abonnement Unibet Coolblue
pi_66526085
ISTANBUL - De crash met een Turks passagiersvliegtuig op Schiphol is mogelijk veroorzaakt door een ander toestel dat kort ervoor op de luchthaven landde.

De korte afstand tussen de toestellen leidde tot extra turbulentie voor het vliegtuig van Turkish Airlines. Dat meldde de Turkse pilotenvereniging Talpa vrijdag.

Volgens Talpa landde een Boeing 757 slechts twee minuten eerder dan het ramptoestel, een Boeing 737, zou doen. De luchtverkeersleiding op Schiphol had de bemanning voor de extra turbulentie moeten waarschuwen, stelt Talpa. (ANP)


En wie zegt dat er niet gewaarschuwd is? En door turbulentie ansig stort een vliefgtuig toch niet neer?

Anyway de bron is AD.nl
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_66526115
Heb maar een nieuw topic aangemaakt omdat de andere al een tijdje vol zat. Wil een mod misschien zo vriendelijk zijn om de OP vanuit het andere topic even hier te copy/pasteb? Bedankt.

quote:
Samenvatting:
Toestel Turkish Airlines, vertrokken uit Istanbul, 135 mensen aan boord. Woensdag rond 10.30 uur neergestort nabij de landingsbaan van Schiphol, bij de A9. Trieste balans: 9 doden, 85 gewonden, van wie minimaal 25 zwaar gewond en er nog 6 in levensgevaar zijn
quote:
[Update] Vliegtuig neergestort op Schiphol
Update 13:35
Negen doden, zeker vijftig gewonden, 25 zwaargewonden, aldus loco-burgemeester Michiel Bezuijen.
Oorzaak niet bekend. Aandacht van de hulpdiensten gaat eerst uit naar opvang van gewonden. Het exacte tijdstip van de crash is 10.31 uur. De persconferentie was kort, alleen Bezuijen voerde het woord. Om 16.30 uur volgt een tweede persconferentie.

Update 15.23
Vanuit Istanbul is een vliegtuig onderweg naar Schiphol met nabestaanden en familieleden van slachtoffers van de vliegcrash die woensdagochtend plaatsvond. De vlucht met het nummer TK5901 arriveert naar verwachting om 18.10 uur op de luchthaven, liet een woordvoerster van Schiphol weten.

Update 16.45
Zes mensen zeer zwaar gewond, niet te voorspellen of zij in leven blijven. Dat zei Ineke van der Zande van de geneeskundige dienst van Kennemerland. 25 mensen zijn "behoorlijk gewond". 24 lichtgewond, van 31 overlevenden is de aard van de verwondingen nog niet vastgesteld. Van der Zande wil niets zeggen over de vraag of de piloten zijn omgekomen.

Update 16.52
Er zijn nog stoffelijke overschotten in het vliegtuig, onder anderen van drie bemanningsleden

Update 18.14
Premier Balkenende heeft het beleidsteam in Schiphol bezocht. Daarna is hij naar het Spaarne-ziekenhuis gegaan om met overlevenden en familieleden te spreken.
VORIGE TOPICS
[BREAKING] Vliegtuigongeluk bij Schiphol
[BREAKING] Vliegtuig neergestort bij Schiphol (deel 2)
[BREAKING] Vliegtuig stort neer bij Schiphol (deel 3)
[BREAKING] Doden bij vliegtuigongeluk Schiphol (deel 4)
Doden, gewonden bij vliegtuigongeluk Schiphol (deel 5)
Doden, gewonden bij vliegtuigongeluk Schiphol (deel 6)
Vliegtuigcrash Schiphol: 9 doden, 50 gewonden (deel 7)
Vliegtuigcrash Schiphol: 9 doden, 50 gewonden (deel 8)
Vliegtuigcrash Schiphol: 9 doden, 50 gewonden (deel 9)
Vliegtuigcrash Schiphol: 9 doden en 50 gewonden #10
Vliegtuigcrash Schiphol - 9 doden, 85 gewonden #11
Vliegtuigcrash Schiphol - 9 doden, 85 gewonden #12

VERMOEDELIJKE AANVLIEGROUTE


NOS TIJDLIJN - MINUUT VAN MINUUT UPDATE
Tijdlijn

NOS DOSSIER VLIEGRAMP SCHIPHOL - ALLE INFO + AUDIO/VIDEO
Dossier Vliegramp




Foto's: ANP

[ Bericht 79% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2009 18:07:46 ]
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:55:45 #3
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_66526130
Lijkt me wel heel sterk.
Primum non nocere
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:55:46 #4
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_66526131
Talpa
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:57:08 #5
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_66526184
Die komt uit de zelfde categorie als die bewering van de turkse overheid na de crash dat er geen doden zijn. Hoezo niet? Waren ze op werkbezoek in de Haarlemmermeer polder?
pi_66526209
Van turbulentie valt een vliegtuig toch niet zomaar uit de lucht?
Een beetje schudden en stampen, ok, maar neerstorten door mogelijke wind (turbulentie kan je die hoeveelheid wind niet eens noemen imo) van een ander toestel?

Het lijkt de Iraakse minister van informatie wel
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:58:30 #7
241639 ReReRaRa
Galatasaray wint UEFA Cup 2009
pi_66526245
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zogturbulentie

Zorgturbulentie is de turbulentie die ontstaat in het zog van een vliegtuig. Hoe groter het vliegtuig, hoe groter de turbulentie.

Verscheidene toestellen zijn al gecrasht doordat ze terechtkwamen in de turbulentie van een toestel dat voor hen opgestegen was. Een van de recentste crashes die voor een deel te wijten was aan zogturbulentie of wake turbulence was de crash van vlucht 587 van American Airlines, boven de wijk Queens te New York op 12 november 2001. Dit toestel zou terechtgekomen zijn in de zogturbulentie van een Boeing 747 van Japan Airways.

pi_66526249
Het is wel zo dat er bij take-off gewacht moet worden i.v.m. turbulentie, dus opzich..
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:58:44 #9
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_66526260
onzin. we weten allemaal dat het komt omdat het vliegtuig te zwaar beladen was vanwege die bolle van de meiden van halal.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  Moderator / Miss SHO vrijdag 27 februari 2009 @ 16:59:10 #10
22592 crew  Ole
pi_66526283
Het is dacht ik normaal dat op schiphol vliegtuigen binnen 2 minuten na elkaar landen
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_66526316
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:58 schreef ReReRaRa het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zogturbulentie

Zorgturbulentie is de turbulentie die ontstaat in het zog van een vliegtuig. Hoe groter het vliegtuig, hoe groter de turbulentie.

Verscheidene toestellen zijn al gecrasht doordat ze terechtkwamen in de turbulentie van een toestel dat voor hen opgestegen was. Een van de recentste crashes die voor een deel te wijten was aan zogturbulentie of wake turbulence was de crash van vlucht 587 van American Airlines, boven de wijk Queens te New York op 12 november 2001. Dit toestel zou terechtgekomen zijn in de zogturbulentie van een Boeing 747 van Japan Airways.
Huuuuu?
Maar...
ow
Weer wat geleerd
pi_66526489
Wake Turbulence is een gevaarlijk iets. Zeker als je met een light/ultralight vliegtuig achter een grote kist vliegt.

Echter kan het ook gevaar opleveren bij grotere toestellen, zo kan de motor overtrekken (compressor stall), waardoor je al je voorstuwing verliest. Het is vooral merkbaar bij stabiele lucht, zoals het geval was ten tijde van het ongeluk.

Punt is alleen dat er gewoon separatie minima voor zijn. In deze situatie was de minimale separatie voor de wake turbulence 2 minuten. Daar is ruimschoots aan voldaan voor zover ik weet.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_66526499
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:58 schreef ReReRaRa het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zogturbulentie

Zorgturbulentie is de turbulentie die ontstaat in het zog van een vliegtuig. Hoe groter het vliegtuig, hoe groter de turbulentie.

Verscheidene toestellen zijn al gecrasht doordat ze terechtkwamen in de turbulentie van een toestel dat voor hen opgestegen was. Een van de recentste crashes die voor een deel te wijten was aan zogturbulentie of wake turbulence was de crash van vlucht 587 van American Airlines, boven de wijk Queens te New York op 12 november 2001. Dit toestel zou terechtgekomen zijn in de zogturbulentie van een Boeing 747 van Japan Airways.


Dit wist ik niet. Dank
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  Moderator / Miss SHO vrijdag 27 februari 2009 @ 17:05:28 #14
22592 crew  Ole
pi_66526542
maar dat gaat wel over turbulentie bij opstijgen..
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_66526580
Nou dan kruipen we al jaren door het oog van de naald, ze vliegen hier normaliter af en aan.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_66526598
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 17:05 schreef Ole het volgende:
maar dat gaat wel over turbulentie bij opstijgen..
Wake turbulence heb je bij alle vliegtuigen die onder een relatief grote aanvalshoek vliegen met een lage snelheid. Dit is dus zowel als bij take - off, als (zei het in iets mindere mate) bij landing het geval.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_66526617
Maar nogmaals, met die 2 minuten separatie zit je meer dan goed.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  vrijdag 27 februari 2009 @ 17:08:11 #18
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_66526645
Valt me op dat als er wat met Turken gebeurt ze altijd de schuld bij een ander zoeken.
Het ligt nooit aan hun zelf.
Misschien hebben ze dit keer wel gelijk maar ze oordelen weer erg voor hun beurt.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_66526714
Per toeval kwam ik dit filmpje tegen:



Soortgelijk toestel en bij deze crash waren er "slechts" 3 doden. vanuit dat perspectief was die piloot ook weer niet zo'n held als sommigen stellen.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_66526759
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 17:08 schreef cheqy het volgende:
Valt me op dat als er wat met Turken gebeurt ze altijd de schuld bij een ander zoeken.
Het ligt nooit aan hun zelf.
Misschien hebben ze dit keer wel gelijk maar ze oordelen weer erg voor hun beurt.
Nee hoor, ze hebben geen gelijk. Het is op de stijg-en landingsbanen op schiphol een komen en gaan van vliegtuigen en het is altijd al zo geweest dat er een korte tijd tussen twee vliegtuigen zit, dat van die turbulentie is flauwekul.
Die Turken hebben lekker makkelijk praten vanuit hun landje.
pi_66526827
Nee die Turken zijn te vertrouwen op hun snor. De Turkse overheid rept eerst dat er geen doden zijn en dat er met het vliegtuig niets aan de hand was en nu dit .

Misschien moeten ze het onderzoek gewoon afwachten.
pi_66526845
En kan dit niet in het algemene topic over het vliegtuigongeluk?
  vrijdag 27 februari 2009 @ 17:14:26 #23
244764 zoekjewat
wie zoekt zal vinden
pi_66526885
oorzaak vliegtuigramp:
Turkse piloten leerde nederlands
quote:
Ik land
Jij land
Weiland
quote:
by the way ik ben geen racist, ik ben zelf ook buiterlands
Pics van me nichtje: http://tinyurl.com/y8ufsnp
pi_66526949
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 17:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
En kan dit niet in het algemene topic over het vliegtuigongeluk?
Daar lult iedereen gigantisch door elkaar heen. Beetje diversiteit in topics moet kunnen
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_66526979
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 17:08 schreef cheqy het volgende:
Valt me op dat als er wat met Turken gebeurt ze altijd de schuld bij een ander zoeken.
Het ligt nooit aan hun zelf.
Misschien hebben ze dit keer wel gelijk maar ze oordelen weer erg voor hun beurt.
Misschien doe jij dat nu ook wel.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')