abonnement Unibet Coolblue
  zondag 26 april 2009 @ 18:00:51 #226
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_68398761
We hebben het nog steeds in eigen hand, maar of we nou iets te zoeken hebben in die play offs....
pi_68399305
quote:
Op zondag 26 april 2009 18:00 schreef Eilanden het volgende:
We hebben het nog steeds in eigen hand, maar of we nou iets te zoeken hebben in die play offs....
Misschien moet je het helemaal niet willen idd. Al die wedstrijden.

Maar volgende week nog wel een mooie pot tegen Feyenoord.
  zondag 26 april 2009 @ 19:52:27 #228
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_68401837
Dat verdedigen zeg .... meeeeeeeeeeters ruimte, geen felheid, helemaal niets .. onbegrijpelijk
pi_68405313
Ben ik de enige die klaar is met du Chatinier?? Sinds die man er zit wordt er amper meer gescoord en al helemaal amper gewonnen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat we een paar keer pech hebben gehad (Grunn thuis), maar volgens mij is die Chat een onbenul die helemaal niet klaar is voor een ploeg als Utreg.

Of zou dit al ingecalculeerd zijn en hebben we volgend jaar Foeke en Wouters aan het roer en is du Chatinier slechts een stroman die zogenaamd een contract krijgt om zo de periode tot Foeke en Wouters te overbruggen dat geslagen is door de laffe hek actie van de kromme?
pi_68405481
Trouwens sneu om te zien dat die huichelaar speelde...

En wel ok om te zien dat Somers scoorde, hoewel het een kut uitslag was moet dat voor hem toch een beetje een opsteker zijn.
  zondag 26 april 2009 @ 21:55:23 #231
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_68406274
quote:
Op zondag 26 april 2009 21:26 schreef Tha_Duck het volgende:
Ben ik de enige die klaar is met du Chatinier?? Sinds die man er zit wordt er amper meer gescoord en al helemaal amper gewonnen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat we een paar keer pech hebben gehad (Grunn thuis), maar volgens mij is die Chat een onbenul die helemaal niet klaar is voor een ploeg als Utreg.

Of zou dit al ingecalculeerd zijn en hebben we volgend jaar Foeke en Wouters aan het roer en is du Chatinier slechts een stroman die zogenaamd een contract krijgt om zo de periode tot Foeke en Wouters te overbruggen dat geslagen is door de laffe hek actie van de kromme?
Du Chatenier moet het allemaal nog bewijzen .... die ongeslagen reeks werd gescoord tegen teams waar we ook punten tegen moete pakken. Wat ik mis bij FC Utrecht is het positiespel. Onder Van Hanegem was dat nog wel OK, maar de laatste tijd is dat behoorlijk slecht in een veel te laag tempo
pi_68410427
Het lijkt wel of op dit moment alles wegloopt. Met het positiespel voorop. We stonden bekend om een degelijke verdediging, redelijk middenveld maar een belabberde voorhoede. Echter verdediging en middenveld zijn ook ondertussen matig te noemen. Iedereen kloot maar wat aan, als grote voorbeeld Cornelisse vandaag. Hoe komt ie in godsnaam linksvoor uit?!? Tis een prima jongen met een prima schot, maar dat gaat toch wel erg ver.

De kromme is bij mij niet heilig, ik vond het een zwaktebod hoe hij wegkroop bij de kritiek (waar ie natuurlijk al jaren om bekend staat), maar hij snapte het spelletje weg. Des te zuurder in mijn ogen dat hij weg is gegaan op basis van vanalles maar niet het voetbal, dat stond eigenlijk geen moment ter discussie.
pi_68410851
Dit lag echt niet zozeer aan Vitesse, al moet ik Kolk wel credits geven met zijn assists waardoor het een monsterscore werd. Jullie aanval is echt ruk, maargoed dat is gezien de afgelopen tijd natuurlijk vrij krom. Het is gewoon een rommeltje, totaal geen geheel en teamdiscipline waar Utrecht bekend om stond/staat.

