abonnement Unibet Coolblue
pi_65277242
Een half KLM-front (hybride front) wil zeggen de filmkast van de hogepetbussen en de (Leyland-achtige) grille van de latere KLM-bussen en semitoers.
pi_65287369
Volgens John Veerkaamp zou dit er eentje moeten zijn maar volgens mij is dit ook gewoon een gepimpte uitvoering, een van de vele:



Een oudere uitvoering:


Volgens Veerkamp is dit er ook een: "Standaard streekbussen met half KLM-front"
maar daar heb ik nog geen grotere foto van kunnen vinden.


Dit heeft er wel wat van maar is het niet helemaal:


Net als deze:


Volgens mij is dit er een maar is die ook alweer 'gepimpt' naar dubbele koplampen.

(net als die bus van Coulant, die overigens op nog meer punten afwijkt)

Ter vergelijking, vol KLM front:



foto's OVBoskoop Busfoto en John Veerkamp

[ Bericht 6% gewijzigd door BeefRWijker op 21-01-2009 18:07:53 ]
Beef R. Wijker
pi_65289632
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 01:26 schreef RealZeus het volgende:

[..]

quote
En met Schiphol pet:
[ afbeelding ]
En een ZORRO 'masker
/quote

Schiphol pet??
Er staat Schiphol in de pet . Ik vond hem eigenlijk wel leuk 'gevonden'.
quote:
Dat is gewoon een grote filmkast, die hadden Gado en DVM ook.
Je hebt gelijk. Mijn fout.
quote:
En de officiele benaming van dit ding is een Den Oudsten Daf MB200 met half KLM-front.
Dacht 't niet. Het is een 'gepimpt' standaard Den Oudsten/Hainje/VanHool front.
Op het KLM front staan de koplampen net iets meer naar buiten en hebben meer rechthoekige 'oogkassen'.
Ook de bumper is anders.

[ Bericht 2% gewijzigd door BeefRWijker op 21-01-2009 17:52:55 ]
Beef R. Wijker
pi_65290290
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:47 schreef J_TM het volgende:
Een half KLM-front (hybride front) wil zeggen de filmkast van de hogepetbussen
Niet noodzakelijkerwijs een hoge pet.
quote:
en de (Leyland-achtige) grille van de latere KLM-bussen en semitoers.
Beef R. Wijker
  woensdag 21 januari 2009 @ 18:06:19 #105
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_65290714
dit gaat mij allemaal wat boven de pet.
pi_65290951
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 18:06 schreef Gnittoo het volgende:
dit gaat mij allemaal wat boven de pet.
Misschien helpt 't als je even een andere opzet?
Beef R. Wijker
  Spellchecker woensdag 21 januari 2009 @ 18:51:54 #107
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_65291941
Wat zou het toch tof zijn om eens een dienst te draaien op een MB200, daar mag je me 's nachts voor wakker maken!

Overigens heb ik vandaag wederom die 84xx-Amba gespot, op lijn 50 en later nog een keer op 51. Het is de 8451
Tevens -purist.
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:38:45 #108
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65293478
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 18:51 schreef NoBody122 het volgende:
Wat zou het toch tof zijn om eens een dienst te draaien op een MB200, daar mag je me 's nachts voor wakker maken!

Overigens heb ik vandaag wederom die 84xx-Amba gespot, op lijn 50 en later nog een keer op 51. Het is de 8451
Precies dezelfde lijnen waarop de 8451 reed in de Rijn-/Bollenstreek.
pi_65295132
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 18:51 schreef NoBody122 het volgende:
Wat zou het toch tof zijn om eens een dienst te draaien op een MB200, daar mag je me 's nachts voor wakker maken!
Deze dan maar doen?
quote:
Overigens heb ik vandaag wederom die 84xx-Amba gespot, op lijn 50 en later nog een keer op 51. Het is de 8451
Die heeft toch echt een (witte) airco.

[ Bericht 14% gewijzigd door BeefRWijker op 21-01-2009 20:51:02 ]
Beef R. Wijker
  woensdag 21 januari 2009 @ 20:33:42 #110
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65295408
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:24 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]


[..]

Die heeft toch echt een (witte) airco.
Klopt, en volgens mij is de 8451 afkomstig uit de eerste serie Amba's met airco.

De 8400-serie vind ik volwassener rijden dan de oudere Amba's.

Eigenlijk ga ik voor de nieuwste Amba's omdat deze snel in de 2 schieten.
pi_65315416
Die door Arriva gehuurde ex-NWH-bussen hadden al vanaf dag een 'n grote pet, geplakte zijruiten en enkelbladsdeuren; later werden de koplampen vervangen door ronde. Hun 3500-nummers waren oorspronkelijk van CN-aardgasbussen uit Utrecht die in 1990 omkwamen bij een garagebrand.

Het pimpen van Centraal Nederlanders begon trouwens in 1986 met de semitoers 6655-6658 en 6635-6638 (achteruitnummering); oorspronkelijk behielden ze hun rechthoekige koplampen maar toen de gewone standaards aan de beurt kwamen werden het ronde.

Hoe zouden de Leylands eruit hebben gezien als ook zij in aanmerking waren gekomen voor een grote beurt ?
pi_65315566
Duizend Ambassadeuren bij Connexxion; en nog eens duizend daarbuiten.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2009 @ 13:40:33 #113
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65315731
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 13:36 schreef J_TM het volgende:
Duizend Ambassadeuren bij Connexxion; en nog eens duizend daarbuiten.
Las het ja. Dat zijn giga aantallen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65318365
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 13:32 schreef J_TM het volgende:
Die door Arriva gehuurde ex-NWH-bussen .....
Zijn dat nou wel of niet half-KLM front bussen en zo niet, welke zijn 't dan wel?
quote:
Het pimpen van Centraal Nederlanders begon trouwens in 1986 met de semitoers 6655-6658 en 6635-6638 (achteruitnummering);
Dan is het dus eigenlijk 6658-6655 en 6638-6635, toch?
quote:
Hoe zouden de Leylands eruit hebben gezien als ook zij in aanmerking waren gekomen voor een grote beurt ?
'k Zou zo zeggen, leef je uit.
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 13:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Las het ja. Dat zijn giga aantallen.
Maar daar zijn er toch maar mooi weer 4 vanaf hè.

[ Bericht 24% gewijzigd door BeefRWijker op 22-01-2009 15:18:17 ]
Beef R. Wijker
pi_65322608
Het zijn inderdaad halve-KLM-front-bussen, ook wel hybride front genoemd.

Misschien hadden de Leylands een KLM-grille gekregen, een grote pet, een grijsgroen interieur, zwarte raampartij en een blauwe onderkant gekregen.
De 2525 kreeg speciaal voor lijn 165 een halve opknapbeurt (dus met behoud van kleine pet, tweevleugelige instap, bruine binnenbeplating en rode bankjes) en verloor daarbij z'n wieldoppen.
Diens even oude DAF-broeder 8117 werd wel volledig onder handen genomen bij de ombouw tot witte aardgasbus en kreeg daarbij hetzelfde luxe interieur als de 8668-8705 en de 8789. De garagebrand van 1990 heeft ie niet overleefd.
pi_65324040
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 16:59 schreef J_TM het volgende:
Het zijn inderdaad halve-KLM-front-bussen, ook wel hybride front genoemd.
Dan zijn die Arriva 3816 (inclusief die bus van Coulant) en Midnet 3928 van hierboven 't ook.
quote:
Misschien hadden de Leylands een KLM-grille gekregen, een grote pet, een grijsgroen interieur, zwarte raampartij en .... bla bla bla.
Met de kwast J_TM, met de kwast (en een schaar). Neem lekker een teken programma en leef je uit.
Beef R. Wijker
pi_65325264
Wachtruimte busstation: 'nut en noodzaak niet bewezen'
Wachtruimte is en blijft dicht


Bron: Noordhollands Dagblad
quote:
Wachtruimte is en blijft dicht

ALKMAAR - De sinds half december gesloten wachtruimte bij het busstation van Alkmaar gaat voorlopig niet meer open. Ondanks een regen van klachten van reizigers.
Ondanks de Alkmaarse raadspolitiek die in ruime meerderheid wil dat het wachtlokaal weer opengaat.

Dat willen de partijen bereiken door de provincie Noord-Holland te benaderen. De provincie nam bij de aanbesteding van het openbaar vervoer de openstelling van een centrale wacht ruimte niet in het eisenpakket op. De concessie werd uiteindelijk gegund aan Connexxion, die het openhouden van de wachtruimtes in Noord-Holland Noord had geschrapt om tot een scherpe prijs te kunnen komen. De wachtruimte is een kostenpost voor de vervoersmaatschappij.

Half december ging de deur van de wachtruimte op slot. Het regende gelijk klachtenl. Connexxion maakte duidelijk dat heropening van de wachtruimte in Alkmaar alleen mogelijk is als de provincie voor de kosten opdraait.

De Alkmaarse gemeenteraad gaf vervolgens het college opdracht nog eens met de provincie te gaan praten over de wachtruimte. Een motie met die strekking van D66 -mede ondertekend door de SP- werd met uitzondering van de eenmansfractie van de Christenunie door alle partijen gesteund.

Volgens de Alkmaarse politiek is een centrale wachtruimte bij het busstation een vanzelfsprekende voorziening.

De provincie Noord-Holland heeft nog niets van de gemeente Alkmaar gehoord, hoewel de motie al op 8 januari door een raadsmeerderheid werd aangenomen. Maar de provincie blijft evengoed van mening dat 'nut en noodzaak' van een wachtruimte niet zijn aangetoond omdat er op het busplein voldoende beschutting is voor de wachtende buspassagier, aldus provinciewoordvoerster Katja Greven. Zij wijst er bovendien op dat de eisen bij de aanbesteding van het open-baar vervoer ook in overleg met de gemeente Alkmaar zijn opgesteld.
De gemeente neemt aan dat iets volkomen vanzelfsprekends als 'vanzelfsprekend' geen speciale aandacht behoeft. De provincie geeft de gemeente nu daarvan de schuld. Hadden ze maar beter op moeten letten hoe ze genaaid zou kunnen worden. Wat zal de gemeente blij zijn dat de provincie tegenwoordig het openbaar vervoer in Alkmaar regelt.

De provincie NH heeft zich ook dit keer opnieuw overtroffen: Het regent werkelijk overal klachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 22-01-2009 22:03:15 ]
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2009 @ 18:35:09 #118
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65325839
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 14:56 schreef BeefRWijker het volgende:
Maar daar zijn er toch maar mooi weer 4 vanaf hè.
4 op de 1000+ zet nog geen zoden aan de dijk, maar het begin is er
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65330580
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

4 op de 1000+ zet nog geen zoden aan de dijk, maar het begin is er
Als ze bij Womy staan, en verkocht zijn, ja. Opleg is maar tijdelijk.

Overigens staat de Lion's City T's bij mij nu bovenaan op het lijstje van minst favoriete bussen, nog boven de Amba.
Beef R. Wijker
pi_65330921
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:29 schreef Alexxxxx het volgende:
waarom?
Een dieseltank op de plaats waar 2 mensen horen te kunen zitten.
Dat kreng is een stadsbus, maar daar rijden ze natuurlijk niet in dit land.
(Hoewel, in Alkmaar kan tegenwoordig alles).
Beef R. Wijker
pi_65330954
Ach, als er maar veel deuren in zitten.
pi_65331394
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:36 schreef Alexxxxx het volgende:
Ach, als er maar veel deuren in zitten.
Zo'n stadsbus is het nou ook weer niet.
Beef R. Wijker
pi_65331499
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:48 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Zo'n stadsbus is het nou ook weer niet.
Nee inderdaad, helaas...

Dan maar een tram, daar zitten pas veel deuren in
pi_65331962
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:51 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Nee inderdaad, helaas...

Dan maar een tram, daar zitten pas veel deuren in
Of een APTS.
Beef R. Wijker
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')