le-zenquote:Op zaterdag 13 september 2008 10:01 schreef Martijn_77 het volgende:
Werkt dit ook met lenzen?
quote:En u mag ook andere hulpmiddelen kopen dan een bril, zoals lenzen, een gehoorapparaat of een rolstoel. Als deze uitgaven dragen bij aan de het halen van de grens voor het chronisch ziekenforfait.
yepquote:
die regeling op zich is uitstekend, als je één of meer chronische aandoeningen hebt en met de hulpmiddelen wel normaal kan functioneren is dat een noodzakelijke uitgave en geen luxe ..quote:Op zaterdag 13 september 2008 11:02 schreef Billary het volgende:
Wat een onzin regeling!! Ik draag lenzen, maar koop er maar een dure bril erbij, krijg ik ook nog 100 euro toe!
![]()
![]()
![]()
Zeker een wijf van een politicus die begon te zeuren over haar dure bril.![]()
''Geen luxe'', in 90% van de gevallen is een bril van 300 euro eerder een luxe dan een echte noodzaak.quote:Op zaterdag 13 september 2008 12:13 schreef moussie het volgende:
[..]
die regeling op zich is uitstekend, als je één of meer chronische aandoeningen hebt en met de hulpmiddelen wel normaal kan functioneren is dat een noodzakelijke uitgave en geen luxe ..
wat hieraan onzinnig is zijn mensen die dure dingen gaan kopen die ze eigenlijk niet nodig hebben om maar aan die aftrek te komen, dat is onnodig op kosten jagen
Als je er nog een kekke rolstoel bij koopt.quote:Op zaterdag 13 september 2008 12:44 schreef TubewayDigital het volgende:
mijn bril kostte 150 euro, kom ik nu ook in aanmerking?
zoals ik al zei, het is op zich een goede regeling, bedoeld voor mensen die idd een zwaardere of meerdere kleine handicaps hebben .. jammer genoeg worden juist die mensen de dupe van al diie graaiaards die dingen gaan kopen die ze eigenlijk niet nodig hebben ..quote:Op zaterdag 13 september 2008 12:30 schreef Billary het volgende:
[..]
''Geen luxe'', in 90% van de gevallen is een bril van 300 euro eerder een luxe dan een echte noodzaak.
Alleen als je van die ''duo'' glazen hebt (dichtbij- en ver af) kunnen brillen zo duur zijn. Laat alleen zulke mensen in aanmerking komen voor zo'n regeling.
Kijk ik heb niet echt een bril nodig, maar met deze regeling ga ik het overwegen, omdat het gewoon handig is om een bril te hebben (voor erbij). Voorheen was het mij het mij dus niet waard, nu zeker wel.
Dat ik dus nu dure dingen ga kopen, is de stomheid van deze regeling.
Graaierds? Ik betaal me de tiefus aan die £%"^%£"^ belastingen in dit land, wat nou graaien ik pak terug wat ik teveel heb betaald en en ja ik koop een bril van 500 ballen en nog een set lenzen erbij waar ik t/m 2012 mee vooruit kanquote:Op zaterdag 13 september 2008 14:06 schreef moussie het volgende:
[..]
.. jammer genoeg worden juist die mensen de dupe van al diie graaiaards die dingen gaan kopen die ze eigenlijk niet nodig hebben ..
nee, je moet nog wat meer verbrassen, koop er nog een bril bij of pak een setje lenzen mee.quote:Op zaterdag 13 september 2008 12:44 schreef TubewayDigital het volgende:
mijn bril kostte 150 euro, kom ik nu ook in aanmerking?
Dus koop je maar iets extra duurs wat je eigenlijk niet nodig hebt met als gevolg dat diegenen die het wel nodig hebben het vanaf volgend jaar niet meer kunnen kopen .. toffe mentaliteitquote:Op zaterdag 13 september 2008 15:55 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Graaierds? Ik betaal me de tiefus aan die £%"^%£"^ belastingen in dit land, wat nou graaien ik pak terug wat ik teveel heb betaald en en ja ik koop een bril van 500 ballen en nog een set lenzen erbij waar ik t/m 2012 mee vooruit kan![]()
Oh ja en kinderbijslag en zorgtoeslag en huirsubsidie en subsidie voor de subsidie van de subsidie krijg ik allemaal niet omdat ik gvd wel naar school ben geweest en wel 40 uur + in de week werk![]()
en nog eens
Wat niet zo tof is in dit land is dat hoe harder je werkt hoe meer je de lul bent, spuugzat ben ik dat en dus ga ik nu ook heerlijk profiterenquote:Op zaterdag 13 september 2008 16:29 schreef moussie het volgende:
[..]
