Zug-Chef | woensdag 4 maart 2009 @ 22:35 |
Voorgaande topics: Bussentopic 20: Met BeefRWijker aan het stuur Bussentopic 19: Wielmoeren moet je aandraaien Bussentopic 18: Ouwe mopperkonten met een Mooie Paal Bussentopic 17 Bussentopic 16 bussentopic 15 Bussentopic 14 --------------------------------------- Belangrijkste wijzigingen nieuwe dienstregeling Noord/Zuid West Friesland, ingaande 29 maart 2009 Bron: www.connexxion.nl Lijn 22 op zaterdag geschrapt Lijn 28 op zondag ingekort tot Leeuwarden-Grou v.v. Lijn 45 daluren (incl weekend) ingekort tot Hemelum-Ypecolsga-Balk. Ypecolsga-Sneek zie lijn 47. Lijn 46 op zondag geschrapt. Lijn 47 neemt reizigers Lijn 45 tussen Ypecolsga-Sneek over. Lijn 47 sluit in Sneek weer aan op de treinen. Lijn 52 op zaterdag geschrapt Lijn 53 op zaterdag half uur verlegde dienstregeling. Op zondag geschrapt Lijn 62 dienstregeling verlegd, betere aansluiting van/op IC Leeuwarden-Zwolle Lijn 63 op zaterdag geschrapt Lijn 70 op zaterdag alleen 's middags. Op zondag geschrapt Lijn 71 Bijna alle verdichtingsritten Leeuwarden-Minnertsga v.v. geschrapt. Lijn 72 ritten Leeuwarden-Stiens geschrapt Lijn 92 daluren (ma-vr) 2x/uur ipv 4x/uur. Zaterdag+zondag nog maar 1x/uur Lijn 93 op zaterdag geschrapt Lijn 94 enkele ritten Reduzum-Leeuwarden v.v. geschrapt Lijn 95 op zondag 1x/2uur in de ochtend. Lijn 98 en Lijn 99 Maandag-Vrijdag 30-30 interval. Op zaterdag beide lijnen uurdienstregeling, tot ongeveer 18:00. Daarna (en op zondag) rijdt lijn 98 alleen tussen Heerenveen en Joure. Daar wordt lijn 98 omgenummerd naar lijn 99 en rijdt dan verder naar Sneek, Bolsward en Harlingen. Andersom idemdito. Op zondag rijdt daarnaast lijn 98 op Bolsward-Makkum v.v., maar pas na 12:00 Daarnaast veel minutenwijzigingen en geschrapte 1e / laatste ritten of juist extra/nieuwe 1e/laatste ritten. [ Bericht 8% gewijzigd door Zug-Chef op 04-03-2009 22:42:15 ] | |
Ou-Tannu | woensdag 4 maart 2009 @ 22:39 |
mja vroeger reed het altijd over de dorpen en nooit over de snelweg | |
NoBody122 | woensdag 4 maart 2009 @ 22:41 |
Vergeet Bussentopic 20: Met BeefRWijker aan het stuur niet te vermelden in de OP hé, of had je haast om dit deel aan te maken | |
BeefRWijker | woensdag 4 maart 2009 @ 22:50 |
Nou, dan hier maar. quote:Alsof jij daar over gaat, Knilles. quote:Waarschijnlijk omdat ze zich gedroegen alsof dit het GVB topic was en er enkel Amsterdammers in dit topic zouden bivakkeren. Dit is een algemeen bussen topic en de gebruikers moeten zich daar rekenschap van geven door duidelijk te zijn in wat ze zeggen (en er mee willen zeggen) en niet meteen aannemen dat hun gehoor bestaat uit hun naaste buren die aan een half woord genoeg hebben. quote:Was 't maar waar. In 'vroegere tijden' sloten de bussen gewoon op elkaar aan. Ik heb nog nooit zulk slecht OV meegemaakt als tegenwoordig. Ze moeten die verrekte Qliners er eens uit gooien, die maken alles kapot en daar waar de streekritten frequentie hoog is rijden ze zelf weer voornamelijk leeg (351). Lijn 350 L'wden-Alkm. redt 't niet meer om op tijd te rijden omdat ze tussen de middag al die mensen van lijn 130 mee moeten nemen omdat die buiten de beide spitsen geheel is geschrapt. quote:De mensen zijn niet gek. Een ezel stoot zich geen tweede maal aan dezelfde steen. Wat je jaren lang hebt afgebroken bouw je niet zomaar weer op en al helemaal niet door hap-snap beleid. De hoeveelste wijziging is dit al weer niet, ik ben de tel kwijt. Zelfs de meest geengageerde reiziger houdt op een gegeven moment op met zijn grieven door te geven aan de vervoerder, vooral als ze aangeven heel erg blij te zijn met hun prachtige dienstregeling (lees: zeur niet zo). quote:De neerwaartse spiraal is weer ingezet. | |
Alexxxxx | woensdag 4 maart 2009 @ 22:54 |
Ik moest het ff stilhouden, maar nu is het openbaar, de eerste APTSsen in Istanbul zijn afgeleverd eerste foto Onze Turkse vrienden zitten er bovenop SPOILER | |
BeefRWijker | woensdag 4 maart 2009 @ 22:55 |
quote:Vandaar dat ik 'm afgelopen maandag niet kon vinden daar op De Marne | |
Alexxxxx | woensdag 4 maart 2009 @ 23:00 |
quote:klopt... Zaterdag kapot gegaan... Ik ben nu tijdelijk in een BX (van (user) 2cv) hoop dat ik m morgen of vrijdag weer heb... Maar ik sta ook niet op zijn zichtbaars geparkeerd over het algemeen hoor | |
BeefRWijker | woensdag 4 maart 2009 @ 23:03 |
quote:Ik weet hoe het zit, daar ging 't dus niet over. Het ging over die onduidelijke wijzigingen die niet meer uit het hoofd te leren zijn omdat ze geen zin maken. | |
BeefRWijker | woensdag 4 maart 2009 @ 23:13 |
quote:De zelfde tijd waarin die dienstregelingen mee in elkaar gerost zijn? quote:Goedzo. Dat 15-45 was de gekkigheid ten top. quote:Maar op de tijd van de 98 als ik het goed begrijp, die niet aansluit op doorgaande verbindingen. Een typische Connexxion kwaal. quote: quote:En tot hoe laat, melktijd? | |
Peterselieman | woensdag 4 maart 2009 @ 23:15 |
ach xx heeft tussen Leeuwarden en Irnsum voor gezorgd dat de 28 en 95 al omgedraaid werden. Was ook even wennen. | |
BeefRWijker | woensdag 4 maart 2009 @ 23:31 |
quote:Wennen aan 25 minuten overstaptijd ipv 10 (of minder)?. Of 50 minuten ipv 12 (igv Alkmaar-B'wijk). Die grappen en grollen zijn echt van de laatste jaren. | |
Ou-Tannu | woensdag 4 maart 2009 @ 23:42 |
quote:niks mis mee nou hoef ik tenminste niet dat takke kut eind door grou als ik lijn 95 neem | |
zwahiel | donderdag 5 maart 2009 @ 01:55 |
Ach uitholling in Friesland? Als er geen hond in de bus zit dan schrappen die meuk. Moet je maar niet in een of ander gehucht gaan wonen. Goed OV is gebaad bij stedelijk gebied waar mensen daadwerkelijk gebruik maken van de bus. Geen boeren akkers die eens per maand eens misschien de bus nemen... Eigenschuld dikke bult. Sorry maar zo is 't nou eenmaal... En GVU | |
Dr_Flash | donderdag 5 maart 2009 @ 09:27 |
En dat is drie | |
BeefRWijker | donderdag 5 maart 2009 @ 16:53 |
Nog een voor Gnittoo: Citea_CLF bij Cosmo Trucks in Bolsward op 28 februari Er stond er ook nog een binnen op een brug. Opvallend was nog dat er een franstalige waarschuwings sticker op de voordeur van die bus zat. Connexxion 8142 op stalling De Wymerts Bolsward 28 februari met een mooie DAFbus sticker op de voor en achterkant. Ik weet nog dat toen de eerste Ambasadors bij NoordNed verschenen er daar DAFbus achter op stond maar toen de Ambassadors bij Connexxion in Alkmaar verschenen er VDL Berkhof op stond. Ik weet wel dat DAFbus International in 2003 in VDLbus International is omgedoopt en je ziet op oa de Wrights ook duidelijk VDLbus op de voorkant staan. Kennelijk is dit bij de Ambassadors niet doorgezet. Is het iemand overigens al eens opgevallen dat er zo bar weinig (tot geen) foto's zijn van kale bus chassis? Foto's zat van kant en klare bussen op de terreinen van Berkhof, maar chassis, homaar. | |
BeefRWijker | donderdag 5 maart 2009 @ 16:54 |
quote:Ezel. | |
Ou-Tannu | donderdag 5 maart 2009 @ 17:02 |
heel fijn die omleiding op lijn 98, heel fijn die 3 of 4 paseerstroken.. TOT DAT DE GEMEENTE WERKERS BESLUITEN DAT T OOK EEN PRIMA PARKEERPLAATS IS! waardoor de bussen elkaar niet meer kunnen passeren | |
Alexxxxx | donderdag 5 maart 2009 @ 17:58 |
Zomaar stickers te plakken op die mooie Citea deuren... Dat kan ECHT niet hoor! | |
Peterselieman | donderdag 5 maart 2009 @ 18:22 |
quote:Zoiets kon je verwachten | |
Alexxxxx | donderdag 5 maart 2009 @ 18:29 |
quote:Je weet wat "zelfdragend" inhoudt he? De voor en achterassen plus de zut er omheen staan meestal achter de bomen, dus lastig op de foto te zetten door de hekken heen. En van de T5 aandrijfkoppen die tot Fryskers werden verneukt zijn wel foto's gemaakt | |
Zug-Chef | donderdag 5 maart 2009 @ 20:28 |
quote:Ohja, die omleidingen op lijn 98. DE reden dat ik 's ochtends niet meer via Heerenveen naar het regiokantoor reis, maar via Sneek. Lijn 98 (halte Roazebosk) komt het dichtst bij, maar door die omleiding EN de verkeerschaos bij de rotonde, kost mij dat onnodig veel reistijd. Via Sneek is a: rustiger in de trein en b: lijn 98 of 99 is relatief snel weg uit Sneek en hoeven niet eerst Joure door voor ik uit stap :-) | |
BeefRWijker | donderdag 5 maart 2009 @ 21:44 |
quote:Hangt ervan af waarop je doelt, chassis of opbouw, lijkt me. Voor zover ik weet zijn Ambassadors gewoon nog steeds aparte chassis (SB120/180 en SB200) met aparte opbouw (Ambassador) al zal het verschil met integraal mogelijk klein zijn. Ook modules kun je aan elkaar zetten zodat ze rijdend vervoerd kunnen worden. De SB120/180 en SB200 zijn volgens mij uit een stuk want anders zou je gewoon één en het zelfde type kunnen gebruiken voor zowel de Ambassador 120 (ALE108) en de 200 (ALE120). quote: quote:En die zaten ook aan elkaar. | |
BeefRWijker | donderdag 5 maart 2009 @ 22:26 |
busfoto-nederland.eu Twee types Lion's City gebroederlijk naast elkaar. Zelfde naam en toch zo verschillend. Overigens had ik afgelopen zaterdag zelf zo'n 3800 (de 3862) richting Alkmaar en die reed een stuk beter dan zo'n 8800 barrel. (Dat en dat je gewoon zittend (in een stoel dus) een praatje kon maken met de sjoof). Afgelopen maandag weer een 8800 met 2 sjoofs waarvan één op verkenning. De arme begeleider mocht de hele rit op en af de dieseltank klimmen als er weer eens iemand instapte en ze hadden dit keer geen losse stoelzitiing voor komfort mee gebracht. | |
BeefRWijker | donderdag 5 maart 2009 @ 22:41 |
Iemand die nog z'n eigen busonderneming wil starten? Misschien wat voor jou, Fles? Flasholia. | |
BeefRWijker | vrijdag 6 maart 2009 @ 09:58 |
Psst .... Er staat een spelfout in de topic titel. | |
BeefRWijker | vrijdag 6 maart 2009 @ 13:24 |
DAF VIN Equipment Codes Van Doorne's Automobielfabriek N.V., DAF Trucks & DAF Bus International Last updated April 24th, 2003 4th digit - line B front-engine bus (TB) C mid-engine bus (MB) D rear-engine bus (SB) V van (mini- & midibus) 5th digit - chasis A 6×2 articulated (MBG) E 4×2, single front axle P 6×2 articulated, single front axle R 6×2 single front axle, dual rear axles 6th & 7th digits - model 21 SB 2100 23 SB 2750 33 SB 3000 & SB 3015 40 SB 4000 02 MB 230 & SB 220 03 SB 2300 & SB 2700 8th digit - engine B 2.5L C 5.85L G 8.65L horizontal H 8.25L K 11.60L L 11.60L horizontal N 6.20L R 8.65L W 11.60L cross-flow 9th digit - carburation A tuned inlet C turbocharged D derated natural aspiration N natural aspiration S intercooled turbocharger X extra 11th digit - plant E Eindhoven, Netherlands truck works H Eindhoven de Hurk, Netherlands DAF Bus B Birmingham, England Vraag: Iemand een idee wat de extra toevoeging 'horizontal' betekent bij de motoren? Vaak lees je wel over een verticale motor opstelling en dan heb ik er de associatie bij van een staande motor maar dan spreekt een bijbehorend plaatje dat vaak tegen. Ook als de term staande motor gebruikt wordt heb ik de indruk dat dat nog niet betekend dat ie inderdaad rechtop staat. Ik krijg sterk de indruk dat deze termen worden gebruikt in plaats van 'in lijn' (verticaal) en overdwars (horizontaal), maar in beide gevallen liggend. Dus hoe zit 't nou eigenlijk en hoe omschrijf je dan een echt rechtop staande motor. Ennuh, niet allemaal tegelijk graag [ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 06-03-2009 17:28:08 ] | |
NoBody122 | vrijdag 6 maart 2009 @ 14:48 |
Psst .... Er staat een spelfout in je vraag. | |
BeefRWijker | vrijdag 6 maart 2009 @ 15:50 |
quote:Goh, eentje maar Ehm, is dat toevallig die lijn met dat vraagteken ? | |
NoBody122 | vrijdag 6 maart 2009 @ 17:24 |
quote:Een vraag eindigt altijd op een vraagteken; ja dus. | |
Alexxxxx | vrijdag 6 maart 2009 @ 18:05 |
quote:Je hebt gelijk, ff Friesland veranderd in Fryslân | |
BeefRWijker | vrijdag 6 maart 2009 @ 18:25 |
quote:Heel goed. Stel je voor dat wij ons met de dienstregeling van Noord en van Zuid West-Friesland bezig zouden houden, hè Er staat overigens ook nog steeds geen verwijzing naar dit topic in de laatste post van BT#20. | |
Alexxxxx | vrijdag 6 maart 2009 @ 18:35 |
quote:Ach jee, nu kunnen J_TM, Dj_flash en consorten ons niet meer vinden | |
BeefRWijker | zaterdag 7 maart 2009 @ 00:31 |
quote:Als Alex daar nog komt en die Citea staat daar nog ergens zou hij dan even het kenteken kunnen noteren? Tegen alle verwachting in zat die er nl wel op en nou wil busfotoman het graag weten. | |
busfoto.nl | zaterdag 7 maart 2009 @ 01:50 |
He zeg ik lees hier nog steeds mee hoor. Vanmiddag zag ik op Schiphol ook nog een Volvo 8700 in het wit met kenteken BV-GD-27. Behoort die ook toe tot die serie Womy-Volvo's? | |
Alexxxxx | zaterdag 7 maart 2009 @ 11:44 |
ik zal van de week eens even een omweg nemen naar huis toe, kentekentje kijken | |
Zug-Chef | zaterdag 7 maart 2009 @ 13:58 |
Heren! Alliance 2326 rijdt vandaag op omloop 414 (idd een 8meter omloop). Ding rijdt nu bijna weg als lijn 97 naar Leeuwarden en maakt dan vanaf 15:00 een slagje Lijn 95 Joure. Om 17:30 vertrekt ie uit Lw op een slagje 92, gevolgd door een enkele rit als lijn 28 naar Heerenveen. Hij maakt de dag af met 2 x lijn 99 (vertrek 20:09 uit Heerenveen). Daarna nog 1x lijn 98. Fapze! | |
Zug-Chef | zaterdag 7 maart 2009 @ 14:16 |
En hierbij de foto. | |
Peterselieman | zaterdag 7 maart 2009 @ 17:25 |
quote:Ja | |
Gnittoo | zaterdag 7 maart 2009 @ 19:36 |
BeefRWijker | zaterdag 7 maart 2009 @ 19:51 |
quote:Dacht 't toch niet hè. | |
BeefRWijker | zaterdag 7 maart 2009 @ 19:52 |
quote:De nieuwe kanteltest? | |
Peterselieman | zaterdag 7 maart 2009 @ 20:00 |
quote:Wat 1 lettertje in het kenteken wel niet kan doen. De witte Volvo's met kentekens beginnend met BV-GG zijn idd of van Womy of rijden voor Qbuzz. | |
BeefRWijker | zaterdag 7 maart 2009 @ 20:56 |
quote:D'r is ook nog zo iets simpels als dat wat op een kleuren lijntje van Schiphol rijdt niet ook gelijktijdig bij Womy kan staan. | |
NoBody122 | zondag 8 maart 2009 @ 03:10 |
quote:Met lijnen als 97, 99 en 98 in de omloop, denk ik niet dat het een Frysker-omloop is, al doet het nummer dat wel vermoeden. Er zijn, op een paar standplaatsen, omloopnummers waar je een Frysker op zou verwachten, maar waar een normale bus op wordt ingezet (en andersom!). En als dat hier niet het geval is, dan is het gewoon een verstandige chauffeur geweest, die geen zin had om het risico te nemen met een volle Frysker te zitten | |
Zug-Chef | zondag 8 maart 2009 @ 08:54 |
Aangezien ik hier de omlopen van zaterdag voor mn neus heb, van de huidige drgl, weet ik toch wel zeker dat hier (volgens de omloop) een 8 meter bus op zou moeten zitten (maarja dat is puur theoretisch) | |
Alexxxxx | zondag 8 maart 2009 @ 11:22 |
Merk en type: Den Oudsten-Leyland Eigenaar: Loonbedrijf J. Tolsma Tzum Land van herkomst: Nederland Locatie: Leeuwarden Datum: 22 februari 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij Racing Expo 2009; voormalige FRAM bus 5448 | |
BeefRWijker | zondag 8 maart 2009 @ 16:02 |
quote: Busfoto.nl Dit keer zonder kachelpijp. Met nep Daf grille. Ruitenwisser bevestiging lijkt me ook niet geheel standaard meer. Staat overigens geregistreerd als een Leyland DenOudsten LOS. LOS? | |
NoBody122 | zondag 8 maart 2009 @ 17:17 |
Ambassador 8665 rijdt nog steeds rondjes door Fryslân, daarnaast spotte ik gisteren de 8451 (voor bevertje; dat is ook een Ambassador). Beide met oranjekleurige letters op de filmkast quote:En daar staat ook letterlijk bij dat er een 8-meter op hoort te zitten, of ga jij puur en alleen af op het cijfer? | |
BeefRWijker | zondag 8 maart 2009 @ 20:41 |
quote:Zo'n apparaat bedoel je? Van die dingen die rammelen als een skateboard ... quote: quote: Verrek, nou je 't zegt, die lijkt als twee druppels water. quote:Dat noemen ze LEDjes hoor, Knilles. Dat die luxe wagens daar in het putje zomaar mogen rijden. quote:Misschien probeert ie zich slimmer voor te doen dan ie in werkelijkheid is? [ Bericht 11% gewijzigd door BeefRWijker op 08-03-2009 20:59:19 ] | |
zwahiel | zondag 8 maart 2009 @ 21:25 |
quote:Ghehe die reclame op die bovenste Amba Geniaal Kuddo's voor de uitvoering! Trouwens is 't zo dat op verschillende Amba's ook verschillende kleurtjes leds zitten? Op sommigen zitten namelijk gele en andere weer oranje of licht rood op (dat lichte rood kan ook lichtinval zijn). En wat is de deal dat ze feller of juist minder fel gaan branden. Lijkt soms wel een disco als die dingen voorbij komen. | |
BeefRWijker | zondag 8 maart 2009 @ 23:42 |
quote: quote:Wat er op dat moment maar te koop is denk ik. D'r gaan d'r nogal een paar op zo'n display. Misschien dat de displays op de 5100 wagens van ex-SVN daarom een stuk kleiner zijn. Bespaart weer een paar euro. quote:Aha, dat hoort dus zo . Dacht laatst inderdaad al dat er een Lion's City rondreed met een los kontakkie in de lijn film. [ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 09-03-2009 00:21:04 ] | |
Ofyles2 | maandag 9 maart 2009 @ 01:00 |
quote:En dat was een gloednieuwe. Niemand in Stuttgart die er wakker van ligt, Dj_flash moet men daar aan de leiband houden omdat hij dan waanzinnig wordt van het onwerkelijk hoge aandeel Citaro's. | |
BeefRWijker | maandag 9 maart 2009 @ 01:47 |
Ideetje voor hier? | |
BeefRWijker | maandag 9 maart 2009 @ 01:54 |
Brrrr, 4 van die ielige pootjes. Mij krijg je daar dus voor geen goud onder. | |
NoBody122 | maandag 9 maart 2009 @ 10:41 |
quote:Hoe is het mogelijk hé! quote:Ik ben blij dat ik in het 'putje' busje rijd; ik vind eigenlijk alle bustypes die we hier hebben wel goed rijden Alleen jammer van het kabaal van met name de Amba's op klinkerwegen e.d. quote: [ Bericht 0% gewijzigd door NoBody122 op 09-03-2009 10:59:50 ] | |
Peterselieman | maandag 9 maart 2009 @ 11:52 |
quote:Leer eens tellen. Het zijn er namelijk zes | |
Dangel | maandag 9 maart 2009 @ 14:41 |
4 voor de bus en 2 voor de aanhanger | |
BeefRWijker | maandag 9 maart 2009 @ 15:28 |
quote:Wat knap van jou, slimmerd. En vertel ons nu eens hoe je tegelijkertijd onder zowel de bus als de aanhanger kan staan. | |
Peterselieman | maandag 9 maart 2009 @ 15:36 |
quote:Ik zou zeggen probeer het eens uit. Dan weet je het. | |
Ou-Tannu | maandag 9 maart 2009 @ 15:46 |
quote:met een beetje creativiteit | |
BeefRWijker | maandag 9 maart 2009 @ 16:10 |
quote: quote:Je bedoelt de duwer. Die laatste 2 hebben waarschijnlijk nog het meeste te verduren. quote:Zoals jezelf uitsmeren? Is dat niet de omgekeerde volgorde? [ Bericht 14% gewijzigd door BeefRWijker op 09-03-2009 16:16:35 ] | |
Alexxxxx | maandag 9 maart 2009 @ 19:12 |
PSM denkt dat ie een hele grote piemel heeft. | |
Gnittoo | dinsdag 10 maart 2009 @ 19:25 |
The new Mercedes-Benz Citaro FuelCELL Hybrid will celebrate its premiere at the beginning of June at the UITP World Congress and Mobility & City Transport Exhibition in Vienna. | |
Bommenlegger | dinsdag 10 maart 2009 @ 20:23 |
quote:Ook verkrijgbaar in Frysker uitvoering. | |
Zug-Chef | dinsdag 10 maart 2009 @ 20:24 |
Wetterskip Fryslân verbetert het zuidelijke deel van de waterkering in Harlingen. Daarom kunnen de treinen vanuit Leeuwarden van maart 2009 tot begin juni 2010 niet verder rijden dan station Harlingen. Voor het laatste stukje van de reis, naar station Harlingen Haven, zet Arriva bussen in. Op de tweede dag van de buitendienststelling mocht de speciaal bestickerde Arriva Touring 6387 (ex stadsbus Drachten van het type Berkhof MAN) op en neer pendelen tussen station Harlingen en de Veerbootterminal. Vlak voor aankomst van de boot uit Terschelling, arriveert Den Oudsten B95, ex Arriva 5574, vanaf het langparkeerterrein bij de Tjerk Hiddessluizen in Harlingen. Rechts daarvan de lokale vervoerder, in de vorm van Ambassador 1777 en de Mercedes Integro 2947 als QLiner 351 naar Heerenveen. Al weer enkele weken rijdt in Friesland de Den Oudsten Alliance B91, ex-Midnet, 2326 rond. Met een geweldig heerlijke kick-down rijdt de bus enkele slagen op Lijn 97 tussen Leeuwarden en Harlingen en is hier op de plaat gezet vlak voor het eindpunt, de Veerbootterminal Harlingen. [ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 10-03-2009 21:45:43 ] | |
Peterselieman | dinsdag 10 maart 2009 @ 20:36 |
Er is nog een tweede Spurtbus en dat is O405G 152 die eerst in Groningen op de stadsdienst reed en later op Terschelling gestationeerd was. | |
Zug-Chef | dinsdag 10 maart 2009 @ 20:44 |
En wanneer rijdt die, want die wil ik dan nog wel veel liever op de plaat hebben | |
Peterselieman | dinsdag 10 maart 2009 @ 20:45 |
geen idee, maar ik kan me voorstellen dat ze die op vrijdagmiddag of zaterdag rond afvaarten wel in willen zetten | |
Kahlen | dinsdag 10 maart 2009 @ 20:49 |
Vandaag zat ik in de qliner 310 van drachten naar leeuwarden, vlak voor leeuwarden een kabaal onder mijn stoel, leek wel of de wielophanging afbrak en gelijk in de remmen. Na een tijdje deed de bus het alleen nog in de 1e versnelling... maar op een gegeven moment kon hij weer rijden, erg vaag. Voor het eerst maar even de riem omgedaan in die qliner, ik vertrouwde het voor geen meter | |
Zug-Chef | dinsdag 10 maart 2009 @ 20:52 |
Ok zal er eens op letten PSM. @ Kahlen, die Qliners van Qbuzz schijnen nu al de eerste mankementen te vertonen, in tegenstelling tot de prima Lion's City's... | |
Kahlen | dinsdag 10 maart 2009 @ 21:02 |
qbuzz heeft ook lion city's, althans bus 14 is meestal een lion. Vind die qliners van qbuzz trouwens wel erg mooi en strak, getinte ramen etc. Alleen werkt het nog niet zoals het hoort en dat is vanaf het begin zo. Meestal kleine dingen, maar het zal vast wel beter worden (hoop ik). Alleen de beenruimte in de lion city's vna qbuzz, ik pas er niet eens goed in, laat staan iemand van 2 meter. | |
BeefRWijker | dinsdag 10 maart 2009 @ 21:30 |
quote: quote:Deze bus is behoorlijk goed gedocumenteerd: http://autobussen.blogspo(...)de-6387-en-6388.html quote:En nou maar hopen dat er niemand bovenop knalt, al uitvogelend wat het nou moet voorstellen: Oooh, het is een trein ...... KNAL. quote:Niet alle Alliances zijn B95's, Meester. Dit is een B91. quote: | |
Zug-Chef | dinsdag 10 maart 2009 @ 21:43 |
Aha, ok thx! B91 dus | |
Ou-Tannu | dinsdag 10 maart 2009 @ 21:48 |
de kubussen starten langzaam op | |
Alexxxxx | dinsdag 10 maart 2009 @ 21:52 |
2326 heb ik gister op Mooie Paal gespot | |
BeefRWijker | dinsdag 10 maart 2009 @ 22:11 |
quote:Je kunt deze bussen herkennen aan het verticaal geplaatste motor rooster, (niet te vergissen met de B89 Iveco's die dat ook hebben). Bij de B95 en de latere B89's ligt het rooster horizontaal. B91 en vroege B89's herken je oa ook aan de hoog geplaatste tankdop halverwege de voor en achterdeur. Bij latere bussen zit ie lager, in één van de luiken. [ Bericht 13% gewijzigd door BeefRWijker op 10-03-2009 22:25:26 ] | |
Dr_Flash | woensdag 11 maart 2009 @ 11:55 |
Veolia chauffeurs: eet poep en sterf. Nu. | |
Ou-Tannu | woensdag 11 maart 2009 @ 11:56 |
quote:je hebt nog niet even op het stempelplankje ( of hoe dat ding ook heet ) gescheten voor ze dan? :p | |
Dr_Flash | woensdag 11 maart 2009 @ 12:00 |
quote:Als er een bus was komen opdagen had ik dat wel gedaan ja Maar nee, men staakt. "tegen agressie" heet dat. Hoe dat precies werkt, zoeken we op. | |
Gnittoo | woensdag 11 maart 2009 @ 12:02 |
quote:betaaltafel. | |
Ou-Tannu | woensdag 11 maart 2009 @ 12:44 |
kan Fles mooi es met een drol betalen | |
zwahiel | woensdag 11 maart 2009 @ 14:16 |
Wat is een wetterskyp, dat heet een WATERSCHAP. En die bus is lelijk, man. Het idee zal wel leuk geweest zijn maar gebruik dan geef afgeragd Berkho(k)fje ervoor. | |
NoBody122 | woensdag 11 maart 2009 @ 15:56 |
quote:Daar is iemand gefrustreerd | |
RealZeus | woensdag 11 maart 2009 @ 16:14 |
quote:Nee, in Fryslân is het een wetterskp, het heet ook zo namelijk: Wetterskip Fryslân. En ze hadden die bus mooier moeten bestickeren, de machinistencabine samen laten vallen met de voorkant. | |
Zug-Chef | woensdag 11 maart 2009 @ 17:59 |
Vandaag zat CXX Mercedes Integro 2941 onder andere op lijn 41 Balk - Heerenveen, vertrek uit Joure ri Heerenveen om 16:52 | |
Ofyles2 | woensdag 11 maart 2009 @ 18:30 |
quote:Die Citaro lijkt wel een beetje op de Mercedes CapaCity, de bus waarvan ik hoop dat ik er een keer in zit. | |
Ofyles2 | woensdag 11 maart 2009 @ 18:33 |
quote:Even aangepast. Het ergste is dat Veolia komend najaar intrekt in de Haaglanden. Weer op basis van een 'optimale' prijs-/kostenverhouding. Dan zeg ik: stel OV-autoriteiten aan waarbij niet de politiek, maar een raad van wijze heren de lijnen uitzet. | |
Ou-Tannu | woensdag 11 maart 2009 @ 19:26 |
quote:smorgens rijd er volgens mij ook bijna standaard een Integro op lijn 41 | |
Ofyles2 | woensdag 11 maart 2009 @ 19:46 |
quote:Ik blijf me nog steeds verbazen waarom Connexxion eerst 53 Integro's heeft gekocht voor het Interliner-project in de Haaglanden en vervolgens nog eens 49 lagevloersexemplaren heeft besteld om aan de mobiliteitseisen te voldoen. Het is je reinste geldverspilling, nu rijden die grijze Integro's overal en nergens rond. | |
Zug-Chef | woensdag 11 maart 2009 @ 21:46 |
Uit het archief, toen er nog goede bussen bij CXX Friesland reden... Connexxion 2140 als lijn 60 Holwerd-Leeuwarden. 20 april 2007, Leeuwarden Harmonie Connexxion 8075 als lijn 310 Heerenveen - Drachten - Leeuwarden | |
Ou-Tannu | woensdag 11 maart 2009 @ 22:21 |
quote:nou van mij mogen ze lijn 315 van groningen - heerenveen wel door trekken dan hoor halfuurdienst op de hele lijn! HOPPA!!1 | |
Dichterbijer | woensdag 11 maart 2009 @ 23:03 |
Vandaag zijn er een hele hoop ex-veolia bussen per spoor afgevoerd richting oost-europa. Op www.lucpeulen.nl staan een paar foto's. | |
RealZeus | donderdag 12 maart 2009 @ 16:32 |
quote:En de dienstregeling in elkaar zet. De meeste bedrijven laten dat de computer doen en dat checken ze dan door met een personenauto die route te rijden. Verder bedenkt de computer de meest idiote diensten. Bij mijn pa is er een dienst van 8u.45 en een dienst van 2u17. En deze diensten passen aan elkaar dus is het goed mogelijk om van die lange wat naar die korte over te hevelen. Maar nee, de computer heeft het bedacht dus is het goed. | |
BeefRWijker | donderdag 12 maart 2009 @ 18:57 |
quote: quote:Kan het er ook nog even vanaf waar precies? | |
Alexxxxx | donderdag 12 maart 2009 @ 19:02 |
Nou inderdaad, verschrikkelijk, zo'n 'kijk mij eens hip webdesignen en fotografische hoogstukjes maken' site.. verschrikkelijk Als ik een trein met bussen wil zien, wil ik een site met daarop een linkej naar "trein met bussen', en alsik dara op klik een paar foto's, duidleijkeoverzichtsfoto's, geen details waar je nisk op kunt zien.... En dus ook niet tussen postzegels zoeken naar bagger. Hai Luc | |
Alexxxxx | donderdag 12 maart 2009 @ 19:03 |
En ik mag dat zeggen, want mijn site is het kutst van allemaal | |
BeefRWijker | donderdag 12 maart 2009 @ 19:06 |
quote: quote:Of zelfs dat niet. (Zo hoor je nog 's wat als sjoofs op verkennings rit zijn). | |
BeefRWijker | donderdag 12 maart 2009 @ 19:11 |
quote:En welke site is dat ook alweer? | |
Alexxxxx | donderdag 12 maart 2009 @ 19:21 |
quote:http://www.alexmiedema.com | |
BeefRWijker | donderdag 12 maart 2009 @ 19:28 |
quote:Inderdaad, die is het SPOILERvan allemaal. Die werkt gewoon, ben je nou helemaal besodemieterd. | |
Ofyles2 | donderdag 12 maart 2009 @ 20:43 |
quote:Dat waren inderdaad redelijk snelle bussen, de serie 2352-2401 die Connexxion daarna kocht was van een dramatische kwaliteit. Trage acceleratie (vanwege de Voith-versnellingsbak) en vanwege de zwakke motor (220 pk) ook nog eens vermoeiend om een klimmetje mee te pakken. Gelukkig zijn ze nu weg. | |
Luc_hnh | donderdag 12 maart 2009 @ 21:31 |
quote:Hoi relnicht. | |
Alexxxxx | donderdag 12 maart 2009 @ 21:57 |
quote:geweldig | |
Luc_hnh | donderdag 12 maart 2009 @ 22:03 |
Alexxxxx | donderdag 12 maart 2009 @ 22:05 |
Goed, ff verder gekeken (beste reclame voor een site die je kunt bedenken, op een druk forum afgezeken worden, en dan ff hoi zeggen), en je foto's zijn best ok Alleen erg jammer dat je op je site niks kunt vinden Maar misschien ben je zo vriendelijk hier een paar foto's te posten van de trein met veolia bussen? (en ik hoef geen detailfoto's van deurklinken te zien.... dit topic bekijk ik morgen op mn werk in de pauze weer, daar zie ik er genoeg) | |
BeefRWijker | donderdag 12 maart 2009 @ 22:28 |
quote:Is busfotoman ook niet slechter van geworden quote:Jammer dat je eerst dat achterlijke Adobe Flashplayer moet installeren (wat dus niet werkt) om ze te mogen zien. quote:Wel 30 resultaten, volgens Google. Geen van alle geldig. | |
BeefRWijker | donderdag 12 maart 2009 @ 22:59 |
quote:Volgens de informatie die ik heb waren ze bloedlink omdat de electronica heel erg bepaalde wat er gebeurde. Volgens deze bron reageerde deze bus niet adequaat op het gaspedaal en als ie dat eindelijk wel deed moest je al weer op de rem. quote:Dat zal vast de reden zijn geweest dat ze het 9 jaar hebben uitgehouden en die gele na 1999 nooit groen zijn verkleurd en al zijn opgelegd. quote:Zoals ik het begrepen heb omdat de eerste versnelling er uit was gehaald. Omdat anders die hele bus uitelkaar getrokken werd. (zal wel enige overdrijving aan te pas zijn gekomen) quote:Dezelfde 220 pk als van die gele bussen. quote: | |
Luc_hnh | donderdag 12 maart 2009 @ 23:07 |
quote:Zeg, ik doe nog altijd m'n best om niet gelinkt te worden op dergelijke sites dus bespaar me "reclame" . | |
Gnittoo | vrijdag 13 maart 2009 @ 18:00 |
quote: integro op lijn 97 zelf had ik ook wat moois mee | |
Zug-Chef | vrijdag 13 maart 2009 @ 18:11 |
Gaaf Gnittoo! Hoelaat vertrok die 97 uit Harlingen? | |
Gnittoo | vrijdag 13 maart 2009 @ 18:18 |
16.00 | |
Zug-Chef | vrijdag 13 maart 2009 @ 18:22 |
15:45 neem ik aan? Leuke dienst heb je gehad wel! Slagje 70, 28 en dan 2x 97 | |
Gnittoo | vrijdag 13 maart 2009 @ 18:40 |
ik heb geen lijn 70 of 28 gehad vandaag. | |
BeefRWijker | vrijdag 13 maart 2009 @ 19:12 |
quote:En dan neem je natuurlijk niet dat grijze 80km 2947 lor maar een 100km bus. [quote] | |
Zug-Chef | vrijdag 13 maart 2009 @ 19:27 |
quote:Hmm mja kutjedik inderdaad, ik zat naar de omlopen van een woensdag te kijken incl bijbehorende diensten Dat klopt dan niet nee.. | |
Peterselieman | vrijdag 13 maart 2009 @ 19:59 |
De 2677 ook op 97 gespot vandaag. Stond om 17.00 in Leeuwarden namelijk Ook de 7165 en 7818 op de stadsdienst gezien, alsmede de 8665 die op lijn 92 zat. | |
Zug-Chef | vrijdag 13 maart 2009 @ 20:00 |
Leuk, leuk en leuk. Alleen waarom je die 8665 meldt weet ik niet zo.... | |
BeefRWijker | vrijdag 13 maart 2009 @ 21:41 |
quote: quote:Dat zal het kwartier verschil verklaren ... | |
Zug-Chef | vrijdag 13 maart 2009 @ 21:49 |
Neuh maar ongetwijfeld wel de chauffeursdiensten. 97 vertrek zoiezo om :45 uit Harlingen, niet om :00, of het nu woensdag of vrijdag is. | |
NoBody122 | vrijdag 13 maart 2009 @ 22:49 |
quote:Het is de enige 86xx die hier in de regio rondrijdt, zover ik weet. Voor de rest zijn het kwa Amba's allemaal 17xx, 81xx (een paar), 82xx en de 8451 En de 2677 rijdt dus ook nog steeds rond, mooi quote:Gnittoo zal wel weer met vertraging hebben gereden; een foto'tje kon er dan ook nog wel vanaf | |
Ofyles2 | vrijdag 13 maart 2009 @ 23:15 |
quote:Hier mis ik het nu. Volgens mij levert Voith nooit vijf- of zesversnellingsbakken. | |
BeefRWijker | vrijdag 13 maart 2009 @ 23:41 |
quote:Precies. | |
Ofyles2 | zaterdag 14 maart 2009 @ 00:12 |
En dat over de bus uit elkaar trekken: dat gebeurt ook met de Berkhof Jonckheer Premiers. Bij plankgas bereik je in de 1e versnelling al de 40 km/h. | |
BeefRWijker | zaterdag 14 maart 2009 @ 01:09 |
quote:Wat zijn dat nou weer, in godsnaam. quote:"t Maakt nogal een verschil in hoeveel tijd dat gebeurt, lijkt me. Of wat de 1e versnelling is. Als de eerste er uit is gehaald dan is het de 2e versnelling die de eerste is geworden. Het gaat niet om de eindsnelheid maar om de versnelling (acceleratie, m/s/s) en welke krachten er dan uitgeoefend worden op de diverse ophangingen. | |
Ofyles2 | zaterdag 14 maart 2009 @ 02:19 |
quote:Vraag 2: oké. Vraag 1: die ondingen die in Amsterdam en Nijmegen rondrijden. | |
Gnittoo | zaterdag 14 maart 2009 @ 11:09 |
quote:foutje van mij, 97 uit harlingen vertrok om 8.15 | |
Zug-Chef | zaterdag 14 maart 2009 @ 11:13 |
Dat is nogal een verschil, rond 16:00 of 8:15 toch | |
NoBody122 | zondag 15 maart 2009 @ 16:50 |
Vanochtend de 8665 meegehad op lijn 351, bij gebrek aan Integro's. Er staat nog steeds een defecte integro bij de technische dienst in Leeuwarden, ik gok zomaar dat die van Harlingen is | |
BeefRWijker | maandag 16 maart 2009 @ 01:01 |
quote:De sjoof was wel van Harlingen . Integrotje 2950 werd erg traag en een beetje warm, zo zaterdag ochtend van Alkmaar naar Lwd, vertrek 10:27. Sjoof vondt het niet verantwoord om verder te rijden dus hebben we in Den Oever een uurtje gewacht op de volgende bus. | |
NoBody122 | maandag 16 maart 2009 @ 20:52 |
quote:En terecht, beter daar stil staan met een nog intacte bus, dan ergens midden op de afsluitdijk met een affikkende bus | |
Gnittoo | dinsdag 17 maart 2009 @ 11:44 |
Cerbie | dinsdag 17 maart 2009 @ 16:08 |
quote:Wat ziet iedereen hier in die Alliances, kom ze alsjeblieft ophalen in Nijmegen. Of heb ik gewoon teveel tijd in die van Hermes doorgebracht De groene van Connexxion zitten wel lekker | |
NoBody122 | dinsdag 17 maart 2009 @ 16:51 |
quote:Foei, die voorwielen mogen helemaal niet achter de gele streep komen | |
zwahiel | dinsdag 17 maart 2009 @ 17:10 |
quote:De DO Alliance is gewoon de mooiste bus ooit gemaakt. PUNT! Welke uitvoering dan ook! Hij rockt, hij zit lekker, rijd lekker, hoog comfort gehalte (buiten dat hitte in de zomer) en is gewoon een fatsoenlijke degelijke bus. Hij bewijst in andere landen dat wanneer de raamambtenaren 'm uitgebannen hebben in Nederland, dat hij nog gewoon tig jaar mee kan! Daarbij vind ik 't ontwerp gewoon erg mooi en eigenlijk tijdloos. Hij is met recht een Hollandse design klassieker. Net als de SB's | |
Cerbie | dinsdag 17 maart 2009 @ 17:18 |
Ik vond het altijd mooie bussen, totdat ik er zelf in moest gaan zitten. Die stoelen in de Hermesuitvoering zijn soms bijna zo erg als Amba-kuipjes. Gelukkig gaan ze hier weg met de komende KAN concessie, ingerolen voor LPG bussen. Sfeerplaatjes (busfoto.nl) [ Bericht 26% gewijzigd door Cerbie op 17-03-2009 17:25:31 ] | |
Ofyles2 | dinsdag 17 maart 2009 @ 18:27 |
En dan kunnen we weer de concessieverlener bedanken voor hun kortzichtige handelingen. Wanneer zetten ze meer in op degelijk OV in plaats van allerlei fratsen? | |
