abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64601022
De Tweede Kamer heeft in 2008 2.970 Kamervragen gesteld, 302 meer dan vorig jaar. De SP spant zoals ieder jaar de kroon en stelde 927 vragen.

De partij van Agnes Kant (SP) stelde ook dit jaar weer de meeste vragen
Dierenwelzijn
De meeste Kamervragen die gesteld worden gaan over dierenwelzijn. Vorig jaar stelde de PvdD een aantal opmerkelijke vragen over onder meer de drukjacht op wilde zwijnen en het beleid voor varkens-bh’s.

Dit jaar stelde Thieme onder meer vragen over de dood van Rattaplan, de hond - en mascotte - van de Nederlandse militairen in Uruzgan, het rapen van Kievitseieren en de 'stressfysiologische reacties' van kreeften.

Het beantwoorden van één Kamervraag kost volgens het kabinet 2.000 euro, waardoor de vragen van de SP uitkomen op 1.854.000 euro. Dat blijkt uit een onderzoek van de gratis krant Metro.

'Wij stellen veel vragen omdat de kwaliteit van de antwoorden zo vaak tekortschiet en dan moet je doorvragen,' reageert SP-fractievoorzitter Agnes Kant.

Dierenvragen
Marianne Thieme, fractievoorzitter van de Partij voor de Dieren (PvdD) stak 184 keer haar hand in de lucht en stelde voor ruim 3,5 ton euro Kamervragen.

Vorig jaar moest het ministerie van Landbouw - een ministerie dat de PvdD het liefst zou opdoeken - zelfs twee extra ambtenaren aannemen, om de vragen van de dierenpartij te kunnen beantwoorden.

Miljoenen
Ook de PVV'ers Raymond de Roon (138) en Fleur Agema (128) staan in de top 3.

Het VVD-Kamerlid Atzo Nicolaï stelde dit jaar één schriftelijke vraag, het minste aantal vragen. In totaal kosten de Kamervragen de Nederlandse belastingbetaler dit jaar 5,9 miljoen euro
  PR/Manusje van alles zaterdag 3 januari 2009 @ 00:09:45 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_64601198
De kamervragen van de PVV zijn echt om te janken
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_64602168
Kunnen ze de mensen die die vragen stellen het niet zelf laten betalen dan?

dan laten ze het wel denk ik zo.
pi_64602844
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 00:37 schreef Targhor het volgende:
Kunnen ze de mensen die die vragen stellen het niet zelf laten betalen dan?

dan laten ze het wel denk ik zo.
Wees blij dat er wat gevraagd word.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 01:06:43 #5
207527 SchoppenKoning
The Ace of Spades is overrated
pi_64603052
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 00:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
De kamervragen van de PVV zijn echt om te janken
Nee die 184 vragen van Thieme waren van een hoog niveau zeker.

Iets over goudvissen in een kom en woensdag gehaktdag...
pi_64604124
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 00:59 schreef Jamiroquai het volgende:

[..]

Wees blij dat er wat gevraagd word.
Ze zullen nog steeds wel vragen, maar dan hopelijk met inhoud.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 02:51:59 #7
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_64605339
De kosten mogen wat mij betreft geen belemmering zijn om de controlende functie van de Tweede Kamer te beperken. Die controlefunctie van de Tweede Kamer kost simpelweg geld. En als kiezers vinden dat hun partij teveel nutteloze vragen stelt, dan stemmen ze de volgende keer wel op een andere partij.

Dus niet zeuren over die paar miljoen.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_64605378
Die lui smijten met geld
laat ze het zelf betalen uit eigen magere zakjes
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_64607808
Vragen stellen (kritisch zijn) is prima. Dit...
quote:
De meeste Kamervragen die gesteld worden gaan over dierenwelzijn. Vorig jaar stelde de PvdD een aantal opmerkelijke vragen over onder meer de drukjacht op wilde zwijnen en het beleid voor varkens-bh’s.
... is om te janken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 10:51:40 #10
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64607848
verander het systeem, of leef er mee.

Ik zie geen probleem.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zaterdag 3 januari 2009 @ 11:45:28 #11
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_64608790
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 00:05 schreef Halcon het volgende:
Het beantwoorden van één Kamervraag kost volgens het kabinet 2.000 euro,
Ik snap niet waarom dit zoveel moet kosten.

De meeste vragen zijn door de deskundige ambtenaar toch wel binnen één dagdeel te behandelen?
Laat die ambtenaar nu EUR8.000 per bruto per maand kosten (incl belastingen, bureau, etc) dan kom je nog niet uit op een kwart van deze kosten.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 11:46:23 #12
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_64608806
Die 2000 euro lijkt me een gemiddelde, nietwaar?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 12:42:13 #13
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_64609987
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 11:46 schreef Yildiz het volgende:
Die 2000 euro lijkt me een gemiddelde, nietwaar?
Ik vind het een bizar hoog gemiddelde en snap niet hoe het zo hoog komt. Velen hier geven af op de onzinnige vragen. Die moeten dan helemaal simpel (=goedkoop) te beantwoorden zijn. En moeilijke vragen; wordt daar dan een heel onderzoeksbureau voor ingehuurd?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 12:47:22 #14
124630 Sender_
Rotterdam echt wel !!
pi_64610120
Al die vragen over het dierenwelzijn.
Who gives a fuck over de stress reacties van kreeften.

partij voor de dieren is zoiezo al kansloos, maar wat een geldverspilling is dit zeg.
Gory Gory what a Hell of a way to Die
pi_64610126
En nu, TS? Wat wil je ermee zeggen?
pi_64610650
Ik vind het best meevallen. Tuurlijk worden er ook heel veel domme vragen gesteld, maar die zijn vaak ook eenvoudig te beantwoorden en zijn niet de grootste kostenmakers. Meer specifieke en technische vragen kunnen wel flink wat kosten om te onderzoeken. Al met al gaat het er om wat er gebeurd met de antwoorden, misschien kunnen die er wel voor zorgen dat er voor miljarden bespaard wordt.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 13:15:38 #17
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_64610785
De PVV heeft het zelfs zo ver geschopt dat er een aparte reeks voor is:
PVV / Wilders kamervragen, deel 5 Daar staan echt pareltjes in. Zoals:
quote:
[..] Is na Minister Vogelaar nu ook de voorzitter van de Europese Commissie, de heer Barroso, knettergek geworden? Heerst er een dhimmi-virus in Europa? Zo ja, waarom zijn betrokkenen daar niet tijdig tegen ingeënt? Zo neen, hoe verklaart u al deze zotheid? [..]
Of.
quote:
[..]
5.)
Deelt u de mening dat de letters CDA vanaf nu voor Christen Dhimmi Appel staan? bron
Probeer daar maar eens serieus op te antwoorden. Dan ben je wel 2000 euro verder .
  zaterdag 3 januari 2009 @ 14:50:20 #18
207527 SchoppenKoning
pi_64613312
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:15 schreef Yildiz het volgende:
De PVV heeft het zelfs zo ver geschopt dat er een aparte reeks voor is:
PVV / Wilders kamervragen, deel 5 Daar staan echt pareltjes in. Zoals:
[..]

Of.
[..]

Probeer daar maar eens serieus op te antwoorden. Dan ben je wel 2000 euro verder .
Hahaha, ik had het zelf niet kunnen verzinnen! Wat een mongolen zijn het af en toe toch...
  zaterdag 3 januari 2009 @ 14:57:38 #19
207527 SchoppenKoning
pi_64613520
Maar goed, 5.9 miljoen. Vind het nog meevallen eigenlijk, als je bedenkt welke ambtenaren zich er mee bemoeien voordat er een vraag gesteld wordt en voordat er een antwoord gegeven kan worden.

Er zijn genoeg zaken waar de overheid kosten kan besparen en waar het echt om hogere bedragen gaat dan die 5,9 miljoen. k zou voor de gein de contracten van de externen die bij de overheid werken onder de loep houden. De overheid kan bijvoorbeeld maar met een x-aantal bedrijven contracten afsluiten. Als die bedrijven het personeel niet kunnen leveren, gaan ze hun heil zoeken bij kleinere bedrijven, die op hun beurt ook weer verder gaan zoeken. En dan zit er vaak nog een mantelpartij tussen die zelf geen personeel heeft, maar wel de facturen doorsluist.
Dus je hebt situaties dat iemand die 60 euro per uur kost en voor 110 euro wordt verkocht, omdat al die tussenpartijen ook hun marges willen vangen. Het enige wat ze daarvoor hoeven te doen is facturen schrijven.

Maar goed, die vrije aanbestedingswet lijkt me voer voor een ander topic.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 15:38:11 #20
239498 Saphire
Eigenzinnig Atheïst
pi_64614671
Best veel pieken al valt het natuurlijk in het niet als je ziet wat er aan geld omgaat binnen de overheid. Maar heeft iemand toevallig iets van een linkje of overzichtje wat een beter beeld geeft van de kosten? 2000 euro per vraag gemiddeld is behoorlijk wat, vraag me af hoe dat tot stand komt.
Verbieden is Verboden, Moralisme is Gezeik
  zaterdag 3 januari 2009 @ 16:00:00 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_64615360
Wat een kleinburgerlijk gezeik weer
  zaterdag 3 januari 2009 @ 18:15:28 #22
238536 HoldenC
The catcher :)
pi_64619384
Inderdaad kleinburgerlijk gezeik. Wees blij dat er wordt gevraagd. En trouwens als men er zo mee zit denk dan eerst voor dat men stemt. Zoals uit het onderzoek is gebleken vraagt de ene partij nou eenmaal meer dan ander.
pi_64620848
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 02:51 schreef reem het volgende:
De kosten mogen wat mij betreft geen belemmering zijn om de controlende functie van de Tweede Kamer te beperken. Die controlefunctie van de Tweede Kamer kost simpelweg geld. En als kiezers vinden dat hun partij teveel nutteloze vragen stelt, dan stemmen ze de volgende keer wel op een andere partij.

Dus niet zeuren over die paar miljoen.
Het is prima dat er vragen worden gesteld, maar vragen moeten wel zinvol zijn. Nu is zinvol een behoorlijk subjectief criterium, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel.

Het kan niet de bedoeling zijn dat de regering van het werk wordt gehouden en de belastingbetaler moet schokken, omdat er wat nutteloze vragen gesteld moeten worden.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 19:16:20 #24
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_64621206
Beetje jammer dat alleen maar gekeken wordt naar de kwantiteit, vooral in combinatie met het gemiddelde bedrag van 2000 euro. Je hebt uiteraard makkelijke en moeilijke vragen. In dat licht bezien zijn de vragen van de PVV een koopje want onzinnige vragen zijn heel makkelijk te beantwoorden (lees: afwimpelen), maar of dat kwalitatief bijdraagt aan de democratie is ook maar de vraag.
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 3 januari 2009 @ 19:17:26 #25
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_64621242
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 14:50 schreef SchoppenKoning het volgende:

[..]

Hahaha, ik had het zelf niet kunnen verzinnen! Wat een mongolen zijn het af en toe toch...
Af en toe? .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')