In april of zo stond dat ding naast me bij het stoplicht ergens in Utrecht! Vond het ook al maf.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 09:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, nog steeds rijdt die CFL-bus in Utrecht rond. Ik berichtte daar al eens eerder over, maar dat werd links en rechts niet geloofd door wat mensen. Vanochtend had ik eindelijk eens tijd genoeg om wat foto's te maken Dus: Het is ECHT zo, en ik droom niet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kenteken BT - HB - 50, voorts gestript van alle nummers of CFL-kenmerken.
Beetje late reactie.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 09:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, nog steeds rijdt die CFL-bus in Utrecht rond. Ik berichtte daar al eens eerder over, maar dat werd links en rechts niet geloofd door wat mensen. Vanochtend had ik eindelijk eens tijd genoeg om wat foto's te maken Dus: Het is ECHT zo, en ik droom niet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kenteken BT - HB - 50, voorts gestript van alle nummers of CFL-kenmerken.
strax rijden die dingen overal.. behalve hierquote:Op donderdag 10 juli 2008 22:52 schreef Peterselieman het volgende:
Blij dat wij weer van een zwikje af zijn
quote:Op vrijdag 11 juli 2008 11:28 schreef Duvel het volgende:
Als ik een keer een XX-chauf spreek zal ik zeggen dat z'n lijn verlegd is naar Fryslân en dat ie op moet tyfen met zijn bus. Helaas spreek ik nooit XX-chaufs, omdat met de bus binnen mijn home-dorp te maf voor woorden is als je een fiets hebt.
Wat fijn.quote:
Geweldig voor je, maar daar heb ik dus geen fuck aan; wat bedoelt Duvel?quote:
Hij is (weet ik nou bijna zeker) van Pauw. Je kunt 'm via hun in elk geval huren.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 09:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, nog steeds rijdt die CFL-bus in Utrecht rond. Ik berichtte daar al eens eerder over, maar dat werd links en rechts niet geloofd door wat mensen. Vanochtend had ik eindelijk eens tijd genoeg om wat foto's te maken Dus: Het is ECHT zo, en ik droom niet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kenteken BT - HB - 50, voorts gestript van alle nummers of CFL-kenmerken.
opsaute met die krengenquote:Op maandag 14 juli 2008 00:02 schreef Peterselieman het volgende:
Er zijn er 113 gebouwd voor xx. Oorspronkelijk was het de bedoeling om ze allemaal in Noord- en Zuid-West Fryslân in te zetten, maar gezien de reizigersaantallen op verschillende trajecten kwam xx er al snel achter dat dat niet ging lukken. Daarom worden ze nu in meerdere concessiegebieden ingezet.
Waar ze allemaal uithangen:
Fryslân inclusief stadsdienst Leeuwarden
Noord-Holland-Noord
Twente
Noord-Overijssel
Rond Alphen
Almere/Amsterdam
en vast nog wel ergens
Ehm die Fryskers zijn er dus niet omdat mensen dan met een klein rijbewijs tóch kunnen rijden voor Cxx...quote:Op zondag 13 juli 2008 22:54 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Hij is (weet ik nou bijna zeker) van Pauw. Je kunt 'm via hun in elk geval huren.
Was afgelopen week in Leeuwarden en jezus echt, snap nu dat gedoe met die Fryskers...
Wat een pokke units op wielen zeg. 't Kraakt en 't piept aan alle kanten. Dan kunnen ze beter VDL Parades inzetten ipv die brakke Fryskers. Anders ontwikkelen ze die ook gewoon 's op een breed chassis ipv zo'n VW'tje. Zet 'm dan op basis van een Iveco Daily of 'n kleine LKW waarop je met je gewone rijbewijs (want daarom zijn ze d'r) kunt rijden.
Je moet er een groot passagiers rijbewijs voor hebben, maar geen vrachtwagen/bus zoals bij een Amba. Scheelt weer duiten bij nieuwe choofs.quote:Op maandag 14 juli 2008 16:17 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ehm die Fryskers zijn er dus niet omdat mensen dan met een klein rijbewijs tóch kunnen rijden voor Cxx...