Jullie zijn wel de enige met een megafoon. Kansloos btw.
pi_68410907
En wij waren de eerste met de klappers en luchthoorn. Maar goed, dat is niet echt terzake

Je nick past goed bij mijn nu volgende opmerking: je legt de vinger op de zere plek. Er is geen collectief, geen aanval en vooral geen man met ballen zoals JP.
pi_68411265
quote:
Op maandag 27 april 2009 00:30 schreef Tha_Duck het volgende:
En wij waren de eerste met de klappers en luchthoorn. Maar goed, dat is niet echt terzake

Je nick past goed bij mijn nu volgende opmerking: je legt de vinger op de zere plek. Er is geen collectief, geen aanval en vooral geen man met ballen zoals JP.
Van Dijk is gebombardeerd tot de nieuwe JP lijkt me? Ik vind het persoonlijk meer een schopper.
pi_68413999
quote:
Op zondag 26 april 2009 21:55 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Du Chatenier moet het allemaal nog bewijzen .... die ongeslagen reeks werd gescoord tegen teams waar we ook punten tegen moete pakken. Wat ik mis bij FC Utrecht is het positiespel. Onder Van Hanegem was dat nog wel OK, maar de laatste tijd is dat behoorlijk slecht in een veel te laag tempo
Utrecht speelde in de 1e helft bij vlagen juist prima positiespel, we waren ook gewoon beter dan Vitesse, tot die 1-0.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_68415259
quote:
Op maandag 27 april 2009 00:49 schreef DeVinger het volgende:

[..]

Van Dijk is gebombardeerd tot de nieuwe JP lijkt me? Ik vind het persoonlijk meer een schopper.
Ik vind het een slappe zak, schopte hij maar eens een keer. Tegen een bal of been is me om het even. Gewoon een keer iets doen zou fijn zijn.
  maandag 27 april 2009 @ 10:38:27 #238
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_68416006
quote:
Op maandag 27 april 2009 09:06 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Utrecht speelde in de 1e helft bij vlagen juist prima positiespel, we waren ook gewoon beter dan Vitesse, tot die 1-0.
In een tempo van een ouwe lullen team ... geen felheid, snelheid... niets
  maandag 27 april 2009 @ 16:42:37 #239
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_68427954
verdomme ik zat in arnhem dit weekend, was niet leuk
  maandag 27 april 2009 @ 17:10:16 #240
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_68428910
quote:
FC Utrecht: doorpakken of stilstaan?

Minder dan twee maanden scheiden FC Utrecht van de start van de voorbereiding op het nieuwe seizoen.
Eén nieuwe speler is binnengehaald, de 21-jarige Belgische linksbuiten Dries Mertens van AGOVV. Met de rest van de ingrepen is dus enige haast geboden.

Hamvraag is welke strategie FC Utrecht voor de komende jaren kiest. Blijft het credo - vanwege de niet uitbundige financiële positie - 'eerst verkopen dan pas kopen', óf is de clubleiding bereid (financiele) risico's te nemen om sportief sprongen te kunnen maken? Een keuze waarover de Raad van Commissarissen nog moet beslissen.

Na een jaar waarin van alles gebeurde, zal FC Utrecht in elk geval willen voorkomen en dat geschiedenissen zich herhalen. Leerde het seizoen 2008/2009 bijvoorbeeld niet dat de transferzomer van 2008 veel te lang duurde? Met als gevolg dat bij de competitieouverture tegen PSV twee van de aankopen - Ali Boussaboun en Mihai Nesu - vanaf het ereterras toe dienden te kijken, omdat zij nog niet speelgerechtigd bleken.

Verder was er het gekrakeel rond de vraag wie de zo broodnodige centrumspits zou moeten worden als opvolger van clubtopscorer Robin Nelisse. Het werd uiteindelijk Morten Skoubo, die mede door een grote fysieke en conditionele achterstand de verwachtingen nog allerminst heeft waargemaakt.

AANVAL

Wat is wijsheid? FC Utrecht zelf wil in dit stadium naar buiten toe nog niet vooruitlopen op volgend seizoen, buiten de opmerking dat de spitspositie prioriteit heeft. De huidige selectie onder loep nemend, is dat ook niet gek natuurlijk. De vraag is wat FC Utrecht aan wil en moet met Morten Skoubo, die na dit jaar nog twee jaar onder contract staat. Verkopen of verhuren? Met een nieuw blessureseizoen op zijn palmares zullen andere clubs zich wel twee keer bedenken om met hem in zee te gaan.

Datzelfde verhaal gaat eigenlijk op voor de verhuurde Kevin Vandenbergh. Nooit geblesseerd, maar dat hij de pannen van het dak speelt bij Germinal Beerschot, nou nee. Aan de andere kant verdient de Belg - nog twee jaar onder contract in Utrecht - wellicht een kans, die hij bij Willem van Hanegem eigenlijk nooit gekregen heeft.

Los daarvan kan het - mocht Utrecht ook nog de kaart Skoubo/VDB blijven spelen - inderdaad geen kwaad een extra spits aan te trekken, zeker gezien de grilligheid van de Belg en de blessuregevoeligheid van de Deen.

Wie daarvoor in aanmerking komt zal ook afhangen van het systeem FC Utrecht voornemens is te gaan spelen. Steeds vaker gaan stemmen op om het aloude 4-3-3-systeem in te ruilen voor 4-4-2.

Qua voorhoede raakt FC Utrecht zo goed als zeker Cedric van der Gun kwijt. De Hagenaar beleeft momenteel een vrijage met FC Twente, een club die past in zijn wens om hogerop te komen. Aankoop Dries Mertens moet zich bewijzen op eredivisieniveau, maar is wel een speler die zowel in een 4-3-3 (op links) als 4-4-2 (op 'tien') uit de voeten kan.

Voor Ali Boussaboun is vage interesse vanuit het Midden-Oosten, maar de kans dat hij zijn contract nog een jaar uitdient, lijkt groter dan dat hij in is voor een nieuw avontuur in een competitie waar naar zijn zeggen wekelijks 22 toeschouwers louter hun geld zitten te tellen.

AZ-huurling Simon Cziommer lijkt bezig aan zijn laatste weken in stadion Galgenwaard. De Duitser ligt nog een jaar vast in Alkmaar bij kampioen AZ. FC Utrecht heeft bij zijn huur geen optie tot koop afgedwongen. Daarbij imponeert Cziommer niet in Utrecht.

Blijven voorin over Loïc Loval en Leroy George, twee spelers die nog wel potentie hebben, maar hét dit seizoen niet echt hebben.

MIDDENVELD

Terugzakkend naar het middenrif is de linie genoemd waarin FC Utrecht het meeste vet aan het bot heeft. Voor de linkerpositie liggen de Belgen Tom Caluwé en Hans Somers nog een jaar vast, met achter hen talent Gregory Schaken die wel eens voor verhuur in aanmerking kan komen. Zeker in het geval de Belgen blijven. Somers wil dat best, mits hij een eerlijke kans krijgt op meer optredens in het eerste.

Ook Caluwé - die liefst achter de spitsen speelt, waar hij concurrentie krijgt van landgenoot Mertens - is in voor een langer verblijf. Maar hij heeft geen haast. Daarbij, mocht er een club uit pak 'm beet Cyprus komen waar hij zijn carrière af kan sluiten, dan toont FC Utrecht zich waarschijnlijk niet op voorhand een dwarsligger. Gregoor van Dijk heeft Barry Maguire als vaste stand-in achter zich. Met Maguire is de speler genoemd die, net als Loïc Loval trouwens, ook Michael Silberbauer kan vervangen op rechts.

VERDEDIGING

Achterin lijkt Francis Dickoh een speler waar FC Utrecht mogelijk wat aan verdienen kan bij een tussentijds vertrek. Het is de vraag of dat na de zware knieblessure van Alje Schut nog opgaat. Naast Sander Keller, die nadenkt over een nieuwe aanbieding die hij recent kreeg, is ook Vito Wormgoor een centrale verdediger, maar het is afwachten hoe de jonge Leersummer zich ontwikkelt. Klaar voor het grote werk is Wormgoor nog niet.

Op de backplekken is het aantrekken van nieuw bloed noodzakelijk, omdat zowel Kees van Buuren als Etienne Shew-Atjon zijn bedankt voor hun jarenlange diensten. KV Mechelen-linksachter Nana Asare, die ook linkshalf uit de voeten kan, wordt genoemd als nieuwkomer. Maar hij lijkt een dure kracht voor een vervangend back. Tenzij FC Utrecht rekening houdt met een spoedig vertrek van de Roemeen Mihai Nesu, natuurlijk. Onderwijl ondergaat jonkie Ken van Mierlo stapje voor stapje de transformatie tot linkback. Geen gekke gedachte.

KEEPERS

En dan zijn er nog de keepers. Michel Vorm is de nummer één onder de lat, maar blijft blessuregevoelig. Achter hem wisselen Wesley de Ruiter en André Krul dit seizoen stuivertje als tweede keeper. De Ruiter is (te?) wisselvallig, Krul heeft zich nog niet kunnen bewijzen op het hoogste niveau. Een nieuw seizoen als derde keeper lijkt niet gunstig voor zijn ontwikkeling. Wellicht is de variant-Vorm - verhuurd worden om sterker terug te komen - een uitkomst. In dat geval zou FC Utrecht kunnen denken aan het aantrekken van een ervaren doelman, die het niet erg vindt op de bank te zitten, maar er staat als het nodig is.

JEUGDOPLEIDING

Qua aanwinsten voor het eerste mogen van de jeugdopleiding en het tweede elftal geen wonderen worden verwacht. Een incidentele inzet van Erixon Danso (Jong FC Utrecht), Rafael Uiterloo (A-1), Gévero Markiet en Gianluca Nijholt (A-1) daargelaten, is het aantal talenten dat de laatste tijd het eerste haalt (en daar ook blijft) beperkt. Maar bij het scoutingsbeleid wordt wel degelijk gekeken of een transfer hun ontwikkeling niet teveel in de weg staat.

Heel erg een product van de eigen jeugdopleiding is het eerste elftal van FC Utrecht ook niet. Slechts de namen van Michel Vorm en Alje Schut vallen op; zij doorliepen (een groot deel van ) de jeugdopleiding. Met de kanttekening dat Erik Pieters - opgepikt bij Rhelico - vorig seizoen doorbrak en voor miljoenen is verkocht aan PSV.

Die jeugdopleiding van FC Utrecht heeft ook wel betere seizoenen gekend dan het huidige. Met de A-1 zo goed als veilig, de B-1 stijf onderaan en de C-1 net aan veilig. Alleen het jongste deel van de jeugdelftallen - de D1 en D2 - floreert.

Dan is er nog het probleem van het tweede elftal, oftewel Jong FC Utrecht. Dat wacht degradatie en een grote stap in kwaliteit terug. Trainer Robbie Alflen zag het zo: ,,Het verschil tussen één en twee is al groot. Dat wordt straks nog groter. Maar het is nog niet verloren.''

De kans is groot dat de jongemannen van Alflen volgend seizoen ploeteren tegen teams als Jong Veendam en Jong Go Ahead Eagles. Het kwalitatieve gat met de jeugd van clubs als Ajax en Feyenoord wordt bij degradatie gapend. Als Jong FC Utrecht maandagavond van Jong FC Twente verliest, is het zover.
Bron: AD
pi_68429195
Ik ben erg benieuwd, zal FvS meer van zijn eigen geld erin gaan proppen om echte versterkingen te halen, of worden we komend seizoen wederom middelmaat.

