abonnement Unibet Coolblue
pi_61930684
quote:
Feyenoord verloor zijn laatste vier uitwedstrijden in de Eredivisie. Opvallend genoeg kregen de Stadionclub in die duels telkens drie doelpunten om de oren. Dat gebeurde achtereenvolgens tegen Sparta Rotterdam (3-2), NAC Breda (3-1), Willem II (3-1) en Heracles Almelo (3-1).
.

Nou, Groningen is nog beter dan dat rijtje, dus kat in 't bakkie .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_61930855
Ik hoop niet dat de spelers er zo makkelijk over denken.
Zal wel weer een loodzware wedstrijd worden zondag.

Trainer Ron Jans na de wedstrijd
Reactie Marcus Berg
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_61931043
quote:
Stenman vermoedelijk terug in de basis

GRONINGEN - Fredrik Stenman keert zondag naar alle waarschijnlijkheid terug in de basis van FC Groningen in de thuiswedstrijd tegen Feyenoord.

Stenman is hersteld van een enkelblessure, die hem tegen Heracles aan de kant hield. De Zweed speelde donderdagavond alweer twintig minuten mee in de bekerwedstrijd tegen Hollandia. Gonzalo Garcia, die zaterdag in Almelo met liesklachten uitviel, is sneller hersteld dan verwacht. Marcus Berg heeft lichte rugklachten, maar is normaal gesproken wel inzetbaar. Femi keert terug na een duel schorsing.

De vermoedelijke opstelling van FC Groningen:

Van Loo; De Roover, Granqvist, Sankoh, Stenman; Van de Laak, Femi, Lovre, Levchenko; Berg en Garcia.

RTVNOORD
V Loo in de basis lijkt me een foutje..
Berg weer last van de rug, mee oppassen lijkt me..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 26 september 2008 @ 14:10:15 #204
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_61931138
Dat lijkt me wel.
Die heeft voorlopig zijn kans wel weer gehad...
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_61931895
Als Van Loo speelt dan is er iets niet helemaal fris in het koppie van Jans.
pi_61932496
quote:
Jans’ kortste wedstrijdanalyse: “We zijn door”

Trainer Ron Jans kon daags na de bekerontsnapping tegen de amateurs van Hollandia opgelucht terugkijken op het duel uit de tweede ronde. “Eigenlijk wees alles erop dat een stunt in de maak was, maar gelukkig heeft de ploeg ook nu tot het einde geknokt.”

Het waren zenuwslopende minuten tussen de gemiste strafschop van Koen van de Laak en de uiteindelijke gelijkmaker. “Wij hadden in de beginfase drie opgelegde kansen. Zij schoten twee keer op doel en kwamen met 2-0 voor. Toen die bal er vanaf elf meter niet in ging, dacht ik ‘zo zal een stunt dan toch wel tot stand komen’. We hebben Hollandia tweemaal bekeken en ze speelden in de verwachte opstelling en formatie. Maar er stond werkelijk een heel ander team. Alle toeschouwers hebben zich vreselijk goed vermaakt, denk ik. En de ploeg werd er enorm extra door geïnspireerd. Ze hebben echt een topprestatie geleverd.”

Geen hond
“Wij hebben dat niet. Het is ook niet zo dat we er niets aan gedaan hebben, maar diverse spelers haalden hun normale niveau gewoon niet. Onze ploeg verdient wel een enorm compliment dat ze opnieuw tot het einde toe door bleven knokken. Uiteindelijk hebben we in de slotfase toch nog de verdiende zege afgedwongen. Na afloop hebben we de analyse heel kort gehouden: We zijn door.”

Opmerkelijk was de eerste wissel en vooral de reden waarom die plaatsvond. “Sepp De Roover heeft slechte ogen, draagt lenzen en is ook nog een nachtblind. Door de slechte verlichting kon hij af en toe situaties gewoon niet goed inschatten. Volgens de spelregels is het nog niet toegestaan met een geleidehond te spelen, dus hebben we na de rust wat omgezet. Paul Matthijs ging bijvoorbeeld rechtsachter spelen, maar moest op zijn beurt weer met rugklachten naar de kant. Verder hebben we in het laatste deel Fredrik Stenman nog gebracht om ritme op te doen.”

Geen Ajax
En daarmee stipte Jans de wedstrijd van zondag al aan. “We hebben ons eigenlijk de hele week al verheugd op de thuiswedstrijd tegen Feyenoord. Misschien dat dit gisteren ook nog een beetje heeft meegespeeld. Dat we nu gewonnen hebben, maakt het een stuk gemakkelijker ons te richten op Feyenoord. Wij weten zelf hoe we ervoor staan. Feyenoord zal dit seizoen zeker nog gaan groeien, maar was erg wisselvallig. Tegen Kalmar deed het pijn aan de ogen, tegen Ajax was het een spektakel. Maar deze keer speelt Feyenoord niet thuis en ook niet tegen Ajax.”

Personele problemen heeft Ron Jans nog steeds in de personen van Martijn Meerdink (voet), Jeroen Veldmate (knie) en Ondrej Svejdik (schouder). Gonzalo Garcia (lies) is nog een twijfelgeval. Marcus Berg nam uit voorzorg niet deel aan de uitlooptraining en Paul Matthijs had donderdag dus last van de rug. De balans wordt na de zaterdagtraining, die in het teken zal staan van Feyenoord, definitief opgemaakt.

Bron: FC Groningen
Voetbal Insite:
'Groningen heeft een beter elftal dan Feyenoord'
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 26 september 2008 @ 15:09:39 #207
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_61932518
Greene doet waarschijnlijk zondag mee, ik zou alles over links gooien als ik jullie was.
pi_61932574
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 15:09 schreef Kopbal het volgende:
Greene doet waarschijnlijk zondag mee, ik zou alles over links gooien als ik jullie was.
De Cler misschien ook niet las ik.. Wie gaat er eventueel op zijn positie spelen? Van Bronkhorst?
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 26 september 2008 @ 15:17:44 #209
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_61932628
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 15:13 schreef venomsnake het volgende:

[..]

De Cler misschien ook niet las ik.. Wie gaat er eventueel op zijn positie spelen? Van Bronkhorst?
Ik denk het. Weinig andere oplossingen.
pi_61932749
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 15:17 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Ik denk het. Weinig andere oplossingen.
Hij kan daar natuurlijk wel prima uit de voeten, hij had op die positie een basisplek bij Barcelona en vulde dat altijd uitstekend in. Ik ben benieuwd hoe Feyenoord zondag gaat spelen..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_61932962
quote:
Nog vijf FC’ers in voorselecties

Naast Mart Dijkstra, Leonard Nienhuis en Pepijn Kluin (onder-19) behoren nog vijf FC’ers tot voorselecties voor de komende interlandperiode. Marcus Berg, Andreas Granqvist en Petter Andersson zijn genomineerd voor Zweden. Tom Hiariej en Shkodran Metaj staan op de longlist van het Nederlands Beloften Elftal.

Voor Andersson betekent het mogelijk een terugkeer in de nationale selectie bij de kwalificatie-interland Zweden-Portugal op 11 oktober 2008 in Solna. Hij speelde handenvol duels in de Zweedse jeugdselecties en kwam tweemaal in actie in de A-selectie in januari van 2005.

Marcus Berg speelde eerder dit jaar twee A-interlands en staat ook nog op de voorlopige lijst voor het oefenduel Jong Zweden-Jong Georgië op vrijdag 10 oktober. Dit team bereidt zich voor op het EK onder-21 in eigen land.

Andreas Granqvist behoorde tot de EK-selectie van Zweden en speelde tot dusver drie A-interlands. De Zweedse bondscoach Lars Lagerbäck zal het trio zondagmiddag in Euroborg met eigen ogen aanschouwen en maandag zijn definitieve keuze bekend maken.

Tom Hiariej en Shkodran Metaj behoren tot de voorselectie voor het Nederland Beloften Elftal dat op vrijdag 10 oktober in Oekraïne aantreedt tegen de leeftijdsgenoten. Bij Hiariej staat de teller inmiddels op 26 jeugdinterlands. Metaj speelde drie jeugdinterlands.

Daarnaast ligt het voor de hand dat Evgeniy Levchenko wordt opgeroepen voor Oekraïne dat 11 oktober thuis speelt tegen Kroatië. Levchenko speelde in september zijn vierde A-interland.

Bron: FC Groningen
Andersson misschien dus ook weer international van Zweden straks..
Volgens mij zijn we dan hofleverancier van het Zweedse elftal.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 26 september 2008 @ 15:36:22 #212
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_61933043
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 15:24 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Hij kan daar natuurlijk wel prima uit de voeten, hij had op die positie een basisplek bij Barcelona en vulde dat altijd uitstekend in. Ik ben benieuwd hoe Feyenoord zondag gaat spelen..
Uiteraard, maar ik heb hem toch liever op het middenveld.

---Greene - Hofland - Bahia - Van Bronckhorst----
-----------------------Wijnaldum-------------------------
---------------Fer--------------------Bruins-------------
-----------------------Biseswar-------------------------
  vrijdag 26 september 2008 @ 15:38:39 #213
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_61933093
Ik zie het zondag echt met vertrouwen tegemoet. Met alle respect voor Feyenoord, maar dat elftal stelt weinig voor.
Alleen een Biseswar/Makaay kunnen denk ik voor probleempjes zorgen denk ik.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_61933101
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 15:36 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Uiteraard, maar ik heb hem toch liever op het middenveld.

---Greene - Hofland - Bahia - Van Bronckhorst----
-----------------------Wijnaldum-------------------------
---------------Fer--------------------Bruins-------------
-----------------------Biseswar-------------------------
Is Tiendalli geen optie in plaats van Greene?
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 26 september 2008 @ 15:41:10 #215
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_61933168
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 15:38 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Is Tiendalli geen optie in plaats van Greene?

Als het aan mij ligt wel. Maar ik werk niet dagelijks met de spelers.
Verbeek vind Greene beter, eerdere trainers ook. Die zullen daar wel gelijk in hebben denk ik dan.
pi_61933794
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 15:38 schreef Bullet-tooth het volgende:
Ik zie het zondag echt met vertrouwen tegemoet.
Ik ook. Heel eng vind ik dat, want ik denk echt nóóit dat Groningen gaat winnen. "1-0 verlies in een matige wedstrijd bij Vitesse en een teleurstellende 1-1 thuis tegen Utrecht", dat waren mijn toto's tot nu toe dit seizoen. Zal wel een soort indekkingsmaatregel zijn die ik heb overgehouden aan de tijd dat ze daadwerkelijk nooit wonnen. Of misschien is het wel een onderbewuste vorm van bijgeloof dat een te arrogante verwachtig zal worden afgestraft. Omdat ik nu dus voor het eerst denk dat ze gaan winnen, zullen ze dus wel verliezen. Maar omdat ik daarom dus denk dat ze weer gaan verliezen, zullen ze dus misschien toch winnen. Of verliezen ze dan juist weer? Hmm...
  vrijdag 26 september 2008 @ 16:08:50 #217
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_61933853
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 16:06 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Ik ook. Heel eng vind ik dat, want ik denk echt nóóit dat Groningen gaat winnen. "1-0 verlies in een matige wedstrijd bij Vitesse en een teleurstellende 1-1 thuis tegen Utrecht", dat waren mijn toto's tot nu toe dit seizoen. Zal wel een soort indekkingsmaatregel zijn die ik heb overgehouden aan de tijd dat ze daadwerkelijk nooit wonnen. Of misschien is het wel een onderbewuste vorm van bijgeloof dat een te arrogante verwachtig zal worden afgestraft. Omdat ik nu dus voor het eerst denk dat ze gaan winnen, zullen ze dus wel verliezen. Maar omdat ik daarom dus denk dat ze weer gaan verliezen, zullen ze dus misschien toch winnen. Of verliezen ze dan juist weer? Hmm...
Altijd lekker, zo'n vrijdagmiddag jointje.
pi_61933890
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 16:06 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Omdat ik nu dus voor het eerst denk dat ze gaan winnen, zullen ze dus wel verliezen. Maar omdat ik daarom dus denk dat ze weer gaan verliezen, zullen ze dus misschien toch winnen. Of verliezen ze dan juist weer? Hmm...
Misschien wordt het wel een gelijkspel .
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_61933895
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 16:08 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Altijd lekker, zo'n vrijdagmiddag jointje.

Als Feyenoord genoeg inzet en strijd levert in Groningen moeten ze kunnen winnen.Voetballend zijn ze in mijn ogen beter. Alleen die Berg vind ik levensgevaarlijk. Hopen dat Bahia en Hofland een goede dag hebben.
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
pi_61934085
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 14:44 schreef detulp050 het volgende:
Als Van Loo speelt dan is er iets niet helemaal fris in het koppie van Jans.
Ze hebben het inmiddels al veranderd in Luciano.

Ik hoop dat Andersson veel minuten gaat maken tegen Feyenoord. Helemaal als Greene speelt want die heeft enorm veel problemen met snelle creatieve jongens die een goal kunnen maken.
Sowieso denk ik dat hij snel een basisplaats zal veroveren, kwaliteit druipt ervan af.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 26 september 2008 @ 16:46:52 #221
176521 Grulez
rasgroninger
pi_61934895
5-0
pi_61939005
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 13:18 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Die nummer 1 positie zegt natuurlijk niet zoveel, na 3 wedstrijden.

Maar de scheiding 'amateurs-profs' vind ik een taalkundige scheiding die geen recht doet aan de werkelijkheid. Er is nogal een verschil tussen de Hoofdklasse en alles wat daaronder komt, terwijl dat in theorie allemaal amateurs zijn. De hoofdklasse is gewoon het derde landelijke niveau en er is niets raars aan dat een club van het hoogste niveau het soms moeilijk heeft tegen teams uitkomende op de derde trede. Alleen het niet bestaan van een promotie/degradatie-regeling vertekent dat beeld en doet het lijken alsof er ook sportief een enorme scheiding bestaat. Die is natuurlijk wel ten dele aanwezig, maar niet in zulke grote mate als we het soms willen doen geloven. Als het even verkeerd loopt kan je er dus zomaar uitvliegen. Ik vind daar niets vreemds aan. Uitslagen als IJsselmeervogels - Groningen 1-8 van vorig seizoen vind ik veel opzienbarender en onwerkelijker dan deze nipte 2-3.

Ajax maakte bij Kozakken Boys hetzelfde mee en verloor niet zo lang geleden in de voorbereiding van Spakenburg. Feyenoord heeft recente verliespartijen tegen Katwijk en Barendrecht achter zijn naam staan.

Telstar-uit is trouwens een top-loting
Het lijkt me overduidelijk dat mijn post redelijk sarcastisch en niet al te serieus bedoeld was...
pi_61945669
Ik zag Drent laatst nog een interview houden met een stadjer tussen beide markten. Was wel even verrast hem daar te zien
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_61948141
quote:
Braziliaanse tijger in het doelgebied

GRONINGEN - Op de officiële elftalfoto van FC Groningen zitten twee keepers naast elkaar, ieder van een andere planeet. Brian van Loo kijkt stoer en streng, de schouders breeduit en zijn grote handen pontificaal op de knieën.

Naast hem zit een tengere Braziliaan, een kop kleiner en weggedrukt achter de elleboog van zijn collega. Hij straalt van oor tot oor.

Luciano Da Silva leerde lachen in Purilandia, een dorpje aan de noordelijke grens van de staat Rio de Janeiro. Als hij als kind zijn vader moest helpen op de koffieplantage, lachte hij de vermoeidheid van zich af.

,,Want aan treuren heb je niets,’’ vindt Luciano. ,,Ik lach altijd. Daar kom je verder mee.’’

Een Braziliaanse wijsheid zegt dat waar een keeper loopt geen gras meer groeit. En volgens de Zuid-Amerikaanse schrijver Eduardo Galeano is de doelman een martelaar, boeteling en zondebok tegelijk. ,,Gebonden aan zijn doel wacht hij in zijn eentje tussen de palen op zijn executie,’’ schreef Galeano in zijn beroemde boek Glorie en tragiek van het voetbal.

Kijkend naar Luciano doet die volzin wat merkwaardig aan. Als de Braziliaan iets niet doet, dan is het lijdzaam wachten op zijn executie. Voortdurend is de keeper van FC Groningen in beweging, als een tijger die niet kan wachten tot er eindelijk een prooi voorbij komt. ,,Ik speel met mijn hart,’’ zegt Luciano en legt een hand op zijn borst. ,,Buiten het veld ben ik bescheiden en vriendelijk. In het doel wil ik de mensen wat laten zien.’’

In België, bij Germinal Beerschot Antwerpen, werd hij juist dankzij zijn spectaculaire stijl populair. Luciano is geen keeper die na een redding stoïcijns opstaat en zijn handen schoonveegt aan zijn broekje. Na een cruciale reflex durft hij vol hartstocht te juichen, zoals vorig weekeinde tegen Heracles. Zijn adrenaline ligt altijd aan de oppervlakte.

,,Ik beleef het keepen heel intens,’’ vertelt Luciano. ,,Misschien wel omdat wij keepers altijd alleen zijn. Als er wordt gescoord, vieren de spelers aan de overkant hun feestje, terwijl wij in ons doel staan. Maar ook ik wil mijn emoties kwijt. Juichen, lachen, huilen. Gomes heeft dat ook. Misschien is dat omdat wij Brazilianen altijd hebben moeten knokken om iets te bereiken. Het voetbal is vaak een redding uit de armoede. Ook voor mij.’’

