abonnement Unibet Coolblue
pi_60546863
Ik ben voorzitter van een vereniging.

In augustus 2007 hebben ongeveer 30 mensen zich met een aanmeldingsformulier aangemeld als lid van onze vereniging. Ze hebben het formulier allemaal ondertekend, met datum, plaats en handtekening. (Lidmaatschap loopt van 1 september tot en met 31 augustus)

Het grootste deel van de leden heeft toestemming geven tot eenmalige automatische incasso van het lidmaatschapsgeld.

Helaas bleek automatische incasso vanwege problemen met onze girorekening niet mogelijk en daarom heb ik de leden tweemaal een mail gestuurd waarin ik hun heb gevraagd zelf te betalen.

25 van de 30 hebben dat toen ook daadwerkelijk gedaan. 5 van de 30 hebben dus tot op heden niet betaald.

Mijn vraag is: sta ik in mijn recht als ik de leden een aanmaning stuur waarbij ik ze sommeer binnen twee weken het lidmaatschapsgeld te voldoen?

Of staan de leden in hun recht door niet te betalen omdat ze toestemming hebben gegeven tot automatische incasso en wij die niet hebben kunnen uitvoeren?

Een subvraag: indien de leden dienen te betalen, zou het dan zin hebben dit aan een incassobureau over te geven? Wat zijn hiervoor de voorwaarden? Wij zijn een erg kleine vereniging maar ons motto is AANMELDEN=BETALEN. Aanmeldingsformulieren heb ik uiteraard bewaard, die zijn het bewijs.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 4 augustus 2008 @ 12:33:56 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_60546896
Ik denk dat je wel een aanmaningsbrief kan sturen inderdaad.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 4 augustus 2008 @ 12:37:48 #3
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_60546979
Punt 1: dit is het werk van een penningmeester.

Ontopic: als in de statuten van de vereniging is vermeld dat de contributie betaald moet worden, zullen ze zich daar aan moeten houden. Natuurlijk is het jammer dat je incasso niet werkt maar door (meerdere) malen vriendelijk te verzoeken om de contributie over te maken, heb je ze al een voordeel gegeven.

Een aanmaning (plus administratiekosten?) kun je natuurlijk altijd sturen. Een incassobureau is ook mogelijk maar dan moet je even kijken naar het bedrag dat geïncasseerd moet worden. En ja, jullie motto,... klinkt vrijblijvend, als ik eerlijk ben.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_60547010
Ik zou 't iets minder agressief aanpakken . Gewoon nog een brief sturen, kans is groot dat de rekening gewoon op de poststapel ligt. Indien dan binnen 2 weken ff bellen en pas daarna over aanmaningen en incassobureau's gaan denken, komt toch vrij agressief over vind ik. Zeker omdat je zelf enigszins "schuld" hebt hieraan (door de fout).
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_60547081
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 12:37 schreef ManAtWork het volgende:
Punt 1: dit is het werk van een penningmeester.

Ontopic: als in de statuten van de vereniging is vermeld dat de contributie betaald moet worden, zullen ze zich daar aan moeten houden. Natuurlijk is het jammer dat je incasso niet werkt maar door (meerdere) malen vriendelijk te verzoeken om de contributie over te maken, heb je ze al een voordeel gegeven.

Een aanmaning (plus administratiekosten?) kun je natuurlijk altijd sturen. Een incassobureau is ook mogelijk maar dan moet je even kijken naar het bedrag dat geïncasseerd moet worden. En ja, jullie motto,... klinkt vrijblijvend, als ik eerlijk ben.
Onze penningmeester is op vakantie. Bovendien verschil ik met haar op dit punt van mening. Zij vindt dat we het moeten laten rusten en dat we de leden gewoon uit ons bestand verwijderen. Ik zeg: 5 leden erbij, 5 maal het contributiegeld erbij, dat is alleen maar voordelig voor onze vereniging en bovendien moeten we op onze principes letten.


Wat de administratiekosten betreft: hoe bereken ik die? Wat zijn daar de wettelijke normen voor? Aangezien wij een vereniging zijn, verdienen wij als bestuur verder niets. We hebben er printkosten van maar dat is dan ook alles (5 cent per persoon).
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_60547086
Je zou nu alsnog een automatische incasso kunnen doen voor de overige 5 aangemelde leden.

Lukt dit niet, dan een laatste dringende mail naar deze mensen om ze alsnog te vragen te betalen, anders zijn ze geen lid, en kunnen ze dus geen gebruik maken van de vereniging. dus uitsluiting van deelname.

Waarom zou je voor een kleine vereniging iemand "verplichten" omdat hij een aanmeldingsformulier heeft ingevuld. leverd alleen maar gedoe op is mijn ervaring. je bent die mensen dan liever kwijt dan rijk.
2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
pi_60547093
Bij dit soort aantallen zou ik gewoon even bellen Waarschijnlijk vonden ze dat het betalen niet al te veel haast had of is de brief op een grote stapel verdwenen oid
pi_60547133
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 12:42 schreef Aibmi het volgende:
Bij dit soort aantallen zou ik gewoon even bellen Waarschijnlijk vonden ze dat het betalen niet al te veel haast had of is de brief op een grote stapel verdwenen oid
Ik heb ze nooit een brief gestuurd, alleen twee mails. De leden ken ik overigens niet persoonlijk, ze hebben na inschrijving namelijk nooit deelgenomen aan onze activiteiten.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_60547226
Stuur een brief. Betalen ze nog niet stuur je nog een brief. Betalen ze nog niet dan stuur je een incassobureau er op af, en verscheur je hun ledenkaart.
  maandag 4 augustus 2008 @ 13:00:09 #10
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_60547504
Ik ben het wel met je penningmeester eens, die willen geeneens lid zijn anders hadden ze wel aan de activiteiten deel genomen.
Als je kost wat kost dat geld wil innen en doorgaat met incasso's enzo. zou je wel eens een slechte naam en reputatie kunnen krijgen wat je dan weer leden kan kosten.

Trouwens wat ben je voor een voorzitter als je je leden van een clubje van 30 man nog niet kent.
Wat voor club is het eigenlijk?
pi_60547640
Die 5 nieuwe leden zullen dus niet betalen. Even van je grefo principes afstappen en ze uit het bestand schrappen. Scheelt je een hoop ergenis en gedoe. Op de ledenvergadering maak je er melding van en men zal applaudiseren voor je voortvarend handelen.

Dat soort leden wil je toch niet in je vereniging hebben zeg. Daar heb je dus elk jaar gedonder mee, want opzeggen c.f. de regels in de statuten zullen ze dus ook niet.
pi_60547731
tis nog geen 31 augustus. dus gewoon netjes afwachten. mensen kunnen nu ook op vakantie zijn.
Kus-Kus
pi_60548013
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 13:00 schreef mrPanerai het volgende:
Ik ben het wel met je penningmeester eens, die willen geeneens lid zijn anders hadden ze wel aan de activiteiten deel genomen.
Als je kost wat kost dat geld wil innen en doorgaat met incasso's enzo. zou je wel eens een slechte naam en reputatie kunnen krijgen wat je dan weer leden kan kosten.

Trouwens wat ben je voor een voorzitter als je je leden van een clubje van 30 man nog niet kent.
Wat voor club is het eigenlijk?
Wij zijn een studievereniging met ongeveer 75 leden.
De desbetreffende leden zijn vrij snel naar aanvang van hun studie alweer gestopt.
Zodoende hebben ze dus ook nooit aan de activiteiten deelgenomen. Daarom heb ik ze ook nooit leren kennen.

Ik vind echter dat ze wel moeten betalen aangezien ze wel een aanmeldingsformulier hebben ingevuld en ondertekend. Anders moet je dat niet doen. In mijn overweging speelt ook mee dat de desbetreffende leden toch gestopt zijn met hun studie, en dat ze hun lidmaatschap zeer zeker niet zouden willen verlengen. Ook hebben ze waarsch. geen contact meer met andere leden van onze vereniging en daardoor blijft onze reputatie waarschijnlijk gespaard.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_60548189
Tsjonge, wat heb jij een houten kop zeg. Jij red het wel in het leven. Tussen gelijk hebben en gelijk krijgen ligt een wereld van verschil. Neem je verlies (of te wel minder inkomsten) en duik de boeken in!
pi_60548386
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 13:27 schreef titanio het volgende:
Tsjonge, wat heb jij een houten kop zeg. Jij red het wel in het leven. Tussen gelijk hebben en gelijk krijgen ligt een wereld van verschil. Neem je verlies (of te wel minder inkomsten) en duik de boeken in!
Ze hadden zich ook kunnen afmelden of kunnen vragen of hun lidmaatschap beëindigd mocht worden. Ze hebebn nog mazzel dat we niet met automatsiche verlenging werken, anders had ik het gewoon verlengd
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_60548558
dit topicje is een hoax
Kus-Kus
pi_60548584
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 13:41 schreef Dikke-Doei het volgende:
dit topicje is een hoax
bullshit het is echt
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_60549351
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 13:42 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

bullshit het is echt
nee echt serieus mannetje ben jij zie ook hier een topic van jou: Wat heb jij wel eens in je anus gestopt?
Kus-Kus
pi_60549395
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 14:17 schreef Dikke-Doei het volgende:

[..]

nee echt serieus mannetje ben jij zie ook hier een topic van jou: Wat heb jij wel eens in je anus gestopt?
Ik zie niet in wat beide topics met elkaar te maken hebben
Je pikt dan ook wel de meest leuke eruit
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 4 augustus 2008 @ 14:18:56 #20
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_60549404
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 13:19 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Wij zijn een studievereniging met ongeveer 75 leden.
De desbetreffende leden zijn vrij snel naar aanvang van hun studie alweer gestopt.
Zodoende hebben ze dus ook nooit aan de activiteiten deelgenomen. Daarom heb ik ze ook nooit leren kennen.
Laat lekker zitten. Het sop is de kool niet waard
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 4 augustus 2008 @ 15:11:27 #21
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_60550639
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 12:47 schreef PDOA het volgende:
Stuur een brief. Betalen ze nog niet stuur je nog een brief. Betalen ze nog niet dan stuur je een incassobureau er op af, en verscheur je hun ledenkaart.
Dat gaat lekker samen. Geld op laten halen door het incassobureau voor hun lidmaatschap, en als ze betaald hebben het lidmaatschap eenzijdig opzeggen
pi_60550780
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 13:19 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Wij zijn een studievereniging met ongeveer 75 leden.
De desbetreffende leden zijn vrij snel naar aanvang van hun studie alweer gestopt.
Zodoende hebben ze dus ook nooit aan de activiteiten deelgenomen. Daarom heb ik ze ook nooit leren kennen.

Ik vind echter dat ze wel moeten betalen aangezien ze wel een aanmeldingsformulier hebben ingevuld en ondertekend. Anders moet je dat niet doen. In mijn overweging speelt ook mee dat de desbetreffende leden toch gestopt zijn met hun studie, en dat ze hun lidmaatschap zeer zeker niet zouden willen verlengen. Ook hebben ze waarsch. geen contact meer met andere leden van onze vereniging en daardoor blijft onze reputatie waarschijnlijk gespaard.
Jezus man, ik zou geen lid willen zijn van een club met jou als voorzitter.
twee violen en een trommel en een fluit
  † In Memoriam † maandag 4 augustus 2008 @ 15:23:36 #23
43556 miss_dynastie
pi_60550924
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 12:42 schreef JohnDDD het volgende:

Wat de administratiekosten betreft: hoe bereken ik die? Wat zijn daar de wettelijke normen voor? Aangezien wij een vereniging zijn, verdienen wij als bestuur verder niets. We hebben er printkosten van maar dat is dan ook alles (5 cent per persoon).
Wat dacht je ervan om eerst een brief te sturen met een betalingsverzoek i.p.v. gelijk te beginnen met administratiekosten? Ik denk overigens dat het toch uitloopt op de oplossing van je (verstandige) penningmeester, behalve dat je vereniging wel 5*5 + 5*44 cent armer is.
pi_60551015
Zijn ze niet verhuisd?
Heb je wel een adres recent adres?

Voor dit geld zou ik het lekker laten rusten. Meer moeite dan opbrengsten. Het is gewoon erg laat ook er voor.
Misschien sta je wel in je recht maar ja het gezeik......
  maandag 4 augustus 2008 @ 15:44:43 #25
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_60551395
Dus je penningmeester wil het laten rusten, jij bent het daar niet mee eens, dus in haar vakantie wil je haar even omzeilen door alsnog aanmaningen te gaan versturen?

Gooi het eens in de groep zou ik zeggen, wat vinden de andere leden?
pi_60552016
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 12:43 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ik heb ze nooit een brief gestuurd, alleen twee mails. De leden ken ik overigens niet persoonlijk, ze hebben na inschrijving namelijk nooit deelgenomen aan onze activiteiten.
Mails als in e-mail? Stuur op zn minst een gewone brief, of ga gewoon bellen, ook al ken je ze niet. Als ze nooit ergens aan hebben meegedaan is het overigens vrij gebruikelijk ze gewoon zwijgend uit het ledenbestand te verwijderen. Staat lullig op de begroting maar dat soort risico's heb je eenmaal (en kun je gewoon incalculeren).
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  maandag 4 augustus 2008 @ 17:31:36 #27
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_60553798
Ow dus omdat ze gestopt zijn met studeren en geen banden meer hebben met het studentenleven hebben dat je denkt " ik zal eens ff kost wat kost m'n gelijk halen" ...Ik hoop echt dat je nooit een beetje functie haalt want ik zie nu al een machtsgeil mannetje met een veel te kort pikkie.
pi_60553957
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 17:31 schreef mrPanerai het volgende:
Ow dus omdat ze gestopt zijn met studeren en geen banden meer hebben met het studentenleven hebben dat je denkt " ik zal eens ff kost wat kost m'n gelijk halen" ...Ik hoop echt dat je nooit een beetje functie haalt want ik zie nu al een machtsgeil mannetje met een veel te kort pikkie.


Ja, want het gaat om het principe!!!11!!!1

Ts, voor die paar mensen die geen hol met die vereniging doen, loop je je helemaal druk te maken met het risico dat je nog ruzie krijgt met de penningmeester ook.
Maak je niet zo gek, man.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  maandag 4 augustus 2008 @ 17:43:41 #29
262 Re
Kiss & Swallow
pi_60554039
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 12:42 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Onze penningmeester is op vakantie. Bovendien verschil ik met haar op dit punt van mening. Zij vindt dat we het moeten laten rusten en dat we de leden gewoon uit ons bestand verwijderen. Ik zeg: 5 leden erbij, 5 maal het contributiegeld erbij, dat is alleen maar voordelig voor onze vereniging en bovendien moeten we op onze principes letten.

Dus ik neem aan dat jullie hier niet over hebben vergaderd en tot een beslissing zijn gekomen, en dus ga je maar op je eigen houtje tegen de penningmeester in dingen besluiten... lekker bestuur
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_60554443
Rare reacties hier.
De vereniging heeft besloten om geld te vragen voor het lidmaatschap. Als dat vervolgens geincasseerd moet worden, dat niet lukt, begint de penningmeester te hikken. Dat is eerder een penningmeester die je niet op die plek wil hebben.
Inschrijven is betalen, punt uit. Zoals eerder al gemeld is, zou ik er vijf telefoontjes aan wagen: Betalen of anders moeten we extra kosten berekenen, dat willen we toch niet?
Daarna gewoon een brief sturen, vervolgens een sommatie met kosten.
Dan hadden ze maar geen lid moeten worden, of ze nu voortijdig gestopt zijn met de studie doet niet ter zake.


Wat zijn de kosten van de lidmaatschap? Hebben ze ook opgezegd? Zo nee, en dat moest wel, dan er nog een jaar boven op gooien na einddatum. Het gaat om jullie geld, niet om het geld van een te luie penningmeester.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dirkh op 04-08-2008 18:13:24 ]
  maandag 4 augustus 2008 @ 18:27:59 #31
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_60554979
Ik ben ook voor het principe inschrijven = betalen. Ik zou een persoonlijke mail sturen op het laatst bekende e-mailadres, én rond dezelfde tijd opbellen, evt. misschien naar de ouders. Aanvullende kun je de betreffende mensen aanspreken op Hyves. Niet heel representatief, waarschijnlijk wel effectief.

Mochten er nu mensen zijn die een reactie geven in de trant van 'maar ik ben gestopt met de studie', dan is enige coulance op zijn plaats. Doe bijvoorbeeld een prijsvoorstel voor de duur van een kwartaal c.q. half jaar.

De mensen die geen enkele reactie geven, die moeten idd maar op de blaren zitten. In deze wereld dien je redelijkerwijs je verplichtingen na te komen, het is hier potverdorie geen liefdadigheidsinstelling. Blijf in ieder geval aanmaningen sturen, en verifieer indien mogelijk het adres. En in de loop der tijd kun je er een incassobureau op af sturen. Die incassokosten komen toch niet voor rekening van je vereniging.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  maandag 4 augustus 2008 @ 18:37:17 #32
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_60555223
Over wat voor bedragen hebben we het eigenlijk?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_60555274
Vraag me eigenlijk wel af hoe sterk je staat als je nu lidmaatschapsgeld wilt zien, zonder ook maar ooit 1 aanmaning gestuurd te hebben, terwijl ze lid zijn sinds augustus 2007?
Wat geef je als antwoord als zij zeggen, oh maar ik heb het toen doorgegeven dat het niet doorging want ik stopte met de studie, en aangezien ik nooit meer iets gehoord heb, ging ik ervan uit dat het goed geregeld was.
Ik kan er toch ook niets aan doen dat het zo`n zooitje is bij jullie!!!

Hoe sterk zal je dan nog staan?

Denk dat je het beste gewoon het verlies moet pakken en verder er niets mee moet doen.
Daarbij vindt de penningmeester het ook al onzin, wat geef jouw dan verder het recht om er wel mee verder te gaan?

Ik zou zeggen, stop die aanmeldingen in je reet, heb je ook eens wat anders in je gat gestopt dan altijd maar die strap-on van je vriendin, en heb je gelijk een aanvulling voor je andere topic.
  maandag 4 augustus 2008 @ 18:48:33 #34
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_60555514
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 18:39 schreef klipper het volgende:
Vraag me eigenlijk wel af hoe sterk je staat als je nu lidmaatschapsgeld wilt zien, zonder ook maar ooit 1 aanmaning gestuurd te hebben, terwijl ze lid zijn sinds augustus 2007?
Wat geef je als antwoord als zij zeggen, oh maar ik heb het toen doorgegeven dat het niet doorging want ik stopte met de studie, en aangezien ik nooit meer iets gehoord heb, ging ik ervan uit dat het goed geregeld was.
Ik kan er toch ook niets aan doen dat het zo`n zooitje is bij jullie!!!
Een vordering uit 2007 is nog niet verjaard, en zelfs als het goed geregeld was dan nog ben je contributie verschuldigd voor het eerste jaar.
Als je het laat zitten, betaalt uiteindelijk niemand meer in zijn laatste studiejaar.

Maar het gaat om een euro of 15 per persoon?
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_60558221
12,50 per persoon inderdaad, heel weinig dus.

Overigens ontvangen wij officieel geen bevestiging dat mensen gestopt zijn met hun studie. Dat heb ik zelf min of meer geconcludeerd omdat ik weet dat het aantal stoppers redelijk hoog is en dat ik van die mensen nooit meer iets gehoord of gezien heb terwijl ik een redelijk goed contact heb met alle studenten en leden.

Ik vind overigens dat je dus wel heel strikt de regels moet naleven in dit geval. Er zijn teveel mensen die het lidmaatschap te coulant opvatten en halverwege het jaar nog niet betaald hebben. Ondertussen willen ze dan wel graag aan activiteiten meedoen.

Kijk als iemand nou op 30 september zegt: ik ga stoppen, is het goed als ik niet betaal?
Dan vind ik dat wat anders. Maar ik heb deze mensen twee mails gestuurd, in december en in maart, dat ze hun lidmaatschapsgeld nog moesten betalen en dat ze lid waren van onze vereniging. Ik heb daar geen reactie op gehad, ook niet in de trant van "ik ben gestopt".
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 4 augustus 2008 @ 20:26:19 #36
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_60558412
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 20:20 schreef JohnDDD het volgende:
Er zijn teveel mensen die het lidmaatschap te coulant opvatten en halverwege het jaar nog niet betaald hebben. Ondertussen willen ze dan wel graag aan activiteiten meedoen.
Niet betaald = geen lid = geen activiteiten
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_60558529
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 20:20 schreef JohnDDD het volgende:
12,50 per persoon inderdaad, heel weinig dus.

Overigens ontvangen wij officieel geen bevestiging dat mensen gestopt zijn met hun studie. Dat heb ik zelf min of meer geconcludeerd omdat ik weet dat het aantal stoppers redelijk hoog is en dat ik van die mensen nooit meer iets gehoord of gezien heb terwijl ik een redelijk goed contact heb met alle studenten en leden.

Ik vind overigens dat je dus wel heel strikt de regels moet naleven in dit geval. Er zijn teveel mensen die het lidmaatschap te coulant opvatten en halverwege het jaar nog niet betaald hebben. Ondertussen willen ze dan wel graag aan activiteiten meedoen.

Kijk als iemand nou op 30 september zegt: ik ga stoppen, is het goed als ik niet betaal?
Dan vind ik dat wat anders. Maar ik heb deze mensen twee mails gestuurd, in december en in maart, dat ze hun lidmaatschapsgeld nog moesten betalen en dat ze lid waren van onze vereniging. Ik heb daar geen reactie op gehad, ook niet in de trant van "ik ben gestopt".
Mja, jullie zijn wel iets te laks hoor. Stel gewoon regels aan het lidmaatschap, lid voor een jaar zonder automatische verlenging of juist wel met een opzegtermijn.
Neem dan meteen mee dat er regels zijn voor het betalen, betalen 1 maand voor start van het nieuwe studiejaar o.i.d.
Dat deze mensen niet betalen ligt denk ik voor een groot deel aan de vrijblijvendheid.
Voor 12,50 zou je geen incassokosten moeten maken, maar na twee keer proberen te mailen misschien een sommatie met verwijzing naar de verstuurde email en anders het verlies nemen en het in het vervolg strakker oppakken.
pi_60558578
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 20:26 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Niet betaald = geen lid = geen activiteiten
Ja, zo zijn er zo veel. Die denken: wel lid = niet meegedaan met de activiteiten (of een van de activiteiten) = Niet betalen.
Dat klopt niet. Wel lid = Wel betalen.
  † In Memoriam † maandag 4 augustus 2008 @ 21:38:55 #39
43556 miss_dynastie
pi_60560418
Niet om het een of ander, maar is het geen idee om voor de eerste bijeenkomst een mail rond te sturen waarin je meedeelt dat er ter plekke betaald kan worden? Boekje met betaalbewijzen, klaar
pi_60560480
Ik zou die 5 mensen uitschrijven. Als ze dan alsnog betalen kan je ze weer aanmelden. Simpel toch?
  maandag 4 augustus 2008 @ 21:48:07 #41
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_60560667
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 20:32 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Ja, zo zijn er zo veel. Die denken: wel lid = niet meegedaan met de activiteiten (of een van de activiteiten) = Niet betalen.
Dat klopt niet. Wel lid = Wel betalen.
Idd, daarom moet je er ook metéén bovenop zitten dat er gewoon betaald wordt.

Maar voor deze 5....
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 20:32 schreef Dirkh het volgende:
het verlies nemen en het in het vervolg strakker oppakken.
Dat dus
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_60579691
John, wat staat er in de statuten over het betalen? is er een termijn gesteld? als er in de statuten staat dat er binnen 1 maand na aanvang betaald moet zijn dan kan je na die tijd beginnen met de leden schriftelijk een herinnering te sturen (eventueel eerst een e-mail) hoor je daar niets op dan even een briefje met een termijn waarin betaald moet worden (de e-mail kan in de spam pot terecht zijn gekomen).

Hoor je afloop van de termijn nog niets dan stuur je ze een 2e herinnnering weer met een termijn , in het briefje schrijf je dat als hier niet op gereageerd word de lusten van het lidmaatschap (meedoen aan de activiteiten van de vereniging) worden bevroren.

Wat hierna komt moeten de leden uitmaken,je kunt natuurlijk blijven proberen om de contributie te innen maar gezien de hoogte van het lidmaatschap en de te verwachte kosten zal dat waarschijnlijk meer kosten dan er uit de opbrengsten binnen komt.

Je zou in de ledenvergadering kunnen voorstellen dat er in de statuten komt te staan dat die leden die niet binnen 3 maanden aan hun betalingsverplichtingen voldaan hebben automatisch geschorst/uitgeschreven worden en op een zwarte lijst komen.

Ik vind trouwens gezien het bedrag dat het misschien verstandig is om bij inschrijving dit meteen te laten betalen.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')