abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58322577
I.v.m. aanschaf van kunststof kozijnen zit ik nog af te wegen of ik kozijnen met houtnerfprint of zonder (dus glad) neem.
Met houtnerfprint vind ik opzich een stuk mooier; glimt veel minder en ziet er dus "natuurlijker" uit.
Echter, ik lees en hoor van diverse bedrijven dat kunststof kozijnen met houtnerfprint veel eerder en meer vuil worden, en zelfs dat dit op den duur niet is schoon te maken.
Graag zou ik wat ervaringen vernemen van eigenaren die dergelijke kozijnen hebben...
  zaterdag 26 april 2008 @ 17:01:45 #2
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_58322826
Gewoon een stofdoekje erover halen, dan blijft ie gewoon schoon hoor!
pi_58322951
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 17:01 schreef Curri het volgende:
Gewoon een stofdoekje erover halen, dan blijft ie gewoon schoon hoor!
Hier een voorbeeld van een bericht dat het juist niet zo makkelijk is schoon te maken: http://www.rijnlandkozijnen.nl/?vraag#10
pi_58323425
mijn advies is glad nemen. Houdt zichzelf langer schoon en maakt makkelijker schoon.
Het feit dat 't geen houtnerf heeft zie je na een week niet meer.
pi_58328045
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 17:43 schreef klaaskootstra het volgende:
mijn advies is glad nemen. Houdt zichzelf langer schoon en maakt makkelijker schoon.
Het feit dat 't geen houtnerf heeft zie je na een week niet meer.
Maar dat gladde profiel spiegelt wel veel meer...
Ben vooral ook benieuwd of dat houtnerfprofiel wel goed schoon is te krijgen.
pi_58329857
na 8 jaar met houtnerf zeg ik: houtnerf nemen..is wel mooier, en het schoonmaken is echt geen probleem.
en dat je het na een week niet meer ziet is onzin, het verschil is echt duidelijk kijk naar alleen de "glans" al
pi_58336680
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 23:21 schreef suuske343 het volgende:
na 8 jaar met houtnerf zeg ik: houtnerf nemen..is wel mooier, en het schoonmaken is echt geen probleem.
en dat je het na een week niet meer ziet is onzin, het verschil is echt duidelijk kijk naar alleen de "glans" al
Wat is je ervaring met schoonmaken? Is het snel vuil? Of is een jaarlijkse schoonmaakbeurt voldoende? Maak je het alleen met spons en water schoon? Of kan je hiervoor beter een bepaald schoonmaakmiddel gebruiken? Hoor graag tips etc.?
pi_58358403
Ik heb ook een houtnerfprint, en neem de kozijnen ff mee als de raman gedaan worden (door de glazenwasser). Geen punt, na twee jaar nog als nieuw...
Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
  maandag 28 april 2008 @ 17:46:10 #9
63722 z80
I fink you freaky
pi_58362849
Het schoonmaken van een kozijn met houtnerfprint is geen probleem.
alleen na een aantal jaren vervaagd de print,
en dit geeft een minder mooi uitzicht.
maar verder is er geen verschil met of zonder print.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 28 april 2008 @ 19:29:46 #10
134304 dnn-
Ping to de wing
pi_58364929
Mijn advies is houten kozijnen nemen...
I'm prepared to scour the Earth for that motherfucker. If Butch goes to Indochina, I want a nigger waiting in a bowl of rice ready to pop a cap in his ass.
pi_58367625
quote:
Op maandag 28 april 2008 17:46 schreef z80 het volgende:
Het schoonmaken van een kozijn met houtnerfprint is geen probleem.
alleen na een aantal jaren vervaagd de print,
en dit geeft een minder mooi uitzicht.
maar verder is er geen verschil met of zonder print.
Kan ik hieruit opmaken dat je een houtnerfprint niet aanraadt? Heb dat nog niet eerder gehoord dat zo'n print kan vervagen. Geldt dat ook als je de kozijnen in de kleur crème-wit neemt?
  maandag 28 april 2008 @ 21:45:06 #12
63722 z80
I fink you freaky
pi_58367903
quote:
Op maandag 28 april 2008 21:33 schreef Tyfuszooi het volgende:

[..]

Kan ik hieruit opmaken dat je een houtnerfprint niet aanraadt? Heb dat nog niet eerder gehoord dat zo'n print kan vervagen. Geldt dat ook als je de kozijnen in de kleur crème-wit neemt?
indien het kozijn in de volle zon staat krijg je verkleuring.
alleen bij een kozijn met motief (houtnerf bv) valt dit eerder op,
en zal het motief vervagen.
voor de kwaliteit van het kozijn maakt het niets uit.
en aan de binnenkant blijft het wel netjes (en dit zie je zelf het meeste).
het wel of niet nemen van een kozijn met houtnerfprint is eigen keuze.
persoonlijk maakt het me niet uit of er wel/geen motief op zit (de kozijnen zaten al in het huis)
pi_58373701
Jullie hebben het hier allemaal over print..bij ons is het echt structuur, je voelt het ook met je nagel.
Ik heb nog niks van verkleuren gemerkt hoor. de voordeur is glad en het kozijn daaromheen met nerf. ral 9010? creme
Staat vol in de zon (ja nu even niet)
Kortom ik vind het geweldig...zou eigenlijk geld moeten krijgen voor mjn reclame
  dinsdag 29 april 2008 @ 08:52:03 #14
154451 joeltje
Oldskooler
pi_58374530
Ik sluit me gheheel bij Suus aan. Het is geen opdruk, het is echt een structuur. Hoe die zou moeten vervagen, zonder te schuren zou ik niet weten....
pi_58376902
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 08:52 schreef joeltje het volgende:
Ik sluit me geheel bij Suus aan. Het is geen opdruk, het is echt een structuur. Hoe die zou moeten vervagen, zonder te schuren zou ik niet weten....
Ik dacht al...ben ik nou de enigste met fatsoenlijke kozijnen
  dinsdag 29 april 2008 @ 12:14:12 #16
63722 z80
I fink you freaky
pi_58377844
de structuur wordt er op geperst en geverfd.
de structuur zelf blijft aanwezig (tenzij het kozijn wordt gereinigd met een schuurend middel(uit ervaring na het behandelen met een bumper reiniger voor auto's)).
maar de verf/print krijgt na verloop van tijd de zelfde kleur als de rest van het kozijn.
ik moet wel zeggen dat de kozijnen bij mij al meer dan 20 jaar vol in de zon staan.
pi_58380231
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 12:14 schreef z80 het volgende:
de structuur wordt er op geperst en geverfd.
de structuur zelf blijft aanwezig (tenzij het kozijn wordt gereinigd met een schuurend middel(uit ervaring na het behandelen met een bumper reiniger voor auto's)).
maar de verf/print krijgt na verloop van tijd de zelfde kleur als de rest van het kozijn.
ik moet wel zeggen dat de kozijnen bij mij al meer dan 20 jaar vol in de zon staan.
jaaaaah met de techniek van 20 jaar geleden
volgens mij heb ik gewoon kunststof in de kleur (geen verf of laagje)
Niet dat ik het zeker weet hoor.
Ik heb ze nu 8/9 jaar en als ik ze heb gewassen ziet het er echt weer als nieuw uit. Er zullen vast wel ergens beschadigingen zitten, maar ik zie ze niet.

hey hey ik heb een plaatje gevonden

pi_58380384
Kunststof kozijnen zijn toch waardeloos. Kunsstofkozijn met houtnerf, wat is dat voor nepperij. Iedereen ziet toch dat het kunststof is, en als een leek het nu niet ziet dan wel na een paar jaar als het grauw begint te worden.
pi_58380622
quote:
Op maandag 28 april 2008 19:29 schreef dnn- het volgende:
Exact, domweg veel mooier. Kunstofkozijnen zijn al vreselijk maar die met een nerf zijn helemaal om te kotsen.

Onderhoud is ook al geen argument meer om voor kunststof te kiezen, of zijn er nog werkelijk mensen die geloven dat kunststofkozijnen geen onderhoud vergen?
pi_58382401
smaken verschillen

enne GEEN onderhoud bestaat niet..nergens niet, dus ook niet met kunststof kozijnen

[ Bericht 28% gewijzigd door suuske343 op 29-04-2008 16:11:57 ]
pi_58385900
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 05:16 schreef suuske343 het volgende:
Jullie hebben het hier allemaal over print..bij ons is het echt structuur, je voelt het ook met je nagel.
Ik heb nog niks van verkleuren gemerkt hoor. de voordeur is glad en het kozijn daaromheen met nerf. ral 9010? creme
Staat vol in de zon (ja nu even niet)
Kortom ik vind het geweldig...zou eigenlijk geld moeten krijgen voor mjn reclame
Heb intussen begrepen dat tegenwoordig de kozijnen met houtnerfstructuur bekleed zijn met zg. Renolit-folie, wat tegen extreme weersomstandigeheden bestand zou zijn...
pi_58390661
quote:
Op maandag 28 april 2008 19:29 schreef dnn- het volgende:
Juist!
pi_58394467
Ik had geen keuze, nieuwbouw. Maar ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind. Gewoon de hoge druk erop, en alles is weer schoon, nooit rot, nooit schilderen. Houtnerf wordt eerder vies, vanwege de nerf, daar in gaat vuil zitten, en daar doe je nix aan.

Het is geen keuze, het is een manier van leven

Loop eens bij een kozijnenboer binnen, die kunnen je heel goed de verschillen laten zien, en de voor- en nadelen uitleggen...
pi_58398048
quote:
Op woensdag 30 april 2008 08:13 schreef joeltje het volgende:
Ik had geen keuze, nieuwbouw. Maar ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind. Gewoon de hoge druk erop, en alles is weer schoon, nooit rot, nooit schilderen. Houtnerf wordt eerder vies, vanwege de nerf, daar in gaat vuil zitten, en daar doe je nix aan.

Het is geen keuze, het is een manier van leven

Loop eens bij een kozijnenboer binnen, die kunnen je heel goed de verschillen laten zien, en de voor- en nadelen uitleggen...
Als je nu opnieuw kunststof kozijnen zou moeten nemen, nam je dan weer met houtnerfprint of dan glad profiel? En waarom?
pi_58404867
Hier ook met houtnerf ziet er echt wel beter uit hoor

sterker nog de meeste mensen zien van buitenaf niet eens dat er kunstof in zit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')