In zijn eerste jaar bij Groningen zat de passie hem soms in de weg. Trainer Ron Jans gaf afgelopen seizoen nog de voorkeur aan Van Loo, een wat meer klassiek Nederlandse keeper. ,,Luciano wilde iédere bal hebben,’’ aldus Jans. ,,Hij wilde zó graag, dat hij de verdediging onrustig maakte. Maar hij is echt gegroeid en dit seizoen is Luciano uitstekend begonnen. Hij is een keeper met geweldige reflexen, maar hij zal vast ook nog wel eens mis zitten. Dat is bijna inherent aan zijn stijl.’’

Hij kwam van ver. Als tiener werd hij ontdekt bij jeugdvoetbalclub Tombense CF, door een scout van Germinal Beerschot Antwerpen, zo’n negen jaar geleden. Of hij in Europa wilde komen spelen. ,,Ik heb geen moment getwijfeld,’’ aldus Luciano. ,,Ik ben katholiek en dit zag ik als een geschenk van God dat ik niet voorbij mocht laten gaan.’’

Zeven seizoenen bleef Luciano in Antwerpen en de keeper verwierf er een cultstatus. Met drie gebroken ribben won hij de bekerfinale van 2005 en kort voor zijn vertrek naar Groningen bracht de Antwerpse aanhang een emotioneel eerbetoon. ,,Dat was op mijn verjaardag, 16 maart 2007,’’ weet Luciano nog. ,,Er hing een heel groot spandoek achter mijn doel. ‘Luciano voor altijd in ons hart’, stond erop. Ik moest huilen toen ik het zag.’’

Zijn eerste maanden in België waren eenzaam. De tiener werd ondergebracht in een kamertje met amper daglicht, bovenin het Kiel-stadion van GBA. ,,Ik sprak alleen maar Portugees en het was heel koud,’’ vertelt Luciano, inmiddels in keurig Nederlands met een Vlaams accent.

,,Die eerste dagen heb ik gelijk de bus genomen, om de stad te zien en met mensen te praten. Gewoon op straat. Met handen en voeten ben ik dingen gaan vragen. Zo heb ik mezelf langzaam de taal geleerd. Nee, Nederlandse les heb ik nooit gehad.’’

Een autodidact was hij ook in het doel. Keepen leerde hij zichzelf op het enige veldje van Purilandia

Claudio Taffarel, jarenlang keeper van de Braziliaanse nationale ploeg, was zijn lichtend voorbeeld. ,,Vóór Taffarel hadden de jongetjes in mijn land geen keepershelden,’’ aldus Luciano.

,,Maar op het WK van 1994 was hij de grote held, samen met Romario. Taffarel heeft de keeper status gegeven in Brazilië. En dankzij hem ben ik in het doel gaan staan. Pas op mijn vijftiende heb ik die beslissing genomen. Daarvoor voetbalde ik meestal.’’

Als jonge voetballer was hij een watervlugge aanvaller en binnen de Groningse selectie geldt de keeper nog altijd als één van de snelste spelers. Luciano durft dan ook ver buiten zijn doelgebied te spelen, in de traditie van Latijnse keepers zoals Luis Chilavert, René Higuita en Jorge Campos. ,,Dat ik niet heel lang ben, is niet per se een nadeel,’’ aldus Luciano. ,,Ik ben snel en wendbaar, dat is een voordeel. Je moet je sterke punten benutten.’’

Op basis van die specifieke kwaliteiten werd hij door Ron Jans verkozen boven Van Loo. ,,We hadden ook een behoudende keuze kunnen maken door voor Brian te kiezen,’’ aldus Jans. ,,Maar Luciano profileerde zich goed en hij heeft iets speciaals. Dankzij zijn reflexen en techniek, maar ook om hoe hij meevoetbalt, als het moet ver buiten zijn doel. Hij anticipeert. Eigenschappen waarvan wij zeiden: laat het maar zien.’’

In het heden is hij zowaar de minst gepasseerde keeper van de eredivisie, bij de opmerkelijke koploper FC Groningen. ,,Mooi,’’ vindt Luciano. ,,Als keeper wil je altijd zo weinig mogelijk doelpunten tegen. Maar het seizoen is pas drie wedstrijden oud, ik wil nog veel meer bereiken bij FC Groningen. Ik wil dat de mensen mij nooit meer vergeten.’’

AD
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_61948447

klikbaar

Lijkt me trouwens een prima opstelling..
Helemaal omdat het nog onzeker is dat Garcia meespeelt..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')