abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 13 juni 2008 @ 11:54:15 #1
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_59359774
Vervolg van Weight Loss Surgery (deel 13)
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 11:19 schreef Trusten het volgende:

[..]

Vind ik nogal makkelijk gesteld, om mezelf even als voorbeeld te nemen. Ik ben 21 en een BMI van 50 en stel ik zou nu zwanger worden zou ik ook meteen in de hoog-risicogroep vallen. Daarbij is de kans dat ik uberhaupt zwanger kan worden zeer klein aangezien ik last heb van PolyCysteus Ovarium Syndroom door mijn overgewicht. Mocht ik dus ooit zwanger willen worden moet ik heel veel afvallen en dat lukt me niet alleen (anders had ik niet voor een operatie gekozen). Hoe komt het trouwens dat er zo weinig over bekend is? Dit soort operaties worden toch al meerdere jaren uitgevoerd?
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 11:52 schreef -Bubseltje- het volgende:
Jij krijgt ook 'maar' een gbp dat is iets heel anders voor je lichaam dan een BDP of een DS
pi_59359899
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 11:52 schreef -Bubseltje- het volgende:
Jij krijgt ook 'maar' een gbp dat is iets heel anders voor je lichaam dan een BDP of een DS
Geld in mijn ogen hetzelfde voor....ik had evt. ook voor een DS kunnen gaan of geadviseerd kunnen krijgen. Dan geld hetzelfde als wat ik net schreef, dan zou ik ook niet zomaar nu aan kinderen kunnen beginnen...

Daarnaast snap ik niet zo goed waarom een BDP zoveel meer ingrijpende is? Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er alleen van gehoord had maar niet precies wist wat het was. Maar nu lees ik het net en ik vind het echt erg veel op een GBP lijken. Wat maakt dat het zoveel heftiger is? Is de bypass soms langer?
  vrijdag 13 juni 2008 @ 12:01:48 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_59359959
Trusten, zolang je niet een van de operaties wilt die Bubseltje aangeeft, maak je geen zorgen

Een week nadat Rewimo en ik geopereerd waren werd er in Belgie een groot onderzoek bekend gemaakt waarin overduidelijk stond dat je als je een BPD had gehad, je niet meer zwanger moest worden. Daar werden ook nog wat fijne cijfers bij gegeven.
Die gegevens kreeg ik tijdens mijn zwangerschap ineens voor ogen. Korte samenvatting: kans van 1 op 3 dat je kind levend ter wereld komt en 1 op 6 dat het helemaal gezond is. Geloof me, dat gaat je niet in je koude kleren zitten. Een DS is ongeveer gelijk wat betreft de ingreep en daarom wat betreft de problemen die je tijdens de zwangerschap hebt. Met elke week naar het ziekenhuis en goed onder controle staan en zelfs caloriedrankjes drinken om op gewicht te blijven en niet nog meer af te vallen heeft bij mij uiteindelijk tot een gezonde kleine geleid, maar het had ook heel anders kunnen aflopen (overigens was Ruben wel bijna te klein).

Met een GBP is een zwangerschap een stuk minder gevaarlijk, omdat je darmen op een totaal andere manier werken dan bij de DS en de BPD. Echter, het blijkt wel zo te zijn dat je ook bij die operatie dus geen goede anticonceptie meer hebt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 13 juni 2008 @ 12:04:00 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_59360003
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 11:59 schreef Trusten het volgende:

[..]

Geld in mijn ogen hetzelfde voor....ik had evt. ook voor een DS kunnen gaan of geadviseerd kunnen krijgen. Dan geld hetzelfde als wat ik net schreef, dan zou ik ook niet zomaar nu aan kinderen kunnen beginnen...

Daarnaast snap ik niet zo goed waarom een BDP zoveel meer ingrijpende is? Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er alleen van gehoord had maar niet precies wist wat het was. Maar nu lees ik het net en ik vind het echt erg veel op een GBP lijken. Wat maakt dat het zoveel heftiger is?
Bij een BPD worden je darmen zo omgelegd dat je nog maar zo'n 60 centimeter "werkende" darm over hebt. 60 korte centimeters die ervoor zorgen dat het voedsel verteerd wordt, waardoor je dus, logischerwijs, veel minder opneemt uit je voedsel dan normaal. Niet alleen calorien, maar ook vitamines en mineralen


Ik snap dat je nu niet zomaar aan kinderen kunt beginnen, ik ben daarnaast het levende bewijs dat het wel degelijk mogelijk is om kinderen te krijgen na zo'n operatie, maar het is niet makkelijk voor je lichaam (en dat is echt een gigantisch understatement).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_59360121
Hey Troel,

Bedankt voor de heldere uitleg. Ik wist het gewoon niet precies...als je de beschrijving zo leest op wlsinfo dan lijkt het een beetje op de GBP maar nu je het hebt uitgelegd is het me een stuk duidelijker. LIjkt me wel heftig als je dat soort getallen ineens te horen krijgt als je zelf net zwanger bent! Gelukkig (ik ken verder je verhaal niet) is het uiteindelijk allemaal wel goed gekomen met jou zwangerschap.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 12:16:39 #6
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_59360274
Ook met een GBP kan het tricky zijn natuurlijk. Ik ben bang dat ze me dan gaan sondevoeden . Volgende maand weer een rondje dokters dan zal ik het wel eens vragen.

Gister weer zo iets raars in de supermarkt ik word duizelig (dit heb ik wel eens vaker als ik bezig ben) en dan trekt het vrij snel weg maar nu dus niet ik moest gewoon gaan zitten mijn benen werden slap en ik kreeg koud zweet . Ik denk zelf iets van mijn bloeddruk (die was in het ziekenhuis ook al laag) of mijn bloedsuiker. Het duurde een hele tijd voordat het echt weg was.
pi_59362485
Lijkt wel een te lage bloedsuiker, ook wel hypo genoemd Bubseltje. Ik heb er de laatste tijd ook last van; opeens enorm bibberen, slappe benen, vermoeidheid, hongergevoel en me gewoon enorm ellendig voelen. Nu ga ik, in overleg met de huisarts stoppen met mijn diabetes medicatie om te kijken of dit helpt. Hopen maar dat dit betekent dat ik nu echt van mijn diabetes af ben. Kan iemand mij toevallig nog een goed starterspakket met glucosemeter en prikpen aanraden?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 13 juni 2008 @ 14:45:47 #8
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_59363878
Ik zou even bij de apotheek informeren, Meaghan, die weten dat soort dingen het beste lijkt me. Of eventueel bij de Diabetesvereniging.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 13 juni 2008 @ 17:01:24 #9
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_59367508
Had het net weer nu niet zo erg lijkt het en nu had ik wel zo'n 3/3,5 uur niet gegeten. Dan lijkt het idd op een lage bloedsuiker. Toch eens in de gaten houden dan lijkt me niet helemaal de bedoeling...
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 13 juni 2008 @ 17:07:29 #10
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_59367653
Regelmatig eten is in elk geval verstandig bubsel, en misschien kun je zorgen dat je altijd iets te eten bij je hebt. Druivensuiker is een beproefd middel maar ik weet niet of je daar tegen kunt. Het moet natuurlijk wel iets zijn dat je goed verdraagt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 14 juni 2008 @ 19:26:57 #11
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_59392403
Jeetje bubsel da's wel schrikken . Ik weet niet of je ook auto rijd maar da's dan wel iets waar je onwijs mee uit mag kijken
  zaterdag 14 juni 2008 @ 21:55:26 #12
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_59395609
En vandaag weer gelukkig rij ik geen auto idd .

Zoiets moet ik idd gaan bedenken Rewimo maar 3 uur zou gewoon moeten kunnen maar vandaag weer niet dus . Vroeger had ik altijd die toastjes crackertjes maar dat gaat nu niet meer natuurlijk.

Het duurt ook zo lang he rond half 4 4 uur was het begonnen vandaag en het is nog niet helemaal weg. Mocht het zo aanhouden tekens dan ga ik wel even heir langst de dokter dit is niet helemaal gezond is
pi_59703972
Ik heb inmiddels de bloeduitslagen binnen en jawel mijn vit. B12 en ijzer zijn te laag. Ook weer een hoge bezinking, maar dat kon nog van de nasleep van de operatie zijn. Ik heb inmiddels multi-vitaminen capsules van het merk Now besteld, 250 stuks voor 40 euro. Ze zijn vergelijkbaar met die van het merk Solgar, maar wel even wat voordeliger. Er zit per capsule 5000% van de ADH B12 in, dus dat is wel even wat anders dan de Kruidvatpilletjes die ik nu neem en die dus duidelijk niet afdoende zijn. Ik ben iig erg benieuwd of het resultaat heeft bij de volgende bloedcontrole.

En... nog 6 ons te gaan en dan ben ik onder de 100!!
Nooit verwacht dat ik nu al zoveel kilo's kwijt zou zijn.

Hoe gaat het nu met jou Bubsel? Nog steeds last van die flauwtes?
  donderdag 26 juni 2008 @ 13:42:36 #14
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_59704169
Yep nog steeds ik probeer zo vaak mogelijk iets te eten zodat hij niet erg laag wordt. Alleen met echte suiker gaat ie omhoog zodat ik me prettig voel. En dat wil ik natuurlijk niet doen eigenlijk .

Bij de dokter was hij laag maar niet te laag 4.3 nu heb ik een eigen meter en daar is ie tussen het eten door nog lager dan dit . dokter wist er ook niet meer op te zeggen dat ik maar een banaan of honig moest nemen als ik me niet goed voelde maar goed dat kan ik dan heel de dag doen . Binnenkort naar het ziekenhuis kijken of hun tips of oplossingen hebben.

Ben bang dat dit puur ligt aan de eenzijdigheid van hoe ik eet maar goed meer dan dit kan ik ook niet eten .

Jij gaat wel goed trouwens

[ Bericht 6% gewijzigd door -Bubseltje- op 26-06-2008 13:48:45 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 juni 2008 @ 13:51:54 #15
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_59704437
Een lage suikerwaarde is lastig als je niet goed tegen suiker kan Je zult dan producten moeten vinden die suikers bevatten waar je wèl tegen kunt.

Meaghan, het kan zijn dat je ondanks de hoge hoeveelheden tóch niet genoeg B12 opneemt. Je hebt intrinsieke factor nodig om B12 op te nemen, en die wordt nu door je maag verminderd aangemaakt. Daardoor kun je maar een beperkte hoeveelheid opnemen. Waarschijnlijk is het beter om B12 te laten inspuiten.

Voldoende ijzer binnenkrijgen is ook erg lastig. Krijg je ijzertabletten?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_59705238
Wat vervelend voor je Bubsel Moeilijk hoor als je qua dieet niet veel kan verdragen. En bv. icetea, valt dat wel goed? Die nieuwe van Lipton bevat niet zoveel suiker, maar een glaasje zo tussendoor kan misschien wel je glucose op peil houden. Ik ben zelf wel teruggekomen op het helemaal niet nuttigen van suiker, omdat ik me er op gegeven moment helemaal niet meer zo prettig bij voelde. Ik heb inmiddels een glucose nuchter van 5.4 zonder medicatie en daar voel ik me goed bij.

Rewimo, ik heb het met de huisarts besproken en ik ga eerst de pillen proberen. Mocht dit niks uithalen dan zal ik ook aan de injecties moeten. Wat betreft ijzer zit ik aan Floradix te denken, veel wls'ers doen het daar goed op. Maar ja, een pilletje is ook wel weer handig ja.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 juni 2008 @ 14:22:24 #17
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_59705484
Als die pillen worden opgenomen wel ja

Is bij iedereen anders, misschien heb je geluk en werkt het bij jou voldoende
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 26 juni 2008 @ 14:31:29 #18
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_59705771
Ik kan wel goed tegen suiker dat is het probleem niet maar het is gewoon niet goed voor je en van iets suikerrijks gaat mijn suiker weer dippen . En een banaan helpt niet.

Lekker voor je dat je suiker nu goed is Meaghan. Voor 5.4 moet ik dus suiker op hebben zelf een flesje wat ik drink zit vol met koolhydraten heb ik na 1,5/2 uur weer 4 of 3.9

En voor mensen die hypoglykemie hebben is het ook niet goed om suiker te eten bijna weer naar het ziekenhuis en kijken of ze me kan helpen iig met een verwijzing naar Schweitser dat heb ik wel verdient denk ik..
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 juni 2008 @ 14:39:52 #19
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_59706032
Lijkt me heel verstandig, bubsel
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_59706058
Grrr die verrekte malabsorptie ook
Volgende maand ga ik weer bloedprikken en dan laat ik gewoon iedereen versteld staan met mijn superwaarden
pi_59706453
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 14:31 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik kan wel goed tegen suiker dat is het probleem niet maar het is gewoon niet goed voor je en van iets suikerrijks gaat mijn suiker weer dippen . En een banaan helpt niet.

Lekker voor je dat je suiker nu goed is Meaghan. Voor 5.4 moet ik dus suiker op hebben zelf een flesje wat ik drink zit vol met koolhydraten heb ik na 1,5/2 uur weer 4 of 3.9

En voor mensen die hypoglykemie hebben is het ook niet goed om suiker te eten bijna weer naar het ziekenhuis en kijken of ze me kan helpen iig met een verwijzing naar Schweitser dat heb ik wel verdient denk ik..
Stom van me ja, suiker is handig als je al een dip hebt en je je snel weer beter wilt voelen, maar verder doet het meer kwaad dan goed. Hopen maar dat de artsen je verder kunnen helpen
pi_59707996
Ik heb ook enorme haaruitval inmiddels. Valt hier nog iets tegen te doen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 juni 2008 @ 17:58:22 #23
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_59710755
Niet echt, maar het gaat weer over. Hoe is je zinkgehalte? Extra zink zou kunnen helpen. Maar niet zomaar zelf slikken natuurlijk.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_59789490
@ octopussy, heb je nog reactie gehad van Schweitzer m.b.t. anticonceptie?
  woensdag 9 juli 2008 @ 17:09:37 #25
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_60000240
Vandaag gezellig weer naar het ziekenhuis geweest. Niks wijzer geworden nou ja dat ze me niet meer willen helpen verder . Maar dat had ik al gedacht dus we gaan weer naar België voor een second opinion. Wel was het goed dat ik naar dr. Schweitser ga en heb dus ook een verwijsbrief gehad.

Maar een beetje dubbel berichtje zo ik heb wel gelijk gekregen van de klachtencommissie in het ziekenhuis over het sonde verhaal niet over de fistel maar dat was ook minder belangrijk. Dit is dus heel goed voor het aangaan van een schadeclaim

Even een dubbelpost uit de dieetclub.

Mijn suiker is nogsteeds laag helaas
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 juli 2008 @ 17:19:43 #26
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_60000449
Bubsel, goed dat ze erkennen dat die sonde een fout was (Zou ook wel heel raar zijn als dat niet zo was!)

Waar willen ze je nu niet meer helpen, in Arnhem?

Balen van je suiker trouwens, voel je je wel beter of wil dat ook nog niet zo?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 juli 2008 @ 17:23:16 #27
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_60000511
Ik moet trouwens dinsdag weer naar Delft, deze keer voor bloedprikken en ijzerinfuus. In september weer naar Schweitzer zelf.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 9 juli 2008 @ 17:26:45 #28
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_60000585
Ze denken daar niet dat een operatie nog kan helpen. Mag ook een half jaar wegblijven of ik mocht terug naar Terneuzen voor controle . En ik als leek denk of de pouch er uit of de boel laten omkeren moet wel kunnen in Nederland zijn ze daar wat behoudender in. Krijg ik daar ook eht advies doe er niks meer aan ja dan is het zo helaas.

Zo'n echte aanval heb ik nog niet gehad maar mijn suiker is standaard bijna onder de 4 dus ik voel me bijna standaard kl#te helaas.
pi_60001800
Bubseltje, inderdaad een dubbele post zo..

Ga je nog een schadeclaim indienen? En wat claim je dan? Geld omdat je niet meer kan werken, of emotionele schade?
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 9 juli 2008 @ 18:37:07 #30
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_60001889
Een claim van de letselschade en inkomsten idd. Dat zal allemaal nog wel even duren maar dit is een goede eerste stap.
  donderdag 17 juli 2008 @ 21:10:17 #31
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_60174592
Vandaag bij dr. Schweitser geweest. Had echt het gevoel dat hij naar me luisterde erg fijn. Er is bloed geprikt ik heb met zijn diëtiste gepraat. Eerst gaan we proberen me weer af te laten vallen. Met een antidepressivum daarmee zou ik weer kunnen gaan afvallen en zou ik me minder schuldig kunnen voelen dat ik zo weinig eet. Ik ben niet depressief maar het is allemaal een beetje veel allemaal. Als dit gaat werken gaan we de rest bekijken. Over 3/4 weken heb ik een bel afspraak en daarna moet ik ook alweer snel op controle. Mijn suikers ed. Ook ga ik stoppen met de drinkvoeding omdat daar voor mij waarschijnlijk teveel suikers in zitten. We gaat het proberen met andere voeding te vervangen.

Al met al een lange dag ziekenhuis maar niet zonder resultaat. Hopelijk gaan we echt weer afvallen dat zou fijn zijn .
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 17 juli 2008 @ 21:13:42 #32
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_60174660
Bubsel, fijn dat je een goed gevoel hebt bij Schweitzer 't Is ook een hele toffe peer Hij krijgt je vast weer op de rails

Ik had van de week pech: het infuus prikken wilde maar niet lukken. Na twee pogingen op de dagbehandeling moest ik naar de verkoeverkamer. Daar heeft een anaesthesie-assistente alsnog het infuus geprikt. Allebei mijn handen zijn nu blauw
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 17 juli 2008 @ 21:20:35 #33
35189 Troel
scherp en bot
pi_60174804
ANke plaatste het volgende berichtje op onze site:
quote:
hai, ik hoop dat ju llie dit lezen. gister in arnhem geweest voor controlle en voor de vraag verwdijderen galblaas.
de weeg schaal gaf aan 111,7 vorig jaar toen ik er was woog ik 111,9 ik snap er geen zak van. ik val gewoon niet meer af ik beweeg ik volg dieten alles wat ik voor dat ik de scopi kreeg doe ik. weer dieten en dieten en ik val niks af. ik wil nu wel eens eindelijk na 3 jaar onder de 100 kilo komen... ik eet wat mik moet eten soms eet ik te weining ik kom niet aan maar val ook niet af. help!!!
je kan mij mailen op XXXXXX
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 17 juli 2008 @ 21:36:12 #34
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_60175104
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 21:13 schreef Rewimo het volgende:
Bubsel, fijn dat je een goed gevoel hebt bij Schweitzer 't Is ook een hele toffe peer Hij krijgt je vast weer op de rails

Ik had van de week pech: het infuus prikken wilde maar niet lukken. Na twee pogingen op de dagbehandeling moest ik naar de verkoeverkamer. Daar heeft een anaesthesie-assistente alsnog het infuus geprikt. Allebei mijn handen zijn nu blauw
Ik ken het ben maar op 1 plek goed te prikken en dat is op de normale plaats waar ze bloed prikken aan de rechter kant.

Me beter laten eten zal niet lukken maar als ik me er beter mee zou kunnen voelen heb ik al heel veel gewonnen
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 17 juli 2008 @ 22:05:10 #35
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_60175757
Dat is naar voor Anke, als je niet eens onder de 100 komt ondanks alle moeite Ik val zelf ook niet meer af, kom ook niet aan. Ik heb me er wel bij neergelegd maar ik zou toch heel graag nog wat kwijt willen, ook al vindt Schweitzer dat ik niet meer af moet vallen omdat ik voldoende overgewicht kwijt ben.

Bubsel, alle vorige keren lukte het prikken zonder problemen. Gewoon pech denk ik. En het bloedprikken zelf ging prima.

Het zou voor jou zeker schelen als je je beter voelt. Schweitzer zoekt net zolang tot hij de juiste behandeling vindt, heb ik alle vertrouwen in.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † vrijdag 18 juli 2008 @ 08:50:41 #36
43556 miss_dynastie
pi_60181694
Maar het kan toch best wezen dat 111 een prachtig resultaat is? Als je op 130 kilo begint niet natuurlijk, maar als je van 150 afkomt is het toch een mooi resultaat. Om dan weer op dieet te gaan lijkt mij minder slim, dat is toch juist niét de bedoeling van wls?!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 18 juli 2008 @ 08:53:59 #37
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_60181732
Natuurlijk kan dat, maar uit dat mailtje krijg ik niet de indruk dat ze veel is afgevallen. Ik ken haar niet dus ik weet niet wat haar startgewicht was.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † vrijdag 18 juli 2008 @ 08:58:14 #38
43556 miss_dynastie
pi_60181795
Zou ik wel even vragen dan. Het klinkt natuurlijk best sneu, maar als je van 180 kilo af kwam, is het een fantastisch resultaat. Eerlijk is eerlijk, soms vraag ik me af, ook als je leest op het wls-forum, of de verwachtingen van mensen wel altijd even realistisch zijn. Niet iedereen eindigt met maatje 36 of zelfs 44. Als je een bepaald percentage van je overgewicht kwijt raakt, is je operatie geslaagd, ik vraag me af of iedereen zich dat wel ten volste realiseert. en daar bedoel ik dus niemand persoonlijk mee, maar meer in het algemeen, ik hoop dat dat duidelijk is
  vrijdag 18 juli 2008 @ 09:01:44 #39
35189 Troel
scherp en bot
pi_60181850
True, je kan daar vrij weinig van zeggen als je niet weet wat het startgewicht is

Ik kan me WEL voorstellen dat het niet leuk is. Wellicht is het een idee om Anke te mailen en aan te geven dat ze hier haar vragen kan stellen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 18 juli 2008 @ 09:51:01 #40
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_60182662
Lijkt me prima, Troel, en misschien kan ze ook eens op het WLS-forum gaan kijken.

Hee, wacht eens, ik denk dat ik daar al posts van haar zie. Onder scopinaro (morgen 21 maart 3 jaar geleden). Dan komt ze van 154 af.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:13:10 #41
35189 Troel
scherp en bot
pi_60184532
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 09:51 schreef Rewimo het volgende:
Lijkt me prima, Troel, en misschien kan ze ook eens op het WLS-forum gaan kijken.

Hee, wacht eens, ik denk dat ik daar al posts van haar zie. Onder scopinaro (morgen 21 maart 3 jaar geleden). Dan komt ze van 154 af.
Kan jij haar daar dan een seintje geven?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:41:12 #42
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_60185257
Die medicijnen hebben zeker een week inwerktijd dan schijnt alles nog een stukje erger te kunnen worden arme wat zal ik gezellig zijn samen met mijn hypo's
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 18 juli 2008 @ 11:44:29 #43
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_60185360
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 11:13 schreef Troel het volgende:
Kan jij haar daar dan een seintje geven?
Heb ik gedaan
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † vrijdag 18 juli 2008 @ 15:11:59 #44
43556 miss_dynastie
pi_60190615
Bubsel, je moet me even helpen, ik snap het even niet meer Je gaat nu toch naar België? Krijg je daar nu wel toestemming voor van je verzekering?
  vrijdag 18 juli 2008 @ 15:40:07 #45
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_60191299
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 15:11 schreef miss_dynastie het volgende:
Bubsel, je moet me even helpen, ik snap het even niet meer Je gaat nu toch naar België? Krijg je daar nu wel toestemming voor van je verzekering?
Ik ben gister bij een internist geweest die gaat me zo proberen af te laten vallen. Lukt dit niet en of ga ik niet goed genoeg vooruit dan ga ik het er in september over hebben om op second opinion te gaan wat zijn visie hierover is. Hij gaat me helpen/proberen gezonder te voelen en te zijn. Dat is natuurlijk voor een eventuele volgende operatie een goede start.

Ik ga sowieso mijn medisch dossier aanvragen uit Arnhem is voor de internist misschien ook makkelijker om mijn verhaal te begrijpen.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 17:58:56 #46
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_60800486
quote:
Met mijn bloed was op mijn vitamine d na alles goed ow ja en mijn zink was wat laag.

De dr vond het erg goed om te horen dat het zoveel beter met mij gaat in mijn hoofd, ondanks de bijwerkingen. Daar gaan we in september over verder praten. Ik val wederom niet af maar dat is nu even niet zo belangrijk.

Er zal wrs wel een nieuwe operatie komen want dit is niet echt leuk leven, hoe en wat weet ik nu ook niet. Maar ik ben blij dat het lijkt of we op het goede pad zitten .
Crosspost uit het dieettopic
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 13 augustus 2008 @ 19:13:47 #47
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_60802302
Dat klinkt alvast goed, bubsel, fijn dat je geen grote tekorten hebt Weer een operatie klinkt dan weer wat minder prettig... aan wat voor iets denken ze dan?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 13 augustus 2008 @ 19:23:49 #48
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_60802599
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 19:13 schreef Rewimo het volgende:
Dat klinkt alvast goed, bubsel, fijn dat je geen grote tekorten hebt Weer een operatie klinkt dan weer wat minder prettig... aan wat voor iets denken ze dan?
Geen idee daar gaan we het in september nog over hebben denk ik
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 13 augustus 2008 @ 19:29:31 #49
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_60802752
Ik heb de laatste tijd last van een hongergevoel, ook als ik pas gegeten heb. Heel raar. 't Is maar goed dat ik weet dat ik geen honger kan hebben op zo'n moment. Ik vind het wel vreemd.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 4 september 2008 @ 19:29:20 #50
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_61382636
Ik ben vandaag weer naar de internist geweest . En ik moet naar een professor in het UMC Utrecht. Die is op dat gebied dé dokter. Misschien heeft die nog een medicijn of operatie voor mijn maag.

Verder mag ik volgende week een prik in mijn bil laten zetten en vit d en calcium tabletten. Verder was hij tevreden
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 5 september 2008 @ 11:20:58 #51
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61396797
Was je in Delft, bubsel? Ik mag de 19e weer Vorige keer is er bloed geprikt, ik ben benieuwd naar de uitslagen. Helaas zakt mijn ijzer tot nu toe elke keer weer na 2 maanden dus ik zal nog niet van de infusen af zijn denk ik.

Als ik ze vaker moet dan eens per twee maanden ga ik met Schweitzer overleggen of ik ze hier in de buurt kan krijgen, zodat ik alleen voor de bezoeken aan hem naar Delft hoef.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 5 september 2008 @ 11:28:31 #52
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_61397058
Ik was weer in Delft idd en ik had even met hem overlegd is het verstandig om op second opinion te gaan voor een operatie of niet. En hij kwam met dit alternatief en ik ben er wel blij mee want dan weten we misschien eindelijk echt wat er aan de hand is met die maag van mij.

Ja want telkens die reis is ook niet echt te doen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 5 september 2008 @ 11:53:08 #53
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61397698
Nou ja, eens in de twee maanden gaat nog wel. Maar als het vaker moet, wil ik liever wat dichterbij. Het kost me veel tijd, is op zich niet zo erg maar voor mijn werk wil ik liever niet nog vaker een dag weg.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_61404295
Fijn dat het beter gaat Bubsel! En ik ben erg benieuwd wat ze je in Utrecht te vertellen hebben.

Hier gaat het nog steeds op rolletjes Ik ben nu 37 kilo kwijt en voel me er super bij! Zo net een leuke spijkerbroek bij de zeeman gekocht in maat 46 en hij zit als gegoten. En dat voor 10 euro! Ik ben er nog blij mee ook, want ik heb vorige week onderhand m'n hele grote-maten-garderobe weggegooid. Maar ik hou me nog in met shoppen, eerst nog wat meer kilo's kwijt en dan ben ik niet meer te houden!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 september 2008 @ 11:58:28 #55
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61698875
Hier op mijn werk wordt af en toe geklaagd over stank op het toilet Ik zorg altijd dat er een spuitbus is, maar WLS-luchten kun je daarmee niet helemaal onderdrukken. Wat kan ik er nog aan doen om de overlast minder te maken? Ik vind het echt heel vervelend
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 17 september 2008 @ 12:09:20 #56
35189 Troel
scherp en bot
pi_61699096
Hihi, uhm, niet op je werk naar het toilet gaan

Die toiletten nemen waarvan je weet dat ze minder gebruikt worden, Oust gebruiken, dat is echt nog een groot verschil met die ambipur kleine dingen die we eerst hadden.

En voor de rest: heb je voor de gein wel eens geroken wat een niet WLS-er soms achter laat qua geur?

De enige tip die langdurig zal werken: goed je eetpatroon bekijken en minderen met vettigheid en suikers. Want dat is natuurlijk wat je ruikt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 september 2008 @ 12:15:38 #57
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61699213
Ja, inderdaad, de lucht is deels afhankelijk van wat je eet. Maar ook zonder "beruchte" dingen te hebben gegeten kan het nog flink stinken.

En niemands producten ruiken naar roosjes, dat weet ik ook wel Maar de klachten komen altijd nadat ik geweest ben

Alleen thuis gaan is ook niet echt haalbaar Maar dat weet je net zo goed als ik. En we hebben maar 1 toiletblok op deze afdeling (zitten in een gebouw met meerdere bedrijven en daar kun je niet binnenwandelen zonder pasje - was anders een aardige optie natuurlijk ).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 17 september 2008 @ 12:19:05 #58
35189 Troel
scherp en bot
pi_61699277
quote:
Op woensdag 17 september 2008 12:15 schreef Rewimo het volgende:
Ja, inderdaad, de lucht is deels afhankelijk van wat je eet. Maar ook zonder "beruchte" dingen te hebben gegeten kan het nog flink stinken.

En niemands producten ruiken naar roosjes, dat weet ik ook wel Maar de klachten komen altijd nadat ik geweest ben

Alleen thuis gaan is ook niet echt haalbaar Maar dat weet je net zo goed als ik. En we hebben maar 1 toiletblok op deze afdeling (zitten in een gebouw met meerdere bedrijven en daar kun je niet binnenwandelen zonder pasje - was anders een aardige optie natuurlijk ).
Tja, bij bepaalde producten meot ik echt direct naar het toilet, die eet ik dus op kantoor niet. Verder komt het een enkele keer voor dat ik 's ochtends thuis niet genoeg tijd gehad heb, dan moet ik op kantoor, maar eigenlijk is het een uitzondering als ik op kantoor inderdaad mijn darminhoud achter moet laten.

Misschien moet je voor jezelf eens kijken of een van de dingen die niet als berucht staan, toch bepaalde geuren afgeven Het kan best zijn dat je darmen gewoon moeite hebben met een bepaald product.
In mijn geval is dat overduidelijk paprika, maar daar hoef jij dan weer niet bang voor te zijn
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 september 2008 @ 12:34:35 #59
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61699630
Neuh, dat eet ik sowieso niet

Ik kan er eigenlijk geen peil op trekken. De ene dag hoef ik helemaal niet op kantoor, de andere dag zit ik er elk uur En ik eet vrijwel altijd hetzelfde overdag. Weinig suikers, vooral eiwitten.

Soms dagen dat ik een plofbuik heb, veel gas maar zonder nare luchten. En soms stankmatig gezien slechte dagen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 september 2008 @ 13:13:33 #60
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61700436
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 17 september 2008 @ 13:33:11 #61
35189 Troel
scherp en bot
pi_61700877
quote:
Op woensdag 17 september 2008 12:34 schreef Rewimo het volgende:
Neuh, dat eet ik sowieso niet

Ik kan er eigenlijk geen peil op trekken. De ene dag hoef ik helemaal niet op kantoor, de andere dag zit ik er elk uur En ik eet vrijwel altijd hetzelfde overdag. Weinig suikers, vooral eiwitten.

Soms dagen dat ik een plofbuik heb, veel gas maar zonder nare luchten. En soms stankmatig gezien slechte dagen
Houd het voor de gein eens bij en probeer het eens te varieren per week om te kijken of je verschil merkt. Alhoewel ik soms het goed heb dat de weersomstandigheden ook meewerken qua darmlastigheid
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 september 2008 @ 13:34:31 #62
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61700910
Weersomstandigheden? Ik geloof niet dat ik daar iets van merk, leg eens uit?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 17 september 2008 @ 13:37:17 #63
35189 Troel
scherp en bot
pi_61700978
quote:
Op woensdag 17 september 2008 13:34 schreef Rewimo het volgende:
Weersomstandigheden? Ik geloof niet dat ik daar iets van merk, leg eens uit?
Als het weer ineens omslaat, lijken mij darmen daar last van te hebben door meer lucht vast te houden. Of komt het dat als het weer omslaat dat ik dan minder zin heb om te koken en dat ik daardoor wat makkelijker iets eet want misschien minder goed is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 september 2008 @ 18:08:49 #64
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61707914
Even een tip tussendoor: je kunt je nu inschrijven voor de WLS-Totaaldag op 1 november. Ze hebben een geweldig programma opgesteld!

Zie: http://www.wlsinfo.nl/lotgenotendag_2008.htm
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 17 september 2008 @ 18:57:39 #65
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_61709152
quote:
Op woensdag 17 september 2008 18:08 schreef Rewimo het volgende:
Even een tip tussendoor: je kunt je nu inschrijven voor de WLS-Totaaldag op 1 november. Ze hebben een geweldig programma opgesteld!

Zie: http://www.wlsinfo.nl/lotgenotendag_2008.htm
Ziet er idd goed uit maar ik kom niet . Ik zou graag eerst alles op een rijtje hebben.
Maar veel plezier voor de mensen die wel gaan!!
  woensdag 17 september 2008 @ 21:20:19 #66
35189 Troel
scherp en bot
pi_61714058
1 november kan ik niet. En de vorige vond ik niet zo heel veel soeps

Of was dat in april wat anders?


Hmm, dit ziet er wel beter uit! Leuk dat ze nu ook eindelijk die mannen uit Nieuwegein hebben

[ Bericht 33% gewijzigd door Troel op 17-09-2008 21:26:05 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 18 september 2008 @ 14:51:42 #67
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61731979
Ze hebben de luchtverfrissers ververst... even getest vandaag...

Ik win nog steeds
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 19 september 2008 @ 09:43:37 #68
35189 Troel
scherp en bot
pi_61751371
Gewoon ervoor zorgen dat je je eigen luchtverfrisser meeneemt dan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 19 september 2008 @ 19:28:09 #69
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61766568
Ja, die staat er dus al

Ik was vandaag weer eens gezellig bij dokter Dave Bloeduitslagen zijn best goed. Moet alleen wat meer zink gaan gebruiken. IJzerinfusen blijven doorgaan. En volgende keer moet ik een botscan laten maken, i.v.m. het verhoogde risico op osteoporose bij DS-ers en Scopi's. Ook heeft hij gevraagd of hij me mag benaderen voor een botbiopsie voor een onderzoek dat hij doet met een professor van de VU het UMC.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_62258409


[ Bericht 100% gewijzigd door Meaghan op 09-10-2008 23:07:19 ]
  woensdag 3 december 2008 @ 12:38:01 #71
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_63722842
Ik krijg een eng onderzoek in Utrecht volgend jaar

Slokdarm manometrie

Daarna wel gelijk een consult dus ben benieuwd
pi_63722893
Bubsel! Hoe is het met jou tegenwoordig?
Gezien het onderzoek wat je krijgt vrees ik dat het nog steeds niet goed gaat.
  woensdag 3 december 2008 @ 12:42:42 #73
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_63722960
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:40 schreef Liejannuh het volgende:
Bubsel! Hoe is het met jou tegenwoordig?
Gezien het onderzoek wat je krijgt vrees ik dat het nog steeds niet goed gaat.
Op het eten na gaat alles goed gelukkig

Het onderzoek schijnt minder vervelend te zijn als een gastroscopie
pi_63723191
Ok, dat klinkt iig vrij positief.
Op welk gewicht zit je nu?
  woensdag 3 december 2008 @ 13:04:25 #75
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_63723441
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:53 schreef Liejannuh het volgende:
Ok, dat klinkt iig vrij positief.
Op welk gewicht zit je nu?
112,1 kg zondag. Ik blijf schommelen met een paar kilo. Ik probeer op mijn eten te letten en als het kan fysio fitness ik 2x in de week. En dan nog het wandelen en bezig zijn met de hond.

