abonnement Unibet Coolblue
pi_59840034
Hallo Fokkers,

Ik zit nu een ruime maand zonder werk, dit omdat ik iets te voorbarig ontslag heb genomen bij mijn vorige werk gever. Ik verwacht wel binnen nu en een maand weer aan het werk te zijn. (heb enkele sollicitatie gesprekken gehad, moet alleen nog onderhandelen over arbeidsvoorwaarden e.d.)

Nu had ik wel wat gespaard, zodat ik ontslag kon nemen bij mijn vorige werk gever. Het probleem is dat ik nogal achterloop met mijn vaste lasten.

Zou het mogelijk zijn om ergens geld te lenen, zodat ik alle openstaande rekeningen af kan betalen? Dit zou ik fijn vinden omdat alles dan wat overzichterlijker wordt. (1 rekening afbetalen i.p.v. meerdere) En als dit mogelijk is, wordt het ook een stuk makkelijker om als ik weer werk heb, rekeningen bij te houden. In plaats van achter de feiten aan te blijven lopen.

Ik ben al bij mijn bank geweest, daar kon ik niks lenen omdat ik de afgelopen 3 maanden geen vast inkomen heb gehad. (omdat ik dus al een maand niet werk)

Ik verwacht dat als ik weer werk heb, minimaal 500 euro per maand kan aflossen.
  woensdag 2 juli 2008 @ 13:16:45 #2
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_59840060
Niks lenen, NU naar een uitzendbureau rennen en aan de slag.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 2 juli 2008 @ 13:18:57 #3
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_59840133
Ja, hier kun je supervoordelig lenen!
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_59840304
Kun je niet bij papa of mama even tijdelijk aankloppen
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 2 juli 2008 @ 13:29:33 #5
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_59840469
Wat is er toch gebeurd met "geld pas uitgeven als je het hebt"?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_59840471
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:18 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ja, hier kun je supervoordelig lenen!
Zou eventueel ook een optie zijn, maar ik leen liever gewoon geld om het op te lossen.
pi_59840497
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:29 schreef Rewimo het volgende:
Wat is er toch gebeurd met "geld pas uitgeven als je het hebt"?
Rekeningen blijven komen. (huur e.d.) Verder heb je natuurlijk gewoon gelijk.
pi_59840517
waarom lenen... ga eens een tijdelijke baan nemen bij een uitzendbureau ofzo
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_59840525
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:24 schreef morpheus_at_work het volgende:
Kun je niet bij papa of mama even tijdelijk aankloppen
Dat is helaas geen mogelijkheid.
  woensdag 2 juli 2008 @ 13:32:16 #10
127899 AnTjUh
kèk ùit he....!!
pi_59840559
BIG-BB-DGK-CBML-Bunkert?-FAN-JUNK-FREAK!!!!
What goes around comes around.
  woensdag 2 juli 2008 @ 13:34:51 #11
167595 mirved
Infobesitas
pi_59840630
Interesse om een nier te verkopen?
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_59840634
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:30 schreef shilizous_88 het volgende:
waarom lenen... ga eens een tijdelijke baan nemen bij een uitzendbureau ofzo
Waarom zou ik een tijdelijke baan nemen? Binnen enkele werken heb ik gewoon weer een vaste baan/inkomen. En ik wil juist alle achterstallige rekeningen weg werken met een lening. Zodat ik als ik weer vast inkomen heb, enkel die lening hoef af te betalen. En op die manier voldoende geld over hou om geen nieuwe tekorten te laten ontstaan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 2 juli 2008 @ 13:35:09 #13
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_59840643
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:30 schreef tombuntu het volgende:
Rekeningen blijven komen. (huur e.d.) Verder heb je natuurlijk gewoon gelijk.
Mja, je schrijft zelf al:
quote:
Het probleem is dat ik nogal achterloop met mijn vaste lasten.
Het is dus kennelijk geen situatie die nu ontstaan is omdat je een maand zonder werk zit.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_59840722
Schuld maken om schulden af te lossen niet echt handig. Ga naar een uitzendbureau en naar je ouders. Be a man or woman and face it.
pi_59840778
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:35 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Mja, je schrijft zelf al:
[..]

Het is dus kennelijk geen situatie die nu ontstaan is omdat je een maand zonder werk zit.
De situatie bestaat inderdaad al langer. Ik hield het net aan bij, dat is dus mis gelopen omdat ik even zonder werk zit. Met een mogelijke lening hoop ik dan ook weer een gezonde financiële situatie voor me zelf te creëren. (het is erg vervelend om steeds op het laatste nippertje rekeningen te betalen)

Wanneer ik alle lopende rekeningen kan voldoen. Kan ik als ik weer vast inkomen heb, 500 euro per maand aflossen, en (ruim) genoeg geld over houden om vanaf mijn eerste (nieuwe) loon rekeningen bij te houden.
pi_59840814
Tsjah dat had je je eerder moeten bedenken, jongen. Dat soort dingen moet je van te voren gewoon ff goed uitrekenen om te zien ofdat het uberhaupt wel mogelijk is een tijd zonder baan te zitten.

Volgende keer dus ff een krediet fixxen op het moment dat je een baan hebt, want nu krijg je m gewoon niet. Mocht je ontslag nemen zonder dat je iets achter de hand hebt dan kun je je nog altijd in het rood werken totdat je een andere baan hebt. Is ook niet slim, maar dat trekt vanzelf wel weer recht op het moment dat je 500E per maand kan aflossen en zo blijf je iig gewoon je rekeningen betalen.

Trouwens, die vaste lasten van jou worden niet automatisch afgeschreven?
pi_59840917
Een doorlopend krediet wordt niet voor niets een DOODlopend krediet genoemd.
pi_59840965
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:46 schreef Ultralaser het volgende:
Een doorlopend krediet wordt niet voor niets een DOODlopend krediet genoemd.
Krediet op betaalrekening, niks mis mee. Kun je gewoon tot een bepaald bedrag rood staan. En zoveel rente betaal je er niet eens over. Als je iets van 1500E rood staat schrijven ze een tientje van je rekening af, best te doen toch .
pi_59841194
Nee natuurlijk niet, geen inkomen geen lening.

Zo ie zo waarom heb je geen spaargeld? Voor dit soort situaties moet je wat achter de hand hebben!
  woensdag 2 juli 2008 @ 14:01:41 #20
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_59841317
Dude! Op de huidige arbeidsmarkt kun je morgen aan het werk zijn! Gewoon alles aanpakken, en bij het uitzendbureau kun je als je een baan hebt aangenomen gewoon aangeven dat je 'morgen niet meer komt'.
quote:
Waarom zou ik een tijdelijke baan nemen? Binnen enkele werken heb ik gewoon weer een vaste baan/inkomen.
Foute instelling. Als je bij een UZB aan de slag gaat ben je van de straat, dat scheelt 1. geld en 2. krijg je meestal per week uitbetaald en zo kun je snel je rekeningen aftikken zonder krediet (wat geld kost ook nog).
Daarnaast is het ook fijn dat er geen gat in je cv zit en dat je voorzienend bent in je eigen inkomen. Het is niet voor niets dat geldverstrekkers geen geld verstrekken aan iemand die niet kan aantonen dat 'ie kredietwaardig is. Geloof me, je werkt door schulden aan te gaan om schulden af te lossen alleen jezelf maar in de nesten.

Ik ben ook niet heilig voor wat het maken van schulden betreft, maar ik wet wel dat het tegenwoordig veel lekkerder leven is als je gewoon uit kan geven wat je hebt, ipv dat alles wat binnenkomt al bij voorbaat is gereserveerd voor rekening x, schuldeiser y, enz.

En mocht je toevallig aan de omschrijving in mijn sig voldoen, drop een PM en je bent misschien volgende week al aan de gang op een mooie plek!
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  woensdag 2 juli 2008 @ 14:03:19 #21
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_59841358
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:48 schreef RemcoW85 het volgende:

[..]

Krediet op betaalrekening, niks mis mee. Kun je gewoon tot een bepaald bedrag rood staan. En zoveel rente betaal je er niet eens over. Als je iets van 1500E rood staat schrijven ze een tientje van je rekening af, best te doen toch .
Best te doen, maar het blijft een tientje per maand 'wegmikken'
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_59841626
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:34 schreef tombuntu het volgende:

[..]

Waarom zou ik een tijdelijke baan nemen?
misschien om toch geld te verdienen om je lasten te kunnen betalen? Ik roep maar wat geks natuurlijk....
quote:
Binnen enkele werken heb ik gewoon weer een vaste baan/inkomen.
Grappig, die stelligheid, als je al een maand lang onverwacht zonder werk zit.....
quote:
En ik wil juist alle achterstallige rekeningen weg werken met een lening. Zodat ik als ik weer vast inkomen heb, enkel die lening hoef af te betalen. En op die manier voldoende geld over hou om geen nieuwe tekorten te laten ontstaan.
Dat heet gaten met gaten vullen. Ook een lening moet je aflossen....
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  woensdag 2 juli 2008 @ 14:24:57 #23
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_59841942
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:40 schreef tombuntu het volgende:

[..]

De situatie bestaat inderdaad al langer. Ik hield het net aan bij, dat is dus mis gelopen omdat ik even zonder werk zit.
Nee, je zat al op achterstand en hield het net aan bij.

Hoe kom je dan bij de illusie dat je volgende maand ineens in de positie zit dat je 500 euro kunt gebruiken om iets af te lossen

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 2 juli 2008 @ 14:26:37 #24
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_59841975
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:34 schreef tombuntu het volgende:

[..]

Waarom zou ik een tijdelijke baan nemen?
O, MFG
quote:
Binnen enkele werken heb ik gewoon weer een vaste baan/inkomen.
En in die weken dat je geen inkomen hebt, lopen je schulden dus op. Dat kun je beperken door een tijdelijke baan. Ben je echt zo dom

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 2 juli 2008 @ 14:39:32 #25
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_59842271
Eenmalig al je vaste lasten voor een jaar uitrekenen, door 12 delen, naar boven afronden en je werkgever vragen dit bedrag naar een aparte rekening over te maken. Van deze rekening kun je al je vaste lasten laten afschrijven, er staan altijd genoeg op.

De rest van je salaris laat je naar je betaalrekening overmaken, dit geld mag in principe "op", al is het natuurlijk slim om er ook wat van te sparen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')