abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 9 april 2009 @ 15:53:05 #101
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_67866573
quote:
Op donderdag 9 april 2009 15:46 schreef fathank het volgende:

[..]

VOlgens mij is het zo dat motorrijders daardoor minder goed zichtbaar worden. Meen dat ooit ergens in een of andere onderzoek gelezen te hebben.
Da's leuk, op mijn motor gaat de dimverlichting aan zodra ik de motor start. Dus al zou ik 't willen, kon ik 't nog niet uitzetten .
Huilen dan.
  donderdag 9 april 2009 @ 15:53:25 #102
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_67866587
Ben trouwens wel benieuwd naar dat onderzoek.
Huilen dan.
  donderdag 9 april 2009 @ 15:56:48 #103
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_67866700
Het is niet zo dat Xenon verboden wordt, je moet alleen een armatuur hebben dat geschikt is voor Xenon aka je zult de hele unit moeten vervangen.
  donderdag 9 april 2009 @ 15:57:56 #104
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_67866733
quote:
Op donderdag 9 april 2009 15:53 schreef Isdatzo het volgende:
Ben trouwens wel benieuwd naar dat onderzoek.
volgens mij bestaat dat onderzoek niet en is hetd e mening van motorrijders bonden / verenigingen
  donderdag 9 april 2009 @ 15:58:31 #105
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_67866754
Even gezocht naar dat onderzoek..

http://www.motorrijdersac(...)=motoren-verlichting
quote:
Nog even het laatste over MVO: tot op heden is niet wetenschappelijk aangetoond dat motorfietsers in het nadeel zijn bij een wettelijke verplichting tot MVO. Inmiddels hebben negen Europese landen MVO volledig of gedeeltelijk verplichtgesteld. Het effect van een algehele MVO is voor motorrijders min of meer neutraal".
MVO = Motorvoertuig Verlichting Overdag
Huilen dan.
pi_67866767
quote:
Op donderdag 9 april 2009 15:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Maar dit kán een verkeersonveilige situatie opleveren.
- Geen richting aangeven ook, doen meer mensen dan dat mensen xenon hebben.
- Te hard rijden ook, doen meer mensen dan dat mensen xenon hebben.
- Onnodig linksrijden ook, doen meer mensen dan dat mensen xenon hebben.

Met je drogredenatie .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  donderdag 9 april 2009 @ 15:59:35 #107
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_67866808
quote:
Op donderdag 9 april 2009 15:58 schreef r8ality het volgende:

[..]

- Geen richting aangeven ook, doen meer mensen dan dat mensen xenon hebben.
- Te hard rijden ook, doen meer mensen dan dat mensen xenon hebben.
- Onnodig linksrijden ook, doen meer mensen dan dat mensen xenon hebben.

Met je drogredenatie .
Maar de dingen die jij nu opnoemt zijn al afgevangen met regeltjes, met je drogredenatieredenatie .
Huilen dan.
pi_67866824
quote:
Op donderdag 9 april 2009 15:56 schreef Magneet het volgende:
Het is niet zo dat Xenon verboden wordt, je moet alleen een armatuur hebben dat geschikt is voor Xenon aka je zult de hele unit moeten vervangen.
Je bedoelt dat het dan met aftermarket-koplamp-units + aftermarket xenon het dan ineens wel mag?
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  donderdag 9 april 2009 @ 16:02:26 #109
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_67866910
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:00 schreef r8ality het volgende:

[..]

Je bedoelt dat het dan met aftermarket-koplamp-units + aftermarket xenon het dan ineens wel mag?
zo las ik het wel ja, volgens mij op nieuws.nl

http://auto.nieuws.nl/552630/nieuwe_verkeersregels_per_1_mei
quote:
Vanaf 1 mei 2009 mogen de lichtarmaturen van uw auto alleen het type lamp hebben waarvoor ze zijn goedgekeurd. Gasontladingslampen (xenonlampen) geven veel meer licht dan halogeenlampen. Om te zorgen dat er geen weggebruikers door worden verblind, is het zeker voor xenonverlichting van belang dat deze alleen worden gebruikt in speciaal daarvoor bestemde armaturen.
pi_67866937
quote:
Op donderdag 9 april 2009 15:59 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Maar de dingen die jij nu opnoemt zijn al afgevangen met regeltjes, met je drogredenatieredenatie .
Maar geen APK-punt. En moeilijker te controleren. Dus als ze nu eens die controles verscherpen.i.p.v. mierenneuken over xenon.

En zo zijn er nog wel wat dingen die ze beter kunnen controleren dan mierenneuken over xenon.

Sterker nog, i.p.v. dat ze eerst eens het verkeersinfarct Nederland verbeteren dan mierenneuken over xenon.

Met die nieuwe regels hoeft zelfs je snelheidsmeter het niet te doen, maar wel aanwezig te zijn, dat ze die regel eens herzien, i.p.v. mierenneuken over xenon.

Had ik al gezegd dat ze mierenneuken over xenon?
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_67866979
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:02 schreef Magneet het volgende:

[..]

zo las ik het wel ja, volgens mij op nieuws.nl

http://auto.nieuws.nl/552630/nieuwe_verkeersregels_per_1_mei
[..]
Lol, mooie maas. Eens kijken wanneer die ze gaan misbruiken en daarna weer gaan verbieden .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  donderdag 9 april 2009 @ 16:09:53 #112
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_67867230
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:03 schreef r8ality het volgende:

[..]

Maar geen APK-punt. En moeilijker te controleren. Dus als ze nu eens die controles verscherpen.i.p.v. mierenneuken over xenon.

En zo zijn er nog wel wat dingen die ze beter kunnen controleren dan mierenneuken over xenon.

Sterker nog, i.p.v. dat ze eerst eens het verkeersinfarct Nederland verbeteren dan mierenneuken over xenon.

Met die nieuwe regels hoeft zelfs je snelheidsmeter het niet te doen, maar wel aanwezig te zijn, dat ze die regel eens herzien, i.p.v. mierenneuken over xenon.

Had ik al gezegd dat ze mierenneuken over xenon?
Weer drogredenatie.

Die regel zal een preventief effect hebben. Er zullen heel wat golfsjonnies afvallen als 't verboden is. Dat er in de praktijk weinig op gecontroleerd wordt, /care.
Huilen dan.
pi_67867367
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Weer drogredenatie.

Die regel zal een preventief effect hebben. Er zullen heel wat golfsjonnies afvallen als 't verboden is. Dat er in de praktijk weinig op gecontroleerd wordt, /care.
.

- Er zijn ook zoveel mensen die drugs gebruiken, omdat het verboden is.
- Zullen we maar niet beginnen over berovingen, inbraken, etc.
- En autogerelateerd: iedereen rijdt netjes de maximumsnelheid, want harder mag je niet! Dat is verboden.

Weet je wat verboden zou moeten zijn? Betutteling .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_67868927
Ik heb een grote sticker op mijn achterruit zitten, en moet eerlijk zeggen, voor het verkeer achter me helpt het uitstekend
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_67869457
quote:
Op donderdag 9 april 2009 15:56 schreef Magneet het volgende:
Het is niet zo dat Xenon verboden wordt, je moet alleen een armatuur hebben dat geschikt is voor Xenon aka je zult de hele unit moeten vervangen.
Als je auto in gebruik is genomen na 31 december 2006. Dit staat nog steeds expliciet in de concept-tekst van de nieuwe Regeling Voertuigen zoals die per 1 mei 2009 in zou moeten gaan. Voor auto's van voor 2007 verandert er dus niets.
quote:
Artikel 5.2.51
Personenauto’s moeten zijn voorzien van:
(...)
b. twee dimlichten, met dien verstande dat indien het voertuig is voorzien van dimlichten met gasontladingslichtbronnen en in gebruik is genomen na 31 december 2006, deze lichtbronnen moeten voldoen aan de daaromtrent in bijlage VIII, artikelen 115 tot en met 118, gestelde eisen, alsmede voor de installatie daarvan;
(...)
Aldus die concepttekst Regeling Voertuigen. Als deze regeling wordt ingevoerd is het dus nog steeds expliciet toegestaan om xenon te monteren in auto's van voor 2007, zonder dat er andere voorwaarden aan gesteld zijn dan de regels die gelden voor het normale dimlicht. Geen niveauregeling, geen wissers, niets van dat alles.

[ Bericht 39% gewijzigd door Jalu op 09-04-2009 17:13:24 ]
pi_67874722
Ja, dat is wat ook overal in officiele stukken tekst gevonden heb. Volgens mij is het een beetje paniekvoetbal, en was er ten tijde van het drukken van het "vakblad" nog niets concreet besloten...
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_67876814
quote:
Op donderdag 9 april 2009 20:00 schreef r8ality het volgende:
Ja, dat is wat ook overal in officiele stukken tekst gevonden heb. Volgens mij is het een beetje paniekvoetbal, en was er ten tijde van het drukken van het "vakblad" nog niets concreet besloten...
Bovengenoemde quote komt uit een tekst waar de RDW zelf naar linkt... Lijkt er inderdaad beetje op dat de tekst niet goed geïnterpreteerd wordt. Wel vervelend, want er gaat onherroepelijk discussie over ontstaan. Mijn Xantia (met xenon) laat ik om dat te voorkomen maar voor 1 mei keuren, mocht een overijverige diender een boete willen uitschrijven dan zie ik dan wel weer verder. Ik zie niet zo best in het donker en de xenon lampen zijn voor mij dus een absolute uitkomst.
pi_67921478
Ik heb ook aftermarket xenon, maar goed afgesteld. Heldere koplamp + lens = mooi lichtbeeld.

En ja, ook de koplamp unit is aftermarket.. Sue me

Op maandag 5 april 2010 18:35 schreef DutchRodent het volgende:
jij bent stoer,
pi_67930300
Idd, mensen klagen omdat 9 van de 10 mensen gewoon de xenon monteren en dr verder niks aandoen. Ze moeten op z'n minst alles opnieuw laten afstellen, of gewoon goed doen met een lens koplamp unit idd .
pi_67933809
Iemand van een ander forum heeft mailcontact gehad met de RDW, en de verlossende zin luidde: Voor voertuigen in gebruik genomen voor 31-12-2006 veranderd er niets. Geen man overboord dus. Heel vervelend voor alle fanatieke Xenon-haters hier dus, ik zag ze al genietend in hun handen wrijven.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_67941151
Best kansloos dat ze niet juist de auto's voor 2007 aanpakken. Juist de auto's van voor 2007 hebben over het algemeen hun (xenon)lichten niet goed afgesteld.
pi_67942685
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 12:41 schreef WalkingDisaster het volgende:
Ik heb ook aftermarket xenon, maar goed afgesteld. Heldere koplamp + lens = mooi lichtbeeld.

En ja, ook de koplamp unit is aftermarket.. Sue me

[ afbeelding ]
Sjonnie!
  zondag 12 april 2009 @ 10:20:59 #123
76511 Xtr3mE
X to the Z
pi_67943538
Ik rij nu al 1 jaar met aftermarket xenon verlichting (glashelder koplamp unit) bj. auto = 2001. Nog nooit heb ik op de weg ervaren dat de medeweggebruikers, zowel voor mij of de tegenliggers verblind raken (geen seinen etc.) Niks aan de hand dus.

Mensen die hier klagen over verblindheid: je met ook niet gaan staren in de lichtstraal als je opeens een andere kleur voorbij ziet rijden, dan wordt je blind ook bij halogeenverlichting
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
  zondag 12 april 2009 @ 10:37:51 #124
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_67943717
quote:
Op donderdag 9 april 2009 15:58 schreef Isdatzo het volgende:
Even gezocht naar dat onderzoek..

http://www.motorrijdersac(...)=motoren-verlichting
[..]

MVO = Motorvoertuig Verlichting Overdag
Geen idee in hoeverre dit specifieke punt wetenschappelijk onderzocht is hoor, maar het is wel vrij makkelijk te beredeneren op basis van perceptie studies dat het voeren van dagrijverlichting, of fellere verlichting, ten koste gaat van aandacht voor andere weggebruikers.

Je hebt maar 1 beperkte hoeveelheid aandacht die je over je omgeving moet verdelen. wordt er iets in die omgeving geplaatst wat meer of sterker je aandacht trekt, dan heb je natuurlijk minder aandacht over voor overige zaken. Een rode auto trekt meer aandacht dan een grijze, een auto met felle lampen meer als één met zwakke lampen, enz.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  zondag 12 april 2009 @ 10:53:07 #125
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_67943921
Ik heb 6000K bi-xenon in gebouwd en hoefde het niet eens af te stellen. Kom er ook al jaren mee door de APK en die nieuwe regel is idd voor auto's na 2006.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')