Retro is die zeker en ik wil ooit nog wel zo'n ding, ik vind alleen die retro Yamaha's niet zo mooi. Helaas is de enige andere optie een Roland. Aangezien die de Ax-1 en Ax-7 veel te beperkt op de markt hebben gegooid, zijn die dingen inmiddels erg gewild, schaars en in waarde verdubbeld. Nu zag ik dat Roland wel de Ax-Synth een paar maanden geleden heeft gelanceerd. Een nieuwe Keytar of Shoulder keyboard, met als verschil dat deze dus nu wel zelf geluiden bevat. Daardoor oogt dat ding gelijk een stuk lomper en lelijker en is ook helaas een beetje aan de dure kant. Het lijkt haast wel alsof ze een soort van mythe rondom de keytar willen bouwen. Zo kom ik natuurlijk nooit zo'n ding. En nee ik wil niet je Yamaha kopen, nog steeds niet.quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:43 schreef Yozzz het volgende:
Ik heb nog een leuke keytar te koop!
[TK] Yamaha SHS-200 Keytar (RETRO Instrument!)
Die Axe-Synth is inderdaad zo'n beetje de enige haalbare optie op dit moment, aangezien die AX-1 en AX-7 vrijwel niet aangeboden worden en daardoor extreem duur zijn. De Axe-Synth is trouwens qua specificaties ook niet érg sterk, als je kijkt wat je ervoor terugkrijgt. Eigenlijk betaal je je gewoon scheel voor een matig keyboard met een vreemde vormquote:Op maandag 8 juni 2009 11:24 schreef Vork het volgende:
[..]
Retro is die zeker en ik wil ooit nog wel zo'n ding, ik vind alleen die retro Yamaha's niet zo mooi. Helaas is de enige andere optie een Roland. Aangezien die de Ax-1 en Ax-7 veel te beperkt op de markt hebben gegooid, zijn die dingen inmiddels erg gewild, schaars en in waarde verdubbeld. Nu zag ik dat Roland wel de Ax-Synth een paar maanden geleden heeft gelanceerd. Een nieuwe Keytar of Shoulder keyboard, met als verschil dat deze dus nu wel zelf geluiden bevat. Daardoor oogt dat ding gelijk een stuk lomper en lelijker en is ook helaas een beetje aan de dure kant. Het lijkt haast wel alsof ze een soort van mythe rondom de keytar willen bouwen. Zo kom ik natuurlijk nooit zo'n ding. En nee ik wil niet je Yamaha kopen, nog steeds niet.
Mijn mond loopt over van mooie omschrijvingen.quote:Op maandag 8 juni 2009 12:27 schreef Vork het volgende:
Ik ben ook helemaal niet weg van de sounds van Roland. En er zit een vrij matige soundboard van Roland dus in. Dat is jammer. Zeker aangezien een aanzienlijk gedeelte bestaat uit van die nep fluiten en violen. Zo'n ding moeten ze volproppen met vette synths en bassen, dan heb je er nog wat aan, maar helaas. Een matig keyboard in een vreemde vorm klinkt wel als een mooie omschrijving.
Je kan ook je PSR-8000, valse piano, Xbox 360 en je Casio keyboards en platencollectie verkopen, dan kom je nog best in de buurt van een tyrosquote:Op zaterdag 20 juni 2009 01:31 schreef Braddie het volgende:
Een bentley piano, hmm....
nog nooit van gehoord.
Ik laat de Yamaha Psr-8000 maken trouwens, ik zal wel moeten, het is in een zekere zin toch mijn*Poor mans tyros*.
Ik ook nietquote:Op zaterdag 20 juni 2009 01:31 schreef Braddie het volgende:
Een bentley piano, hmm....
nog nooit van gehoord.
Ik laat de Yamaha Psr-8000 maken trouwens, ik zal wel moeten, het is in een zekere zin toch mijn*Poor mans tyros*.
Als ik gewoon goed had doorgespaart had ik de tyros al gehad....quote:Op zaterdag 20 juni 2009 08:26 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Je kan ook je PSR-8000, valse piano, Xbox 360 en je Casio keyboards en platencollectie verkopen, dan kom je nog best in de buurt van een tyros
Nee, dat doe ik m'n buren maar even niet aan. Daarnaast is het erg leuk om te spelen met de mogelijkheden die programma's als mainstage bieden.quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:06 schreef Braddie het volgende:
Nice... ik dacht even dat je een echte had staan een u-1 of u-3...
Het klinkt echt geweldig.quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:38 schreef Braddie het volgende:
Ik ben onder de indruk van het 4 layer sampling systeem wat ze gebruiken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |