abonnement Unibet Coolblue
pi_60746658
Hallo,

Ik ben 19 jaar, ik woon bij mijn moeder en ik studeer. Mijn moeder heeft nooit alimentatie van mijn vader willen hebben. Door oa dit gegeven kan mijn moeder mijn studie niet betalen. MIjn studie is erg instensief en veel werken past niet in mijn studieschema.
Nu weet ik dat ik Alimentatie kan eisen t/m mijn 21ste (voor het studeren). Ik wil dat mijn vader gaat mee betalen aan mijn studie, maar hoe moet ik beginnen met het aanvragen van de alimentatie?

bvd

ps. Ik heb totaal geen contact met mijn vader, zelf zie ik een gesprek niet zomaar gebeuren.
pi_60746734
Lutser, als je dan te beroerd bent om zelf centen bij elkaar te sprokkelen, heb dan in ieder geval ballen genoeg om je pa zelf te vragen.

Met zo'n instelling kun je net zo goed niet de studie gaan doen, want dan wordt het later toch niets.
Zonde van het geld!
pi_60746752
Ik zou zeggen: ga eens naar het juridisch loket of contacteer je rbv (mocht je die hebben).
Die kunnen je het beste helpen met hoe je moet beginnen.
pi_60746790
Wat een botte reacties zeg
pi_60746823
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:37 schreef fm07 het volgende:
Wat een botte reacties zeg
Klaag me maar aan
pi_60746837
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:35 schreef Rekkie het volgende:
Lutser, als je dan te beroerd bent om zelf centen bij elkaar te sprokkelen, heb dan in ieder geval ballen genoeg om je pa zelf te vragen.

Met zo'n instelling kun je net zo goed niet de studie gaan doen, want dan wordt het later toch niets.
Zonde van het geld!

Weet jij wat er allemaal gebeurt is vroeger? En dan nog wie ben jij dan om te oordelen of een studie wel of niet kan slagen?

Beetje een bord voor je kop ofzo???
pi_60746886
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:38 schreef fm07 het volgende:

[..]

Weet jij wat er allemaal gebeurt is vroeger? En dan nog wie ben jij dan om te oordelen of een studie wel of niet kan slagen?

Beetje een bord voor je kop ofzo???
Fuck it.... als er vroeg zo iets erg is gebeurt dat je jaren lang geen contact hebt, maar nu ineens wel centjes nodig hebt, ben je een zielige schijnheil
  maandag 11 augustus 2008 @ 22:41:02 #8
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_60746930
Toen ik dit had hielp het RIAGG hier nog bij, inmiddels zit dat bij de GGD geloof ik. Zoek daar eens contact. Zij weten wat je moet doen en kunnen je ook helpen bij het eerste contact om je op weg te helpen. Desnoods fungeren ze als een soort tussenpersoon, zodat je niet direct contact met je vader hoeft te hebben.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_60746947
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:35 schreef Rekkie het volgende:
Lutser, als je dan te beroerd bent om zelf centen bij elkaar te sprokkelen, heb dan in ieder geval ballen genoeg om je pa zelf te vragen.

Met zo'n instelling kun je net zo goed niet de studie gaan doen, want dan wordt het later toch niets.
Zonde van het geld!
Gelukkig zit het bedrijfsleven te wachten op nutteloze zeikerds.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_60747006
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:39 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Fuck it.... als er vroeg zo iets erg is gebeurt dat je jaren lang geen contact hebt, maar nu ineens wel centjes nodig hebt, ben je een zielige schijnheil
Niks schijheiligs aan hij laat zn ouwe gewoon dokken en terrecht had die maar een rubbertje moet dragen als die geen kinderen (dus kosten) wilde en niet achteraf gaan janken dat het gemeen is
pi_60747017
Je kan ook vragen om aanvullende beurs (en het inkomen van je vader buiten beschouwing laten).
Het mooi kotsende meisje.
pi_60747034
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:41 schreef KwisatzHaderach het volgende:

[..]

Gelukkig zit het bedrijfsleven te wachten op nutteloze zeikerds.
Kennelijk wel..... ik draag al ruim een decennia bij aan de maatschappij
pi_60747044
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:41 schreef KwisatzHaderach het volgende:

[..]

Gelukkig zit het bedrijfsleven te wachten op nutteloze zeikerds.
precies
pi_60747068
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:42 schreef fm07 het volgende:

[..]

Niks schijheiligs aan hij laat zn ouwe gewoon dokken en terrecht had die maar een rubbertje moet dragen als die geen kinderen (dus kosten) wilde en niet achteraf gaan janken dat het gemeen is
Dan had mammie maar beter moeten nadenken toen ze nee zei tegen de alimentatie
pi_60747111
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:43 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Kennelijk wel..... ik draag al ruim een decennia bij aan de maatschappij
Volgens mij lig je zelf elke maand krom om de alimentatie te dokken he
  Licht Ontvlambaar maandag 11 augustus 2008 @ 22:45:57 #16
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60747129
Kan er misschien ook gewoon een antwoord gegeven worden op de vraag van TS, in plaats van meteen weer lekkere oordelen van stal te halen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_60747171
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:45 schreef fm07 het volgende:

[..]

Volgens mij lig je zelf elke maand krom om de alimentatie te dokken he
Ja, dagelijks zelfs.... krom van het lachen om paupers die zich zo laten verneuken
pi_60747210
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:44 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Dan had mammie maar beter moeten nadenken toen ze nee zei tegen de alimentatie
Dus omdat zn ma geen alimentatie wilde heeft hij nu geen recht om een studie te doen en zichzelf te ontwikkelen??

Op welke manier draag jij precies bij aan de samenleving , als vrijwilliger op de kinderboerderij ofzo?
  Licht Ontvlambaar maandag 11 augustus 2008 @ 22:49:36 #19
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60747265
Hallo... lul ik chinees ofzo?!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_60747304
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:49 schreef Sjeen het volgende:
Hallo... lul ik chinees ofzo?!
Turks toch
pi_60747486
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:48 schreef fm07 het volgende:


Op welke manier draag jij precies bij aan de samenleving , als vrijwilliger op de kinderboerderij ofzo?
Ja, voerde ik jou laatst niet?


OT:

Tuurlijk heeft TS het recht om dat te doen..... maar laat hem dat dan lekker op de manier doen zoals de meeste studenten het doen, zoals ik het ook heb moeten doen!

Werken, Stufi en keihard studeren en door goed resultaat niets hoeven terug te betalen
pi_60747495
Rekkie eeft duidelijk een moeilijke jeugd gehad.
Was het met de harde hand of te handtastelijk.

Nee maar even serieus... Het juridisch loket...?
pi_60747601
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:55 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ja, voerde ik jou laatst niet?


OT:

Tuurlijk heeft TS het recht om dat te doen..... maar laat hem dat dan lekker op de manier doen zoals de meeste studenten het doen, zoals ik het ook heb moeten doen!

Werken, Stufi en keihard studeren en door goed resultaat niets hoeven terug te betalen
Man man............Er staat toch een intensieve studie waarbij geen/ of onvoldoende tijd over blijft om genoeg geld te collecten om zelfde zn shit te bekostigen
pi_60747632
Owke Fm07
Wat ik daar dus uit kan op maken is dat ik in principe recht heb op alimentatie, alleen als er door mijn ouders een financiele regeling was getroffen?

Ps. Rekkie als je alles kudt vind ga dan lekker op geenstijl reaguuuuren (iets zegt met al, dat je dit al doet)
pi_60747654
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:55 schreef Frence-toast het volgende:
Rekkie eeft duidelijk een moeilijke jeugd gehad.
Was het met de harde hand of te handtastelijk.

Nee maar even serieus... Het juridisch loket...?
Ik een moeilijke jeugd?
Verre van..... maar ik ben gewoon aan het werk gegaan op mijn 14e, om zodoende op mijn 18 te weten wat geld verdienen is, waardoor ik mijn studie kon betalen.

Ik kon tegen mijn ouders zeggen, nee ik heb het niet nodig
pi_60747676
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:58 schreef fm07 het volgende:

[..]

Man man............Er staat toch een intensieve studie waarbij geen/ of onvoldoende tijd over blijft om genoeg geld te collecten om zelfde zn shit te bekostigen
Bullshit staat er dus!
pi_60747887
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:59 schreef Frence-toast het volgende:
Owke Fm07
Wat ik daar dus uit kan op maken is dat ik in principe recht heb op alimentatie, alleen als er door mijn ouders een financiele regeling was getroffen?
Ik weet het niet man , mijn ouders zijn gescheiden toen ik al klaar was met de studie etc

http://www.rechtopjerecht.nl/index.php

Stel je vraag anders ff op deze site , daar zit een panel van studenten die rechten studeren en die weten vast wel beter hoe je in deze situatie kun handelen.

Je heb ook een soort o.i.d. die geven gratis rechtsbijstand aan mensen die niet genoeg geld hebben om zelf een advocaat in te huren (Rechtswinkel heet dat hier in Rdam ) misschien heb je ook zoiets bij jullie in de buurt mocht je er via de email niet uitkomen
pi_60747900
Nou dat vind ik heel goed van je jonge. Los daarvan vraag ik om een oplossing en geen hatelijke reactie.
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:06:22 #30
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_60747901
Als ik jou was zou ik eerst en vooral met mijn moeder overleggen over te volgen stappen. Dan mogelijk in overleg met haar contact opnemen met je vader en hem jouw wens voorleggen. Mocht je er niet uitkomen dan zul je verdere stappen moeten ondernemen en dan is de kans reëel dat je via een rechtswinkel zult moeten.

En daarbij, studieschema en werken kan prima samen. Geeft je zelf ook nog iets meer kansen op een latere arbeidsmarkt.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_60747970
Owke Merci Bien fm07
goede tip, ik ga verder zoeken.
pi_60748027
JaapB ik werk al vanaf mijn 13de en nu nogsteeds, met één keer per week kan ik niet alles bekostigen..
pi_60748074
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:00 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ik een moeilijke jeugd?
Verre van..... maar ik ben gewoon aan het werk gegaan op mijn 14e, om zodoende op mijn 18 te weten wat geld verdienen is, waardoor ik mijn studie kon betalen.

Ik kon tegen mijn ouders zeggen, nee ik heb het niet nodig

Dus omdat jij iets op een bepaalde manier gedaan hebt , moet een ander precies dezelfde paden bewandelen??

Ik ben het met je eens dat je voor jezelf moet zorgen en je eigen wensen en dromen moet bekostigen , aan de andere kant als de TS zegt dat zijn studie te intensief is snap ik niet waarom jij dat niet gelooft, je weet nog niet eens wat die gaat studeren en waar toch?

Daarnaast heeft zn pa waarschijnlijk nooit enige vorm van financieele bijdrage hoeven te leveren aan de opvoeding van zijn eigen kind , en gaat nu jaarlijks 4 x op vakantie met zijn nieuwe (jongere) vlam

Als ouder heb je ook bepaalde (morele) verplichtingen , als je die niet wenst na te komen moet je gewoon lekker niet aan kinderen beginnen ofzo
pi_60748553
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:33 schreef Frence-toast het volgende:

ps. Ik heb totaal geen contact met mijn vader, zelf zie ik een gesprek niet zomaar gebeuren.
Waarom zou je dit niet doen? Jij verwacht nu van hem vader te spelen.
Maar je moet die man nu niet als melkkoe gaan gebruiken. Dat misgelopen geld waar jij het over hebt, daar heeft jouw moeder recht op omdat ze voor jou gezorgd heeft en wrs. nog doet.

Maar jij wilt nu iets, je zegt 19 jaar te zijn en dan ben je volwassen genoeg om een gesprek met je vader aan te gaan, denk ik zo.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 06:55:34 #35
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_60752866
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:09 schreef Frence-toast het volgende:
JaapB ik werk al vanaf mijn 13de en nu nogsteeds, met één keer per week kan ik niet alles bekostigen..
Dan zul je ook moeten kijken of je mogelijk meer kan werken om wat bij te verdienen. En dat is dan naast de andere tips die je zijn aangereikt. Uiteindelijk scheelt het je aan het eind van de studie ook nog eens in de hoohte van de schuld die je dan hebt.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_60752948
Je kunt stufi aanvragen en dan aangeven geen contact te hebben met 1 ouder.
Dat scheelt allicht als je al geen volledige beurs gaat krijgen en dat levert je mits uitwonend 475 euro p mnd op.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Grootste baggeraar 2022 dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:29:47 #37
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_60762605
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:35 schreef Rekkie het volgende:
Lutser, als je dan te beroerd bent om zelf centen bij elkaar te sprokkelen, heb dan in ieder geval ballen genoeg om je pa zelf te vragen.

Met zo'n instelling kun je net zo goed niet de studie gaan doen, want dan wordt het later toch niets.
Zonde van het geld!
Wat verwacht je van een golddigger. Teveel moeite om zelf de handen uit de mouwen te steken en nog te beroerd om zelf bij pa langs te gaan. Als er betaald moet worden, is pa ineens wel goed genoeg.

Geen wonder dat er steeds meer weerstand ontstaat tegen deze achterlijke regeling die alimentatie heet. Daarbij, ook al staat TS juridisch in haar recht, waar haalt ze het morele recht vandaan om na al die jaren, nu het haar ineens goed uitkomt, alimentatie te eisen?

Ik wil ook wel een extra geldbron als me dat even goed uitkomt, maar dan ga ik zelf mijn geld verdienen. TS is een luie opvreter. Met een dergelijke instelling verdien je geen vader.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Grootste baggeraar 2022 dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:32:15 #38
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_60762690
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:42 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Je kan ook vragen om aanvullende beurs (en het inkomen van je vader buiten beschouwing laten).
Dat kan niet, dat past niet in de golddiggersmentaliteit van TS. Stel dat hij ooit een euro terug zou moeten betalen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_60762776
Rekkie is een kneus
  Grootste baggeraar 2022 dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:37:10 #40
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_60762869
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 07:22 schreef Ml-etje het volgende:
dat levert je mits uitwonend 475 euro p mnd op.
Moet je je moeder gaan uitwonen dan?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_60763624
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:34 schreef BozoNightmare het volgende:
Rekkie is een kneus
Dank je..... maar wel één met diploma's zonder bedelpraktijken
pi_60764834
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:01 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Dank je..... maar wel één met diploma's zonder bedelpraktijken
Moet je dat dan steeds vermelden?
Nogmaals.... Je weet niet wat TS in het verleden heeft meegemaakt met z'n vader en dat zijn moeder de alimentatie heeft geweigerd kan hij waarschijnlijk ook niks aan doen.

Een studie kan best zodanig zwaar zijn dat het niet te doen is hier nog vele dagen aan bij te werken om het finaciel rond te krijgen.
Vind het dan ook helemaal niet raar dat TS zijn vader om een investering vraagt in zijn eigen toekomst.
pi_60764913
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:42 schreef nummer_zoveel het volgende:

Vind het dan ook helemaal niet raar dat TS zijn vader om een investering vraagt in zijn eigen toekomst.
Ik wel
pi_60765122
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:45 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ik wel
En verder is dat de vraag van de TS ook niet.

Ik adviseer hem ook langs het juridisch loket te gaan of z'n rechtsbijstand in te schakelen.
  Grootste baggeraar 2022 dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:04:10 #45
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_60765568
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:50 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

En verder is dat de vraag van de TS ook niet.

Ik adviseer hem ook langs het juridisch loket te gaan of z'n rechtsbijstand in te schakelen.
Typisch een vrouwenantwoord. Als het om centen gaat...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:51:53 #46
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60769754
Zeg... is het nu dan fijn afgelopen?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Grootste baggeraar 2022 dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:15:24 #47
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_60772236


[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 12-08-2008 20:27:39 (WGR feedback, voor al uw vragen...) ]
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_60772342
Je zou hier eens kunnen kijken http://www.lbio.nl/
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
pi_60772418
Ik zie op de website overigens wel dat door een rechter moet zijn vastgesteld dat de vader MOET betalen. En dat er niet een achterstand groter dan 6 maanden mag zijn.. Maargoed, je zou eens kunnen informeren!

'Volgens de wet bent u samen met uw (ex-)partner verantwoordelijk voor de verzorging en de opvoeding van uw kind(eren). Die plicht duurt tot uw kind 21 jaar is. Een kostbare aangelegenheid. Daarom moeten u en uw partner een financiële regeling treffen als u uit elkaar gaat. De rechter stelt hiervoor een bedrag per maand per kind vast. Dat is de zogenaamde kinderalimentatie. U regelt deze betaling onderling met uw ex-partner.

Maar wat als deze weigert te betalen? Dan kan het LBIO u ondersteunen. '
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
pi_60777222


[ Bericht 50% gewijzigd door Sjeen op 12-08-2008 22:34:52 (Kappen!!!) ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')