Ik ken Leeuwarden lijntechnisch niet maar ik neem aan dat 't niet echt afwijkt van andere middelgrote steden.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 01:26 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Bij Maxx Leeuwarden komt dit aspect anders nog wel van pas, daar mensen vaak over moeten stappen
De vraag is alleen wie veranderd van lijn, de sjoof of de wagen.quote:en de bussen eigenlijk continu doorrijden
quote:[.]
Hè?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als t kreng op tijd is moet ik er uit... omdat die dan 5 min op de buffer beland
En dan wat?quote:rijd die met vertraging dan kan ik blijven zitten en maak ik een rondje om het station
Vaak genoeg, kan ik je rechtstreeks uit de praktijk mededelenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:09 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ik ken Leeuwarden lijntechnisch niet maar ik neem aan dat 't niet echt afwijkt van andere middelgrote steden.
Lijnen vertrekken van een buitenwijk en rijden meestal over het station naar een andere buitenwijk
om vervolgens op het eind dezelfde route in omgekeerde richting terug te rijden.
Het enige dat ik me kan voorstellen is dat je op het station over moet stappen op een andere lijn en
dat de bus waar je inzit toevallig op dat moment ook op een andere lijn gaat rijden en dat een andere
bus zijn lijntje overneemt en dat jouw bus precies dat lijntje neemt waar jij op moest overstappen en
nog wel in de goeie richting ook. Hoe vaak komt dat nou voor?
InfoXX is aan 1 omloop -en dus 1 wagen- gebonden. De wagen, dusquote:[..]
De vraag is alleen wie veranderd van lijn, de sjoof of de wagen.
ik hoorde t op de Radio jaquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 17:18 schreef J_TM het volgende:
Vaonchtend was er in Amstelveen een aanvaring tussen een tram en een Lion's City; allebei vlogen ze uit de bocht en laatstgenoemde ramde een gebouw.
Vond dat eerlijk gezegd van buiten nogal meevallen als je schade aan de binnenkant bekijkt (weggedruktequote:Op vrijdag 17 oktober 2008 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
Behoorlijk wat schade zo aan de platen te zien
Helaas wel jaren telaat!!!quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 20:47 schreef Peterselieman het volgende:
Voor de haters van Dennisbussen is er goed nieuws. Arriva heeft enkele exemplaren naar Tsjechië gestuurd
http://www.k-report.net/discus/messages/2484/220.html?1224260725
Aha, dus toch.. Viel me al op dat de filmkast van die bus op lijn 7 stond toen ik hem pakte van de stalling.. Dat was de 8007 overigens, die met aan de rechterkant voor een groen stuk bumperquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 21:59 schreef Gnittoo het volgende:
vandaag een 8000 en 2500/2600 serie gespot op de leeuwarder stadsdienst.
Ik zou het niet weten. Busfoto weet daar vast meer van.quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:42 schreef NoBody122 het volgende:
Die amba's komen tegenwoordig ook in allemaal ranges voor he
(Niet zo heel erg goed als er een tram tegenaan rijdt).quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 00:49 schreef NoBody122 het volgende:
[ afbeelding ]
Bron: http://www.openbaarvervoe(...)onnexxion3856-01.jpg
Hoe zijn deze bussen trouwens?
Daar heb je gelijk in, maar dat is sowieso het manko van de moderne bus. Er is op alles bespaard, zodat er gelijk veel schade is bij een ongeval.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 01:05 schreef BeefRWijker het volgende:
Niet zo heel erg goed als er een tram tegenaan rijdt.
Mooi zo, tis niet allemaal kommer en kwel dusquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 01:08 schreef Peterselieman het volgende:
Rijden bij mijn weten prima. Zitten voor de passagiers vrij aardig, al is misschien hier en daar de beenruimte wat aan de krappe kant en het motorlawaai achterin is duidelijk te horen, maar dat laatste is in een Amba ook het geval. Wel een duidelijk lager motorgeluid dan een amba trouwens. Het is een low-entrybus met direct na de achterdeur een opstapje. Bussen kunnen goed hard remmen (Heb dat in Hilversum ondervonden ), dus al met al een vrij aardige bus, die bij mijn weten een stuk minder rammelt dan een Amba.
Breek me de bek niet open over een gelede Citaro. Wat een ramp.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 01:08 schreef Peterselieman het volgende:
Rijden bij mijn weten prima. Zitten voor de passagiers vrij aardig, al is misschien hier en daar de beenruimte wat aan de krappe kant en het motorlawaai achterin is duidelijk te horen, maar dat laatste is in een Amba ook het geval.
Dan hebben ze dat alvast gemeen met de ardgas bus. "t Is volgens mij een lagetoeren bus die constant in dequote:
Wel een duidelijk lager motorgeluid dan een amba trouwens.
En dan schuif je zo van die platte zittingen af.quote:
Het is een low-entrybus met direct na de achterdeur een opstapje.
Bussen kunnen goed hard remmen (Heb dat in Hilversum ondervonden ),
quote:dus al met al een vrij aardige bus, die bij mijn weten een stuk minder rammelt dan een Amba.
Tsja, de kilometers zijn in Fryslân dan ook een heel stuk langer dan in 't Gooi hè.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 01:23 schreef Peterselieman het volgende:
Je moet wel een beetje een oostblok uiterlijk op de koop toe nemen. Ik heb alleen 2 korte stukjes in het gooi met zo'n bus meegereisd, dus ik wil wel eens zien wat zo'n ding op de Friese wegen gaat doen. In ieder geval krijgen de dingen dan wel lekker veel kilometers.
Dat lijkt me godsonmogelijk.quote:Maar ja de botsveiligheid is bij deze bus waarschijnlijk wel een stukje minder dan een amba.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |