abonnement Unibet Coolblue
  maandag 23 maart 2009 @ 09:47:32 #51
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_67315724
Wat is er nou zo leuk aan MF Doom? Luisterde het vroeger maar het is eigenlijk ontzettend eentonige saaie fluts vind ik hoor.
When all else fails, you always have delusion.
pi_67316858
quote:
Op maandag 23 maart 2009 09:47 schreef Mirel het volgende:
Wat is er nou zo leuk aan MF Doom? Luisterde het vroeger maar het is eigenlijk ontzettend eentonige saaie fluts vind ik hoor.
Smaken verschillen he? Ik vind zijn flow dope en de associatieve manier waarop hij zijn rhymes aan elkaar rapt. Tevens vind ik het grappig hoe zijn flow klinkt, net of 'ie een lollie in z'n mond heeft.

Laters!!

AA
MANTRONIX???
Positive Energy Activates Constant Elevation
  maandag 23 maart 2009 @ 11:39:24 #53
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_67318790
Flow schmow denk ik dan.
When all else fails, you always have delusion.
pi_67318956
zijn flow kan echt gruwelijk zijn, maar ik trek het ook niet altijd even goed.
  maandag 23 maart 2009 @ 13:06:08 #55
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_67321596
Toch blijven de beats saai en dan boeit die flow ook niet. En zijn stem.
When all else fails, you always have delusion.
pi_67321851
beats saai? hij heeft juist een aantal echt geniale beats, die halverwege opeens veranderen. ik vind t erg vet.
  maandag 23 maart 2009 @ 13:40:57 #57
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_67322615
Een paar zijn wel leuk. Maar noem eens welke jij vindt dat de beste zijn. Ik hou iig meer van die beats die telkens opbouwend zijn, tot een hoogtepunt komen tegen het einde van het nummer. Of een mooie pauze hebben in het midden.
When all else fails, you always have delusion.
pi_67329674
quote:
Op maandag 23 maart 2009 13:40 schreef Mirel het volgende:
Een paar zijn wel leuk. Maar noem eens welke jij vindt dat de beste zijn. Ik hou iig meer van die beats die telkens opbouwend zijn, tot een hoogtepunt komen tegen het einde van het nummer. Of een mooie pauze hebben in het midden.
Hahaha! Heb je het nu over hiphop of over techno?

Geintje hoor. Maar je moet iig zeker Vaudeville Villain checken van DOOM (als Viktor Vaughn). Geniale beats, zeer vernieuwend en ook lyrically zwaar on point!

Laters!!

AA
MANTRONIX???
Positive Energy Activates Constant Elevation
pi_67329774
quote:
Op maandag 23 maart 2009 13:40 schreef Mirel het volgende:
Een paar zijn wel leuk. Maar noem eens welke jij vindt dat de beste zijn. Ik hou iig meer van die beats die telkens opbouwend zijn, tot een hoogtepunt komen tegen het einde van het nummer. Of een mooie pauze hebben in het midden.
Oh ja, en wat voor tracks vind jij goed? Want beats die opbouwend zijn vind je niet zoveel in hiphop (in ieder geval niet in mijn collectie). Het is meestal toch dezelfde loop waarmee wat gevarieerd wordt (bas weg, bas terug, beat even weg laten vallen, etc.) en als je mazzel hebt wat fonky fresh scratches. Ben benieuwd! (Of heb je over instrumentale hiphop a la Krush en Shadow?)
MANTRONIX???
Positive Energy Activates Constant Elevation
  maandag 23 maart 2009 @ 18:49:44 #60
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_67332603
Ja daarom hou ik van Cunninlynguists. Sinds APOS maakt Kno meer en meer van die mooiere beats. En iig dat de loops niet zo opvallend zijn. Aesop Rock, Atmosphere en POS vind ik ook mooi.
Maar ik vind gewoon over het algemeen de beat en sample keuzes bij Doom niet zo interessant.
When all else fails, you always have delusion.
  maandag 23 maart 2009 @ 19:25:45 #61
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_67333844
Ik kan me goed vinden in wat Jimjim zegt. Op een gegeven moment heb je de classics wel in huis en grijs gedraaid. En als er dan een aantal jaren weinig toffe hiphop uit lijkt te komen dan zijn het vooral andere muziekstromingen waar ik mijn aandacht leg.
Ik ben nog wel redelijk actief op zoek naar nieuwe hiphop, maar het is over het algemeen gewoon minder goed vind ik. Het zijn hooguit een stuk of 2 / 3 écht toffe albums per jaar. Ze zijn er wel... zoals bijvoorbeeld Y Society, Blu & Exile, Cunninlynguists en zo'n beetje alles van Madlib. Maar vorig jaar had ik in mijn eindlijst (een top 10 bij mijn reguliere platenzaak) bijvoorbeeld geen enkel hiphop album genoteerd.
pi_67347620
quote:
Op maandag 23 maart 2009 19:25 schreef Mar10Segovia het volgende:
Ik kan me goed vinden in wat Jimjim zegt. Op een gegeven moment heb je de classics wel in huis en grijs gedraaid. En als er dan een aantal jaren weinig toffe hiphop uit lijkt te komen dan zijn het vooral andere muziekstromingen waar ik mijn aandacht leg.
Ik ben nog wel redelijk actief op zoek naar nieuwe hiphop, maar het is over het algemeen gewoon minder goed vind ik. Het zijn hooguit een stuk of 2 / 3 écht toffe albums per jaar. Ze zijn er wel... zoals bijvoorbeeld Y Society, Blu & Exile, Cunninlynguists en zo'n beetje alles van Madlib. Maar vorig jaar had ik in mijn eindlijst (een top 10 bij mijn reguliere platenzaak) bijvoorbeeld geen enkel hiphop album genoteerd.
Hoe zag je top 10 eruit dan? Puur uit interesse.
MANTRONIX???
Positive Energy Activates Constant Elevation
pi_67348135
Pacewon & Mr Green - The only color that matter is green

is voor mij toch wel HET album van 2008.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 19:49:04 #64
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_67368046
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 09:14 schreef AboruAsli het volgende:

[..]

Hoe zag je top 10 eruit dan? Puur uit interesse.
Ik kan 'm zo snel niet meer vinden en de volgorde weet ik niet meer precies, maar hij zat er zoiets uit:
  • Motorpsycho - Little Lucid Moments
  • The Samuel Jackson Five - Goodbye Melody Mountain
  • Ef - I Am Resonsible
  • Mogwai - The Hawk Is Howling
  • Deerhunter - Microcastle / Weird Era Cont.
  • The Gutter Twins - Saturnalia
  • These Arms Are Snakes - Tail Swallower & Dove
  • Cult of Luna - Eternal Kingdom
  • Ratatat - LP3
  • Rise Against - Appeal to Reason

    Oh en voor de ontopic bijdrage.. hier een interview met meneer DOOM
  • pi_67368266
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 13:40 schreef Mirel het volgende:
    Een paar zijn wel leuk. Maar noem eens welke jij vindt dat de beste zijn.
    let me watch en ode to road rage vind ik erg vet.
    pi_67418131


    Best tof. Zou misschien wel heel tof kunnen zijn met beats erbij.
    full stops and exclamation marks
    pi_67497445
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 16:54 schreef jimjim1983 het volgende:

      zondag 29 maart 2009 @ 13:28:36 #69
    51679 Mar10Segovia
    Interspectacular
    pi_67516472
    Zojuist een kaartje besteld voor een andere held; Edan.

    Zaterdag 20 juni in de Melkweg.
      zondag 29 maart 2009 @ 13:34:52 #70
    199787 Schatgraver
    The Ice Cream Man
    pi_67516631
    Black-on-black bentley, big ole black nine,
    I clap yo' monkey ass - a black-on-black crime
    I'm down for you so ride with me
    My enemies your enemies
    Cause you ain't never had a friend like me
    pi_67520986
    Ik vind Hip Hop helemaal niet dood... maar ja je zal ook niks nieuws en verassend tegenkomen op FOK forum

    Zoals altijd zal er onder de radar meer geniale Hip Hop uitkomen dan boven de radar. Altijd zo geweest en op het moment dat het boven de radar uitkomt gaat het meestal ook goed fout. Wu tang is daar wel het beste voorbeeld van imho.

    Ik wil niemand aanvallen maar veel van de namen die jullie noemen zijn allemaal mensen die al bijna 10 jaar in de game zitten, Aesop Rock, MF doom, Cunninglylynguist of hoe je t ook schrijft. Als je altijd maar in je vertrouwde cirkel blijft hangen zul je je vanzelf het gevoel krijgen dat het allemaal maar stagneert. Laat je Hip Hop leven niet bepalen door Lijn5 en State magazine maar ga zelf op ontdekkingstocht.... zo kwam je vroeger toch ook aan die dope platen?
    pi_67521053
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 16:31 schreef Document1 het volgende:
    Ik vind Hip Hop helemaal niet dood... maar ja je zal ook niks nieuws en verassend tegenkomen op FOK forum

    Zoals altijd zal er onder de radar meer geniale Hip Hop uitkomen dan boven de radar. Altijd zo geweest en op het moment dat het boven de radar uitkomt gaat het meestal ook goed fout. Wu tang is daar wel het beste voorbeeld van imho.

    Ik wil niemand aanvallen maar veel van de namen die jullie noemen zijn allemaal mensen die al bijna 10 jaar in de game zitten, Aesop Rock, MF doom, Cunninglylynguist of hoe je t ook schrijft. Als je altijd maar in je vertrouwde cirkel blijft hangen zul je je vanzelf het gevoel krijgen dat het allemaal maar stagneert. Laat je Hip Hop leven niet bepalen door Lijn5 en State magazine maar ga zelf op ontdekkingstocht.... zo kwam je vroeger toch ook aan die dope platen?
    vroeger was bijna alles wat ik luisterde goed
    maar jij kent duidelijk veel namen, enlighten us
    pi_67521057
    Hier trouwens Mos Def over zijn idool MF Doom

    pi_67522406
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 16:31 schreef Document1 het volgende:
    Ik vind Hip Hop helemaal niet dood... maar ja je zal ook niks nieuws en verassend tegenkomen op FOK forum

    Zoals altijd zal er onder de radar meer geniale Hip Hop uitkomen dan boven de radar. Altijd zo geweest en op het moment dat het boven de radar uitkomt gaat het meestal ook goed fout. Wu tang is daar wel het beste voorbeeld van imho.

    Ik wil niemand aanvallen maar veel van de namen die jullie noemen zijn allemaal mensen die al bijna 10 jaar in de game zitten, Aesop Rock, MF doom, Cunninglylynguist of hoe je t ook schrijft. Als je altijd maar in je vertrouwde cirkel blijft hangen zul je je vanzelf het gevoel krijgen dat het allemaal maar stagneert. Laat je Hip Hop leven niet bepalen door Lijn5 en State magazine maar ga zelf op ontdekkingstocht.... zo kwam je vroeger toch ook aan die dope platen?
    Ik zou zeggen: Gooi die namen in de groep
    pi_67539929
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 17:16 schreef andre347 het volgende:

    [..]

    Ik zou zeggen: Gooi die namen in de groep
    Please do!
    MANTRONIX???
    Positive Energy Activates Constant Elevation
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')