abonnement Unibet Coolblue
  Spellchecker zaterdag 17 januari 2009 @ 01:28:02 #51
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_65132315
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:28 schreef Gnittoo het volgende:
de ex-midnet 2301 rijdt ook weer rond in friesland.
Ik kwam idd ook een 23xx tegen op lijn 97. Viel me meteen op dat het 'lettertype' van de filmkast enigszins afwijkt van de 24xx/25xx/26xx Alliances, net een stukje groter ofzo

Waarschijnlijk was dat dan de 2301
Tevens -purist.
pi_65140331
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 01:28 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Ik kwam idd ook een 23xx tegen op lijn 97. Viel me meteen op dat het 'lettertype' van de filmkast enigszins afwijkt van de 24xx/25xx/26xx Alliances, net een stukje groter ofzo

Waarschijnlijk was dat dan de 2301
2300 Alliance's hebben een 'Hermes' kop. Zo te zien hebben ze een ouderwets blokjes display.
Bij groot lettertype zijn de letters breder en passen de langere namen niet op het display.
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 januari 2009 @ 17:50:46 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65146915
Vandaag de 8027 toevallig nog in actie gezien
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65155716
quote:
quote:
[bewerk] Alliance bussen (B91)
[bewerk] Stadsbussen
[bewerk] 2000/2100-en (DAF/Den Oudsten)

[bewerk] Tweedehands Alliances
[bewerk] Ex-Midnet-bussen
[bewerk] 2100-en (DAF/Den Oudsten)

[bewerk] Premierbussen
[bewerk] 2100-en (DAF/Berkhof)
B91's zijn niet bepaald stadsbussen. Dat zijn de B90's

De 'tweedehands' Midnet bussen zijn hoogst waarschijnlijk Alliance B95.
Er zitten echter ook Iveco B89's tussen (vanaf 2175).

De 'Premier' bussen zijn Berkhof 2000NL Premier

De echte Premiers zitten in de 1300 serie.

PS: Iveco 2181 is net verkocht naar Duitsland lees ik net op Busfoto.nl

[ Bericht 3% gewijzigd door BeefRWijker op 18-01-2009 15:42:00 ]
Beef R. Wijker
  Spellchecker zondag 18 januari 2009 @ 01:50:51 #56
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_65161392
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 13:56 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

2300 Alliance's hebben een 'Hermes' kop. Zo te zien hebben ze een ouderwets blokjes display.
Bij groot lettertype zijn de letters breder en passen de langere namen niet op het display.


Vandaag reed de 2301 weer rond, op o.a. lijn 71. Een collega had hem helemaal speciaal tussen 2 andere bussen uit geprutst vanmiddag Nog een fanboy dus.

Overigens weet ik inmiddels, dat die stadsbus van rijschool B. Knol voorheen in Duitsland heeft rondgereden
Tevens -purist.
  zondag 18 januari 2009 @ 11:47:56 #57
183299 achterlijke_gladiool
Wat is het toppunt van fruit?
pi_65165371
Zijn erg mooie wagens, de Alliance's uit de 2300 serie.
Hier (in Zoetermeer) rijdt er helaas nog maar eentje van rond, namelijk de 2323.

Er reden 2 jaar geleden wel een hoop andere wagens uit de 2300 serie in de regio, maar dat was als vervanging toen omdat de vaste bussen voorzien werden van InfoXX.
Dat is als een appel tegen een sinaasappel zegt:
He zal ik mijn banaan in jouw pruim peren.
pi_65168426
@Beef; die ex-Midnet-bussen begonnen in 1993 bij CN op de Hilversumse stadslijnen. Drie jaar later werden ze overbodig gemaakt door de komst van de 1200-en en aan de NZH verkocht voor dienst in Hoofddorp en op Schiphol. Geen idee trouwens of ze daarbij ook matrixfilms hebben gekregen.
Er vonden in die tijd meer transfers plaats m.b.t. de ex-CN-bussen; zo gingen de oudste (non-facelift) wagens, de overgebleven geledes 7957...7976 en de 9225..9273 naar Midnet.
pi_65170926
quote:
Op zondag 18 januari 2009 01:50 schreef NoBody122 het volgende:

[..]



Vandaag reed de 2301 weer rond, op o.a. lijn 71. Een collega had hem helemaal speciaal tussen 2 andere bussen uit geprutst vanmiddag Nog een fanboy dus.
Gnittoo natuurlijk.
quote:
Overigens weet ik inmiddels, dat die stadsbus van rijschool B. Knol voorheen in Duitsland heeft rondgereden
Daar waren we toch allang uit?! Nou nog bij wie 'ie gereden heeft en dan is het verhaaltje rond.
Beef R. Wijker
pi_65172522
quote:
Op zondag 18 januari 2009 13:32 schreef J_TM het volgende:
@Beef; die ex-Midnet-bussen begonnen in 1993 bij CN op de Hilversumse stadslijnen.
Dat zijn dan dus die 'stadsbussen', ook 'tweedehands'. Mag je er dan ook wel bijzetten op Wiki.
quote:
Drie jaar later werden ze overbodig gemaakt door de komst van de 1200-en
Alliance B96's. (Met nog steeds schuifluiken, zo te zien)
quote:
en aan de NZH verkocht voor dienst in Hoofddorp en op Schiphol. Geen idee trouwens of ze daarbij ook matrixfilms hebben gekregen.

Busfoto.nl

Deze bus in ieder geval wel.
quote:
Er vonden in die tijd meer transfers plaats m.b.t. de ex-CN-bussen;
quote:
zo gingen de oudste (non-facelift) wagens,
Vertaling?
quote:
de overgebleven geledes 7957...7976 en de 9225..9273 naar Midnet.
Beef R. Wijker
pi_65173725
quote:
Op zondag 18 januari 2009 11:47 schreef achterlijke_gladiool het volgende:
Zijn erg mooie wagens, de Alliance's uit de 2300 serie.
Als je van retro houdt.
quote:
Hier (in Zoetermeer) rijdt er helaas nog maar eentje van rond, namelijk de 2323.

Er reden 2 jaar geleden wel een hoop andere wagens uit de 2300 serie in de regio, maar dat was als vervanging toen omdat de vaste bussen voorzien werden van InfoXX.
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport zondag 18 januari 2009 @ 16:51:26 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65176644
quote:
Dat was dus een bus die ingezet werd voor het pendelvervoer tijdens de open dagen van de vliegbasis Leeuwarden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65177406
quote:
Op zondag 18 januari 2009 16:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat was dus een bus die ingezet werd voor het pendelvervoer tijdens de open dagen van de vliegbasis Leeuwarden
Klopt.


Ik ben zef met deze bus naar de open dag van de Luchtmacht 2008 gegaan. Zelfs bussen van Jan Hofstra werden ingezet overigens....

Nog een klein deel van de busfoto's die ik dat weekend heb gemaakt:




pi_65185690
Zag vrijdag in Sneek een XX bus waar het "voor U" logo er heel onvakkundig vanaf was gehaald.
pi_65187092
quote:
Op zondag 18 januari 2009 20:54 schreef Willy84 het volgende:
Zag vrijdag in Sneek
Joh, was je zó vèr uit koers? Het is winter, hoor.
quote:
een XX bus waar het "voor U" logo er heel onvakkundig vanaf was gehaald.
De MANnnekes zijn heel gevarieerd qua uitstraling.
De ene ziet er uit als nieuw terwijl een andere er uitziet alsof ie al 10 jaar meegaat.
Beef R. Wijker
pi_65187344
quote:
Op zondag 18 januari 2009 17:09 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Stond je soms naast Maurits te fotograferen?

Beef R. Wijker
pi_65187559
quote:
Op zondag 18 januari 2009 21:28 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]
Foto is op vrijwel dezelfde plek genomen inderdaad, scheelt zo'n 30 meter, maar ik heb hem niet gezien... Bus reed een paar keer per uur langs die plek natuurlijk...
pi_65194226

Busfoto.nl

Sternet Citaro, (met staande motor).
Beef R. Wijker
  Spellchecker maandag 19 januari 2009 @ 01:04:15 #70
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_65195156
quote:
Op zondag 18 januari 2009 17:09 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Klopt.

[ afbeelding ]
Ik ben zef met deze bus naar de open dag van de Luchtmacht 2008 gegaan. Zelfs bussen van Jan Hofstra werden ingezet overigens....

[..]
Herken ik daar een stukje Stiens, waar 72 langs komt?
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 januari 2009 @ 13:36:36 #71
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65206081
Ik lees net op het onofficiële Arriva bussenforum dat xx vier Amba's al heeft opgelegd. Goed werk dacht ik zo
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 19 januari 2009 @ 14:13:33 #72
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_65207484
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:36 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op het onofficiële Arriva bussenforum dat xx vier Amba's al heeft opgelegd. Goed werk dacht ik zo
afkomstig uit friesland?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 januari 2009 @ 14:15:38 #73
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65207559
Nee, Zeeland. Zijn 2 8100 amba's en 2 8300 Amba's.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65212791
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:36 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op het onofficiële Arriva bussenforum dat xx vier Amba's al heeft opgelegd. Goed werk dacht ik zo
Zegt niet zo veel. Zelfs bussen by Womy worden nog wel eens terug gehuurd.
quote:
Op maandag 19 januari 2009 14:15 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, Zeeland. Zijn 2 8100 amba's en 2 8300 Amba's.
Wow, 4 van de 400 (plus of min een paar honderd).
Beef R. Wijker
pi_65214679
Op verzoek van Beef;

Between 1989 and 1991 CN pimped over 200 DAF/Den Oudsten buses, they were given a mint-grey interior reminiscent of their long-deceased Leyland/Verheul-peers (with the addition of a digital clock), a blue bottom, a black window-part while the grille and new double frontlights and grille were tucked behind a so-called mask. The most notable change was the larger display.
The 8668-8705, 8789 fleet were given a slightly different treatment; being the oldest of the lot they kept their display (with numbers and destinations switching places) but got a more luxuous interior with other seats and red CSA2 press-buttons. Originally without the mask and blue bottom they spent said period as Schipholliners, but afterwards they returned to normal services. In 1992 the elder wide-entry-DAF's and the articulates (7942-7956/7957-7976) were given a mask, blue bottom and an entire yellow front.

In May 1994 the former MK- and NBM-halves of CN split up; the latter merged with VAD and the Nieuwegein-section of Westnederland into Midnet, the former was usurped by NZH. NZH soon discovered that a lot of CN-buses were poorly maintained, and chose to dispense with them. The best of the worst were sold to Midnet, and so were the remainders of the 7957-7976-fleet. They came to fill a void on the No. 57-bus and basically returned to their original employer, as VAD ordered them in 1983 as temporary recruits (hence the 1987 transfer to CN).

There were still enough pimped buses left that carried the NZH-sign; some were now operating from proper NZH-depots while the Volvo/Berkhof 4858-4882 busfleet (as well as a few oldies) provided a fresh injection at former CN-territories.

In 1999 NZH and Midnet joined forces as Connexxion; the CN-buses lasted for another seven years, the NZH-orders from the 1990s (and even the large-display Alliances) are now obsolete by the low-floor-buses-only regime.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')