abonnement Unibet Coolblue
pi_65018060
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ach, waar maken we ons eigenlijk druk om, ze speelt haar beste tennis uit haar carrière
Zou ze dat zelf nou echt geloven?
pi_65018389
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 08:26 schreef VegaKip het volgende:

[..]

Zou ze dat zelf nou echt geloven?
Ik denk het wel. Het probleem is alleen dat wij dat niet controleren, dus in principe geen antwoord op kunnen hebben. Resultaten zijn er door blessures amper. Als die er zouden zijn en we zouden beelden hebben dan hadden we dat gelijk in twijfel kunnen trekken of niet. Ik vind dit te simpele kritiek.

Punt blijft wel dat het er dan wel uit moet komen na die enkelblessure. Als de resultaten dan ook achterwege blijven, zijn het loze woorden geweest.
pi_65019027
Vorig jaar heeft ze in de eerste helft van het jaar toch redelijk veel toernooien gespeeld. Omdat ze in de eerste ronde constant er uit vloog alleen vrij weinig wedstrijden. Te makkelijk om alles op blessures te gooien. Dat ze nu 200ste of zoiets staat komt vooral door haar losing streak in de eerste helft van 2008. In 2007 pakte ze namelijk ook amper punten na het bereiken van de kwartfinale van Wimbledon, ze hoefde in 2008 na Wimbledon dus weinig punten te verdedigen.
pi_65019575
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 08:51 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Het probleem is alleen dat wij dat niet controleren, dus in principe geen antwoord op kunnen hebben. Resultaten zijn er door blessures amper. Als die er zouden zijn en we zouden beelden hebben dan hadden we dat gelijk in twijfel kunnen trekken of niet. Ik vind dit te simpele kritiek.

Punt blijft wel dat het er dan wel uit moet komen na die enkelblessure. Als de resultaten dan ook achterwege blijven, zijn het loze woorden geweest.
Hoe kan ze nou zelf weten dat ze haar beste tennis speelt als ze niet in competitieverband speelt? Net als bij voetbal altijd die verhalen 'op de training loopt het heel lekker'
pi_65019759
Bovendien is haar beste prestatie van 2008 het verslaan van Dulko. Als je in 2007 het top 10 spelers nog moeilijk maakte, kan je dan niet met droge ogen beweren dat je tennis het beste ooit is.
pi_65295244
quote:
Krajicek: Waarom zou ik vluchten?
Door MARTIJN VAN BEETEN

ROTTERDAM - Er is veel gezegd óver Michaëlla Krajicek. Nu spreekt ze zelf. ,,Ik ben liever een gelukkige top-200-speelster, dan ongelukkig in de top-20.’’

Je hebt in 2008 beslissingen genomen, waarmee anderen het niet altijd eens waren. Geeft het een goed gevoel om zaken zelf te bepalen?
,,Ik ben net als iedere andere 20-jarige die volwassen wordt en beslissingen voor zichzelf neemt, zoals het huis uit gaan, etcetera. Wat anderen van me denken of over me zeggen is niet mijn zaak. Ik kan eerlijk zeggen dat ik achter elke keuze stond die ik heb gemaakt, goed of fout.’’

Voor het derde jaar op een rij heb je een teleurstelling moeten slikken in Australië.

,,Het was de juiste beslissing om niet geblesseerd te tennissen, zoals ik vorig jaar wél heb gedaan. Ik heb een belangrijke les geleerd in dat opzicht. Ik speel goed en moet geduld hebben. In februari staat een aantal toernooien gepland in Amerika, maar ik heb geen haast.’’

Je traint nu bij Nick Bollettieri in de Verenigde Staten. Waarom?
,,Het weer is goed, de faciliteiten zijn prima, de sfeer is positief. Ik kan me voor honderd procent op het tennis richten. Bollettieri is niet alleen een geweldige coach, ook een warm en zorgzaam mens.’’

Je vader suggereert dat het vertrek naar Amerika een vlucht zou zijn, dat je mensen ontwijkt.
,,Dat is totale onzin. Waarvoor zou ik vluchten? Zoals ik al heb gezegd zijn de faciliteiten bij Bollettieri en de levensstijl daar gemaakt voor professionele atleten.’’

De Belg Marc Dehous heeft laten weten dat hij niet jouw coach wordt. Ga je op zoek naar een vervanger?
,,Nee, ik ben blij met wat ik nu bij Bolletierri heb. Iedereen denkt dat mijn problemen en slechte resultaten komen omdat ik geen tenniscoach had. Wat mensen niet begrijpen is dat het vorig jaar draaide om alles buiten de baan. Het omgaan met blessures, persoonlijke dingen, enzovoort. De buitenwereld ziet alleen de resultaten en denkt dat het dan aan de coach of het spel ligt. Maar als je hoofd en gedachten elke keer als je de baan op stapt ergens anders zijn, dan win je niet veel wedstrijden. Wie ik in die periode ook als coach had gehad, het zou niets hebben veranderd.’’

Je vader zegt dat jouw performance coach Allistair McCaw mensen uit je buurt houdt. Wat is jouw mening daarover?
,,Mijn vader heeft gelijk, Allistair houdt mensen op afstand die niet het beste met me voor hebben. Hij heeft veel rust om me heen gecreëerd, zodat ik meer ontspannen in het leven kan staan. Er zijn veel slangen en oneerlijke mensen in de tenniswereld, dus ik heb iemand als hem nodig om te kunnen focussen op de sport. In die zware periode van blessures en privéproblemen, is Allistair trouw aan mij gebleven. Dat kan ik over de meeste mensen niet zeggen. Helaas heeft mijn vader in de media dingen geroepen die naar mijn mening binnen het gezin moeten blijven. Dat heeft mij teleurgesteld.’’

Je broer Richard zegt dat hij je niet meer adviseert, als je toch niet luistert. Heb jij zijn steun nodig?
,,Ik heb altijd respect gehad voor Richard en heb ook naar hem geluisterd. Dat betekent niet dat ik zijn advies altijd opvolg. Als hij mij drie tips geeft en ik neem er twee van aan, betekent het niet dat ik niet naar hem luister. Natuurlijk is het fijn om de support van Richard te hebben, maar ik ben er niet van afhankelijk.’’

Wie adviseren je op dit moment?
,,Allistair en Nick.’’

Wat zijn je doelen voor komend seizoen? In de laatste maanden van 2008 klom je alweer op naar plek 195. Nu de top-100 of wil je meer?
,,Ik wil gezond en gelukkig zijn, tennis spelen en het beste uit mezelf halen. Hoe ik er aan het eind van het jaar qua ranking voor wil staan, houd ik voor mezelf. Ik ben liever een gelukkige top-200-speelster, dan ongelukkig in de top-20. Ik ben erg trots op mijn resultaten de afgelopen maanden en natuurlijk is de top-100 een haalbaar doel. Daarmee heb ik geen haast. Zelfs als ik nog zo’n jaar beleef als het vorige, blijf ik in mezelf geloven.’’
pi_65295841
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 09:47 schreef thijsdetweede het volgende:
Bovendien is haar beste prestatie van 2008 het verslaan van Dulko. Als je in 2007 het top 10 spelers nog moeilijk maakte, kan je dan niet met droge ogen beweren dat je tennis het beste ooit is.
Nogal logisch als ze bijna het hele jaar geblesseerd is geweest. Dan zak je af en kom je überhaupt niet tegen toppers te staan. Tuurlijk kan ze dat beweren. Alleen, wat ik eerder ook al zei, moet ze dat wel binnenkort gaan laten zien

EDIT: Overigens, dat artikel hierboven. Ik mis bij Misa de laatste tijd de spirit van een echte topsportster. Het is me allemaal veel te mat.

[ Bericht 5% gewijzigd door TheArt op 21-01-2009 21:01:10 ]
pi_65297613
Tussen Indian Wells en Wimbledon speelde ze 11 toernooien in 14 weken, tussen Stuttgart en Odense 6 in 8 weken. Dat lukt niet als je zwaar in de kreukels ligt. Tijdens die periode waren de prestaties in Bratislava en Den Bosch goed, Odense redelijk.

Sinds oktober verloor ze van de nummer:
54-122-151-56-93-64--83

Als je in die periode van de 6 top-100 spelers er 1 verslaat, ben je geen top30 speler.
pi_65298325
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 21:37 schreef thijsdetweede het volgende:
Tussen Indian Wells en Wimbledon speelde ze 11 toernooien in 14 weken, tussen Stuttgart en Odense 6 in 8 weken. Dat lukt niet als je zwaar in de kreukels ligt. Tijdens die periode waren de prestaties in Bratislava en Den Bosch goed, Odense redelijk.

Sinds oktober verloor ze van de nummer:
54-122-151-56-93-64--83

Als je in die periode van de 6 top-100 spelers er 1 verslaat, ben je geen top30 speler.
Ben ik helemaal mee eens. Maar die tijd kwam na de periode van veel blessures. Weken op rij spelen helpt wel, en er zullen ook heus wat goede prestaties tussen zitten dan, maar week in week uit kan je dat niveau niet halen. Als ze daarna weer geblesseerd raakt, heb je er alsnog niets aan.
Maar goed, ze had het volgens mij over het niveau tussen Stuttgart en Odense. Dat ging ook redelijk goed en steeds beter.

Nu hoop ik natuurlijk dat ze het niveau, waarop ze zegt dat ze zit, ook echt waarmaakt. Dat moet wel snel gaan komen. Ik begin echter steeds meer twijfels te krijgen als ik haar hoor praten over haar carrière. Veel te veel relativerend, veel te snel blij zijn met dingen. Vroeger vocht ze overal voor en wilde ze steeds meer. Dat mis ik enorm.
pi_65298598
Het blijft een Krajicek natuurlijk.
pi_65369833
In de ban van een man
quote:
Ze was de hoop van het Nederlandse vrouwentennis en leek dezelfde succesvolle carrière tegemoet te gaan als haar broer Richard ooit had. Maar in 2008 maakte Michaëlla Krajicek (20) een vrije val op de wereldranglijst en die werd volgens velen uit haar directe omgeving niet alleen veroorzaakt door blessureleed. Eerst werd haar trainer ook haar geliefde en vervolgens werden alle banden met het verleden verbroken. Een ongezonde situatie, zo meent menigeen in de tenniswereld.

De Zuid-Afrikaan Allistair McCaw nestelde zich eind 2007 als fitnesscoach aan de zijde van de destijds achttienjarige speelster die toen nog te boek stond als de beste tennisster van Nederland. Ruim een jaar later lijkt het verhaal van de eens zo goedlachse atlete nog het meest op het script van een geflopte B-film. De zakelijke samenwerking met McCaw - toen een getrouwde man van 34 jaar - is omgezet in een liefdesrelatie; Krajicek heeft het contact met al haar familieleden verbroken en is vrijwel onbereikbaar voor eenieder die met haar wil communiceren; ze heeft haar contract met het gerenommeerde Amerikaanse managementbureau Octagon opgezegd; op de wereldranglijst bungelt de voormalig top 30-speelster rond positie 200.

Het leven van Michaëlla Krajicek is, kortom, ingrijpend veranderd en verantwoordelijk hiervoor is volgens velen de man die door vader Petr Krajicek het afgelopen jaar tijdens Roland Garros al eens 'tennisanalfabeet' werd genoemd. Natuurlijk wist vader Krajicek toen al dat McCaw niet alleen de trainingsbaan, maar ook het bed deelde met zijn bijna vijftien jaar jongere pupil. Die pijnlijke waarheid wilde Krajicek senior echter niet naar buiten brengen en dus reageerde hij op genoemde wijze zijn frustraties af.

Was er destijds, ondanks alle frustraties, in ieder geval nog contact tussen vader en dochter, inmiddels hebben Misa Krajicek en McCaw zich 'verstopt' in Amerika, waar zij zich beiden zoveel mogelijk afzonderen van de buitenwacht. "Allistair houdt iedereen op afstand die niet het beste met mij voor heeft", is de verklaring die Michaëlla voor haar onverwachte vertrek naar Amerika geeft. "Allistair creëert rust om me heen, zodat ik meer ontspannen in het leven kan staan. Er zijn veel slangen en oneerlijke mensen in de tenniswereld, dus ik heb iemand als hem nodig om mezelf gefocust te houden op mijn sport."

Via twee telefoontjes heeft Michaëlla haar vader en moeder gemeld dat ze niets meer met de familie te maken wil hebben. Broer Richard, die zijn zus het afgelopen jaar op allerlei manieren probeerde te helpen, haar aan sponsorcontracten hielp en een plek voor haar regelde bij het managementbureau Octagon, heeft zijn handen inmiddels ook van haar afgetrokken. Het laatste contact tussen broer en zus verliep via e-mail. "Misa verzocht mij daarin om niet meer over haar te praten in de media. Dat respecteer ik, dus ik geef verder geen commentaar."


(Bron: Telegraaf)
pi_65376828
Erg sneu.
pi_65376949
Reactie Misa:
quote:
Ik wil graag reageren op het artikel dat is gepubliceerd in de Telegraaf vandaag.