Ik gebruik normaal geen rolstoel of krukken meer. Nu even wel want heb vorige week mijn bilspier verrekt of gescheurd.
  donderdag 4 december 2008 @ 11:07:40 #76
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_63749890
Mijn bloed bevestigd dat het goed met me gaat. Geen tekorten en het was gewoon erg goed .
  donderdag 4 december 2008 @ 11:09:28 #77
35189 Troel
scherp en bot
pi_63749942
Goedzo!

Dat is altijd fijn om te horen.

Ik heb op dit moment nog steeds mijn vitamine B1,6,12 injecties elke drie maanden, vitamine D elk half jaar. @ keer daags vitamine K tabletten en sinds kort ook staalpillen, maar daar word ik niet echt blij van
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 4 december 2008 @ 11:16:21 #78
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_63750104
B12 krijg ik ook volgende week ook weer.
Staalpillen zijn idd niet geweldig
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 4 december 2008 @ 11:22:36 #79
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_63750269
Staalpillen zijn ondingen (hoi bubsel, hoe gaat het sinds zondag? ). Bij mij rolden ze ook onverwerkt weer uit. Dus nog altijd aan de infusen, veel vitamine A, zink en B12-injecties. En vanwege de ibuprofen ook Omeprazol. Maar hopelijk kom ik daar na 4 februari vanaf als ik aan mijn schouder geopereerd ben.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 4 december 2008 @ 11:24:40 #80
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_63750327
Goed hoor behalve mijn bil
  donderdag 4 december 2008 @ 11:25:31 #81
35189 Troel
scherp en bot
pi_63750356
Hoe lang duurt het voordat zo'n ijzerinfuus erin zit? Leg eens even uit hoe dat werkt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 4 december 2008 @ 11:46:30 #82
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_63750845
Valt mee hoor, ongeveer 1,5 uur. Je bent in totaal zo'n twee uur zoet.

Als je aankomt krijg je een bed toegewezen. Infuzen krijg je namelijk op de dagbehandeling. Dan installeer je je lekker met boek/tijdschrift/MP3-speler/DS lite en komt iemand je infuus prikken. Als je makkelijk te prikken bent is dat zo gepiept (bij mij dus lang niet altijd ).

Vervolgens lig je dan een uur of twee aan het infuus. Als het ijzer erin zit (250ml) moet je namelijk nog even "doorspoelen" (kwartiertje). Daarna gaat het infuus er weer uit en als je je goed voelt mag je weg.

De eerste keer moet je nog een half uurtje nablijven zodat ze kunnen kijken of je geen rare reacties vertoont.

Ondertussen krijg je wat te drinken, bouillon, lunch en zo. Prima kosthuis daar in Delft
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 4 december 2008 @ 16:06:30 #83
35189 Troel
scherp en bot
pi_63758009
Nouja, bij mij zou het gewoon Nieuwegein worden hoor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 4 december 2008 @ 17:08:53 #84
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_63759616
Ik neem aan dat het daar hetzelfde werkt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 22 december 2008 @ 19:26:59 #85
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_64254501
Hoi Allemaal

Hoe is het hier met iedereen, heb een tijdje niets van me laten horen maar heb sommigen van jullie
gevolgd op het WLS forum

Toen ik in het begin dit topic in kwam rollen zou ik voor de maagband gaan. Op aanraden van sommigen van jullie ben ik dieper in het WLS gebeuren gedoken en tot het besluit gekomen dat dat totaal niet voor mij weggelegd was en ben dus geswitchd naar een Gastric Bypass 11 april dit jaar heb ik me aangemeld bij Vitalys en ik heb vanmorgen een telefoontje gekregen van de opname van het Rijnstate dat ik donderdag 8 januari om 8.30 uur verwacht word bij de opnamepolie

Ik ben de hele dag al aan het stuiteren en aan het bedenken wat ik nu allemaal moet aanschaffen voor het ziekenhuis, ze zullen me daar niet graag zien rondlopen in mijn onderbroek dus er zal een pyama moeten worden aangeschaft maar waar haal je die dingen in big size

Ondanks een hele reeks nare dingen de afgelopen maanden kan kerst en oud en nieuw nu al niet meer stuk voor me, nog 1x vieren als de oude Dobbey en dan op naar de nieuwe
  maandag 22 december 2008 @ 20:08:17 #86
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_64256129
8 januari is een mooie operatiedag.

Heel veel suc6
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 december 2008 @ 20:42:47 #88
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_64257524
Gaaf zeg, wat goed dat je verder hebt gekeken en nu een GBP krijgt! Da's al lekker snel, 8 januari!

Je kunt ook even bij Bonprix kijken, die zijn ook niet duur. Handig voor tijdens je afvalperiode, kun je af en toe iets nieuws kopen als de boel echt begint te slobberen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 22 december 2008 @ 21:37:53 #89
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_64259928
Dank jullie wel voor de tips, stom is dat eigenlijk dat je daar nooit bij stil staat als je die dingen normaal
gesproken niet gebruikt

Enneuhh bubsel dan is het voor jou 1 jaar terug dat je een revisie (was het toch ) operatie
hebt gehad?

Groetjes Dobke
  maandag 22 december 2008 @ 21:44:28 #90
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_64260242
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:37 schreef dobbey het volgende:
Dank jullie wel voor de tips, stom is dat eigenlijk dat je daar nooit bij stil staat als je die dingen normaal
gesproken niet gebruikt

Enneuhh bubsel dan is het voor jou 1 jaar terug dat je een revisie (was het toch ) operatie
hebt gehad?

Groetjes Dobke
Yep de renovatie is toen gedaan . Je weet het wel lekker snel. Ik wist het pas 2 januari dat ik 7 januari in het ziekenhuis moest zijn.
  maandag 22 december 2008 @ 21:56:16 #91
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_64260818
Ik ben er ook heel blij mee dat ik het zo snel weet, ik had namelijk al 2x aan de telefoon gehangen Aangezien ik zonder werk ben komen te zitten is er in de onderhandelingen uitgekomen dat als ik voor 1 februari word geholpen ik dan nog 3 mnd langer loon doorbetaald krijg Duzzz of ze hier zo blij mee zijn bij mijn werkgever weet ik nog niet
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 december 2008 @ 22:11:16 #92
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_64261566
O, maar voor jou is dat wel erg lekker
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_65036628
Ik heb 26 januari een afspraak met Dr. Zweep, een zeer populair plastisch chirurg onder de wls-dames
Ik ga eindelijk voor die zo lang gekoesterde wens: een borstverkleining!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 januari 2009 @ 17:10:02 #94
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_65036879
Oeh tof, die wil ik ook nog Waar zit Zweep ergens?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_65037284
In Hilversum Rewimo. Niet meteen voor de deur voor mij, maar de afstand is te doen. Het is iig heel wat dichterbij dan België

Is er nog een bepaald BMI waar je aan moet voldoen met een BV? Ik dacht zoiets ooit gelezen te hebben, maar weet het niet meer zeker. Mijn BMI is nu 28 en ik denk haast wel dat ze daar niet moeilijk over gaan doen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 januari 2009 @ 17:21:40 #96
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_65037310
Dat hoop ik niet want mijn BMI is niet meer omlaag te krijgen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_65037498
Ik sta momenteel al een maandje stil En dat terwijl de operatie nog geen jaar geleden is. Ik vind het maar snel. Ik wil zo graag nog die laatste 10 kilo kwijt, maar heb er niet meer zoveel vertrouwen in dat dat ook gaat lukken. Rewimo, heb jij ook weleens en maand of langer stil gestaan om vervolgens weer af te vallen?
  woensdag 14 januari 2009 @ 17:31:41 #98
35189 Troel
scherp en bot
pi_65037684
Ik herken het in ieder geval wel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 januari 2009 @ 17:33:29 #99
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_65037741
Ja hoor, is heel gewoon
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_65038018
Oh dat klinkt beter

Ik denk ook dat ik echt meer aan beweging moet gaan doen. Zo wil ik heel graag met hardlopen beginnen, maar met grote borsten is dat nou niet bepaald comfortabel helaas
pi_65213974
Ik heb net mijn bloedwaarden binnen gekregen en mijn B12 was 97. Ijzer was 7, dus ook te laag. Nu krijg ik volgende week de eerste B12 injectie, maar ik heb nog niet gehoord hoe vaak ik deze ga krijgen. Hoe vaak in het begin hoor je die injecties eigenlijk te krijgen om het tekort weer op te heffen? En wat valt aan te raden wat betreft het ijzertekort?
  maandag 19 januari 2009 @ 17:01:10 #102
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_65214167
ik heb sinds vrijdag ijzertabletten, omdat ik weer zo moe ben. Mijn HB is goed maar de opslag van mijn ijzer niet (en dat is vrijwel standaard)
pi_65214475
Maar worden die tabletten dan wel goed opgenomen Bubseltje? In die tabletten zit namelijk veelal ferrofumaraat en dat wordt slecht door het lichaam opgenomen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 januari 2009 @ 17:49:29 #104
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_65215806
B12 krijg je eerst meestal 1x per 3 maanden. Daarna wordt het aangepast. Ik zit op 1x per maand momenteel.

IJzer is lastiger ja. Je spijsvertering kan te kort zijn om het op te nemen. Dan komen de tabletten er zo weer uit

Je zou ook Floradix kunnen proberen, misschien wordt dat beter opgenomen (drankje).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 19 januari 2009 @ 20:32:09 #105
35189 Troel
scherp en bot
pi_65221969
quote:
Op maandag 19 januari 2009 16:55 schreef Meaghan het volgende:
Ik heb net mijn bloedwaarden binnen gekregen en mijn B12 was 97. Ijzer was 7, dus ook te laag. Nu krijg ik volgende week de eerste B12 injectie, maar ik heb nog niet gehoord hoe vaak ik deze ga krijgen. Hoe vaak in het begin hoor je die injecties eigenlijk te krijgen om het tekort weer op te heffen? En wat valt aan te raden wat betreft het ijzertekort?
Ik kreeg het in het begin elke week (maar bij mij moest het toen heel snel omhoog, omdat je met een vitamine B tekort geen foliumzuur mag slikken en ik dat toen moest gaan slikken in grotere hoeveelheden vanwege mijn zwangerschap toen van Ruben), nu is het 1 keer in de drie maanden (b1 b6 en b12 tegelijkertijd). Vaak is het zo dat je in het begin wat vaker injecties krijgt en dat het na verloop van tijd minder vaak wordt, afhankelijk van hoe je lichaam het opneemt

Ijzer kan je op verschillende manieren krijgen, een en ander is afhankelijk van WAT er precies tekort is. Is alleen je HB laag, dan zijn er andere opties dan als het echte ijzergehalte te laag is. En dan kun je aan een ijzerinfuus, maar ijzer kan ook in injecties gespoten worden en in sommige gevallen kiest met voor een bloedtransfusie.
Het jammer van ijzer is dat het gewoon na zoveel tijd in het lichaam ook weer afgebroken is, dus dat is iets wat vaak terugkomt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65230100
De huisarts had het over een laag ferritine gehalte, maar we hadden een nogal brakke foonverbinding waardoor ik niet alles heb meegekregen. Van de week haal ik de uitslagen op en kan ik het op mijn gemak doorkijken. Maar Floradix schijnt nogal onsmakelijk te zijn toch? Ik had ook iets gelezen over Ferrograd en dat veel mensen met een wls dit gebruiken. Wel balen die tekorten, maar ja je weet dat het er bij kan horen na een wls. Hopen dat ik iig snel van die rotklachten af ben.
  maandag 19 januari 2009 @ 23:41:43 #107
35189 Troel
scherp en bot
pi_65230309
Floradix helpt ook lang niet bij iedereen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 januari 2009 @ 07:20:29 #108
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_65234065
IJzer smaakt sowieso niet lekker Wat voor jou werkt, zul je uit moeten vinden, Meaghan. Zoals voor veel dingen werkt het bij iedereen anders en moet je uitvinden voor je eigen lichaam.

Ik ga vandaag weer ijzer tanken in Delft
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_65908914
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 17:04 schreef Meaghan het volgende:
Ik heb 26 januari een afspraak met Dr. Zweep, een zeer populair plastisch chirurg onder de wls-dames
Ik ga eindelijk voor die zo lang gekoesterde wens: een borstverkleining!
En vandaag lag de goedkeuring van de verzekeraar op de mat!!

Nu nog een geschikte datum prikken; het kan namelijk al binnen 4 weken
pi_65909130
Wat goed Meaghan!
Zorg er wel voor dat je na de operatie voldoende hulp hebt en hou echt rust. Komt de genezing echt ten goede!
pi_65909461
Dankje Liejannuh En ik ben zeker van plan om het rustig aan te doen. Wat betreft de kinderen kan mijn man mij een hoop uit handen nemen gelukkig. Nu werk ik niet, maar ik heb in april hopelijk een nestje pups te verzorgen en dat vergt ook wel wat van je. Het wordt dus voor of na april.

Jij hebt toch ook een borstverkleining gehad Liejannuh? Hoe lang duurt het voor het echt goed genezen is en je alles weer kunt doen?
pi_65909701
Mijn borstverkleinig is al jaren terug (bijna 6 jaar!), maar ik ben nog steeds blij met het resultaat.
De littekens zijn eigenlijk amper meer zichtbaar en ik heb nergens last van gehad. Ik ben na de operatie een paar dagen in het ziekenhuis gebleven en daarna nog een paar weken thuis. Ben na een week of 4 weer halve dagen gaan werken en dat was ook wel genoeg eigenlijk! Na een week of 6 kon ik alles weer.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 12:57:15 #113
35189 Troel
scherp en bot
pi_65909871
Wij ook Liejannuh

(grinnik)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65910019
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:50 schreef Liejannuh het volgende:
Mijn borstverkleinig is al jaren terug (bijna 6 jaar!), maar ik ben nog steeds blij met het resultaat.
De littekens zijn eigenlijk amper meer zichtbaar en ik heb nergens last van gehad. Ik ben na de operatie een paar dagen in het ziekenhuis gebleven en daarna nog een paar weken thuis. Ben na een week of 4 weer halve dagen gaan werken en dat was ook wel genoeg eigenlijk! Na een week of 6 kon ik alles weer.
Hm, toch wel een week of 6 uittrekken dus. Voor april nog zal het niet gaan worden denk ik zo. Maar wat fijn dat het jou zo goed is bevallen en dat je er nog steeds zo tevreden mee bent Ik kan ook haast niet wachten om onder het mes te mogen en het uiteindelijke resultaat te kunnen bewonderen
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:35:58 #115
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_66157326
Vandaag een ochtendje UMC gehad. Het onderzoek was een beetje vervelend maar niet overdreven ofzo. Toen moesten we wachten op de consult, en ze kunnen waarschijnlijk niets doen. Heb nog wel een buikfoto gehad en moet binnenkort voor een gastro.

Helaas pindakaas dus . De boel terug normaal maken is ook geen oplossing want dan krijg je nog meer littekenweefsel etc en het onderste deel van mijn slokdarm werkt ook niet optimaal. Niet zo erg niet goed dat het mijn klachten verklaard maar wel een deel.
  maandag 27 april 2009 @ 10:03:47 #116
35189 Troel
scherp en bot
pi_68415117
Ik kwam overigens op de site van Tefa.nl speciale dieetvoeding voor ons tegen!

Margarine en olieproducten met middellange vetzuurketens die specifiek geschikt zijn voor mensen met maagverkleiningen en ingekorte dunne darmen!

(En ik krijg hopelijk vandaag bericht of het te bestellen is met de machtiging die ik meegekregen heb van de diëtiste)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 27 april 2009 @ 10:22:29 #117
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_68415547
Die site bewaar ik. Hopelijk krijg je het met die machtiging.
Hoe gaat het verder nu? Bij mij zat die sonde er zo ver in dat ik hem er niet uit kon overgeven.

Verder ben ik nu uitbehandeld, dus ik zal niet veel meer in dit topic zijn . Het boekje wls gaat voor mij dicht.
  maandag 27 april 2009 @ 10:31:49 #118
35189 Troel
scherp en bot
pi_68415812
Nouja, ik voel me nog hetzelfde als vorige week. Heb nu van het weekend een van die toetjes geprobeerd en die waren prima te eten, dus ik denk dat ik deze zwangerschap meer zal hebben aan die dieetvoeding dan de vorige keer.

Balen bubsel (balen is eigenlijk niet het goede woord, maar weet niet hoe ik het anders moet zeggen, je snapt vast wel wat ik bedoel).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † maandag 27 april 2009 @ 12:15:46 #119
43556 miss_dynastie
pi_68418718
Tjee, bubsel, wat heftig... ik vind het heel erg jammer dat deze weg je (bij lange na) niet het resultaat heeft gebracht waar je op gehoopt had.
pi_68420622
quote:
Op woensdag 17 september 2008 11:58 schreef Rewimo het volgende:
Hier op mijn werk wordt af en toe geklaagd over stank op het toilet Ik zorg altijd dat er een spuitbus is, maar WLS-luchten kun je daarmee niet helemaal onderdrukken. Wat kan ik er nog aan doen om de overlast minder te maken? Ik vind het echt heel vervelend
Deze post is al van ruim een half jaar geleden dus misschien loop ik achter de feiten aan, maar een tip bij stankoverlast is het aansteken van een lucifer nadat je naar het toilet bent geweest. Geen aansteker, dat werkt niet.

Het werkt in ieder geval bij gezonde mensen en bij mensen die een stoma hebben, dus wellicht heeft iemand in dit topic er ook wat aan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 april 2009 @ 13:30:52 #121
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_68420874
Ik ken de truc. Ik heb alleen nooit lucifers bij me
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_68420944
quote:
Op maandag 27 april 2009 13:30 schreef Rewimo het volgende:
Ik ken de truc. Ik heb alleen nooit lucifers bij me
Moet je die eens meenemen ipv de spray.

Mijn moeder was erg blij met mijn tip. Sindsdoen liggen er standaard lucifers op het ouderlijk toilet en heeft mijn vader een spoedcursus lucifer afstrijken gekregen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 april 2009 @ 13:37:45 #123
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_68421100
Als ik op vakantie ga neem ik ze altijd mee inderdaad. Het werkt prima. Hier op het toilet leggen is geen optie. Zelfs de spuitbussen werden gepikt, tot we een briefje ophingen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 27 april 2009 @ 13:39:21 #124
35189 Troel
scherp en bot
pi_68421138
quote:
Op maandag 27 april 2009 13:23 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Deze post is al van ruim een half jaar geleden dus misschien loop ik achter de feiten aan, maar een tip bij stankoverlast is het aansteken van een lucifer nadat je naar het toilet bent geweest. Geen aansteker, dat werkt niet.

Het werkt in ieder geval bij gezonde mensen en bij mensen die een stoma hebben, dus wellicht heeft iemand in dit topic er ook wat aan.
Helaas werkt een lucifer ook niet altijd
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 13 mei 2009 @ 20:35:12 #125
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_68991688
Vandaag in Delft geweest. En na overleg met de dokter ga ik in gesprek met dr. Himpens. Puur informatief. Want denkt hij opereren gaat niet goed doen dan laten we het zo . Maar ik kom aan in gewicht . En dat vind ik eng omdat ik eigenlijk weinig kan veranderen aan mijn eten.

En dokter denkt zelf aan ombouwen tot ds. Als het nodig is gaat ie zelf nog in conclaaf met Himpens . Maar ik wil wel wat zekerheid ofzo dat het niet slechter wordt.

3x scheepsrecht dan maar
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 13 mei 2009 @ 20:46:12 #126
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_68992221
Kan in elk geval geen kwaad, bubsel. En als iemand iets voor je kan doen, is het Himpens wel
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 13 mei 2009 @ 21:11:28 #127
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_68993516
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 20:46 schreef Rewimo het volgende:
Kan in elk geval geen kwaad, bubsel. En als iemand iets voor je kan doen, is het Himpens wel
daarom
  donderdag 14 mei 2009 @ 10:37:15 #128
35189 Troel
scherp en bot
pi_69007349
Ik hoop heel erg dat ze een oplossing vinden Bubsel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_69013901
Ik word toch nog steeds stil van jouw verhaal bubseltje... Ik hoop voor je dat er nog iets aan gedaan kan worden..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  maandag 25 mei 2009 @ 10:59:41 #130
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_69376068
Zaterdag ben ik geweest. En het was een goed gesprek.Als de verzekering mee wil werken wordt het een revisie naar een DS. Dat gaat gebeuren in 3 of 2 stappen. De 1ste operatie maken ze alles weer als normaal met geluk kan er dan direct een nieuwe maagverkleinig gemaakt worden de sleeve (maar alleen als het veilig is). Als het niet veilig is wordt dat de 2de operatie. De 3de operatie worden de darmen gedaan.

Het is een lange weg, hopelijk kunnen we een goede deal maken met de verzekering. We hebben nu de tijd om te vechten en de rechtsbijstand achter de hand.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 mei 2009 @ 11:56:58 #131
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_69377755
Bubsel, toch nog licht aan het eind van de tunnel Fijn joh!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:18:01 #132
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_69940041
De aanvraag is nu 2 weken weg en had even de verkering gebeld. Die hebben informatie opgevraagd in Arnhem dus dat gaat nog wel even duren . Ik wil het gewoon weten dan kan ik ook gaan plannen enzo... word vervolgd
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 juni 2009 @ 16:44:34 #133
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_69941166
quote:
had even de verkering gebeld


Naar hè, dat het zo lang duurt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:52:17 #134
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_69941509
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:44 schreef Rewimo het volgende:

[..]



Naar hè, dat het zo lang duurt
die duurt al meer dan 8 jr dat zou wel erg lang zijn
  donderdag 18 juni 2009 @ 11:53:52 #135
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_70125645
Nu willen ze een verslag van een second opinion van Arnhem die er niet is geweest

Heb maar even gebeld en nu is alles duidelijker. Gegevens opvragen in Arnhem en dan opsturen naar hun.

[ Bericht 25% gewijzigd door -Bubseltje- op 18-06-2009 12:17:12 ]
  dinsdag 28 juli 2009 @ 18:20:22 #136
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_71403085
Ik sta al een jaar op de wachtlijst voor een GBP in Heerlen. Als alles goed is, gaat het in oktober/november gebeuren
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  donderdag 30 juli 2009 @ 04:11:35 #137
35189 Troel
scherp en bot
pi_71448490
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 18:20 schreef joers1 het volgende:
Ik sta al een jaar op de wachtlijst voor een GBP in Heerlen. Als alles goed is, gaat het in oktober/november gebeuren
Spannend! Specifieke reden waarom je voor een GBP hebt gekozen? Ben je een volledig traject ingegaan met allerhande hulp en dergelijke?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:34:43 #138
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_71451760
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 18:20 schreef joers1 het volgende:
Ik sta al een jaar op de wachtlijst voor een GBP in Heerlen. Als alles goed is, gaat het in oktober/november gebeuren
Dat is lang idd maar liever wachten en je zeker weet dat het goed gebeurd.

Hier schiet het maar niet op moet gegevens hebben uit Arnhem maar daar zijn ze niet vlot en raken het kwijt . Ben benieuwd of het niet rondkomt met de verzekering dit jaar
  donderdag 30 juli 2009 @ 13:43:27 #139
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_71457225
Ik ben in mei 2008 begonnen aan een traject: mijn eigen internist in Geldrop verwees me naar het Academisch Ziekenhuis Maastricht, waar TOEN prof. Greve nog werkzaam was. Deze kende ik nog van een zware operatie die ik in 2005 heb ondergaan. Greve geld in ons land nog steeds als één van de grootheden op gebied vanm baiatrische chirurgie....in Maastricht het traject van psychologisch onderzoek doorlopen en daar ook een definitief JA gekregen voor een operatie. In overlegmet de chirurg is dat een GBP geworden, die het beste past bij wat ik nodig heb en vooral wat aansluit bij mijn medisch verleden (heb in 2004 zeer kritiek gelegen met een acute pancreatitis, 12 weken IC).
In oktober 2008 verhuyisde prof. Greve van Maastricht naar Heerlen, waar hi jeen speciale kliniek aan het opzetten is voor puur en alleen bariatrische operaties. En vandaar dat ik "met hem mee verhuisde" naar Heerlen. Ik sta ergens dit najaar op de planning, waarschijnlijk voor oktober/november ergens
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 20:43:45 #140
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_72053140
Ik heb nog altijd geen nieuws....ik w8 rustig af
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 20:50:50 #141
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_72053398
Mijn gegevens zouden vandaag op de post gaan ik ben benieuwd

Ook of er dit jaar überhaupt wel een operatie gaat plaatsvinden.
Straks komt er en pup bij en dan moe tik ook nog maar eens in 1x toestemming zien te krijgen.

Mijn gewicht
  donderdag 20 augustus 2009 @ 22:32:40 #142
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_72057233
Tja...afwachten dus
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 07:15:58 #143
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_72062779
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 22:32 schreef joers1 het volgende:
Tja...afwachten dus
Yep al word je daar in die jaren wls al weer bijna 3 jaar aardig bedreven in
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:21:14 #144
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_72067878
i kw8 al ruimeen jaar op eenoperatiedatum...dus ja....dit kan er ook wel bij
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_72622029
schop
  donderdag 10 september 2009 @ 20:06:18 #146
35189 Troel
scherp en bot
pi_72622584
Ook in Nieuwegein heb je zo'n centrum:

Meer info: http://www.antoniuszieken(...)/bariatrischcentrum/
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 10 september 2009 @ 20:19:32 #147
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_72623053
Dr. Schweitser heeft me weer aan het twijfelen gebracht

Eerst maar een skijken wat de verzekering wil vergoeden.
  donderdag 10 september 2009 @ 20:23:53 #148
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_72623232
Ik kan maar door één chirurg worden geholpen.....en die werkt in Heerlen
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_72627882
Dat dit topic bestaat, fokkers hebben toch allemaal het lichaam van een god?

Mijn verhaal.
Mijn BMI was bijna 50 en ik werd door mijn moeder naar de dokter getrapt om er iets aan te doen. De dokter stelde toen maar een maagverkleining ( gastrick bypass) voor. Ik kreeg dus bloedtesten, informatie, een diëtiste, een psychologisch onderzoek en sport voorgeschoteld om me klaar te maken voor de operatie. Ik zou nog maar 1 afspraak krijgen en dat was om een datum te prikken om de operatie te doen.

Er was alleen 1 probleem: ik wou deze operatie helemaal niet. Ik ben er van overtuigt dat er binnen 20 jaar een pil op de markt is dat afvallen veel makkelijker maakt en dan moet ik bij elke maal pijn lijden? Alles stond op groen, zelfs de diëtist zei ja terwijl ik telkens liet zien dat ik er niet klaar voor was, zo hield ik me niet aan het dieet en kwam ik soms niet opdagen bij het sporten. Ik kwam zelfs aan tijdens de voorbereiding naar de operatie. Ook bij de psycholoog zet ik mijn vraagtekens: ik kwam te laat en ze gaf zelfs aan dat ik daarmee toonde dat ik geen discipline had maar toch gaf ze groen licht ( of ik kan gewoon goed liegen omdat ik niet overduidelijk wou saboteren vanwege mijn moeder)

Ik ging dus niet naar de datum prik afspraak en ging zelf maar afvallen om in ieder geval niet meer in aanmerking te kunnen komen voor die operatie. Nu is mijn BMI 38,85 ( het was bijna 50 jongens) en kom ik niet meer in aanmerking voor een maagverkleining. Ze probeerden het trouwens alsnog door te blijven vragen als ik geen lichamelijke klachten heb:
Ziekenhuis: dus je hebt geen lichamelijke klachten he? want dan mag het alsnog
Ik: Nee alles is goed
Ziekenhuis: en je knieën dan?
Ik: die zijn goed dank u
Ziekenhuis: Je had toch astma?
Ik: Al een tijd geen last van dank u
Ziekenhuis: dus alles is goed?
Ik: Ja, en ik val nog steeds af dus het hoeft echt niet
Ziekenhuis: Okee wel goed van je trouwens.
Stelletje geldwolven . Maar goed eigenlijk durfde ik gewoon die operatie niet meer te ondergaan en voelde ik gewoon veel druk van mijn ma en het ziekenhuis, maar dan ben ik nu dus vanaf. ( wel respecct voor de mensen die de operatie wel aandurven )
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_72628123
Wat goed sweetlady-o !
Zo zie je maar dat een operatie niet altijd de oplossing is en je het ook op eigen kracht kan.
pi_72629142
quote:
Op donderdag 10 september 2009 22:26 schreef Sarabi het volgende:
Wat goed sweetlady-o !
Zo zie je maar dat een operatie niet altijd de oplossing is en je het ook op eigen kracht kan.
Was eigenlijk gewoon een schijterd.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  vrijdag 11 september 2009 @ 00:14:37 #152
35189 Troel
scherp en bot
pi_72631641
quote:
Op donderdag 10 september 2009 22:26 schreef Sarabi het volgende:
Wat goed sweetlady-o !
Zo zie je maar dat een operatie niet altijd de oplossing is en je het ook op eigen kracht kan.
Je doet het nu wel heel makkelijk voorkomen. Het is niet altijd mogelijk om het op eigen kracht te doen, ook al wil je heel graag.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72633586
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 00:14 schreef Troel het volgende:

[..]

Je doet het nu wel heel makkelijk voorkomen. Het is niet altijd mogelijk om het op eigen kracht te doen, ook al wil je heel graag.
Ja idd. Laatst zei ik tegen iemand ik wil misschien voor een operatie gaan. Zegt ze dus je kiest de makkelijke weg. Toen zei ik dus pardon.
pi_72635035
quote:
Op donderdag 10 september 2009 22:53 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Was eigenlijk gewoon een schijterd.
Echt bizar dat WLS je zo opgedrongen werd! Ik heb er toch echt wel wat mensen (en instanties )van moeten overtuigen dat ik het wel nodig had. Het is een zware beslissing die je maakt, hoe dan ook. Respect dat je je niet heb laten ompraten om tegen je zin in geopereerd te worden

@ Riann: wen er maar vast aan dat mensen het niet begrijpen! De mensen die je nabij staan zullen na de operatie begrijpen met hoeveel pijn en moeite het gepaard gaat en wat de levenslange consequenties zijn.
pi_72635203
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:25 schreef octopussy het volgende:

[..]

Echt bizar dat WLS je zo opgedrongen werd! Ik heb er toch echt wel wat mensen (en instanties )van moeten overtuigen dat ik het wel nodig had. Het is een zware beslissing die je maakt, hoe dan ook. Respect dat je je niet heb laten ompraten om tegen je zin in geopereerd te worden

@ Riann: wen er maar vast aan dat mensen het niet begrijpen! De mensen die je nabij staan zullen na de operatie begrijpen met hoeveel pijn en moeite het gepaard gaat en wat de levenslange consequenties zijn.
Ik heb eigenlijk niemand hoeven te overtuigen maar dat kwam denk ik omdat ik al langer met dit probleem in het ziekenhuis bezig was. Het idee kwam zelfs vanuit de doktoren.
  vrijdag 11 september 2009 @ 09:54:33 #156
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_72635662
Gedwongen is echt niet goed

Knap dat je het zelf hebt gedaan wilde dat ik het zelf had gekunt dan had het nu beter met me gegaan denk ik.
pi_72639778
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:25 schreef octopussy het volgende:

[..]

Echt bizar dat WLS je zo opgedrongen werd! Ik heb er toch echt wel wat mensen (en instanties )van moeten overtuigen dat ik het wel nodig had. Het is een zware beslissing die je maakt, hoe dan ook. Respect dat je je niet heb laten ompraten om tegen je zin in geopereerd te worden

Zelf vind ik het ook heel vreemd, op valtaf.nl lees ik altijd dat mensen er zoveel moeite voor moeten doen om die operatie te krijgen, maar daar heb ik niks van gemerkt, integendeel ik ging zo door die procedure heen. Misschien ligt het aan het ziekenhuis en de verzekering.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_72641638
Ik heb ook eigenlijk weinig moeite hoeven doen om de operatie te krijgen. Maar ik had dan ook meerdere co-morbiditeiten, waar ik nu overigens vanaf ben. Ik ben nog steeds erg gelukkig met mijn beslissing voor een operatie, maar bij mij is dan ook alles perfect verlopen en dat samen met een gewichtsverlies van 55 kilo. De operatie is voor mij uiteindelijk de juiste stap geweest naar een gezonder lichaam en de tijd dat ik altijd maar ziek was, een hoge bloeddruk en ook nog eens diabetes had ligt nu gelukkig achter mij.
pi_72658169
Hoeveel kost om zoiets uit eigen zak te betalen?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_72658779
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 21:37 schreef Beach het volgende:
Hoeveel kost om zoiets uit eigen zak te betalen?
Ligt er maar net aan waar je het laat doen....het Nederlandse tarief is (maximaal) 6500 euro. In België is het meestal wat goedkoper behalve dan bij 'dé specialist' daar kost het zo'n 9000 euro.
  vrijdag 11 september 2009 @ 22:04:04 #161
35189 Troel
scherp en bot
pi_72659135
En dat is op het moment dat alles goed gaat Op het moment dat er complicaties zijn kun je ervan uitgaan dat je je faillissement aan kunt vragen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72659770
Damn dan maar via de verzekering proberen. Ik vond 2000 al veel
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_72666250
meaghan kan jij eens een voor en na foto plaatsen?
  zaterdag 12 september 2009 @ 09:25:25 #164
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_72666791
Kijk voor dat soort foto's oop www.wlsinfo.nl
en dan vooral op het forum....
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_72735869
zijn er hier mensen met een maagband?
ik kan wel dingen opzoeken op het net, maar ben eigenlijk geinterreseerd in persoonlijke ervaringen, wil gewoon wat vragen stellen..
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_72736019
quote:
Op maandag 14 september 2009 18:14 schreef Mirjam het volgende:
zijn er hier mensen met een maagband?
ik kan wel dingen opzoeken op het net, maar ben eigenlijk geinterreseerd in persoonlijke ervaringen, wil gewoon wat vragen stellen..
Check http://www.wlsinfo.nl/forum.htm en dan bij 'overige methoden'
pi_72736087
quote:
Op maandag 14 september 2009 18:18 schreef Trusten het volgende:

[..]

Check http://www.wlsinfo.nl/forum.htm en dan bij 'overige methoden'
ah
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 23 september 2009 @ 12:43:10 #168
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_73035153
volledige vergoeding zonder mitsen en maren kan wel janken
  woensdag 23 september 2009 @ 13:55:47 #169
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_73036907
quote:
Op woensdag 23 september 2009 12:43 schreef -Bubseltje- het volgende:
volledige vergoeding zonder mitsen en maren kan wel janken
Nu alleen nog iets administratiefs regelen hopelijk gaat dat ook lukken
anders zou het wel sneu zijn zo voor de finish stranden.
  woensdag 23 september 2009 @ 16:41:04 #170
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_73041973
Ik ben weer doorgeschoven naar 2010...wacht al 14 maanden en molet nog minimaal 4 maanden wachten....pffffff
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  dinsdag 29 september 2009 @ 12:50:28 #171
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_73207554
Garantieverklaring is al binnen het gaat door

Druk jaartje nog verhuizen daarna eind november wrs operatie
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 september 2009 @ 14:30:41 #172
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_73210229
Wat gaan ze nu precies doen bubsel? In elk geval fijn dat het financieel voor elkaar is
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_73212693
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:41 schreef joers1 het volgende:
Ik ben weer doorgeschoven naar 2010...wacht al 14 maanden en molet nog minimaal 4 maanden wachten....pffffff
waar sta jij op de wachtlijst???
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:33:01 #174
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_73214023
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:30 schreef Rewimo het volgende:
Wat gaan ze nu precies doen bubsel? In elk geval fijn dat het financieel voor elkaar is
Mijn GBP word een DS in 2 of 3 operaties
  dinsdag 29 september 2009 @ 19:03:04 #175
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_73218361
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:50 schreef Riann het volgende:

[..]

waar sta jij op de wachtlijst???
In Heerlen, Atrium Medsich Centrum, bij DE specialist op dat gebied in ons land, prof. Greve (die eerst in het AZM werkte)
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_73218987
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 19:03 schreef joers1 het volgende:

[..]

In Heerlen, Atrium Medsich Centrum, bij DE specialist op dat gebied in ons land, prof. Greve (die eerst in het AZM werkte)
ja ik weet dat in het AZM ook een wachttijd van 1,5 jaar is. Dus er word voor mij een ander ziekenhuis in nederland gezocht voor mij. Nog anderhalf jaar tramadol slikken en dan nog rugpijn hebben hou ik denk ik niet zo vol.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 september 2009 @ 19:34:30 #177
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_73219272
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:33 schreef -Bubseltje- het volgende:
Mijn GBP word een DS in 2 of 3 operaties
Zo, dat is niet mis. Hopelijk komt alles daarmee eindelijk goed
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 29 september 2009 @ 19:56:19 #178
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_73219873
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 19:26 schreef Riann het volgende:

[..]

ja ik weet dat in het AZM ook een wachttijd van 1,5 jaar is. Dus er word voor mij een ander ziekenhuis in nederland gezocht voor mij. Nog anderhalf jaar tramadol slikken en dan nog rugpijn hebben hou ik denk ik niet zo vol.
Ik kan niet naar een andere arts. Dr. Greve is de enige die mij kán opereren (ik heb al een aantal buikoperaties gehad waardoor een standaard-gbp bij mij onmogelijk is).En ik ben in 2005 al geopereerd in het AZM...en door de verhuizing van Greve naar Heerlen, ben ik maar mee verhuist. IK hoop nu begin 2010 aan de beurt te zijn daar
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 04:43:10 #179
35189 Troel
scherp en bot
pi_73264288
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 19:26 schreef Riann het volgende:

[..]

ja ik weet dat in het AZM ook een wachttijd van 1,5 jaar is. Dus er word voor mij een ander ziekenhuis in nederland gezocht voor mij. Nog anderhalf jaar tramadol slikken en dan nog rugpijn hebben hou ik denk ik niet zo vol.
En een zwaardere pijnstiller is geen optie?

(Overigens zul je na de operatie geen tramadol meer mogen, dus wellicht is het handig om nu alvast met je arts te gaan kijken welke medicijnen dan nog wel mogelijk zijn)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73268162
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 04:43 schreef Troel het volgende:

[..]

En een zwaardere pijnstiller is geen optie?

(Overigens zul je na de operatie geen tramadol meer mogen, dus wellicht is het handig om nu alvast met je arts te gaan kijken welke medicijnen dan nog wel mogelijk zijn)
Zwaarder mag niet ivm mijn spierziekte tramadol mag misschien nog niet eens. Ik zou met neuroloog misschien moeten overleggen wat ik nog kan. Als ik al wat anders mag en kan. De huisarts durft mij hoger niet voor te schrijven. En ik verwacht dat als ik een 15 kilo minder ben ik verlost ben van de rugpijn.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 14:10:31 #181
35189 Troel
scherp en bot
pi_73273899
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 10:56 schreef Riann het volgende:

[..]

Zwaarder mag niet ivm mijn spierziekte tramadol mag misschien nog niet eens. Ik zou met neuroloog misschien moeten overleggen wat ik nog kan. Als ik al wat anders mag en kan. De huisarts durft mij hoger niet voor te schrijven. En ik verwacht dat als ik een 15 kilo minder ben ik verlost ben van de rugpijn.
Ik hoop voor je dat dat dan inderdaad zo is, want anders is het mooi zuur natuurlijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 1 oktober 2009 @ 15:51:29 #182
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_73277123
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 14:10 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat dat dan inderdaad zo is, want anders is het mooi zuur natuurlijk
Bij was het idd niet zo ik heb meer last van mijn heupen gekregen nu ik een kilo of 35 ben afgevallen.
Gewicht heeft niet zoveel invloed op heupen hopelijk wel op je rug
pi_73277836
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 14:10 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat dat dan inderdaad zo is, want anders is het mooi zuur natuurlijk
yup, dat is zo maar ik ga er vanuit net zoals de doktoren dat het daar aan ligt er is geen medische oorzaak voor mijn rugpijn. En mijn rug heeft nu ook behoorlijk wat te verduren. En hoe zwaarder ik word hoe erger het word merk ik zelf.
pi_73302635
Ik kreeg voorheen last van pijnscheuten door mijn hele rug na 'zware' inspanning zoals bv. hard een trap oplopen. Daar heb ik nu ook helemaal geen last meer van. Al dat gewicht drukt nu eenmaal op je rug en dat kan echt wel fikse pijnklachten geven.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 08:44:03 #185
35189 Troel
scherp en bot
pi_73327340
Dat zeker

Ik weet nog dat ik een keer een weekend zowat op de grond doorgebracht heb nadat ik gehoord had dat het goed was om plat op de grond te gaan liggen. Leuk, maar niet als je vervolgens een uur moet kruipen voordat je door de pijn heen kan om op te staan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 08:48:44 #186
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_73327379
Ik heb gelukkig geen klachten, behalve dat het wachten o pde operatie erg lang duurt
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_73400707
Ik heb vandaag positief advies gekregen van de psychologen voor de gastric by pass en ik moet nu via de endocrinoloog en neuroloog er voor zorgen dat ik misschien op de urgentielijst kom. Want daar vonden ze mij wel de goede kandidaat voor. Maar ja die wachttijden zijn puur een geldkwestie want ze mogen er van de overheid maar 70 uitvoeren in een jaar.
  maandag 5 oktober 2009 @ 20:57:35 #188
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_73404808
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 19:26 schreef Riann het volgende:
Ik heb vandaag positief advies gekregen van de psychologen voor de gastric by pass en ik moet nu via de endocrinoloog en neuroloog er voor zorgen dat ik misschien op de urgentielijst kom. Want daar vonden ze mij wel de goede kandidaat voor. Maar ja die wachttijden zijn puur een geldkwestie want ze mogen er van de overheid maar 70 uitvoeren in een jaar.
Waar????

Ik wacht al 14 maanden....en zelfs met mijn medische ellende benik geen urgent geval.
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_73415904
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 20:57 schreef joers1 het volgende:

[..]

Waar????

Ik wacht al 14 maanden....en zelfs met mijn medische ellende benik geen urgent geval.
welke medische ellende heb jij?

ik heb tig aan specialisten... is niet voor niks. ivm met mijn spierziekte zou ik een grote kans maken om urgent te worden.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:03:21 #190
35189 Troel
scherp en bot
pi_73415953
Verkijk je er niet op hoor Riann, urgentie geven ze echt niet zomaar!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73416014
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 09:03 schreef Troel het volgende:
Verkijk je er niet op hoor Riann, urgentie geven ze echt niet zomaar!
weet ik, ik heb er wel hoop op en ik ga het proberen waarom niet toch.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:13:15 #192
35189 Troel
scherp en bot
pi_73416150
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 09:06 schreef Riann het volgende:

[..]

weet ik, ik heb er wel hoop op en ik ga het proberen waarom niet toch.
Tuurlijk, altijd proberen! Straks kom je wel in aanmerking en heb je het niet geprobeerd
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:28:33 #193
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_73433428
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 09:00 schreef Riann het volgende:

[..]

welke medische ellende heb jij?

ik heb tig aan specialisten... is niet voor niks. ivm met mijn spierziekte zou ik een grote kans maken om urgent te worden.
ik heb 4 maanden in coma gelegen op de ic van het academisch ziekenhuis in Maastricht wegens een alvleesklierprobleem )(acute ontsteking met multi-orgaanfalen)....en zelfs ik ben geen urgent geval....helaas.
Ben daarna nog geopereerd in 2005 aan een alvleesklieromleiding en nog steeds ben ik geen urgent geval....dus ik wil je niet ontmoedigen.
Maar ik hoop het van harte voor je....zal voor je duimen
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_73448627
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:28 schreef joers1 het volgende:

[..]

ik heb 4 maanden in coma gelegen op de ic van het academisch ziekenhuis in Maastricht wegens een alvleesklierprobleem )(acute ontsteking met multi-orgaanfalen)....en zelfs ik ben geen urgent geval....helaas.
Ben daarna nog geopereerd in 2005 aan een alvleesklieromleiding en nog steeds ben ik geen urgent geval....dus ik wil je niet ontmoedigen.
Maar ik hoop het van harte voor je....zal voor je duimen
Heb je die alvleesklieren aan je dik zijn te danken???
pi_73457851
meld mij ook ff hier in dit topic.. sommigen kennen mij wel..

anke 30 jaar. sinds maart 2005 scopinaro,, van de 154 naar de 113.. nu 3 jaar stabiel.. val niet meer af.. en volgens dr jansen is dit voor mij een gezond gewicht.. alleen enig nadeel.. bwc word erg moeilijk nu.. want mag niet meer lijnen omdat ik iets teveel tekorten heb..
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 7 oktober 2009 @ 15:16:26 #196
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_73458281
Hoi Anke
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 16:36:28 #197
35189 Troel
scherp en bot
pi_73460866
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 14:59 schreef anke1979 het volgende:
meld mij ook ff hier in dit topic.. sommigen kennen mij wel..

anke 30 jaar. sinds maart 2005 scopinaro,, van de 154 naar de 113.. nu 3 jaar stabiel.. val niet meer af.. en volgens dr jansen is dit voor mij een gezond gewicht.. alleen enig nadeel.. bwc word erg moeilijk nu.. want mag niet meer lijnen omdat ik iets teveel tekorten heb..
Leuk, nog een scopi

Hier helaas slecht nieuws. Ondanks 3 ijzerinfusen de afgelopen week is mijn Hb nog steeds maar 4,4. Morgen dus maar even met de arts bellen voor een bloedtransfusie zodat ik in ieder geval met een gezond Hb de bevalling in kan gaan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73461833
dat klinkt naar troel,

ben al sinds april niet meer ongi geweest.. en ja wij willen wel zwanger worden.. poging 1 was niks helaas..

daar zie ik wel tegenop zwanger zijn en rond lopen met tekorten
  woensdag 7 oktober 2009 @ 18:47:48 #199
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_73464406
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:49 schreef Riann het volgende:

[..]

Heb je die alvleesklieren aan je dik zijn te danken???
Nope, had niets met elkaar te maken.....want topen ik dat kreeg was ik niet zó zwaar...daarna ben i kaant uitdijen gegeaan

Gisteren zat bij Pauw en Witteman, mijn chirurg: p[rof. Greve. Hij heeft het onderzoek gedaan naar de chirurg in Emmen
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 19:44:46 #200
35189 Troel
scherp en bot
pi_73466439
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 17:10 schreef anke1979 het volgende:
dat klinkt naar troel,

ben al sinds april niet meer ongi geweest.. en ja wij willen wel zwanger worden.. poging 1 was niks helaas..

daar zie ik wel tegenop zwanger zijn en rond lopen met tekorten
anke, laat ik het zo zeggen: zorg dat van te voren je waarden op orde zijn. Stuur mij even een mailtje (frederique @ mijn username hier op fok.nl ) voor meer info, dan krijg je in ieder geval van mij een lijstje met de vitamines en mineralen die ik nu in het infuus krijg (en dat scheelt echt zoveel medicijnen slikken).

Ik weet niet waar je woont, maar als je zwanger bent, meteen naar de gyn, verloskundige zul je niet te zien krijgen omdat er veel te veel kans is op complicaties. Hier in Nieuwegein in het ziekenhuis zijn dr. Ribbert (gyn) en dr. Stolk (maag darm lever) de mensen die weten wat en hoe (en voor zover bekend ben ik nog steeds de enige in NL die na een scopi zwanger is geworden en bevallen ).

Zonder het uit je hoofd te willen praten, want tenslotte ervaart iedereen een zwangerschap anders en is elke zwangerschap ook anders, wellicht wil je weten hoe ik het ervaren heb, vraag me dan gerust. Hopelijk zijn de remedies die gebruikt zijn tegen mijn ellende voldoende om jou de ellende te besparen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73478384
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 18:47 schreef joers1 het volgende:

[..]

Nope, had niets met elkaar te maken.....want topen ik dat kreeg was ik niet zó zwaar...daarna ben i kaant uitdijen gegeaan

Gisteren zat bij Pauw en Witteman, mijn chirurg: p[rof. Greve. Hij heeft het onderzoek gedaan naar de chirurg in Emmen
Daarom ben jij niet op de urgentielijst gekomen. Ik heb spierziekte en bijna al mijn klachten verergert zich door het overgewicht. Daarbij is overgewicht ook nog erg slecht voor de spieren zelf en mijn spieren kunnen zich niet herstellen door mijn spierziekte terwijl bij een gezond persoon bijv bij jou dat wel kan. En ik blijf nog steeds aankomen. (schildklierprobleem). En dan mijn erge rugpijn wat ik hier eerder vernoemd heb. Kwaliteit van leven is erg laag op dit moment. Misschien dat je het nu wat beter snapt dat de psychologen ook zeiden dat het wel iets was om te proberen om op de urgentielijst te komen. De psycholoog heeft er een appel bij gedaan maar ze vond het verstandig om de neuroloog en mijn endocrinoloog te vragen of ze me kunnen proberen op de urgentielijst te komen.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 10:11:51 #202
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_73479238
Woensdag een echo van de galblaas en morgen even bloedprikken en we zijn klaar voor de 12de
  donderdag 8 oktober 2009 @ 10:23:57 #203
35189 Troel
scherp en bot
pi_73479536
Spannend Bubsel! Ik hoop zo voor je dat het goed gaat
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 8 oktober 2009 @ 17:12:54 #204
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_73492068
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:30 schreef Riann het volgende:

[..]

Daarom ben jij niet op de urgentielijst gekomen. Ik heb spierziekte en bijna al mijn klachten verergert zich door het overgewicht. Daarbij is overgewicht ook nog erg slecht voor de spieren zelf en mijn spieren kunnen zich niet herstellen door mijn spierziekte terwijl bij een gezond persoon bijv bij jou dat wel kan. En ik blijf nog steeds aankomen. (schildklierprobleem). En dan mijn erge rugpijn wat ik hier eerder vernoemd heb. Kwaliteit van leven is erg laag op dit moment. Misschien dat je het nu wat beter snapt dat de psychologen ook zeiden dat het wel iets was om te proberen om op de urgentielijst te komen. De psycholoog heeft er een appel bij gedaan maar ze vond het verstandig om de neuroloog en mijn endocrinoloog te vragen of ze me kunnen proberen op de urgentielijst te komen.
Dit gaat hard klinken, maar ik meen het wel:
Ik heb in mijn ogen (na al 14 maanden wachten) net zoveel recht om op een urgentielijst te komen als jij...spijt me zeer! Ik heb 3 maanden in coma liggen vechten voor mijn leven en door het daaruit voortgevloeide cholestorol-probleem (waar ik ondanks alle medicijnen, NIETS aan kan doen!) ben ik een tijdbom. Ik heb alle begrip voor je situatie, maar ga hier nou niet doen of jij wél recht hebt op urgentie en anderen (die het in JOUW ogen minder ernstig verdienen) niet.
Het is overigens totaal NIET aan psychologen om te bepalen of je urgentie verdient. Dat moet een medicus doen. De psycholoog die mij toen onderzocht in de screening, zei dat als er iemand recht op een urgente ingreep had, ik het was. Maar zij kon daar niets in betekenen voor me en kon zelfs geen goed woord voor me doen. Logisch ook!

Wellicht bedoelde je het niet zo, maar het kwam wat egocentrisch over, vandaar mijn egocentrische reactie. Maar laat duidelijk zijn: ik gun IEDEREEN een snelle ingreep, inclusief mezelf. Hoop danook dat je snel geholpen kan worden.
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 17:13:08 #205
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_73492077
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:11 schreef -Bubseltje- het volgende:
Woensdag een echo van de galblaas en morgen even bloedprikken en we zijn klaar voor de 12de
ik duim voor je...succes!!
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_73494272
waarschuwing: niet meer doen.

[ Bericht 74% gewijzigd door Mirjam op 09-10-2009 10:54:59 ]
  donderdag 8 oktober 2009 @ 18:43:03 #207
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_73494931
reactie op troll verwijderd

[ Bericht 54% gewijzigd door Mirjam op 09-10-2009 10:55:10 ]
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_73494938
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:12 schreef joers1 het volgende:

[..]

Dit gaat hard klinken, maar ik meen het wel:
Ik heb in mijn ogen (na al 14 maanden wachten) net zoveel recht om op een urgentielijst te komen als jij...spijt me zeer! Ik heb 3 maanden in coma liggen vechten voor mijn leven en door het daaruit voortgevloeide cholestorol-probleem (waar ik ondanks alle medicijnen, NIETS aan kan doen!) ben ik een tijdbom. Ik heb alle begrip voor je situatie, maar ga hier nou niet doen of jij wél recht hebt op urgentie en anderen (die het in JOUW ogen minder ernstig verdienen) niet.
Het is overigens totaal NIET aan psychologen om te bepalen of je urgentie verdient. Dat moet een medicus doen. De psycholoog die mij toen onderzocht in de screening, zei dat als er iemand recht op een urgente ingreep had, ik het was. Maar zij kon daar niets in betekenen voor me en kon zelfs geen goed woord voor me doen. Logisch ook!

Wellicht bedoelde je het niet zo, maar het kwam wat egocentrisch over, vandaar mijn egocentrische reactie. Maar laat duidelijk zijn: ik gun IEDEREEN een snelle ingreep, inclusief mezelf. Hoop danook dat je snel geholpen kan worden.
ik bedoel het idd neit verkeerd maar jou problemen hadden niks met je overgewicht te maken zeg je zelf. Als je dunner was geweest had je dan niet 3 maanden in coma gelegen???? Bij mij is wel bewezen dat tig problemen weg gaan of minder worden als mijn gewicht minder is.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 18:47:04 #209
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_73495075
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 18:43 schreef Riann het volgende:

[..]

ik bedoel het idd neit verkeerd maar jou problemen hadden niks met je overgewicht te maken zeg je zelf. Als je dunner was geweest had je dan niet 3 maanden in coma gelegen???? Bij mij is wel bewezen dat tig problemen weg gaan of minder worden als mijn gewicht minder is.
....dat laatszte is bij mij ook bewezen!!

- mijn cholestorol-probleem is óf over, óf drastisch verlaagd
- mijn diabetes is óf over, óf drastisch verlaagd (wss insuline-onafhankelijk)
- mijn overgwicht is weg
Mikn problemen zijn dus ook weg na de operatie, maar dat is nog geen reden om urgentie te krijgen. Want bij driekwart van de WLS-patienten zijn de problemen na de ingreep zo goed als over (als er geen complicaties zijn tenminste)
Ik snap je punt echter wel hoor.:)
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_73495525
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 18:47 schreef joers1 het volgende:

[..]


Ik snap je punt echter wel hoor.:)
okay gelukkig ik wou echt niet lullig doen of zo maar jij kwam wel over doordat je in coma hebt gelegen en problemen met je alvleesklier dat je daarom recht had op urgentie terwijl het niks met je overgewicht te maken had. En dan zou iedereen die bijv een jaar eerder kanker heeft gehad of iets anders wat niet te maken heeft met overgewicht urgentie krijgen. Ik heb wel een paar punten waardoor urgentie wel vrij belangerijk is en dan bedoel ik niet de standaard obesitas problemen zoals vocht in de voeten en hoge bloeddruk (al heb ik die klachten ook)

Maar ik ga het proberen en ik acht mijn kans vrij groot vooral als ik mijn neuroloog achter mij heb staan. En die kans acht ik vrij groot want ze doet alles om mijn leven een beetje dragelijker te maken. En ze vinden het ergens toch wel goed als ik in maastricht geholpen word daar hebben ze alle verstand van mijn spierziekte want er zitten nogal extra risico's en gedoetjes aan mijn operatie. En die wachttijd is daar anderhalf jaar.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 19:07:36 #211
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_73495906
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:13 schreef joers1 het volgende:

[..]

ik duim voor je...succes!!
tnx hopelijk heb je snel een datum.

Het is heel spannend maar ik heb een goed gevoel

Heb 1x op een spoed lijst gestaan, dat was dan binnen 6 weken geholpen worden.
Daarvoor was ene duidelijke reden. Verder weet ik daar ook niet zo heel veel vanaf.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 19:10:41 #212
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_73496021
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 19:07 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

tnx hopelijk heb je snel een datum.

Het is heel spannend maar ik heb een goed gevoel

Heb 1x op een spoed lijst gestaan, dat was dan binnen 6 weken geholpen worden.
Daarvoor was ene duidelijke reden. Verder weet ik daar ook niet zo heel veel vanaf.
Dank je. Ben benieuwd...prof. Greve heeft het druk
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 09:54:38 #213
35189 Troel
scherp en bot
pi_73512293
Zullen we het hier alsjeblieft gezellig houden? Het is gewoon balen dat wie dan ook moet wachten op een operatie.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:11:11 #214
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_73515980
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:54 schreef Troel het volgende:
Zullen we het hier alsjeblieft gezellig houden? Het is gewoon balen dat wie dan ook moet wachten op een operatie.
er is niemand die ongezellig doet hoor...maar we mogen elkaar wel wijzen op dingen...neem ik aan. Bovendien komt je mededelingt een beetje als de bekende mosterd na..... we hadden het zelf al uitgespoken namelijk

En wachten is voor niemadn leuk....we willen allemaal zsm geholpen worden. En terecht ook
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_73530546
we houden het gezellig troel en ik had namelijk ook wel het idee dat joers en ik het al uitgesproken hadden. Vandaag naar de stad geweest.

2 nieuwe broeken 1 trui 1 vest en bij M&S 3 truitjes voor ergens onder in verschillende kleuren. was 3e gratis was er 16 euro voor kwijt. tip tip tip ze gaan tot 3 keer XL. En ik merk weer als je in een rolstoel zit doet iedereen aardig tegen je iedereen zegt hoi tegen je iedereen lacht tegen je. Maar ow ow wat kun je er ook ooit moeilijk door.
  † In Memoriam † vrijdag 9 oktober 2009 @ 20:26:25 #216
43556 miss_dynastie
pi_73530632
De 12de bubsel? Wow, dat is wel heel erg dichtbij. Ik ga voor je duimen
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 20:57:37 #217
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_73531753
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:26 schreef miss_dynastie het volgende:
De 12de bubsel? Wow, dat is wel heel erg dichtbij. Ik ga voor je duimen
Volgende maand he is ook al snel genoeg
  † In Memoriam † vrijdag 9 oktober 2009 @ 21:00:54 #218
43556 miss_dynastie
pi_73531862
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:57 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Volgende maand he is ook al snel genoeg
Oh woeps
pi_73602598
Ik heb al een mail terug van mijn neuroloog. En er stond in:

Ik heb gesproken met dr Bouvy, en die zal proberen om je of hier of in Veldhoven met voorrang te laten opereren.


Dus dat is een goed teken. Nu moet ik vanmiddag naar dr bouvy dus even afwachten wat ze zeg en donderdag moet ik naar mijn endocrinoloog misschien is dat dan niet meer nodig om daar om urgentie te vragen.
  maandag 12 oktober 2009 @ 17:17:40 #220
35189 Troel
scherp en bot
pi_73616066
Vanmiddag is een oud-collega van mij geopereerd en hij heeft een sleeve gekregen. Kwam hem toevallig vanochtend tegen tijdens het bloedprikken.

Ik weet nog hoe snel wij van de morfine en dergelijke afwaren en weer op een gewone kamer lagen, maar hoe is dat met een sleeve? Ik zit erover te denken om te kijken of ik donderdagmiddag wellicht fut heb om even bij hem langs te gaan (hij ligt in Nieuwegein in het ziekenhuis), maar dat heeft enkel nut als hij bij is natuurlijk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 12 oktober 2009 @ 18:17:20 #221
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_73617837
Het is niet altijd standaard dat je morfine krijgt. Dus veel zinnigs is er niet over te zeggen ben ik bang
pi_73621629
Ik mag nog niet eens morfine

en ik heb de volle urgentie en ik moet naar veldhoven morgenvroeg daar een afspraak maken. ik ben er wel echt super blij mee. Al dacht ik al stiekem dat urgentie geen probleem voor mij zou zijn. Maar dat het nu officieel is is wel fijn
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:12:15 #223
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_73622612
In Veldhoven is de wachttijd ZONDER urgentie ook heel snel.
Ik heb vanmiddag hele middag in het Maxima Medisch Centrum gelegen......hartklachten (ben me kapot geschrokken).
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  maandag 12 oktober 2009 @ 21:07:50 #224
35189 Troel
scherp en bot
pi_73625461
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 18:17 schreef -Bubseltje- het volgende:
Het is niet altijd standaard dat je morfine krijgt. Dus veel zinnigs is er niet over te zeggen ben ik bang
ah ok, bij de scopi wel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 12 oktober 2009 @ 22:58:23 #225
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_73631707
Wie kan mij bijpraten over alle afkortingen?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_73632138
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:58 schreef hierissieweer het volgende:
Wie kan mij bijpraten over alle afkortingen?
Wat wil je weten?
scopi = scopinaro
gbp = gastric bypass
pi_73637861
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 20:12 schreef joers1 het volgende:
In Veldhoven is de wachttijd ZONDER urgentie ook heel snel.
Ik heb vanmiddag hele middag in het Maxima Medisch Centrum gelegen......hartklachten (ben me kapot geschrokken).
dan snap ik niet waarom dat jij je dan niet in veldhoven hebt laten opereren.
En wat was er met je hart???

Ik mag alleen maastricht of veldhoven van mijn neuroloog. Maastricht en veldhoven werken ook zo'n beetje samen en alles word heel goed overgedragen want ja met mijn spierziekte maakt het extra gevaarlijk. In veldhoven voeren ze de gastric by pass ook vaker uit als in maastricht vertelde de chirurg mij gister.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:23:43 #228
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_73640096
En zo ineens kom ik dit topic weer tegen, waar het voor mij vorig jaar omstreeks april allemaal mee is begonnen.....

haaii

Begrijp ik nu goed dat bubsel een nieuwe operatie gaat krijgen Ooh meis ik hoop zo dat het allemaal beter voor je gaat worden Het geluk dat je me wenste op het wls forum stuur ik je nu weer terug in de hoop dat het je net zo goed af gaat als het met mij is gegaan


Voor de rest hoop ik dat iedereen niet zo lang hoeft te wachten... Iedereen heeft er recht op om snel te worden geholpen, urgentie of niet! Het is alleen ontzettend balen dat de wachtrijen zo lang zijn. Ik heb wat dat betreft echt geluk gehad.....

Hoe gaat het hier na 9 mnd:

8 januari geopereerd, 2 dagen later thuis en een week later weer het ziekenhuis in vliegen vanwege een complicatie, 24 januari weer geopereerd en sindsdien gaat het helemaal top Ben nu 52.5 kg afgevallen en heb nu een gewicht van 72.5 kg. Ik kan alle kleren aan die ik wil, alles eten en drinken wat ik wil en ik voel me helemaal top

Maar... nu komt de onzekerheid om het hoekie gluren door alle reactie van mensen. Ga ik niet te snel en als het in dit tempo doorgaat, wat zal er van mij over blijven Als het goed is word ik van de week gebeld door de verpleegkundige van het ziekenhuis en ik zal haar dit ook voor gaan leggen.

Voor de rest vind ik het gaaf dat ik dit topic weer tegen ben gekomen en zal hier ook absoluut weer gaan proberen vaker te posten.

Dobke
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:18:20 #229
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_73656562
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 08:28 schreef Riann het volgende:

[..]

dan snap ik niet waarom dat jij je dan niet in veldhoven hebt laten opereren.
.
Er is maar één chirurg die mij gezien zijn kennis en ervaring KAN opereren...in Veldhoven zitten niet de juiste mensen die mij, met mijn reeds bestaande bypass van pancreas naar dunne darm kunnen helpen. Prof. Greve werkt in Heerlen (eerst in Maastricht) en hij is in ons land DE autoriteit op gebied van GBP's en andere obesitas-ingrepen. Hij heeft het onderzoek naar de situatie in Emmen ook gedaan (hij was vorige week op tv).
DAAROM laat ik me niet in Veldhoven operen. Werd me overigens ook ten zeerste afgeraden door mijn verzekeraar én door het NOK. Ik moest perse naar een kenniscentrum (gezien mijn medische voorgeschiedenis) en die zitten voor wat betreft GBP alleen in Nieuwegein, Arnhem en Heerlen. En omdat Greve mij al geopereerd heeft in 2005, was hij de enige juiste man. Heb wel geinformeerd bij de andere ziekenhuizen, maar die wilden er niet aan beginnen.
Ze doen in Veldhoven inderdaad méér GBP's dan in Maastricht, maar dat komt omdat men er in Maastricht min of meer compleet mee gestopt is na het vertrek van prof. Greve in oktober vorig jaar. Alleen dr. Bouvy en dr. van Helden bleven over en die mogen van de RvB lang niet meer zoveel GBP's uitvoeren. Dat is ook een reden dat Rob Boetzkens (obesitatverpleegkundig-specialist) is vertrokken van Maastricht naar Heerlen
Daar doen ze er dus nog maar enkele per jaar. In Veldhoven zijn ze er nog maar relatief kort mee bezig. Ik moest van CZ écht naar een kenniscentrum, gezien mijn verleden. Leek me voor jou eerlijk gezegd ook logisch. Niettemin hoop ik van harte, dat je snel geholpen zult worden. Ik zal voor je duimen.

Men was gisteren bang voor een (licht?) infarct....maar bleek gelukkig loos alarm. Hele middag allerlei onderzoeken moeten ondergaan. Ben me uiteraard kapot geschrokken

[ Bericht 8% gewijzigd door joers1 op 13-10-2009 19:58:11 ]
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:51:08 #230
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_73657725
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 10:23 schreef dobbey het volgende:
En zo ineens kom ik dit topic weer tegen, waar het voor mij vorig jaar omstreeks april allemaal mee is begonnen.....

haaii

Begrijp ik nu goed dat bubsel een nieuwe operatie gaat krijgen Ooh meis ik hoop zo dat het allemaal beter voor je gaat worden Het geluk dat je me wenste op het wls forum stuur ik je nu weer terug in de hoop dat het je net zo goed af gaat als het met mij is gegaan

Leuk weer wat van je te 'horen' ben blij dat alles goed gaat, nu al -52,5 kg

De -50 hoop ik ook nog eens te halen morgen een echo van de galblaas. En dan zijn we er klaar voor
Hopelijk kan ik beter eten idd want ik ben nu zo moe .Een verhuizing een jonge hond en een operatie in het vooruitzicht is een beetje veel van het goede

Heb er wel 'zin' dan gebeurd er weer eens wat
pi_73659843
okay joers ik kon je voorgeschiedenis niet maar nu snap ik het.

Ik heb morgen over een week alweer mijn eerste afspraak in veldhoven best snel dus Ik voel me nu psychisch een stuk beter sins maandag.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:46:25 #232
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_73659884
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:45 schreef Riann het volgende:
okay joers ik kon je voorgeschiedenis niet maar nu snap ik het.

Ik heb morgen over een week alweer mijn eerste afspraak in veldhoven best snel dus Ik voel me nu psychisch een stuk beter sins maandag.
Heel veel succes.....leuk ziekenhuis hoor
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:25:47 #233
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_73679364
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:51 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Leuk weer wat van je te 'horen' ben blij dat alles goed gaat, nu al -52,5 kg

De -50 hoop ik ook nog eens te halen morgen een echo van de galblaas. En dan zijn we er klaar voor
Hopelijk kan ik beter eten idd want ik ben nu zo moe .Een verhuizing een jonge hond en een operatie in het vooruitzicht is een beetje veel van het goede

Heb er wel 'zin' dan gebeurd er weer eens wat

Moeheid sucks Heb er van de zomer last van gehad, naween van de operatie's zegt men, maar is gelukkig nu zo goed als over, ben zelfs zo actief dat ik het s'nachts met 3 uur slaap af kan terwijl ik voor de operatie om 22.00 uur op apengaten lag en net zo moe wakker werd als ik erin ging Komt het bij jou omdat je bepaalde stoffen nu niet of nauwelijks binnen krijgt?

Maar goed je hebt of krijgt dus ook nog een jonge hond? Gaaf! Wat voor 1? Ik heb hier een donders eigenwijze schapendoes rondlopen en sinds 2 mnd een siamees (kat dus ) ook lekker eigenwijs, past goed bij me want men zegt dat ik dat ook wel eens (lees altijd ) ben

En dan ook nog eens een verhuizing...... Jeetje wat een drukte, pas je wel op dat het niet teveel word? Alhoewel je met deze dingen weinig keus hebt

Succes in ieder geval
pi_73921207
de operatie zal in januari plaatsvinden
ik moet nog 1 keer terug komen voor afspraak bij hem en iemand voor de narcose en hij vraagt ondertussen alle gegevens op van maastricht er is nogal een goede voorbereiding nodig. En ik kom sowieso op de IC te liggen en ik moet 5 tot 7 dagen blijven terwijl bij gezonde mensen is dat 3 dagen.

en de chirurg is super aardig en fijn.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 18:49:42 #235
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_73922597
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:01 schreef Riann het volgende:
de operatie zal in januari plaatsvinden
ik moet nog 1 keer terug komen voor afspraak bij hem en iemand voor de narcose en hij vraagt ondertussen alle gegevens op van maastricht er is nogal een goede voorbereiding nodig. En ik kom sowieso op de IC te liggen en ik moet 5 tot 7 dagen blijven terwijl bij gezonde mensen is dat 3 dagen.

en de chirurg is super aardig en fijn.
Ik weet nu al dat ik ook minstens een week moet blijven en i kben best gezond
Ik krijg een open ingreep, dan is het sowieso al een langer herstel
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 21:56:11 #236
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_73929726
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:25 schreef dobbey het volgende:

[..]

Moeheid sucks Heb er van de zomer last van gehad, naween van de operatie's zegt men, maar is gelukkig nu zo goed als over, ben zelfs zo actief dat ik het s'nachts met 3 uur slaap af kan terwijl ik voor de operatie om 22.00 uur op apengaten lag en net zo moe wakker werd als ik erin ging Komt het bij jou omdat je bepaalde stoffen nu niet of nauwelijks binnen krijgt?

Maar goed je hebt of krijgt dus ook nog een jonge hond? Gaaf! Wat voor 1? Ik heb hier een donders eigenwijze schapendoes rondlopen en sinds 2 mnd een siamees (kat dus ) ook lekker eigenwijs, past goed bij me want men zegt dat ik dat ook wel eens (lees altijd ) ben

En dan ook nog eens een verhuizing...... Jeetje wat een drukte, pas je wel op dat het niet teveel word? Alhoewel je met deze dingen weinig keus hebt

Succes in ieder geval
We hebben een hond van 1 en een hond van 15 weken beide teckels ook eigenwijs . De verhuis is gedaan gelukkig veel hulp gehad van mijn ouders en nu is alles bijna klaar en het andere huis schoon en leeg. Nu is alles weer normaal en functioneer ik het beste

Ik had gelukkig geen stenen en nu nog even een afschrift ervan regelen samen van het bloed zodat ik het mee kan nemen.
pi_73958883
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:49 schreef joers1 het volgende:

[..]

Ik weet nu al dat ik ook minstens een week moet blijven en i kben best gezond
Ik krijg een open ingreep, dan is het sowieso al een langer herstel
ja idd maar met die gaatjes is het normaal gesproken 3 dagen en dan mag je weer gaan. en bij mij gaat het volgens de gaatjes kijkoperatie of er moeten onder de operatie complicaties komen
  donderdag 22 oktober 2009 @ 19:25:34 #238
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_73959433
Ik mag weer eens helemaal open, dit keer alleen van boven naar beneden. De vorige keer ben i koverdwars open gegaan. Dus krijg nu een groot kruis op mijn buik
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_73959452
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:25 schreef joers1 het volgende:
Ik mag weer eens helemaal open, dit keer alleen van boven naar beneden. De vorige keer ben i koverdwars open gegaan. Dus krijg nu een groot kruis op mijn buik
maar ja bikini zullen we toch nooit kunnen want ja al dat vel wat over is.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 19:29:06 #240
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_73959529
Bikini zal ik tóch NOOIT dragen...ik ben een man
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_73960121
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:29 schreef joers1 het volgende:
Bikini zal ik tóch NOOIT dragen...ik ben een man
haha okay dat had ik nooit begrepen en je profiel nooit gelezen ik zie het nu haha

Geslacht: Man
  donderdag 22 oktober 2009 @ 19:51:18 #242
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_73960209
Ooow.....dus jij d8 altijd dat ik een dame was?
Ik wee dat het aantal mannen dat GBP's laat doen veel lager is dan het aantal vrouwen, maar toch...;)
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_73960342
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:51 schreef joers1 het volgende:
Ooow.....dus jij d8 altijd dat ik een dame was?
Ik wee dat het aantal mannen dat GBP's laat doen veel lager is dan het aantal vrouwen, maar toch...;)
ja ik weet dat mannen het ook doen percentage is wel veel lager wij kregen woensdag eerst een groepsgesprek waar dr luiten alles uitlegde en daar voelde ik me eigenlijk best slank want daar zaten veel hele forse dames die ik in die omvang nog nooit in real life heb gezien. En er zaten denk ik een paar mannen. Maar waarom ik er vanuit ging dat jij een dame was is denk ik omdat over het algemeen allemaal dames in dit topic zitten.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 19:58:47 #244
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_73960456
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:55 schreef Riann het volgende:

[..]

Maar waarom ik er vanuit ging dat jij een dame was is denk ik omdat over het algemeen allemaal dames in dit topic zitten.
haha en laat ik me dáár nou net niets van aantrekken
Op het forum van wlsinfo WAS dat oo kzo, toen i kdaar nog veel kwam
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:56:58 #245
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_74568393
Las op het andere forum dat je een datum hebt gefeliciteerd!!

Nog een dag en dan is het zo ver, wel een moeilijke dag morgen want dan is de crematie van mijn opa .
Minder kans om echt veel te stressen

Ben schijnbaar toch afgevallen ben bijna helemaal ingepakt enzo dus we zijn er klaar voor.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 10 november 2009 @ 12:25:15 #246
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_74569232
Sterkte vast, bubsel, met alles
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:42:08 #247
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_74584495
Ik mag inderdaad 7 december opgenomen worden.....en de 8e onder het mes
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_74632176
spannend joers

heel vee succes
ik heb gevraagd na 8 januari aan de chirurg anders zit ik 1e kerstdag met de shake bij de fondue is ook best lullig. Maar dat was prima en hij snapte het ook hij zij zo snel mogelijk na 8 januari
En ipv modifast mag ik ook herbalife.

Moet jij ook 2 weken aan de shakes joers???
  donderdag 12 november 2009 @ 16:34:05 #249
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_74638953
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:13 schreef Riann het volgende:
spannend joers

heel vee succes
ik heb gevraagd na 8 januari aan de chirurg anders zit ik 1e kerstdag met de shake bij de fondue is ook best lullig. Maar dat was prima en hij snapte het ook hij zij zo snel mogelijk na 8 januari
En ipv modifast mag ik ook herbalife.

Moet jij ook 2 weken aan de shakes joers???
Kerst? dat zou mij dus gestolen kunnen worden, ik wacht al zo lang...dan maakt het me niks uit of ik met kerst aan de shake zou zitten. Gezondheid gaat voor alles, dus ook voor kerst
Ik moet dinsdag beginnen met een pre-op-dieet ja. Ik hoor zaterdag wat dat in gaat houden. OF Modifast (8 euro per dag) OF een 600-calo-dieet. Ik mag zelf gaan keizen wat ik wil doen
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_74640087
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:34 schreef joers1 het volgende:

[..]

Kerst? dat zou mij dus gestolen kunnen worden, ik wacht al zo lang...dan maakt het me niks uit of ik met kerst aan de shake zou zitten. Gezondheid gaat voor alles, dus ook voor kerst
Ik moet dinsdag beginnen met een pre-op-dieet ja. Ik hoor zaterdag wat dat in gaat houden. OF Modifast (8 euro per dag) OF een 600-calo-dieet. Ik mag zelf gaan keizen wat ik wil doen
ik ben zo'n kerstfan. Oud & nieuw geef ik nou niks meer om die slaap ik denk ik ook gewoon door. Maar idd als ik nu geopereerd zou kunnen worden zou ik het ook doen. Maar in januari maakt me dat weekje later niet uit. Ik ben nog niet eens op de keuze gesteld 600 calo dieet of shakes. Nu komt 3 shakes ongeveer overeen met 600 calo. En modifast is gewoon erg vies. Daarom wou ik ook herbalife. Dat is niet vies. Modifast zijn miere zoeteshakes hou ik niet van. Als ik tussen modifast en 600calo moest kiezen zou ik voor de 600 gaan maar als ik tussen herbalife en 600 calo moest kiezen zou ik voor de herbalife gaan. En veel afleiding zoeken.
  donderdag 12 november 2009 @ 20:07:11 #251
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_74645311
quote:
Op donderdag 12 november 2009 17:08 schreef Riann het volgende:

[..]

ik ben zo'n kerstfan. Oud & nieuw geef ik nou niks meer om die slaap ik denk ik ook gewoon door. Maar idd als ik nu geopereerd zou kunnen worden zou ik het ook doen. Maar in januari maakt me dat weekje later niet uit. Ik ben nog niet eens op de keuze gesteld 600 calo dieet of shakes. Nu komt 3 shakes ongeveer overeen met 600 calo. En modifast is gewoon erg vies. Daarom wou ik ook herbalife. Dat is niet vies. Modifast zijn miere zoeteshakes hou ik niet van. Als ik tussen modifast en 600calo moest kiezen zou ik voor de 600 gaan maar als ik tussen herbalife en 600 calo moest kiezen zou ik voor de herbalife gaan. En veel afleiding zoeken.
Smaken verschillen...ik vind Herbalife bijvoorbeeld ongelooflijk ranzig (mijn buurvrouw heeft dat jarenlang verkocht haha). Ik wacht de brief even af en dan lees ik wel wat dat 600-cal-dieet in gaat houden.
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_74656790
quote:
Op donderdag 12 november 2009 20:07 schreef joers1 het volgende:

[..]

Smaken verschillen...ik vind Herbalife bijvoorbeeld ongelooflijk ranzig (mijn buurvrouw heeft dat jarenlang verkocht haha). Ik wacht de brief even af en dan lees ik wel wat dat 600-cal-dieet in gaat houden.
het zal iets zijn van 1 snee smorgens met beleg smiddags 1 snee met beleg en savonds soepje met een snee brood of zo
  vrijdag 13 november 2009 @ 12:16:25 #253
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_74662195
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 08:47 schreef Riann het volgende:

[..]

het zal iets zijn van 1 snee smorgens met beleg smiddags 1 snee met beleg en savonds soepje met een snee brood of zo
Zoiets denk ik ook...is misschien beter vol te houden dan een shake
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_74665528
Ik heb de weken voor de operatie zo goed als alle suiker en vette dingen uit mijn dieet geschrapt en ben zo 7 kilo afgevallen. Ik was gewoon zo enorm gemotiveerd door de opkomende operatie dat het eigenlijk als vanzelf ging. Mijn dokter zei ook dat hij tijdens de operatie aan de lever van de patient kon zien of men zich aan de pre-op dieet adviezen had gehouden of niet. Mijn lever zag er vast netjes uit, ik heb de dokter iig niet horen klagen dat ie er zo slecht bij kon
pi_74667022
Het is ook dom om je niet aan je dieet te houden voor de operatie. Dan ben je in mijn ogen ook niet gemotiveerd genoeg. En ik vind dan verdien je die operatie ook niet. Want dan kan het na de operatie weer fout gaan.
  vrijdag 13 november 2009 @ 16:04:38 #256
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_74669284
quote:
[b]Op vrijdag 13 november 2009 13:57 Mijn dokter zei ook dat hij tijdens de operatie aan de lever van de patient kon zien of men zich aan de pre-op dieet adviezen had gehouden of niet. Mijn lever zag er vast netjes uit, ik heb de dokter iig niet horen klagen dat ie er zo slecht bij kon
Dat kan ie natuurlijk zien, maar ze maken de operatie dan wel af hoor, ook als je je niet zo goed aan het dieet had gehouden. geloof mij maar.
Als je door de hele mallemolen van voortraject heen bent gekomen VERDIEN je de operatie sowieso in mijn ogen. dan heb je al aangetoond ervoor te willen gaan.
Ik wacht al 16 maanden....denk dat ik m onderhand ook wel verdien
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_74688162
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:04 schreef joers1 het volgende:

[..]

Dat kan ie natuurlijk zien, maar ze maken de operatie dan wel af hoor, ook als je je niet zo goed aan het dieet had gehouden. geloof mij maar.
Als je door de hele mallemolen van voortraject heen bent gekomen VERDIEN je de operatie sowieso in mijn ogen. dan heb je al aangetoond ervoor te willen gaan.
Ik wacht al 16 maanden....denk dat ik m onderhand ook wel verdien
tuurlijk ik heb ook wel het idee dat jij hem verdiend. Ik vind alleen dat als je eigen niet 2 weken aan zo'n lullig dieetje kan houden wat doe je dan na de operatie????
pi_74688259
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 08:35 schreef Riann het volgende:
tuurlijk ik heb ook wel het idee dat jij hem verdiend. Ik vind alleen dat als je eigen niet 2 weken aan zo'n lullig dieetje kan houden wat doe je dan na de operatie????
Als je je na de operatie ook 'makkelijk' aan zo'n dieet kunt houden kan je het ook zonder operatie als het dan toch zo makkelijk gaat? Zo kan je dan volgens mij ook redeneren. En volgens mij ligt het allemaal zo simpel niet. Vooral het totaal schrappen van vette dingen en suiker, best te doen hoor voor 2 weken maar ik spreek je over een jaartje nog wel eens

[ Bericht 15% gewijzigd door Trusten op 14-11-2009 09:11:31 ]
  zaterdag 14 november 2009 @ 12:27:40 #259
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_74691501
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 08:52 schreef Trusten het volgende:

[..]

Als je je na de operatie ook 'makkelijk' aan zo'n dieet kunt houden kan je het ook zonder operatie als het dan toch zo makkelijk gaat?
Dat is wel erg kort door de bocht.
Als je voor een dergelijke operatie kiest, kies je dus ook voor de gevolgen. Je kunt deze operatie IN NEDERLAND ALTHANS niet laten doen puur om esthetische redenen. Je moet stevig in je schoenen staan en dus ook "gaan" voor de gevolgen.
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_74692498
Het totaal schrappen van vette dingen en suiker is ook helemaal niet nodig en heb ik verder ook nooit gedaan. Ik heb het echter wel drastisch verminderd en dat doe ik nu eigenlijk nog. Mijn dieet is toch wel behoorlijk veranderd zo na de operatie en dat bevalt me prima. Meer groente, meer fruit en bv. geen frisdranken meer. De operatie heeft me wat dat betreft veel bewuster gemaakt van wat ik zoal kan en 'mag' eten en drinken.
pi_74699527
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:27 schreef joers1 het volgende:

[..]

Dat is wel erg kort door de bocht.
Als je voor een dergelijke operatie kiest, kies je dus ook voor de gevolgen. Je kunt deze operatie IN NEDERLAND ALTHANS niet laten doen puur om esthetische redenen. Je moet stevig in je schoenen staan en dus ook "gaan" voor de gevolgen.
vind ik dus ook. Nu MOET ik afvallen en het lukt niet met geen enkel dieet en heb ik het allemaal puur op dokters advies. Maar ik realiseer me ook goed dat er dingen gaan veranderen. En dit moet je echt willen anders moet je er niet aan beginnen en dat is mijn mening en ik vind daarom ook als je nog niet eens 2 weken goed je best doet door op shakes te leven of op 600 calo dieet als je dat nog niet eens kunt vind ik ook dat je er niet klaar voor bent voor zo'n operatie en dan vind ik dit verspilde tijd en moeite van een chirurg en zonde van de mensen die daardoor nog weer eens langer op een operatie moeten wachten.

Ik vind sowieso dat ze misschien wat beter kunnen filteren. Als ik hoor op zo'n middag voorlichting dat er zelfs mensen zijn die chocola gaan pureren sorry hoor maar dat vind ik ziekelijk. En vind ik dat die eerst een heel psychologisch traject moet volgen. Woensdagavond heb ik een uitgebreide voorlichtingen ook met veel lezingen ben benieuwd.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 14 november 2009 @ 17:54:27 #262
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_74699852
Zeker van mensen met een maagbandje hoor je soms vreemde verhalen over wat ze eten. Vla, ijs enz.

Ik kan al die dingen nu ook eten, maar niet meer in de hoeveelheden van vroeger. Hoewel ik nu normale porties kan eten, na 4 jaar. Maar je moet inderdaad wel een omslag maken, en natuurlijk niet meer de hoeveelheden en dingen eten die je voor de operatie at. Na sommige operaties kun je bepaalde dingen ook niet meer eten: mensen met een GBP verdragen meestal geen suiker meer en dumpen daarop. Dan laat je het ook wel uit je hoofd om dat te eten

In het begin na de operatie kún je niet eens normale hoeveelheden eten overigens. Ik zat vol na twee melbatoastjes, dat was echt een complete maaltijd. In de loop der tijd kun je steeds een beetje meer eten en dat moet ook, omdat je alle gezonde voedingsstoffen binnen moet krijgen. Dat valt in het begin niet mee.

Denk er ook aan dat je je goed aan je supplementen moet houden, altijd. En dat je geregeld je bloed moet laten controleren, zodat je geen tekorten krijgt. Zoek een goede internist/endocrinoloog die verstand heeft van WLS-patiënten, zodat je goed begeleid wordt. Een WLS heb je voor altijd. Dat moet je je goed realiseren.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 14 november 2009 @ 19:17:13 #263
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_74702209
Neem wel aan dat dat ook bij de nazorg hoort.....die een ziekenhuis je hoort te bieden. In België is de nazorg 0,0 maar in ons land hoor i kdaar betere verhalen over.
Ik moet sowieso elke 3 maanden naar de internist voor mijn diabetescontrole overigens
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_74702622
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:17 schreef joers1 het volgende:
Neem wel aan dat dat ook bij de nazorg hoort.....die een ziekenhuis je hoort te bieden. In België is de nazorg 0,0 maar in ons land hoor i kdaar betere verhalen over.
Ik moet sowieso elke 3 maanden naar de internist voor mijn diabetescontrole overigens
Ja ik had voordat ik wist dat ik urgentie had ook navraag gedaan bij het CZ die adviseerde mij door mijn spierziekte ook om het in nederland te laten doen omdat de nazorg erg slecht is in belgie. Mijn endocrinoloog verwacht dat ik straks van al mijn medicijnen af ben. Wat ben ik blij als ik langzaam mijn medicijnen mag afbouwen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 14 november 2009 @ 20:50:23 #265
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_74704993
Riann, hou er ook rekening mee dat je medicijnen sowieso minder zullen werken over het algemeen. Omdat je ze minder opneemt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_74706780
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:17 schreef joers1 het volgende:
Neem wel aan dat dat ook bij de nazorg hoort.....die een ziekenhuis je hoort te bieden. In België is de nazorg 0,0 maar in ons land hoor i kdaar betere verhalen over.
Ik moet sowieso elke 3 maanden naar de internist voor mijn diabetescontrole overigens
Hoe kom je erbij dat de nazorg in België 0,0 is? Ik heb in Brugge prima nazorg gehad.

Over het eten na een WLS: vergeet niet het feit dat je in eerste instantie sowieso al heftig zal reageren op het 'verboden' voedsel en je het dus wel uit je hoofd zal laten.

Ik snap best als het niet lukt om je aan het pre-op dieet te houden. Het is je laatste kans om nog ongecompliceerd te genieten van eten. Kan je van te voren wel zeggen dat je het zwak vind als mensen het dan niet volhouden, maar verkijk je niet op het (emotionele) afscheid van je eetpatroon/levensstijl. Das vond ik zelf best heftig.
Ik hoefde trouwens niet een pre-op dieet te volgen, en ik ben met mijn lief als 'afscheid' naar een chique restaurant gegaan met een fantastisch 7 gangen diner en wijnarrangement. Nu kan ik de helft niet meer eten zonder ziek te worden. Je wordt ELKE dag geconfronteerd met het feit dat je een WLS hebt en je moet er ALTIJD rekening mee blijven houden.

Het goede nieuws is dat ik nu na 2,5 jaar eigenlijk wel weer kan genieten en weer alles kan eten, mits in een kleine portie en in de goede combinatie. Eet ik teveel/te snel/ te suikerrijk/ te vet dan word ik teruggefloten door mijn lichaam en krijg ik een dumping.
pi_74706849
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:54 schreef Rewimo het volgende:
niet meer eten: mensen met een GBP verdragen meestal geen suiker meer en dumpen daarop.
Klopt (helaas?) niet meer. Volgens de nieuwe cijfers dumpt bij een laparoscopische ingrepen slechts 10% van de patiënten. Het is zelfs zo dat mensen die een GBP hebben en daarvoor geen zoetekauw waren maar hartige eters ineens enorme zoetekauwen worden of in ieder geval veel moeite moeten doen om niet aan zoet toe te geven. Dit omdat je lichaam alles in het werk gaat stellen om weer te proberen om aan te komen en daarom gaat je lichaam de hele tijd om snelle koolhydraten (suiker) vragen. (Bron: Dr. Himpens, WLS totaaldag)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 14 november 2009 @ 22:11:59 #268
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_74706973
Dat wist ik niet. Ik ken best wel veel mensen met een GBP en de meesten hebben dumpings.

Ikzelf merk dat ik juist meer naar hartig neig sinds de operatie. Wat niet wil zeggen dat ik geen zoet lust trouwens Maar als ik echt trek heb wil ik toch het liefst hartige dingen. Wat over het algemeen weer goed is vanwege de eiwitconsumptie

Ik ben overigens na mijn operatie nooit meer bij Lemmens geweest. Was ook niet noodzakelijk. Heb wel mailcontact gehad in verband met de supplementen maar sinds ik bij Dave Schweitzer ben, is dat ook over.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_74707048
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 22:11 schreef Rewimo het volgende:
Dat wist ik niet. Ik ken best wel veel mensen met een GBP en de meesten hebben dumpings.

Ikzelf merk dat ik juist meer naar hartig neig sinds de operatie.
Ik ken er ook veel (Laura1986 op het WLSforum ) en de meeste dumpen niet of alleen op extreem zoet/vet. Net als ik eigenlijk. Ik dump op vrijwel niks (meest extreme test: mc flurry...ik dacht als ik nou een flinke dumping krijg dan laat ik voortaan de suiker wel...helaas), heb ook spijt als haren op m'n hoofd dat ik het ooit heb uitgetest want ik heb precies gehad wat Himpens die dag beschreef. Namelijk, ineens een enorme drang naar zoet terwijl ik er daarvoor nooit om gaf. Ik ben er momenteel weer helemaal mee gekapt want als ik het mezelf een beetje toesta kan ik echt geen maat houden , dat had ik voor de operatie echt niet verwacht...

De eerste 6 maanden had ik overigens totaal geen problemen om helemaal geen suiker te eten...
pi_74707610
10% is inderdaad echt weinig. Ik behoor in ieder geval tot de groep die WEL dumpings krijgt, en ook nog eens redelijk snel. Als ik moe ben dan dump ik ook eerder trouwens.
Vind het best lastig af en toe, want ik krijg geregeld een dumping na de lunch op werk omdat ik te snel eet (want je collega's zijn snel klaar, en meestal praat je ook veel tussendoor). Dan zit je een halfuur later misselijk, hondsmoe, met buikpijn, rillerig en lijkbleek achter je computer of in een vergadering
pi_74713164
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 20:50 schreef Rewimo het volgende:
Riann, hou er ook rekening mee dat je medicijnen sowieso minder zullen werken over het algemeen. Omdat je ze minder opneemt.
ik weet het. Met de schildkliermedicijnen mag ik na de operatie al meteen mee stoppen want die doen bij mij toch niks af. Ik voel me er niet beter door als ik ze slik.

En over de mc flurry die kan ik nu al niet verdragen ik weet niet wat het is maar ik krijg er zo'n opgeblazen vervelend gevoel van. Heb ik ook met een gewone softijs. Heb ik vroeger nooit gehad. Dus dat eet ik sowieso nooit meer. Ik hou nu ook helemaal niet van zoet ik eet liever een boterham meer dan dat ik snoep.
  zondag 15 november 2009 @ 09:34:00 #272
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_74713571
Ik dumpte ook snel. Maar nu ben ik geen gbp-er meer . Ben nu een sleever en tot nu toe gaat alles goed straks een slikfoto en dan mag ik weer drinken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 15 november 2009 @ 09:48:27 #273
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_74713711
Fijn dat het goed met je gaat bubsel, is het meegevallen?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 15 november 2009 @ 20:47:29 #274
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_74726515
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 22:03 schreef octopussy het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat de nazorg in België 0,0 is? Ik heb in Brugge prima nazorg gehad.

Omdat dat algemeen bekend is....ik ken 4 mensen die door Dillemans zijn geholpen en 3 ervan klagen steen en been over de nazorg (de rest was er kennelijk top geregeld verder hoor)! Het is daar een operatiemachine...lopende bandwerk. Nazorg is daar nou eenmaal niet erg hoogstaand.
Jij hebt wellicht geen klachten en dat is jou dan goed bevallen. Maar mensen mét klachten die terugkwamen, werden terugverwezen naar NL-ziekenhuizen...daar baseer ik dat op. Nazorg is er goed, zo lang er niets "mis" gaat....
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  maandag 16 november 2009 @ 14:24:38 #275
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_74747738
quote:
Op zondag 15 november 2009 09:48 schreef Rewimo het volgende:
Fijn dat het goed met je gaat bubsel, is het meegevallen?
Volmondig ja!! Drinken gaat goed en yoghurt ging ook goed hoogstwaarschijnlijk morgen naar huis
  maandag 16 november 2009 @ 14:44:38 #276
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_74748293
Dat is super nieuws!! Hoe ist gegaan?
Of beter gezegd: hoe ist bevallen?
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  dinsdag 17 november 2009 @ 11:32:00 #277
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_74776693
quote:
Op maandag 16 november 2009 14:44 schreef joers1 het volgende:
Dat is super nieuws!! Hoe ist gegaan?
Of beter gezegd: hoe ist bevallen?
Het gaat goed heel goed, mag zo naar huis toe. Nog geen enkele keer reflux gehad

Ben ook al een paar dagen zonder pijnstilling. Als je me zou zien dan zou je niet zeggen dat er iets gebeurd was totdat je mijn buik ziet met grote blauwe plekken
  dinsdag 17 november 2009 @ 11:34:16 #278
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_74776758
Haha en 4 of 5 gaatjes wss.

Ik krijg een ritssluiting van 45 cm recht van borstkas naar onder mijn navel. Daar zie je dus meer dan alleen stevige blauwe plekken
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_74777326
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 11:32 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Het gaat goed heel goed, mag zo naar huis toe. Nog geen enkele keer reflux gehad

Ben ook al een paar dagen zonder pijnstilling. Als je me zou zien dan zou je niet zeggen dat er iets gebeurd was totdat je mijn buik ziet met grote blauwe plekken
Dat is goed nieuws
  dinsdag 17 november 2009 @ 18:49:44 #280
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_74789391
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 11:34 schreef joers1 het volgende:
Haha en 4 of 5 gaatjes wss.

Ik krijg een ritssluiting van 45 cm recht van borstkas naar onder mijn navel. Daar zie je dus meer dan alleen stevige blauwe plekken
Was bij mij ook een optie hoor dit was de 3de operatie in hetzelfde gebied. Maar de doc is erg bedreven geloof ik
  dinsdag 17 november 2009 @ 20:18:58 #281
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_74792636
Heeft niets met bedrevenheid te maken hoor.....bij mij is een laparoscopische ingreep simpelweg niet mogelijk om andere redenen. Ik heb reeds een Roux & Y-bypass van mijn alvleesklier naar de dunne darm. En de nieuwe bypass van maag naar dunne darm, moet ONDER de bestaande aansluiting gemaakt worden en die aansluiting moet men eerst "zoeken". Dat was met een laparoscoop kennelijk onmogelijk.

Ik denk dat ik een van de meest kundige bedreven artsen op bariatrisch gebied heb in ons land. Hij heeft o.a. het onderzoek gedaan naar de misstanden bij de operaties in Emmen. Hij is overigens de enige (volgens diverse chirurgen waar ik al geweest was vóór ik bij hem terecht kwam) die mij kón opereren gezien mijn voorgeschiedenis.
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  woensdag 18 november 2009 @ 09:19:50 #282
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_74806289
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:18 schreef joers1 het volgende:
Heeft niets met bedrevenheid te maken hoor.....bij mij is een laparoscopische ingreep simpelweg niet mogelijk om andere redenen. Ik heb reeds een Roux & Y-bypass van mijn alvleesklier naar de dunne darm. En de nieuwe bypass van maag naar dunne darm, moet ONDER de bestaande aansluiting gemaakt worden en die aansluiting moet men eerst "zoeken". Dat was met een laparoscoop kennelijk onmogelijk.

Ik denk dat ik een van de meest kundige bedreven artsen op bariatrisch gebied heb in ons land. Hij heeft o.a. het onderzoek gedaan naar de misstanden bij de operaties in Emmen. Hij is overigens de enige (volgens diverse chirurgen waar ik al geweest was vóór ik bij hem terecht kwam) die mij kón opereren gezien mijn voorgeschiedenis.
Zo bedoelde ik het ook niet. Ik was in Nederland al opgegeven en nu al lijkt het beter te gaan als toen!
Artsen in nl zeggen nog vaak dat een GBP niet omkeerbaar is enzo.

Ben af en toe ook nog een beetje wazig
  woensdag 18 november 2009 @ 13:02:32 #283
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_74813224
Ik heb niet één arts in ons land gesproken die roept dat een GBP NIET omkeerbaar is.....daarentegen ben ik juist heel terughoudend over Belgié en dan met name over die Dillemans in Brugge.
Ja sorry....ik heb twee persoonlijke ervaringen met die man gehad en die waren uiterst negatief. Lopende bandwerk heeft mijn vertrouwen ook nooit zo. Zeker niet als het over mensen gaat.

Maar anyway.....mijn pre-operatieve dieet, waar ik nu voor de DERDE dag mee bezig ben, gaat superr!!! Al 4 kilo kwijt en ik hou het prima uit nog.

[ Bericht 17% gewijzigd door joers1 op 18-11-2009 13:10:41 ]
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  woensdag 18 november 2009 @ 20:15:08 #284
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_74829038
Zeggen of het doen is net iets anders
Ik heb geen ervaring met Dillemans dus geen idee

4 kilo die is er alvast maar af

Zal me morgen ook eens wegen gister was er een paar kilo af.
pi_74836405
Joers, ik ken juist bijna alleen maar positieve verhalen over Dillemans en ik ben er zelf natuurlijk ook 1

Het is absoluut lopende bandwerk daar, ik maak me geen illusies. Maar het scheelt wel dat hij het overgrote deel van een 'standaard' operatie aan andere artsen/assistenten overlaat en zelf voornamelijk controle doet. De moeilijke gevallen zijn natuurlijk een ander verhaal. Nazorg zelfde verhaal: de dietisten en arts-assistenten doen een heel groot deel, en de doc zelf maakt dan altijd nog een praatje met je. Overigens neemt hij alle klachten heel serieus.

Ik denk dat het dus maar net ligt aan wie je spreekt. Negatieve verhalen komen over het algemeen sneller aan het licht dan positieve. Maar gezien het hoge aantal successen denk ik dat de verhoudingen altijd nog erg gunstig zijn.
En laten we wel wezen: ook artsen die geen lopende band operaties doen kunnen ontzettend feilbaar zijn (ik noem maar een dr. R in Emmen ).

Nog even kudos voor je mooie pre-op tussenstand trouwens. Volhouden nu.

Bubseltje, wat fijn dat het goed met je gaat Ik hoop dat je nu eindelijk eens een beetje profijt hebt van je WLS, want dat verdien je wel na al die ellende
pi_74847028
Gisteravond was een interessante avond. Ik wil het nazorgtraject bij NOK gaan doen. Dat is denk ik makkelijker dan dat ik alle mensen zelf ga regelen. En 26 nov heb ik afspraak bij de anesthesist zelf en niet alleen de assistent omdat ze bepaalde stofjes niet mogen spuiten bij mij. Anders is er een verhoogde kans dat ik niet meer wakker word. Nu begint het steeds dichterbij te komen en ook spannender. Maar daar waren ze heel positief over de gastric by pass. Er was gisteravond ook een spreekster die eerst maagband had gehad en daarna een aantal jaar later de gastric by pass had laten doen.
  donderdag 19 november 2009 @ 18:40:45 #287
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_74858959
quote:
Op woensdag 18 november 2009 23:17 schreef octopussy het volgende:Ik denk dat het dus maar net ligt aan wie je spreekt. Negatieve verhalen komen over het algemeen sneller aan het licht dan positieve. Maar gezien het hoge aantal successen denk ik dat de verhoudingen altijd nog erg gunstig zijn.
En laten we wel wezen: ook artsen die geen lopende band operaties doen kunnen ontzettend feilbaar zijn (ik noem maar een dr. R in Emmen ).

Nog even kudos voor je mooie pre-op tussenstand trouwens. Volhouden nu.


Ik heb met Dillie zelf te maken gehad en die man kwam zn afspraken gewoon niet na.....tot 2 keer toe. dat vind ik niet erg getuigen van het serieus nemen van vragen van potentiele patienten. Hij beloofde iets, maar kwam het niet na....maar goed, dat zegt niets over zijn technische capaciteiten, dát is helemaal waar.
En gezien de vele succes-story's zal het ook wel meevallen, maar IK heb het er niet zo op. Nou ben ik ook wel een speciaal geval en in Brugge hadden ze me nóóit kunnen helpen, maar toch.

Haha laat nou net MIJN chirurg degene zijn die het falen in Emmen heeft onderzocht in naam van de gezondheidsinspectie.;)

Wat betreft pre-operatief??? Inmiddels al bijna 5½ kilo eraf
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_74860719
goed zo joers eraf is eraf.

Door het CZ is mij belgie afgeraden omdat ik spierziekte heb en toch wel goede nazorg nodig heb.
  vrijdag 20 november 2009 @ 14:11:32 #289
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_74885141
Mij werd het later ook afgeraden, maar toen was al duidelij kdat er maar één specialist was, die mij kon en wilde opereren.

Inmiddels al 5,9 kilo eraf pffff
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  maandag 23 november 2009 @ 08:11:53 #290
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_74930993
-6 kg sinds operatie . Straks gaan de krammen er uit. Verder gaat het goed wel koud brrrr en snel moe vanaf morgen sta ik er weer alleen voor zal wel even wennen zijn
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 november 2009 @ 09:56:06 #291
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_74932334
Joers, dat gaat goed zeg, knap van je!

bubsel, fijn dat het met jou ook zo lekker gaat. Doe rustig aan hoor.

En dat koud hebben is bij mij nog steeds niet over
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 23 november 2009 @ 20:47:28 #292
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_74948763
Inmiddels is er al 7,5 kilo af, in exact een week.
Het begint nu (gelukkig?) af te vlakken en val nu niet meer met ponden tegelijk af
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  maandag 23 november 2009 @ 20:48:07 #293
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_74948782
quote:
Op maandag 23 november 2009 08:11 schreef -Bubseltje- het volgende:
-6 kg sinds operatie . Straks gaan de krammen er uit. Verder gaat het goed wel koud brrrr en snel moe vanaf morgen sta ik er weer alleen voor zal wel even wennen zijn
krammen? heb ji jeen open ingreep gehad dan?
Of maken ze de gaatjes ook met krammen dicht?
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  dinsdag 24 november 2009 @ 11:18:22 #294
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_74961791
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:48 schreef joers1 het volgende:

[..]

krammen? heb ji jeen open ingreep gehad dan?
Of maken ze de gaatjes ook met krammen dicht?
Ze hebben de gaatjes met krammen gedicht. Was voor mij ook de eerste keer.
Volgens mij heb ik last van zwelling sinds gister zakt het allemaal iets minder het komt niet omhoog gelukkig en ook nog niet hoeven spugen.
pi_74971041
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 11:18 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Ze hebben de gaatjes met krammen gedicht. Was voor mij ook de eerste keer.
Volgens mij heb ik last van zwelling sinds gister zakt het allemaal iets minder het komt niet omhoog gelukkig en ook nog niet hoeven spugen.
en als je dan een slokje water drinkt?
Ik moet onder het eten regelmatig een slokje water drinken omdat mijn slikken erg slecht is door mijn spierziekte. En blijft het ooit hangen. Of bedoel je dat niet.
  woensdag 25 november 2009 @ 07:01:08 #296
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_74982816
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 20:54 schreef Riann het volgende:

[..]

en als je dan een slokje water drinkt?
Ik moet onder het eten regelmatig een slokje water drinken omdat mijn slikken erg slecht is door mijn spierziekte. En blijft het ooit hangen. Of bedoel je dat niet.
Nee het blijft in mijn maag 'hangen' zo ook water . Maar dat is vrij normaal en dus echt terug gegaan naar echt vloeibaar dus geen kwark meer.

Ik had gewoon even stress omdat mijn maag voor deze operatie ook zo moeilijk kon doen maar dit is gelukkig anders.
  maandag 30 november 2009 @ 10:16:34 #297
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_75135880
Vandaag, exact na 2 weken pre-op, ben ik 10.8 kilo kwijt!
En vandaag over een week word ik opgenomen
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_75143422
quote:
Op maandag 30 november 2009 10:16 schreef joers1 het volgende:
Vandaag, exact na 2 weken pre-op, ben ik 10.8 kilo kwijt!
En vandaag over een week word ik opgenomen
mooi zo ik hoop dat ik dat ook af ga vallen met herbalife voor de operatie.
  maandag 30 november 2009 @ 16:31:36 #299
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_75147578
quote:
Op maandag 30 november 2009 10:16 schreef joers1 het volgende:
Vandaag, exact na 2 weken pre-op, ben ik 10.8 kilo kwijt!
En vandaag over een week word ik opgenomen


Ik heb sinds een paar dagen een zere onderbuikspier
Eten en drinken gaat gelukkig wel weer goed
pi_75158415
Wow... weight loss surgery is best heftig... maar toch wel knappe resultaten.

Heb je alle andere manieren al eerst geprobeerd om te kunnen afvallen?
Alles over Fitness en Afvallen vind je op Fitness-Weetjes
pi_75158504
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:26 schreef ooziexl het volgende:
Wow... weight loss surgery is best heftig... maar toch wel knappe resultaten.

Heb je alle andere manieren al eerst geprobeerd om te kunnen afvallen?
Ga jij eens fietsen spammert
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')