abonnement Unibet Coolblue
pi_62314891
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 19:56 schreef DaMart het volgende:
Toen DaMart nog een DaMartje was, keek hij wel eens nieuwsgierig toe hoe DaMama wat melk in een steelpannetje goot, Droste cacao tevoorschijn toverde en een beker lekkere warme chocolademelk maakte .

Tegen de tijd dat DaMart de leeftijd had om zelf chocolademelk te maken, had de magnetron reeds zijn intrede gedaan in DaHuis. En LuiMart maakte dan ook heel simpel warme chocolademelk door Chocomel op te warmen .

Vandaag kwam hij in de SuperMart de ouderwetse Droste cacao tegen. In een moment van nostalgie gooide hij een pakje in zijn karretje en rekende af. Thuisgekomen vond hij dat hij meteen maar een warme chocolademelk moest gaan maken. Lekker voor bij de speculaasbrokken . En wat leek het vroeger toch makkelijk, toen DaMama het maakte.... met de nadruk op [i]leek[/] het makkelijk .

Op de verpakking van een goedkoper merk had onze hoofdpersoon gelezen dat hij 2 eetlepels cacao moest toevoegen aan warme melk of kokend water. Water viel af, want zo deed DaMama het ook nooit vroeger . Nu vroeg onze keukenprins, zijn bestekla bestuderend, zich al af welke eetlepel hij dan moest gebruiken. Hij koos maar voor de grootste, waarmee hij normaal gesproken eet.

Zoals hij zich herinnerde goot hij een beker melk leeg in een steelpan en mikte er een ruime eetlepel cacao bij. Met een garde roerde hij het door en toen het kookte (het schuim stond al tot aan de rand van de steelpan) draaide hij het gas uit, wachtte even en goot de ChocolaDaMelk in een beker. Een slok was voldoende om de rest van de inhoud door de gootsteen te spoelen . Wat een bitter goedje was het geworden zeg .

Dus waagde onze held zich er nogmaals aan. Zelfde procedure, maar dan met gewoon 1 eetlepel cacao. Het zag er in ieder geval wat normaler uit in de steelpan, minder donker en het leek zelfs een beetje op Chocomel. Dus vol vertrouwen vulde onze held op pannenlappen wederom zijn beker en nam een slok .

Dit keer zat er echter amper smaak aan, het leek wel water. Dus weer verdween de inhoud in het gootsteenputje. En tenzij iemand een goed recept heeft waarmee het wel gaat lukken, stap ik (ja, ik verlaat die derde persoon enkelvoud) weer over op Chocomel in de DaMartnetron .
Ik pak gewoon de cacao fantasy poeder. Slecht, ik weet het, maar ik ben daar wat lui in
Het lijkt dat je nog wat met de verhoudingen moet spelen.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:00:21 #252
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_62314906
Gevalletje, hamertje en dan onschuldig kijken kapot ?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_62314924
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 19:56 schreef DaMart het volgende:
Toen DaMart nog een DaMartje was, keek hij wel eens nieuwsgierig toe hoe DaMama wat melk in een steelpannetje goot, Droste cacao tevoorschijn toverde en een beker lekkere warme chocolademelk maakte .

Teg(...........) de DaMartnetron .

* KapiteinGasthof Vraagt zich af of Damart Cacoa heeft gebruikt of Cacao fantasie...

De eerste heeft namelijk geen suiker

Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:01:41 #254
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_62314952
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 19:57 schreef Pheno het volgende:
Vandaag naar een nieuwe tv gekeken, de Sony bravia W4500 serie is wel erg mooi. De X4500 ook wel eigenlijk. Nog maar even wachten, maar ik verwacht dat mijn good 15year ol' Daewoo binnenkort naar de klote gaat.
Mooi dingetje wel . En 1080p ook, dus Full HD
  Moderator zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:02:07 #255
42184 crew  DaMart
pi_62314958
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 19:59 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik pak gewoon de cacao fantasy poeder. Slecht, ik weet het, maar ik ben daar wat lui in
Het lijkt dat je nog wat met de verhoudingen moet spelen.
Ik denk het ook ja .
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 20:00 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

* KapiteinGasthof Vraagt zich af of Damart Cacoa heeft gebruikt of Cacao fantasie...

De eerste heeft namelijk geen suiker

[ afbeelding ]
Gewoon cacao, zoals op dat plaatje. Zou ik er een suikerklontje bij moeten doen dan?
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_62314979
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 20:02 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ik denk het ook ja .
[..]

Gewoon cacao, zoals op dat plaatje. Zou ik er een suikerklontje bij moeten doen dan?
Als je meer wilt dan de smaak van bittere bakkerschocola zou ik dat wel doen ja
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_62315008
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 20:00 schreef Klonk het volgende:
Gevalletje, hamertje en dan onschuldig kijken kapot ?
Ik be eigenlijk wel wat gehecht aan dat ding, maar nu gaan soms de kleuren raar doen.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_62315052
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 20:04 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik be eigenlijk wel wat gehecht aan dat ding, maar nu gaan soms de kleuren raar doen.
Die verhuizen naar de slaapkamer dan en een nieuwe in de woonkamer

Of andersom natuurlijk
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:06:52 #259
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_62315088
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 20:03 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Als je meer wilt dan de smaak van bittere bakkerschocola zou ik dat wel doen ja
ik heb vroeger wel een chocolade vla proberen te maken door cacaopoeder door yoghurt te gooien, was geen sucses
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_62315134
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 20:06 schreef Klonk het volgende:

[..]

ik heb vroeger wel een chocolade vla proberen te maken door cacaopoeder door yoghurt te gooien, was geen sucses
quote:
Oma Emma's vla

Hollands, Nagerecht, 4 personen, Anders

Laatst aangepast: 28 dec. 2005, 15:31 | 3 keer bewaard

*
Toevoegen aan Mijn Boodschappenlijst
* Toevoegen aan Mijn Bewaarde recepten
* Recept printen
* E-mail dit recept

Ingrediënten

* 1 liter volle melk
* 5 lepels suiker
* 4 lepels custardpoeder
* 1 pakje vanillesuiker

Materialen

* Melkkoker

Bereiden

Meng de custardpoeder met een beetje melk tot glad papje. Breng de rest van de melk met de suiker en de vanillesuiker aan de kook. Blijf erbij staan want de melk kookt zo over!!! Giet het papje al roerende in de kokende melk. Laat de vla onder steeds roeren ongeveer twee minuten doorkoken. Laat ze, onder af en toe roeren, afkoelen, en dien ze dan op.

Voeg voor chocolade vla ook nog 5 lepels cacao toe aan het papje!

Bronvermelding

Bron onbekend
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
  Moderator zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:12:33 #261
42184 crew  DaMart
pi_62315220
Serveer je dat ook in je Gasthof?
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_62315254
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 20:05 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Die verhuizen naar de slaapkamer dan en een nieuwe in de woonkamer

Of andersom natuurlijk
Ik wil geen tv op de slaapkamer. Een is genoeg
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_62315271
Even psp 'en
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_62315280
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 20:12 schreef DaMart het volgende:
Serveer je dat ook in je Gasthof?
Ik heb nog geen kok gevonden voor het komende winterseizoen

Afgelopen seizoen is het de kok gelukt om 3 maanden lang elke dag wat anders te maken
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
  Moderator zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:17:16 #265
42184 crew  DaMart
pi_62315345
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 20:14 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Ik heb nog geen kok gevonden voor het komende winterseizoen

Afgelopen seizoen is het de kok gelukt om 3 maanden lang elke dag wat anders te maken
Goed werk van die kok!
Wil hij dit seizoen niet terugkomen dan?
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_62315426
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 20:17 schreef DaMart het volgende:

[..]

Goed werk van die kok!
Wil hij dit seizoen niet terugkomen dan?
Dat wel, maar heb hem liever niet meer terug.. als je de reden wilt weten

Ik heb de frituur eens schoongemaakt toen hij weg was.. de foto ervan krijg ik niet in mn fobo ( te groot)
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
  Moderator zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:31:12 #267
42184 crew  DaMart
pi_62315663
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 20:20 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Dat wel, maar heb hem liever niet meer terug.. als je de reden wilt weten

Ik heb de frituur eens schoongemaakt toen hij weg was.. de foto ervan krijg ik niet in mn fobo ( te groot)
Die foto die je mailde wil je er niet eens in hebben .

In februari dit jaar ben ik trouwens niet eens zo ver uit de buurt van Mayrhofen geweest. Ik zat toen in Fusch am Glocknerstrasse, met een uitstapje ook naar Hinterthal .
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_62315801
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 20:31 schreef DaMart het volgende:

[..]

Die foto die je mailde wil je er niet eens in hebben .

In februari dit jaar ben ik trouwens niet eens zo ver uit de buurt van Mayrhofen geweest. Ik zat toen in Fusch am Glocknerstrasse, met een uitstapje ook naar Hinterthal .
Lekker eten is ook niet alles he, ik hou wel van een stukje HACCP...

Vandaar dus.

Das geloof ik een km of 100 hiervandaan toch? Volgende keer op de koffie komen dus he

plaatje vergeten...

Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_62316150



Sorry moest deze ook ff kwijt..
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
  Moderator zaterdag 11 oktober 2008 @ 21:14:54 #270
42184 crew  DaMart
pi_62316556
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 20:37 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Lekker eten is ook niet alles he, ik hou wel van een stukje HACCP...

Vandaar dus.

Das geloof ik een km of 100 hiervandaan toch? Volgende keer op de koffie komen dus he

plaatje vergeten...

[ afbeelding ]
De werkelijke afstand weet ik niet, maar als ik op Google Earth kijk, ligt het hemelsbreed niet zo heel ver uit elkaar... maar ja, een rechte weg is wat lastig in de bergen he .

Ik ben trouwens best benieuwd hoe je zo in Oostenrijk terecht bent gekomen .
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_62316758
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 21:14 schreef DaMart het volgende:

[..]

De werkelijke afstand weet ik niet, maar als ik op Google Earth kijk, ligt het hemelsbreed niet zo heel ver uit elkaar... maar ja, een rechte weg is wat lastig in de bergen he .

Ik ben trouwens best benieuwd hoe je zo in Oostenrijk terecht bent gekomen .
Dat vraag ik mezelf ook wel eens af..

Voordat ik hier afgelopen november voor het eerst was ben ik nog nooit in de bergen geweest. Ik was wel op zoek naar iets in het buitenland, zag de mooie stranden en palmbomen al voor me

En nu zit ik middenin de bergen in Oostenrijk

Ik kreeg vorig jaar juli een mailtje met de vraag of ik geïnteresseerd was in deze functie. Heb toen vriendelijk afgewezen met de mededeling dat ze iemand anders zochten, ik had geen affiniteit met bergen, wintersport en sprak nauwelijks duits

Wilden ze me toch graag spreken, en na een paar gesprekken er toch maar voor gegaan, zodoende Ik heb nu al wel mn contract opgezegd per april volgend jaar. Ik wil nog een winterseizoen goed draaien hier en dan weer verder naar een plek waar ik meer kan leren.
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
  Moderator zaterdag 11 oktober 2008 @ 21:37:35 #272
42184 crew  DaMart
pi_62316968
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 21:25 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Dat vraag ik mezelf ook wel eens af..

Voordat ik hier afgelopen november voor het eerst was ben ik nog nooit in de bergen geweest. Ik was wel op zoek naar iets in het buitenland, zag de mooie stranden en palmbomen al voor me

En nu zit ik middenin de bergen in Oostenrijk

Ik kreeg vorig jaar juli een mailtje met de vraag of ik geïnteresseerd was in deze functie. Heb toen vriendelijk afgewezen met de mededeling dat ze iemand anders zochten, ik had geen affiniteit met bergen, wintersport en sprak nauwelijks duits

Wilden ze me toch graag spreken, en na een paar gesprekken er toch maar voor gegaan, zodoende Ik heb nu al wel mn contract opgezegd per april volgend jaar. Ik wil nog een winterseizoen goed draaien hier en dan weer verder naar een plek waar ik meer kan leren.
Aha, maar je bent bedrijfsleider dus?

Wel tof dat je in oostenrijk zit. Als ik ooit (financieel) de kans krijg, zou ik ook zo alles hier achterlaten en die kant op verhuizen .
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_62317148
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 21:37 schreef DaMart het volgende:

[..]

Aha, maar je bent bedrijfsleider dus?

Wel tof dat je in oostenrijk zit. Als ik ooit (financieel) de kans krijg, zou ik ook zo alles hier achterlaten en die kant op verhuizen .
Ja Geschäftsführer dus. In principe directeur aangezien ik de GmbH leiding geef, maar bij een klein bedrijf is het een beetje raar om er zo over te praten

Waar zou je heen willen dan? Ik zou er heel goed over nadenken, de mentaliteit hier is zo anders en vooral in de dalletjes zijn de mensen zo bekrompen De grote steden zijn wel goed te doen. Of is het je droom om ver weg in een hutje op een berg te gaan zitten en zo min mogelijk contact met de wereld te hebben? Kan ook natuurlijk

Maar ik denk dat ik uiteindelijk wel weer in NL ga uitkomen. Nu eerst even kijken waar ik nu heen wil, meest concreet op dit moment zijn China en Egypte.
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
  Moderator zaterdag 11 oktober 2008 @ 21:50:37 #274
42184 crew  DaMart
pi_62317197
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 21:48 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Ja Geschäftsführer dus. In principe directeur aangezien ik de GmbH leiding geef, maar bij een klein bedrijf is het een beetje raar om er zo over te praten

Waar zou je heen willen dan? Ik zou er heel goed over nadenken, de mentaliteit hier is zo anders en vooral in de dalletjes zijn de mensen zo bekrompen De grote steden zijn wel goed te doen. Of is het je droom om ver weg in een hutje op een berg te gaan zitten en zo min mogelijk contact met de wereld te hebben? Kan ook natuurlijk

Maar ik denk dat ik uiteindelijk wel weer in NL ga uitkomen. Nu eerst even kijken waar ik nu heen wil, meest concreet op dit moment zijn China en Egypte.
Kleine dorpjes ver van de buitenwereld... heerlijk om rustig boeken te schrijven .

Ik ben al best vaak in Oostenrijk geweest, en ik denk dat ik me daar best thuis zou kunnen voelen hoor .
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_62317264
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 21:50 schreef DaMart het volgende:

[..]

Kleine dorpjes ver van de buitenwereld... heerlijk om rustig boeken te schrijven .

Ik ben al best vaak in Oostenrijk geweest, en ik denk dat ik me daar best thuis zou kunnen voelen hoor .
Als je in die rust kan leven zal dat wel lukken ja Ik ben een mensenmens, heb veel en veel verschillende mensen om me heen nodig om te kunnen genieten wat dat betreft hoor ik toch meer in de stad thuis denk ik
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')