abonnement Unibet Coolblue
pi_60107934
Ik heb wel eens gehoord, dat je gewoon naar schiphol kan gaan met je koffers en daar een vet goedkope last minute kan regelen. Is dit waar en hoe gaat dat eigenlijk in zn werk?

Ik zoek samen met mijn vriendin een strand vakantie
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 14 juli 2008 @ 22:17:13 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_60107999
Je gaat naar Schiphol, je gaat daar rond kijken en op zoek naar een leuke deal.
Its simple.
Ow en het kan wel even duren voordat je wat leuks kan vinden.
Kennissen van moi hebben een keer 24 uur op schiphol kunnen doorbrengen om te wachten tot er iemand uit viel qua vliegtuigbezetting.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_60108132
24 uur daar rondhangen is best pittig. Aan wat voor prijzen kan ik denken bij een goede deal?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 14 juli 2008 @ 22:23:20 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_60108168
Ligt er maar net aan waar je heen wilt gaan en of het kan.
Denk dat je er wel een paar honderd vanaf kan halen met z'n tweeën.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_60108289
Nou daar wil ik best een gok voor wagen. En het idee dat je nog niet weet in welk land je de volgende dag zal zijn.

Zijn het alleen tickets die je zo kan regelen of kan je bv ook een reis naar kreta met app fixen?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 14 juli 2008 @ 22:30:24 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_60108341
Poeh, meestal alleen de reis, de app misschien bij een reisbureau op schiphol.
Maar ook dat hangt van de bestemming af.
Populaire bestemmingen zijn meestal helemaal vol geboekt.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_60108378
Nee, dit bestaat sinds de komst van internet niet meer.

Zie ook => Het grote "Last Minute"-topic [2]
pi_60108575
Vergeet niet dat je voor sommige landen ook in het bezit moet zijn van een visum voordat je erin mag....
So we just called him Fred too
pi_60112792
quote:
Op maandag 14 juli 2008 22:31 schreef DutchTrain het volgende:
Nee, dit bestaat sinds de komst van internet niet meer.

Zie ook => Het grote "Last Minute"-topic [2]
Ik denk dat ik het idee maar vergeet en uren lang op internet ga speuren.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 10:46:17 #10
97111 ukga
Siewosie baas
pi_60115700
Heb ik vorig jar ook gedaan, zonder koffers. Ik dacht; stel ik zie wat leuks, heb ik binne een uur me koffe rgepakt en benk weer terug op schiphol (ik woon in badhoevedorp)
maar het idee is leuk, maar het werkt niet. Ze hebben heel weinig, en bijna nooit voor de zelfde dag, en hel erg veel goedkoper is het ook niet.

het beste wat je kunt doen is naar d-reizen gaan. die hebben op veel zonbestemminge van die last-minute resorts( vorig jaar 14 dagen tenerife voor totaal van 690 euro)
pi_60132572
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 02:08 schreef warmbloedig het volgende:

[..]

Ik denk dat ik het idee maar vergeet en uren lang op internet ga speuren.
Ik zou niet uren achtereen op internet gaan speuren. Veel sites geven toch dezelfde deals door. Een verstandiger strategie is om een aantal goede sites te bookmarken en deze verspreid over een aantal dagen herhaaldelijk te bezoeken. De aanbiedingen kunnen namelijk per dag en soms zelfs per uur wijzigen.

Weet wat je wil en sla snel toe als je een goede deal ziet. De prijs kan namelijk ook weer ineens hoger zijn of de deal verdwenen de volgende dag.
  woensdag 16 juli 2008 @ 00:19:29 #12
97111 ukga
Siewosie baas
pi_60134888
@ts-er

ik weet niet of je dicht bij schiphol woont. Ik was der vandaag om en enkeltje kreta te zoeken. Bij Arke/holland international, sudtours en neckermannreizen (ziiten alledrie naast elkaar) hadde ze wel leuke vakanties over zag ik(zon zee en strand vaanties). Veel reizen waren voor de volgende dag.
mssn de moeite waard om ff te kijke?
  woensdag 16 juli 2008 @ 00:33:33 #13
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_60135096
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 00:19 schreef ukga het volgende:
@ts-er

ik weet niet of je dicht bij schiphol woont. Ik was der vandaag om en enkeltje kreta te zoeken. Bij Arke/holland international, sudtours en neckermannreizen (ziiten alledrie naast elkaar) hadde ze wel leuke vakanties over zag ik(zon zee en strand vaanties). Veel reizen waren voor de volgende dag.
mssn de moeite waard om ff te kijke?
Daarvoor hoef je echt niet naar Schiphol. Je kunt dat bij elk willekeurig reisbureau boeken.
Ik vraag me af waar het idee vandaan komt dat op Schiphol koopjes te halen zouden zijn. Al jaren is het in de reiswereld zo dat vroeg boeken goedkoper is, en dat, als er al goedkope lastminutes zijn (vaak lijkt het alleen maar goedkoop), de reisbureaus je daarbij het best kunnen helpen.
Op het laatste moment een goedkoop los ticket zonder accommodatie kopen op Schiphol is al helemaal geen optie; dan betaal je gewoon de hoofdprijs, want wie zou er op het laatste moment per se ergens heen willen? Precies, de zakenreiziger, en die kan je flink uitmelken.
It's not a lie, if you believe
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:11:26 #14
97111 ukga
Siewosie baas
pi_60139956
Het hoeft niet, maar het heeft een voordeel aangezien ze 7 dagen per week open zijn tot 20:00.
ik woon in Badhoevedorp, voor mij is het sneller om naar schiphol te gaan waar 20 reisbureaus op een rij zitte, dan er een te zoeken in amstelveen of osdorp o.i.d
pi_60147451
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 00:19 schreef ukga het volgende:
@ts-er

ik weet niet of je dicht bij schiphol woont. Ik was der vandaag om en enkeltje kreta te zoeken. Bij Arke/holland international, sudtours en neckermannreizen (ziiten alledrie naast elkaar) hadde ze wel leuke vakanties over zag ik(zon zee en strand vaanties). Veel reizen waren voor de volgende dag.
mssn de moeite waard om ff te kijke?
Ik heb het al opgegeven en heb een hotel geboekt in Praag. We gaan met een zuinige diesel, dus het kost geen drol maar thnx voor de tip!
pi_60171212
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 00:33 schreef 18konijn het volgende:

[..]
Ik vraag me af waar het idee vandaan komt dat op Schiphol koopjes te halen zouden zijn.
Dit idee komt uit de jaren '80 en '90. Toen kon je inderdaad op de bonnefooi naar Schiphol gaan en goedkoop vliegen op onverkochte stoelen en stoelen van reizigers die niet kwamen opdagen. Ik meen dat er toen zelfs een speciale balie was waar je jezelf kon aanmelden voor dergelijke last minutes.

Dankzij betere planning en communicatiemogelijkheden hoeven de maatschappijen hun tickets niet meer zo te dumpen, maar dit idee blijft kennelijk lang hangen.
pi_71845815
Kreeg het net getipt op mn werk.. helaas dus...
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
pi_71846120
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 00:33 schreef 18konijn het volgende:

[..]
Op het laatste moment een goedkoop los ticket zonder accommodatie kopen op Schiphol is al helemaal geen optie; dan betaal je gewoon de hoofdprijs, want wie zou er op het laatste moment per se ergens heen willen? Precies, de zakenreiziger, en die kan je flink uitmelken.
Helaas hebben alle luchtvaatmaatschappijen een aantal jaren geleden ingezien dat het economisch aantrekkelijker is om op de laatste dag voor vertrek één ticket voor bijvoorbeeld 1500 euries te verkopen dan 5 voor de prijs van 300 euries per stuk. Helaas helaas helaas!
pi_71847677
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 13:05 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Helaas hebben alle luchtvaatmaatschappijen een aantal jaren geleden ingezien dat het economisch aantrekkelijker is om op de laatste dag voor vertrek één ticket voor bijvoorbeeld 1500 euries te verkopen dan 5 voor de prijs van 300 euries per stuk. Helaas helaas helaas!
Dat is het enige nadelige effect van de budgetairliners, want juist die hebben deze wijziging in denken ingevoerd.
Wat je nu de laatste tijd wel ziet is dat als blijkt dat vluchten niet vol zitten, vanaf ongeveer 6 weken voor vertrek weer goedkope stoelen bijkomen.
Het is niet meer zo dat je altijd goedkoper uit bent als je maanden van tevoren boekt, juist vanaf 3 maanden voor vertrek komen er de laatste tijd allemaal goede prijzen beschikbaar.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_71847941
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 18:27 schreef jaco het volgende:

[..]

Dit idee komt uit de jaren '80 en '90. Toen kon je inderdaad op de bonnefooi naar Schiphol gaan en goedkoop vliegen op onverkochte stoelen en stoelen van reizigers die niet kwamen opdagen. Ik meen dat er toen zelfs een speciale balie was waar je jezelf kon aanmelden voor dergelijke last minutes.

klopt ja, je had toen een last minute balie. Daar kon je dan 24 uur rondhangen om vervolgens voor 500 gulden naar de Antillen ofzo te vliegen (toen echt een koopje). Ken mensen die dat gedaan hebben, jaren 90
pi_84659974
Ik ben een spammende topickicker

[ Bericht 88% gewijzigd door DutchTrain op 30-07-2010 18:12:28 ]
  vrijdag 30 juli 2010 @ 12:22:34 #22
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_84661338
Ze bestaan zeker nog!

Ik vind het ook wel iets hebben om dat nog een keer te doen.
Gewoon je spullen inpakken en niet weten waar je naar toe gaat.
Toch wel een stukje vrijheid :Y
pi_84666497
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 11:43 schreef markthis het volgende:
-spam-
Het is uiteraard mogelijk om last minute tickets op schiphol te kopen. De inzet van de TS was echter dat dit 'vet goedkoop' te regelen is. Wat was ongeveer het prijsverschil van jouw reis met de normale prijs van die reis?

Hoe weet je zo snel of er een hotel voor een redelijke prijs op de bestemming aanwezig is ?

[ Bericht 4% gewijzigd door jaco op 31-07-2010 10:20:34 ]
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 30 juli 2010 @ 14:47:03 #24
78918 SeLang
Black swans matter
pi_84667317
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 11:43 schreef markthis het volgende:
-spam-
En wat voor prijzen praat je dan over?

[ Bericht 47% gewijzigd door DutchTrain op 30-07-2010 18:11:19 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_99464025
» Er is al 348 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.

Omdat ik een lastminute wil boeken :d

Ergens naar Barcelona, Griekenland, cyprus of elders in Europa! :D

Wie o wie kan mij helpen, lastminutes op ryanair zyn nog steeds prijzig :{
pi_99466763
Ervaring met boeken op Schiphol?

deze was minder oud en hier had je al genoeg relevante info in kunnen vinden. Lastminutes op de luchthaven zijn altijd vrij prijzig, je kunt beter zelf het internet afspeuren bij de grotere touroperators. Hoewel het om een of andere reden hard gaat met lastminutes nu ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')