Alle voertuigen, waarin meer dan 8 passagiers (dus excl. chauffeur) kunnen, kunnen niet als auto geregistreerd worden bij de RDW, omdat een auto maximaal 9 personen mag kunnen meenemen. Een Frysker kan in totaal 33 passagiers meenemen, nogal een verschil dus.
De Fryskers zijn er voornamelijk vanwege hun lagere brandstofverbruik (al zal dat ws geen hoofdreden zijn, aangezien een 12M Ambassador slechts een klein beetje meer verbruikt) en om het betere bereik op sommige plekken. Daarnaast nemen ze natuurlijk op de stallingen minder ruimte in, waardoor er zoveel terrein niet nodig is en dat kan zich dus later, als het hele gebeuren rondom de Frysker een beetje stabiel is, terugbetalen omdat er niet zoveel terrein meer gehuurd hoeft te worden.
Als Cxx chauffeurs met alleen B-rijbewijs wilde laten rijden, hadden ze wel gewone taxibusjes bestickerd en die ingezet (wat overigens hier in Friesland ook al gebeurt, omdat taxi NOF het handig vind om een aantal ritten zelf ook weer uit te besteden, waardoor die door gewone taxibusjes en soms zelfs gewone auto's gereden worden ).
Ik heb het nu maar even opgezocht voor de zekerheid (valt met google nog niet mee trouwens ) en je moet dus wel degelijk een D-rijbewijs (bus) hebben..quote:Op woensdag 16 juli 2008 10:10 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Je moet er een groot passagiers rijbewijs voor hebben, maar geen vrachtwagen/bus zoals bij een Amba. Scheelt weer duiten bij nieuwe choofs.
Ook de nieuwe categorie D1 is trouwens voor een Frysker niet voldoende, aangezien je dan alsnog maar maximaal 16 passagiers mag vervoerenquote:Rijbewijs B
Voor motorvoertuigen op drie wielen, niet zijnde motorrijwielen op twee wielen met zijspan, en motorvoertuigen op vier wielen met een maximale massa van niet meer dan 3.500 kg, niet ingericht voor het vervoer van meer dan 9 personen (inclusief bestuurder).
[..]
Rijbewijs D
Voor motorvoertuigen die zijn ingericht voor het vervoer van meer dan 8 personen (exclusief de bestuurder) eventueel met een aanhangwagen als de maximale massa hiervan niet meer bedraagt dan 750 kg.
bron: http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/het_rijbewijs/soorten_rijbewijzen/rijbewijscategorieen.htm
Doen ze bij mij ook wel eens ja.. Ik vind het prima; men moet alleen wel even geduld hebben en blijven staan dan, want ik tel het natuurlijk eerst op mn gemak naquote:Op woensdag 16 juli 2008 10:12 schreef TommyGun het volgende:
Whehe gisteren een chauffeur blij gemaakt door te betalen met 'n hand vol kleingeld (dagkaartje).
Hij was niet amused . Maarja, niet zeiken! Geld is geld, lamlul
quote:Op woensdag 9 juli 2008 20:16 schreef Willy84 het volgende:
Geen idee waarom het zo is maar sinds deze week is me opgevallen dat er op de dienst Amstelstation-Almere ambasadors dienst doen zag er vandaag zelfs 1 rijden van de stadsdienst Almere. "Maxx".
Waar zijn die normale Integro's meen ik, gebleven
je wil ook niet meer dan 16 man in een frysker stekenquote:Op woensdag 16 juli 2008 15:08 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik heb het nu maar even opgezocht voor de zekerheid (valt met google nog niet mee trouwens ) en je moet dus wel degelijk een D-rijbewijs (bus) hebben..
Op RDW.nl staat o.a. dit:
[..]
Ook de nieuwe categorie D1 is trouwens voor een Frysker niet voldoende, aangezien je dan alsnog maar maximaal 16 passagiers mag vervoeren
[..]
Doen ze bij mij ook wel eens ja.. Ik vind het prima; men moet alleen wel even geduld hebben en blijven staan dan, want ik tel het natuurlijk eerst op mn gemak na
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |