abonnement Unibet Coolblue
pi_62713064
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 11:08 schreef zwahiel het volgende:
Volgens mij heb ik die GVU Citaro geplaatst. Als ik de nummers goed heb is dat een ex-xx kleurtje die ook wel vaker lijn 39 reed de laatste tijd voor GVU. Nu in de huisstijl van GVU.

Jammer dat er nu een vreemde eend in de bijt is, want mij beviel het Van Hool wagenpark wel goed. Ook dat men volledig lagevloersbussen had, da's nu in een klap ook weer van tafel af. Een Citaro is niet 100% lagevloers. Een Van Hool daarintegen wél.
Blijf je toch lekker weg uit die aanhanger.
Beef R. Wijker
pi_62713158
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 11:15 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Ok (Je sprak in de verleden tijd, vandaar dat ik dacht dat je de Interliners bedoelde).

Ik heb er eens eentje gehad op 350, met Wayfarer.
Later had ik er nog 's een op 198/199, zonder Wayfarer.
198 / 199 bestaan niet meer als lijn toch?

die zijn toch weer samengevoegt met de 98 en 99 ?

zo als het vroegaah! ook was?
  maandag 27 oktober 2008 @ 11:50:07 #28
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_62713955
quote:
198 / 199 bestaan niet meer als lijn toch?

die zijn toch weer samengevoegt met de 98 en 99 ?

zo als het vroegaah! ook was?
idd.
pi_62714001
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 11:22 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

198 / 199 bestaan niet meer als lijn toch?
Ja en nee.
De nummers bestaan niet meer maar de extra ritten door de week gaan nog steeds maar tot Bolsward.
quote:
die zijn toch weer samengevoegt met de 98 en 99 ?

zo als het vroegaah! ook was?
Niet helemaal. De extra ritten zitten nu op de tijd van vroeger en de vroegere 98/99 ritten zitten er tussen in.
In het weekend (zondag's) dus geen aansluiting op Qliner 350 meer voor mij.
En 't lullige is dat er dan wel een materiaal rit rijdt op de gewenste tijd. Lekker slim van Connexxion.

Ze blijven maar door kloten met die tijden. Afgelopen juli is richting H'veen opnieuw aangepast.
Heeft nu een overstap van 0 minuten in Bolsward, af 351. Is dus op de Kop al busje reserveren
voor het geval dat ...
Beef R. Wijker
pi_62714285
quote:
Ontdaan van Connexxion/Hermes opschriften en bedoeld voor inzet in het Transdev-gebied in Duitsland zijn de 8001, 8010, 8011, 8020, 8022, 8061-8063, 8065, 8067-8073, 8075, 8079, 8080-8082 en 8085.
Hiervan zouden de 8010, 8072 en 8073 inmiddels niet meer in Nederland zijn.
Busfoto Nieuws oktober 2008

Dat dunt al aardig uit dan.
Een aantal van die bussen is overigens van november 2000, dus relatief jong.

[ Bericht 4% gewijzigd door BeefRWijker op 27-10-2008 13:16:11 ]
Beef R. Wijker
pi_62714368
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 11:51 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Ja en nee.
De nummers bestaan niet meer maar de extra ritten door de week gaan nog steeds maar tot Bolsward.
[..]

Niet helemaal. De extra ritten zitten nu op de tijd van vroeger en de vroegere 98/99 ritten zitten er tussen in.
In het weekend (zondag's) dus geen aansluiting op Qliner 350 meer voor mij.
En 't lullige is dat er dan wel een materiaal rit rijdt op de gewenste tijd. Lekker slim van Connexxion.

Ze blijven maar door kloten met die tijden. Afgelopen juli is richting H'veen opnieuw aangepast.
Heeft nu een overstap van 0 minuten in Bolsward, af 351. Is dus op de Kop al busje reserveren
voor het geval dat ...
net als ik t belachelijk vind dat lijn lijn 98 om .30 en om .45 gaat.. lijn 99 gaat dan om .00 en .15 ( ongeveer )

je zal maar in 1 van die dorpjes wonen .. heb je 2x achter elkaar een bus en daarna niks meer voor 45 min
pi_62715010
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 12:14 schreef Dj-Flash het volgende:
Studenten hebben pech. Ondanks de sinds enige jaren ingeleverde pasfoto’s is een studentenversie van de chipkaart nog steeds niet voorhanden, dus houdt u die roze strippenkaart voorlopig maar lekker op zak.
Ik heb er anders wel een

In Rotterdam hebben ze aan alle in Rotterdam woonachtige studenten zo'n ding uitgedeeld, enkele jaren geleden.
So we just called him Fred too
pi_62715399




Niet helemaal het interieur dat ik me herinner maar laat wel duidelijk de stoel opstelling zien
en de bagage rekken. De bussen uit mijn herrinnering hadden dezelfde stoelen als de andere
maar dan verschoven opgesteld.

Meer Transdev op Busfoto.nl

[ Bericht 30% gewijzigd door BeefRWijker op 27-10-2008 12:52:52 ]
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 oktober 2008 @ 12:46:22 #34
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62715527
Volgens een foto op openbaarvervoerinboskoop was dit de ex-Hermes 8082



Later is deze bus in de Hermes-kleurstelling overgespoten/gestickerd.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62715847
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:46 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens een foto op openbaarvervoerinboskoop was dit de ex-Hermes 8082

[ afbeelding ]

Later is deze bus in de Hermes-kleurstelling overgespoten/gestickerd.
juh! dat is overal zo he

concept interliner is een beetje gaan varen geloof ik..

de vervoerder houd nu gewoon de eigen huisstyle voor het interliner / qliner / weet ik veel wat nog meer liner aan
pi_62715903
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:46 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens een foto op openbaarvervoerinboskoop was dit de ex-Hermes 8082

[ afbeelding ]

Later is deze bus in de Hermes-kleurstelling overgespoten/gestickerd.
Vond die stoelen dus al bekend voorkomen.
Beef R. Wijker
pi_62716247
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:56 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

juh! dat is overal zo he
Een aantal Interliners is anders meteen naar 't buitenland verhuisd of opgelegd..
quote:
concept interliner is een beetje gaan varen geloof ik..

de vervoerder houd nu gewoon de eigen huisstyle voor het interliner / qliner / weet ik veel wat nog meer liner aan
Dat begon al in Interliner tijd. Eigenlijk is het nooit anders geweest. Zelfs de eerste Interliners waren gewoon
ombouw van wat men zoal had staan. Ook onder de nieuwe 15-meters was maar weinig standaardisatie.
Beef R. Wijker
pi_62716683
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:09 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Een aantal Interliners is anders meteen naar 't buitenland verhuisd of opgelegd..
[..]

Dat begon al in Interliner tijd. Eigenlijk is het nooit anders geweest. Zelfs de eerste Interliners waren gewoon
ombouw van wat men zoal had staan. Ook onder de nieuwe 15-meters was maar weinig standaardisatie.
dacht dat ze vroegah allemaal in interlijner groen waren? en geen of nauwelijks bestikkering hadden mbt tot de vervoerder die de ritten uitvoerde :
?
pi_62717276
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:23 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dacht dat ze vroegah allemaal in interlijner groen waren? en geen of nauwelijks bestikkering hadden mbt tot de vervoerder die de ritten uitvoerde :
?
Dat was dan gelijk ook het enigste constante. De uitvoerder stond in de regel op de achterkant.
Beef R. Wijker
pi_62717657
laten we t zo zeggen.. de interliner was duidelijk herkenbaar
pi_62719552
Er reed vandaag een aantal Berkhof Ambassadors 200 op Zuidtangentlijn 310 (Amsterdam Zuid/Schiphol - Nieuw-Vennep vv), die tot voor kort volledig met de gelede Citaro's gereden werd.

Weet iemand de reden hierachter? Te weinig passagiers? Defecte bussen? Meer bussen nodig op lijn 300?
* Whatever floats your goat!
pi_62720066
Heb wat busfapfoto's op mijn website gezet, hier enkele voorbeelden:


Lijn 710 - Gemmenich > Eupen
TEC 763175 - Mercedes O405
Gemmenich, zaterdag 31 meil 2008


Lijn 38 - Schiedam > Crooswijk
RET 753 - Mercedes O405N
Rotterdam, dinsdag 29 mei 2007


Lijn 133 - Rotterdam Zuidplein - Vlissingen
Connexxion 2286 - Mercedes O408
Rotterdam, zaterdag 1 december 2007


Lijn 95 - Joure > Leeuwarden
Connexxion 2143 - Berkhof
Leeuwarden, vrijdag 6 april 2007


Lijn 111s - Breda > Oud Gastel
BBA 451 - Volvo Den Oudsten B88
Breda, vrijdag 15 juni 2007


Lijn 1 - Busstation > Westeinde
Arriva 5879 - Dennis Dart
Leeuwarden, donderdag 24 mei 2007


Lijn 89 - Drachten > Marum
Arriva 1265 - Mercedes O408
Marum, vrijdag 24 oktober 2008


Lijn 6 - Busstation > Zuiderburen
Arriva 4679 - Mercedes O408
Leeuwarden, zaterdag 14 juli 2007

Meer op http://home.wanadoo.nl/bjornnielsen/spoorvinder onder het kopje Busfoto's
  maandag 27 oktober 2008 @ 16:55:48 #43
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62723162
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 00:00 schreef zwahiel het volgende:
Zojuist gespot, een Citaro voor GVU, 9114 (geloof ik) in GVU huisstelling.

Vond straks al iets vreemds voorbij tuffen, sinds wanneer is dit zo. Iets anders dan van Hool, buiten de zo af en toe verschijnende DO Alliance die in opdracht rijdt.
Ik heb de 9114 nog niet gezien, maar dan zou dit de vierde GVU-Citaro zijn (naast de 9148, 9149 en 9150).
  maandag 27 oktober 2008 @ 17:05:40 #44
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62723513
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:01 schreef MetalMike het volgende:
Er reed vandaag een aantal Berkhof Ambassadors 200 op Zuidtangentlijn 310 (Amsterdam Zuid/Schiphol - Nieuw-Vennep vv), die tot voor kort volledig met de gelede Citaro's gereden werd.

Weet iemand de reden hierachter? Te weinig passagiers? Defecte bussen? Meer bussen nodig op lijn 300?
Geen defecte Citaro's schijnt me, lijn 310 wordt geopereerd vanuit Lisse.

Geweldig verhaal, de Zuidtangent 310: hoge frequenties, gelede bussen, maar toch krijg je de zitplaatsen niet gevuld.

Voeg daarbij toe dat deze buslijn grotere opstartproblemen kende dan grote broer 300 (werkzaamheden liepen wat uit) en dan heb je een verbinding die op een farce dreigt uit te lopen.
  maandag 27 oktober 2008 @ 17:08:47 #45
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62723596
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 11:08 schreef zwahiel het volgende:
Volgens mij heb ik die GVU Citaro geplaatst. Als ik de nummers goed heb is dat een ex-xx kleurtje die ook wel vaker lijn 39 reed de laatste tijd voor GVU. Nu in de huisstijl van GVU.

Jammer dat er nu een vreemde eend in de bijt is, want mij beviel het Van Hool wagenpark wel goed. Ook dat men volledig lagevloersbussen had, da's nu in een klap ook weer van tafel af. Een Citaro is niet 100% lagevloers. Een Van Hool daarintegen wél.
Ah, de eerste hier die het verschil tussen lagevloers en Low Entry niet begrijpt.
pi_62727716
* Ou-Tannu wil plaatjes van de Qbuzzbussen!
pi_62729276
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu wil plaatjes van de Qbuzzbussen!
Ik heb contact gehad met de persafdelingvan Qbuzz en die deeld het volgende mee:

"we hebben nog geen persafdeling, daar hebben we het veel te druk voor"

even geduld dus nog
  maandag 27 oktober 2008 @ 21:09:52 #48
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_62731880
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:58 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik heb contact gehad met de persafdelingvan Qbuzz en die deeld het volgende mee:

"we hebben nog geen persafdeling, daar hebben we het veel te druk voor"

even geduld dus nog
en dan bied jij je niet aan als persfotograaf
pi_62732034
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 21:09 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

en dan bied jij je niet aan als persfotograaf
wie zegt dat?
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 00:29:01 #50
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_62739047
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 17:08 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ah, de eerste hier die het verschil tussen lagevloers en Low Entry niet begrijpt.
Dat begrijp ik wel degelijk. Alleen de gemeente Utrecht en BRU roepen lagevloersbussen en niet low entry bussen naar GVU. D'r was ook nog een discussie of de Lions City's wel mochten vanwegen het Low Entry maar niet volledig lagevloers.

Waarom eigenlijk die Citaro's bij GVU en waarom zo in stilte?
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')