abonnement Unibet Coolblue
pi_61769454
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 21:26 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Nee alleen onze ergometers drijven...


Ik bedoel, ik weet niet hoe zo'n botenhuis inhoudt als het op het water drijft. Ik ken alleen die botenhuizen aan de kant
pi_61769472
Van het zweet, hoop ik toch
pi_61770413
Nou, het ziet er zo uit:
http://www.paparacie.nl/gallery/index.php?album=Intro%2F20+aug+Open+Roeidag&image=100_0790.JPG

En het binnenvaartschip is tegen de 3de pijler aangekomen. Zit nu een deukje in en de roest is er weer eens af.
Had een stuk slechter kunnen aflopen als het schip tegen het beton aangekomen was.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 19 september 2008 @ 23:12:08 #204
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_61771915
Vandaag was echt magisch, net het zonnetje aan het ondergaan, wind viel compleet weg dus helemaal strak water, lekker met een skiffje over het water knallen. Genieten

Morgen 8+'en met Geert Jan Derksen als Coach
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_61811435
quote:
Op donderdag 18 september 2008 23:53 schreef De_Brok het volgende:


Trouwens WEO, wat trap jij op zo´n "0-test"? zo rond de 6:40? of kan daar met behulp van wat kwabjes nog wat af?
Ik had op mijn nultest 6:33.8. In tempo 29/30, gewicht ca. 82 kg. Enige reden waarom ik niet harder ging was gebrek aan conditie en falend spiergeheugen wat betreft ID (m.a.w. je lichaam kan niet meer zo diep als je normaal gewend bent bij 2k). Ik denk dat ik er over een maand of anderhalf gelijk al zeven of acht seconden af kan halen. 6:18 is niet onmogelijk dit jaar.

Overigens vandaag de Argo Farmer's Challenge gewonnen. Mooie dingen :-)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_61942926
Ik heb vanmiddag weer eens heerlijk een stukje geskifft, prachtig zo op het water zijn en even een kutweek achterlaten. Technisch ging het nergens over, dus volgende keer maar weer eens een coach scoren
pi_61943645
quote:
Op zondag 21 september 2008 22:18 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]
Overigens vandaag de Argo Farmer's Challenge gewonnen. Mooie dingen :-)
Mooie foto ook Maar wel netjes om die boeren het zwijgen op te leggen.

Morgen voor het eerst in de 4X+. Gaat wat worden, heb er al wel zin in. Aardig wat tijd kwijt geweest om dat ding te stellen zeg. En dan zitten er natuurlijk ook nog dolpennen op die niet in graden versteld kunnen worden. Dus er zit nu een standaard binnenwaardse hoek op ofzo. Klopt echt niets van.

Cottwich ook al niet kunnen starten, baal daar aardig van zeg. Was geen vervoer voor een 2- ofzo en er kon er ook geen geleend worden
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_61946229
Stellen kan toch ook met doppen?
pi_61947384
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 01:45 schreef ocf81 het volgende:
Stellen kan toch ook met doppen?
Binnenwaarts niet.
Maar daar is de buigharrie dan ook voor
pi_61947731
Ja, maar volgens mij wordt een boot met riggers nooit standaard op een binnenwaardse hoek afgeleverd en heeft een pipo voor ons de buigharrie al zitten gebruiken. En om nou 8 riggers naar de klote te helpen...
Dus we mikken dat ding zometeen gewoon het water in en kijken of er mee te roeien valt. We kunnen altijd nog voor rigoreuze methoden kiezen.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_61948336
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 08:01 schreef Sjobber het volgende:
Ja, maar volgens mij wordt een boot met riggers nooit standaard op een binnenwaardse hoek afgeleverd en heeft een pipo voor ons de buigharrie al zitten gebruiken. En om nou 8 riggers naar de klote te helpen...
Dus we mikken dat ding zometeen gewoon het water in en kijken of er mee te roeien valt. We kunnen altijd nog voor rigoreuze methoden kiezen.
Binnen- en buitenwaardse hoek kan je normaal gesproken uitstekend oplossen met een stel wiggen. Doppen kan je niet gebruiken op een kromme dolpen want dan staat ie alleen recht als de paal loodrecht op de boot staat en krijg je dus allerlei afwijkingen bij de in- en uitpik. Doppen zijn er alleen maar om je bladhoek te stellen. Ik zie sowieso het nut niet in van zo'n buigharry want als je dolpen krom is krijg je die nooit meer goed afgesteld.
pi_61950700
Met een buigharrie buig je de rigger, niet de dolpen

En het probleem valt niet zomaar op te lossen met wiggen. Want per graad verschil gaat de hele dol weer een cm omhoog of omlaag.
Of heb je ook speciaal wiggen om onder de dol te zetten?
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  zaterdag 27 september 2008 @ 17:20:07 #213
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_61954036
Hihi, vandaag de eerstejaars van euros op salland hun eerstejaarsweekend zien hebben. Moesten allemaal spellen doen een een stuk roeien, best grappig om te zien. Vooral het spel waarbij er een touw gespannen is op zo'n 2 meter hoogte waar dan een ploeg elkaar overheen moet zien te krijgen (vooral de laatste is lastig, haha)
en natuurlijk waren ze allemaal compleet gaar van het slaapgebrek.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_61955097
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 17:20 schreef Pluizel het volgende:
Hihi, vandaag de eerstejaars van euros op salland hun eerstejaarsweekend zien hebben. Moesten allemaal spellen doen een een stuk roeien, best grappig om te zien. Vooral het spel waarbij er een touw gespannen is op zo'n 2 meter hoogte waar dan een ploeg elkaar overheen moet zien te krijgen (vooral de laatste is lastig, haha)
en natuurlijk waren ze allemaal compleet gaar van het slaapgebrek.
mjah, ben met dat spel vorig jaar nog flink hard op m'n rug gevallen.
pi_61956037
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 13:39 schreef Sjobber het volgende:
Met een buigharrie buig je de rigger, niet de dolpen

En het probleem valt niet zomaar op te lossen met wiggen. Want per graad verschil gaat de hele dol weer een cm omhoog of omlaag.
Of heb je ook speciaal wiggen om onder de dol te zetten?
Die hoogte kan je dan weer bijstellen met ringetjes. Zolang de dolpen op 0 graden staat kan je alles klooien wat je wil.
pi_61958218
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 13:39 schreef Sjobber het volgende:
Met een buigharrie buig je de rigger, niet de dolpen

En het probleem valt niet zomaar op te lossen met wiggen. Want per graad verschil gaat de hele dol weer een cm omhoog of omlaag.
Of heb je ook speciaal wiggen om onder de dol te zetten?
Yep die bestaan tegenwoordig, in ieder geval Empacher levert ze bij de boten die zijn uitgerust met wing riggers. Bij deze riggers kun je namelijk de rigger niet meer buigen, alhoewel ik best een aantal niet al te slechte coaches daar pogingen toe heb zien doen de laatste jaren

De metalen ringen die onder of boven de dol zitten en ook gebruikt kunnen worden om de hoogte van de dol te stellen kun je dan met een bepaalde hoek krijgen om eventuele afwijkingen te corrigeren.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_61960679
U8+ gaat wederom naar: Delft
pi_61962910
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 20:47 schreef pullup het volgende:

[..]

Yep die bestaan tegenwoordig, in ieder geval Empacher levert ze bij de boten die zijn uitgerust met wing riggers. Bij deze riggers kun je namelijk de rigger niet meer buigen, alhoewel ik best een aantal niet al te slechte coaches daar pogingen toe heb zien doen de laatste jaren

De metalen ringen die onder of boven de dol zitten en ook gebruikt kunnen worden om de hoogte van de dol te stellen kun je dan met een bepaalde hoek krijgen om eventuele afwijkingen te corrigeren.
Carl Douglas is een beetje een mafketel, maar hij is wel de enige die hier een decente oplossing voor heeft, helaas alleen verkrijgbaar voor zijn eigen gebouwde aerowings.
Wij hebben die dingen zitten op onze reup-acht (don't ask ) en daar zijn die stelringen al aardig op versleten, maar nog steeds kun je met een beetje frunniken de pennen rechtop krijgen op die boot. Gezien de leeftijd van het ding, is dat dan ook meteen het enige wat wél goed staat
pi_61964110
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 22:35 schreef seekfaM het volgende:
U8+ gaat wederom naar: Delft
Hmmm, Phocas 3e geworden bij de dames. Niet heel verkeerd. Wel jammer dat onze topacht op de weg terug naar de klote is geholpen... (en natuurlijk diens overslagen status verloren is gegaan )
pi_61964614
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 19:11 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Die hoogte kan je dan weer bijstellen met ringetjes. Zolang de dolpen op 0 graden staat kan je alles klooien wat je wil.
Maar het is niet zo dat die dollen nog veel hoger kunnen...

Die ringetjes van Empacher zijn nieuw voor mij. Ik zal eens op onderzoek gaan; al zullen wij ze hoogstwaarschijnlijk niet hebben.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_61970716
Zijn eerder plaatjes dan ringetjes, en te verkrijgen in diverse hoeken idd. Dacht dat ze tot 2 graden gingen. 1 plaatje bovenop de sleef van de rigger waar de dolpen doorheen zit en 1 eronder. Zijn dacht ik inmiddels ook bij Hudson te verkrijgen. Weet het niet zeker maar dacht dat de CIC ze ook in assortiment hadden opgenomen (en anders moeten ze dat maar snel gaan doen..._
pi_61976369
Wij hebben ze wel, Michiel
pi_61982161
Wel Wiggen voor tussen de riggers, maar niet vooronder de dollen toch?
Ik vraag wel ff bij de boots.Want ik ben ze nog nooit tegengekomen. Maar zulke tafarelen krijg je natuurlijk als de materiaalkist om de haverklap leeggeroofd wordt
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_61989497
nooit geprobeerd, maar misschien is er kwa dolhoek nog iets te winnen door de trekstang op een andere hoogte op de boot te schroeven dan de riggerpoot die loodrecht op de boot staat? door de buiging van de trekstang krijg je torsie van de loodrechte riggerpoot en dus ook enige dolhoek?
  maandag 29 september 2008 @ 14:57:35 #225
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_61996921
Brok, de ongeslagen status is niet naar de knoppen...boot werd op de heenweg al geramd door een vrachtwagen. Helaas is de schade wel best erg, dus vraag me af of dit het topschip blijft
Reach for what you wanna do - 2Pac
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')