Dus koop je maar iets extra duurs wat je eigenlijk niet nodig hebt met als gevolg dat diegenen die het wel nodig hebben het vanaf volgend jaar niet meer kunnen kopen .. toffe mentaliteit
Buitengewone uitgaven 2008quote:Op zaterdag 13 september 2008 16:18 schreef OldJeller het volgende:
Geldt dit ook voor zonnebrillen op sterkte, aangezien deze voor sommige mensen ook een noodzakelijk kwaad zijn?
Praat toch geen poep man. Ik ben al jaren brildrager en ben daartoe genoodzaakt. Lenzen trekken mijn ogen niet, dus weinig andere opties (laseren is geen optie, mij teveel risico). Om te kunnen functioneren in het dagelijks leven gebruik ik 3 brillen op sterkte (dag, nacht, zon). Als je die, van een fatsoenlijke kwaliteit, voor minder dan 300 euro kan halen ben je een beste vent. Ik heb nu zo'n 'ziekenfondsbril' van de Hans Anders, maar wat een treurige kwaliteit. Bril is slap en de anti spiegel laag is bezig eraf te komen. Het is geen porum en ik ga er bijna scheel van kijken. Dus donder op met je luxe, sommige mensen hebben het nodig. En dan is 300 euro echt niet veel voor 3 hulpstukken.quote:Op zaterdag 13 september 2008 12:30 schreef Billary het volgende:
''Geen luxe'', in 90% van de gevallen is een bril van 300 euro eerder een luxe dan een echte noodzaak.
Alleen als je van die ''duo'' glazen hebt (dichtbij- en ver af) kunnen brillen zo duur zijn. Laat alleen zulke mensen in aanmerking komen voor zo'n regeling.
Aha, dat verschaft duidelijkheid.quote:Op zaterdag 13 september 2008 16:45 schreef thaduck het volgende:
[..]
Buitengewone uitgaven 2008
Had er toevallig een topic over geopend.
ik denk dat je die diamantjes op je buik kan schrijven, het gaat om een aftrek van 303¤ ..quote:Op zaterdag 13 september 2008 16:34 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Wat niet zo tof is in dit land is dat hoe harder je werkt hoe meer je de lul bent, spuugzat ben ik dat en dus ga ik nu ook heerlijk profiterennet als de rest van mijn medelanders
* Sjonnjoop binnenkort herkenbaar aan platina bril met ingezette diamantjesThanks Wouterrr
denk aan de zieke medemens met een minimum inkomen, moet die maar dood of zo??quote:Op zaterdag 13 september 2008 09:36 schreef Revolution-NL het volgende:
"Gratis"![]()
![]()
![]()
verlaag de belasting eens en kap met deze onzin!!
Er zijn altijd uitzonderingen, wel raar dat je 3 brillen nodig hebt. Je kan ook zo'n opzetstukje voor je bril plakken zodat ie gelijk als zonnebril kan dienen, wat geen drol kost. Ik heb dus lenzen, heb verder nooit een zonnebril nodig, ook niet in de auto, zijn jou ogen zo gevoelig voor licht?quote:Op zaterdag 13 september 2008 16:49 schreef thaduck het volgende:
[..]
Praat toch geen poep man. Ik ben al jaren brildrager en ben daartoe genoodzaakt. Lenzen trekken mijn ogen niet, dus weinig andere opties (laseren is geen optie, mij teveel risico). Om te kunnen functioneren in het dagelijks leven gebruik ik 3 brillen op sterkte (dag, nacht, zon). Als je die, van een fatsoenlijke kwaliteit, voor minder dan 300 euro kan halen ben je een beste vent. Ik heb nu zo'n 'ziekenfondsbril' van de Hans Anders, maar wat een treurige kwaliteit. Bril is slap en de anti spiegel laag is bezig eraf te komen. Het is geen porum en ik ga er bijna scheel van kijken. Dus donder op met je luxe, sommige mensen hebben het nodig. En dan is 300 euro echt niet veel voor 3 hulpstukken.
Was het maar zo makkelijk. Die opzetdingen werken helaas voor geen meterquote:Op zaterdag 13 september 2008 17:27 schreef Billary het volgende:
Er zijn altijd uitzonderingen, wel raar dat je 3 brillen nodig hebt. Je kan ook zo'n opzetstukje voor je bril plakken zodat ie gelijk als zonnebril kan dienen, wat geen drol kost. Ik heb dus lenzen, heb verder nooit een zonnebril nodig, ook niet in de auto, zijn jou ogen zo gevoelig voor licht?
Yep, ook dat haalde weinig uit helaasquote:Trouwens ik kon ook nooit goed tegen lenzen, maar sinds die laatste generatie die 5x zoveel zuurstof doorlaten, geen problemen meer, deze type lenzen ook al geprobeerd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |