abonnement Unibet Coolblue
pi_62438717
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 01:26 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Bij Maxx Leeuwarden komt dit aspect anders nog wel van pas, daar mensen vaak over moeten stappen
Ik ken Leeuwarden lijntechnisch niet maar ik neem aan dat 't niet echt afwijkt van andere middelgrote steden.

Lijnen vertrekken van een buitenwijk en rijden meestal over het station naar een andere buitenwijk
om vervolgens op het eind dezelfde route in omgekeerde richting terug te rijden.
Het enige dat ik me kan voorstellen is dat je op het station over moet stappen op een andere lijn en
dat de bus waar je inzit toevallig op dat moment ook op een andere lijn gaat rijden en dat een andere
bus zijn lijntje overneemt en dat jouw bus precies dat lijntje neemt waar jij op moest overstappen en
nog wel in de goeie richting ook. Hoe vaak komt dat nou voor?
quote:
en de bussen eigenlijk continu doorrijden
De vraag is alleen wie veranderd van lijn, de sjoof of de wagen.
quote:
[.]
Beef R. Wijker
pi_62438948
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 10:17 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

als t kreng op tijd is moet ik er uit... omdat die dan 5 min op de buffer beland
Hè?
quote:
rijd die met vertraging dan kan ik blijven zitten en maak ik een rondje om het station
En dan wat?
Beef R. Wijker
  Spellchecker vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:27:03 #178
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_62449616
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 17:09 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Ik ken Leeuwarden lijntechnisch niet maar ik neem aan dat 't niet echt afwijkt van andere middelgrote steden.

Lijnen vertrekken van een buitenwijk en rijden meestal over het station naar een andere buitenwijk
om vervolgens op het eind dezelfde route in omgekeerde richting terug te rijden.
Het enige dat ik me kan voorstellen is dat je op het station over moet stappen op een andere lijn en
dat de bus waar je inzit toevallig op dat moment ook op een andere lijn gaat rijden en dat een andere
bus zijn lijntje overneemt en dat jouw bus precies dat lijntje neemt waar jij op moest overstappen en
nog wel in de goeie richting ook. Hoe vaak komt dat nou voor?
Vaak genoeg, kan ik je rechtstreeks uit de praktijk mededelen
quote:
[..]

De vraag is alleen wie veranderd van lijn, de sjoof of de wagen.
InfoXX is aan 1 omloop -en dus 1 wagen- gebonden. De wagen, dus
Tevens -purist.
pi_62464696
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 17:17 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Hè?
[..]

En dan wat?
hoef ik de warme bus niet uit.. en kan ik zo door naar de halte waar ik mot weten
pi_62464763
Vaonchtend was er in Amstelveen een aanvaring tussen een tram en een Lion's City; allebei vlogen ze uit de bocht en laatstgenoemde ramde een gebouw.
pi_62464797
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 17:18 schreef J_TM het volgende:
Vaonchtend was er in Amstelveen een aanvaring tussen een tram en een Lion's City; allebei vlogen ze uit de bocht en laatstgenoemde ramde een gebouw.
ik hoorde t op de Radio ja
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 oktober 2008 @ 19:39:29 #182
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62467851
Behoorlijk wat schade zo aan de platen te zien
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62470488
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
Behoorlijk wat schade zo aan de platen te zien
Vond dat eerlijk gezegd van buiten nogal meevallen als je schade aan de binnenkant bekijkt (weggedrukte
bankjes). Van de buitenkant gezien kan ik me de beknellingen niet echt voorstellen. Of het moet zijn dat de
boel een aantal keer geknald is en er mensen tussen de buitenwand en de opgeschoven bankjes zijn geraakt.

Wat mij overigens opvalt is dat de ramen toch niet tot aan boven doorlopen zoals we het daar eerder al eens
over hebben gehad en het toch het hele dak is dat lichtgroen is gespoten. Ik vraag me nu toch af of deze Lion's
en de Aardgas variant niet alleen aan de binnen kant maar ook aan de buitenkant verschillen en dan bedoel ik
niet alleen het schilderwerk maar dus ook de dak constructie.

[ Bericht 15% gewijzigd door BeefRWijker op 17-10-2008 21:43:25 ]
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 oktober 2008 @ 20:47:11 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62491497
Voor de haters van Dennisbussen is er goed nieuws. Arriva heeft enkele exemplaren naar Tsjechië gestuurd

http://www.k-report.net/discus/messages/2484/220.html?1224260725
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 21:59:48 #185
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_62493084
vandaag een 8000 en 2500/2600 serie gespot op de leeuwarder stadsdienst.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 oktober 2008 @ 22:03:56 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62493168
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62494154
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 20:47 schreef Peterselieman het volgende:
Voor de haters van Dennisbussen is er goed nieuws. Arriva heeft enkele exemplaren naar Tsjechië gestuurd

http://www.k-report.net/discus/messages/2484/220.html?1224260725
Helaas wel jaren telaat!!!
  Spellchecker zondag 19 oktober 2008 @ 01:11:19 #188
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_62496658
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 21:59 schreef Gnittoo het volgende:
vandaag een 8000 en 2500/2600 serie gespot op de leeuwarder stadsdienst.
Aha, dus toch.. Viel me al op dat de filmkast van die bus op lijn 7 stond toen ik hem pakte van de stalling.. Dat was de 8007 overigens, die met aan de rechterkant voor een groen stuk bumper

Er staat volgens mij een aantal Maxx-Amba's bij de garage voor onderhoud ofzo, want er reed vandaag ook een Citaro op een gewone 12-meter omloop, naast de gewone zaterdag-Citaro-omloop
Tevens -purist.
pi_62538018

"Connexxion 4164 Utrecht "
busfoto.nl

Volgens mij stond deze afgelopen zaterdag nog in Bolsward bij Cosmo Trucks, tezamen met aan aantal
van z'n broertjes en zusjes uit de 416x range. Verder stond er ook nog eentje van Syntus op een brug.
Beef R. Wijker
  Spellchecker maandag 20 oktober 2008 @ 22:42:26 #190
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_62541861
Die amba's komen tegenwoordig ook in allemaal ranges voor he
Tevens -purist.
pi_62544686
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 22:42 schreef NoBody122 het volgende:
Die amba's komen tegenwoordig ook in allemaal ranges voor he
Ik zou het niet weten. Busfoto weet daar vast meer van.

Nou ik je toch tref: had zaterdag de Qliner 2928 op lijntje 350 naar Lwd.
Normaal rijdt die op lijntje 351 naar H'veen.
Zag 'm gistermiddag op m'n terug reis ook weer uit NH komen.
Begon die ietsjes teveel op te vallen of zo, zo zonder film (en zonder passagier info systeem)?
Zo van: laten we 'm ergens ander laten rijden, misschien denken de mensen dan dat ie gerepareerd
is omdat ze 'm niet meer zien .....?
Beef R. Wijker
  Spellchecker dinsdag 21 oktober 2008 @ 00:45:17 #192
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_62544840
Er reed afgelopen vrijdag een groene Alliance op 351 vanuit Harlingen, toen ik op het treinstation daar mijn laatste rit terug naar Leeuwarden stond af te wachten..

Bovendien zag ik laatst een Integro bij de garage staan, dus ik gok dat ze er, wegens tekort, één uit Harlingen hebben gehaald voor de 350, dat zal dan ws die 2928 zijn

Achja, er worden wel vaker Integro's uitgewisseld...
Tevens -purist.
  Spellchecker dinsdag 21 oktober 2008 @ 00:49:59 #193
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_62545070
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 00:49 schreef NoBody122 het volgende:
[ afbeelding ]
Bron: http://www.openbaarvervoe(...)onnexxion3856-01.jpg

Hoe zijn deze bussen trouwens?
(Niet zo heel erg goed als er een tram tegenaan rijdt).

