abonnement Unibet Coolblue
  zondag 7 september 2008 @ 16:17:09 #1
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_61450366
Deel 4

Photoshop tutorials op FOK! wiki

Game on


Laatste vraag was van mij:
quote:
Op zondag 7 september 2008 01:26 schreef JX het volgende:
HELP Ik werk al jaren met Photoshop, maak regelmatig illustraties met transparante achtergronden. Maar ik heb net CS3 geinstalleerd en nu krijg ik gewoon niets opgeslagen met transparante achtergrond Heb alles al geprobeerd.. nieuw document met instelling transparant en selectie van plaatje daarin gekopieerd - opslaan als gif, tga etc. - instellingen geprobeert te veranderen.. Het blijft een witte achtergrond krijgen na het opslaan.
Ik heb gegoogled, Photoshop help doorzocht, vanalles geprobeerd.. Ik weet het niet meer

Paar jaar terug had ik hetzelfde probleem na een nieuwe installatie van photoshop en toen heeft een wizkid voor mij iets aangepast aan de instellingen. Ik dacht Color Settings.. Maar ik heb na een aantal verschillende Color Settings geprobeert te hebben nog steeds geen verschil.
Bij het opslaan zie ik ook geen optie om het met Transparency op te slaan, zoals bij mijn oudere versie wel zo was.

Iemand enig idee??
quote:
Op zondag 7 september 2008 15:34 schreef JX het volgende:

[..]

Ja, ik sla alles in eerste instantie op als .psd, sowieso

Als ik hem via "Save for web & devices" opsla (als .gif), blijft hij inderdaad de transparante achtergrond houden. Maar ik heb daar niet de optie om hem als .tga op te slaan, wat het wel moet worden Ook als ik de "for web & devices" file opnieuw open en dan probeer hem als .tga op te slaan krijgt ie toch weer een witte achtergrond

Maar goed, voorheen was het gewoon mogelijk om hem via de normale "Save As" op te slaan met Transparency. Ik denk dat het dus iets in mijn Settings/Preferences moet zijn, maar wat?
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
pi_61455807
tvp