Ik kreeg ook site's waarop stond dat het wel getest werd toen ik intypte 'mac proefdiervrij' of 'mac dierproevrij'. Dus, vandaar.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 18:19 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het enige tegenstrijdige wat ik kan vinden over MAC cosmetics, is dat ze niet op proefdiervrij.nl staan genoemd als merk dat niet op dieren test. Ze staan er immers uberhaupt niet op genoemd..
Nee joh! Dat hoeft niet. Zo erg is het nou ook weer nietquote:Op donderdag 19 maart 2009 23:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja, nogmaals sorry![]()
.
Zal ik je iets leuks toesturen ter compensatie?
Ik wil proberen helemaal over te gaan op proefdiervrije make-up en verzorgingsproducten (van dat laatste is alles wat ik heb eigenlijk ook al van de lush/rituals/bodyshop dus dat zit al wel goed), maar ik wil wel goede vervanging hebben.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 18:12 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Wil je echt helemaal overgaan op PDV of grotendeels?
Als je helemaal wilt --> ik heb nog nergens kunnen vinden dat MAC proefdiervrij is, dus ik wacht even de bron van Burdie af.
Wat voor concealer gebruik je? Ik werk zelf met het paletje van catrice (quote:Op vrijdag 20 maart 2009 18:23 schreef Bob. het volgende:
[..]
Ik wil proberen helemaal over te gaan op proefdiervrije make-up en verzorgingsproducten (van dat laatste is alles wat ik heb eigenlijk ook al van de lush/rituals/bodyshop dus dat zit al wel goed), maar ik wil wel goede vervanging hebben.
Dat zal voor de meeste dingen niet zo moeilijk zijn, maar ik heb nu bijvoorbeeld een concealer van yves saint laurent en dit is de eerste concealer die ik fijn vind, dus ik vraag me af of daar iets voor in de plaats zou kunnen vinden wat even fijn is?
Touche éclat, deze dus:quote:Op vrijdag 20 maart 2009 18:25 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wat voor concealer gebruik je? Ik werk zelf met het paletje van catrice () kost geen drol en werkt echt prima!
ik vind het fijner werken, maar dat is persoonlijkquote:Op vrijdag 20 maart 2009 18:35 schreef Bob. het volgende:
Oh, een edit nog! Maar werkt dat dan fijn, zo'n paletje? ik vind dit kwastje juist zo handig. Of maakt dat niet zo veel uit?
Ik wil het wel ergens in een winkel even kunnen testen eigenlijk, verkopen ze dit ook ergens gewoon in een winkel? Ik ben een beetje sceptisch qua concealers omdat ik dat er vaak bij mij nog best nep uit vind zien, of dat het niet goed dekt. (Ik kan zo veel slapen als ik wil, het lijkt altijd alsof ik al de hele week doorhaal.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 18:37 schreef Burdie het volgende:
[..]
ik vind het fijner werken, maar dat is persoonlijk.
Wat vind je van deze? http://www.visagieshop.nl(...)s/make-up-S0410.html
Laat je eens goed voorlichten bij een goede parfumerie. Bij Douglas ofzoquote:Op vrijdag 20 maart 2009 19:04 schreef Evil-Cherry het volgende:
Ik wil zo graag een goede vloeibare foundation, maar ik vind het kiezen van een kleur zo gigantisch moeilijk met mijn bleekscheten gezicht. En ik wil mijn sproetjes niet verbergen, want dat is het enige beetje kleur in mijn gezichtBeetje onmogelijk denk ik, of iemand moet nog enorm goede ideeën hebben?
Ach, zijn vegetariërs ook hypocriet dan? Beter iets dan niets? Ofzo?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 19:26 schreef kwakveense het volgende:
ik vind t een beetje hypocriet (niet van iemand in t bijzonder, maar in t algemeen) om te stellen dat een merk dierproefvrij is als ze zelf ingredienten niet op dieren testen, maar die ingredienten wél allemaal erst op dieren getest zijn.of ligt dat aan mij? echt dierproefvrij bestaat dan toch nauwelijks?
Echt dierproefvrij bestaat idd nauwelijks. En ik ben het met je eens dat het hypocriet is, de grens is vaag.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 19:26 schreef kwakveense het volgende:
ik vind t een beetje hypocriet (niet van iemand in t bijzonder, maar in t algemeen) om te stellen dat een merk dierproefvrij is als ze zelf ingredienten niet op dieren testen, maar die ingredienten wél allemaal erst op dieren getest zijn.of ligt dat aan mij? echt dierproefvrij bestaat dan toch nauwelijks?
lol dan was het geen goede parfumeriequote:Op vrijdag 20 maart 2009 19:26 schreef Evil-Cherry het volgende:
@Burdie; Blusher genoeg, dat zit wel goed :p Maar ik wil toch mijn sproetjes niet kwijt.
Been there, done that en toen had ik knaloranje wangen toen ik buiten kwam. Lol.
Het was de nieuwe Douglas in Rotterdamquote:Op vrijdag 20 maart 2009 19:31 schreef Burdie het volgende:
[..]
lol dan was het geen goede parfumerie.
je hebt bepaalde semi-transparante foundations van MAC waar ik zelf graag mee werk.
Owquote:Op vrijdag 20 maart 2009 19:33 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Het was de nieuwe Douglas in Rotterdam![]()
Maar goed, ze had wel een damn goede kleur te pakken, alleen veel te dik op gedaan onder dat gigantisch felle licht van de Douglas. Dan valt alles weg. Tot je buiten komt
Dat paletje heb ik ook maar even gehaald, maar n00b als ik ben, weet ik niet hoe ik het juist moet opbrengenquote:Op vrijdag 20 maart 2009 18:25 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wat voor concealer gebruik je? Ik werk zelf met het paletje van catrice () kost geen drol en werkt echt prima!
Edit: kijk eens op http://www.visagieshop.nl(...)/make-up-menu-1.html
Make-up studio is een goed, dierproefvrij merk. En goed betaalbaar.
Zelf gebruik ik er een kwastje voor, maar je zou het ook heel goed met je vingers kunnen doen.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 20:29 schreef SiTuSavais het volgende:
[..]
Dat paletje heb ik ook maar even gehaald, maar n00b als ik ben, weet ik niet hoe ik het juist moet opbrengen![]()
Gewoon met je vingers? Kwastje?
Ik heb ook het idee dat het nog best veel van kleur verandert als het eenmaal opgebracht is (wat het aanbrengen moeilijk maakt).
Ah kijk, daar heb ik wat aanquote:Op vrijdag 20 maart 2009 20:39 schreef Burdie het volgende:
[..]
Zelf gebruik ik er een kwastje voor, maar je zou het ook heel goed met je vingers kunnen doen.
[ afbeelding ]
Als ik de kleurtjes even nummer van 1-5 (van links naar rechts):
- kleurtjes 1 en 4 bevatten rood/oranje pigmenten en zijn daardoor erg geschikt voor het wegwerken van donkere kringen onder je ogen.
- kleur 1 kan je gebruiken als highlighter (mits hij licht genoeg is voor jou)
- kleur 3 kan je gebruiken om stukjes huid donkerder te maken; dit doe je op plekken die je wat meer naar binnen wil laten vallen (wallen bijvoorbeeld) of om schaduw te maken
- kleur 5 kan je gebruiken om rode plekjes of roodheid door bijv. couperose te camoufleren. Deze kleur kan je daarvoor het best eerst door je foundation mengen (doe een drupje foundation op de rug van je hand en meng het daarop met een heeeeeeel klein beetje groen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |