abonnement Unibet Coolblue
pi_67050515
Onze dame moet over een tijdje in een groter bedje gaan slapen. Nu ligt ze in een ledikantje.




Het volgende bed moet natuurlijk groter zijn. Een peuterbed kan.



Neemt niet zoveel plaats in, en voor je kind kan het fijn zijn niet meteen in een heel groot bed te liggen. Een plank voor de veiligheid zit er meestal wel bij.
Nadeel is dat je over een tijd weer een nieuw bed, nieuwe matras e.d. moet kopen.

Een meegroeibed is ook een mogelijkheid


of


of


Je hebt maar 1 keer een bed nodig, een matras moet je wel extra kopen, of je vindt het goed dat je kind op meerdere stukken matras ligt. Al moet je over een tijd sowieso een nieuwe matras kopen, dus misschien telt dat niet als nadeel.

Een eenpersoonbed kan ook


Je bent meteen klaar met alles, als er 's nachts iets is, kun je gezellig bij je kind gaan liggen en hoeft over een paar jaar niet weer op zoek. Maar het is wel groot ineens, van een ledikantje naar een groot bed. Dit bed past overigens wel goed bij de rest van de meubels.


Hierbij (life time) heb je ook een soort van kistje van precies in het bed past, waardoor het eerst korter is en niet meteen zo'n groot bed. Je kunt er ook een hoogslaper van maken. Dit is dan wel weer een stuk duurder, dat moet echt lang gebruikt worden.


Voor wat voor soort bed hebben jullie gekozen en waarom? Hoe bevalt het? Wat vindt je kind ervan? Zou je weer voor hetzelfde soort bed gaan als je nog eens kon kiezen?


Zelf vind ik zo'n bed met metalen versiersels erg mooi, dat met wat kussens net een bankje is. En dan een felroze dekbedovertrek en een roze hemeltje. J. is daar minder enthousiast over. Maar eerst moeten we maar eens kijken wat voor soort bed het wordt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_67050677
Wij hebben dat witte metalen meegroeibed. Als je het uitschuift kan je eerst een van de stukken van de matras bijv aan het voeteneind leggen, daar zal ze geen last van hebben. Tegen de tijd dat hij naar de grootste stand moet, mag er so wie so wel eens een nieuwe matras op, denk ik. Of vinden we dat bed tegen die tijd niet leuk meer, dat kan ook.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_67050858
Ik vind meegroeibedden helemaal niet mooi. Hier komt dus een peuterbed eerst en daarna normaal bed of gelijk een normaal bed. Zit hier nog wat over te twijfelen. Zo'n plankje aan de zijkant kan ik zelf ook wel op een normaal bed monteren namelijk en dan ben je in 1 keer klaar.

Maar het duurt hier nog 1 jaartje voordat ik de beslissing moet nemen. Dus als iemand wat zinnigs over mijn idee kan roepen?
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 21:12:50 #4
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_67051015
Amber had eerst een peuterbedje, maar dat was omdat mijn moeder er nog eentje had staan. Anders hadden we wrs. wel meteen een eenpersoonbed gekocht. Die heeft ze nu dan ook, want Iris slaapt nu in het peuterbedje.

Maar goed. Ik zou denk ik meteen een persoonsbed kopen.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zaterdag 14 maart 2009 @ 21:18:49 #5
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_67051185
ik had gelijk een normaal bed gekocht. Mijn kinderen hadden daar nooit problemen mee. Anders blijf je aan het kopen
  zaterdag 14 maart 2009 @ 21:19:39 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67051206
Sasha krijgt een 'junior-bed'. Volgens mij is dat peuter-grootte, maar dat is omdat ik dat bed per se wilde hebben.
Maar dan nog denk ik niet dat wij gelijk naar een groot bed over gegaan zouden zijn, die overstap vind ik wel echt heel groot ineens. Dan dus een peuter of een meegroei.
***
pi_67051566
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 21:19 schreef Brighteyes het volgende:
Sasha krijgt een 'junior-bed'. Volgens mij is dat peuter-grootte, maar dat is omdat ik dat bed per se wilde hebben.
Maar dan nog denk ik niet dat wij gelijk naar een groot bed over gegaan zouden zijn, die overstap vind ik wel echt heel groot ineens. Dan dus een peuter of een meegroei.
Past dat bed bij jouw babykamer Sofie van van Bopita? Zo ja, van heb je linkje naar dat bed of bijv. foto?
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67051642
Heeft een kind er ook 'last' van als het in een groter bed ligt? Of is het meer voor ouders die het verschil groot vinden?

Hoe oud zijn jouw kinderen overgegaan Arno Klaassen?

Wat vind je niet mooi aan een meegroeibed Kahlen? Zoiets als dat witte van ikea vind ik nog wel leuk. Het bed dat ze ook hebben met de opgeklapte hoofd- en voetuiteindes vind ik dan weer minder.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_67051715
Wij hebben voor Morris een peuterbed gekocht omdat een eenpersoonsbed niet echt in zijn kamertje op de woonboot paste. En nu in het nieuwe huis heeft hij een eenpersoonsbed gekregen en slaapt Lis in het peuterbed.

Allebei de bedden zijn vooral gekocht omdat we ze mooi vonden. Matras en lattenbodem ed kan je natuurlijk zo duur maken als je zelf wil. Die van Morris komen van IKEA.
Het bed zelf kan je samenstellen met Keeklampdelen. Wij waren te lui en hebben een exemplaar gekocht dat hier in Amsterdam kant en klaar in de winkel stond


Het peuterbedje met lattenbodem en matras kwamen van Loods 5.
Het leek me een fijn bedje omdat er van die opstaande randjes aan de zijkant zitten, net als bij dat IKEAbedje dat jij op het oog hebt. Daar had ik ook voor gekozen als we niet al een peuterbedje hadden. Ik vind dat zo'n lief bedje


Ik was op zoek naar een foto van het peuterbedje en kwam deze tegen Ik weet niet of dat nou goede reclame is!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 14 maart 2009 @ 21:35:18 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67051750
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 21:29 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Past dat bed bij jouw babykamer Sofie van van Bopita? Zo ja, van heb je linkje naar dat bed of bijv. foto?
Nee, het is een uniek zelfgemaakt Pluk van de Petteflet bedje.
Sofie schuift door naar de nieuwe baby.
***
pi_67051852
Hier zijn ze snel in een groot bed gegaan, Timo omdat ie het onprettig vond en niet sliep in een ledikant. Hij was net een anderhalfjaar toen hij in een groot bed ging slapen. Merijn was ook anderhalf, zijn broertje kwam en hij is in mijn 'oude' bed beland met uitval beveiliging.

Beide heren zijn never hun bed uitgekomen (dat is mazzel hoor) en hebben tot nu toe (klopt af op hout) prima geslapen in een groot bed. Voordeel vind ik ook van een een persoonsbed, dat je als je kids gaan logeren, ze gewend zijn aan een groot bed. Ik maakte het wel kort op : kussen laag in het bed en dekbed ruim onder het matras. Beide heren hebben nu nieuwe bedden (en matrassen) gericht op hun groei : zonder voetbord/hoofdbord en merijns bed is 220 cm lang (hij dreigt 2m + te worden)

Oja, Timo is een keer uit bed gelazerd, bij oma... hij zat in boeda houding voor het bed te slapen !! Hij weet er zelf niets van. Vallen was altijd mijn grote angst.
pi_67051910
Morris is anderhalf jaar geleden tijdens de vakantie uit zijn eenpersoonsbed gevallen en heeft toen zijn sleutelbeen gebroken
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_67051966
zo vroeg al naar een groot bed...

Pepijn ligt voorlopig echt nog wel in zijn ledikantje, die gaat never nooit niet in zijn bed blijven liggen anders.

Daarna komt er overigens een peuterbed voor zolang we in dit huis wonen. Bij een gewoon 1 persoonbed blijft er wel heel weinig kamer over.
  † In Memoriam † zaterdag 14 maart 2009 @ 21:43:50 #14
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_67052049
Een leuk alternatief: een Mongoolse bedbank ( 200 x 90 cm) met veiligheidsrek.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_67052131
Dat is al jong. Hier zal ze een jaar of 3 zijn voor ze over gaat. Op zich is er wel genoeg plek voor een 1persoosnbed, het is een redelijk grote kamer, al zullen we dan wel met meubels moeten gaan schuiven. Op den duur gaat de commode ws weg en dan past het makkelijk. We rekken het het liefst zo lang mogelijk, ik denk echt dat ze uit bed gaat klimmen als ze dat kan en dan het hele huis door gaat lopen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_67052145
Whaaaa, die wil ik, waar koop je die macka???
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 14 maart 2009 @ 21:47:10 #17
108648 cattie
lieve moeder
pi_67052167
Ive is vorig jaar zomer overgegaan naar een meegroei bed. Een 1-persoonsbed vond ik nog wel erg groot voor hem. We keken eigenlijk naar een peuterbed, maar via via kon ik goedkoop dit bed overnemen.

En dat bevalt prima. Hij kan zelf in en uit, maar dat gaat ook goed. Die extra plank aan de zijkant is wel erg handig.
  † In Memoriam † zaterdag 14 maart 2009 @ 21:51:03 #18
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_67052297
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 21:46 schreef YPPY het volgende:
Whaaaa, die wil ik, waar koop je die macka???
hier dus. Veiligheidsrek moet je zelf voor zorgen.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_67052321
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 21:46 schreef YPPY het volgende:
Dat is al jong. Hier zal ze een jaar of 3 zijn voor ze over gaat. Op zich is er wel genoeg plek voor een 1persoosnbed, het is een redelijk grote kamer, al zullen we dan wel met meubels moeten gaan schuiven. Op den duur gaat de commode ws weg en dan past het makkelijk. We rekken het het liefst zo lang mogelijk, ik denk echt dat ze uit bed gaat klimmen als ze dat kan en dan het hele huis door gaat lopen.

Ik dacht dat Lis dat ook zou doen. Maar die blijft net als Morris heel braaf in bed liggen roepen en /of schreeuwen om mama of papa
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_67052324
Het mag niet van J.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_67052336
Hey die slaaphouding ken ik !!

Ja, jong maar Timo sliep voor geen CM in een ledikant. Bij mijn ouders is hij dus uit het ledikant geklommen en zelf in een groot bed gaan liggen. (stond op dezelfde kamer) Toen sliep ie !! Hij sliep door en dat had ie nog nooit gedaan ! Dus toen accuut ledikant eruit en bed erin. De oplossing voor zijn slaapprobleem..

Timo in zijn oude bed...
pi_67052359
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 21:51 schreef snoopy het volgende:

[..]


Ik dacht dat Lis dat ook zou doen. Maar die blijft net als Morris heel braaf in bed liggen roepen en /of schreeuwen om mama of papa
Serieus? Gaan ze niet stiekem in de kasten klimmen, alle laatjes van de badkamerkast openmaken of bovenop een kat liggen? Gewoon in bed blijven?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_67052396
Jayden is een paar maanden voor zijn vierde over gegaan op zo'n mammut bed van de ikea We wilden gewoon eigenlijk een 1 persoonsbed omdat het ledikantje me eigenlijk in de weg begon te staan, het nisje in zijn kamer was maar 190 dus een 1 persoonsbed past net niet, het mammut konden we er precies klem inzetten. Jayden heb het nooit super tof gevonden, veel te groot lag altijd opgerold in een hoekje omringd door knuffels die voor de meeste opvulling in het bed zorgde. (Alicia deed dat ook wel, maar niet zo fanatiek) Sinds Afgelopen kerst (dus zeg een goed half jaar - drie kwart jaar nadat hij het mammut bed kreeg) hebben we hem er alweer uitgegooid, hij ligt nu weer op het (versmalde) ledikant matrasje in een carstentje . En hij slaapt giga goed, hij voelt zich veel fijner in dit kleine hokkie en aangezien hij nog lang niet richting die 120 gaat zal hij ook nog best lang er mee kunnen doen en gaan doen denk ik.

Alicia heeft destijds in een peuterbed geslapen, mede door ruimte gebrek toendertijd gekocht, maar vanaf dat we hier wonen in een halfhoogslaper. Als ik in r'dam de ruimte had gehad had ik bij haar ook direct een een persoonsbed gekocht. (zeker omdat ik toen nog niet de ervaring had dat je als ouder er misschien wel aan toe bent maar dat het kind er misschieb nog niet aan toe is(zoals bij jayden nu het geval is))
pi_67052427
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 21:52 schreef YPPY het volgende:

[..]

Serieus? Gaan ze niet stiekem in de kasten klimmen, alle laatjes van de badkamerkast openmaken of bovenop een kat liggen? Gewoon in bed blijven?
Serieus waar
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 14 maart 2009 @ 21:55:53 #25
108648 cattie
lieve moeder
pi_67052475
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 21:52 schreef YPPY het volgende:

[..]

Serieus? Gaan ze niet stiekem in de kasten klimmen, alle laatjes van de badkamerkast openmaken of bovenop een kat liggen? Gewoon in bed blijven?
Ive blijft ook braaf liggen! Wonder boven wonder. Hij roept ons alleen maar. Of gaat keihard huilen. Maar niet uit bed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')