abonnement Unibet Coolblue
pi_63439445
Beste mensen,

Nadat ik de 2 jaren na mijn vwo-examen werkend heb doorgebracht, ben ik dit jaar weer met frisse moet begonnen met de studie economie aan de VU in Amsterdam. Dit bevalt tot op heden eigenlijk uitstekend, en ik haal tot nu toe aardige cijfers. Ik woon nog wel thuis, en merkte al snel dat ik wat mis naast de studie. Ik zie het absoluut niet zitten om m'n hele studententijd op en neer te reizen, en wil graag volgend jaar op kamers. Nou hoor ik erg leuke verhalen over studentenverenigingen, en het lijkt mij eerlijk gezegd fantastisch. Deze zomer had ik geen tijd voor introductieweken of wat dan ook, maar nu ik de verhalen hoor denk ik dat ik het geweldig zou vinden. Ik heb me een beetje verdiept in wat er zoal aan verenigingen is en lanx lijkt me wel tof. Nu wil het feit dat ik volgend jaar (al) 21 ben, en ik vroeg me af of ik dan niet wat oud zou zijn om nog lid te worden een studentenvereniging, maar aan de andere kant zit ik dan pas in m'n 2e jaar, en ik heb écht geen zin om een jaar of 5/6 (ligt er aan hoe snel ik studeer) alleen maar tentamens te maken en naar college te hoppen. Dus mijn vraag is of er mensen zijn die bij een studentenvereniging zitten, en weten of je dan te oud bent? Wat is uberhaupt de gemiddelde leeftijd van de mensen die lid worden bij een vereniging? Ik ben daar wel benieuwd naar maar het lijkt me sowieso supermooi.... Graag reacties!
  zaterdag 22 november 2008 @ 23:04:40 #2
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_63439515
Ik ga volgend jaar ook pas beginnen met de uni (dan al een HBO studie afgerond). Ik ben zelf 21, en zal dus ook één van de ouderen zijn. Maar bij verenigingen zijn er vast wel meer mensen van mijn leeftijd. Zelf doe ik HBO in Amsterdam, en het merendeel van mn studiegenootjes waren lid (ook lanx etc). Ze zijn allemaal rond de 23.

Oh, en sorry voor de topickaap: Iemand die mij kan vertellen wat leuker is? Minerva of Augustinus? (Leiden).
Primum non nocere
  zaterdag 22 november 2008 @ 23:51:21 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63440129
Verschil tussen 18 en 21 is toch haast niet te zien

In mijn jaar van de vereniging zaten vooral eerstejaars maar ook tweedejaars. En daar zaten ook genoeg mensen bij die eerst HBO hadden gedaan of een jaar in een andere stad een studie gefaald hadden, dus 21 is echt niet vreemd.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_63440164
Zijn genoeg mensen die later pas lid worden, kan prima.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_63440468
http://www.komlanx.nl/contact.html
Alsjeblieft, gewoon ff mailen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_63440477
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 23:04 schreef Florian_ het volgende:
Oh, en sorry voor de topickaap: Iemand die mij kan vertellen wat leuker is? Minerva of Augustinus? (Leiden).
Hoe weinig eigenwaarde kan je als 22-jarige hebben als je je onderwerpt aan de ontgroeningen van studentenverenigingen als Minerva en Augustinus? Daar ga je bij als je als 18-jarige net in de grote stad komt wonen en geen vrienden hebt.

Studentenverenigingen zijn puur voor sociale contacten. Ervaring in bestuur en andere relevante zaken kan je beter opdoen in politieke jongerenverenigingen, debatclubs en studieverenigingen. Daar wordt je niet eerst een jaar lastiggevallen door ouderejaars die hun eigen ontgroeningstrauma op jou afreageren.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_63443096
quote:
Op zondag 23 november 2008 00:17 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Hoe weinig eigenwaarde kan je als 22-jarige hebben als je je onderwerpt aan de ontgroeningen van studentenverenigingen als Minerva en Augustinus? Daar ga je bij als je als 18-jarige net in de grote stad komt wonen en geen vrienden hebt.

Studentenverenigingen zijn puur voor sociale contacten. Ervaring in bestuur en andere relevante zaken kan je beter opdoen in politieke jongerenverenigingen, debatclubs en studieverenigingen. Daar wordt je niet eerst een jaar lastiggevallen door ouderejaars die hun eigen ontgroeningstrauma op jou afreageren.
Ahmen.
pi_63443118
Je kan trouwens een heel leuk studentenleven hebben zonder lid te worden bij een studentenvereniging, maar als je dat wel heel graag wilt is 21 een prima leeftjid om lid te worden.
Klussen deel 1 en 2
  zondag 23 november 2008 @ 09:13:51 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_63443508
21 is niks te oud hoor. Er zijn veel mensen die ergens anders gaan studeren of van het MBO afkomen en dan ook lid worden als ze 21-22 zijn.

Maar ik kon me ook nog wel oudere eerstejaars bedenken. Zelfs toen ik zelf 6e jaars was waren er nog in leeftijd oudere feuten dan ik.
  zondag 23 november 2008 @ 09:37:54 #10
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63443636
er zijn genoeg verenigingen die niet ontgroenen en ook leuk zijn. ook in leiuh

en daar is zowat 99,9 % van de studeten lid. maar er zijn genoeg dingen naast gezeligheids verenigingen om lid van te worden
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  zondag 23 november 2008 @ 12:52:55 #11
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_63446675
Leiden is best gericht op verenigingen, maar niet elke vereniging is een studentenvereniging. Een studievereniging of een sportvereniging of iets met vrijwilligerswerk kan ook een alternatief vormen voor sociale contacten. Het is maar net naar wat je opzoek ben.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_63450882
Je bent denk ik nooit te oud voor zoiets, máár je moet er wel het type voor zijn.

Je moet geld hebben, tijd hebben en deze vrij willen maken.

Zelf moet ik er niet aan denken en heb in Leiden meegemaakt hoe verenigingen als Minerva en Augustinus zijn, en ik kan je vertellen: leuk vond ik ze niet... gebral, gelul en stoerdoenerij met de centen van paps

Maar als jij ook een 'bal' bent, jouw ouders ook rijk zijn en je paps óók directeur is van de Shell (ik weet niet hoeveel er daar van rondlopen joh, op mn middelbare school was ook iedereens paps daar de baas ) dan ja, dan moet je het vooral doen én zul je misschien alleen tijdens de ontgroening 'last' hebben van het feit dat je ouder bent omdat je dan bevelen hebt op te volgen van 'ukkies' van 19 die 18 waren toen ze gingen studeren.

Je moet sterk in je schoenen staan, van vernedering en grootspraak houden en je eigenwaarde aan de kant kunnen schuiven..., dan is leeftijd geen issue meer

Succes met kiezen
Ja doei.
pi_63450992
- met zulke reacties gaat de discussie niet de goede kant op -

[ Bericht 88% gewijzigd door GlowMouse op 23-11-2008 15:18:19 ]
pi_63451261
Je moet ook sowieso lid worden bij je studievereniging en een sportvereniging ofzo, dan heb je geen/weinig verplichtingen maar een hoop gezelligheid erbij.
Klussen deel 1 en 2
pi_63451445
wat nou 'moet'

niemand MOET iets, je kunt alleen iemand aanraden om dat te doen.

Ik kan TS dan ook ten zeerste aanraden om te kijken of je studie een studievereniging heeft.
Dit is vaak voordelig voor het kopen van je boeken, maar gezelligheid moet je nog maar afwachten.
Bij Kunstgeschiedenis in Leiden was 't een beetje een rustige/dode vereniging, maar nu bij Informatica/Informatiekunde in Nijmegen heb ik er bijna een dagtaak aan om de commissies waar ik bij zit bij te houden
Ja doei.
  zondag 23 november 2008 @ 15:45:25 #16
233785 Lucanus
Crescit in adversis virtus
pi_63451813
19/20/21 is een prima leeftijd om ergens bij lid te worden. 80% van je jaargenoten zit dan in dezelfde leeftijd catagorie, dus je valt niet buiten de boot. Daarnaast is de introductietijd ook wat leuker doordat je minder snel te overbluffen bent, waardoor je uiteindelijk beter op je plek komt.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het erg aan te raden valt om actief lid te worden bij een (grote) studentenvereniging. Hoewel het echt ongelooflijk mooi en tof is ben je er alleen wel veel tijd aan kwijt en als je erg actief bent ook aardig wat geld. Maar dat is het uiteindelijk allemaal dubbel en dwars waard.

Een lidmaatschap van een studentenvereniging staat trouwens geen lidmaatschap in de weg van een sport of studievereniging. Vaak valt het prima te combineren, hoewel de activiteiten, feesten en borrels van dat soort verenigingen als buitengewoon suf worden ervaren als je de borrels en feesten van een grote studentenvereniging gewend bent. Maar goed, je sport in de eerste plaats om te sporten en roei en hockeyfeesten zijn altijd mooi meegenomen.

Voor Amsterdam is LANX een goede keus. Leuke, actieve sfeer en veel ondernemende mensen die daar bij zitten. In Leiden zou ik eerder gaan voor Minerva of Quintus dan voor Augustinus, maar dat heeft meer te maken met de mensen die ik daar ken. ik heb wel het idee dat het belangrijk is om in Leiden lid te zijn bij een club, aangezien het kroegleven daar weinig tot niks voorstelt en veel van de feesten op sociëteit en in corpshuizen plaats vinden.
pi_63453694
Het is ook maar een manier om iets aan te raden...
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:31 schreef motorbloempje het volgende:
wat nou 'moet'

niemand MOET iets, je kunt alleen iemand aanraden om dat te doen.

quote:
Op zondag 23 november 2008 15:11 schreef motorbloempje het volgende:
Je bent denk ik nooit te oud voor zoiets, máár je moet er wel het type voor zijn.

Je moet geld hebben, tijd hebben en deze vrij willen maken.

Zelf moet ik er niet aan denken en heb in Leiden meegemaakt hoe verenigingen als Minerva en Augustinus zijn, en ik kan je vertellen: leuk vond ik ze niet... gebral, gelul en stoerdoenerij met de centen van paps

Maar als jij ook een 'bal' bent, jouw ouders ook rijk zijn en je paps óók directeur is van de Shell (ik weet niet hoeveel er daar van rondlopen joh, op mn middelbare school was ook iedereens paps daar de baas ) dan ja, dan moet je het vooral doen én zul je misschien alleen tijdens de ontgroening 'last' hebben van het feit dat je ouder bent omdat je dan bevelen hebt op te volgen van 'ukkies' van 19 die 18 waren toen ze gingen studeren.

Je moet sterk in je schoenen staan, van vernedering en grootspraak houden en je eigenwaarde aan de kant kunnen schuiven..., dan is leeftijd geen issue meer

Succes met kiezen
Klussen deel 1 en 2
pi_63453808
touché, máár ik vind wel dat jouw moet meer van de gebiedende wijs is dat TS iets zou moeten DOEN, en mijn moeten meer een soort voorwaarde
Ja doei.
pi_63453953
Nou ik denk dat TS het in iedere geval correct zou interpreteren en niet zich blind bij een studievereniging inschrijven
Klussen deel 1 en 2
pi_63453985
nou ja, dat is te hopen..

in mijn ogen zijn leden van Minerva en andere corporale verenigingen allemaal ballen met een te kleine pik die zich bij mekaar voegen om zo samen één grote te hebben
Ja doei.
  zondag 23 november 2008 @ 17:17:58 #21
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_63454113
quote:
Op zondag 23 november 2008 17:12 schreef motorbloempje het volgende:
nou ja, dat is te hopen..

in mijn ogen zijn leden van Minerva en andere corporale verenigingen allemaal ballen met een te kleine pik die zich bij mekaar voegen om zo samen één grote te hebben
Hokjesgeest
Nulla verba sed acta
pi_63454136
Veel geblaat van mensen die waarschijnlijk nooit een vereniging van binnen hebben gezien en die nog bij hun ouders thuis wonen. Ga bij verschillende verenigingen kijken tijdens je introductieweek en vorm zelf een beeld.
pi_63454149
dat neemt niet weg dat die personen niet vriendelijk en aardig kunnen zijn

dát niet..
Ja doei.
pi_63454323
quote:
Op zondag 23 november 2008 17:17 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Hokjesgeest
past ook prima bij:
quote:
Op zondag 23 november 2008 17:18 schreef Originele_Naam het volgende:
Veel geblaat van mensen die waarschijnlijk nooit een vereniging van binnen hebben gezien en die nog bij hun ouders thuis wonen. Ga bij verschillende verenigingen kijken tijdens je introductieweek en vorm zelf een beeld.
overigens

woon al sinds ik ging studeren niet meer thuis (was 19) en heb alle verenigingen in Leiden een eerlijke kans gegeven, van Minerva tot Quintus en ben overal bij geweest en heb de hele intro meegelopen.
Ook bij Ovum Novum en Carolus in Nijmegen heb ik gesnuffeld en het is gewoon bijna overal hetzelfde.

máár, zoals ik in mijn uitgebreide post hierboven al ergens zei, zijn er natuurlijk mensen die dat leuk vinden. God zij dank hebben we niet allemaal dezelfde smaak als dat ik heb, saaie boel, allemaal nerds op een motor Druk op de weg ook!

Máár, het feit dat je bij voorkeur een hoop geld hebt, tijd hebt en wilt vrijmaken (en kwijtraken aan) voor de vereniging is er gewoon En er zijn mensen die er bij zweren en vinden het 'gebral' netwerken en goed voor hun toekomst. Soit!

Maar ik vind 't echt niets en já, ik heb 't meegemaakt Nee, niet een jaar lang, want iets wat me niet trekt ga ik niet een jaar uitproberen, maar de eerste indrukken die je krijgt tijdens een intro trekken je aan, of niet

Ik ben meer van het ongedwongen kneuterige van mijn studievereniging, en niet van opscheppen die de beste beleggingen heeft
Ja doei.
pi_63454790
Kijk jij hebt je ding uiteindelijk gevonden. Maar om anderen via internet te adviseren welke verenigingen leuk zijn of niet, terwijl jij die persoon irl niet kent, gaat mij een beetje te ver. Dus de discussie welke verenging het leukst/beste is via een internetforum voeren is een zinloze discussie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')