Ik had ooit, een aantal jaren terug, wat gaat de tijd toch snel, een week-OV gevonden. Ik had zelf een weekend-OV en dus sneed ik heel zorgvuldig de foto van de onbekende uit de week-OV die ik had gevonden en sneed uit een oude OV mijn eigen foto en zette die in de gevonden week-OV.
Toch bijna een jaar (gevonden met carnaval, dus vanaf februari) lekker goedkoop gereisd!
Maar goed! Ik werd betrapt... Ergens in september van dat jaar. De procedure ging als volgt.
Conducteurs zien dat het een frauduleuze OV is en vragen of ik mij ervan bewust ben. Ik heb gewoon heel rustig de consequentie geaccepteerd en gezegd dat ik ervan wist en dat dit het risico van het vak is. De mannen schreven mij een nieuw en geldig vervoersbewijs uit (6 euro) met daarbovenop de wettelijke boete van 35 euro. Ze hebben mij toen de frauduleuze OV afgepakt en gezegd dat ze er aangifte van zouden doen.
Tot op heden (het is al een aantal jaar geleden gebeurd) nog niets over gehoord en ik denk ook niet dat ik er nog iets over zal horen. Ze hebben ook verder mijn gegevens niet meer genoteerd, alleen op dat papier met 'ritprijs + boete'. De gegevens op de frauduleuze week-OV waren uiteraard niet mijn gegevens, maar van degene die hem verloren had.
Uiteindelijk heeft het me alleen maar een hoop geld opgeleverd.
Toch jammer dat ze hem afpakten, want ik zou 4 dagen later mijn ophaalbericht krijgen voor de week-OV waar ik wel recht op had. Had me die boete gescheeld en ik had de frauduleuze OV kunnen opsturen en het vindersloon (12 Euro) ook nog in mn zak kunnen steken.
Ik snap niet hoe ze haar hebben kunnen pakken trouwens. Ze ziet de conducteurs toch aankomen met een scanner of iets dergelijks? Dan zeg je toch gewoon dat je geen kaartje hebt? Kost je 35 euro + een enkeltje, maar dit gaat haar heel wat meer geld kosten!
Als ik haar was (als ze hem als 'vermist' heeft opgegeven en niet als 'gestolen') hield ik gewoon vol dat ik de kaart die ochtend had gevonden en dat ik nog dezelfde dag van plan was om hem in te leveren, wellicht dat het helpt.
Ik vind het nog steeds absurd dat ze zich laat pakken met zoiets... Dan ben je toch een beetje dommig hoor... Uiteraard zijn er ook gevallen bekend die helemaal IQ loos zijn! Een mooi voorbeeld is Kempi, een 'rapper' uit Eindhoven.
quote:
Jaar cel voor rapper Kempi
DEN BOSCH – De 22-jarige Eindhovense rapper Kempi is maandag door de politierechter in Den Bosch veroordeeld tot een jaar gevangenisstraf wegens verboden vuurwapenbezit en bedreiging. Het vonnis is conform de eis van de officier van justitie.
Kempi bedreigde op 22 maart twee conducteurs in de trein bij station Eindhoven Beukenlaan met een vuurwapen. De conducteurs hadden hem betrapt op reizen met een valse OV-jaarkaart.
Dan ben je toch wel een behoorlijke idioot...

. Ben dan een man en accepteer het feit dat je door je eigen fout bent betrapt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Nicolaas_Copernicaars op 18-12-2008 15:40:21 ]