abonnement Unibet Coolblue
pi_60003833
Vandaag blijkt een kennis van me ineens in een GLT dubbelgelede bus te hebben gereden.... Had er zelf nog nooit van gehoord
pi_60004152
Geen idee waarom het zo is maar sinds deze week is me opgevallen dat er op de dienst Amstelstation-Almere ambasadors dienst doen zag er vandaag zelfs 1 rijden van de stadsdienst Almere. "Maxx".
Waar zijn die normale Integro's meen ik, gebleven
pi_60004680
ALLIANSJE RIJ JE NOG ?
Nog geen tien jaar oud en nu al bedankt voor bewezen diensten; de grotepet-Alliance van XX. Helaas, maar in de Europese wetgeving van 2010 is nou eenmaal geen plaats voor hoge-instapbussen.
In Amsterdam waren ze vooral te zien op de ex-lijnen van NZH en CN waarbij laatstgenoemde categorie het deed met de 2574-2579, 2645-2651 en de 2797-2801. Nadat de Purmerendlijnen eind 2005 door Arriva werden overgenomen, de ex-Enhabo-lijnen met Ambassadeuren gingen rijden, en de Bijlmergarage dichtging werden genoemde wagens, en een aantal lage 2600-en uit Edam/Waterland herverdeeld tussen Haarlem, Schiphol en Uithoorn. Af en toe verscheen er een exemplaar op de ex-VAD-lijnen. Lijn 145 werd de grootste Alliance-verslinder totdat in 2007 de Sternet-Citaro's en de Lion's Cities (de nieuwe Alliances ?) instroomden; sindsdien zijn ze veroordeeld tot bijrolletjes in de spitsuren.
Onlangs vermeldde www.museumbussen.nl dat een aantal Amsterdamse wagens zijn opgelegd in Haarlem. En nu gaan de laatste exemplaren aan het eind van het jaar buiten dienst.
  donderdag 10 juli 2008 @ 20:59:25 #79
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60027976
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 09:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, nog steeds rijdt die CFL-bus in Utrecht rond. Ik berichtte daar al eens eerder over, maar dat werd links en rechts niet geloofd door wat mensen. Vanochtend had ik eindelijk eens tijd genoeg om wat foto's te maken Dus: Het is ECHT zo, en ik droom niet.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Kenteken BT - HB - 50, voorts gestript van alle nummers of CFL-kenmerken.
In april of zo stond dat ding naast me bij het stoplicht ergens in Utrecht! Vond het ook al maf.

Frysker-fappers moeten trouwens naar Gouda, wat die dingen hier moeten is mij een raadsel. Ze heten ook nog steeds Frysker.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 juli 2008 @ 22:52:18 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_60030669
Blij dat wij weer van een zwikje af zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_60033632
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 09:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, nog steeds rijdt die CFL-bus in Utrecht rond. Ik berichtte daar al eens eerder over, maar dat werd links en rechts niet geloofd door wat mensen. Vanochtend had ik eindelijk eens tijd genoeg om wat foto's te maken Dus: Het is ECHT zo, en ik droom niet.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Kenteken BT - HB - 50, voorts gestript van alle nummers of CFL-kenmerken.
Beetje late reactie.
Deze bus is naar mijn weten eigendom van Pouw Vervoer.
Hij rijd geen versterkingsritten op lijn 12 maar diverse sneldiensten, welke moet je me niet vragen.
pi_60033697
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 22:52 schreef Peterselieman het volgende:
Blij dat wij weer van een zwikje af zijn
strax rijden die dingen overal.. behalve hier

XX make my DAY
  vrijdag 11 juli 2008 @ 11:28:24 #83
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60037666
Als ik een keer een XX-chauf spreek zal ik zeggen dat z'n lijn verlegd is naar Fryslân en dat ie op moet tyfen met zijn bus. Helaas spreek ik nooit XX-chaufs, omdat met de bus binnen mijn home-dorp te maf voor woorden is als je een fiets hebt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Spellchecker vrijdag 11 juli 2008 @ 15:09:42 #84
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_60042413
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 11:28 schreef Duvel het volgende:
Als ik een keer een XX-chauf spreek zal ik zeggen dat z'n lijn verlegd is naar Fryslân en dat ie op moet tyfen met zijn bus. Helaas spreek ik nooit XX-chaufs, omdat met de bus binnen mijn home-dorp te maf voor woorden is als je een fiets hebt.
Tevens -purist.
pi_60042463
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 15:09 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Ik snap m wel.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 15:59:04 #86
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60043664
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 15:11 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik snap m wel.
Wat fijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_60043761
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 15:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat fijn.
Ik ben dan ook heel erg fijn
  Spellchecker zondag 13 juli 2008 @ 22:45:09 #88
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_60085319
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 15:11 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik snap m wel.
Geweldig voor je, maar daar heb ik dus geen fuck aan; wat bedoelt Duvel?
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 juli 2008 @ 22:54:11 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_60085558
Vandaag oa in de 3749 van Taxi NOF gezeten. Dit Fryskerbarrel maakte nogal een bonkend geluid, dus ik vermoed dat of een van de assen er niet geheel goed onder hangt of dat een velg wat krom geworden is
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 13 juli 2008 @ 22:54:52 #90
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_60085577
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 09:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, nog steeds rijdt die CFL-bus in Utrecht rond. Ik berichtte daar al eens eerder over, maar dat werd links en rechts niet geloofd door wat mensen. Vanochtend had ik eindelijk eens tijd genoeg om wat foto's te maken Dus: Het is ECHT zo, en ik droom niet.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Kenteken BT - HB - 50, voorts gestript van alle nummers of CFL-kenmerken.
Hij is (weet ik nou bijna zeker) van Pauw. Je kunt 'm via hun in elk geval huren.

Was afgelopen week in Leeuwarden en jezus echt, snap nu dat gedoe met die Fryskers...
Wat een pokke units op wielen zeg. 't Kraakt en 't piept aan alle kanten. Dan kunnen ze beter VDL Parades inzetten ipv die brakke Fryskers. Anders ontwikkelen ze die ook gewoon 's op een breed chassis ipv zo'n VW'tje. Zet 'm dan op basis van een Iveco Daily of 'n kleine LKW waarop je met je gewone rijbewijs (want daarom zijn ze d'r) kunt rijden.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_60086824
Ik heb nog nooit in een Frysker gezeten
En moet komende weken ook werken en daarna vakantie en dan is me OV dus niet geldig en ben ik, zoals MRn zegt: gehandicapt
Hoeveel Fryskers zijn er eigenlijk en waren hangen ze allemaal uit?
Hoorde dat er een paar naar de consessie Noord-Holland Noord gaan en ik zag ze ook eens bij station Amsterdam Arena rijden. Dan zijn ze dus aardig uit koers geraakt.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 juli 2008 @ 00:02:12 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_60087195
Er zijn er 113 gebouwd voor xx. Oorspronkelijk was het de bedoeling om ze allemaal in Noord- en Zuid-West Fryslân in te zetten, maar gezien de reizigersaantallen op verschillende trajecten kwam xx er al snel achter dat dat niet ging lukken. Daarom worden ze nu in meerdere concessiegebieden ingezet.

Waar ze allemaal uithangen:
Fryslân inclusief stadsdienst Leeuwarden
Noord-Holland-Noord
Twente
Noord-Overijssel
Rond Alphen
Almere/Amsterdam
en vast nog wel ergens
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_60089061
quote:
Op maandag 14 juli 2008 00:02 schreef Peterselieman het volgende:
Er zijn er 113 gebouwd voor xx. Oorspronkelijk was het de bedoeling om ze allemaal in Noord- en Zuid-West Fryslân in te zetten, maar gezien de reizigersaantallen op verschillende trajecten kwam xx er al snel achter dat dat niet ging lukken. Daarom worden ze nu in meerdere concessiegebieden ingezet.

