abonnement Unibet Coolblue
  zondag 7 september 2008 @ 16:17:09 #1
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_61450366
Deel 4

Photoshop tutorials op FOK! wiki

Game on


Laatste vraag was van mij:
quote:
Op zondag 7 september 2008 01:26 schreef JX het volgende:
HELP Ik werk al jaren met Photoshop, maak regelmatig illustraties met transparante achtergronden. Maar ik heb net CS3 geinstalleerd en nu krijg ik gewoon niets opgeslagen met transparante achtergrond Heb alles al geprobeerd.. nieuw document met instelling transparant en selectie van plaatje daarin gekopieerd - opslaan als gif, tga etc. - instellingen geprobeert te veranderen.. Het blijft een witte achtergrond krijgen na het opslaan.
Ik heb gegoogled, Photoshop help doorzocht, vanalles geprobeerd.. Ik weet het niet meer

Paar jaar terug had ik hetzelfde probleem na een nieuwe installatie van photoshop en toen heeft een wizkid voor mij iets aangepast aan de instellingen. Ik dacht Color Settings.. Maar ik heb na een aantal verschillende Color Settings geprobeert te hebben nog steeds geen verschil.
Bij het opslaan zie ik ook geen optie om het met Transparency op te slaan, zoals bij mijn oudere versie wel zo was.

Iemand enig idee??
quote:
Op zondag 7 september 2008 15:34 schreef JX het volgende:

[..]

Ja, ik sla alles in eerste instantie op als .psd, sowieso

Als ik hem via "Save for web & devices" opsla (als .gif), blijft hij inderdaad de transparante achtergrond houden. Maar ik heb daar niet de optie om hem als .tga op te slaan, wat het wel moet worden Ook als ik de "for web & devices" file opnieuw open en dan probeer hem als .tga op te slaan krijgt ie toch weer een witte achtergrond

Maar goed, voorheen was het gewoon mogelijk om hem via de normale "Save As" op te slaan met Transparency. Ik denk dat het dus iets in mijn Settings/Preferences moet zijn, maar wat?
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
pi_61455807
tvp

transparant saven is enkel mogelijk als .gif en .png
  zondag 7 september 2008 @ 20:54:46 #3
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_61457904
Moet ook kunnen met .tga, dat deed ik voor dit probleem al tijden
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
pi_61458238
Kan best, maar waarom gebruik je .tga?

Ik had er nog nooit van gehoord tot dit topic... Het is niet veelgebruikt en al heel oud.
  zondag 7 september 2008 @ 21:24:42 #5
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_61458980
Omdat dat het meest gebruikte formaat is in het programma waarin ik het wil importeren Maar ik heb net nog wat gerommeld en met .png lukt het vreemd genoeg wel! Maar ja, ik zou toch graag gewoon in de formaten kunnen opslaan waarin het eerder ook kon..
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
pi_61503924
Ik wil een foto van een standbeeld zodanig bewerken, dat hij 2 vingers voor Vrede opsteekt. M'n eerste poging:



Echter, waarmee ik worstel, is dat ik van een andere hand gecloned hebt, en daarvan de 3 andere vingers weggecloned hebt. Maar dan zie je de buitenkant van z'n hand, terwijl ik de binnenkant van z'n hand wilt tonen, en daarmee ook het gebaar voor vrede. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit het beste kan aanpakken?
pi_61507054
post anders ook ff het orgineel, verder zie ik niet echt hoe het standbeeld in elkaar zit, welke kant kijkt die op bijvoorbeeld?
  dinsdag 9 september 2008 @ 22:08:46 #8
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61511110
DAMn... kzit net ff die podcast te kijken met waar Adobe allemaal mee gaat komen en DAMN wat worden de nieuwe proggies snel!!!

http://creativesuitepodcast.com/index.php?post_id=375336

edit: LOL die volkswagen bus

edit 2: WOW damn... 3D prints???? kick-ass

[ Bericht 30% gewijzigd door ebeaydojraes op 09-09-2008 22:15:36 ]
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_61521300
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 19:47 schreef Kamermans het volgende:
post anders ook ff het orgineel, verder zie ik niet echt hoe het standbeeld in elkaar zit, welke kant kijkt die op bijvoorbeeld?
Hier het orgineel:



Wat ik wilde proberen, is dat hij van z'n beide vingers het peace teken maakt. Maar dat is mij niet echt gelukt..
pi_61526871
Niemand tips over hoe zo goed mogelijk te bewerken? Ik wil dit namelijk morgen al als cadeau voor een poster gebruiken.

Is van een familiefeest, en daarbij heeft dit beeld te maken. Ik heb hier Photoshop, versie CS3 btw.
pi_61535188


voldoet dit aan je eisen?
pi_61544971
Helemaal geweldig dit. Z'n hand zit overigens de verkeerde kant op (linkerhand op rechterarm) Ik had niet verwacht dat je 'm ging bewerken. Ik dacht dat ik het moest proberen, en misschien zou het met jullie tips alhier lukken. Alhoewel ik blij ben dat je dit wilt doen, vind ik z'n hand verder wel cartoonesk uitzien.

Ach, maar kan z'n andere hand misschien ook omgevormd worden in een peace gebaar, maar dan beetje schuin naar voren, ipv loodrecht als z'n andere hand?

[ Bericht 10% gewijzigd door CantBuyMeLuv op 11-09-2008 10:58:56 ]
pi_61603330
ik weet niet of ik het hier moet vragen maar ik wil een verjaardags kaart maken...
maar heeft iemand tips hiervoor?
hoe ik zoiets kan gaan maken ik wil die kaart maken in photoshop.

heb al op google en hier gezocht maar kwam niet echt uit op een goeie tut oid uit..
pi_61788091
* owlet komt met een hulpvraag dit topic binnensluipen

Ik ben op zoek naar iemand die een simpel tweekleurige illustratie voor mij zo kan bewerken dat ik het in verschillende formaten/hoeken/etc. op een geboortekaartje kan zetten zonder dat het aan kwaliteit verliest (vectorize?) Ik ben maar een klein beetje handig met photoshop en na een tijdje bezig zijn met die stomme pentool begin ik het zat te worden
Wegens meelezende familieleden en de verrassing die het geboortekaartje moet blijven ga ik het hier niet posten maar ik kan het uiteraard wel mailen.
Mocht er iemand zijn die me zou kunnen helpen dan zou ik zeer dankbaar zijn

en mocht dit eigenlijk ergens anders thuishoren omdat het niet om fotobewerking gaat maar om een illustratie dan hoor ik het graag
  zaterdag 20 september 2008 @ 23:06:59 #15
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_61794363
  donderdag 2 oktober 2008 @ 13:38:28 #17
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_62075637
Weet iemand hoe ik 1 bewerking kan loslaten op meerdere foto's tegelijk? Dat zou nl. zo veel werk schelen.
Ik weet niet of het kan, maar kan iemand mij helpen?
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 13:59:26 #18
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_62076269
Ja, daarvoor kun je actions gebruiken.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 14:04:32 #19
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_62076404
Ik voel me ineens heel erg blond, maar wat bedoel je met actions?
Heb CS2 in het Nederlands.
Kan niets vinden wat er in het nl. een beetje op lijkt.
Als je niet lacht, ben je dood.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 2 oktober 2008 @ 16:22:27 #20
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62079989
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 14:04 schreef dutchie het volgende:
Ik voel me ineens heel erg blond, maar wat bedoel je met actions?
Heb CS2 in het Nederlands.
Kan niets vinden wat er in het nl. een beetje op lijkt.
actions zijn acties die je kunt vinden onder Alt- F9
je kunt daar een nieuwe actie aanmaken, op record zetten (rode bolletje) en je bewerking uitvoeren. record stop zetten
en de volgende keer hoef je alleen die actie op een foto maar te "playen"
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_62156744
hmm. probleempje:

Als ik een NEF bestand (RAW van Nikon) open in PS, kan ik de foto alleen maar opslaan als.
Alle andere bestandsformaten zitten er niet meer bij. Dit is eigenlijk pas sinds vandaag, voorheen ging het gewoon. Er is dus ergens iets fout gegaan, maar waar?
Een willekeurig ander bestand kan ik wel gewoon in alle gewenste formaten opslaan.
Ik gebruik btw CS3
Gezocht: KAMER in UTRECHT
  FOK!fotograaf maandag 6 oktober 2008 @ 05:54:23 #22
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_62164200
Als wat kun je 't bestand dan nog alleen maar opslaan?
Als ik zelf een NEF open in PS en hem met de RAW-converter bewerk, kan ik hem daarna in PS juist in alle soorten bestandsformaten opslaan?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_62170261
tvp, ik ga hier maar eens neuzen voor tips over photoshop. Ben het mezelf aan het aanleren (al jaren eigenlijk, aan de hand van wat ik op dat moment nodig heb) maar dat gaat nog niet echt snel.

Kan je met PS trouwens iets bewegends maken? Zoals een animated gif oid?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 6 oktober 2008 @ 12:42:10 #24
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62170331
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 12:39 schreef omearos het volgende:
tvp, ik ga hier maar eens neuzen voor tips over photoshop. Ben het mezelf aan het aanleren (al jaren eigenlijk, aan de hand van wat ik op dat moment nodig heb) maar dat gaat nog niet echt snel.

Kan je met PS trouwens iets bewegends maken? Zoals een animated gif oid?
cs3 heeft imageready ingebouwd zitten tegenwoordig
daarvoor was het een apart programma
dat je wel via PS kon aanroepen (aan de toolsbar, de onderste grote knop)
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_62177730
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 05:54 schreef Xilantof het volgende:
Als wat kun je 't bestand dan nog alleen maar opslaan?
Als ik zelf een NEF open in PS en hem met de RAW-converter bewerk, kan ik hem daarna in PS juist in alle soorten bestandsformaten opslaan?
Photoshop (*.psd, *.pdd)
Cineon (*.cin, *.sdpx,...)
Photoshop PDF (*.pdf, *.pdp)
Photoshop Raw (*.raw)
PNG (*.png)
TIFF (*.tif, *.tiff)

En het gekke... als ik op mijn account ingelogd ben, kan ik alle wenselijke formaten selecteren. Het probleem doet zich alleen voor op een ander account, en alleen met NEF bestanden :S
Kan het inmiddels oplossen door er een 8 bit foto van te maken ipv een 16 bit, maar lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.
Gezocht: KAMER in UTRECHT
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')