abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 15 mei 2008 @ 11:41:55 #51
38039 Katana
Snoekduiker
pi_58681698
Vandaag mn eerste dag zonder het roken.
Meestal stond ik op met een peukie en nu niet gedaan. Moet zeggen dat ik er wel constant aan denk.
Maar ik hou me sterk
-Wij zijn PSV , Wij zijn de beste!
-Landskampioen 2005-2008
  donderdag 15 mei 2008 @ 12:02:31 #52
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_58682121
Ik heb het wel heel moeilijk, neem af en toe trekjes tegenwoordig

Alle nadelen van hoesten, benauwd etc. zijn weg nu weg dus dan denk ik blijkbaar dat het wel weer kan Ik moet echt even met mezelf gaan praten en deze glijdende schaal stoppen.
pi_58690360
Allemachtig bijna een volle week niet gerookt. Na meer dan 20 jaar roken nu een week gestopt.
Vandaag had ik totaal geen behoefte aan een sigaret.
Er gaat veel kauwgom door op zo'n dag. Maar dat is beter dan roken.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 00:23:45 #54
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_58696611
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 12:02 schreef Vandaag... het volgende:
Ik heb het wel heel moeilijk, neem af en toe trekjes tegenwoordig

Alle nadelen van hoesten, benauwd etc. zijn weg nu weg dus dan denk ik blijkbaar dat het wel weer kan Ik moet echt even met mezelf gaan praten en deze glijdende schaal stoppen.

Je rechtvaardigd het roken door te denken: "hmzz dat stoppen was simpel, kan ik altijd dus waarom zou ik niet een peukie nemen??"

FOUT!!, je gaat nat!, niet roken is niet roken, ook geen trekjes zo nu en dan, dan voedt je het monsterje. Je bent nog in de modus dus pleur ze weg en doe het NIET meer!!

Rookvrij is gewoon de bom!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  vrijdag 16 mei 2008 @ 00:24:13 #55
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_58696620
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 19:47 schreef aloa het volgende:
Allemachtig bijna een volle week niet gerookt. Na meer dan 20 jaar roken nu een week gestopt.
Vandaag had ik totaal geen behoefte aan een sigaret.
Er gaat veel kauwgom door op zo'n dag. Maar dat is beter dan roken.
wanneer stop je met kauwen?
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_58698485
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 00:24 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

wanneer stop je met kauwen?
De eerste dagen heb ik nicotinekauwgom gebruikt, maar daar ben ik ondertussen mee gestopt. Nu alleen nog normale (suikervrije kauwgom).
pi_58703797
Ai, ik heb 9 mei m'n laatste gehad, maar ik heb het er maar moeilijk mee.. Slaap heel onrustig, en ik stond gisteren in de kroeg op het punt er eentje op te steken.. erg lastig allemaal..
Victory is mine!!
pi_58704046
nog anderhalve maand en dan ben ik twee jaar gestopt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_58705115
In de tijd dat ik afwezig was in dit topic heb ik ook weer zitten paffen als een aap. Nu ik weer gestopt ben (sinds 13mei) durf ik mij weer te vertonen in dit topic. Nieuwe poging, nieuwe kansen. En het rookverbod in de horeca komt dichterbij, wat het voor mij véél makkelijker gaat maken.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 14:54:23 #60
16715 Mylene
*schatje*
pi_58706851
Succes GuyFawkes .
  vrijdag 16 mei 2008 @ 20:59:42 #61
214898 oMiNoUsCRX
Seeing Sounds
pi_58714051
Ik zit nu eindelijk op iets meer als 4 weken!! Eindelijk .......:p

En het gaat gewoon iedere dag weer beetje beter
  zaterdag 17 mei 2008 @ 00:17:48 #62
144213 Adidah
Het was wraak
pi_58718699
Ik was het bijna vergeten, maar ik ben ook gewoon nog steeds gestopt . Ik kwam vandaag bij toeval mijn SilkQuit teller tegen die inmiddels op 4 maanden staat .

[ Bericht 0% gewijzigd door Adidah op 17-05-2008 08:59:20 ]
  zaterdag 17 mei 2008 @ 01:10:35 #63
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_58719704
Ik ben vanaf maandag weer gestopt!!

Gaat makkelijker dan ik dacht... Maar goed, ik rook ook pas weer 2 weken na een half jaar gestopt te zijn.

Nuchter heb ik er geen enkel probleem mee, maar zodra ik wat alcohol drink begin ik toch weer echt te verlangen naar een sigaret.. Iemand hier tips voor behalve niet drinken?
  zaterdag 17 mei 2008 @ 03:08:59 #64
46794 Berkery
Fat bastard
pi_58720975
Gooi me maar weer van de lijst. Met pek en veren. En een Lucky alsjeblieft
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
  zondag 18 mei 2008 @ 12:09:18 #65
38039 Katana
Snoekduiker
pi_58740421
Voor mij is dit dag 4 , en moet zeggen dat het uitstekend gaat!
Af en toe denk je wel eens aan die sigaret maar door wat afleiding is dat zo weer weg.

Moet zeggen dat ik me er erg goed bij voel!
-Wij zijn PSV , Wij zijn de beste!
-Landskampioen 2005-2008
  dinsdag 20 mei 2008 @ 01:25:03 #66
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_58773565
Zet mij er ook maar op! gestopt sinds 18 mei om 0:15 na 4 jaar gerookt te hebben (gemiddeld pakje per dag, laatste half jaar half pakje per dag)

En natuurlijk een verslag van vandaag!

Ma 19 mei 2008:

Sigaretten: 0
Kilo's aangekomen: 0
Spierspanning: 6/10
Sigaret-denken: 7.8/10

De tweede dag alweer, verliep ook in zeker zin heel goed. af en toe dat je er aan denkt en dat je het mist vooral als je op school loopt en andere mensen ziet roken en het ruikt. op het moment ruikt het nog aardig lekker,

savonds daarintegen heb ik het wel moeilijk gehad.. zit de hele avond al met een peuk in mn kop en heb elke keer weer het gevoel dat ik iets vergeet of dat ik me verheug op iets onbereikbaars.. achja.. gaat vanzelf wel weg!

heb mezelf weer zoveel mogelijk bezig gehouden vandaag. Ik merk wel dat ik meer honger heb en erg op moet letten dat ik niet veel ga snoepen/snaaien want dan is het hek van de dam.

Maar ik zal nooit meer roken. ik stop. ik ben gestopt. en ik blijf gestopt!

Als je even zin hebt om wat te lezen is dit wellicht een mooie motivator.
Het motiveert mij wel namelijk!
quote:
Ik rook omdat ik ervan geniet!
Vraag een willekeuriger roker waarom hij (of zij) nog steeds met zo’n gevaarlijke gewoonte doorgaat en hij zal gewoonlijk antwoorden, “Omdat ik ervan geniet.” Alhoewel hij misschien volkomen oprecht antwoordt, is het een hele misleidende verklaring, zowel tegenover de vraagsteller als tegenover zichzelf. Hij rookt niet omdat hij er van geniet maar hij rookt omdat hij er niet van geniet om niet te roken.

Nicotine is een krachtige verslavende drug. De roker voert een contante strijd om een minimum nicotineniveau in het bloed te handhaven. Als het nicotineniveau in het bloed van de roker te ver daalt, krijgt hij last van ontwenningsverschijnselen. Hij wordt gespannen, opvliegend, onrustig en krijgt, in sommige gevallen, zelfs lichamelijk symptomen. Hij vindt deze ontwenningsverschijnselen niet prettig. De enige manier om deze acute symptomen te verlichten is door een sigaret op te steken. Het nicotinetekort wordt dan weer aangevuld en de roker voelt zich gelijk beter. Hij genoot van het roken.

Een roker moet ook oppassen dat zijn nicotinetolerantie niet overschreden wordt met als gevolg variërende mate van nicotinevergiftiging. Menig roker kan hier over meepraten.
Het gebeurt meestal op feestjes of in een extreem gespannen periode dat de roker zijn nicotinetolerantie overschrijdt door meer te roken dan normaal. De roker voelt zich dan ziek, misselijk, duizelig en ronduit miserabel.

Om een geslaagde roker te zijn, is als koorddansen; de roker moet constant tussen deze twee pijnlijke uiterste van te veel en te weinig balanceren. De vrees die bij iedere roker bij de eerste stoppoging ontstaat, is dat de rest van het leven van ex rokers net zo verschrikkelijk zal zijn als de eerste paar dagen zonder sigaretten. De ex roker zal merken dat de fysieke ontwenningsverschijnselen na een korte periode beginnen te verminderen. Eerst wordt de behoefte minder erg en wordt vervolgens korter. De periodes ertussen worden steeds langer. Uiteindelijk zal de behoefte van de ex roker aan een sigaret steeds minder frequent worden, als die er nog is. Degenen die blijven roken zullen de strijd om het nicotineniveau in het bloed op peil te houden (moeten) blijven voeren.

Meegerekend in deze strijd zijn de kosten die het roken met zich meebrengt en de gevaarlijke aanval op het lichaam van de roker door het inhaleren van het gif nicotine samen met meer dan 4000 andere giftige chemicaliën inclusief teer en gassen die door het roken van tabak vrijkomen. Deze chemicaliën zijn op zich al dodelijk en zeker in combinatie met andere stoffen.

Dus als je de volgende keer weer denkt hoeveel je van het roken leek te genieten, sta hier dan even bij stil en kijk met een serieuze, objectieve blik naar de reden waarom je zo’n gevaarlijk product zo idealiseert. Overweeg alle consequenties. Je zult je waarschijnlijk realiseren dat je je als roker fysiek en mentaal nooit zo goed hebt gevoeld als dat je je nu voelt als ex roker.


Rook je meer en geniet je er minder van?
Deze originele slagzin werd in het verleden gebruikt door een adverteerder van sigaretten die rokers van andere merken probeerde over te halen om over te stappen op hun product. De slagzin was een briljant uitgedachte advertentietactiek. Bijna iedere roker die langere tijd verslaafd was, zou zichzelf hier gelijk in herkennen. Rokers hadden misschien zelfs al het andere merk geprobeerd in een poging het genoegen en plezier dat ze vroeger van het roken kregen te hervinden. Maar tot hun teleurstelling kon zelfs díe sigaret hen niet het speciale gevoel geven dat ze eerst van het roken kregen.

Waarom lijken sigaretten voor de ervaren roker dat speciale gevoel te verliezen. Is de samenstelling van sigaretten de laatste jaren dan zo drastisch veranderd?
Nee, dat is totaal het probleem niet; de sigaretten zijn niet veranderd maar de rokers. Hoe langer iemand rookt hoe afhankelijker hij van de nicotine wordt. In het begin haalde de roker veel plezier uit het farmacologische effect van de nicotine. De roker voelde zich alert, energiek, of misschien had het roken zelfs wel een kalmerend, ontspannen effect; het roken hielp bij het studeren en leren. Soms voelde de roker zich meer volwassen, zelfverzekerder en socialer. Het roken voldeed aan al de verwachtingen van de roker, afhankelijk van de omgeving en omstandigheden waarin de roker zich bevond als hij rookte. In het begin rookte hij, gewoonlijk alleen wanneer hij het gewenste effect wilde bereiken, misschien 5 tot 10 sigaretten per dag.

Maar geleidelijk aan gebeurt er iets met de roker. Hij wordt steeds meer afhankelijk van de sigaretten. Hij rookt niet langer om een probleem op te lossen, iets te vieren, of om zich goed te voelen. Hij rookt omdat hij de sigaret NODIG heeft. In wezen rookt hij omdat hij een roker is, of, om nauwkeuriger te zijn, een rookverslaafde. Hij krijgt niet langer die speciale rookhoogtepunten; hij rookt nu omdat het niet roken ontwenningsverschijnselen veroorzaakt. Als hij niet rookt heeft hij een lichte hoofdpijn en voelt hij zich nerveus, geïrriteerd, depressief, boos, angstig, misselijk; en dat zijn nog maar een paar symptomen. Hij grijpt naar de sigaret om deze symptomen te verlichten en hoopt iedere keer weer dat warme gevoel te krijgen dat het roken van sigaretten hem eerst gaf. Het enige dat er echter tot zijn ontzetting gebeurt, is dat hij zich bijna normaal voelt als hij gerookt heeft en dat 20 minuten later het hele proces zich weer herhaalt.

Als hij eenmaal met roken stopt, wordt het leven weer aangenaam. Hij heeft niet langer 20 tot 80 keer per dag ontwenningsverschijnselen. Hij kan gaan en staan waar en wanneer hij wil zonder zich zorgen te hoeven maken over of hij bijtijds een sigaret op kan steken. Als hij hoofdpijn krijgt of misselijk wordt, weet hij dat hij iets onder de leden heeft, en dat hij zich zo niet voelt zoals hij zich elke dag als roker voelde door het te veel of te weinig roken. Vergeleken met zijn leven als een roker voelt hij zich nu fantastisch; maar dan begint het verraderlijke gedeelte van het leven
als ex roker.

Hij begint zich de beste sigaret die hij ooit in zijn leven heeft gerookt te herinneren. Het kan de sigaret zijn die hij 10, 20 of zelfs 40 jaar geleden heeft gerookt. Hij herinnert zich dat speciale warme gevoel van die heerlijke sigaret. Als hij er maar lang genoeg aan denkt, zal hij zelfs proberen dat moment te herwinnen. Jammer genoeg, echter, zal dat moment hém terugwinnen.

Wederom zal hij in de greep zijn van de verslaving die hem meer zal laten roken en hem er minder van zal laten genieten; en nu kan het wel eens voorgoed zijn. Die heerlijke sigaret zal hem zijn vrijheid, gezondheid en uiteindelijk zijn leven kosten. Maak deze fout niet als je stopt met roken. Denk eraan hoe je het vond om te roken de dag dat je er mee stopte, want zo zal het zijn de dag dat je er weer aan begint, het maakt niet uit hoe veel tijd er ook tussen die twee dagen ligt.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 09:17:24 #67
214898 oMiNoUsCRX
Seeing Sounds
pi_58775362
One month, two days, 15 hours, 17 minutes and 5 seconds. 652 cigarettes not smoked, saving ¤ 130,55. Life saved: 2 days, 6 hours, 20 minutes.

:D:D
pi_58778138
Ik irriteer me mateloos aan exrokers. Gadverdamme.
De arrogantie en minachting die vaak af te lezen is van hun gezichten. "Ik was inderdaad zo diciplinair om te stoppen, jij rookt nog", ook al wordt het niet gezegd. Het doet me denken aan vrome christenen die menen de waarheid in pacht te hebben. Zij geloven en gaan naar de hemel, jij mag branden in de hel. Wat heerlijk rustgevend. De nihilistische drang naar een shaggie/cigaretje.

Gister alles toch maar weggegooid. Nu nog maar 15 uur zonder nicotine...(and counting)
Recalcitrant, geirriteerd, non-productief en ik voel me knetter stoned!
Gewoon niet aan denken, veel water drinken, rusteloosheid wegwerken met push-ups en een overdosis slaap.

Het zal d'r nu toch echt maar eens van moeten komen.

We zullen zien
  dinsdag 20 mei 2008 @ 11:54:45 #69
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_58778210
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 11:51 schreef ikheetmartijn het volgende:
Ik irriteer me mateloos aan exrokers. Gadverdamme.
De arrogantie en minachting die vaak af te lezen is van hun gezichten. "Ik was inderdaad zo diciplinair om te stoppen, jij rookt nog", ook al wordt het niet gezegd. Het doet me denken aan vrome christenen die menen de waarheid in pacht te hebben. Zij geloven en gaan naar de hemel, jij mag branden in de hel. Wat heerlijk rustgevend. De nihilistische drang naar een shaggie/cigaretje.

Gister alles toch maar weggegooid. Nu nog maar 15 uur zonder nicotine...(and counting)
Recalcitrant, geirriteerd, non-productief en ik voel me knetter stoned!
Gewoon niet aan denken, veel water drinken, rusteloosheid wegwerken met push-ups en een overdosis slaap.

Het zal d'r nu toch echt maar eens van moeten komen.

We zullen zien

lekker attitude, dat gedrag wat je beschrijft is volkomen menselijk. Afzetten en organiseren motiveert! das alles! en geloof me. Zodra je 10 dagen rookvrij bent ruik je ineens hoe smering het eigenlijk is en dat motiveert ook weer

succes, maar je negatieve houding is niet het beste uitgangspunt
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_58779454
Neuh, het geeft voor mij alleen maar aan dat ik me heel goed besef een vrij lange en lastige weg te moeten afleggen. Vooral omdat ik me nog lang geen niet-roker voel...sex drugs & rocknroll.

Het heeft me een beste tijd gekost om niet meer te roken op m'n werk (dat is al minstens 5 cigaretten per dag minder). Nu gaan we (vriendin ook) d'r helemaal voor, cold turkey.
Dus dat worden geen kroegen en concertjes voor mij de eerste tijd. (het meest lastige voor mij in combinatie met een biertje).

Misschien slap, het uit de weg gaan, maar ik ken mezelf
  dinsdag 20 mei 2008 @ 21:00:53 #71
16715 Mylene
*schatje*
pi_58788557
Welkom Robbiej en Ikheetmartijn, succes met stoppen. Jullie staan in de lijst.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 23:37:39 #72
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_58792802
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 13:01 schreef ikheetmartijn het volgende:
Neuh, het geeft voor mij alleen maar aan dat ik me heel goed besef een vrij lange en lastige weg te moeten afleggen. Vooral omdat ik me nog lang geen niet-roker voel...sex drugs & rocknroll.

Het heeft me een beste tijd gekost om niet meer te roken op m'n werk (dat is al minstens 5 cigaretten per dag minder). Nu gaan we (vriendin ook) d'r helemaal voor, cold turkey.
Dus dat worden geen kroegen en concertjes voor mij de eerste tijd. (het meest lastige voor mij in combinatie met een biertje).

Misschien slap, het uit de weg gaan, maar ik ken mezelf
ok! nou succes!, ik ben 3 maanden en counting en heb spijt dat ik ook ben gaan roken!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  woensdag 21 mei 2008 @ 11:47:20 #73
38039 Katana
Snoekduiker
pi_58799277
Schatje,

Ik sta nog in de lijst met mn oude stopdatum in februari.
Kan je daar 15 mei van maken?

Dank
-Wij zijn PSV , Wij zijn de beste!
-Landskampioen 2005-2008
  woensdag 21 mei 2008 @ 20:45:41 #74
16715 Mylene
*schatje*
pi_58809148
Gedaan .
  woensdag 21 mei 2008 @ 23:52:40 #75
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_58814007
schatje, while youre at it, mag ik in het kwartaallijstje?

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')