Waar ze allemaal uithangen:
Fryslân inclusief stadsdienst Leeuwarden
Noord-Holland-Noord
Twente
Noord-Overijssel
Rond Alphen
Almere/Amsterdam
en vast nog wel ergens
opsaute met die krengen
pi_60089452
Pauper conjoooooooooo
  Spellchecker maandag 14 juli 2008 @ 16:17:57 #95
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_60099408
quote:
Op zondag 13 juli 2008 22:54 schreef zwahiel het volgende:

[..]

Hij is (weet ik nou bijna zeker) van Pauw. Je kunt 'm via hun in elk geval huren.

Was afgelopen week in Leeuwarden en jezus echt, snap nu dat gedoe met die Fryskers...
Wat een pokke units op wielen zeg. 't Kraakt en 't piept aan alle kanten. Dan kunnen ze beter VDL Parades inzetten ipv die brakke Fryskers. Anders ontwikkelen ze die ook gewoon 's op een breed chassis ipv zo'n VW'tje. Zet 'm dan op basis van een Iveco Daily of 'n kleine LKW waarop je met je gewone rijbewijs (want daarom zijn ze d'r) kunt rijden.
Ehm die Fryskers zijn er dus niet omdat mensen dan met een klein rijbewijs tóch kunnen rijden voor Cxx...

Alle voertuigen, waarin meer dan 8 passagiers (dus excl. chauffeur) kunnen, kunnen niet als auto geregistreerd worden bij de RDW, omdat een auto maximaal 9 personen mag kunnen meenemen. Een Frysker kan in totaal 33 passagiers meenemen, nogal een verschil dus.

De Fryskers zijn er voornamelijk vanwege hun lagere brandstofverbruik (al zal dat ws geen hoofdreden zijn, aangezien een 12M Ambassador slechts een klein beetje meer verbruikt) en om het betere bereik op sommige plekken. Daarnaast nemen ze natuurlijk op de stallingen minder ruimte in, waardoor er zoveel terrein niet nodig is en dat kan zich dus later, als het hele gebeuren rondom de Frysker een beetje stabiel is, terugbetalen omdat er niet zoveel terrein meer gehuurd hoeft te worden.

Als Cxx chauffeurs met alleen B-rijbewijs wilde laten rijden, hadden ze wel gewone taxibusjes bestickerd en die ingezet (wat overigens hier in Friesland ook al gebeurt, omdat taxi NOF het handig vind om een aantal ritten zelf ook weer uit te besteden, waardoor die door gewone taxibusjes en soms zelfs gewone auto's gereden worden ).
Tevens -purist.
  woensdag 16 juli 2008 @ 10:10:20 #96
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_60138701
quote:
Op maandag 14 juli 2008 16:17 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Ehm die Fryskers zijn er dus niet omdat mensen dan met een klein rijbewijs tóch kunnen rijden voor Cxx...

Alle voertuigen, waarin meer dan 8 passagiers (dus excl. chauffeur) kunnen, kunnen niet als auto geregistreerd worden bij de RDW, omdat een auto maximaal 9 personen mag kunnen meenemen. Een Frysker kan in totaal 33 passagiers meenemen, nogal een verschil dus.

De Fryskers zijn er voornamelijk vanwege hun lagere brandstofverbruik (al zal dat ws geen hoofdreden zijn, aangezien een 12M Ambassador slechts een klein beetje meer verbruikt) en om het betere bereik op sommige plekken. Daarnaast nemen ze natuurlijk op de stallingen minder ruimte in, waardoor er zoveel terrein niet nodig is en dat kan zich dus later, als het hele gebeuren rondom de Frysker een beetje stabiel is, terugbetalen omdat er niet zoveel terrein meer gehuurd hoeft te worden.