Ou-Tannu | dinsdag 17 maart 2009 @ 19:39 |
mogen de Integro's weer lekker op de 351? ipv een Lions City of een ambasnol? valt me mee dat ze er nog geen Procity op gedrukt hebben | |
Zug-Chef | dinsdag 17 maart 2009 @ 20:16 |
Vanmorgen Cxx 2301 (Alliance B91, ex-Midnet, groen) op scholierenlijn 9 in Leeuwarden. Ook kwam de welbekende Zwitserse postbus een versterkingsrit op lijn 51 rijden en had Qbuzz Coulant tours ingehuurd voor de spitslijn 514 Oosterwolde-Drachten-Leeuwarden welke (in ieder geval) vandaag gereden werd met een Den Oudsten B88. | |
BeefRWijker | dinsdag 17 maart 2009 @ 21:41 |
quote:Is toch echt een B95 hoor, Meester. Mijn lesje Alliance herkenning weer helemaal voor niks noppes geweest. quote:Gisterenochtend reed ie op lijntje 98 naar Bolsward. quote:Nou man, bekend dattie is, niet normaal gewoon. Waar gaat 't over? quote: | |
Zug-Chef | dinsdag 17 maart 2009 @ 21:46 |
quote:Hmm het interieur was wel dezelfde als die van vorige week, magoe ik zal het wel nooit begrijpen. quote: | |
BeefRWijker | dinsdag 17 maart 2009 @ 21:48 |
quote:Ehm, waar gaat dit over? Klein hersen infarctje? | |
Cerbie | dinsdag 17 maart 2009 @ 22:04 |
quote:Ik denk mijn reactie op het vertrek van de alliances van Hermes | |
BeefRWijker | dinsdag 17 maart 2009 @ 22:17 |
quote:Als je dat blauwe paneel interieur bedoelt dan heb je gelijk, dat is een instinker bij die bussen. quote:Heel simpel: staand motor rooster is B91(of Iveco B89), liggend is B95 (of laat model B89 SB220). B95s hebben meestal koelers op dak ter hoogte van de achterwielen (maar er zijn er ook zonder). En die 'Connexxion' kop Alliances zijn natuurlijk onmiskenbaar B95. Oudere B89 zijn er in 2 versies, de standaard Daf SB220 zonder zichtbare rooster of een klein pijpje, en de Daf MB230 met middenmotor met een rij sleuven tussen de voorbumper en de (nep)grille. Latere, de Volvo B89 met een rooster tussen voor en achterwielen en de voornoemde Iveco B89. Bij de Cities (B90 en B96) is het natuurlijk weer een heel ander verhaal. Die met een enkel luik aan straatzijde zijn B96, die met dubbele luiken B90. quote:Nooit eerder gezien of zelfs maar van gehoord. [ Bericht 5% gewijzigd door BeefRWijker op 17-03-2009 22:32:44 ] | |
BeefRWijker | dinsdag 17 maart 2009 @ 22:23 |
quote:NJET. Die met 'Connexxion' kop had nooit gemaakt mogen worden. Al is ie in de City uitvoering iets beter te pruimen. quote: | |
Alexxxxx | dinsdag 17 maart 2009 @ 22:58 |
Hofstra heeft aardig meer dan één postbus... | |
BeefRWijker | dinsdag 17 maart 2009 @ 23:17 |
quote:Zeker weten dat 't geen antwoordnummers zijn? | |
Peterselieman | dinsdag 17 maart 2009 @ 23:20 |
quote:Ga jij eens rap bij Jan Hofstra langs | |
Alexxxxx | dinsdag 17 maart 2009 @ 23:20 |
quote:Er verscheen een glimlach op mijn gezicht na deze gevatte opmerking | |
BeefRWijker | dinsdag 17 maart 2009 @ 23:31 |
quote:Ik zou niet weten waarom. De dichtsbijzijnde staat hier vlakbij op het Europaplein. | |
Mr.Jorn. | woensdag 18 maart 2009 @ 19:58 |
Zijn er al meer foto's van de Arriva O405G 152 in spurtkleuren? | |
NoBody122 | woensdag 18 maart 2009 @ 20:52 |
quote:Er staat ook nog een (geschat) 10m-bus van Arriva op een terrein aan de Lange Trambaan (in Harlingen), met Spurt-opdruk Waarschijnlijk zetten ze die 's avonds in ofzo.. | |
Dr_Flash | woensdag 18 maart 2009 @ 21:01 |
Wat een contrast Links de strakblauwe hemel van een zonovergoten lentemiddag op een Gelders industrieterrein. Rechts de donkere duisternis van de terreurexpres (Veolia 85), met bewaker, camera en oorzakelijk tuig | |
Zug-Chef | woensdag 18 maart 2009 @ 21:08 |
quote:Zie hier: Bussentopic 21, uitholling dienstregeling N/ZW Fryslân Is twee pagina's geleden al aan bod geweest Maar ze zetten die 8m Berkhof dus voornamelijik buiten de drukke dagen in, zo zag ik m vorige week dinsdag/woensdag dus gewoon in de middagspits rijden. | |
Dr_Flash | woensdag 18 maart 2009 @ 21:12 |
quote:Het wachten is op Van Hool AGG300s, inclusief geschilderde powerbak op 1 van de harmonica's | |
Ou-Tannu | woensdag 18 maart 2009 @ 21:16 |
heb je nou al eens op de betaaltafel van een veolia baggerbak geschten ? | |
Mr.Jorn. | woensdag 18 maart 2009 @ 21:43 |
quote:dat weet ik, ik ben in dit topic een lurker zeg maar Maar ik ben dus op zoek naar een foto van de voorkant/ zijkant. En die heb ik nog niet gevonden. | |
Peterselieman | woensdag 18 maart 2009 @ 21:45 |
Ik raad je aan om vrijdag even naar Harlingen te gaan | |
BeefRWijker | woensdag 18 maart 2009 @ 21:51 |
quote:Deze is de B91 ... quote:... en deze de B95. Zo te zien heb je de verkeerde verbeterd. Vandaar dat je die 2301 ook verkeerd benoemde en nou snap ik die opmerking over het interieur ineens ook. | |
BeefRWijker | woensdag 18 maart 2009 @ 22:20 |
quote:Welke 8m Berkhof? | |
BeefRWijker | woensdag 18 maart 2009 @ 22:48 |
quote:Zo, er wordt weer eens flink langs mekaar heen gelult. | |
Alexxxxx | woensdag 18 maart 2009 @ 22:49 |
ik ben nog steeds vergeten om naar de Citea kentekens te kijken Ik wil ook veel te graag naar huis aan het eind van de dag | |
Ou-Tannu | woensdag 18 maart 2009 @ 22:55 |
quote:dan wordt t tijd dat je t wel es doet :p | |
Alexxxxx | woensdag 18 maart 2009 @ 22:57 |
quote:Ik neem binnenkort een keer mn camera mee naar t werk | |
Peterselieman | woensdag 18 maart 2009 @ 22:57 |
Dat is je geraden | |
Viper86 | donderdag 19 maart 2009 @ 18:42 |
Hmmm, woon in Bolsward en zie altijd een heel zooitje bussen staan bij Cosmo en op de parkeerplaats op de Wymerts als ik er de post breng. Laatst ook nieuwe stadsbussen voor Utrecht. Voor de rest is het niet zo best dat lijn 92 in daluren nog maar 2 keer van Leeuwarden naar Bolsward rijd. Nu is het nog kloteriger om van Groningen naar huis te gaan. | |
BeefRWijker | donderdag 19 maart 2009 @ 19:03 |
quote: quote:Klagen ze daar wel eens dat ze er zo weinig post krijgen? quote:Toe maar, 2 per uur -en een Qliner- in de daluren, dat is inderdaad wel heel karig. Ik zou een klacht indienen als ik jou was. quote: | |
Ofyles2 | donderdag 19 maart 2009 @ 19:29 |
quote:Gaat GVU de LPG-A300's opleggen? | |
busfoto.nl | donderdag 19 maart 2009 @ 20:31 |
Ik denk dat hij die geel/grijze Ambassadors voor de Stadsregio Utrecht bedoelt. Indien dit zo is, heb je dan misschien wagennumers, daar dit mogelijk extra wagens kunnen zijn van de in april verlengde lijn 120. Toevallig ook nog wat Citea's gezien? | |
Viper86 | donderdag 19 maart 2009 @ 21:16 |
quote:Mja, valt ook wel een beetje mee, haha. Ik heb alleen nog geen kamer gevonden in Groningen, dus ben nog steeds aan het heen en weer rijden in die mooie Fryskers, Qliners en Arriva stadsbussen....... Voor jullie misschien een natte droom, maar voor mij toch een wat minder plezante bezigheid..... quote:Ik heb geen flauw idee. Ben voor de rest geen busfanaticus. Wel zou ik het leuk vinden om het beroep van stadsbuschauffeur te leren. Wat die mannen doen, door al die kleine straatjes en nauwe bochtjes midden in het centrum, is toch best knap. Ik heb een keer een advertentie op een bus gezien dat je zaterdagbuschauffeur kunt worden. Dus als mijn bijbaantje bij de post niet meer bevalt kan ik daar alsnog heen. Haha. quote:Nee, het waren geen gele bussen. Dat weet ik sowieso zeker, voor de rest laat mijn geheugen mij in de steek in deze. Volgens mij was het iets met rood en misschien zwart?? Maar dat is meer een gok. Het kunnen trouwens ook bussen van de provincie Utrecht zijn geweest? Volgende keer als ik weer op de Wymerts kom kan ik wel wat meer details voor jullie onthouden. | |
Alexxxxx | donderdag 19 maart 2009 @ 21:30 |
Mooi zo, hoef ik niet meer naar de Wymerts Ik houd het liever bij De Marne | |
BeefRWijker | vrijdag 20 maart 2009 @ 00:31 |
quote:Zoveel blootstelling aan busdeuren op een dag kan ook nooit goed zijn voor de menselijke geest. quote:'t Is ook zo'n verschrikkelijk end om hè, even de straat over steken. Overigens, even voor Maurits: de Connexxion stalling is op de Wymerts, niet aan de Workumertrekweg en het is een open stalling, niet overdekt. [ Bericht 22% gewijzigd door BeefRWijker op 20-03-2009 01:25:12 ] | |
zwahiel | vrijdag 20 maart 2009 @ 03:30 |
quote:dan zijn 't geen GVU-ers geweest, die zijn echt allemaal netjes twee kleuren blauw en wit Rood kan eventueel MAXX of Brabantliners geweest zijn... Geen GVU in elk geval. | |
NoBody122 | vrijdag 20 maart 2009 @ 13:21 |
quote:Of Zuidtangent natuurlijk | |
BeefRWijker | vrijdag 20 maart 2009 @ 17:37 |
quote:Dat zijn Mercedesen. | |
Ou-Tannu | vrijdag 20 maart 2009 @ 17:57 |
mogen er nog wat extra Lion's citys richting ZW fryslan? die dingen zitten toch echt fijner dan een ambakrot :p om maar te zwijgen over de procitys | |
BeefRWijker | vrijdag 20 maart 2009 @ 18:23 |
quote:Ik heb er nog 6 in de aanbieding. Gratis af te halen in Alkmaar. | |
BeefRWijker | vrijdag 20 maart 2009 @ 19:21 |
* BeefRWijker ternauwernood ontkomen aan wilde schietpartijquote:BeefRWijker woont hemelsbreed 100 meter van de Laan van Archeologie. | |
Ofyles2 | vrijdag 20 maart 2009 @ 19:37 |
quote:Ja, ja, spannend. Jammer dat er geen camera-auto van 'Blik op de Weg' actief was die de achtervolging in scène kon zetten. | |
kip_zonder-kop | vrijdag 20 maart 2009 @ 19:51 |
Ligt het aan mij of beginnen de buschauffeurs steeds slechter te zien? Vandaag ben ik op 3 lijnen geweest: Eerste lijn: ik moest uitstappen bij het eindpunt. De bus was de uitstaphalte al voorbij gereden en toen de bus stil kwam te staan voor het koffiehuis zette de chauffeur de motor uit. Hij had me dus totaal over het hoofd gezien en schrok toen ik door de bus riep of de deur open mocht. Terwijl ik heel goed in het zicht van zijn spiegels voor de deur stond. Tweede lijn: deze buschauffeur gooide constant uitstappende mensen tussen de deuren. Ik moest uitstappen en liep achter een vrouw welke met kinderwagen en al tussen de deuren kwam. Daarna mocht ik een seconde later ook nog even de deuren tegen me aan voelen. Derde lijn: de bus reed in een krappe bocht waar aan de linkerkant een rij geparkeerde auto`s stonden. Rechts stonden er ook twee auto`s waarbij een man achter zijn auto stond om spullen in/uit te laden. De buschauffeur ziet deze auto gewoon totaal over het hoofd terwijl deze voor iedereen al heel goed zichtbaar was. Gelukkig kon hij (de bus) nog net op tijd remmen anders was het slecht afgelopen voor de man en zijn auto. [ Bericht 0% gewijzigd door kip_zonder-kop op 20-03-2009 20:00:16 ] | |
Alexxxxx | vrijdag 20 maart 2009 @ 19:54 |
quote:Voelde lekker he? | |
Alexxxxx | vrijdag 20 maart 2009 @ 19:55 |
En maar goed dat die geparkeerde auto nog kon remmen inderdaad! | |
kip_zonder-kop | vrijdag 20 maart 2009 @ 19:59 |
quote:Viel wel mee hoor. De deuren van een metro zijn wel erger, dat dan weer wel. En je weet heus wel dat ik het over de bus heb die niet kon remmen, hoewel dat misschien een beetje krom omschreven is. Bij deze is het weer een stuk duidelijker gemaakt. | |
Dr_Flash | vrijdag 20 maart 2009 @ 20:00 |
quote:Dat heb ik ook ooit eens gehad in Breda Ik was blijkbaar de laatste passagier en was net even voorovergebogen in m'n tas aan het rommelen toen hij in z'n spiegels keek of hij leeg was. Ineens dat licht uit en als een idioot naar het station 100 meter van tevoren nog even een klap op de stopknop gegeven Die moet ook raar gekeken hebben (ja ja, ik beleef nog weleens wat ) | |
BeefRWijker | vrijdag 20 maart 2009 @ 20:13 |
quote:Ik heb er eigenlijk maar weinig van mee gekregen. Las het ook later op www de telegraaf. Er hing een uur lang met tussenpozen een politie bromtol hoog boven m'n huis die met z'n schijnwerpers de omgeving afzocht. Die scheen me zowaar nog een keer in m'n snufferd. Ik heb de neiging tot zwaaien toch maar even onderdrukt. Daarvoor waren nog twee politie wagens met vol ornaat door m'n wijk gerousd maar achteraf bleek dat de echte actie zich aan de andere kant van de spoorlijn afspeelde. quote:Dat is het aardige van in scene zetten, dat hoeft niet perse op de zelfde dag. | |
BeefRWijker | vrijdag 20 maart 2009 @ 20:22 |
quote:Alleen weten we nog steeds niet waar nou dat vermaledijde koffiehuis staat. | |
Ou-Tannu | vrijdag 20 maart 2009 @ 20:22 |
quote:hm doe maar brengen :p krijg je er 6 procitys voor terug of de den oudsten in zn 1tje :p | |
Peterselieman | vrijdag 20 maart 2009 @ 20:22 |
Verstekeling 8882 rijdt ook nog steeds in Fryslân rond | |
Ou-Tannu | vrijdag 20 maart 2009 @ 20:25 |
quote:ow maar die ex midnetter is veeul leuker dan die 8882 :w | |
BeefRWijker | vrijdag 20 maart 2009 @ 20:41 |
quote:Wat heet verstekeling, hij staat niet bij het lijstje van Zeeland. Overigens bedankt voor de tip, ik heb 'm nl niet meer gezien nadat ik 'm eerder in Bolsward op de stalling had gespot. [ Bericht 11% gewijzigd door BeefRWijker op 20-03-2009 20:55:34 ] | |
Peterselieman | vrijdag 20 maart 2009 @ 20:53 |
quote:Hij stond ook niet bij het lijstje voor Fryslân | |
BeefRWijker | vrijdag 20 maart 2009 @ 21:05 |
quote: quote:Ben je nou helemaal besodemieterd. quote:Alleen als je die andere er ook bij doet. quote:Misschien weet busfotoman op welk lijstje hij staat? | |
Peterselieman | vrijdag 20 maart 2009 @ 21:06 |
quote:Jij wilt van die 8800 MAN's af en dit is een faire deal lijkt me. | |
Ou-Tannu | vrijdag 20 maart 2009 @ 21:16 |
quote:liever een 8800 MAN dan een proshitty | |
Ofyles2 | vrijdag 20 maart 2009 @ 21:16 |
quote:Maar de 8882 trekt wel als een Scudraket op. | |
Ou-Tannu | vrijdag 20 maart 2009 @ 21:17 |
quote:gooien ze dr raketbrandstof in dan ofzo? | |
Ofyles2 | vrijdag 20 maart 2009 @ 21:19 |
quote:Nee, maar dit is de Lion's City TÜ v1.0, met een motor van 280 pk. Na de serie Lion's voor Amstel-Meerlanden ging de klad er deels in. | |
Ofyles2 | vrijdag 20 maart 2009 @ 21:32 |
quote:GVB zeker? | |
BeefRWijker | vrijdag 20 maart 2009 @ 21:40 |
quote:Die Fryskers vast nog veel sneller. Ik weet 't dus goed gemaakt, jij neemt die 6 Fryskers en doet mij 6 MAN CNG's. quote:Dacht 't niet. 8700-8800 MAN's zijn Lion's City T. quote:Hoezo na? De 3800 van Amstelland Meerlanden zijn overigens wel TÜ, net als die van Kubus. Het verschil is evenwel maar 20pk en ook de 3800's hebben 6 versnellingen. Ik vind die 3800's (TÜ) trouwens een stuk prettiger rijden. [ Bericht 6% gewijzigd door BeefRWijker op 20-03-2009 21:54:14 ] | |
Ofyles2 | vrijdag 20 maart 2009 @ 21:45 |
quote:Sorry, foute woordkeuze. Het is mijn dag niet. Heb vandaag ook een heel topicreeks naar de kloten geholpen. | |
Ofyles2 | vrijdag 20 maart 2009 @ 21:46 |
quote:Laat die Fryskers waar ze nu zijn. | |
Mr.Jorn. | vrijdag 20 maart 2009 @ 21:53 |
De Arriva Touring 4679 (Mercedes O408 als ik mij niet vergis) rijdt ook in Harlingen als TVV! | |
Mr.Jorn. | zaterdag 21 maart 2009 @ 22:00 |
Hier zijn foto's van de 152 in Harlingen te vinden! | |
Alexxxxx | zaterdag 21 maart 2009 @ 22:24 |
ik heb vandaag een Lodekka, een ex-15-meter-interliner die nu in particuliere handen is, een nieuwe MAN voor Paulusma en alles wat op de xx staling te zwartsluis stond op de foto gezet. | |
BeefRWijker | zaterdag 21 maart 2009 @ 23:48 |
quote:Pfoe, als dat alles is. | |
Alexxxxx | zondag 22 maart 2009 @ 00:19 |
quote:Nee, niet vandaag exact 500 foto's gemaakt | |
Zug-Chef | zondag 22 maart 2009 @ 00:21 |
Connexxion 9165 als lijn 12 Leeuwarden - Kenniscampus - Bilgaard, donderdag 19 maart 2009 Connexxion's 2315, O408, wordt dit weekend ingezet bij treinvervangende bussen rondom Utrecht. zaterdag 21 maart, Utrecht Centraal. De Lijn 119810. Beefrwijker, kom er maar in... Alliance B91 of B95? Zaterdag 21 maart, Tilburg NS | |
BeefRWijker | zondag 22 maart 2009 @ 01:28 |
quote:Hah! Ik exact nul. Top dat maar eens. quote: quote:Weer fout, je leert 't ook nooit. De vuldop zit laag dus de juiste vraag is: B89 of B95. Google weet 't antwoord. | |
Alexxxxx | zondag 22 maart 2009 @ 01:43 |
quote:De meeste dagen dat ik tussen de deuren zit haal ik dat ook.... | |
Ofyles2 | zondag 22 maart 2009 @ 22:56 |
quote:Ik denk een B95. | |
BeefRWijker | zondag 22 maart 2009 @ 23:17 |
quote:Wat, geen vertrouwen in Google? | |
Ofyles2 | zondag 22 maart 2009 @ 23:21 |
quote:Voorlopig niet nee. Bij AKQ associëren ze dat met Charles Ingram. | |
BeefRWijker | maandag 23 maart 2009 @ 00:01 |
quote:Kan 't zijn dat er een schroefje bij je los zit? | |
Ofyles2 | maandag 23 maart 2009 @ 00:18 |
quote:Nee. Ik weet heus waar ik over praat, alleen ben ik nou eenmaal niet te volgen. | |
NoBody122 | maandag 23 maart 2009 @ 15:19 |
quote:Jij weet het dus ook niet. | |
Ou-Tannu | maandag 23 maart 2009 @ 15:38 |
hm die volvo kubussen lijken best lekker te trekken? | |
NoBody122 | maandag 23 maart 2009 @ 16:19 |
Waar baseer je dat op? | |
Ou-Tannu | maandag 23 maart 2009 @ 16:52 |
dat er zo`n kubus bak nogal haast maakte om opt station te komen ;D | |
Alexxxxx | maandag 23 maart 2009 @ 19:32 |
ik dacht dat er alleen op citaro's getrokken werd in dit topic? | |
Ou-Tannu | maandag 23 maart 2009 @ 19:57 |
quote: | |
NoBody122 | maandag 23 maart 2009 @ 20:44 |
Ik heb trouwens dat filmpje eens bekeken van het traject van die trein-vervangende bus tussen Harlingen station en de haven; waarom rijdt dat ding in hemelsnaam zo'n eind om | |
Peterselieman | maandag 23 maart 2009 @ 20:48 |
Was die doorgaande weg naast het spoor niet gestremd? | |
BeefRWijker | maandag 23 maart 2009 @ 21:38 |
quote:Natuurlijk wel. Hoe zou ik anders weten dat Google het antwoord weet. Het 'probleem' met deze bus is dat ie een wat vreemde lijnfilm heeft wat in eerste instantie deed denken aan een B89. Z'n broer 119811 heeft nl wel de bekende grote electronische film, maar volgens Google zijn het allebei B95's van het zelfde model dus waarschijnlijk heeft deze bus eens een andere lijnfilm gekregen of het ligt gewoon aan het verschil in bouwjaar. www.zone01.be [ Bericht 5% gewijzigd door BeefRWijker op 23-03-2009 22:02:19 ] | |
Socios | maandag 23 maart 2009 @ 22:06 |
quote:Juist, ja. | |
Ou-Tannu | maandag 23 maart 2009 @ 22:07 |
quote:dat zijn tenminste nog echte bussen | |
BeefRWijker | maandag 23 maart 2009 @ 22:52 |
quote:Wat mij nu opvalt is dat deze bussen voorzien zijn van dubbelblads instap deuren. Van de bussen met klassieke kop kende ik die nog niet. Misschien dat dat ook nog een clue is. | |
NoBody122 | dinsdag 24 maart 2009 @ 00:06 |
quote:Goeie gok genomen, gewoon quote:Als je dat nou meteen had getypt... | |
Viper86 | dinsdag 24 maart 2009 @ 00:33 |
Hmmm, ik zit met de gedachte in het hoofd om naast het studeren een bijbaantje als buschauffeur te nemen. Heb er al wat over gelezen en je opleiding wordt dan vergoed en wordt geregeld via recruit - a - student. En hier in noord - Nederland zitten ze volgens mij te springen om chauffeurs, want hier rijden/reden zelfs Polen of Duitsers op de bus........... In ieder geval werk ik nu een paar jaar bij TNT Post en heb door al het scheurwerk aldaar genoeg rijervaring volgens de vereisten op diverse websites. ( minimaal 1 jaar rijervaring ). Voor de rest denk ik dat ik wel een goed reactievermogen en goed ruimtelijk inzicht heb. Is het aan te raden als (bij - ) baantje? En is het héél lastig of is het in het begin moeilijk en na een tijdje gewoon routinewerk? Bij de post verdien ik meer dan genoeg, daar gaat het dan ook niet om, het lijkt mij gewoon schitterend om zo'n grote gelede bus door het centrum van een grote stad te kunnen sturen. Of überhaupt op zo'n mammoet te kunnen en mogen rijden lijkt me al erg leuk. En het is ook goed voor je persoonlijke en sociale ontwikkeling lijkt me. Het gaat dus meer om de uitdaging. | |
BeefRWijker | dinsdag 24 maart 2009 @ 00:49 |
quote:En jij duidelijk niet hè. quote:... dan had jij jezelf niet te kijk gezet. Je had natuurlijk ook zelf even kunnen kijken of Goegel het antwoord wist. | |
zwahiel | dinsdag 24 maart 2009 @ 02:47 |
Dat met die lijnfilms gebeurd wel vaker Beef, zijn ze in België gek op! Zie je een NewAG300 rondtuffen met een lijnfilm uit een Jonckheere uit de tijd van Ben Hurr. Ze recycleren gewoon de boel. "Ow dat werkt, ah halen we dat eruit en bestellen we de nieuwe bus gewoon zonder lijnfim!" Laatst zag ik echt een splinternieuwe bus (folie nog op de stoelen) (NewA500) rijden voor De Lijn, die kwam net binnen op Roosenveld in Antwerpen, achterkant mooie ledfilm voorkant zo'n film als in die Amba's... Ze blijven 't niet snappen, al hebben ze wel dat bus verdelingssysteem goed gesnopen, beter als in Nederland met hun lage vloers max zo oud bussen! | |
Dichterbijer | dinsdag 24 maart 2009 @ 09:58 |
Heel fijn vandaag in Den Bosch, met de bus richting bedrijven terein 'De Herven' met Lijn 66. Deze lijn is een veredelde stads/forensenbus, want deze knalt niet in 1 keer door richting 'De Herven', maar slingert eerst nog even lekker door het centrum voordat je echt richting het bedrijventerrein gaat. Al met al ben je 30 tot 40 minuten onderweg, wat mij niet acceptabel lijkt als je op tijd wilt zijn voor je werk. http://maps.google.nl/maps/ms?ie=UTF8&hl=nl&msa=0&msid=106826177562885811752.000465d97ea381f140c80&ll=51.692245,5.324593&spn=0.072785,0.154495&t=h&z=13 | |
Socios | dinsdag 24 maart 2009 @ 11:56 |
Kun je beter met de trein naar ´s-Hertogenbosch Oost. Paar minuten. | |
Dichterbijer | dinsdag 24 maart 2009 @ 12:35 |
quote:Behalve als je helemaal tegen de A2 aan zit met je werk | |
Ou-Tannu | dinsdag 24 maart 2009 @ 14:50 |
dan is lopen toch sneller | |
RealZeus | dinsdag 24 maart 2009 @ 15:47 |
quote:Nee, helaas. Arriva wacht af wie de concessie krijgt en Connexxion schrapt in de dienstregeling wat ten koste gaat van 11 arbeidsplaatsen. | |
BeefRWijker | dinsdag 24 maart 2009 @ 16:06 |
quote: quote:En dat gaan er nog wel meer worden als je dienstregelingen in elkaar rommelt met 55 minuten overstaptijd. Goed gedaan Zug-Chef. Zijn we weer terug in het laatste jaar van NoordNed-Arriva, en nog jaren te gaan. | |
Viper86 | dinsdag 24 maart 2009 @ 16:07 |
Hmmm, jammer... Dan maar bij de nationale gleuvenvullers blijven werken.. Kan ook leuk zijn hoor. | |
Zug-Chef | dinsdag 24 maart 2009 @ 18:32 |
quote:Alsof ik daar mee bezig ben geweest bij Cxx. Niet dus. | |
Zug-Chef | dinsdag 24 maart 2009 @ 18:33 |
-wegh- | |
BeefRWijker | dinsdag 24 maart 2009 @ 18:52 |
quote: quote:Niet dus: Want, Zug-Chef? (hint: clue in bovenste foto) | |
NoBody122 | dinsdag 24 maart 2009 @ 20:34 |
quote:Leg eens uit.. Of moeten we dat ook googlen? quote:-Jij- zet jezelf te kijk, want je hebt het tegen de verkeerde; ik was het niet die dat aan je vroeg. Maar zullen we deze topicreeks dan maar sluiten? Alles staat immers toch wel op internet. Kortom: wees blij dat je expertise in dit topic geraadpleegd wordt en derhalve ook nog eens van pas komt! quote:Je kunt altijd eens bij RAS aankloppen; ik werk ook via hen bij Cxx Echter denk ik idd ook, dat het voor wat betreft Connexxion Frieslân nu niet veel zal worden want momenteel zijn er idd eerder chauffeurs teveel dan te weinig. Dat was al zo, nu met die nieuwe dienstregeling dus al helemaal... | |
BeefRWijker | woensdag 25 maart 2009 @ 00:26 |
quote: quote:Je had er nog wel 2 uur over gedaan om het zo onbegrijpelijk mogelijk op papier te zetten, zei je nog. En je had verschrikkelijke haast om er een topic van te maken nog voor dat het vorige topic vol was. En nou ontkennen? Ja hoor. | |
BeefRWijker | woensdag 25 maart 2009 @ 00:46 |
quote:Beter van niet. Dat wordt toch alleen maar modder gooien en welles/nietes. quote:Nee hoor. quote:Inderdaad, ik had het tegen degene met de denigrerende opmerkingen, Knilles. En dat was jij hè. | |
BeefRWijker | woensdag 25 maart 2009 @ 00:48 |
quote:De uitdrukkingsvaardigheid van de hedendaagse jeugd tegenwoordig. | |
NoBody122 | woensdag 25 maart 2009 @ 09:35 |
quote:Jouw woorden quote:Iets met pot en ketel | |
Mr.Jorn. | woensdag 25 maart 2009 @ 11:27 |
Leuk he, bussen | |
Socios | woensdag 25 maart 2009 @ 12:06 |
Echt he... | |
Zug-Chef | woensdag 25 maart 2009 @ 13:33 |
Uitslag aanbesteding GGD wederom uitgesteld tot vrijdagmiddag aanstaande... Bron OV Bureau GD | |
Peterselieman | woensdag 25 maart 2009 @ 13:36 |
Hmm, dat klinkt echt alsof Arriva niet gewonnen heeft en ze moeilijk vinden dat aan het bedrijf te verkopen. Ben benieuwd | |
Mr.Jorn. | woensdag 25 maart 2009 @ 15:21 |
Ik vraag me inderdaad ook af waarom het zo lang duurt. Alhoewel het me wel leuk lijkt om Connexxion Qliners op 316 te zien. En opstartproblemen (dus inzet oude bussen) lijken me ook wel eens leuk om mee te maken . | |
Peterselieman | woensdag 25 maart 2009 @ 15:39 |
Bij Womy staat nog genoeg meuk, waaronder nog wat CSA's | |
Socios | woensdag 25 maart 2009 @ 15:49 |
Wat een gekloot weer, waar zijn de goede oude tijden met de FRAM gebleven? | |
RealZeus | woensdag 25 maart 2009 @ 16:11 |
quote:Dat is de voorlopige aanbesteding, hè? De definitieve ginning wordt 6 april bekend. | |
RealZeus | woensdag 25 maart 2009 @ 16:17 |
quote:En de GADO: | |
Ou-Tannu | woensdag 25 maart 2009 @ 16:49 |
quote:echte bussen | |
Alexxxxx | woensdag 25 maart 2009 @ 18:39 |
zwahiel | woensdag 25 maart 2009 @ 19:35 |
quote:Anders ga je gewoon eens normaal reageren of zo!? Weet niet wie jou met een hamer bedreigd heeft, maar je kunt ook NORMAAL reageren. Niet alsof alleen jij alles weet en continue denigrerend naar alles en iedereen reageren. EN GEBRUIK EENS DIE EDIT KNOP! @ Alexxx, klopt 't dat die Amba's nu een ander LED board hebben? Dat ze ook afgesneden zijn zeg maar, ipv de gehele lijnkast dat je nu alleen de ledfilm ziet? | |
Alexxxxx | woensdag 25 maart 2009 @ 19:58 |
quote:Ik heb geen idee, sorry Ik zet ze op de foto, ben al blij dat ik een merk en zo nu en dan een type kan herkennen, maar dit soort details heb ik echt geen kaas van gegeten... | |
Viper86 | woensdag 25 maart 2009 @ 20:37 |
