abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:31:44 #51
16701 scanman01
Today's a good day
pi_67203089
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:14 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

1 persoon martelen en 1000 levens redden vs 1 persoon niet martelen en 1000 mensen dood.

Hmmmm.... moeilijk moeilijk....

Na lang wikken en wegen ga ik toch maar voor die 1000 doden zodat die ene terrorist zijn mensenrechten niet geschend worden
Mischien hè.... héél misschien gaat het ook om het martelen van personen die naderhand onschuldig blijken te zijn. Ik bedoel, reken erop dat - als ze verdacht waren van terrorisme - die twee van Putten zwaar zouden zijn gemarteld. Wanneer weet je iets voor 100% zeker? En waar leg je de grens? En zo zijn er nog 100 andere vragen die je jezelf zou kunnen stellen voordat je roept dat martelen natuurlijk moet kunnen.
My soul is painted like the wings of butterflies
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:32:30 #52
67174 Dos37
Come on Twente
pi_67203114
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 09:59 schreef Mr.Silencer het volgende:
Jack Bauer schendt meeste mensenrechten
[..]



Is er trouwens ooit een poll geweest over hoe de fokkers! over Jack's werkwijze denken?


waar mensen zich mee bezig houden zeg
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_67203340
de vader van jochem meyer, dat moet wel een grap zijn
pi_67206752
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:31 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Mischien hè.... héél misschien gaat het ook om het martelen van personen die naderhand onschuldig blijken te zijn. Ik bedoel, reken erop dat - als ze verdacht waren van terrorisme - die twee van Putten zwaar zouden zijn gemarteld. Wanneer weet je iets voor 100% zeker? En waar leg je de grens? En zo zijn er nog 100 andere vragen die je jezelf zou kunnen stellen voordat je roept dat martelen natuurlijk moet kunnen.
Juist en al zou het dan in sommige gevallen toegestaan zijn, dan kan het nooit 1 persoon zijn die dat beslist. Jack beslist altijd voor zichzelf wat hij nodig acht en doet dat dan gewoon. Zo gaf hij ook dat component van de ontsteking van een kernbom met Russische staatsgeheimen aan de Chinesen om Audrey vrij te krijgen.
pi_67210552
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:24 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Zo gaf hij ook dat component van de ontsteking van een kernbom met Russische staatsgeheimen aan de Chinesen om Audrey vrij te krijgen.
Ja, dat was niet zo heel erg verstandig toen .
pi_67211614
ff snel een tvp
what you see, is what you get!
pi_67215156
Goeiemorgen, de redenering van mensen hier om marteling recht te lullen...

Ja, 24 is een leuke serie, maar ten eerste is zo'n 'ticking bomb scenario' ontzettend onrealistisch. Daarnaast is het gewoon een feit dat martelen eerder een tegengesteld effect heeft. Ongeacht wat je ziet in 24, of wat Cheney en Bush zeggen...
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  Admin donderdag 19 maart 2009 @ 20:17:28 #58
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_67216810
Het mooie van dit seizoen is dat er weer dingen gebeuren die je (a) niet aan ziet komen en (b) waarvan je denkt: wow, cool. In plaats van dat het voorspelbaar en niet zo boeiend is.

Ik zag Bauer en Mayor echt samen op een soort kruistocht gaan, wat ik al best gaaf vond als idee, wordt-ie neergeknald. Dat vind ik qua verhaal best stoer.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_67217519
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 19:28 schreef Richardfun het volgende:
Goeiemorgen, de redenering van mensen hier om marteling recht te lullen...

Ja, 24 is een leuke serie, maar ten eerste is zo'n 'ticking bomb scenario' ontzettend onrealistisch. Daarnaast is het gewoon een feit dat martelen eerder een tegengesteld effect heeft. Ongeacht wat je ziet in 24, of wat Cheney en Bush zeggen...
Eens. Maar in het geval van Burnett, zou jij hem niet gemarteld hebben?
pi_67218444
De meest extreme martel methode vind ik nog steeds die uit seizoen 2.
Sayed Ali die gemarteld wordt en uiteindelijk dreigt Bauer met de executie van zijn familie, die zal ik het meeste blijven herinneren van 24. Maar aan de kant vroeg die klojo er wel om en dat je dan op ten duur een afweging moet maken tussen het afgaan van een atoombom in een stad en een familie (plus een goede truc in dit geval).

Het blijft dan ook een afweging tussen de impact van een dreiging, de resterende tijd en in hoeverre een persoon mee wilt werken. Maar het CTU martel beleid was wel vaak bizar, want er hebben aardig wat 'normale' mensen op de martel stoel gezeten. Daarnaast zal het vaak ook valse informatie opleveren

Wij mogen in onze wereld al blij zijn als instanties in staat zijn om de effecten van aanslagen te minimaliseren, laat staan alle feiten op een rijtje hebben, en iemand hebben waaraan ze netjes kunnen vragen waar de bom is.

Maar goed, ik kijk 24 dan ook voor de entertainment en niet om er nou zo nodig een belangrijk bericht uit te halen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Silencer op 19-03-2009 21:29:02 ]
pi_67218567
De zoon van Heller was wel wat extreem (de martelmethode niet, maar het was wel effe z'n zoon). En achteraf sloeg het eigenlijk helemaal nergens op.
pi_67219058
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:08 schreef Sloggi het volgende:
De zoon van Heller was wel wat extreem (de martelmethode niet, maar het was wel effe z'n zoon). En achteraf sloeg het eigenlijk helemaal nergens op.
Aan hem zat ik ook de denken toen ik mijn post schreef, want hij wist geen directe informatie om de ontvoering van zijn vader of zus op te lossen. Dit was dan ook een gevalletje waar het martelen op dat moment op niks was gebaseerd. Ok, hij had dan een triootje met een gozer en Mandy, dat achteraf te stom was om niet te vertellen, maar hij had niks met opzet gedaan om iemand kwaad te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Silencer op 19-03-2009 21:25:59 ]
pi_67219403
Van seizoen twee heb ik maar een paar afleveringen gezien, de marteling van Syed Ali niet. Wel jammer, je mist toch een stuk 24-geschiedenis. Van 3 heb ik er 1 of 2 gezien, vanaf 4 heb ze wel allemaal gezien. Het heeft nu toch geen zin meer 2 en 3 te gaan kijken, ik weet toch alles al in grote lijnen. De grote 'Luke, I am your father'-momenten ken ik natuurlijk al.
pi_67219764
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:29 schreef Sloggi het volgende:
Van seizoen twee heb ik maar een paar afleveringen gezien, de marteling van Syed Ali niet. Wel jammer, je mist toch een stuk 24-geschiedenis. Van 3 heb ik er 1 of 2 gezien, vanaf 4 heb ze wel allemaal gezien. Het heeft nu toch geen zin meer 2 en 3 te gaan kijken, ik weet toch alles al in grote lijnen. De grote 'Luke, I am your father'-momenten ken ik natuurlijk al.
Wel jammer dat je dan de groei van bepaalde personages mist.
Je weet dan wel de grotere verhaallijnen, maar regelmatig zijn het toch ook de kleine dingetjes die je blijft herinneren, waardoor je een seizoen juist meer kan waarderen.
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:00:21 #65
16701 scanman01
Today's a good day
pi_67220794
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:04 schreef Mr.Silencer het volgende:


Maar goed, ik kijk 24 dan ook voor de entertainment en niet om er nou zo nodig een belangrijk bericht uit te halen.
Ik ook. En zoals ze het in de serie brengen is het allemaal goed te begrijpen. Verder blijft het 'maar' een serie natuurlijk.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_67223520
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 20:36 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Eens. Maar in het geval van Burnett, zou jij hem niet gemarteld hebben?
Ik ben het eigenlijk eens met Moyer: we need to keep ourselves to a higher standard.

Het doel van terrorisme is nooit het ten val brengen van een hele beschaving, dat is ook niet mogelijk. De bedoeling is angst inboezemen, en de waarden van een beschaving aanvallen. Op het moment dat jij begint met martelen, en de normen en waarden van jouw beschaving laat varen, hebben ze in feite 'gewonnen'...
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  donderdag 19 maart 2009 @ 23:08:45 #67
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_67223764
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 23:02 schreef Richardfun het volgende:

[..]

Ik ben het eigenlijk eens met Moyer: we need to keep ourselves to a higher standard.

Het doel van terrorisme is nooit het ten val brengen van een hele beschaving, dat is ook niet mogelijk. De bedoeling is angst inboezemen, en de waarden van een beschaving aanvallen. Op het moment dat jij begint met martelen, en de normen en waarden van jouw beschaving laat varen, hebben ze in feite 'gewonnen'...
Maar als je ze niet kunt stoppen (doordat je de informatie niet, onvolledig of te laat krijgt) winnen ze alsnog..

En dat maakt 24 zo goed!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_67223814
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 23:08 schreef qu63 het volgende:

[..]

Maar als je ze niet kunt stoppen (doordat je de informatie niet, onvolledig of te laat krijgt) winnen ze alsnog..

En dat maakt 24 zo goed!
Maar 24 gaat uit van het principe dat martelen de beste methode is om informatie uit iemand te krijgen, wat sowieso al een bullshit argument is.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_67223838
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 23:02 schreef Richardfun het volgende:

[..]

Ik ben het eigenlijk eens met Moyer: we need to keep ourselves to a higher standard.

Het doel van terrorisme is nooit het ten val brengen van een hele beschaving, dat is ook niet mogelijk. De bedoeling is angst inboezemen, en de waarden van een beschaving aanvallen. Op het moment dat jij begint met martelen, en de normen en waarden van jouw beschaving laat varen, hebben ze in feite 'gewonnen'...
Met de theorie ben ik het helemaal eens. Maar ik begrijp wat Jack bedoelde, toen hij het had over de realiteit waar hij mee te maken heeft.
  donderdag 19 maart 2009 @ 23:19:30 #70
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_67224148
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 23:10 schreef Richardfun het volgende:

[..]

Maar 24 gaat uit van het principe dat martelen de beste methode is om informatie uit iemand te krijgen, wat sowieso al een bullshit argument is.
Nee.

Wat doen Chloe & co anders? Er wordt op verschillende manier gezocht naar info, en onder tijdsdruk (en waarschijnlijk emotionele druk..) worden er dingen gedaan die niet gedaan zouden zijn als er nog tijd genoeg was.
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_67224239
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 23:19 schreef qu63 het volgende:

[..]

Nee.

Wat doen Chloe & co anders? Er wordt op verschillende manier gezocht naar info, en onder tijdsdruk (en waarschijnlijk emotionele druk..) worden er dingen gedaan die niet gedaan zouden zijn als er nog tijd genoeg was.
Er is gewoon onderzoek naar gedaan, hoe mensen reageren op marteling. Ze klappen in de meeste gevallen of dicht, of vertellen wat ze denken dat diegene wil horen. En de echte die-hard fanatici, die zijn bereid wat voor pijn dan ook te incasseren om een martelaar te worden.

Ik snap je punt over Chloe niet helemaal...
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  donderdag 19 maart 2009 @ 23:25:01 #72
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_67224365
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 23:21 schreef Richardfun het volgende:

[..]

Er is gewoon onderzoek naar gedaan, hoe mensen reageren op marteling. Ze klappen in de meeste gevallen of dicht, of vertellen wat ze denken dat diegene wil horen. En de echte die-hard fanatici, die zijn bereid wat voor pijn dan ook te incasseren om een martelaar te worden.
Daar zit wat in, maar het zijn ook meestal de pionnen die niet zo heel erg die-hard zijn en dus wel iets opgeven.

En ik vraag me af hoe betrouwbaar dat onderzoek is geweest, iedereen die gemarteld is zal zeggen dat ie gedwongen is om iets te zeggen etc.
quote:
Ik snap je punt over Chloe niet helemaal...
Als marteling de enige manier is om aan info te komen, dan heeft ze toch niks te doen? Waarom is ze dan bezig om telefoons af te tappen, internetverkeer te monitoren etc.?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_67234317
Ben ik de enige die "we zijn met ze allen tegen Jack" een beetje zat begint te worden? Nu heb ik het wel gezien..ik heb ook wel weer behoefte aan de good old CTU omgeving..tu tu TUUU Duuu telefoon geluidjes etc etc.

zou goed zijn als volgend jaar laatste seizoen is dat ze CTU nog een keertje optuigen..
pi_67235234
Qu63, klopt, Chloe is ook druk met allerlei andere dingen. Maar daar ging de discussie niet over, die ging over de 'disconnect' tussen hoe marteling bijna altijd zin heeft in 24, en de geheel andere situatie genaamd 'de realiteit'.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  vrijdag 20 maart 2009 @ 12:09:14 #75
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_67235356
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 12:05 schreef Richardfun het volgende:
Qu63, klopt, Chloe is ook druk met allerlei andere dingen. Maar daar ging de discussie niet over, die ging over de 'disconnect' tussen hoe marteling bijna altijd zin heeft in 24, en de geheel andere situatie genaamd 'de realiteit'.
Jij zei dat het de beste methode is om info te verkrijgen. Als dat zo is, waarom zou je dan nog tijd verspillen aan mindere methodes? Aangezien ze dat dus niet doen zal het niet altijd de beste methode zijn, maar wel als ze nog maar een uur hebben.

En daarbij draait het bij Jack vooral om de angst dat hij echt gaat doen wat hij zegt. Normaal gesproken duurt martelen veel langer (24 uur per dag licht, of juist donker, naakt rondlopen, harde muziek, etc.)..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')