abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 februari 2009 @ 02:03:20 #1
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_65901828
Zag ik onderstaand spandoek hangen:

Op zich niets bijzonders natuurlijk. Deze ring, de grootste ter wereld, is dit jaar 60 jaar oud en dat is uiteraard reden genoeg om een flink aantal extra stieren mensonterend dood te martelen. Dat gaat allemaal niet voor niets (vooral die enge ventjes in strakke pakkies schijnen nog aardig te verdienen aan hun weerzinwekkende "werk"). Om dat allemaal te bekostigen wordt er een flink aantal sponsors geworven, in dit geval dus een obscuur verzekeringsmaarschappijtje. "Zekere winnaars", staat er op, allicht, na dagenlang verzwakt te zijn, uitgedroogd te worden en blind gemaakt te zijn, en vervolgens in de ring zelf half dood te bloeden, maakt zelf zo'n schitterend dier geen kans meer tegen zo'n eng glibbertje met samengeknepen balletjes.

Maar laten we het spandoek dan nog eens beter bekijken. En wat zien we dan?

Juist! Het obscure verzekeringsbedrijfje is een dochterbedrijf van Aegon! 49% van het kapitaal, zo leert de website ons, is afkomstig uit ons eigen Hollandse kikkerlandje.

Dat hoeft ons natuurlijk nog steeds niets te verbazen. Aegon heeft de ethiek nooit al te hoog in haar vaandal gehad. Ze is Aegon ooit terecht berucht geworden om hun 'koersplan' product: waarbij de onwetende klanten zoveel kosten en commisies in rekening gebracht werden dat alleen Aegon zelf nog op koers bleef. Ook aan de aandelenlease, nog zo'n product waar alleen de aanbieder rijk van wordt, heeft Aegon gigantische bedragen verdiend (lees: van haar slachtoffers afgetrocheld).

Als zo'n gewetensloos bedrijf als Aegon zo met haar eigen (nederlandse) klanten omgaat, wat valt er dan van ze te verwachten als het om buitenlandse stieren? Het antwoord mag duidelijk zijn, als daar geld aan te verdienen valt zal Aegon ze met groot genoegen eigenhandig langzaam doodmartelen. Dat ik dit niet loop te verzinnen is duidelijk te zien aan bovenstaand spandoek.

Wat het verhaal echt pervers maakt, is dat Aegon, ondanks haar gewetenloze drang naar geld vergaren, toch haar eigen boontjes niet kan doppen. En dus moest de Nederlandse overheid ingrijpen. Iets van 3 miljard euro (!!!) overheidsgeld werd in 2008 in dit foute bedrijf gepompt. Een deel hiervan is, zoals te zien is, uiteindelijk bij de Mexicaanse stierenvechtindustrie terecht gekomen.

Zodra u dus de jaaraangifte over 2008 aan het invullen bent, mag u zich er best van bewust zijn dat een deel van het geld wat u vorig jaar verdiend heeft, indirect gebruikt is voor het doodmartelen van dieren.

Bedankt Aegon, bedankt Bos!

Kees
pi_65902197
Absoluut onacceptabel dit .Anderzijds hoeveel overheidsgeld stopt men wel niet in nog ergere projecten/bedrijven?
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_65902212
We hebben allemaal kunnen zien wat voor een bloedhonden het zijn wat betreft oorlogsvoering.. Het zou misschien wat naief zijn hierin dan wel een acceptabele moraal te verwachten.

Het is voor mij meer een zoveelste teken dat ze voor geen meter deugen.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_65902236
En ook nog eens sponsor van Ajax.

De negatieve feiten stapelen zich op.
  Moderator dinsdag 10 februari 2009 @ 06:40:36 #5
155227 crew  Guppy
dus
pi_65902830
Bah... Dat Aegon dochters heeft die zich hiermee inlaten.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_65902980
Maar 1 oplossing, pers opzoeken (telegraaf of zo, altijd wel liefhebber van dit soort schandalen) en klacht indienen bij Aegon.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_65903005
Wellicht is het ook verstandig diverse diereneactivist-groepen aan te schrijven?
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_65903325
Och zeer waarschijnlijk wordt er met jouw spraageld geinvesteerd in bedrijven die het milieu vervuilen, wapens kopen, op eeen of andere manier verbonden zijn met terrorisme en kindsoldaten...
pi_65903564
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 08:19 schreef zatoichi het volgende:
Och zeer waarschijnlijk wordt er met jouw spraageld geinvesteerd in bedrijven die het milieu vervuilen, wapens kopen, op eeen of andere manier verbonden zijn met terrorisme en kindsoldaten...
Inderdaad, wat zit hier iedereen te huilen over een paar stieren die dood gaan, /care.
Er wordt zoveel geld gesponsert in oorlogen, die veel meer mensenlevens kosten dan dit hoor.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 08:59:26 #10
104871 remlof
Europees federalist
pi_65903759
Hmm het Aegon-logo tonen bij zo'n folkloristisch bloedbad zal best goed zijn voor de lokale naamsbekendheid, maar hier in het moederland komt het toch wat raar over...
pi_65903787
Ik betwijfel ten zeerste of Aegon hier blij mee is Stuur ze het linkje eens.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  Moderator dinsdag 10 februari 2009 @ 09:33:03 #12
155227 crew  Guppy
dus
pi_65904361
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 08:43 schreef CaseyCopa het volgende:

[..]

