abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60746658
Hallo,

Ik ben 19 jaar, ik woon bij mijn moeder en ik studeer. Mijn moeder heeft nooit alimentatie van mijn vader willen hebben. Door oa dit gegeven kan mijn moeder mijn studie niet betalen. MIjn studie is erg instensief en veel werken past niet in mijn studieschema.
Nu weet ik dat ik Alimentatie kan eisen t/m mijn 21ste (voor het studeren). Ik wil dat mijn vader gaat mee betalen aan mijn studie, maar hoe moet ik beginnen met het aanvragen van de alimentatie?

bvd

ps. Ik heb totaal geen contact met mijn vader, zelf zie ik een gesprek niet zomaar gebeuren.
pi_60746734
Lutser, als je dan te beroerd bent om zelf centen bij elkaar te sprokkelen, heb dan in ieder geval ballen genoeg om je pa zelf te vragen.

Met zo'n instelling kun je net zo goed niet de studie gaan doen, want dan wordt het later toch niets.
Zonde van het geld!
pi_60746752
Ik zou zeggen: ga eens naar het juridisch loket of contacteer je rbv (mocht je die hebben).
Die kunnen je het beste helpen met hoe je moet beginnen.
pi_60746790
Wat een botte reacties zeg
pi_60746823
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:37 schreef fm07 het volgende:
Wat een botte reacties zeg
Klaag me maar aan
pi_60746837
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:35 schreef Rekkie het volgende:
Lutser, als je dan te beroerd bent om zelf centen bij elkaar te sprokkelen, heb dan in ieder geval ballen genoeg om je pa zelf te vragen.

Met zo'n instelling kun je net zo goed niet de studie gaan doen, want dan wordt het later toch niets.
Zonde van het geld!

Weet jij wat er allemaal gebeurt is vroeger? En dan nog wie ben jij dan om te oordelen of een studie wel of niet kan slagen?

Beetje een bord voor je kop ofzo???
pi_60746886
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:38 schreef fm07 het volgende:

[..]

Weet jij wat er allemaal gebeurt is vroeger? En dan nog wie ben jij dan om te oordelen of een studie wel of niet kan slagen?

Beetje een bord voor je kop ofzo???
Fuck it.... als er vroeg zo iets erg is gebeurt dat je jaren lang geen contact hebt, maar nu ineens wel centjes nodig hebt, ben je een zielige schijnheil
  maandag 11 augustus 2008 @ 22:41:02 #8
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_60746930
Toen ik dit had hielp het RIAGG hier nog bij, inmiddels zit dat bij de GGD geloof ik. Zoek daar eens contact. Zij weten wat je moet doen en kunnen je ook helpen bij het eerste contact om je op weg te helpen. Desnoods fungeren ze als een soort tussenpersoon, zodat je niet direct contact met je vader hoeft te hebben.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_60746947
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:35 schreef Rekkie het volgende:

Zonde van het geld!
Gelukkig zit het bedrijfsleven te wachten op nutteloze zeikerds.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_60747006
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:39 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Fuck it.... als er vroeg zo iets erg is gebeurt dat je jaren lang geen contact hebt, maar nu ineens wel centjes nodig hebt, ben je een zielige schijnheil
Niks schijheiligs aan hij laat zn ouwe gewoon dokken en terrecht had die maar een rubbertje moet dragen als die geen kinderen (dus kosten) wilde en niet achteraf gaan janken dat het gemeen is
pi_60747017
Je kan ook vragen om aanvullende beurs (en het inkomen van je vader buiten beschouwing laten).
Het mooi kotsende meisje.
pi_60747034
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:41 schreef KwisatzHaderach het volgende:

[..]

Kennelijk wel..... ik draag al ruim een decennia bij aan de maatschappij
pi_60747044
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:41 schreef KwisatzHaderach het volgende:

[..]

precies
pi_60747068
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:42 schreef fm07 het volgende:

[..]

Niks schijheiligs aan hij laat zn ouwe gewoon dokken en terrecht had die maar een rubbertje moet dragen als die geen kinderen (dus kosten) wilde en niet achteraf gaan janken dat het gemeen is
Dan had mammie maar beter moeten nadenken toen ze nee zei tegen de alimentatie
pi_60747111
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:43 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Kennelijk wel..... ik draag al ruim een decennia bij aan de maatschappij
Volgens mij lig je zelf elke maand krom om de alimentatie te dokken he
  Licht Ontvlambaar maandag 11 augustus 2008 @ 22:45:57 #16
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60747129
Kan er misschien ook gewoon een antwoord gegeven worden op de vraag van TS, in plaats van meteen weer lekkere oordelen van stal te halen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_60747171
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:45 schreef fm07 het volgende:

[..]

Volgens mij lig je zelf elke maand krom om de alimentatie te dokken he
Ja, dagelijks zelfs.... krom van het lachen om paupers die zich zo laten verneuken
pi_60747210
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:44 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Dan had mammie maar beter moeten nadenken toen ze nee zei tegen de alimentatie
Dus omdat zn ma geen alimentatie wilde heeft hij nu geen recht om een studie te doen en zichzelf te ontwikkelen??

Op welke manier draag jij precies bij aan de samenleving , als vrijwilliger op de kinderboerderij ofzo?
  Licht Ontvlambaar maandag 11 augustus 2008 @ 22:49:36 #19
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60747265
Hallo... lul ik chinees ofzo?!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_60747304
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:49 schreef Sjeen het volgende:
Hallo... lul ik chinees ofzo?!
Turks toch
pi_60747486
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:48 schreef fm07 het volgende:

Op welke manier draag jij precies bij aan de samenleving , als vrijwilliger op de kinderboerderij ofzo?
Ja, voerde ik jou laatst niet?

OT:

Tuurlijk heeft TS het recht om dat te doen..... maar laat hem dat dan lekker op de manier doen zoals de meeste studenten het doen, zoals ik het ook heb moeten doen!

Werken, Stufi en keihard studeren en door goed resultaat niets hoeven terug te betalen
pi_60747495
Rekkie eeft duidelijk een moeilijke jeugd gehad.
Was het met de harde hand of te handtastelijk.

Nee maar even serieus... Het juridisch loket...?
pi_60747601
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:55 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ja, voerde ik jou laatst niet?

OT:

Tuurlijk heeft TS het recht om dat te doen..... maar laat hem dat dan lekker op de manier doen zoals de meeste studenten het doen, zoals ik het ook heb moeten doen!

Werken, Stufi en keihard studeren en door goed resultaat niets hoeven terug te betalen
Man man............Er staat toch een intensieve studie waarbij geen/ of onvoldoende tijd over blijft om genoeg geld te collecten om zelfde zn shit te bekostigen
pi_60747632
Owke Fm07
Wat ik daar dus uit kan op maken is dat ik in principe recht heb op alimentatie, alleen als er door mijn ouders een financiele regeling was getroffen?

Ps. Rekkie als je alles kudt vind ga dan lekker op geenstijl reaguuuuren (iets zegt met al, dat je dit al doet)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')