abonnement Unibet Coolblue
pi_59582137
De glasplaat van m'n koelkast is kapot (dat ding dat boven die lades zit), iemand een goed idee hoe je dat het beste kan vervangen?

Uiteraard zou iets van kunststof mooi zijn, maar ik kan bij de bouwmarkt nergens een betaalbare plaat vinden die ik dan mooi op maat kan zagen... iemand een idee? Uiteraard moet het tegen vocht kunnen. Of kan je die glasplaten ook bestellen bij de elektronicazaak?
  zaterdag 21 juni 2008 @ 18:14:45 #2
92644 mr_anonimous
Death is... whimsical... today
pi_59582166
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 18:13 schreef pberends het volgende:
De glasplaat van m'n koelkast is kapot (dat ding dat boven die lades zit), iemand een goed idee hoe je dat het beste kan vervangen?

Uiteraard zou iets van kunststof mooi zijn, maar ik kan bij de bouwmarkt nergens een betaalbare plaat vinden die ik dan mooi op maat kan zagen... iemand een idee? Uiteraard moet het tegen vocht kunnen. Of kan je die glasplaten ook bestellen bij de elektronicazaak?
Bij een glashandel een stuk plexiglas o.i.d. op maat laten snijden? Dat kost niet zoveel geloof ik.
Stansfield: I like these calm little moments before the storm. It reminds me of Beethoven.
Mathilda: I am already grown up, I just get older.
Mathilda: I think we'll be OK here, Leon.
Winnaar Josh Holloway Award 2009 en Remy Bonjasky Award 2009
  zaterdag 21 juni 2008 @ 18:15:13 #3
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_59582173
ik heb het ooit geprobeerd met plexiglas, maar dat laat geen kou door. Je bent aangewezen op glas.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_59582627
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 18:15 schreef Aoristus het volgende:
ik heb het ooit geprobeerd met plexiglas, maar dat laat geen kou door. Je bent aangewezen op glas.
Hoe bedoel je; laat geen koud door? De hele achterkant van de koelkast koelt toch, dus waarom zou je een plaat die kou tegenhoud niet kunnen?
  zaterdag 21 juni 2008 @ 18:41:12 #5
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_59582758
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 18:35 schreef pberends het volgende:

[..]

Hoe bedoel je; laat geen koud door? De hele achterkant van de koelkast koelt toch, dus waarom zou je een plaat die kou tegenhoud niet kunnen?
Omdat je meestal een glazen plaat bovenop die groentenbakken legt.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_59582826
plexiglas gaat wel hoor.

Het zal in het begin wat langer duren alvorens ze koud raakt aangezien de geleiding van de warmte minder is, maar na een dagje gaat die ook op dezelfde lage temperatuur van je koelkast staan. De meeste koelkasten hebben toch plastic groentenbakken erin zitten? Voor zover ik weet is er namelijk geen enkele die met glazen bakken werkt.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_59583481
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 18:44 schreef Athmozz het volgende:
plexiglas gaat wel hoor.

Het zal in het begin wat langer duren alvorens ze koud raakt aangezien de geleiding van de warmte minder is, maar na een dagje gaat die ook op dezelfde lage temperatuur van je koelkast staan. De meeste koelkasten hebben toch plastic groentenbakken erin zitten? Voor zover ik weet is er namelijk geen enkele die met glazen bakken werkt.
Maar een stuk plexiglas kun je toch ook bij de Praxis of Gamma krijgen??

En ik kan altijd nog een berg gaten in het plexiglas boren voor luchtcirculatie.
  zaterdag 21 juni 2008 @ 19:16:38 #8
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_59583524
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 18:44 schreef Athmozz het volgende:
plexiglas gaat wel hoor.

Het zal in het begin wat langer duren alvorens ze koud raakt aangezien de geleiding van de warmte minder is, maar na een dagje gaat die ook op dezelfde lage temperatuur van je koelkast staan. De meeste koelkasten hebben toch plastic groentenbakken erin zitten? Voor zover ik weet is er namelijk geen enkele die met glazen bakken werkt.
Moet je natuurlijk de deur niet open doen..

Probeer het maar gewoon. Ik zou beter een stukje glas op maat laten snijden, dan heb je hetzelfde terug als wat je had voordat je zo onvoorzichtig was met je bierflesjes
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_59583547
Plexiglas kan je idd in de Praxis of Gamma krijgen, maar houd er wel rekening mee dat de gamma eigenlijk voor alles teveel aan rekent.

Je zou eens kunnen rondvragen bij mensen die hun pc modden waar zij die plastic panelen vandaan halen, vaak zijn die ook vrij groot & sterk genoeg om voor in je koelkast te dienen.


Edit; nadeel van glas op maat laten snijden is dat je geen gewoon glas kan nemen, je moet al bijna veiligheidsglas nemen (en dat kost vrij veel) & dat dan aan de randen nog speciaal laten afwerken dat het niet snijdt. Daar zit je met plexiglas (of met lexaan) veel beter.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zaterdag 21 juni 2008 @ 19:32:45 #10
159909 -Peach
Prunus persica
pi_59583890
Je kunt anders ook kijken of ze bij de Blokker oid een glazen snijplank hebben met de goede maat...wie weet werkt en past het, en glas is glas
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_59584051
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 19:32 schreef -Peach het volgende:
Je kunt anders ook kijken of ze bij de Blokker oid een glazen snijplank hebben met de goede maat...wie weet werkt en past het, en glas is glas
Maar ik wil geen glas dat weer kapot kan gaan .
pi_59587463
Waarom bestel je niet een nieuwe plank via een onderdelenhuis?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_59587611
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 22:15 schreef Bartjebart het volgende:
Waarom bestel je niet een nieuwe plank via een onderdelenhuis?
Omdat TS een zuinige flikker is.
Scheren is voor schapen!
pi_59605045
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 19:40 schreef pberends het volgende:

[..]

Maar ik wil geen glas dat weer kapot kan gaan .
Wat voor Onbenul ben je dan .
pi_59605722
Mijn nieuwe glasplaat, besteld via een onderdelenwinkel, kostte 15 euro. Informeer eens even, de prijs kan misschien best meevallen.
  zondag 22 juni 2008 @ 16:56:51 #16
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_59605884
Gratis op te halen in lelystad, we hebben een over
KuikenGuppy
pi_59644369
rijd eens langs bij de plaatselijke aannemer/bouwplaats en vraag een stukje trespa. Dit zaag je zelf op maat met je decoupeerzaag, schuurpapiertje langs de randen, en klaar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')