
Welkom in de wereld van de ADD

ik snap heel goed dat het labeltje een beetje eng is maar uiteindelijk heeft het me wel geholpen. Veel dingen waar ik tegenaan loop hebben gewoon een verklaring. Ook naar de buitenwereld toe is het fijn dat er een reden is waarom je bent zoals je bent.

een simpel voorbeeld: ik had altijd gedoe met mijn huisgenoten omdat ik dingen liet slingeren en weinig schoonmaakte. Ze dachten dat ik lui was en ik ging ook aan mezelf twijfelen. Nu ik weet dat ik ADD heb weet ik dat het geen onwil of luiheid is, ik zie het gewoon niet. Mijn huisgenoten snappen dit nu ook. We hebben nu de afspraak dat ze het tegen me moeten zeggen als iets schoongemaakt moet worden en dan doe ik het ook. Sindsdien hebben we hier geen gezeur meer over

Er zijn dus best dingen te veranderen

succes
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 13:48:35 #25
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67894890
Ik kom er steeds meer achter dat in paniek raken door een verandering van plannen ook een ADD kenmerk is.

ik had gisteren besloten om 's avonds naar mijn ouders te gaan en daar vandaag lekker tot rust te komen. Toen ik hoorde dat het vandaag lekker weer zou worden en mijn vriendinnen lekker in het park wilde chillen raakte ik helemaal in paniek. Dat paste niet in de planning die ik bedacht had

uiteindelijk besloten om toch niet naar mijn ouders te gaan en vandaag met mijn vriendinnen te chillen. Moest even gigantisch omschakelen maar voel me er nu goed bij

wel leerzaam om te ontdekken dat zoveel gewoon samenhangt met mijn ADD
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')