Ik zou 't niet weten. Hier rijden ze alleen als gas bus en in Low Floor uitvoering.
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 oktober 2008 @ 01:08:45 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62545100
Rijden bij mijn weten prima. Zitten voor de passagiers vrij aardig, al is misschien hier en daar de beenruimte wat aan de krappe kant en het motorlawaai achterin is duidelijk te horen, maar dat laatste is in een Amba ook het geval. Wel een duidelijk lager motorgeluid dan een amba trouwens. Het is een low-entrybus met direct na de achterdeur een opstapje. Bussen kunnen goed hard remmen (Heb dat in Hilversum ondervonden ), dus al met al een vrij aardige bus, die bij mijn weten een stuk minder rammelt dan een Amba.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 oktober 2008 @ 01:10:28 #196
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62545125
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 01:05 schreef BeefRWijker het volgende:
Niet zo heel erg goed als er een tram tegenaan rijdt.
Daar heb je gelijk in, maar dat is sowieso het manko van de moderne bus. Er is op alles bespaard, zodat er gelijk veel schade is bij een ongeval.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Spellchecker dinsdag 21 oktober 2008 @ 01:14:10 #197
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_62545153
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 01:08 schreef Peterselieman het volgende:
Rijden bij mijn weten prima. Zitten voor de passagiers vrij aardig, al is misschien hier en daar de beenruimte wat aan de krappe kant en het motorlawaai achterin is duidelijk te horen, maar dat laatste is in een Amba ook het geval. Wel een duidelijk lager motorgeluid dan een amba trouwens. Het is een low-entrybus met direct na de achterdeur een opstapje. Bussen kunnen goed hard remmen (Heb dat in Hilversum ondervonden ), dus al met al een vrij aardige bus, die bij mijn weten een stuk minder rammelt dan een Amba.
Mooi zo, tis niet allemaal kommer en kwel dus
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 oktober 2008 @ 01:23:31 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62545224
Je moet wel een beetje een oostblok uiterlijk op de koop toenemen. Ik heb alleen 2 korte stukjes in het gooi met zo'n bus meegereisd, dus ik wil wel eens zien wat zo'n ding op de Friese wegen gaat doen. In ieder geval krijgen de dingen dan wel lekker veel kilometers. Maar ja de botsveiligheid is bij deze bus waarschijnlijk wel een stukje minder dan een amba.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62545343
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 01:08 schreef Peterselieman het volgende:
Rijden bij mijn weten prima. Zitten voor de passagiers vrij aardig, al is misschien hier en daar de beenruimte wat aan de krappe kant en het motorlawaai achterin is duidelijk te horen, maar dat laatste is in een Amba ook het geval.
Breek me de bek niet open over een gelede Citaro. Wat een ramp.
Btw, Alkmaar heeft z'n eerste nieuwe Citaro's voor de stadsdienst binnen.
Interessante indeling van 't zit meubilair achterin met 2x 3 stoelen overdwars naar mekaar toe en een achterbalkon.
quote:

Wel een duidelijk lager motorgeluid dan een amba trouwens.
Dan hebben ze dat alvast gemeen met de ardgas bus. "t Is volgens mij een lagetoeren bus die constant in de
lage toeren rijdt. Die gasbus heeft ook nog eens een sportuitlaat, dus als ie gas geeft komt er zo'n hele vette
grauw uit de achterkant terwijl ie bij stationair juist zo stil als een muis is.
quote:

Het is een low-entrybus met direct na de achterdeur een opstapje.
Bussen kunnen goed hard remmen (Heb dat in Hilversum ondervonden ),
En dan schuif je zo van die platte zittingen af.
quote:
dus al met al een vrij aardige bus, die bij mijn weten een stuk minder rammelt dan een Amba.
Beef R. Wijker
pi_62545497
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 01:23 schreef Peterselieman het volgende:
Je moet wel een beetje een oostblok uiterlijk op de koop toe nemen. Ik heb alleen 2 korte stukjes in het gooi met zo'n bus meegereisd, dus ik wil wel eens zien wat zo'n ding op de Friese wegen gaat doen. In ieder geval krijgen de dingen dan wel lekker veel kilometers.
Tsja, de kilometers zijn in Fryslân dan ook een heel stuk langer dan in 't Gooi hè.
quote:
Maar ja de botsveiligheid is bij deze bus waarschijnlijk wel een stukje minder dan een amba.
Dat lijkt me godsonmogelijk.
Beef R. Wijker
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')