Als Cxx chauffeurs met alleen B-rijbewijs wilde laten rijden, hadden ze wel gewone taxibusjes bestickerd en die ingezet (wat overigens hier in Friesland ook al gebeurt, omdat taxi NOF het handig vind om een aantal ritten zelf ook weer uit te besteden, waardoor die door gewone taxibusjes en soms zelfs gewone auto's gereden worden ).
Je moet er een groot passagiers rijbewijs voor hebben, maar geen vrachtwagen/bus zoals bij een Amba. Scheelt weer duiten bij nieuwe choofs.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  woensdag 16 juli 2008 @ 10:12:30 #97
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_60138741
Whehe gisteren een chauffeur blij gemaakt door te betalen met 'n hand vol kleingeld (dagkaartje).

Hij was niet amused . Maarja, niet zeiken! Geld is geld, lamlul
  Spellchecker woensdag 16 juli 2008 @ 15:08:04 #98
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_60145571
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 10:10 schreef zwahiel het volgende:

[..]

Je moet er een groot passagiers rijbewijs voor hebben, maar geen vrachtwagen/bus zoals bij een Amba. Scheelt weer duiten bij nieuwe choofs.
Ik heb het nu maar even opgezocht voor de zekerheid (valt met google nog niet mee trouwens ) en je moet dus wel degelijk een D-rijbewijs (bus) hebben..

Op RDW.nl staat o.a. dit:
quote:
Rijbewijs B
Voor motorvoertuigen op drie wielen, niet zijnde motorrijwielen op twee wielen met zijspan, en motorvoertuigen op vier wielen met een maximale massa van niet meer dan 3.500 kg, niet ingericht voor het vervoer van meer dan 9 personen (inclusief bestuurder).

[..]

Rijbewijs D
Voor motorvoertuigen die zijn ingericht voor het vervoer van meer dan 8 personen (exclusief de bestuurder) eventueel met een aanhangwagen als de maximale massa hiervan niet meer bedraagt dan 750 kg.

bron: http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/het_rijbewijs/soorten_rijbewijzen/rijbewijscategorieen.htm
Ook de nieuwe categorie D1 is trouwens voor een Frysker niet voldoende, aangezien je dan alsnog maar maximaal 16 passagiers mag vervoeren
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 10:12 schreef TommyGun het volgende:
Whehe gisteren een chauffeur blij gemaakt door te betalen met 'n hand vol kleingeld (dagkaartje).

Hij was niet amused . Maarja, niet zeiken! Geld is geld, lamlul
Doen ze bij mij ook wel eens ja.. Ik vind het prima; men moet alleen wel even geduld hebben en blijven staan dan, want ik tel het natuurlijk eerst op mn gemak na

[ Bericht 8% gewijzigd door NoBody122 op 16-07-2008 15:13:22 ]
Tevens -purist.
pi_60145863
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 20:16 schreef Willy84 het volgende:
Geen idee waarom het zo is maar sinds deze week is me opgevallen dat er op de dienst Amstelstation-Almere ambasadors dienst doen zag er vandaag zelfs 1 rijden van de stadsdienst Almere. "Maxx".
Waar zijn die normale Integro's meen ik, gebleven


FYI, dat zijn geen Integro's maar 15-meter Volvo's; Integro's zijn Mercedessen. Het is trouwens niet de eerste keer dat er een Ambassadeur opduikt op de Almerelijnen; tot voor kort sloop er ook een Alliance tussen maar dat is nu zo goed als voorbij.
pi_60147802
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 15:08 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Ik heb het nu maar even opgezocht voor de zekerheid (valt met google nog niet mee trouwens ) en je moet dus wel degelijk een D-rijbewijs (bus) hebben..

Op RDW.nl staat o.a. dit:
[..]

Ook de nieuwe categorie D1 is trouwens voor een Frysker niet voldoende, aangezien je dan alsnog maar maximaal 16 passagiers mag vervoeren
[..]

Doen ze bij mij ook wel eens ja.. Ik vind het prima; men moet alleen wel even geduld hebben en blijven staan dan, want ik tel het natuurlijk eerst op mn gemak na
je wil ook niet meer dan 16 man in een frysker steken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')