abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61835862
Sinds een week of wat word ik bijna dagelijks 1 of soms meer keer gebeld op mijn mobiel door een privenummer. Voordat ik kans krijg om de oproep te beantwoorden is er alweer opgehangen. Ik heb geen flauw idee wie het is en er staat ook nooit iets op mijn voicemail.

Tot vandaag. Er was weer gebeld door het privenummer (telefoon lag in andere kamer) en er was ook een voicemail. Ik hoorde daar een vrouwenstem: "wij vragen u een ogenblik geduld te hebben. Over enkele seconden wordt u doorverbonden." Echt zo'n band-stem. En daarna dus niks meer.

Het zal een of andere geautomatiseerde telefoondienst zijn die op hol is geslagen ofzo, maar wat zou het kunnen zijn? Hoe zou ik daar achter kunnen komen? Ik word er redelijk gek van.
  maandag 22 september 2008 @ 21:27:53 #2
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_61835998
het zou kunnen dat een outbound-callcenter je probeert te bellen. Als ze werken met een dailer die predictive belt, berekent dat ding wanneer een agent beschikbaar zou moeten zijn voor een gesprek en gaat alvast klanten bellen (efficiency above all enzo). Als er op dat moment toch niemand beschikbaar blijkt, doordat gesprekken te lang duren of agents zich uitloggen of wat anders gaan doen, kom je in een wachtrij terecht en krijg je zo'n bandje.
Die dingen staan meestal ook zo afgesteld dat ze automatisch ophangen na een bepaalde ring-time of zodra er een voicemail aanspringt.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_61836242
Er wordt dus altijd na een paar seconden opgehangen, veel te snel iig. Alleen vanavond stond er dus iets op mijn voicemail. Als dit een callcenter is dan zullen ze waarschijnlijk niet veel zaken doen.
  maandag 22 september 2008 @ 21:38:03 #4
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_61836320
quote:
Op maandag 22 september 2008 21:35 schreef Farenji het volgende:
Er wordt dus altijd na een paar seconden opgehangen, veel te snel iig. Alleen vanavond stond er dus iets op mijn voicemail. Als dit een callcenter is dan zullen ze waarschijnlijk niet veel zaken doen.
mijn ervaring: je moet 60.000 records bellen. Ringtime staat ingesteld op een seconde of 10
ja, je verbrandt dan wat records (gemiddeld een procentje of 20), maar voorkomt een hoop loze voicemails die veel meer tijd en dus geld kosten
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_61840485
Ik heb precies hetzelfde, ik word er helemaal gek van. Vandaag ben ik wel 6 of 7 keer gebeld, inderdaad ook door een 'onbekend' nummer en ik krijg de kans niet om op te nemen. Ik dacht eerst dat het aan mijzelf lag, dat ik zo onhandig zat te doen met opnemen, maar er wordt inderdaad al na één of twee keer overgaan opgehangen.
pi_61840581
misschien is het een idee om even bij infofilter.nl langs te gaan?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_61840957
quote:
Op maandag 22 september 2008 23:58 schreef Jordy-B het volgende:
misschien is het een idee om even bij infofilter.nl langs te gaan?
Nou, een collega van mij die op onze marketingafdeling werkt had daar laatst verhalen over, dat moet je dus juist niet doen. Vóór infofilter was er iets anders en toen dat ter ziele ging zijn al die gegevens doodleuk verkocht. En als een bedrijf een marketingactie wil gaan houden, dan kunnen ze heel makkelijk de gegevens achterhalen van de mensen die bij Infofilter geregistreerd staan, want ik meen dat ze hun gegevensbestand naar Infofilter sturen en dan weer terugkrijgen met de mensen eruitgehaald die bij Infofilter geregistreerd staan. Door het voor- en na-bestand met elkaar te vergelijken kunnen ze makkelijk de mensen achterhalen die bij Infofilter geregistreerd staan en er zijn bedrijven die juist díe mensen gaan bellen, omdat die weinig door andere bedrijven gebeld worden en daarom 'sneller geneigd' zullen zijn die ene keer toch iets te kopen.
pi_61841039
We worden sinds registratie bij infofilter eigenlijk nooit meer gebeld door telefonische verkoop.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_61843191
bij welke provider zitten de mensen die hier last van hebben?
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
Op maandag 22 september 2008 21:38 schreef teamlead het volgende:

[..]

mijn ervaring: je moet 60.000 records bellen. Ringtime staat ingesteld op een seconde of 10
ja, je verbrandt dan wat records (gemiddeld een procentje of 20), maar voorkomt een hoop loze voicemails die veel meer tijd en dus geld kosten
Jij werkt bij zo'n ranzige telefoonspamtoko?
pi_61844118
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 08:40 schreef het.ismij het volgende:
bij welke provider zitten de mensen die hier last van hebben?
Ik zit bij Orange, of hoe het tegenwoordig ook mag heten.
  dinsdag 23 september 2008 @ 09:43:30 #12
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_61844166
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 09:40 schreef Farenji het volgende:

[..]

Jij werkt bij zo'n ranzige telefoonspamtoko?
mooie omschrijving

ik werk als teamleider in callcentra ja... goddank niet alleen de outbound-sales clubs, want dan zou ik waarschijnlijk doordraaien

Blifjt overigens grappig dat mensen die een allergie hebben tegen dit soort telefoontjes wel steeds weer braaf hun telefoonnummer invullen op de meest idiote plekken
pi_61844237
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 09:43 schreef teamlead het volgende:

[..]

Blifjt overigens grappig dat mensen die een allergie hebben tegen dit soort telefoontjes wel steeds weer braaf hun telefoonnummer invullen op de meest idiote plekken
Waarna jullie als een soort zwerver achter iedereen aan telefoonnummers gaan liggen schrapen
  dinsdag 23 september 2008 @ 09:49:22 #14
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_61844275
Volgens mij kun je daarover gewoon contact opnemen met je provider. Die kan het wel nagaan, en er eventueel iets aan doen...
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  dinsdag 23 september 2008 @ 09:50:32 #15
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_61844307
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 09:47 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Waarna jullie als een soort zwerver achter iedereen aan telefoonnummers gaan liggen schrapen
De goeie niet Die stellen gewoon een enquete zo op dat klanten het nummer wel moeten invullen als ze kans willen maken op "Een weekendje new york met 500,- zakgeld"

(die overigens ook inderdaad wordt uitgekeerd, alleen niet door de toko die jou belt)
pi_61846596
Ik geef mijn mobielnummer nergens op, tenzij echt nodig. Met enquetes of loterijen of andere zut doe ik nooit mee. Maar als je eenmaal op zo'n spamlijst staat, hoe kom je er dan af... Volgens mij is het makkelijker om van de terroristenlijst van de CIA te komen als je daar opstaat.

Anyway, net werd ik dus weer gebeld.
Had mijn foon naast me liggen maar was weer net te traag.
pi_61846697
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 09:41 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik zit bij Orange, of hoe het tegenwoordig ook mag heten.
Tis tegenwoordig t-mobile
En je bent niet de enige die hier last van heeft kan ikje melden (1st hand info)
Dit gaat ook nog wel even aan houden, ligt aan de centrale. door de hoeveelheid en cappaciteitsproblemen gaat er hier en daar wat koppelingen mis af en toe.
En vrij random.
Op dinsdag 23 september 2008 11:41 schreef het.ismij het volgende:

[..]

En je bent niet de enige die hier last van heeft kan ikje melden (1st hand info)
Dit gaat ook nog wel even aan houden, ligt aan de centrale. door de hoeveelheid en cappaciteitsproblemen gaat er hier en daar wat koppelingen mis af en toe.
En vrij random.
Wat is het dan? Valide verbindingspogingen van mensen die mij proberen te bellen die mislukken, of zijn het glitches waardoor ik echt door een spooktelefoon gebeld word?
pi_61848034
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 12:29 schreef Farenji het volgende:

[..]

Wat is het dan? Valide verbindingspogingen van mensen die mij proberen te bellen die mislukken, of zijn het glitches waardoor ik echt door een spooktelefoon gebeld word?
Beide.
Op dinsdag 23 september 2008 12:42 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Beide.
En ze vinden het niet nodig om dit even te melden ofzo?! Stelletje klootzakken!
pi_61856279
Ik zit bij Tele2. Vandaag 'maar' 1 keer gebeld door een onbekend nummer. Gisteren 5 keer.
pi_61856889
als je dagelijks door anoniem nummer wordt gebeld kan je allicht vragen aan je provider om er onderzoek naar te laten doen aangezien het zeer storend is..
  dinsdag 23 september 2008 @ 19:38:22 #23
162594 dikkekaas
crazy legoracer
pi_61857708
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:11 schreef mschol het volgende:
als je dagelijks door anoniem nummer wordt gebeld kan je allicht vragen aan je provider om er onderzoek naar te laten doen aangezien het zeer storend is..
Haha, net of ze dat gaan doen. T-mobile
pi_61859883
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:38 schreef dikkekaas het volgende:

[..]

Haha, net of ze dat gaan doen. T-mobile
kpn iig wel..
pi_61861350
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 11:41 schreef het.ismij het volgende:

[..]