Ik had na het aanmaken van dit topic de prijsopgave teruggestuurd. Ik zou een telefoontje van T-Mobile krijgen wanneer ik mijn ongerepareerde telefoon weer op zou kunnen halen. Na anderhalve week niets gehoord te hebben, gisteren naar de T-Mobile winkel gegaan om meer te weten over de status van zaken. Bleek dat mijn telefoon al terug was bij T-Mobile. Meteen meegenomen dus.
Ik was al in Den Haag, dus kon ik net zo goed meteen mijn scherm laten vervangen. PDATech.nl gebeld, ik kon meteen langskomen (hij herkende mij meteen toen ik hem belde). Adresgegevens en dergelijke opgezocht en maar eens gegaan naar het pand. Het is geen bedrijfspand, maar iemand die in zijn huis telefoons repareert. Je loopt samen naar zijn werkkamer, hij gaat achter zijn bureau zitten en jij neemt plaats tegenover hem.
Ik kreeg te horen dat hij in z'n mail had gezegd dat het 119 euro zou kosten, maar dat de prijzen nu omlaag waren gegaan en dat hij het scherm nu zou vervangen voor 99 euro.
Ik vertelde kort over mijn probleem, gaf de telefoon aan hem. Telefoon werd voor mij gerepareert, alles wat hij deed kon ik volgen en vragen over stellen. Het was in ieder geval een gezellig gesprekje. In ieder geval, hij schroeft de iPhone open, neemt het scherm onder handen en verwijdert al het glas van het scherm (dat moet gebeuren zodat het nieuwe glas dat geplaatst wordt, goed past). Nadat al het glas dat gebarsten was verwijderd was, pakt hij nieuwe glas achter zich. Hij vertelt en laat zien dat het nieuwe onderdeel een originele van Apple is: er is een 3D barcode sticker op het scherm en op de kabels van het glas staat precies hetzelfde tekst. Vervangt de glas, schroeft alles weer dicht, maar komt erachter dat er iets blauws zichtbaar is achter het scherm. Was blijkbaar een blauw (plastic?) stukje dat normaal gesproken tussen het scherm en de rest zit. Schroeft alles weer open, werkt het blauwe mooi weg, schroeft alles weer dicht.
Batterij was leeg, dus de batterij werd opgeladen en nadat het was opgeladen kon ik even kijken of alles goed was gegaan. Ik zag verder geen sporen van de reperatie en mijn scherm functioneerde zoals het doen moest; alles werkte.
99 euro in plaats van 119 euro.
Alles wordt voor mijn ogen gedaan, ik kan er zelfs vragen over stellen.
Na het vervangen bleek dat er een blauw stukje achter het glas zat, werd opgemerkt door hem en meteen weggewerkt, zonder dat ik daar iets over moest zeggen.
Nadat alles weer dicht was geschroefd, werd mij de mogelijkheid gegeven om alles even te testen of alles wel goed functioneert.
Goede service,
.
Ik kreeg tijdens het gesprek zelfs te horen dat ik dit op het internet had geplaatst (alleen geplaatst op FOK!) en dat ik meerdere bedrijven had gemaild. "Van wie kreeg je het snelste antwoord terug?".
. Het is in ieder geval iemand met verstand van zaken, je kon in het gesprek duidelijk horen dat hij er verstand van had en wist waar hij mee bezig was.
Foto's:
![]()
![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2008 08:57:31 ]