abonnement Unibet Coolblue
pi_62565861
Bij mijn woning heb ik een garage die ik niet gebruik en wil verhuren. Moet ik die huur ergens aangeven bij de belastingen, of wordt dit soieso al belast via het eigenwoningforfait?

En als ik verhuur aan een bedrijfje om de hoek die dit als kost inbrengt, ipv te verhuren aan een particulier, heeft dit dan gevolgen voor de belastingen?
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:44:16 #2
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_62566161
Het valt niet mee op deze late avond: http://www.belastingdiens(...)ng/ob05/ob05-30.html
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:44:37 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62566175
Benut je hypotheekrenteaftrek?
censuur :O
pi_62573209
eNaSnl, die site heb ik uiteraard al bekeken: ik ben zelf geen handelaar, mara een particulier. En ik wil weten hoe de verhuur belast wordt. BTW heffen op de verhuur zal voor mij niet van toepassing zijn.
Ik ben geneigd te denken dat dit geregeld wordt via mijn eigenwoningforfait, maar ik ben er niet zeker van.

Ik gebruik inderdaad hypotheekaftrek (waarde garage is ongeveer 8% van de warade van de woning en dus ook van de hypotheek) - als dit een effetc heeft hou ik daar dus best rekening mee (of dan toch maar de minder officiële weg opgaan)
pi_62573711
waarom niet zwart verhuren?
kan je ook makkelijker de huurder eruit schoppen waneer je je garage later toch wilt gebruiken.
En je hoeft geen belasting aan de staat af te staan.

[ Bericht 18% gewijzigd door voetballeh op 22-10-2008 09:11:58 ]
pi_62574143
Als het kan, dan doe ik dat. Maar gezien de buurt waar ik woon wordt het wellicht makkelijker om een huurder te vinden bij 1 van de bedrijfjes hieronder - dan moeten ze (bv zaakvoerder,)niet langer op straat parkeren en daar betalen. Uiteraard kan dit dan moeilijker in het zwart, want dan komt dit niet als kost in de boekhouding.
Voor het gemak heb ik dus liever een particulier in het zwart, maar ik moet dus wel een huurder vinden eerst
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')