abonnement Unibet Coolblue
pi_63875854
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:51 schreef John.Milton het volgende:

[..]

In Limburg wordt dat absoluut niet gedraaid.
Voor de Limburgse carnaval liefhebbers; de hits uit Limburg van dit moment:







  dinsdag 16 december 2008 @ 18:28:33 #52
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_64064710
Niet nieuw, wel leuk!


Ik hou er van


Niet echt origineel maar wel leuk:


Nog niet echt leuk, ik wacht op een leuke remix, het origineel is veel te soft, deze te flauw.


Al een paar keer gehoord dit jaar, uit Volendam
pi_64064801
Die uit Volendam stond ook op de nieuwste Skihut, is idd wel een plaat die in je kop blijft hangen
  dinsdag 16 december 2008 @ 19:51:12 #55
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_64066891
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 18:32 schreef Urquhart het volgende:
Die uit Volendam stond ook op de nieuwste Skihut, is idd wel een plaat die in je kop blijft hangen
Ah, jij volgt de skihuts ook?
pi_64067280
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 19:51 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ah, jij volgt de skihuts ook?
Zeker weten Ik check altijd even welke nummers er op staan, en af en toe koop ik ze ook nog weleens ouderwets. Jij ook dan?
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:17:20 #57
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_64067585
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 20:05 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Zeker weten Ik check altijd even welke nummers er op staan, en af en toe koop ik ze ook nog weleens ouderwets. Jij ook dan?
Jep, ik koop ze allemaal . Toch altijd een paar keer luisteren om de leukste liedjes er uit te pikken.
pi_64110664
Gebroeders Ko - Nie praten nie, nie zingen nie
Afgelopen zondag het liveoptreden van dit nummer gezien. Een absolute carnavals topper 2009.
Gebaseerd op de KPN reclame met De Fons
Ik weet alleen niet ofdat hij nu al op cd uit is ofdat we nog ff moeten wachten.
  donderdag 18 december 2008 @ 09:22:04 #59
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_64110691
quote:
Op donderdag 18 december 2008 09:20 schreef Pinochat42 het volgende:
Gebroeders Ko - Nie praten nie, nie zingen nie
Afgelopen zondag het liveoptreden van dit nummer gezien. Een absolute carnavals topper 2009.
Gebaseerd op de KPN reclame met De Fons
Ik weet alleen niet ofdat hij nu al op cd uit is ofdat we nog ff moeten wachten.
Haha, was eigenlijk wel te verwachten na dat goeiemoggelliedje vorig jaar
pi_64111122
Wat een laf topic, dit.

Al die plaatjes van mongolen als de Gebroeders Ko, het Feestteam of Rene Schuurmans mogen absoluut geen carnavalskrakers genoemd worden. Het is ordinaire skihut bagger, uitgebracht om mee te profiteren van het carnaval terwijl de artiest(en) daar zelf vaak totaal niets mee hebben.
pi_64111921
LAF TOPIC?????
Je bezoekt het kennelijk wel
pi_64112133
quote:
Op donderdag 18 december 2008 10:20 schreef Pinochat42 het volgende:
LAF TOPIC?????
Je bezoekt het kennelijk wel
Hoe simpel ben jij eigenlijk?

Ja, ik bezoek het. De TT sprak me wel aan. Om daarna te constateren dat de inhoud van dit topic nergens op slaat en de TT niet representatief is voor de inhoud en dus misleidend is.

'Skihut Krakers 2009' zou beter passen.

En zet je CAPS-LOCK maar uit, je hoeft niet te schreeuwen hoor.
pi_64112873
quote:
Op donderdag 18 december 2008 09:44 schreef Beauregard het volgende:
Wat een laf topic, dit.

Al die plaatjes van mongolen als de Gebroeders Ko, het Feestteam of Rene Schuurmans mogen absoluut geen carnavalskrakers genoemd worden. Het is ordinaire skihut bagger, uitgebracht om mee te profiteren van het carnaval terwijl de artiest(en) daar zelf vaak totaal niets mee hebben.
Zoals ik al zei:
En we gaan gewoon weer verder met de carnavalsreeks in MUZ Verzamel hier jouw tips en suggesties voor zowel Hollandse als Vasteloavend platen.

Dus je mag ook met Limburgse sugesties komen hoor
pi_64163019
Was en inkoppertje om dit nummer te maken:

  vrijdag 19 december 2008 @ 23:06:00 #65
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_64166027
Ik ben het wel eens met Beauregard. Te veel van de platen in dit topic is meer Après ski dan carnaval. Een echte carnavalskraker heeft geen reclame, of oud nummer als basis, maar is goed genoeg van zichzelf om te handhaven. Ook het feit dat een echt carnavalsnummer direct dor twee, drie andere groepen direct wordt opgenomen is geen goed teken... is meer het snelle succes dan acht talent, en is geen hoop voor de toekomst...
Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
pi_64168250
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:43 schreef Cm5 het volgende:
Was en inkoppertje om dit nummer te maken:

  zaterdag 20 december 2008 @ 00:52:19 #67
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_64169378
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 23:06 schreef DoomCow een hoop waarheid
Wat je vindt, ...
pi_64207956
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 23:06 schreef DoomCow het volgende:
Ik ben het wel eens met Beauregard. Te veel van de platen in dit topic is meer Après ski dan carnaval. Een echte carnavalskraker heeft geen reclame, of oud nummer als basis, maar is goed genoeg van zichzelf om te handhaven. Ook het feit dat een echt carnavalsnummer direct dor twee, drie andere groepen direct wordt opgenomen is geen goed teken... is meer het snelle succes dan acht talent, en is geen hoop voor de toekomst...
Whatever, als het publiek er maar op los gaat vind ik het goed
Playing Da Music That's Right For The Moment
pi_64218508
piepkleine tvp!
pi_64220519
quote:
Op zondag 21 december 2008 14:36 schreef djoxygene het volgende:

[..]

Whatever, als het publiek er maar op los gaat vind ik het goed
Inderdaad. En daarmee raak je precies de kern van de zaak.

Figuren als jij - volgens mij ben je DJ - slingeren rotte muziek de lucht in onder de noemer 'carnavalsmuziek'. Dat het in de verste verte niet lijkt op echte carnavalsmuziek gaat er bij jullie niet in. Immers, iedereen vindt het toch wel leuk!

.

Tuurlijk! Helemaal! Waar draai je dan in godsnaam voor?! Gezelschappen geestelijk gehandicapten? Van dat knoop-in-je-zakdoek volk? Logisch. Die klappen nog voor een dooie rat.
  zondag 21 december 2008 @ 21:10:44 #71
15869 gr8w8
Better by design.
pi_64221364
TS, pas op, nu zitten de Limbabwanen achter je aan!

Maar ze hebben wel gelijk, in zoverre dat er eigenlijk nog maar bar weinig echte carnavalsmuziek gemaakt wordt. Die tijd is geweest. Misschien een paar nummers elk jaar, maar ook de artiesten uit het Zuiden des lands mikken op platen die langer meegaan dan die bepaalde tijd van het jaar. Als er maar een beat onder zit en ze het ind e Randstad de rest van het jaar ook kunnen draaien.

Leuk is anders.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_64225770
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:10 schreef gr8w8 het volgende:
TS, pas op, nu zitten de Limbabwanen achter je aan!

Maar ze hebben wel gelijk, in zoverre dat er eigenlijk nog maar bar weinig echte carnavalsmuziek gemaakt wordt. Die tijd is geweest. Misschien een paar nummers elk jaar, maar ook de artiesten uit het Zuiden des lands mikken op platen die langer meegaan dan die bepaalde tijd van het jaar. Als er maar een beat onder zit en ze het ind e Randstad de rest van het jaar ook kunnen draaien.

Leuk is anders.
Ach, ik open al jaren die carnavalstopics en elk jaar is het hetzelfde liedje met Boven vs. Onder de rivieren. Het maakt mij helemaal niets uit, of iemand een voorkeur heeft voor Limburgs of niet. Het gaat er gewoon om dat dit een verzameltopic is voor alle (nieuwe) hits die men tipt voor de carnaval. Zowel Limburgs als 'Hollands'
pi_64238563
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:10 schreef gr8w8 het volgende:
TS, pas op, nu zitten de Limbabwanen achter je aan!

Maar ze hebben wel gelijk, in zoverre dat er eigenlijk nog maar bar weinig echte carnavalsmuziek gemaakt wordt. Die tijd is geweest. Misschien een paar nummers elk jaar, maar ook de artiesten uit het Zuiden des lands mikken op platen die langer meegaan dan die bepaalde tijd van het jaar. Als er maar een beat onder zit en ze het ind e Randstad de rest van het jaar ook kunnen draaien.

Leuk is anders.


volgens mij kom jij niet uit limburg of wel
hier worden elk jaar, in elk verschillend dorp, weer nieuwe échte limburgse carnavalsplaten gemaakt...
in elk dorp heb je zelfs liedjesfestivals waarin het beste nymmer van dat jaar word gekozen, en je hebt natuurlijk het lvk, waarin het beste nummer van limburg word gekozen.

dat is dus precies het "probleem" met mensen van boven de rivieren, jullier denken dat carnaval alleen maar inhoud dat je op gekke muziek de polonaise moet gaan lopen, terwijl het zoveel meer is...
je haalt ze er ook altijd meteen uit, de mensen die niet met carnaval zijn opgegroeid, het ziet er allemaal zo krampachtig uit, totdat er een apres-ski nummer gedraaid word dan beginnen ze ineens te springen
blablablablablablablablablablablablablabla
  maandag 22 december 2008 @ 13:20:30 #74
15869 gr8w8
Better by design.
pi_64242169
quote:
Op maandag 22 december 2008 11:09 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]



volgens mij kom jij niet uit limburg of wel
hier worden elk jaar, in elk verschillend dorp, weer nieuwe échte limburgse carnavalsplaten gemaakt...
in elk dorp heb je zelfs liedjesfestivals waarin het beste nymmer van dat jaar word gekozen, en je hebt natuurlijk het lvk, waarin het beste nummer van limburg word gekozen.

dat is dus precies het "probleem" met mensen van boven de rivieren, jullier denken dat carnaval alleen maar inhoud dat je op gekke muziek de polonaise moet gaan lopen, terwijl het zoveel meer is...
je haalt ze er ook altijd meteen uit, de mensen die niet met carnaval zijn opgegroeid, het ziet er allemaal zo krampachtig uit, totdat er een apres-ski nummer gedraaid word dan beginnen ze ineens te springen
Jullie? Niet uit het Zuiden? Je zit er naast.

Die dorpse nummers zijn nog geen krakers. Leuk voor lokaal, dat zeker, maar het past niet meer in deze tijd. Hetvfestival is er nog steeds, maar lang niet meer zo in trek als het was. Zelfde voor tonproaten. De grote jongens hebben het ook allang Niet meer over jantje en pietje van de bakker uit de oude kerkstraat.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_64243999
quote:
Op maandag 22 december 2008 13:20 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Jullie? Niet uit het Zuiden? Je zit er naast.

Die dorpse nummers zijn nog geen krakers. Leuk voor lokaal, dat zeker, maar het past niet meer in deze tijd. Hetvfestival is er nog steeds, maar lang niet meer zo in trek als het was. Zelfde voor tonproaten. De grote jongens hebben het ook allang Niet meer over jantje en pietje van de bakker uit de oude kerkstraat.
ik geloof dat je niet helemaal op de hoogte bent
die dorpse en lvk nummers zijn wel degelijk krakers, in elke kroeg word dat gedraaid, net als op de boetezitting..
en als je krakers bedoelt in de zin van"dat kennen ze door heel nederland" dan heb je het niet meer over carnavalsmuziek
het festival, en ook de zittingsavonden en de boetezitting worden elk jaar drukker bezocht, zo druk zelfs dat je tegenwoordig overal entreekaartjes en polsbandjes voor nodig hebt om binnen te komen


emkele voorbeelden van wat vorige jaren grote krakers waren en die elke echte carnavalsvierder wel kent:



en ik denk niet dat veel mensen boven de rivieren dit kennen


edit: ah, je komt uit eindhoven zie ik..dan heeft deze hele discussie weinig zin want daar kennen ze idd geen casrnavalsmuziek nee, moet ik je toch gelijk geven

[ Bericht 12% gewijzigd door Schunckelstar op 22-12-2008 14:19:10 ]
blablablablablablablablablablablablablabla
  maandag 22 december 2008 @ 14:22:07 #76
15869 gr8w8
Better by design.
pi_64244456
Hoho, krijgen we toch die discussie weer. Dan heb ik ook een vraag voor jou: dierenpak ja of nee. Ik kom niet uit Eindhoven, ik woon er nu.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_64244535
quote:
Op maandag 22 december 2008 14:22 schreef gr8w8 het volgende:
Hoho, krijgen we toch die discussie weer. Dan heb ik ook een vraag voor jou: dierenpak ja of nee. Ik kom niet uit Eindhoven, ik woon er nu.
hoe bedoel je, dierenpak ja of nee?
blablablablablablablablablablablablablabla
  maandag 22 december 2008 @ 14:49:38 #78
15869 gr8w8
Better by design.
pi_64245537
quote:
Op maandag 22 december 2008 14:24 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

hoe bedoel je, dierenpak ja of nee?
Je bent toch een echte carnavalvierder, dan weet je zoiets. Dierenpak aan met carnaval, ja of nee?
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_64245601
quote:
Op maandag 22 december 2008 14:49 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Je bent toch een echte carnavalvierder, dan weet je zoiets. Dierenpak aan met carnaval, ja of nee?
oh, ik was aan muziek aan het denken, ik denk al ik ken geen nummers over dierenpakken

maar ja, waarom niet?
ik zou er zelf niet voor kiezen maar dat heeft meer met de warmte te maken
blablablablablablablablablablablablablabla
  maandag 22 december 2008 @ 15:14:32 #80
15869 gr8w8
Better by design.
pi_64246306
quote:
Op maandag 22 december 2008 14:51 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

oh, ik was aan muziek aan het denken, ik denk al ik ken geen nummers over dierenpakken

maar ja, waarom niet?
ik zou er zelf niet voor kiezen maar dat heeft meer met de warmte te maken
Dan ben je dus ook geen echte carnavalsvierder. Kom in Mestreech niet aanzetten met een dierenpak, weet toch iedereen.

Kortom, iedereen heeft wel zijn eigen ding beneden de rivieren (en Oldenzaal, hulde) wat betreft carnaval. Het straattheater in Krabbegat, top, het tonproaten in hoofdzakelijk de Kempen & de Peel, geweldig. En die paar muzakjes over plaatselijke politiek, vooruit, die ook.

Maar ik blijf van mening dat je dat geen echte krakers meer kunt noemen... Wat trouwens beter bezocht wordt, tonpraten of boetenavond met muziek, ik weet het niet. Beide zitten ramvol.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_64246366
quote:
Op maandag 22 december 2008 15:14 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Dan ben je dus ook geen echte carnavalsvierder. Kom in Mestreech niet aanzetten met een dierenpak, weet toch iedereen.

Kortom, iedereen heeft wel zijn eigen ding beneden de rivieren (en Oldenzaal, hulde) wat betreft carnaval. Het straattheater in Krabbegat, top, het tonproaten in hoofdzakelijk de Kempen & de Peel, geweldig. En die paar muzakjes over plaatselijke politiek, vooruit, die ook.

Maar ik blijf van mening dat je dat geen echte krakers meer kunt noemen... Wat trouwens beter bezocht wordt, tonpraten of boetenavond met muziek, ik weet het niet. Beide zitten ramvol.
ik ken toch aardig wat mensen uit maastricht die vorig jaar kip waren met carnaval
blablablablablablablablablablablablablabla
  maandag 22 december 2008 @ 15:20:43 #82
15869 gr8w8
Better by design.
pi_64246500
quote:
Op maandag 22 december 2008 15:16 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

ik ken toch aardig wat mensen uit maastricht die vorig jaar kip waren met carnaval
Zeg ze maar namens mijn opa, hij ruste in vrede, dat ze de vogelgriep kunnen krijgen.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_64246515
quote:
Op maandag 22 december 2008 15:20 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Zeg ze maar namens mijn opa, hij ruste in vrede, dat ze de vogelgriep kunnen krijgen.
whehehe, ik zal het doorgeven
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_64373929
  vrijdag 26 december 2008 @ 13:39:02 #85
238322 Shaxx
www.shaxxers.com
pi_64375411
Duidelijk weinig carnaval liefhebbers hier, zie alleen maar apres-ski troep langskomen..
Kom eens naar den bosch met carnaval, dan weet je wel beter..
Shaxxers Lyrics: http://www.shaxxers.com
  vrijdag 26 december 2008 @ 14:01:40 #86
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_64375873
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 13:39 schreef Shaxx het volgende:
Duidelijk weinig carnaval liefhebbers hier, zie alleen maar apres-ski troep langskomen..
Kom eens naar den bosch met carnaval, dan weet je wel beter..


Kom eens naar Limburg zou ik zeggen.
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
  vrijdag 26 december 2008 @ 14:11:23 #87
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_64376084
Jongens, open jullie eigen topic als je hierover wil discussiëren. Dit topic is bedoelt voor:
quote:
Op woensdag 5 november 2008 18:57 schreef Urquhart het volgende:
De elfde van de elfde zit er weer aan te komen, dat kan maar één ding betekenen: het carnavalsseizoen zit er weer aan te komen! Rond deze tijd zullen de eerste carnavalsplaatjes gaan uitkomen, en de grote vraag is natuurlijk welke plaat de kraker van het jaar wordt.

En we gaan gewoon weer verder met de carnavalsreeks in MUZ Verzamel hier jouw tips en suggesties voor zowel Hollandse als Vasteloavend platen.
  vrijdag 26 december 2008 @ 17:34:02 #88
238322 Shaxx
www.shaxxers.com
pi_64380744
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 14:01 schreef maartenducrot het volgende:

[..]



Kom eens naar Limburg zou ik zeggen.
Maakt me geen bal uit waar je carnaval gaat vieren ('boven de rivieren-import' komt nou eenmaal meestal naar Den Bosch met carnaval ), maar denk dat we het er unaniem over eens kunnen zijn dat après-ski muziek geen carnavalsmuziek is toch?
Shaxxers Lyrics: http://www.shaxxers.com
pi_64380802
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 13:39 schreef Shaxx het volgende:
Duidelijk weinig carnaval liefhebbers hier, zie alleen maar apres-ski troep langskomen..
Kom eens naar den bosch met carnaval, dan weet je wel beter..
1x in naar DB geweest met carnaval.. NEVER NOOIT MEER!! Was met die optocht.. Op elke wagen die klotekikker Op geen 1 wagen electrisch versterkte muziek, ALS er al muziek was, was het van die dweilorkestjes, en dat hoef ik niet om de 2 wagens te horen/ zien. De optocht DB viel mij iig zwaar tegen. Geef mij dan die van tilburg/ Oisterwijk/ Casteren maar
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_64380910
ONNIE ! JAKATS ! WADDAH LINSEYYY !
pi_64404541
Je kunt natuurlijk wachten op de eerste de beste "Hoempapa-remix" van Jordy van Loon met Verliefdheid. Op zeker dat die gaat komen
  zondag 28 december 2008 @ 11:33:54 #92
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_64424233
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 17:34 schreef Shaxx het volgende:

[..]

Maakt me geen bal uit waar je carnaval gaat vieren ('boven de rivieren-import' komt nou eenmaal meestal naar Den Bosch met carnaval ), maar denk dat we het er unaniem over eens kunnen zijn dat après-ski muziek geen carnavalsmuziek is toch?
Zeker weten.
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
pi_64460319
Ja het is apres-ski, maar hij doet het wel goed. Kan een toppertje worden:

pi_64462228
als ie niet honderd jaar oud zou zijn wel ja
pi_64463121
quote:
Op maandag 29 december 2008 13:17 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
als ie niet honderd jaar oud zou zijn wel ja
Dat maakt niet zoveel uit. Er zijn van die platen die al heel lang bestaan, en ineens weer helemaal terug komen.

Ik noem een Schatje, mag ik je foto? en een Als we gaan...dan gaan we met z'n allen
pi_64486745
quote:
Op maandag 29 december 2008 12:16 schreef Urquhart het volgende:
Ja het is apres-ski, maar hij doet het wel goed. Kan een toppertje worden:


Beetje uit de tijd ja! Zelf deze versie van het nummer is al weer een hele tijd geleden uitgebracht... Er is nog een versie van deze plaat, ook uitgebracht door het feestteam. Dat was al in 2007. Die is toch beter
pi_64791978
Feestpolitie - Jij denkt maar dat je alles mag van mij

Best wel een leuke feestelijke versie
pi_64795461
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:46 schreef Urquhart het volgende:
Feestpolitie - Jij denkt maar dat je alles mag van mij

Best wel een leuke feestelijke versie
Goede tip!!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 8 januari 2009 @ 01:16:06 #99
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_64797277
* rubbereend sluit zich aan bij de polonaise in dit topic
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_64801672
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 01:16 schreef rubbereend het volgende:
* rubbereend sluit zich aan bij de polonaise in dit topic
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')