abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 29 juli 2008 @ 01:44:40 #151
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60410068
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 00:38 schreef kvdv het volgende:
@ElizabethR:

- Ik zie iets vreemds in het blauw? JPEG compressie oid? Anyway ziet er vreemd uit.

Ik denk het ja
Ik weet nog steeds niet goed hoe je dat het beste kunt doen, van 7MB naar ongeveer 200 kb omdat het formaat hier zo achterlijk klein is. Ik moet dat toch eens vragen aan iemand hoe je dat het beste doet.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  Admin dinsdag 29 juli 2008 @ 07:39:50 #152
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_60411881
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 01:44 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik denk het ja
Ik weet nog steeds niet goed hoe je dat het beste kunt doen, van 7MB naar ongeveer 200 kb omdat het formaat hier zo achterlijk klein is. Ik moet dat toch eens vragen aan iemand hoe je dat het beste doet.
jpg compressie zo laag mogelijk instellen. ik sla jpg op met compressie op 1. Als alternatief zou je kunnen opslaan als png. De bestanden worden dan wel een stuk groter, maar het gaat om het aantal pixels. Als die horizontaal onder de 610 blijft is het goed
(verder niet verscherpen vóór het verkleinen, maar alleen erná).
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  FOK!fotograaf dinsdag 29 juli 2008 @ 07:41:58 #153
13368 NiGeLaToR
pi_60411894
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 01:44 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik denk het ja
Ik weet nog steeds niet goed hoe je dat het beste kunt doen, van 7MB naar ongeveer 200 kb omdat het formaat hier zo achterlijk klein is. Ik moet dat toch eens vragen aan iemand hoe je dat het beste doet.
Goede workflow gebruiken. Gebruik je lightroom, of bijvoorbeeld Aperture voor het verwerken van je RAW's? Jpeg's komen over het algemeen vrij knap uit deze stukjes software.

Ikzelf doe de RAW in Aperture, vervolgens export @ 50% size naar JPG, upload naar Flickr en heb acceptabele kleine plaatjes om te tonen
  dinsdag 29 juli 2008 @ 09:16:55 #154
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_60412739
Ik zelf bewerk alles in Photoshop, sla vervolgens op als PSD. Open die PSD in IrfanView, verklein tot 400 (bij portretstand), 580 of 610 pixels breed. Daarna meestal nog 'ns verscherpen en uiteindelijk sla ik ze op als JPEG zonder compressie.

Krijg je wel wat grotere bestanden, maar kheb nog geen brief/mail/andere vorm van bedreiging ontvangen van m'n hostingprovider
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  dinsdag 29 juli 2008 @ 09:20:01 #155
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60412800
Ah!! Thanks guys
Ga alledrie de manieren proberen
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60418113
@kvdv,
+ compositie
- Foto doet me niet zo veel, nodigt me niet uit om er langer naar te kijken


Mijn foto:
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  FOK!fotograaf dinsdag 29 juli 2008 @ 21:21:11 #157
13368 NiGeLaToR
pi_60428630
@Roi
+ moment gegrepen, muzikanten op bijzondere plek, lijnenspel
- kleuren lijken flets, lichtval is mooi, maar schaduw lijkt te veel opgehaald om de muzikanten beter te tonen? Verder irriteer ik me aan de hoogte, als ik 'm horizontaal uit knip vind ik hem mooier.

Dan ik maar weer 'n keer. Avond-koei, weekje terug. Wat knippen, scherper maken, zwart wit.. en wat denk je, een artiefartie emo koe
* NiGeLaToR is er blij mee in ieder geval.

  dinsdag 29 juli 2008 @ 22:27:28 #158
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60430390
Nigelator
+ ik vind de crop wel heel apart, Netjes scherp op het oog voor zover ik kan zien. B/W geeft er wel een aparte sfeer aan.
- te donker, en ik zie erg weinig aangezien je hem wel erg klein hebt gemaakt.

Mijne, in het groot veel mooier vind ik zelf, dus klikbaar. Het Fjord bij Leenaun.

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60433483
Heb betere van je gezien ER. Deze mist wat in de compo. Ik zie eigenlijk drie vlakken waarbij de voorgrond nog niet eens echt het meest boeiende is. Eigenlijk vind ik de foto vrij saai.

Ik denk dat je hier de voorgrond OF prominenter in beeld had moeten brengen OF gewoon weg had moeten laten. Kan me zo voorstellen dat focussen op een grafsteen met die achtergrond nog vaagjes in de foto errug ok is
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 30 juli 2008 @ 01:14:35 #160
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60433893
Oke, thanks P.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60437482
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 22:27 schreef ElizabethR het volgende:
Nigelator
+ ik vind de crop wel heel apart, Netjes scherp op het oog voor zover ik kan zien. B/W geeft er wel een aparte sfeer aan.
- te donker, en ik zie erg weinig aangezien je hem wel erg klein hebt gemaakt.

Mijne, in het groot veel mooier vind ik zelf, dus klikbaar. Het Fjord bij Leenaun.

[ link | afbeelding ]
Leuke foto in een erg mooie setting (je graf met mooi uitzicht ), alleen een beetje donker - wat komt omdat je tegen het licht in zit. Ook de wolken leken niet mee te zitten. Je perspectief is goed... ook een mooie spiegeling op het water. Afhankelijk van je camera had een polarizing filter de lucht misschien wat mooier gemaakt (nu is ook het gebied zonder wolken wittig), maar dan zou de spiegeling in het water ook verdwenen zijn

De mijne: Klikbaar voor groter.

pi_60437558
@ER: In HDR zou hij trouwens meer detail hebben laten zien
  woensdag 30 juli 2008 @ 10:38:21 #163
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60438319
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 09:55 schreef Xith het volgende:
@ER: In HDR zou hij trouwens meer detail hebben laten zien
I know, maar daar ben ik erg slecht in en vind ik onnatuurlijk.

En voor wat het polafilter betreft, je hebt gelijk, ik kon me op die dag wel voor de kop slaan dat ik het vergeten was, had slechts mijn standaard UV filter erop zitten, en het lege doosje van mijn polafilter in mijn tas aangezien dat filter op een andere camera zat
In ieder geval snap ik wel wat jullie bedoelen, en ik moet eerlijk zeggen dat het er in het echie een stuk mooier uitzag dan op mijn foto
Afijn, volgende keer beter.

Mooie macro Xith!
Jammer dat het beestje net met zijn rug naar je toe zit, maar leuk dat er twee opzitten!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60440960
@ Xith
Mooie foto, heel detail rijk.
Warme kleuren, alleen jammer -zoals ElizabethR- al zei, dat het beestje met de rug naar de camera is gedraaid


Mijn foto dan
gisteren avondgenomen
Een foto met de molen goed belicht, een met de lucht goed belicht, die dan overelkaar gelegd, en dan zitten ( is et nu gummen of gommen?) met paint shop pro

  woensdag 30 juli 2008 @ 21:40:25 #165
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_60453461
Mooi geworden, Minolta. Het ziet er op het eerste gezicht niet eens onnatuurlijk uit. Mooi sfeertje door de grijstinten, fijn dat molen en lucht nu goed belicht zijn zonder uitgebeten of dichtgelopen vlakken.

Maar jammer vind ik de compositie, de molen zo centraal van onderen geeft een saaie foto, vind ik. Jammer ook dat de berg waarop de molen staat nog net meemoest, omdat je anders de zon verliest. Ik had een wat strakkere compo beter gevonden, zonder bergje en met de ruimte links veel krapper.