Inderdaad, wat zit hier iedereen te huilen over een paar stieren die dood gaan, /care.
Er wordt zoveel geld gesponsert in oorlogen, die veel meer mensenlevens kosten dan dit hoor.
oh ja, omdat er zoveel dingen gebeuren waarvan we geen weet hebben, moeten we de dingen die we wèl zien ook maar gewoon laten gebeuren. logisch.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_65904932
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 09:33 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

oh ja, omdat er zoveel dingen gebeuren waarvan we geen weet hebben, moeten we de dingen die we wèl zien ook maar gewoon laten gebeuren. logisch.
Omdat Aegon op een of ander bannertje staat moet er in een keer wat gedaan worden, maar normaal gesproken laten we we willens en wetens onze bank in veel ergere dingen investeren....
pi_65904995
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 08:59 schreef remlof het volgende:
Hmm het Aegon-logo tonen bij zo'n folkloristisch bloedbad zal best goed zijn voor de lokale naamsbekendheid, maar hier in het moederland komt het toch wat raar over...
Zeker. Ik denk dat maar weinig mensen hier een idee van hebben, en dat aegon zeker niet blij zal zijn als dit al dan niet uitgebreid in de media besproken gaat worden.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  PR/Manusje van alles dinsdag 10 februari 2009 @ 10:41:47 #15
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_65906126
Lekker dan voor je bedrijf als je dochteronderneming stierenvechten sponsort
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 07:21 schreef Sakura het volgende:
Maar 1 oplossing, pers opzoeken (telegraaf of zo, altijd wel liefhebber van dit soort schandalen) en klacht indienen bij Aegon.
Dat kunnen we zelf natuurlijk ook

[ Bericht 66% gewijzigd door Surveillance-Fiets op 10-02-2009 10:48:54 ]
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_65906299
Zeur niet, dat is cultuur.
Als ik lach met mijn lul, worden alle vrouwen gul.
Slepen ze me mee, hop naar de wc.
Spoelen maar, wat een mooi gebaar.
  Moderator dinsdag 10 februari 2009 @ 12:08:08 #17
155227 crew  Guppy
dus
pi_65908578
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 09:58 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Omdat Aegon op een of ander bannertje staat moet er in een keer wat gedaan worden, maar normaal gesproken laten we we willens en wetens onze bank in veel ergere dingen investeren....
als jij precies weet waar jouw bank in investeert, vind ik dat je recht van spreken hebt.
pi_65909253
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:08 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

als jij precies weet waar jouw bank in investeert, vind ik dat je recht van spreken hebt.
Ik ben niet degene die er tegen is.

Pas als iedereen in dit topic precies weet waar hun geld in geinvesteerd wordt, mogen ze gaan zeuren over een reclame bannertje bij dat stadion.

Trouwens als TS dat zo erg vind, wat doet hij/zij dan bij dat stadion?
  dinsdag 10 februari 2009 @ 13:48:11 #19
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_65911535
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 08:59 schreef remlof het volgende:
Raar? Ik zou kiezen voor walgelijk.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Moderator dinsdag 10 februari 2009 @ 14:37:08 #20
155227 crew  Guppy
dus
pi_65913086
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:32 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ik ben niet degene die er tegen is.

Pas als iedereen in dit topic precies weet waar hun geld in geinvesteerd wordt, mogen ze gaan zeuren over een reclame bannertje bij dat stadion.

Trouwens als TS dat zo erg vind, wat doet hij/zij dan bij dat stadion?
ik neem toch aan dat TS niet naar binnen is geweest?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 10 februari 2009 @ 16:21:55 #21
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_65917057
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 10:48 schreef sezten het volgende:
Zeur niet, dat is cultuur.
Als mijn cultuur mensen vermoord of verminkt moet de rest van de wereld ook niet zeuren? Handig ben jij. Overal is wel een excuus voor, zeker?
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 10 februari 2009 @ 16:22:11 #22
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_65917071
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:37 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

ik neem toch aan dat TS niet naar binnen is geweest?
Lijkt mij ook niet.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  dinsdag 10 februari 2009 @ 16:26:59 #23
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_65917286
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 16:22 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Lijkt mij ook niet.
Uiteraard niet. Was op weg naar - jawel- een antistierenvechtdemonstratie toen ik het spandoek voor het eerst zag, ben later terug gegaan om de foto te maken. Ik kom er overigens heel erg vaak langs want mijn vriendin werkt om de hoek.

Kees
  PR/Manusje van alles dinsdag 10 februari 2009 @ 16:28:33 #24
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_65917356
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 16:26 schreef Casey het volgende:

[..]

Uiteraard niet. Was op weg naar - jawel- een antistierenvechtdemonstratie toen ik het spandoek voor het eerst zag, ben later terug gegaan om de foto te maken. Ik kom er overigens heel erg vaak langs want mijn vriendin werkt om de hoek.

Kees
I need some info.
Hangt het er vaker, is de sponsering dus structureel? wanneer is de foto gemaakt. en wat je nog meer kan vertellen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 10 februari 2009 @ 16:29:35 #25
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_65917404
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 08:43 schreef CaseyCopa het volgende:

[..]

Stierengevechten kosten zo goed als nooit mensenlevens dus wat dat betreft heb je gelijk. Maar de ene schande vergoeilijkt de andere niet. Ik kan niet alle oorlogen ter wereld oplossen, ik kan wel proberen te voorkomen dat vanuit Nderland door de Nederlande overheid (!!!) geînvesteerd wordt in stierenvechten. Dat probeer ik dus aan te kaarten.

Kees
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')