abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61383247
Beste medefokkers!

Ik zit echt even in een grote dikke shit. Via een webdesign bedrijf is er een hosting afgesloten bij een bedrijf waar ze nooit iets afsluiten. Ik kreeg heel gek een brief van het bedrijf Hosting2Go of ik een bedrag wilde overmaken van een kleine dertig euro.

Ik kwam deze order helemaal niet tegen en nam dus contact op met het webdesignbedrijf. Zij zeiden dat er iets mis is gegaan en dat ik de order niet hoorde te betalen. Dus zo gezegd zo gedaan. Op een gegeven moment kreeg ik een aanmaning omdat het bedrag nog niet was betaald, dus weer contact opgenomen met het webdesignbedrijf.

Zij vertelden mij dat ze het allang geregeld hadden en dat het dus als een ongestuurde brief gezien mocht worden. Weer even later een tweede aanmaning met een verhoogde betaling van rond de 40 euro. Nu had ik ze dringend besloten contact met hun op te nemen dat het een fout was van hun kant.

Op een gegeven moment kreeg ik een brief van fa. Alec Burlington, u raad het al, een incasso bureau. Na weken contact met hun opgenomen te hebben schoot er echt niets op en met het webdesignbedrijf ook niet. Ze reageerden er even later niet meer op mij.

Nu moet ik een bedrag betalen van EUR 262,43. No way dat ik die niet ga betalen. Wat moet ik nu doen?

Hier de twee brieven (op datum)..
quote:
Woerden, 28 augustus 2008,

Geachte heer Willems,

U heeft inmiddels een bedrag à EUR 30,94 in mindering voldaan op hoofdsom plus buitengerechtelijke kosten, zodat thans nog resteert te voldoen een bedrag van EUR 112,36.

Wij verzoeken U dringend dit bedrag alsnog per omgaande te voldoen door overschrijving op onze Postbankrekening xxxxxxx, ten name van St.Derdengelde Alec Burlington, Woerden.

Uw betaling binnen 7 dagen na dagtekening van dit schrijven tegemoetziende verblijven wij,

Hoogachtend,

Alec Burlington Benelux B.V.
quote:
Woerden, 3 september 2008 (zes dagen later na de eerste brief),

Geachte heer Willems,

Na u eerder schriftelijk gesommeerd te hebben de nog openstaande vordering van onze opdrachtgever HostingGo te voldoen, is ons gebleken dat u niet tot betaling bent overgegaan. Onderstaand treft u het nieuwe saldo aan van de door u te betalen vordering.

Hoofdsom: EUR 42.84
Rente: EUR 0.52
Kosten: EUR 250.00
Reeds betaald: EUR 30.84
Totaal: EUR 262.42

Zoals eerder aangekondigd zijn de incassokosten inmiddels, conform de algemene voorwaarden van cliënte, opgehoogd.

Wij zijn nu op het punt gekomen dat onze opdrachtgever verder uitstel onacceptabel vindt en ons geïnstrueerd heeft de redelijke bemiddeling direct stop te zetten.

Dit zal feitelijk voor u betekenen dat er op korte termijn rechtsmaatregelen zullen worden getroffen met alle nadelige gevolgen en extra kosten van dien.

We raden u aan nog uiterlijk deze week voor betaling zorg te dragen dan wel contact met ons op te nemen om de boven beschreven rechtsgang te voorkomen.

Inmiddels verblijven wij,

Hoogachtend,

Alec Burlington Benelux, B.V.
.
  donderdag 4 september 2008 @ 19:59:31 #2
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_61383352
Misschien een optie om een keer langs te gaan bij het betreffende bedrijf, inclusief brieven en uitleg?
Tics van je petten.
pi_61383367
Rechtzaak aanspannen zou ik niet doen
neem morgen even contact op met het juridisch loket die weten wel wat je moet doe en het advies is gratis
pi_61383381
quote:
Op donderdag 4 september 2008 20:00 schreef wouter37 het volgende:
Rechtzaak aanspannen zou ik niet doen
neem morgen even contact op met het juridisch loket die weten wel wat je moet doe en het advies is gratis
Het geld moet deze week nog op de rekening staan... Ik snap het echt niet meer.
pi_61383413
Het bedrag van EUR 262.43 moet dus op de rekening komen te staan van Hosting2Go. Helaas kan dat nu niet aangezien ik de portomonee op het werk heb laten liggen. Ik ga gewoon morgen het bedrag overmaken en hosting2go/incasso bellen dat het is overgemaakt!.