Ik vind het zielig en jammer dat journalistiek zo laag moet gaan. Vooral een bepaalde Dick Springer van de Telegraaf. Gezien dat mr. Springer zijn kant van het verhaal heeft verteld, hierbij het mijne.

Ja, ik heb een slecht jaar gehad.
Ja, ik heb prive problemen gehad.
Ja, mijn vader mag Allistair niet.

Maar om te zeggen dat een man "in de ban" is van mij en mijn carriere, terwijl Allistair mij bij mensen zoals Marc de Hous, Nick Bollettieri en anderen heeft geintroduceerd, die het beste met mij voor hebben, is heel oneerlijk.

Laat mij nu de kans geven om U aan Dick Springer te introduceren:

Al vanaf toen ik een junior was en omhoog ging op de ranglijst in de tenniswereld, was Dick altijd iemand die me een raar en ongemakkelijk gevoel gaf. Dit is iemand die naar een jong tienermeisje lange e-mails schreef met dingen als ,,ik zal er altijd voor je zijn,, en ,,ik zal je support geven door de moeilijke tijden,,. Dit is een man die getrouwd is en een kind heeft en die naar een jong tienermeisje berichten schreef met "Dikke knuffels van Dick".

Is dat normaal? Van familie en vrienden mischien, maar van een journalist?

Zelfs mijn vader heeft ooit gezegd in zijn eigen woorden ,,dat hij het raar en ongezond vindt dat een jong meisje zulke lange e-mails krijgt van een journalist.

Dit is een man die geen prive respecteert, want toen ik op de Australian Open in 2007 had verloren en mijn vader me aan het troosten was na mijn wedstrijd, provoceerde hij mijn vader constant, nadat die alleen had gevraagd om wat rust. Dit is ook een man die zogenaamd zegt dat ,,hij het beste voor mij wilt, maar klinkt dit als een man die het beste voor mij wilt?

Dit is een man bij wie ik heb verkozen (niet Allistair) om geen interviews aan te geven nadat hij mijn wensen en priveleven niet heeft gerespecteerd. Dit is een man die journalistiek en de media een slechte imago geven

Ik heb altijd een goeie relatie met de media gehad, ik heb de afgelopen maanden alleen gevraagd om wat rust en iedereen heeft dat gerespecteerd, behalve Dick Springer.

Terwijl andere journalisten zich focusen op de sport, is deze man, die eruit ziet alsof hij gefrustreerd is en een kleine man met een grote ego is, iemand die continue het mijne en Allistairs priveleven provoceert.

Zoals ik in twee interviews heb gezegd, ben ik heel gelukkig in mijn priveleven op dit moment, maar deze man probeert zijn best te doen om het anders te laten lijken.
Dit is een man die pas de laatste week uit wanhoop Allistair's vorige atleten en alle mensen die hem kennen heeft gebeld om te zien of hij iets over hem zou vinden. Hij is met niks gekomen!

Allistair is de meest gerespecteerde en eerlijke persoon die je kan vinden, vraag maar aan iemand die met hem heeft gewerkt.

Mischien wil Dick niet dat ik gelukkig ben, zodat lezers van de Telegraaf meer "gossip"-artikelen van hem kunnen verwachten, in plaats van sport.

"De Telegraaf" heeft me gevraagd om een reactie van mijn kant te geven. Hierbij zullen we zien of ze zo eerlijk zijn om dit af te drukken.

So what, als ik een vriendje heb of niet?
So what, als ik heb besloten om mijn managementbureau te verlaten?
So what, als ik in Florida train?
Zolang ik maar gelukkig ben, toch?

Bij deze, wil ik iedereen bedanken die mij continue heeft hebben gesteund, door de goeie en slechte tijden, in tegenstelling tot deze man die ooit zei ,,dat hij er altijd voor me zal zijn,,.

Op dit moment ben ik met Nick (Bollettieri) en Allistair in Florida aan het werken aan mijn spel en aan het genieten van elk moment.

Groetjes,
Misa
Tja
pi_65378367
Die conditietrainer doet haar neuken om de conditie op te krikken, bwehehe. Wat een naief wijf zeg. Had de hoop haar ooit nog eens terug te zien in de top, maar die kans is klein zo te zien. Wat een rare.
U MAD?
pi_65380737
Ik denk inderdaad ook dat we Misa wel af kunnen schrijven als toptennisser. Tenzij ze op zeer korte termijn orde op zaken gaat stellen, zowel op tennis gebied als privé. Maar goed als zij zo gelukkig is, dan moet ze het zelf weten. Ik ben alleen bang dat ze later ontzettend veel spijt gaat krijgen.
pi_65398008
We moeten niet te snel oordelen vind ik. Bollettieri is een toptrainer en als je verliefd wordt op iemand dan is daar weinig tegen te doen.
Je kan moeilijk van Misa eisen dat ze bepaalde dingen doet die haar ongelukkig maken, waarvan wij veronderstellen dat ze beter zijn voor haar carrière, terwijl wij er feitelijk nagenoeg niets van af weten.

Veeg teken voor haar carrière is natuurlijk wel dat Richard zijn handen van haar heeft afgetrokken en
quote:
Ik ben liever een gelukkige top-200-speelster, dan ongelukkig in de top-20
pi_65403142
Tja, ik geloof dat de meeste topsporters die ik ken niet zo snel een verliefdheid tussen hen en de sport zouden laten komen. Misschien is dat ook wel het meest verontrustende: Het gelatene, het gebrek aan mentaliteit. Nou gun ik iedereen haar liefde van haar leven, maar dan moet ze ook niet zeuren als we haar vervolgens afschrijven als topsporter.
pi_65406311
Ik hoop voor Mischa dat de resulaten snel komen...dan is iedereen gelijk stil

waar mensen bang voor zijn is het Patty Schnyder scenario. Schnyder die een veelbelovende carriere tegemoed ging en in de ban raakte van haar coach en vervolgens niets maar dan ook niets meer presteerde, tot ze zich van hem loswrikte.

Persoonlijk denk ik dat Mischa nog wel terug kon komen en dit misschien voor haar extra motiverend is om te bewijzen dat ze echt nog wel kan tennissen. Hoop dat ze blessurevrij blijft....

ik heb er een hard hoofd in maar hoop voor haar dat ze het nog in zich heeft.
DAT IS HEEL SLECHT VOOR DE ZUURGRAAD!
pi_65406795
quote:
Op maandag 26 januari 2009 00:27 schreef LoveProfusion het volgende:
Ik hoop voor Mischa dat de resulaten snel komen...dan is iedereen gelijk stil

waar mensen bang voor zijn is het Patty Schnyder scenario. Schnyder die een veelbelovende carriere tegemoed ging en in de ban raakte van haar coach en vervolgens niets maar dan ook niets meer presteerde, tot ze zich van hem loswrikte.

Persoonlijk denk ik dat Mischa nog wel terug kon komen en dit misschien voor haar extra motiverend is om te bewijzen dat ze echt nog wel kan tennissen. Hoop dat ze blessurevrij blijft....

ik heb er een hard hoofd in maar hoop voor haar dat ze het nog in zich heeft.
Moest ook meteen aan Schnyder denken ja. Maar die heeft nu ook weer iets met haar huidige coach als ik me niet vergis.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_65406914
Blijft een nare smaak achter na deze verhalen...

Zeker dat leeftijdsverschil en het 'weghouden' bij bepaalde mensen zijn van die vage signalen dat er gewoon iets niet goed zit.
Jack does it in real time...
  maandag 26 januari 2009 @ 01:25:56 #171
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_65407700
Hmm, hier krijg je dus echt geen goed gevoel bij.

Kan nog wel een hele tijd duren voor we Misa weer aan de top zien, als dat al gebeurt .....
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_65410982
Ach nu kan ze tenminste wel een split maken zonder haar maagdenvliesje te scheuren.

Elk nadeel hebt z'n voordeel.
U MAD?
  maandag 26 januari 2009 @ 10:06:12 #173
40566 Ericr
Livewrong
pi_65411634
Ben benieuwd hoe lang haar coach annex vriendje bij haar blijft als de verdiensten blijven teruglopen. Natuurlijk erg leuk dat ze gelukkig is maar als er geen geld meer binnen komt kan ze straks geen enkele coach meer betalen. Die bij elkaar gemepte miljoen uit de goede tijden zal nog wel wat van over zijn maar tennissen bij Bolletieri is niet gratis en een tour spelen kost ook aardig wat geld.
pi_65414815
Als het nou een lekkere gast was van 34.. ok... maar goed.. als zij er gelukkig van wordt.
Hopelijk dat Bolletieri er nog wat van kan maken!
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
pi_65414847
quote:
Op maandag 26 januari 2009 12:00 schreef Sharapova het volgende:
Als het nou een lekkere gast was van 34.. ok... maar goed.. als zij er gelukkig van wordt.
Alsof Misa een lekker wijf is
U MAD?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')