Mijn foto:
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 30 juli 2008 @ 21:48:28 #166
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_60453643
Sugar! Ik hou hiervan, het is net een abstract schilderij waar heel veel op te zien is.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  FOK!fotograaf woensdag 30 juli 2008 @ 22:48:13 #167
13368 NiGeLaToR
pi_60455113
@Sugar:
+ De lijnen, reflectie, kleuren, scherpte, vind het knap dat de abstracten onder ons deze plekjes vinden!
- geen verhaal (althans, het zegt me weinig), wat donkere vage schaduwen waar ik in kwijt raakt

Ik heb vanavond zo'n Canon EF-s 55-250 IS gekocht voor 'n collega (ja, die betaald 't terug ), omdat hij hier leverbaar was. In ruil mocht ik avondje proberen, met het volgende resultaat:



Klik op de plaat voor een vet mooi grote versie

Check hier alle oefeningetjes met de 55-250.
  woensdag 30 juli 2008 @ 23:02:59 #168
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60455463
Zooooooooooo zeg!!!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 30 juli 2008 @ 23:22:45 #169
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60455890
NiGeLaToR
+ mooi scherp waar de aktie is
- Misschien kun je die rechterlavendel er af kroppen?

Mijne van vandaag..fotomodelletje ging er voor zitten

klikbaar voor de grotere versie
Saartje
pi_60456732
Oeh, lekker scherp op de ogen. Mooie details, gewoon leuke foto. Misschien als je iets verder naar links had gedraaid dat je de hele achtergrond groen had kunnen krijgen? Nu leidt het een beetje af.


Kat kwam even een kijkje nemen in een sloophuisje. Ook klikbaar. ^^
  donderdag 31 juli 2008 @ 00:15:39 #171
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_60457063
Ronaldd:
Ik vind hem tof, althans wat er zich afspeeld en waar enzo.
Alleen jammer dat hij wat overbelicht is bij de kat. Kleurentoning had ik zelf wat soberder (ietsje desaturaten) gemaakt.

Mijn foto van vandaag:
- nog niets, dagje analoog geschoten -
NEXT!
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  donderdag 31 juli 2008 @ 10:24:17 #172
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60461616
Ronaldd
+ Leuke compositie, lekker snapshotterig. Mooie sfeer
Ik vind de overbelichting juist wel grappig, voor mij benadrukt het 't peeka-boo gevoel dat ik bij deze foto krijg
- Op een of andere manier krijg ik de neiging mijn hoofd te draaien omdat ie in mijn ogen wat scheef staat

Mijne, alweer een meertje, sorry

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60465088
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 10:24 schreef ElizabethR het volgende:
Ronaldd
+ Leuke compositie, lekker snapshotterig. Mooie sfeer
Ik vind de overbelichting juist wel grappig, voor mij benadrukt het 't peeka-boo gevoel dat ik bij deze foto krijg
- Op een of andere manier krijg ik de neiging mijn hoofd te draaien omdat ie in mijn ogen wat scheef staat

Mijne, alweer een meertje, sorry

[ afbeelding ]


Mooie foto, leuk wolken dek en reflectie. Is het een crop? Want de boot lijkt wat korrelig - of komt dat door de post-processing - die ook bij de wolken opvalt?

Mijne is in teken van de zo(n/mer/nnebloem) express overbelicht. Misschien was hij mooier geweest zonder de hommel Want die steelt een beetje het onderwerp...

pi_60466525
-Edit-, sorry waarschijnlijk verkeerde topic.

[ Bericht 81% gewijzigd door Gerbren op 31-07-2008 14:24:40 ]
  donderdag 31 juli 2008 @ 15:29:14 #175
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_60468035
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 13:02 schreef Xith het volgende:

[..]



Mooie foto, leuk wolken dek en reflectie. Is het een crop? Want de boot lijkt wat korrelig - of komt dat door de post-processing - die ook bij de wolken opvalt?

Mijne is in teken van de zo(n/mer/nnebloem) express overbelicht. Misschien was hij mooier geweest zonder de hommel Want die steelt een beetje het onderwerp...

[ link | afbeelding ]
+Mooie compositie
-Té geel

Onder het mom van de gouden uurtjes

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')