Als het goed is komt de club binnenkort met een nieuw beleidsplan, ben benieuwd.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_68429397
FC Utrecht moet eens goed gaan scouten in de omgeving. Iedereen loopt uit hun tuin te eten
pi_68429820
Je moet aan 2 posities werken in mijn ogen. Een goede keeper halen, Krul verhuren en de Ruiter en Vorm op de bank erachter. Krul kan dan leren, de Ruiter zie ik het niet in en Vorm is te blessure gevoelig. Maar die kan misschien stuivertje wisselen met een nieuwe aankoop.

Voorin moet je ook wat doen, de beste optie in mijn ogen is schoon schip maken. De mensen die we nu hebben, hebben het allemaal niet. Local, George, Boussabon, Skobou en vandenBergh. Wat mij betreft allemaal eruit (verhuur of verkoop laat ik in het midden). En dan de voorhoede opnieuw opbouwen met talenten/aankopen.

Verdediging en middenveld zou ik geen geld instoppen op het moment. Dat ziet er over het algemeen redelijk uit. Misschien verdediging aanvullen met een jeugdspeler of iemand goedkoop halen uit de regio. Maar met de huidige bezetting zie ik geen problemen.

Als je zorgt voor meer doelpunten los je volgens mij al 75% van de problemen op. We komen nu daardoor vaak te kort. Dan kan het verdedigend prima zijn, zolang je niet scoort wordt het nooit wat.
pi_68432010
Volgens RTV Utrecht is Utrecht in gesprek met van Wolfswinkel.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_68432084
quote:
Op maandag 27 april 2009 19:01 schreef PBateman1978 het volgende:
Volgens RTV Utrecht is Utrecht in gesprek met van Wolfswinkel.


Hoe serieus moeten we dit nemen ?
pi_68432150
quote:
Op maandag 27 april 2009 19:03 schreef vitessezuid113 het volgende:

[..]



Hoe serieus moeten we dit nemen ?
Geen idee, soms is René vd Berg goed geinformeerd, dus iig serieuzer dan zonder bron.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_68432340
quote:
Op maandag 27 april 2009 19:05 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Geen idee, soms is René vd Berg goed geinformeerd, dus iig serieuzer dan zonder bron.
Het is natuurlijk wel een jongen uit die streek en zijn oom heeft bij FC Utrecht gespeeld maar of dat daar ook zijn ambitie ligt aangezien clubs als FC Twente en AZ ook achter hem aanzitten.

De prijs kan zo wel worden opgedreven wat alleen maar gunstig is voor ons.
Dus Frans van Seumeren zal diep in de buidel moeten tasten

[ Bericht 1% gewijzigd door vitessezuid113 op 27-04-2009 19:29:06 (naamchange) ]
pi_68432597
Nonsens lijkt me.
pi_68432742
quote:
Op maandag 27 april 2009 19:11 schreef vitessezuid113 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel een jongen uit die streek en zijn oom heeft bij FC Utrecht gespeeld maar of dat daar ook zijn ambitie ligt aangezien clubs als FC Twente en AZ ook achter hem aanzitten.

De prijs kan zo wel worden opgedreven wat alleen maar gunstig is voor ons.
Dus Piet Buter zal diep in de buidel moeten tasten
Volgens Gert Kruys en René vd Berg heeft Willaarts een goed woordje gedaan voor de club.

Duur zal ie wel zijn ja, maar dat gaat Buter niet betalen, die is er niet meer.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_68432918
quote:
Op maandag 27 april 2009 19:23 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Volgens Gert Kruys en René vd Berg heeft Willaarts een goed woordje gedaan voor de club.

Duur zal ie wel zijn ja, maar dat gaat Buter niet betalen, die is er niet meer.
kon ff niet meer op zijn naam komen bedoel suikeroom Frans van Seumeren
Volgens RTV Utrecht zou Ajax er ook bijgekomen zijn dat kan nog leuk worden voor ons dan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')