Die Qliners waar je foto's van gemaakt hebben rijden altijd erg relaxed. Val er bijna altijd wel in slaap in als het niet te druk is. Soms vraag ik me weleens af hoe een chauffeur zo'n grote en lange bus langs kleine rotondetjes enz. kan manoeuvreren. Hebben sommige bussen niet de mogelijkheid om lichtjes de achterwielen mee te laten sturen? | |
NoBody122 | woensdag 25 maart 2009 @ 20:59 |
quote:Uiteraard, net als vele vrachtwagens | |
RealZeus | woensdag 25 maart 2009 @ 21:02 |
quote:Een 15 meter bus heeft meesturende achterassen. | |
Viper86 | woensdag 25 maart 2009 @ 21:05 |
quote:Aha, dus goed gegokt. Op de een of andere manier kwam het al wat onnatuurlijk over als ik in zo'n grote bus zat en dat ie dan soepeltjes een mini-rotonde neemt. Weer wat geleerd. Edit: Minder leuk om te zien natuurlijk: [ Bericht 10% gewijzigd door Viper86 op 25-03-2009 21:14:47 ] | |
NoBody122 | woensdag 25 maart 2009 @ 21:25 |
quote:De 9167 volgens mij? Of hebben ze die blauwe reclame voor studeren in Groningen alweer van de 9165 af gehaald... Wat kut is dat, zal niet snel een vervangende gelede voor komen; dat wordt rondrijden met stampvolle Amba's dus op de scholierenlijnen Wanneer is dat gebeurd? | |
Zug-Chef | woensdag 25 maart 2009 @ 22:03 |
Gemeente Leeuwarden logo dus idd de 9167. 9165 was vanmiddag in ieder geval nog blauw.. | |
Peterselieman | woensdag 25 maart 2009 @ 22:06 |
Wekt geen verbazing dat het daar eens fout gaat. Automobilisten kijken op dat punt vaak niet uit hun doppen of beter gezegd niet in hun spiegels | |
NoBody122 | woensdag 25 maart 2009 @ 22:49 |
Klopt... Hoe vaak er daar wel niet geclaxoneerd wordt richting automobilisten die doodleuk de busbaan oversteken, terwijl er een bus aan komt | |
Ou-Tannu | woensdag 25 maart 2009 @ 22:56 |
ja kut is dat :| nouja automobilist verantwoordelijk stellen dat wordt een gepeperde rekening voor de verzekeraar | |
Alexxxxx | woensdag 25 maart 2009 @ 22:58 |
Die constructie is ook gewoon lastig als je daar voor de eerste keer bent, heb daar met de lesauto ook gezweet bij mijn eerste keer | |
BeefRWijker | donderdag 26 maart 2009 @ 00:55 |
quote:De Volvo 8700's in ieder geval wel: busfoto.nl Als ik het goed begrepen heb was dat niet het geval met de 15-meter Interliners van Den Oudsten op Volvo chassis. Al heb ik ook zo m'n twijfels over de DAFs: [ Bericht 17% gewijzigd door BeefRWijker op 26-03-2009 15:51:15 ] | |
Ou-Tannu | donderdag 26 maart 2009 @ 11:21 |
quote:niks mee te maken.. daar heb je oogjes voor gekregen | |
RealZeus | donderdag 26 maart 2009 @ 15:38 |
quote:Niet? Lekker sturen dan, dan komt je achterkant gigantisch binnendoor zeilen. De 15 meter Integro's van Arriva en de Lion's Regio's van Cxx hebben ze ook trouwens. | |
BeefRWijker | donderdag 26 maart 2009 @ 15:49 |
quote:Hoe kom je daar nou in godsnaam bij. Die sleepas stuurt alleen bij om te voorkomen dat de achterste banden over het asfalt gewrongen worden. Wat jij bedoelt zijn sturende achterassen van aanhangers en opleggers, sleepassen hebben daar niks mee van doen, die volgen alleen de aangedreven as. | |
BeefRWijker | donderdag 26 maart 2009 @ 16:04 |
quote:Die zijn natuurlijk ook veel lastiger dan een gewone haakse afslag -rechtsaf op een kruizing- of een oprit op -rechtsaf- van de snelweg bij een viaduct. | |
Ou-Tannu | donderdag 26 maart 2009 @ 17:57 |
quote:CXX draait hier toch echt U bochtjes op een mini rotonde met de Lions Regio's | |
BeefRWijker | donderdag 26 maart 2009 @ 18:27 |
quote:Zou ik toch het woord U-bocht nog eens opzoeken als ik jou was. Overigens is een U-bocht ook niet meer dan 2 haakse bochten achter elkaar. Waar het om gaat is de draaicirkel en die is niet fundamenteel heel verschillend voor een bus met 2 starre achter assen of een met een sleepas tenzij die draaicirkel opzettelijk beperkt is om de maximale wring krachten op de 2 starre assen te beperken. Draaicirkel wordt bepaald door de maximale uitslag van de voorwielen en de afstand tussen de voor en de achter wielen. Bij een bus met 2 starre assen ligt de virtuele as iets achter de aangedreven as (die met de 4 wielen) dus technisch gezien zou deze een iets grotere draaicirkel kunnen hebben maar of dat nou wezenlijk veel verschil maakt, het lijkt mij niet. | |
Ou-Tannu | donderdag 26 maart 2009 @ 20:58 |
de zeiktoerist uithangen doe je maar ergens anders :p | |
BeefRWijker | donderdag 26 maart 2009 @ 20:58 |
Wel héél veel sturende assen. Maar of dat nou handig is. | |
Peterselieman | donderdag 26 maart 2009 @ 21:05 |
Die sjoof moet gewoon leren rijden | |
Ou-Tannu | donderdag 26 maart 2009 @ 21:05 |
kan je sjiek parkeren tegen een andere auto / bus | |
Ofyles2 | donderdag 26 maart 2009 @ 23:32 |
quote:De echte Phileas Fogg zou zich nu in zijn graf omdraaien. | |
Ofyles2 | donderdag 26 maart 2009 @ 23:35 |
quote:Ik weet niet wat voor merk het is, ik houd het voorlopig op een LED van LAWO. De Amba's van Hermes en Connexxion reden daarvoor met LCD's en LED's van Meister Electronics. Tevens schijnt het dat alle OV-bedrijven verslaafd zijn aan Gorba. | |
Ofyles2 | donderdag 26 maart 2009 @ 23:37 |
quote:En dan hebben ze ook het lef te klagen dat de bussjoofs als Schumi's over het asfalt jakkeren. | |
BeefRWijker | vrijdag 27 maart 2009 @ 00:35 |
quote:Als je niet tegen de hitte kunt moet je maar uit de keuken blijven lieverd. | |
Peterselieman | vrijdag 27 maart 2009 @ 01:12 |
Ze hebben woensdagmiddag een Arrivabus van een golfbaan in Purmerend af moeten slepen http://www.noordhollandsd(...)randt_op_de_fairway_ | |
Ofyles2 | vrijdag 27 maart 2009 @ 01:17 |
quote:Ah geweldig, een Scania. | |
Ou-Tannu | vrijdag 27 maart 2009 @ 09:15 |
de nieuwe dienstregeling zit al in de halte paaltjes ! | |
RealZeus | vrijdag 27 maart 2009 @ 16:23 |
quote: | |
Dr_Flash | vrijdag 27 maart 2009 @ 21:05 |
Ik ben niet zo blij Ik ben zelfs een beetje teleurgesteld Nee, ik ben boos Het had zo'n mooie avond moeten en kunnen worden Ik had alles klaar liggen Plan, tickets, reserveringen, alles Er hoefde nog maar 1 ding goed te gaan Veolia bus 85 Hij had 10 minuten vertraging mogen hebben Het had een kwartier mogen zijn. Twintig minuten zelfs Maar ja, de staking tegen agressie was alweer zo lang geleden he Dus de bus die ik nodig had viel uit En dankzij die godverraden hoerekinderen, die moederneukende ellendelingen, die vervloekte varkensmiskramen van Veolia Transport, zit ik nu met een schadepost van 46 euro Maar dat gaan ze me betalen Echt wel | |
Peterselieman | vrijdag 27 maart 2009 @ 22:02 |
Sterkte Fles Vandaag in Leeuwarden de 2301 en 2326 nog rond zien rijden. Ze zijn er gelukkig dus nog wel. | |
Zug-Chef | vrijdag 27 maart 2009 @ 22:11 |
Nog wel ja............... Vanmorgen eveneens in Leeuwarden: streek-MAN 8848 op lijn 3 naar Camminghaburen, vertrek rond 8:00 | |
BeefRWijker | vrijdag 27 maart 2009 @ 22:16 |
quote: quote:En als ze er niet meer zijn kun je altijd nog een monumentje oprichten met opschrift: "Hier reden ooit de 2301 en de 2326. Mogen zij roesten in vrede" Kun je er elke dag een bloemetje bij leggen. | |
BeefRWijker | vrijdag 27 maart 2009 @ 22:21 |
quote:Zat ie eindelijk 's op een lijn waar zo'n stadsbus thuishoort. | |
Peterselieman | vrijdag 27 maart 2009 @ 22:29 |
quote:Ga jij dat eens even fixen | |
Ofyles2 | zaterdag 28 maart 2009 @ 00:09 |
quote:Reken daar maar niet op. Typisch iets voor die vrekkige, gierige, zuinige, afzettende, oplichtende Franzosen. Ik hoop dat Veolia vanaf nu elke concessie verliest en dat ze op de fles gaan. | |
Zug-Chef | zaterdag 28 maart 2009 @ 00:10 |
Biertje en een zak popcorn en het Haagland-feest mag beginnen. Ik zeg: nieuwe aanbesteding binnen een jaar | |
Ofyles2 | zaterdag 28 maart 2009 @ 11:35 |
quote:Gewoon een artikel schrijven dat Veolia met steekpenningen won. | |
Zug-Chef | zaterdag 28 maart 2009 @ 13:03 |
-blaat- [ Bericht 98% gewijzigd door Zug-Chef op 28-03-2009 18:17:07 ] | |
RealZeus | zaterdag 28 maart 2009 @ 19:33 |
Zeg, kan het kloppen dat de Arriva 8053 vroeger van Cxx was? Er was boven de achterruit wat verf weg en daar zat Cxx-groen onder. | |
Peterselieman | zaterdag 28 maart 2009 @ 19:46 |
Dat mag niet kunnen. De 8053 moet een in 2004 nieuw geleverde bus zijn die behoort tot de serie 8001-8063 en was bestemd voor GGD. De 8064-8069 waren bestemd voor NoordNed | |
RealZeus | zaterdag 28 maart 2009 @ 20:00 |
quote:Of was die serie eerst voor Cxx bedoeld en hebben die hem afbesteld? | |
Peterselieman | zaterdag 28 maart 2009 @ 20:06 |
Lijkt me niet. Maar het kan wel zijn dat er een bus uit die serie eerst voor xx bestemd was, maar later naar Arriva gegaan is. Aan wagenparknummers ed is dat dan niet te zien als het in de fabriek gebeurt | |
Zug-Chef | zaterdag 28 maart 2009 @ 21:52 |
en dicht dan maar |