abonnement Unibet Coolblue
pi_61884700
Voor de nieuwkomers in deze 'reeks' even alles op een rijtje. Beginnend met het voorwoord!

Bericht van 4 september 2008:
Beste medefokkers!

Ik zit echt even in een grote dikke shit. Via een webdesign bedrijf is er een hosting afgesloten bij een bedrijf waar ze nooit iets afsluiten. Ik kreeg heel gek een brief van het bedrijf Hosting2Go of ik een bedrag wilde overmaken van een kleine dertig euro.

Ik kwam deze order helemaal niet tegen en nam dus contact op met het webdesignbedrijf. Zij zeiden dat er iets mis is gegaan en dat ik de order niet hoorde te betalen. Dus zo gezegd zo gedaan. Op een gegeven moment kreeg ik een aanmaning omdat het bedrag nog niet was betaald, dus weer contact opgenomen met het webdesignbedrijf.

Zij vertelden mij dat ze het allang geregeld hadden en dat het dus als een ongestuurde brief gezien mocht worden. Weer even later een tweede aanmaning met een verhoogde betaling van rond de 40 euro. Nu had ik ze dringend besloten contact met hun op te nemen dat het een fout was van hun kant.

Op een gegeven moment kreeg ik een brief van fa. Alec Burlington, u raad het al, een incasso bureau. Na weken contact met hun opgenomen te hebben schoot er echt niets op en met het webdesignbedrijf ook niet. Ze reageerden er even later niet meer op mij.

Nu moet ik een bedrag betalen van EUR 262,43. No way dat ik die niet ga betalen. Wat moet ik nu doen?

Hier de twee brieven (op datum)..
quote:
Woerden, 28 augustus 2008,

Geachte heer Willems,

U heeft inmiddels een bedrag à EUR 30,94 in mindering voldaan op hoofdsom plus buitengerechtelijke kosten, zodat thans nog resteert te voldoen een bedrag van EUR 112,36.

Wij verzoeken U dringend dit bedrag alsnog per omgaande te voldoen door overschrijving op onze Postbankrekening xxxxxxx, ten name van St.Derdengelde Alec Burlington, Woerden.

Uw betaling binnen 7 dagen na dagtekening van dit schrijven tegemoetziende verblijven wij,

Hoogachtend,

Alec Burlington Benelux B.V.
quote:
Woerden, 3 september 2008 (zes dagen later na de eerste brief),

Geachte heer Willems,

Na u eerder schriftelijk gesommeerd te hebben de nog openstaande vordering van onze opdrachtgever HostingGo te voldoen, is ons gebleken dat u niet tot betaling bent overgegaan. Onderstaand treft u het nieuwe saldo aan van de door u te betalen vordering.

Hoofdsom: EUR 42.84
Rente: EUR 0.52
Kosten: EUR 250.00
Reeds betaald: EUR 30.84
Totaal: EUR 262.42

Zoals eerder aangekondigd zijn de incassokosten inmiddels, conform de algemene voorwaarden van cliënte, opgehoogd.

Wij zijn nu op het punt gekomen dat onze opdrachtgever verder uitstel onacceptabel vindt en ons geïnstrueerd heeft de redelijke bemiddeling direct stop te zetten.

Dit zal feitelijk voor u betekenen dat er op korte termijn rechtsmaatregelen zullen worden getroffen met alle nadelige gevolgen en extra kosten van dien.

We raden u aan nog uiterlijk deze week voor betaling zorg te dragen dan wel contact met ons op te nemen om de boven beschreven rechtsgang te voorkomen.

Inmiddels verblijven wij,

Hoogachtend,

Alec Burlington Benelux, B.V.
Hierop gaf ik vervolgens ter antwoord, eerst opgebeld maar dat mocht klaarblijkelijk niets baten:
quote:
Mail: van 5 september 2008
Geachte heer/mevrouw,

Na het telefoontje eerder vandaag volgt hierop mijn email met het desbetreffende verhaal.

Met Ramon Mol van FMnewmedia.nl heb ik een goed gesprek gehad om een website te willen starten (http://www.ac4wheels.nl). Zij zouden gaan zorgen voor een hostingpakket die zij voor hun rekening op willen nemen, zo was de afspraak. Op een gegeven moment kreeg ik thuis in de brievenbus een brief van het hostingbedrijf Hosting2Go. Daarin staat vermeld dat ik een bedrag moest overmaken van EUR 30,84. Dit vond ik vreemd aangezien het webdesignbedrijf voor het hostinggedeelte in rekening zouden brengen.

Toch even gemaild naar het webdesignbedrijf en zei zijden dat het een foutje was geweest van hun kant en dat zij nooit bij Hosting2Go.nl een hostingpakket voor hun klanten aanmaken, dit doen zij namelijk echter zelf. Zij hadden mij beloofd dat het bedrag niet door mij betaald hoefde te worden en dat zij het allemaal in orde gaan maken. Enige tijd later kreeg ik van het Hostingbedrijf Hosting2Go.nl een aanmaning met een totaal bedrag van EUR 42.84. Natuurlijk heb ik weer gelijk contact gezocht met dhr Mol. Hij vond het allemaal enorm vreemd aangezien hij het bedrag van EUR 30.84 op 7 augustus 2008 reeds betaald heeft.

Even later kwam er een brief van uw bedrijf; Alec Burlington op mijn deurmat te liggen met de enorm hoge kosten. Daarna een brief van 28 augustus dat er een betaling is binnengekomen van EUR 30.94 en dat er nog een som openstond van een bedrag van EUR 112.36. De mannen van FMnewmedia.nl zouden met u contact op willen nemen en ik hoefde er helemaal niet ongerust van te worden. Paar dagen later op 3 september 2008 komt er weer een brief van u aan en nu staat er een totaalbedrag op van EUR 262.42.

Ik ben dus bang dat die mensen helemaal geen contact met u heeft opgenomen en dat ik telkens maar verhogingen aan mijn broek krijg geslingerd. Op een gegeven moment probeer ik ze weer te bereiken via MSN, mail, SMS, maar dat mocht niet baten. Het leuke van het verhaal is dat ik nog helemaal geen contract hebt getekend.

Ik kan u eventueel als u wilt het telefoonnummer van Ramon Mol doorgeven zodat wellicht hen kan vragen wat er aan de hand is. Waarom ik die brieven krijg? Zij hebben het factuur op mijn naam gezet in plaats van hun bedrijf. Zij moeten de rekening betalen en ik niet.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet.

Jeffrey Willems
Hierop kreeg ik uiteraard snel een reactie op terug
quote:
Mail: van 5 september 2008
Geachte heer,

Wij hebben uw email gelezen en kunnen u het volgende mededelen;

Helaas staat u als gecontracteerde bij onze Cliënte. Mocht er valselijk gebruik zijn gemaakt van uw gegevens zal u hiervan aangifte moeten doen bij de politie van valsheid in geschrifte.
Zolang als wij geen betaling binnen hebben of bewijs hebben van uw verhaal zullen wij deze vordering op u verhalen.
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

Mw. J. Ultee
Alec Burlington Benelux BV
Verder ging ik weer een discussie opzetten aangezien ik een tijdje niets meer van een partij hoorde.
quote:
Mail: van 22 september 2008
Geachte heer,


Graag wijzen wij u erop dat rapport Voorwerk II alleen geldig is als er niet akkoord is gegaan met de algemene voorwaarden.
Daarbij komt dat er een overeenkomst via internet is gesloten, u kunt dit alles inzien op de site van Cliente als u onder uw gegevens inlogt.
Als u niet verder wilt worden aangeschreven zult u ons de bewijzen moeten sturen dat er valselijk gebruik is gemaakt van uw gegevens. Dit hebben wij al eerder verzocht en tot op heden hebben wij daarover geen reactie van u ontvangen.
Wij sommeren u binnen 3 dagen te reageren of de volledige kosten aan ons over te maken anders zullen wij helaas andere rechtsmaatregelen moeten nemen.

Hoogachtend,
J. Ultee
quote:
Mail: van 22 september 2008
Geachte heer/mevrouw,

Uw contractpartij is het webdesignbedrijf, zoals ook uit uw gegevens blijkt. Ik verzoek u ten laatste uw vordering daar te gaan verhalen en e.e.a. met Dhr. Mol van FMNewmedia.nl kort te sluiten.

Daar ik geen enkele overeenkomst met hosting2go ben aangegaan, verzoek ik u vriendelijk vanaf nu verschoond te blijven van spookclaims van uw client en/of dreigende mails uwerzijds. Deze zal ik dan ook niet eerder meer beantwoorden dan nadat u / uw client mij een deugdelijk afschrift van de betreffende overeenkomst heeft doen toekomen.

Overigens wijs ik u voor de hoogte van uw incassokosten op het bepaalde in rapport Voorwerk II, maar dit terzijde.

Met vriendelijke groet,

Jeffrey Willems
Gisteren kwam er een mail binnen dat ik de mails van hun GOED MOEST LEZEN: Hieronder dat mailtje:
quote:
Mail: van 23 september 2008
Geachte heer,

Wij willen u mededelen dat u onze emails goed moet lezen.
Wij hebben de situatie al meerdere malen uitgelegd en u lijkt dit niet te snappen.
De bestelling is op uw naam geplaatst en u dient daarvan aangifte te doen. Zolang wij geen bewijs hebben van valsheid in geschrifte zullen wij het openstaande bedrag op u blijven verhalen.
Mocht deze vordering voor gerechtelijke procedure gaan dan staat Hosting2go volledig in haar recht omdat uw gegevens zijn opgegeven.
Tenzij u anders kunt overleggen blijven wij de vordering op uw verhalen.

Hoogachtend,

J. Ultee
Ultimoo
En daarna kwam het mooiste moment van het hele proces! Ultimoo Incasso BV registreert zich op FOK! en geeft de volgende 'verklaring weer'.
quote:
FOK!bericht van dinsdag 23 september 2008 @ 12:00
Geachte forumbezoekers,

Als reactie op de mailwisseling aangaande cliente Hosting2go delen wij u als volgt mede.

Ultimoo schrijft namens cliente debiteuren aan nadat er vanuit hosting2go aanmaningen zijn verzonden zonder enige vorm van betaling of reactie. Indien er wel sprake is van reactie, voordat u ter incasso bent aangeboden, ontvangen wij graag van u deze correspondentie.

Ultimoo heeft na bestudering van de algemene voorwaarden van Hosting2go, voordat er ook maar 1 brief de deur uit is gegaan, ervoor gekozen debiteuren de kans te geven te betalen tegen een reduceerd tarief.
Eigenlijk zouden we conform de voorwaarden direct ¤ 250 in rekening kunnen en mogen brengen.

Ultimoo is NVI gecertificeerd wat betekend dat wij ons doorlopend dienen te conformeren aan de gedragregels en richtlijnen van de NVI. Deze schrijven voor dat, indien er sprake is van een contractuele verbintenis tussen leverancier en debiteur, er geeist mag worden conform de algemene voorwaarden welke van toepassing zijn op deze overeenkomst. Indien er geen sprake is van een contractuele verbintenis dienen wij Rapport Voorwerk II te hanteren.

In het geval van cliente Hosting2go is het onmogelijk een verbintenis aan te gaan zonder de algemene voorwaarden te accepteren. Er is dus altijd sprake van een contractuele verbintenis. Wij
willen iedereen dan ook dingend adviseren deze goed te lezen. Niet alleen van Hosting2go maar van alle aanbieders waarmee u zaken doet. Zo komt u nooit voor verassingen te staan.

In die gevallen waarin er sprake is van een aanvraag waarbij de aangeschrevene zelf geen weet heeft van een dergelijke aanvraag adviseren wij deze personen aangifte te doen bij de daarvoor bevoegde instantie. Houdt hierbij wel rekening met het feit dat er sprake kan zijn van misbruik van uw gegevens door iemand in uw directe omgeving.

Voor de rest willen wij iedereen verzoeken tijdig aan hun betalingsverplichting te voldoen.

met viendelijke groet,

Ultimoo Incasso B.V.
VORIGE TOPIC:
| 01 |

[ Bericht 0% gewijzigd door AC4WHEELS.NL op 24-09-2008 19:49:58 ]
pi_61884959
tvp
  Licht Ontvlambaar woensdag 24 september 2008 @ 19:54:43 #3
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61885211
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:45 schreef Alicey het volgende:
tvp
Zeg Alicey... jij als excrew zou toch beter moeten weten! En voor degene na deze post, tvp's zijn niet gewenst!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 24 september 2008 @ 20:01:12 #4
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61885388
Nou, ik ben benieuwd wat hier uit komt. Ruk bedrijf die ultimoo dinges
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_61885391
* meldt
Disclaimer: dit is géén verkapte tvp

@TS: Het lijkt me niet terecht dat je FMNM in één adem noemt met Ultimoo en Hosting2Go, vooralsnog treft hun geen blaam (hebben keurig de rekening voldaan) en ze stellen zich zeker niet op hetzelfde standpunt als Ultimoo en Hosting2Go (integendeel).

[ Bericht 68% gewijzigd door r_one op 24-09-2008 20:06:45 ]
pi_61885448
Wat ga je nu eigenlijk doen, wachten of iets?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_61885502
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:03 schreef rene90 het volgende:
Wat ga je nu eigenlijk doen, wachten of iets?
Ik ga wachten en morgen weer eens bij het juridisch loket aankloppen.
pi_61885574
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:05 schreef AC4WHEELS.NL het volgende:

[..]

Ik ga wachten en morgen weer eens bij het juridisch loket aankloppen.
Wat hoop je via hen te bereiken?
pi_61885629
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:08 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat hoop je via hen te bereiken?
Ik wil weten wat zij zouden doen...
pi_61885642
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:08 schreef Alicey het volgende:
Wat hoop je via hen te bereiken?
En in aanvulling daarop: "weer"? Was je daar al geweest dan?
pi_61885689
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:11 schreef r_one het volgende:

[..]

En in aanvulling daarop: "weer"? Was je daar al geweest dan?
Op advies van een user in het eerste deel, eerste pagina en volgens mij de tweede post.
pi_61885843
uh volgens mij is er zolang er nergens een handtekening onder gezet is nergens een contractuele overeenkomt aangegaan met jou, ook al zou fwnewmedia handelen uit jouw naam, gaat de overeenkomst tussen hosting2go en fwnewmedia, en jij blijft daar ruim buiten. Zou mooi zijn als jij wel aansprakelijk zou zijn, ga ik mooi even boodschappen doen en de factuur laten sturen naar een willekeurige buurtbewoner..

En al zou de mondelinge danwel schriftelijke overeenkomst die je hebt met fwnewmedia dat je gratis hosting zou krijgen via hun geldig zijn, dan is dat net zo hard te gebruiken om jouw financieel niet aansprakelijk te kunnen stellen..
Dus laat dat incasso bureau maar lekker blaten, ze kunnen jouw juridisch niet aanpakken, zoals ze dreigen..
Beste is wel idd een rechtsbijstand ofzo even in te schakelen, die kunnen desnoods een nette brief opstellen dat die lui moeten opzouten met hun loze gezeik
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 24 september 2008 @ 20:20:14 #13
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61885856
* Rewimo heeft popcorn voor iedereen meegenomen



Ik ben zeer benieuwd naar het verdere verloop. Ultiem topic!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_61886041
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:19 schreef MrDrako het volgende:
uh volgens mij is er zolang er nergens een handtekening onder gezet is nergens een contractuele overeenkomt aangegaan met jou
Een handtekening is geen vereiste voor een overeenkomst (een overeenkomst is vormvrij). In dit geval geldt echter dat TS geen partij is in de overeenkomst.
quote:
En al zou de mondelinge danwel schriftelijke overeenkomst die je hebt met fwnewmedia dat je gratis hosting zou krijgen via hun geldig zijn, dan is dat net zo hard te gebruiken om jouw financieel niet aansprakelijk te kunnen stellen..
Dat dan weer niet. hosting2go heeft niets te maken met afspraken tussen fmnewmedia en TS.
quote:
Dus laat dat incasso bureau maar lekker blaten, ze kunnen jouw juridisch niet aanpakken, zoals ze dreigen..
Beste is wel idd een rechtsbijstand ofzo even in te schakelen, die kunnen desnoods een nette brief opstellen dat die lui moeten opzouten met hun loze gezeik
Ultimoo lijkt zich weinig aan te trekken van dat soort brieven..
pi_61886077
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:54 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Zeg Alicey... jij als excrew zou toch beter moeten weten! En voor degene na deze post, tvp's zijn niet gewenst!
(offtopic) dit doet me denken aan mijn dagen als opstandige puber.
pi_61886248
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:54 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Zeg Alicey... jij als excrew zou toch beter moeten weten! En voor degene na deze post, tvp's zijn niet gewenst!
Dude, helft van Fok tvp'ed om een topic in de gaten te houden en dan is het nu opeens een probleem?

Ontopic: Laten we hopen dat je snel van dit bedrijf af bent
pi_61886893
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:34 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Dude, helft van Fok tvp'ed om een topic in de gaten te houden en dan is het nu opeens een probleem?

Ontopic: Laten we hopen dat je snel van dit bedrijf af bent
Inderdaad. Want dit slaat natuurlijk nergens op! .
pi_61887065
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:12 schreef AC4WHEELS.NL het volgende:
Op advies van een user in het eerste deel, eerste pagina en volgens mij de tweede post.
Het advies heb ik gezien maar niet dat je er ook geweest was. Wat was hun mening?

Enneh ... ik blijf FMNewMedia in de TT ongepast vinden.
pi_61887196
Hehehe die Ultimoo die hier ook komt reageren

Idd je TT FMNewmedia vind ik ook ongepast maar goed tis jouw opic
pi_61887274
quote:
Op woensdag 24 september 2008 21:05 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hehehe die Ultimoo die hier ook komt reageren

Idd je TT FMNewmedia vind ik ook ongepast maar goed tis jouw opic
Hoezo ongepast? Zij zijn toch ook niet goed te werk gegaan?
pi_61887453
quote:
Op woensdag 24 september 2008 21:08 schreef AC4WHEELS.NL het volgende:
Hoezo ongepast? Zij zijn toch ook niet goed te werk gegaan?
In hoeverre niet? Hebben zij de rekening niet betaald? Hebben zij zich aan de kant van Hosting2Go geschaard? Hebben ze tegen jou gezegd dat je fout bezig bent?

Dat jij ze momenteel niet kunt bereiken, staat volledig buiten het in je nek hijgen door Ultimoo. Zij hebben richting jouw geen wanprestatie geleverd ofzo.
pi_61887700
quote:
Op woensdag 24 september 2008 21:13 schreef r_one het volgende:

[..]

In hoeverre niet? Hebben zij de rekening niet betaald? Hebben zij zich aan de kant van Hosting2Go geschaard? Hebben ze tegen jou gezegd dat je fout bezig bent?

Dat jij ze momenteel niet kunt bereiken, staat volledig buiten het in je nek hijgen door Ultimoo. Zij hebben richting jouw geen wanprestatie geleverd ofzo.
Ok, daar geef ik je aan, maar ze hebben wel een gedeelte (EUR 30,84) betaald.
pi_61887718
Volgpost, daar ik altijd wat sceptisch ben tov de verhalen van TS en voorgaande accounts
Wel leuk om te volgens overigens.
dag
pi_61887937
quote:
Op woensdag 24 september 2008 21:19 schreef AC4WHEELS.NL het volgende:
Ok, daar geef ik je aan, maar ze hebben wel een gedeelte (EUR 30,84) betaald.
En daarmee jou al een geweldige dienst bewezen.
juridische munitie
pi_61888996
quote:
Op woensdag 24 september 2008 21:24 schreef r_one het volgende:

[..]

En daarmee jou al een geweldige dienst bewezen.
juridische munitie
Ik ben ook niet echt boos op FMNewMedia, zij waren altijd met mij bezig als er problemen waren. Dus petje af!
Maar waarom dat ene net niet?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')