En daarna ga ik even langs dat webdesignbedrijf om mijn geld terug te vragen. Hun fout, zij betalen. Vooral als ze hun werk niet goed uitvoeren.
pi_61383464
Dus het bedrijf zegt dat je niets hoeft te betalen, jij hebt niets betaald en het incassobureau zelf zegt dat er 30,94 is betaald. Wat klopt er niet

Of heb je wel wat betaald? En zo ja, was je dan veel te laat oid?
pi_61383503
quote:
Op donderdag 4 september 2008 20:02 schreef AC4WHEELS.NL het volgende:
Het bedrag van EUR 262.43 moet dus op de rekening komen te staan van Hosting2Go. Helaas kan dat nu niet aangezien ik de portomonee op het werk heb laten liggen. Ik ga gewoon morgen het bedrag overmaken en hosting2go/incasso bellen dat het is overgemaakt!.

En daarna ga ik even langs dat webdesignbedrijf om mijn geld terug te vragen. Hun fout, zij betalen. Vooral als ze hun werk niet goed uitvoeren.
Je bent echt gek als je uberhaupt gaat betalen, want wie zegt dat je het terug krijgt? Denk je even in: aanmaningen -> jij betaalt -> hostingbedrijf blij, want geld, niet eens nodig maar wel binnen -> jij terugvragen -> hostingbedrijf: ja daag, je hebt het precies betaald, klopt gewoon -> doei!
pi_61383543
quote:
Op donderdag 4 september 2008 20:04 schreef Furia het volgende:
Dus het bedrijf zegt dat je niets hoeft te betalen, jij hebt niets betaald en het incassobureau zelf zegt dat er 30,94 is betaald. Wat klopt er niet

Of heb je wel wat betaald? En zo ja, was je dan veel te laat oid?
Ze zeiden dat het betaald was, dus eerste factuur maar dat het te laat was. Dit klopt al niet, want het was al via de bank op 7 augustus overgemaakt. De eerste brief was van 13 augustus.

En het webdesignbedrijf heeft het bedrag toen overgemaakt, ik niet.
pi_61383558
quote:
Op donderdag 4 september 2008 20:05 schreef Furia het volgende:

[..]

Je bent echt gek als je uberhaupt gaat betalen, want wie zegt dat je het terug krijgt? Denk je even in: aanmaningen -> jij betaalt -> hostingbedrijf blij, want geld, niet eens nodig maar wel binnen -> jij terugvragen -> hostingbedrijf: ja daag, je hebt het precies betaald, klopt gewoon -> doei!
Heb je gelezen wat onderaan de tweede brief staat? Daar heb ik echt geen zin in.
pi_61383562
niks doen, laat deurwaarder maar jou voor de rechter dagen zodat zij met bewijs kunnen komen dat jij een dienst heb afgenomen. Laat dat desnoods morgen telefonisch weten dat je het evt zo ver laat komen
pi_61383597
quote:
Op donderdag 4 september 2008 20:00 schreef AC4WHEELS.NL het volgende:

[..]

Het geld moet deze week nog op de rekening staan... Ik snap het echt niet meer.
dan bel je morgen vroeg direct even 0900-8020
pi_61383609
quote:
Op donderdag 4 september 2008 20:07 schreef admiraal_anaal het volgende:
niks doen, laat deurwaarder maar jou voor de rechter dagen zodat zij met bewijs kunnen komen dat jij een dienst heb afgenomen. Laat dat desnoods morgen telefonisch weten dat je het evt zo ver laat komen
Daar heb ik dus echt geen zin aan. En ik eis gewoon dat dit wordt afgehandeld. Ik bel het incasso bureau morgen wel om te vragen of zij contact opnemen met mijn webdesignbedrijf. Zij weten dan wel wat te regelen, hoop ik.
  donderdag 4 september 2008 @ 20:26:30 #13
164571 Sneeuwvlok
Groetjes, veldmuis
pi_61384063
Je bent te lief man.
pi_61384160
Pak een bulldozer en rij dat webbedrijf aan puin!
pi_61384242
250 euro "Kosten"? Ik heb een hoop vage incassotoko's meegemaakt, maar nog geen incassotoko die bij een vordering van een paar tientjes met droge ogen 250 euries aan "kosten" rekent..

Je had eigenlijk sowieso niets moeten betalen, want jij hebt geen contract met hen. Wat ik me afvraag is waarom je een rechtszaak zou willen aanspannen. Wat zou je willen eisen?
pi_61384253
incassobureaus hebben net zoveel rechten als jij en ik

gewoon het originele bedrag aan de originele schuldeiser betalen en verder heb jij niets met het incassobureau te maken. incassobureaus verdienen aan mensen zoals jij die bang worden van het woordje 'rechtsgang'. Weet je wel wat een rechtszaak kost? dat is de moeite niet waar voor hun. Bovendien win jij. Die 250 euro kosten die zij hebben gemaakt hoef jij niet te betalen. Zij leveren een 'dienst' waar jij niet om gevraagd hebt.

Kortom:
- originele bedrag aan de originele schuldeiser overmaken
- incassobureau negeren.

(heb ik ook gehad, akkefietje met de verzekering, ik moest nog 550 euro betalen. incassobureau wilde 800 zien. gewoon 550 aan de verekeraar overgemaakt, verder nooit meer wat van gehoord)

Als er een (gerechts)deurwaarder aan je deur komt heb je helaas wel een probleem.

edit:
zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Incassobureau
quote:
Incassobureaus hebben namelijk geen enkele wettelijke status: iedereen kan een incassobureau beginnen. Zelfs het hebben van een strafblad is geen beletsel voor het openen van een incassobureau. Omdat incasso een ruim winstgevende bedrijfstak is, bestaan er ook in ruime mate malafide incassobureaus. Grotere incassobureaus werken vaak nauw met deurwaarders en advocaten samen, of hebben ze zelfs in dienst. Sommige incassobureaus, zowel bonafide als malafide, hebben debiteuren-bezoekers in dienst, die de psychische druk op de schuldenaar tot maximale hoogte opvoeren door de debiteur in persoon, aan zijn eigen voordeur, te benaderen.
pi_61384326
quote:
Op donderdag 4 september 2008 20:32 schreef Alicey het volgende:
250 euro "Kosten"? Ik heb een hoop vage incassotoko's meegemaakt, maar nog geen incassotoko die bij een vordering van een paar tientjes met droge ogen 250 euries aan "kosten" rekent..

Je had eigenlijk sowieso niets moeten betalen, want jij hebt geen contract met hen. Wat ik me afvraag is waarom je een rechtszaak zou willen aanspannen. Wat zou je willen eisen?
Ik heb ook niets betaald, dat heeft het webdesignbedrijf gedaan, maar te laat.
pi_61384339
quote:
Op donderdag 4 september 2008 20:26 schreef Sneeuwvlok het volgende:
Je bent te lief man.
Wat zou jij dan doen?
pi_61384390
quote:
Op donderdag 4 september 2008 20:32 schreef Silentuz het volgende:
incassobureaus hebben net zoveel rechten als jij en ik

gewoon het originele bedrag aan de originele schuldeiser betalen en verder heb jij niets met het incassobureau te maken. incassobureaus verdienen aan mensen zoals jij die bang worden van het woordje 'rechtsgang'. Weet je wel wat een rechtszaak kost? dat is de moeite niet waar voor hun. Bovendien win jij. Die 250 euro kosten die zij hebben gemaakt hoef jij niet te betalen. Zij leveren een 'dienst' waar jij niet om gevraagd hebt.

Kortom:
- originele bedrag aan de originele schuldeiser overmaken
- incassobureau negeren.

(heb ik ook gehad, akkefietje met de verzekering, ik moest nog 550 euro betalen. incassobureau wilde 800 zien. gewoon 550 aan de verekeraar overgemaakt, verder nooit meer wat van gehoord)

Als er een (gerechts)deurwaarder aan je deur komt heb je helaas wel een probleem.

edit:
zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Incassobureau
[..]

Dus jij adviseert mij het bedrag van 50 euro over te maken?
pi_61384433
als je dat schuldig bent aan de originele schuldeiser, dan wel ja.

als de originele schuldeiser geen geld meer hoeft te zien, moet je uiteraard niets overmaken. Wat je ook doet, niets overmaken naar het incassobureau, dat geld ben je ws alleen maar kwijt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 4 september 2008 @ 20:40:08 #21
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61384473
Ik neem aan dat JIJ nooit een contract hebt getekend voor die dienst? Dus hebben ze niets met jou te maken en kun je ze verwijzen naar dat andere bedrijf. ZIJ hebben kennelijk wèl een contract aangegaan.

Dat incassobedrijf moet helemaal niet bij jou zijn. Bel ze morgen en vertel ze dat ze bij het webdesignbedrijf moeten zijn met hun vordering.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_61384565
quote:
Op donderdag 4 september 2008 20:35 schreef AC4WHEELS.NL het volgende:

[..]

Ik heb ook niets betaald, dat heeft het webdesignbedrijf gedaan, maar te laat.
Da's helemaal mooi, dan heb jij er helemaal niets mee te maken. Je zou een briefje terug kunnen sturen dat je van mening bent dat jij geen overeenkomst met hen hebt noch betalingen hebt gedaan. Vraag of er een kopie van een overeenkomst of iets dergelijks gestuurd kan worden waaruit blijkt dat jij gehouden bent dat bedrag te betalen.

Niet dat je er op hoeft te rekenen dat ze dan aftaaien, maar het is wel altijd weer leuk om te zien op welke wijze men er omheen gaat kletsen dat er niets te innen valt.
pi_61384693
quote:
Op donderdag 4 september 2008 20:38 schreef Silentuz het volgende:
als je dat schuldig bent aan de originele schuldeiser, dan wel ja.

als de originele schuldeiser geen geld meer hoeft te zien, moet je uiteraard niets overmaken. Wat je ook doet, niets overmaken naar het incassobureau, dat geld ben je ws alleen maar kwijt.
Ik niet, want zij hebben een fout gemaakt om daar de bestelling te plaatsen op mijn naam terwijl ik nog helemaal geen factuur hebt ontvangen. En nog eens vertelde die man dat ze nooit bij een andere hostingbedrijf een pakket samenstellen maar dat zij dat zelf doen.

En zij hebben MIJ beloofd dat zij het orginele bedrag van EUR 42.84 zullen aflossen en dat ik de brieven als ongestuurd mocht aanschouwen.

Maar tot nu toe hebben ze geen reet uitgevoerd.
pi_61384715
quote:
Op donderdag 4 september 2008 20:40 schreef Rewimo het volgende:
Ik neem aan dat JIJ nooit een contract hebt getekend voor die dienst? Dus hebben ze niets met jou te maken en kun je ze verwijzen naar dat andere bedrijf. ZIJ hebben kennelijk wèl een contract aangegaan.

Dat incassobedrijf moet helemaal niet bij jou zijn. Bel ze morgen en vertel ze dat ze bij het webdesignbedrijf moeten zijn met hun vordering.
Ik heb inderdaad niets ondertekend. Dat weet ik honder procent zeker, geen handtekening, niets.
pi_61384748
quote:
Op donderdag 4 september 2008 20:43 schreef Alicey het volgende:

[..]

Da's helemaal mooi, dan heb jij er helemaal niets mee te maken. Je zou een briefje terug kunnen sturen dat je van mening bent dat jij geen overeenkomst met hen hebt noch betalingen hebt gedaan. Vraag of er een kopie van een overeenkomst of iets dergelijks gestuurd kan worden waaruit blijkt dat jij gehouden bent dat bedrag te betalen.

Niet dat je er op hoeft te rekenen dat ze dan aftaaien, maar het is wel altijd weer leuk om te zien op welke wijze men er omheen gaat kletsen dat er niets te innen valt.
Hey Alicey ken je me nog

Zij hebben inderdaad dat bedrag van EUR 30,84 overgemaakt en dat komt niet van mijn rekening vandaan. Dus ik zit niet in de fout maar dat webdesignbedriijf wel.

Ik zit hier echt te shaken gewoon, zo klote voel ik me op ditm moment.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')