Of de kans op zwangerschap accepteren.quote:Op woensdag 24 december 2008 18:52 schreef Specularium het volgende:
[..]
Helemaal niet meer neuken dus?
Mis. Bij sociale wezens als de mens is neuken meer een manier om de wederzijdse band te versterken. Vandaar dat wij altijd zin hebben en niet elk jaar in de lente krols worden.quote:Op woensdag 24 december 2008 17:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Neuken heeft natuurlijk een bepaalde functie en die functie is voortplanting. Zonder hormomen zou de mens allang uitgestorven zijn en dat is niet de bedoeling geweest.
Nou de gemiddelde leeftijd waarop de Latijns-Amerikaan seksueel actief wordt is flink lager dan hier heb ik begrepen. Je kunt een kind van 12 bijna niet verantwoordelijk houden voor het niet toepassen van voorbehoedsmiddelen. Lichamelijk is ze in rijp en in staat om te neuken, geestelijk is ze nog zeer onrijp, dus "als je je benen niet bij elkaar kunt houden moet je de consequenties maar dragen" gaat hier niet op imo.quote:Op woensdag 24 december 2008 18:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is verkrachting slechts een marginaal onderdeel van het totale aantal abortussen. Ik snap niet waarom de discussie dan vooral zou moeten gaan over een marginale uitzondering i.p.v. over de hoofdmooit van het probleem.
Dat de mogelijkheid om niet te neuken er is, is natuurlijk gewoon een feit. Als je toch neukt en je beschermt je niet afdoende heb je de kans om zwanger te worden aanvaard.
Nee ik trok het ever iets breder door naar heel Latijns-Amerika net als in het artikel uit de OP.quote:
Ah we gaan op die toer. Prima, ga ik niet met je in discussie.quote:Op woensdag 24 december 2008 19:38 schreef Ciurlizza het volgende:
Je doet alsof we het hebben over een primitieve beestenbende zoals Afrika. Da´s niet echt het geval.
Mwah, dat vraag ik me af of die leeftijd nu echt zo schokkend veel lager ligt. Als iemand in staat is te neuken, dan is diegene ook in staat om de consequenties daarvan te overzien.quote:Op woensdag 24 december 2008 19:34 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nou de gemiddelde leeftijd waarop de Latijns-Amerikaan seksueel actief wordt is flink lager dan hier heb ik begrepen. Je kunt een kind van 12 bijna niet verantwoordelijk houden voor het niet toepassen van voorbehoedsmiddelen. Lichamelijk is ze in rijp en in staat om te neuken, geestelijk is ze nog zeer onrijp, dus "als je je benen niet bij elkaar kunt houden moet je de consequenties maar dragen" gaat hier niet op imo.
Tel daarbij op dat de voorlichting abominabel slecht is (hallo kerk) en de cultuur extreem vrouwonvriendelijk. Een vrouw heeft daar veel minder zelfbeschikking dan hier het geval is, ook wat betreft de keuze voor seks. In veel Latijns-Amerikaanse landen (en Afrikaanse, Aziatische en Arabische etc. etc.) landen bestaat verkrachting binnen het huwelijk niet eens, juridisch gezien. Een vrouw heeft haar vent maar ter wille te zijn en daarnaast de kerk te gehoorzamen als die zegt dat geboortebeperking ook al niet mag.
En die ene stap naar meer zelfbeschikking -het legaliseren van abortus- wordt dus precies uit dat soort sentimenten tegengehouden. Het is zelfs ronduit krampachtig te noemen als je bekijkt waar het gros van de ongewenste kindjes terecht komt: de sloppen. Diezelfde sloppen overigens waar illegale abortussen worden uitgevoerd omdat goed opgeleid medisch personeel zich er niet mee in kan laten. En diezelfde sloppen die door het kapitaal waar het Vaticaan op zit verleden tijd zouden zijn.
Dat is het makkelijkste natuurlijk.quote:Op woensdag 24 december 2008 19:39 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ah we gaan op die toer. Prima, ga ik niet met je in discussie.
Waar komt dat idee nou vandaan? Waarop baseer jij dat als er iets in je past, dat je dan ook wel kunt omgaan met wat er uit komt?quote:Op woensdag 24 december 2008 19:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mwah, dat vraag ik me af of die leeftijd nu echt zo schokkend veel lager ligt. Als iemand in staat is te neuken, dan is diegene ook in staat om de consequenties daarvan te overzien.
Nee?quote:De tweede alinea gaat wellicht op voor enkele primitieve Arabische landen, maar niet voor Zuid Amerika.
quote:In Latin America, 12 countries still have archaic laws on the books that allow the rapist to avoid imprisonment if he marries the woman he raped. Even in cases of gang rape, as long as one man offers marriage (often accepted and urged on the woman by her family), all the rapists escape punishment.
http://www.unfpa.org/intercenter/violence/gender2d.htm
Leg me geen woorden in de mond, dat zeg ik niet. En dan heb ik het niet eens over "Ook iemand uit de sloppen heeft best mogelijkheden om wat van zijn of haar leven te maken" want de kansen liggen niet echt gunstig wat dat betreft he? Daarom heet het ook een sloppenwijk en geen kansenwijkquote:Ook iemand uit de sloppen heeft best mogelijkheden om wat van zijn of haar leven te maken. Als we jouw redenatie volgen zou een zwangere sloppenwijkbewoonster per definitie haar ongeboren vrucht moeten laten aborteren.
Sorry, als iemand met clichétrolls als "Afrika is een primitieve beestenbende" komt, ga ik daar geen moeite aan verspillen.quote:Op woensdag 24 december 2008 19:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is het makkelijkste natuurlijk.
Dat is het makkelijkste inderdaad. Je kunt moeilijk met droge ogen beweren dat Afrika een ontwikkeld paradijs is.quote:Op woensdag 24 december 2008 19:50 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Sorry, als iemand met clichétrolls als "Afrika is een primitieve beestenbende" komt, ga ik daar geen moeite aan verspillen.
[quote:Op woensdag 24 december 2008 19:50 schreef Halcon het volgende:
Jij roept wat waarvan het maar de vraag is of het waar is. In elk geval kun je het niet hard maken en ben je er zelf ook niet echt van overtuigd. Waarschijnlijk is het ook met een korreltje zout te nemen.
Oui. Por que?quote:Begrijp je Engels?
Overal. Tuuk. Hier wel, daar niet.quote:Dat insinueer je wel. Aborteren maar die hap, want het is verder toch kansloos. Met goede wil is overal wat van te maken.
Dat is in eerdere ZA-topics al uitgebreid besproken. Gebruik de zoekfunctie eens.quote:Op woensdag 24 december 2008 19:57 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En jij jij weer iets onderbouwen he? Bijvoorbeeld dat het heel goed te doen is om in de sloppenwijken een mooie toekomst voor je kind te bouwen.
Je bedoelt dat je het geroepen hebt in die topics. Da;s iets anders dan het onderbouwen he? Begin daar vandaag maar alvast aan, dat goede voornemen. Ik wacht.quote:Op woensdag 24 december 2008 20:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is in eerdere ZA-topics al uitgebreid besproken. Gebruik de zoekfunctie eens.![]()
Verder dank voor je geweldige onderbouwing. Ik ben helemaal om.
Ik begrijp dat het erg eng is als iemand eens onderbouwd tegengas geeft. Geeft niks hoor, morgen ben je wel over de schrik heen en biedt ik wederom een luisterend oorquote:Op woensdag 24 december 2008 20:00 schreef Halcon het volgende:
Ik ga wat nuttigs doen. Ik reageer morgen ofzo wel weer op zinnige reacties.
quote:
Tja, de termen zijn ook erg subjectief en op verschillende manieren uit te leggen. "To protect mental health" en "to protest physical health".... daar kan heel veel onder vallen of heel weinig.quote:Op donderdag 25 december 2008 10:01 schreef Mwanatabu het volgende:
Wat ik ook interessant vind, is de positie van Uruguay in de gehele Latijns-Amerikaanse context:
[ afbeelding ]
Het is er dus al vrij liberaal, dus dat "morele verval" heeft zich er al gevestigd. Vreemd dat deze info (updated tot midden 2008) niet klopt met het nieuwsbericht.
Edit: formulering kaar is ook nogal discutabel. Het is hier helemaal niet legaal om "op elk punt in de zwangerschap om elke reden" de zwangerschap af te breken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |