abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 25 november 2009 @ 16:23:34 #226
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_74992491
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:12 schreef Fogel het volgende:
Proficiat!

Ik weet niet of jullie al bekend zijn met het grootschalige (sample size 100.000) Noorse moeder en kind onderzoek? Zo nee, neem dan eens een kijkje hier.
Volgens mij heb je deze link al eens eerder in dit topic gezet (dacht ik?). In ieder geval herken ik het, en ik meen me te herinneren dat soortgelijke onderzoekers uit noorwegen met deze data werken. Bedankt
  Moderator woensdag 25 november 2009 @ 16:26:04 #227
45833 crew  Fogel
pi_74992600
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:23 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Volgens mij heb je deze link al eens eerder in dit topic gezet (dacht ik?). In ieder geval herken ik het, en ik meen me te herinneren dat soortgelijke onderzoekers uit noorwegen met deze data werken. Bedankt
Ja, dat zou wel eens kunnen kloppen maar zo ver ik me kan herinneren had ik alleen de Noorse link geplaatst. Heb zelf overigens niets met dat onderzoek te maken, behalve dat ik (met mijn vrouw uiteraard) bijgedragen heb aan deze dataset
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 25 november 2009 @ 19:27:14 #228
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_74997607
@Grumpey: wat superinteressant, wat leuk dat je in de JAMA staat en wat een eer om in de media te komen!

Hier wil ik 2 artikelen voor de kerst submitten en eentje in de pijpleiding. Baseline data binnen, dus kan hier ook al ietwat doen aan analyse.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 17:57:50 #229
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_77182316
Update...

Na gedoe/onzekerheid met contract heb ik gezocht naar alternatieven in Nederland, mooi promotieonderzoek
gevonden in Nederland ivm kernfusie wat enigzins aansluit bij mijn achtergrond als aerodynamicus. Voor mezelf deadline gesteld waarop ze de onzekerheid moesten wegnemen, anders zou ik die promotie in Nederland najagen. Welnu, zekerheid werd niet weggenomen dus besloten om phd te cancellen, achteraf waren er een paar flinke misverstanden. Nog steeds geen vergoeding ontvangen voor mijn onkosten en het is afwachten of ze de eerste week betalen. Probeer geen spijt te hebben van de beslissing maar fokking hell wat was dat moeilijk zeg, ik heb na het indienen van mijn annulering (ontslag is het niet als je geen contract hebt ;-) ) meerdere keren in mijn hoofd te beslissing teruggedraaid.
Je kunt zo een keuze heel moeilijk rationaliseren en je kunt voor zo een lange verbintenis niet alleen op gevoel afgaan, ik weet nu wel dat je een phd in de eerste plaats op onderwerp moet kiezen, de rest is bijzaak.

Ik heb dus mijn leven 2 keer in korte tijd volledig omgegooid, ik kan moeilijk omschrijven hoe dit voelt, van een ruim betaalde phd in het buitenland met waarschijnlijk een vriendin in het vooruitzicht (die ik al kende van mijn afstuderen) naar helemaal niets in Nederland. Nu op zoek naar beunwerk om de periode naar een nieuwe promotie te overbruggen en ik probeer mijn contact met dat meisje te onderhouden maar uiteraard is een relatie nu lastig.

Het geld zal hier minder zijn (en als NL ingenieur in NL word je gewoon ruk betaald) maar uiteindelijk gaat het om het onderwerp, overleven doe ik toch wel.

Thabit, ik begrijp geen reet van je thesis :- ) .


Que sera sera.
if you assume nothing you assume you know everything
  zondag 24 januari 2010 @ 16:22:05 #230
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_77213370
Sterkte, het klinkt wel alsof je op termijn er alleen maar sterker en tevredener uit kan komen! Succes!
  zondag 24 januari 2010 @ 17:10:33 #231
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_77215002
Volgens mij word je alleen maar sterker van dat soort beslissingen. En als ze je in Frankrijk zo graag willen, dan hadden ze wel iets enthousiaster mogen zijn... Lijkt me een slecht begin van een werkrelatie.... Dusssss
Maar ik snap nog steeds niet wat aerodynamica en kernfusie met elkaar te maken hebben
!!! Go 49-ers !!!
  dinsdag 26 januari 2010 @ 05:49:48 #232
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_77279066
Ah, er zit weer leven in dit topic .

Veel succes met je situatie bramiozo2002!!

Ik ben op het moment aan het genieten van een (werk)bezoek aan CIMAT in Guanajuato, Mexico. Dat is toch één van de grote voordelen van het werken in academia. . Kort geleden een artikel ingediend bij een van de topjournals van mijn vakgebied ((toegepaste) kansrekening), nl. the annals of applied probability, ben erg benieuwd of we het erdoor kunnen krijgen. .

Een wat minder leuke ervaring is dat ik laatst een ronduit briljant idee had om tot een werkbaar en behoorlijk expliciet algoritme te komen voor een klasse problemen die nog niet echt goed aan te pakken waren (voor zover ik wist) en daar enthousiast aan gesleuteld heb, om er na veel werk achter te komen dat een soortgelijk algoritme al wel bestaat... De auteurs van de serie artikelen waar het hier over gaat hanteren wel een totaal andere benadering, dat zou mijn reddingsboei kunnen zijn, mijn aanpak is puur via kansrekening vs. hun functionaalanalytische aanpak. Mijn bewijzen zijn korter en eleganter (vind ik ), hopelijk is dat voldoende verschil om het alsnog gepubliceerd te krijgen... Is één van jullie wel eens tegen zoiets aangelopen?
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  Moderator dinsdag 26 januari 2010 @ 06:41:20 #233
45833 crew  Fogel
pi_77279133
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 05:49 schreef keesjeislief het volgende:
Ah, er zit weer leven in dit topic .

Veel succes met je situatie bramiozo2002!!

Ik ben op het moment aan het genieten van een (werk)bezoek aan CIMAT in Guanajuato, Mexico. Dat is toch één van de grote voordelen van het werken in academia. . Kort geleden een artikel ingediend bij een van de topjournals van mijn vakgebied ((toegepaste) kansrekening), nl. the annals of applied probability, ben erg benieuwd of we het erdoor kunnen krijgen. .

Een wat minder leuke ervaring is dat ik laatst een ronduit briljant idee had om tot een werkbaar en behoorlijk expliciet algoritme te komen voor een klasse problemen die nog niet echt goed aan te pakken waren (voor zover ik wist) en daar enthousiast aan gesleuteld heb, om er na veel werk achter te komen dat een soortgelijk algoritme al wel bestaat... De auteurs van de serie artikelen waar het hier over gaat hanteren wel een totaal andere benadering, dat zou mijn reddingsboei kunnen zijn, mijn aanpak is puur via kansrekening vs. hun functionaalanalytische aanpak. Mijn bewijzen zijn korter en eleganter (vind ik ), hopelijk is dat voldoende verschil om het alsnog gepubliceerd te krijgen... Is één van jullie wel eens tegen zoiets aangelopen?
In mijn branche (informatica) is het moeilijk om met concepten de komen die niet al in de de jaren 60/70 compleet zijn uitgedacht Een goede introductie waar je te kennen geeft dat je van de andere aanpak weet, vergelijking met waar die aanpak afwijkt van de jouwe en waar jouw aanpak beter (of in ieder geval verschillend) is, gevolgd door een uitgebreide uitleg van je aanpak is in ieder geval op mijn vakgebied een benadering die gepubliceerd kan worden. Als je iets aan kan wijzen wat door die andere aanpak niet gedekt wordt natuurlijk helemaal.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 26 januari 2010 @ 09:13:51 #234
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_77280315
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 05:49 schreef keesjeislief het volgende:
Ah, er zit weer leven in dit topic .

Veel succes met je situatie bramiozo2002!!

Ik ben op het moment aan het genieten van een (werk)bezoek aan CIMAT in Guanajuato, Mexico. Dat is toch één van de grote voordelen van het werken in academia. . Kort geleden een artikel ingediend bij een van de topjournals van mijn vakgebied ((toegepaste) kansrekening), nl. the annals of applied probability, ben erg benieuwd of we het erdoor kunnen krijgen. .

Een wat minder leuke ervaring is dat ik laatst een ronduit briljant idee had om tot een werkbaar en behoorlijk expliciet algoritme te komen voor een klasse problemen die nog niet echt goed aan te pakken waren (voor zover ik wist) en daar enthousiast aan gesleuteld heb, om er na veel werk achter te komen dat een soortgelijk algoritme al wel bestaat... De auteurs van de serie artikelen waar het hier over gaat hanteren wel een totaal andere benadering, dat zou mijn reddingsboei kunnen zijn, mijn aanpak is puur via kansrekening vs. hun functionaalanalytische aanpak. Mijn bewijzen zijn korter en eleganter (vind ik ), hopelijk is dat voldoende verschil om het alsnog gepubliceerd te krijgen... Is één van jullie wel eens tegen zoiets aangelopen?
Bij mijn huidige artikel (een review) had ik net alle literatuur gevonden en was gestart met het schrijven van een tabel en een opzet voor het verhaal. Naar aanleiding daarvan ging ik eens onderzoeken naar welk blad ik het toe zou sturen, en na het succes van de vorige keer begon ik maar eens met kijken bij The Lancet. Was het precies die week speciaal themanummer met daarin een review over precies datgeen wat ik wilde schrijven, van de gevonden literatuur was 98% procent hetzelfde. Het stuk had potentie gehad dus
(maar goed, in ieder geval op tijd genoeg om niet al te veel tijd te verliezen en er nog een andere draai aan te geven).
  dinsdag 26 januari 2010 @ 17:44:49 #235
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_77299223
Thanks guys .
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
Volgens mij word je alleen maar sterker van dat soort beslissingen. En als ze je in Frankrijk zo graag willen, dan hadden ze wel iets enthousiaster mogen zijn... Lijkt me een slecht begin van een werkrelatie.... Dusssss
Maar ik snap nog steeds niet wat aerodynamica en kernfusie met elkaar te maken hebben
Ja toch, zo probeer ik het maar te zien, heb nog een mailtje gestuurd waarin ik duidelijk mijn verhaal uitleg, ik zie wel hoe ze hierop reageren. Kernfusie vindt plaats in een superverhit plasma wat tot op zekere hoogte beschreven kan worden met magnetohydrodynamische vergelijkingen (in verschillende smaken), simpel gezegd, stromingsvergelijkingen gekoppeld aan de Maxwell vergelijkingen. MHD en computationele MHD leunen sterk op kennis uit de (computationele) stromingsleer.
if you assume nothing you assume you know everything
  dinsdag 6 april 2010 @ 07:54:29 #236
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_79993235
Beste allen,

Waar kun je nou het beste op internet zoeken voor een (academische) promotieplek?
  dinsdag 6 april 2010 @ 12:56:05 #237
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_80001177
hangt volledig van je richting af.
  dinsdag 6 april 2010 @ 14:08:27 #238
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_80003684
(bio-)medisch wetenschappelijk onderzoek, bij voorkeur niet-klinisch.
  dinsdag 6 april 2010 @ 14:12:23 #239
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_80003829
Mijn ervaring is dat je het beste gewoon professoren direct kan mailen om te vragen of er mogelijkheden zijn, of er vacatures komen, etc. Verpakt in een goed mailtje waarin je ook graag een keer langs zou willen komen. Pro-actief wordt altijd gewaardeerd, en in het slechtste geval hebben ze niets voor je.
Ik doe zelf overigens (sub)-klinisch onderzoek.
  dinsdag 6 april 2010 @ 14:13:46 #240
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_80003886
Waarschijnlijk is dat inderdaad wel het beste. De komende week spit ik even dit en het vorige topic door en dan kom ik hier nog wel even op terug
Dank!
  Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 14:19:49 #241
45833 crew  Fogel
pi_80004122
En waar je het onderzoek wil doen is natuurlijk ook relevant. Wil je binnen Nederland blijven of juist liever niet?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_80025635
Voor Nederland: www.academictransfer.nl is een begin, en het afstruinen van de websites van alle universiteiten en individuele afdelingen helpt ook. Internationaal: hangt af van het land, in veel landen solliciteer je naar plek op een school.
Jesus saves but death prevails.
  Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 23:24:41 #243
45833 crew  Fogel
pi_80026023
In Noorwegen hebben www.ntnu.no en www.uio.no een medische faculteit, kijk daar eens op de research paginas. Er zijn de laatste tijd vrij veel promotieplekken beschikbaar geweest, hoe het er nu voor staat weet ik niet.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_80192993
Jeuheuj, minor revision!
Mijn vrienden en familie begrijpen dit niet, dus ik gooi het hier maar neer
De reviewers vinden mijn artikel 'very clearly written', de methode 'excellent' en de resultaten 'clear'. Nu nog een paar zinnen toevoegen en figuren aanpassen en dan heb ik hopelijk mijn eerste publicatie binnen
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  zondag 11 april 2010 @ 17:50:03 #245
8369 speknek
Another day another slay
pi_80193232
Eerste best paper award in the pocket (okee, tweede prijs, maar dat is ook 'een' best paper award )
Nu maar eens kijken of ze me op het einde van het derde jaar nog toelaten bij een Doctoral Consortium .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 11 april 2010 @ 18:59:46 #246
8369 speknek
Another day another slay
pi_80195629
Huh, previous additional?

"Additional work" heb ik echt een broertje dood aan, zeker als ze willen dat je nog wat extra onderzoek doet. Vorige keer heb ik m'n artikel maar gewoon teruggetrokken .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 12 april 2010 @ 08:35:14 #247
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_80214815
quote:
Op zondag 11 april 2010 17:43 schreef tuxepux het volgende:
Jeuheuj, minor revision!
Mijn vrienden en familie begrijpen dit niet, dus ik gooi het hier maar neer
De reviewers vinden mijn artikel 'very clearly written', de methode 'excellent' en de resultaten 'clear'. Nu nog een paar zinnen toevoegen en figuren aanpassen en dan heb ik hopelijk mijn eerste publicatie binnen


Het beste nieuws wat je kan krijgen van reviewers! En ik zou toch gewoon dat rondje geven de volgende keer, of ze het begrijpen of niet
  maandag 12 april 2010 @ 13:16:02 #248
8369 speknek
Another day another slay
pi_80222750
Nouja is niet zo'n probleem toch? Gewoon vernoemen en inderdaad zeggen wat dit toevoegt. En als dat niet lukt zeggen dat het overduidelijk een belangrijk onderwerp is, als meerdere onderzoekers zich met exact hetzelfde bezighouden . En als dat niet lukt, ben je alleen maar de generaliseerbaarheid van jullie onderzoek aan het vergroten, wat wetenschappelijk gezien eigenlijk uitstekend is en veel te weinig wordt gedaan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_80242544
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:16 schreef speknek het volgende:
En als dat niet lukt zeggen dat het overduidelijk een belangrijk onderwerp is, als meerdere onderzoekers zich met exact hetzelfde bezighouden .
Klinkt mij veel te bekend in de oren
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_80673914
TVP, ik hoop in de toekomst ook te gaan promoveren. Al zal dat nog wel een jaar duren voordat ik überhaupt daarmee kan starten.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')